Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

BSoD efterfulgt af genstart på ny Zepto

Af Mega Supporter Psilocybin | 24-05-2006 14:31 | 1327 visninger | 24 svar, hop til seneste
Hej. Jeg fik i søndags en Zepto Znote 6214W. Igår pakkede jeg den så op, og installerede firewall, antivir, browser m.m., og pludselig kommer den kende BSoD (Blue Screen of Death) hvorpå der står nogle ting med hvid skrift i 1 sek og så reboot. Når computeren så starter op igen, får jeg en meddelse af Windows (det der med "Send rapport" - "Undlad at sende"), og det sker så 30-45 min senere igen. Kan det virkelig passe på en splinter ny computer? Software jeg installerede: Mozilla Firefox Mozilla Thunderbird KasperSky Anti-Hacker NOD32 anti-virus The Elder Scrolls IV: Oblivion Har sendt mail til deres support, men for det meste slår brugerne på hol.dk diverse firmaers support-service. På forhånd tak. Med venlig hilsen. Tobias.
--
Mvh. Tobias
#1
Lyngbak
Semibruger
24-05-2006 15:00

Rapporter til Admin
idet at systemet er så nyt, så tag at reinstallere windows på den, evt med en restore cd, hvis der fulgte sådan en med. Det lyder lidt som om at der er gået noget galt under din installation af ovennævnte programmer + spil. Jeg gad personligt ikke at fortsætte med at bruge den installation med sådan en start på tilværelsen. ryd skidtet og start forfra!
--
.:.:.:. :-D .:.:.:.
#2
Spock
Ultrabruger
24-05-2006 15:06

Rapporter til Admin
du kan også slå automatisk genstart fra, sådan at du kan nå at se hvilken fejl du får, og finde ud af hvad den skyldes Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Indstillinger (under Start og Genoprettelse) Slå Genstart automatisk fra du kan jo også prøve som #1 siger, men når fejlen så igen dukker op, ville det måske være rart at finde ud af hvad der går galt.
--
3DMark01 v3.3.0 Score: 11486 3DMark03 v3.6.0 Score: 5488 3DMark05 v1.2.0 Score: 2781 3DMark06 v1.0.2 Score: 759
#3
CML
Junior Nørd
24-05-2006 15:06

Rapporter til Admin
#0 > Hvad står der i fejlrapporten? Virker dit system i fejlsikret tilstand? Ellers, prøv at gøre som #1 siger.
--
http://clan.hol.dk[...]
#4
Syfax
Maxi Supporter
24-05-2006 15:43

Rapporter til Admin
Mit bud ville være en driver der skaber problemet. Check evt. om der findes en update til diverse drivere du har installeret.
--
#5
Psilocybin
Mega Supporter
24-05-2006 16:06

Rapporter til Admin
# 4 - Tvivler jeg stærkt på, da computeren som sagt ikke er ret gammel.
--
Mvh. Tobias
#6
Psilocybin
Mega Supporter
24-05-2006 16:12

Rapporter til Admin
# 3 Virker dit system i fejlsikret tilstand? Problemet er jo ikke at starte op. Fejlen er jo kun dukket op 2 gange (hvilket er rigeligt). Tak for jeres svar. Jeg vil prøve at geninstallere Windows.
--
Mvh. Tobias
#7
Syfax
Maxi Supporter
24-05-2006 16:21

Rapporter til Admin
#5 det kan også være det virker med en ældre version af en driver. Jeg havde selv det samme problem engang, med min dell. Den driver de havde lagt med til gfx, var skyld i en masse bsod. Heldigvis fandt jeg en fra nvidia, som virkede. Dog en lidt ældre version på det tidspunkt.
--
#8
Morten Kjaersgaard - Zepto
Gæst
24-05-2006 17:57

Rapporter til Admin
hej psilocybin, hvis den har virket, så vil jeg jo mene det er software related. Men eventuelt lige prøv at brage memtest igennem på den. Så vidt jeg husker har du købt den hos computer city, og hvis det er tilfældet, så er der 2x512 RAM i, så kan du jo pille den ene blok ud indtil fredag, hvor du kan få et RMA nr. Jeg har pt. ikke set et MB på en 6214W fremkalde en BSOD så du burde kunne redde den - uanset mvh morten
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
Morten Kjaersgaard - Zepto
Gæst
24-05-2006 18:05

Rapporter til Admin
ps. hvis du finder den defekte blok behøver du naturligtvis kun indsende denne til RMA, så du ikke skal undvære notebook'en. Hvis det altså naturligvis er rammen og ikke din software.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
Psilocybin
Mega Supporter
24-05-2006 18:09

Rapporter til Admin
Nu har jeg prøvet at formatere. Indtil videre er der ikke noget galt, men det kan jo nå at komme. # 8 - Jeg prøvet lige med memtest. Hvor lang tid er det nu, at det skal have? Ca. 2 timer?
--
Mvh. Tobias
#11
Morten Kjaersgaard - Zepto
Gæst
24-05-2006 18:22

Rapporter til Admin
ja det er nok ikke meget skævt.... den skal jo nå alle MB igennem, men omvendt kan den jo aldrig få for meget :) personligt bruger jeg faktisk prime95 med fordel, den heater rammene langt mere op. Mine settings er custom 4096K til 4096K og så ca. 70-75% af system rammen, så i dit tilfælde ca. 700 MB. Det skal bare stå så harddisk lampen lige nøjagtigt kun lyser en gang i mellem, når man ikke rør maskinen. Jeg har brændt 2 corsair blokke af derhjemme på denne setting efter OC (HELT TOT!), men mine a-data vitesta DDR600 spinder endnu.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Psilocybin
Mega Supporter
24-05-2006 20:36

Rapporter til Admin
# 11 - Nu har den stået i en times tid, og der er allerede én fejl. Sådan ser den ud i Memtest86 (det står selvfølgelig vandret og markeret med rød skrift): Tst: 7 Pass: 2 Failing Adress: 00000985bf2 - 9.3 mb Good: 3f7895ea Bad: 3f7c95ea Err-Bits: 00040000 Count: 1 Ikke godt. Hvor svært er det, at pille ram'ene ud af sådan et dyr? Sender begge afsted, da jeg ikke ved hvilken, den er gal med.
--
Mvh. Tobias
#13
Morten Kjaersgaard - Zepto
Gæst
24-05-2006 21:14

Rapporter til Admin
Det er selvf. branduheldigt, men der er nu ingen grund til at sende begge din memtest viser jo fint at fejlen ligger ved 9.3MB dvs. rambank 1... det ville da være nitten at skulle undvære notebook'en. Du åbner ramlåget som er placeret i midten bag på notebook'en (2 skruer).... husk at lægge notebook på note plads så den ikke bliver ridset lige derinde bagved sidder de 2 ram slots.. Du skal have fat i den der sidder i den øverste slot så vidt jeg husker er den nemlig bank 1. Sæt dyret til at teste igen så burde det virke, ellers er det mig der blanker bankene sammen, og så er det bare at gøre det omvendt... derefter kan du bare installere og køre, så får vi byttet den defekte blok for dig.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
Tyller
Mega Supporter
24-05-2006 21:19

Rapporter til Admin
....undskyld mig!! Men er det service eller hvad?? (skulle f..... have købt en Zepto istedet for det shit jeg sidder med)
--
---Kvinder har også ret til orgasme....hvis de kan nå det!!....
#15
Psilocybin
Mega Supporter
24-05-2006 21:37

Rapporter til Admin
# 13 - Tak for det. Jeg vil kigge på det. Kan nu godt undvære den, så aflverer den nok ude i ComputerCity. # 14 - Må man spørge, hvad det er for noget "shit", du sidder med?
--
Mvh. Tobias
#16
monk
Gæst
24-05-2006 21:39

Rapporter til Admin
du bruger ikke en trådløs router vel??
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Tyller
Mega Supporter
24-05-2006 21:39

Rapporter til Admin
#15, en Fujitsu/Siemens, men ok den kører da.....
--
---Kvinder har også ret til orgasme....hvis de kan nå det!!....
#18
Psilocybin
Mega Supporter
24-05-2006 21:50

Rapporter til Admin
# 16 - Jo. Hvad da?
--
Mvh. Tobias
#19
MonK
Bruger
24-05-2006 22:03

Rapporter til Admin
har haft det samme problem med 2 pcer en stationer med kabel til routeren og en bærbar trådløst over. Den BSOD med HTTP.SYS fejl ved begge maskiner konstant. ved mig var det en kombination af firewallen i routeren og Kasparsky antihack. Jeg har slået firewallen fra i routeren med alt mystisk andre ting der har med firewallen at gøre og været inde i kasparsky i instillinger og slå intrusion detechtion system fra. og det virker intil videre.
--
#20
Morten Kjaersgaard - Zepto
Gæst
25-05-2006 10:23

Rapporter til Admin
#15 - det styrer du naturligvis selv, men de indsender alligevel blot maskinen hertil for reperation. Du fandt ikke den defekte blok - fysisk ? Evnt. så giv vores support et kald i morgen, så kan vi tage den derfra, det er jo desværre helligdag idag. Om ikke andet så kig forbi herude hos zepto, nu ved jeg naturligvis ikke hvor du bor, men vi ligger i hedehusene, så kunne vi evnt. lige skifte begge dine blokke med 2 ny-testede som bare vil ligge klar.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
Morten Kjaersgaard - Zepto
Gæst
25-05-2006 10:28

Rapporter til Admin
Vores RMA hold er faktisk på arbejde idag for at komme ned på vores normale dag til dag rep. tid.... Du kan evnt. ringe til simon olsen på 47 37 10 39, hvis du har mulighed for at komme forbi idag inden kl. 15-16 styk, så kan det blive fikset med det samme
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#22
Psilocybin
Mega Supporter
25-05-2006 11:21

Rapporter til Admin
# 20 + 21 - Tusind tak for det, men jeg har ikke mulighed for at komme helt til Sjælland. Jeg smutter til Aalborg i morgen, og får ComputerCity til at kigge på det.
--
Mvh. Tobias
#23
Psilocybin
Mega Supporter
27-05-2006 14:14

Rapporter til Admin
Var ude i ComputerCity igår, og der var ingen problemer. Jeg skal ud og hente en splinterny pc senest onsdag. Jeg takker for den gode service, Morten Kjaersgaard, og selvfølgelig også tak til andre som har deltaget i denne tråd.
--
Mvh. Tobias
#24
Morten Kjaersgaard - Zepto
Gæst
27-05-2006 14:57

Rapporter til Admin
NP - jeg må jo bare beklage den havde problemer med rammene.......
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: BSoD efterfulgt af genstart på ny Zepto

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning