Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Reperration af bærbar for fjerde gang ?

Af Monster Supporter FrederikN | 09-03-2009 18:46 | 2102 visninger | 56 svar, hop til seneste
Hej HOL, Jeg er er lidt i tvivl om jeg skal sende min bærbare computer ind for fjerde gang nu (med samme problem) eller, jeg skal gå hen i butikken og se om jeg kan få pengene tilbage. Servicegruppen som har ordnet min computer de tre gange har ikke kunne få løst problemet. De tilbyder nu, at jeg kan sende den ind igen og så vil de sætte et nyt bundkort i. Servicen har været rigtig god og jeg er blevet behandlet godt det er slet ikke det men jeg er bare i tvivl om det løser problemet. Indtil videre har de prøvet med BIOS opgradering/nedgradering de første to gange, tredje gang satte de nyt grafikkort og nu tilbyder de altså, at jeg kan sende den igen og så vil de sætte nyt bundkort i. Jeg er efterhånden også træt af at sende den ind så jeg er tvivl om det virkelig er det værd (Det er jo en 2 år gammel bærbar og 12000kr ville jo pynte på kontoen :)) og, hvis den bare kommer tilbage igen med samme fejl Computeren er en Toshiba P100-208 Jeg har brug for jeres hjælp til at beslutte mig ;) Her er et link til en tråd, hvor jeg er gået lidt dybere i, hvad der er galt med den. http://hol.dk[...] Mvh Frederik
--
| ASUS P5KSE | C2D E6750 @ 3.20GHz | 4GB DDR2 | 2x250GB | 8800GTS 512MB | 850W Zalman | CM Cosmos S | Dell 2208WFP | Toshiba P100-208
#1
Ronson
Forumansvarlig
09-03-2009 19:07

Rapporter til Admin
Hvis du er virkelig glad for den bærbar, hvilket det lyder til, så synes jeg du skal få det på skrift at det er sidste gang de forsøger at reparere den og hvad der sker hvis det ikke hjælper, og få den sendt ind en sidste gang.
--
http://chipsguiden.dk[...]
#2
FrederikN
Monster Supporter
09-03-2009 19:27

Rapporter til Admin
#1 Problemet er bare, at det er ikke dem jeg skal henvende mig til, hvis jeg vil have pengene tilbage, nå jeg prøver at sende den derind igen lykkedes det så heller ikke den her gang. Så må jeg jo bare tage den derfra
--
| ASUS P5KSE | C2D E6750 @ 3.20GHz | 4GB DDR2 | 2x250GB | 8800GTS 512MB | 850W Zalman | CM Cosmos S | Dell 2208WFP | Toshiba P100-208
#3
MatHan
Superbruger
09-03-2009 19:42

Rapporter til Admin
#0 De har KUN ret til at få lov at forsøge at reparere din computer 3 gange. Efter 3. gang kan du forlange en omlevering eller at få lov til at hæve aftalen, så vidt jeg har lært i erhvervsret ;) Grundet til at de her 4. gang tilbyder at give dig et helt nyt bundkort, kunne udentvivl tænkes at være fordi det vil koste dem mere med en omlevering eller ved at du hæver.
--
#4
FrederikN
Monster Supporter
11-03-2009 15:41

Rapporter til Admin
Nu er det sådan, at dem jeg har indleveret den hos, (Servicegruppen) ikke har mulighed for at give mig pengene tilbage (Da de kun reperarer computere) og jeg har været ude persontligt og indlevere den da det er nemmere. Men hvis den heller ikke virker efter denne reperation går jeg ned i butikken og beder om pengene tilbage
--
| ASUS P5KSE | C2D E6750 @ 3.20GHz | 4GB DDR2 | 2x250GB | 8800GTS 512MB | 850W Zalman | CM Cosmos S | Dell 2208WFP | Toshiba P100-208
#5
5 cent money
Supporter Aspirant
11-03-2009 16:18

Rapporter til Admin
#3 Den skal være forsøgt repareret flere gange for samme fejl, og måske kan de omgå den regel, netop ved at forsøge at reparere forskellige fejl hver gang (BIOS, gfx, mobo)
--
#6
Aron
Ultrabruger
11-03-2009 16:29

Rapporter til Admin
# 5 Ikke hvis det er den samme fejl. Hvis computeren er for varm, er det lige meget om de skifter cd-rom drev, webcam og cpu :)
--
-A
#7
MatHan
Superbruger
11-03-2009 16:35

Rapporter til Admin
#5 Det er fuldstændig ligemeget om det er samme fejl. efter tredje gang klapper fælden. Og det betyder ingenting om de reparere "forskellige" fejl hver gang. De forsøger muligvis at bilde naive forbrugere det ind, men det passer ikke!
--
#8
MatHan
Superbruger
11-03-2009 16:37

Rapporter til Admin
#4 det er vel butikken du har købt den af der står for reparationen? eller i hvert fald at sende den til reparation? Du må heller aldrig betale for at få noget repareret også selvom den kommer tilbage og de siger "der var ingen fejl" og derfor vil have et gebyr eller lign. ALDRIG betal for reparation når du har din reklamationsret!
--
#9
Kilroy
Junior Nørd
11-03-2009 16:42

Rapporter til Admin
#7, det er faktisk ikke helt rigtigt. Man har krav på ombytning allerede første gang, fejlen viser sig, såfremt det er en "oprindelig" mangel. Butikken kan vælge at forsøge at udbedre fejlen, hvis en ombytning ville påføre den "uforholdsmæssigt store omkostninger". Det er altså en konkret vurdering, men der skal være tale om et væsentligt tab, før de kan slippe udenom ombytningen. Det er ikke alle butikker, der er kender / vælger at følge købelovens regler, men det er ikke desto mindre fakta :-) Ved vurderingen af, hvorvidt butikken skal have lov at reparere, inddrages også faktorer som manglens karakter, reparationstiden, og om man får stillet et låneapparat til rådighed i reparationsperioden. I øvrigt skal der reklameres i butikken, hvor varen er købt - også selvom nogle butikker sender dig videre i systemet eller henviser direkte til et servicecenter eller producenten selv.
--
Blog :: http://www.goodlooking.dk[...]
#10
rotflcapt
Ny på siden
11-03-2009 16:46

Rapporter til Admin
Hey, har lidt alla det samme problem min har godt nok kun værest afsted 2 gange.. Hvis Fx at ting som grafik kort og lydkort ikke kan opdateres, vil det så sige at jeg har ret til at få den byttet eller pengene tilbage?
--
#11
DEVIL_DK
Guru
11-03-2009 16:47

Rapporter til Admin
de har 3 forsøg til at fixe samme fejl er den ikke fixet efter 3 gang kan du ophæve købet og forlange dine penge retur.
--
*Asus M4A79 DLX*AMD Phenom II X4 940*Asus tri fan 4870* *A-DATA DDRII 1066 4GB*Corsair 650 Watt* *The power of green and the speed of red*
#12
rotflcapt
Ny på siden
11-03-2009 16:51

Rapporter til Admin
bare for at være sikker: det står i loven ikke? (hvilken)
--
#13
MatHan
Superbruger
11-03-2009 16:53

Rapporter til Admin
#7, kan godt passe lidt, men er ret sikker på at de har ret til at forsøge at udbedre manglen. #11 det behøver ikke være samme fejl
--
#14
MatHan
Superbruger
11-03-2009 16:53

Rapporter til Admin
#12 købeloven om forbrugerkøb
--
#15
rotflcapt
Ny på siden
11-03-2009 16:54

Rapporter til Admin
ok takker tager lige et kik og læser den :)
--
#16
DEVIL_DK
Guru
11-03-2009 16:55

Rapporter til Admin
#13 jo det skal være samme fejl de kan gøre for ikke at kunne fixe samme fejl 3 gange men at en maskine får 3 forskellige fejl kan de ikke gøre for.
--
*Asus M4A79 DLX*AMD Phenom II X4 940*Asus tri fan 4870* *A-DATA DDRII 1066 4GB*Corsair 650 Watt* *The power of green and the speed of red*
#17
MatHan
Maxibruger
11-03-2009 16:55

Rapporter til Admin
# 15, vil du læse hele købeloven? :S
--
#18
rotflcapt
Bruger Aspirant
11-03-2009 16:58

Rapporter til Admin
du kan vel ikke lige slynge paragraf nummeret ud vel :P?
--
#19
rotflcapt
Bruger Aspirant
11-03-2009 17:00

Rapporter til Admin
#17 nej så vil blive glad for en paragraf :P
--
#20
MatHan
Maxibruger
11-03-2009 17:01

Rapporter til Admin
#18 Hmn, skal forsøge at kigge i min erhvervsretbog ;) #16 Tror du at du ved noget om det her? Eller gætter du bare fordi det lyder mest fornuftigt? Der er altså en lov der siger noget andet. OG det behøver IKKE være den samme fejl!
--
#21
DEVIL_DK
Guru
11-03-2009 17:01

Rapporter til Admin
#14 du siger jeg tar fejl så må du jo bevise det. har selv arbejdet med rma og vi fik besked om domme der var vundet og tabt ved forbruger styrelsen. derfra ved jeg at de tolker loven som jeg siger .
--
*Asus M4A79 DLX*AMD Phenom II X4 940*Asus tri fan 4870* *A-DATA DDRII 1066 4GB*Corsair 650 Watt* *The power of green and the speed of red*
#22
MatHan
Maxibruger
11-03-2009 17:05

Rapporter til Admin
#21 Så kunne du jo prøve at bevise det?
--
#23
rotflcapt
Bruger Aspirant
11-03-2009 17:06

Rapporter til Admin
har ikke rigtig styr på det men bliver selfø mest glad vis mathan har ret. ville gøre det en del nemmere:)
--
#24
DEVIL_DK
Guru
11-03-2009 17:10

Rapporter til Admin
#22 det er dig der sidder med rest bog og jeg skal komme efter dig. det er squ lidt svært at bevise at min gamle boss kom med den info og at vi skulle følge den dom.
--
*Asus M4A79 DLX*AMD Phenom II X4 940*Asus tri fan 4870* *A-DATA DDRII 1066 4GB*Corsair 650 Watt* *The power of green and the speed of red*
#25
MatHan
Maxibruger
11-03-2009 17:10

Rapporter til Admin
Ellers så spørger jeg min erhvervsretlærer der er uddannet jurist imorgen, om hvor jeg finder det som han har lært mig ;)
--
#26
MatHan
Maxibruger
11-03-2009 17:12

Rapporter til Admin
#24 Bevis på at sælgere generelt ikke aner noget om købeloven, har vi fået meget snak om erhvervsret
--
#27
MatHan
Maxibruger
11-03-2009 17:15

Rapporter til Admin
#24 Men vi er da begge enige om at det er efter 3 fejl at man kan forlange ombytning ikke? Det vi er uenige om er, om det behøver at være samme fejl? Har jeg ret? bare lige så jeg ved hvad jeg skal lede efter og spørge om.
--
#28
DEVIL_DK
Guru
11-03-2009 17:17

Rapporter til Admin
hvordan er det et bevis på sælger ikke ved noget. jeg var ikke sælger men tog mig ude lukkende af at teste og finde fejl og ombytte for folk det er ikke mit job at kende loven i dybten jeg skal vide noget om hardware hvor fejlene er og hvilke der ses tit og vide hvor dan man fixer dem og undgår dem. Nu har jeg også har lære i skolen og senere i livet og disse er da ikke uden fejl.
--
*Asus M4A79 DLX*AMD Phenom II X4 940*Asus tri fan 4870* *A-DATA DDRII 1066 4GB*Corsair 650 Watt* *The power of green and the speed of red*
#29
MatHan
Maxibruger
11-03-2009 17:21

Rapporter til Admin
#28 Sorry, troede det var i salgssammenhæng du havde fået det at vide. Gider du evt. svare på #27?
--
#30
rotflcapt
Bruger Aspirant
11-03-2009 17:25

Rapporter til Admin
MatHan undskyld hvis jeg stresser men havde du fundet en paragraf om det eller spurgte du din lære? :S
--
#31
DEVIL_DK
Guru
11-03-2009 17:29

Rapporter til Admin
du har ret i 3 fejl men jeg er overbevist om det skal være samme fejl 3 gange. tager man din måde kunne det hurtig blive svært at være forhandler. Lad os sige du køber en bære bar. du får den hjem og batteriet virker ikke du får et nyt så efter en md opstår der pixelfejl på skærmen hvilket ikke er utænkeligt. du får det fixet. så efter 1½ år gør blæseren i stykker, så skulle man efter din mening have ret til at ophæve købet den tror jeg ikke på.
--
*Asus M4A79 DLX*AMD Phenom II X4 940*Asus tri fan 4870* *A-DATA DDRII 1066 4GB*Corsair 650 Watt* *The power of green and the speed of red*
#32
rotflcapt
Bruger Aspirant
11-03-2009 17:31

Rapporter til Admin
gælder det osse hvis min bærbar fx ikke kan forbinde til det trådløse netværk og den har været afsted med det 2 gange?
--
#33
MatHan
Maxibruger
11-03-2009 17:31

Rapporter til Admin
#30 Naah, kan først spørge min lærer imorgen. men har lige nu fundet noget på forbrugerstyrelsen der siger at du ikke engang skal acceptere 3. gang en vare skal sendes til reparation. Så lige nu er jeg mere på at de har ret til at forsøge at udbedre en manglen 2 gange og 3. gang kan du forlange at få en ombytning eller pengene retur
--
#34
MatHan
Maxibruger
11-03-2009 17:33

Rapporter til Admin
#31 Reglerne om forbrugerkøb er netop til for at beskytte forbrugeren der anses som den svage part imod en handelsvirksomhed. Link til mit svar i 33# http://www.forbrug.dk[...] Du kan evt selv lige kigge på de andre spørgsmål der ligger.
--
#35
rotflcapt
Bruger Aspirant
11-03-2009 17:35

Rapporter til Admin
prøver at lige at kontakte forbruger styrelsen :) det her kan ende godt alligevel sidder med en pisse dyr bærbar der aldrig har fungeret optimalt, så håber jeg kan få penge tilbage :)
--
#36
MatHan
Maxibruger
11-03-2009 17:40

Rapporter til Admin
#35 Ja prøv det engang, de ved nok mere om det end både mig og DEVIL DK til sammen ;) hehe
--
#37
rotflcapt
Bruger Aspirant
11-03-2009 18:10

Rapporter til Admin
jeg undrer mig over nogle ting: Den har været afsted 2 gange, men der er stadig væk 3 fejl men ved ikke om det er deres fejl.. Grafik kort og lydkort kan ikke opdateres Flere programmer som sælger har lagt ind fungerer ikke fx Acer empowering og den kan ikke forbinde over det trådløse netværk
--
#38
Kilroy
Junior Nørd
12-03-2009 10:16

Rapporter til Admin
Hør nu her... Man har krav på ombytning FØRSTE gang, fejlen opstår. MEDMINDRE det er UFORHOLDSMÆSSIGT DYRT for butikken at ombytte - er det tilfældet må de gerne prøve at udbedre fejlen indenfor rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen. Det fremgår ret entydigt af købelovens § 78, så lad nu være med at sidde og gætte. Det er fint, at I forsøger at hjælpe manden, men lige nu forvirrer de fleste indlæg vist mere, end de gavner. #14, der findes en købelov og en forbrugeraftalelov :-)
--
Blog :: http://www.goodlooking.dk[...]
#39
MatHan
Maxibruger
12-03-2009 10:22

Rapporter til Admin
#38 Stadig står der om forbrugerkøb i købeloven!
--
#40
Kilroy
Junior Nørd
12-03-2009 11:11

Rapporter til Admin
#39, det er rigtigt. Det var blot en begrebsafklaring :-)
--
Blog :: http://www.goodlooking.dk[...]
#41
DEVIL_DK
Guru
12-03-2009 11:20

Rapporter til Admin
man har da ikke krav på at få noget ombyttet første gang der opstår en fejl. det vil jeg gerne sort på hvit.
--
*Asus M4A79 DLX*AMD Phenom II X4 940*Asus tri fan 4870* *A-DATA DDRII 1066 4GB*Corsair 650 Watt* *The power of green and the speed of red*
#42
Kilroy
Junior Nørd
12-03-2009 11:39

Rapporter til Admin
#41, det skal du da så få: Køberens mangelsbeføjelser § 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem 1) afhjælpning af mangelen, 2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering), 3) et passende afslag i købesummen eller 4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig. Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen. Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet. Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning. § 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed. Stk. 2. Køberen kan holde købesummen tilbage, indtil krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering er opfyldt. Må mangelen anses for uvæsentlig, kan køberen dog ikke tilbageholde et beløb, som åbenbart overstiger, hvad det vil koste at afhjælpe mangelen. https://www.retsinformation.dk[...]
--
Blog :: http://www.goodlooking.dk[...]
#43
DEVIL_DK
Guru
12-03-2009 11:53

Rapporter til Admin
og når man snakker pcér er det UFORHOLDSMÆSSIGT DYRT for butikken at ombytte. så der dumper den .
--
*Asus M4A79 DLX*AMD Phenom II X4 940*Asus tri fan 4870* *A-DATA DDRII 1066 4GB*Corsair 650 Watt* *The power of green and the speed of red*
#44
Kilroy
Junior Nørd
12-03-2009 12:25

Rapporter til Admin
#43, det kommer da fuldstændig an på, hvad den fejler... I øvrigt skal det indgå i vurderingen, om butikken vil kunne videresælge computeren efter den nødvendige reparation. På forbrugerklagenævnets hjemmeside har de nogle afgørelser og eksempler, der illustrerer problematikken. Der er ingen tvivl om, at hvis computeren bare skal have skiftet en knap på tastaturet eller måske en blæser, så bliver det uforholdsmæssigt dyrt for butikken at ombytte, men skal der skiftes noget større eller måske endda flere ting, så skal man sammenligne butikkens udgift til en ny tilsvarende vare (indkøbspris minus moms) med reparationsudgifterne fratrukket det beløb, som varen vil kunne sælges for efter reparationen. Yderligere skal det indgå i vurderingen, hvor alvorlig manglen er, hvor hurtigt den vil kunne afhjælpes, om kunden får stillet et låneapparat til rådighed og hvor ubelejlig en reparation vil være for kunden. Desuden vil det helt naturligt indgå i overvejelserne, om kunden før har haft problemer med apparatet - optræder den samme fejl igen og igen taler det naturligvis yderligere for en ombytning, da butikken så har haft sin chance... Det er altså ikke nogen eksakt videnskab, men umiddelbart virker det som om, de færreste butikker kender eller beslutter sig for at følge lovgivningen på området. Min personlige erfaring er i hvert fald, at det kan være noget af en kamp at få ombyttet en defekt vare, selvom man som forbruger har loven på sin side.
--
Blog :: http://www.goodlooking.dk[...]
#45
MHaahr
Elitebruger
12-03-2009 12:37

Rapporter til Admin
#44 Og der tager du så fejl. Det koster ikke butikken noget, hvis maskinen er under 2 år. Den er så dækket af butikkens garanti overfor leverendøren. Derfor ved det automatisk blive "UFORHOLDSMÆSSIGT DYRT" at ombytte maskinen, hvis den er omkring 2 år. Derimod kan butikken, på vejne, af kunden bede leverendøren om at kreditere maskinen, men der er ingen garanti for at de vil. Det er vigtigt at forstå, at det ikke er butikkerne der reparerer defekte varer, men derimod et værksted, som er anerkendt og valgt af producenten og leverendøren. Problemet, for butikken, er at hvis de ombytter maskinen, søger kreditering og maskinen så bliver repareret, står butikken tilbage med en komplet usælgelig maskine, som de så har, i det her tilfælde, taber 12000 på. Der er ganske få virksomheder, som kan holde til det i længden, og resultatet ville i sidste ende blive dyrere produkter. Så hvis butikken skulle ombytte enhver vare, som kunderne brokker sig over, ville priserne stige voldsomt.
--
--- Brug dog Google.
#46
MHaahr
Elitebruger
12-03-2009 12:45

Rapporter til Admin
Faktum er dog, at maskinen skal til rep fjerde gang for samme fejl. Tag ind til sælger, og fortæl denne at det er uacceptabelt. Jeg er herefter sikker på at sælger vil kunne give dig ret. Lad eventuelt sælger finde en ny maskine til dig, som er bedre, at bytte med. Dermed taber sælger mindre på det, end hvis du vil hæve handlen helt. (Så er sælger nemmere at snakke med). Du får intet ud af at true sælger med at gå til forbrugerklagenævnet, da det blot er vejlendene. Jeg har arbejdet i industrien, og ved hvordan tingene fungerer.
--
--- Brug dog Google.
#47
Kilroy
Junior Nørd
12-03-2009 12:58

Rapporter til Admin
#45, jeg er ikke sikker på, jeg forstår, hvad du mener med de første par linjer? Jeg vil nødig kommentere noget, jeg måske har misforstået, men helt generelt skal producenten holdes uden for ligningen. Som forbruger har du indgået en aftale med sælger, og hans forhold til producenten er sagen uvedkommende. Køber har købt en mangelbehæftet vare af sælger, som har købt varen af producenten. Sælgers forhold til producenten er omfattet af helt andre regler. Problemet, for butikken, er at hvis de ombytter maskinen, søger kreditering og maskinen så bliver repareret, står butikken tilbage med en komplet usælgelig maskine, som de så har, i det her tilfælde, taber 12000 på. Det er oplagt, at butikken ikke vil kunne sælge den reparerede genstand til nyprisen, men det påhviler ifølge forbrugerklagenævnet butikken at gøre alt for at begrænse sit tab i sådan en situation. F.eks. ved at sælge varen til nedsat pris i butikken. Er det af en eller anden grund overhovedet ikke muligt at sælge varen efter en reparation, er det selvfølgelig rigtigt, at det vil være uforholdsmæssigt dyrt for butikken at ombytte varen, hvorfor man må prøve at afhjælpe fejlen - SÅFREMT det ikke er unødigt byrdefuldt for kunden. Det er også klart, at jo ældre varen er, jo dyrere vil det blive for butikken at ombytte den, og det skal der naturligvis tages højde for. I sig selv kan det jo være svært at bevise, at manglen er oprindelig, hvis den først kommer til syne efter 2 års brug og allerede på det grundlag har butikken lidt spillerum. Hvad butikkens økonomi angår, så er det desværre spillets regler, men nu er det jo (må man formode) kun et fåtal af de solgte varer, der er mangelsbehæftede - ellers har jeg da slet ikke ondt af sælger... Det kan godt være, at de færreste butikker budgetterer med en dogmatisk overholdelse af købelovens regler, men det er jo en kalkuleret risiko - de må formodes at kende lovteksten (mindst) lige så godt som forbrugeren.
--
Blog :: http://www.goodlooking.dk[...]
#48
Rambo
Semi Supporter
12-03-2009 12:59

Rapporter til Admin
Nu du siger at det er samme fejl, så husk, inden de begynder at påråbe sig at den er ved at være for gammel at ved hver del de skifter starter garantien forfra, derfor man altid skal forlange at det bliver speciferet på regningen/kreditnotaen hvad de har gjort.
--
IntelCore2DuoE4500,Asus p5gc-MX/Medion/3GB 9800GTX. Har læst at E4500 er super at OC, nogen der kender et godt micro board
#49
FrederikN
Monster Supporter
12-03-2009 16:19

Rapporter til Admin
Hold da op jeg havde godt ikke lige regnet med så mange svar. Nå men problemet er, at jeg har sendt den direkte til reperation uden om butikken, så butikken jeg har købt den hos ved ikke at den har været til reperation, (tror jeg da hvertfald ikke). Så jeg er bare bange for, at hvis fejlen stadig er her når jeg får den tilbage, at jeg så ikke har mulighed for at bede om pengene tilbage da butikken ikke ved at jeg har haft den til reperation, da den er blevet sendt/leveret dirkete til reperation alle gangene.
--
| ASUS P5KSE | C2D E6750 @ 3.20GHz | 4GB DDR2 | 2x250GB | 8800GTS 512MB | 850W Zalman | CM Cosmos S | Dell 2208WFP | Toshiba P100-208
#50
MHaahr
Supporter Aspirant
12-03-2009 16:41

Rapporter til Admin
#47, vi kan jo netop ikke holde butikkens forhold til leverendøren udenfor, da det jo netop er bestemmene for om det bliver uforholdsmæssigt dyrt. Hvis det er leverendøren der betaler reparationen, koster det ikke butikken noget, og det er dermed "uforholdsmæssigt dyrt" at foretage en ombytning. Hvis det derimod er butikken selv, som skal betale omkostningerne (et fåtal af leverendører, der i dag kun giver et års forhandlergaranti), er det ikke voldsomt meget dyrere for butikken at give ham pengene tilbage, og det vil så være den rigtige løsning. Dermed vender jeg tilbage til mit svar i #48. Kontakt sælger, og forklar ham at det er uacceptabelt. Jeg har selv håndteret tusindvis af reklamationer, og ved at vi som udgangspunkt ikke stiller os på bagbenene når en kunde kommer med samme fejl fjerde gang.
--
--- Brug dog Google.
#51
Kilroy
Junior Nørd
12-03-2009 17:19

Rapporter til Admin
#50, det afhænger som sagt af en konkret vurdering, men omvendt kan man jo hævde, at hvis producenten udbedrer manglen gratis for butikken, så kan denne sælge den reparerede varer til anden side, når den kommer retur; evt. til nedsat pris. Denne mulige pris skal så sammenholdes med indkøbsprisen uden moms på den nye vare, som der ombyttes til, og så er det ikke nødvendigvis uforholdsmæssigt længere.
--
Blog :: http://www.goodlooking.dk[...]
#52
FrederikN
Monster Supporter
13-03-2009 10:55

Rapporter til Admin
Jeg kunne godt tænke mig et præcist svar til #49
--
| ASUS P5KSE | C2D E6750 @ 3.20GHz | 4GB DDR2 | 2x250GB | 8800GTS 512MB | 850W Zalman | CM Cosmos S | Dell 2208WFP | Toshiba P100-208
#53
MatHan
Maxibruger
16-03-2009 11:50

Rapporter til Admin
#49 Det ser sgu sort ud idet du er gået udenom butikken, du skal altid reklamere i butikken hvor du har købt din vare!
--
#54
Jelle
Gæst
08-04-2009 01:20

Rapporter til Admin
#49 Hvis du kan bevise at den har været til reparation 3 gange, og den er blevet repareret ved den producent/service-partner, som de ville/burde have henvist dig til, så har du måske en chance!?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#55
Martin
Gæst
08-04-2009 09:08

Rapporter til Admin
Nu gad jeg ikke lige læsen tråden helt igennem, da jeg sidder på arbejde. Men har selv næsten lige været igennem det samme med min nu gamle bærbar. Den havde været inde 2 gange med samme fejl og 3 gang den fik samme fejl fik jeg pengene igen.Men bilka hævdede at det først var ved 4 gang jeg kunne få pengene tilbage og skulle være med samme fejl. Ringede så til forbrugerklagenævnet eller hvad de nu hedder. De fortalte mig at de kun havde 2 forsøg til at reparere den samme fejl og 3 gang kunne jeg kræve at få pengene tilbage, også ligemeget om bilka tilbød mig noget andet (dette var dog kun fordi min model var udgået). De henviste et link til mig som jeg ikke lige kan huske, men printede det ud og tog det med ud i bilka og de sendte min bærbar ind til et værksted for at få den godkendt til at de kunne kreditere den og 3 uger efter fik jeg så mine penge igen. Ved godt det er skrevet lidt uoverskueligt, men har lidt travlt. Alt i alt, så har de altså kun 2 forsøg til at reparere samme fejl og 3 gang har du krav på at få pengene eller den samme computer igen. Husk dog at hvis de stadig har samme model, må de gerne tilbyde dig den, men skal være i samme farve som din (det vil sige at hvis du har købt den i blå og de kun har den tilbage i rød, har de ikke krav på at du skal tage imod den, og kan derfor kræve penge tilbage). Håber det hjalp. Mvh Martin
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#56
Martin
Gæst
08-04-2009 09:10

Rapporter til Admin
"og du kan derfor kræve pengene tilbage" sku der stå i den sidste linje :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Reperration af bærbar for fjerde gang ?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning