Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Acer - Batteri i stykker, kun garanti ½ år?

Af Bruger joak0068 | 18-08-2009 18:19 | 5087 visninger | 9 svar, hop til seneste
Hejsa, Jeg kører Windows 7 på min Acer Travelmate jeg købte i januar. Nu siger windows batteriet er i stykker, og at jeg skal skifte det. Har dog også lagt mærke til at batteriet generelt holdte en del dårligere, end for et par måneder siden. Jeg ringede så til Acer support, som kunne fortælle mig der kun var et ½ års garanti på batteriet, men resten af computeren 2 år. Men her spørger jeg mig selv hvordan det kan lade sig gøre? Siger købeloven ikke der skal være mindst 2 år? og man kan da ikke lave ½ på batteriet og så 2 år på resten af delene. Håber i kan hjælpe mig Mvh Joakim
--
#1
BabaMac
Giga Supporter
18-08-2009 18:42

Rapporter til Admin
#0 Det er fordi batteriet er at kategorisere som en forbrugsvare, ligesom patronerne i din printer. Det har en forventet holdbarhedstid på 6-xx antal måneder, eller xx antal opladninger.
--
#2
Dog
Supporter Aspirant
18-08-2009 18:47

Rapporter til Admin
Det er desværre sådan de kører deres handler, når det kommer til batterierne på Laptops. Det lyder dog til dit batteri er brudt sammen, og i så fald, så plejer de at bytte dem, da dette som regel er fabriksfejl og ikke noget med almen slid at gøre. Er batteriet brudt sammen vil det ikke ku lade, overhoved og maskinen det sidder i plejer ikke at ku finde det. Håber det hjælper og du finder ud af noget. Held og Lykke
--
#3
Getty
Semi Supporter
18-08-2009 19:14

Rapporter til Admin
Husk lige på at købeloven bare kræver 2 års reklamationsret og 6 måneders garanti, hvilket bestemt ikke er det samme som 2 års garanti. Det er en meget stor misforståelse, og forskellen er enorm. Nogle forhandlere yder dog 2 års garanti på færdige maskiner, men f.eks. Acer og HP yder som standard kun 1 års garanti på deres billigere modeller, og kun 6 måneder på batterier, men selvfølgelig stadig 2 års reklamationsret, hvilket du dog ikke kan bruge til så meget i den sammenhæng. Derfor jeg f.eks. køber stationære og bærbare hos MM-Vision, men også MSI, Topdata, Sony Vaio, HP (ikke pavillion), Lenovo m.v. yder vist 2 års fuld garanti på færdige systemer.
--
Pris, kvalitet og service hænger ofte sammen.
#4
Rambo
Supporter
18-08-2009 19:44

Rapporter til Admin
#3 Tror ikke du finder nogen producent som giver 2 års garanti på batteriet også, men lyder skod hvis de ikke vil acceptere det som en fejl ved varen når den er røget efter 6 mdr. #0 Måske kan du få en billigere kopi hos http://batterier.dk[...] kan da umuligt værre dårligere en det du har.
--
IntelCore2DuoE4500,Asus p5gc-MX/Medion/3GB 9800GTX. Samsung Syncmaster T240HD. Har læst at E4500 er super at OC, nogen der kender et godt micro board
#5
Getty
Semi Supporter
18-08-2009 19:48

Rapporter til Admin
#4 Nej jeg tror bestemt heller ikke der er nogen der yder 2 års garanti på batterier, men på resten af de bærbare og eventuelt stationære. Her yder f.eks. Acer stadig kun maks. 1 års garanti på deres low-end produkter.
--
Pris, kvalitet og service hænger ofte sammen.
#6
joak0068
Bruger
19-08-2009 08:35

Rapporter til Admin
Jeg siger tak for svarene, prøver lige at ringe til dem igen... Ellers må jeg jo bruge de penge på et nyt. Nu er batteriet ikke decideret i stykker, det kan bare ikke holde så meget strøm. Er der ikke en måde man kan forbedre det på? kalibrere det? Fx køre den helt ned og så lade den helt op igen... ville det ikke hjælpe? Mvh Joakim
--
#7
(FIH) The Don
Nørd
19-08-2009 09:50

Rapporter til Admin
jo det ville nok hjælpe, de fleste laptop bioser har også et kalibrerings værktøj.
--
Gigabyte GA-EX58-UD5/i7 920/6 GB Kingston HyperX 1600mhz CL8/1TB HD/Noctua NH-U12P/Inno3D GTX-295/Antec 900/
#8
joak0068
Bruger
19-08-2009 20:13

Rapporter til Admin
Hmm, syntes ikke jeg kan finde noget i mit BIOS :( Nogen der kender et program? evt. et man kan boote op med?
--
#9
Carsten Levin
Gæst
07-10-2010 16:20

Rapporter til Admin
Der er mange leverandører der forsøger at skære hjørner af. Og der er andre der godt forstår deres besøgelsestid. Hvis du eksplicit er blevet gjort opmærksom på at batteriet eller støvsugerslangen ikke er omfattet af garanti, så har leverandøren muligvis en pointe. Jeg skriver muligvis, da det specifikt fremgår af købelovens beskyttelse af private at man ikke kan indgå aftaler der begrænser forbrugernes rettigheder ifht. købeloven. Og har du ikke direkte accepteret at batteriet er udenfor garanti, så har din leverandør ikke noget at have sagen i. Det skal være meget tydeligt for dig ved købet. Aktuelt har jeg haft en tilsvarende sag med en irobot roomba støvsuger hvor batteriet nu efter lige et år kun holder 1-3 minutter. Jeg kontaktede forhandleren hvor jeg havde købt og meddelte mig at batteriet var dækket under garantien og bad mig udfylde formular på den danske importørs webside. Importøren meddelte nu at batteriet var en forbrugsvare udenfor garantien fra iRobot. Jeg checkede på iRobots amerikanske moderhjemmeside. De giver 2 års garanti og de undtager ikke batteriet på de sider hvor de skriver dette. Jeg er ikke før købet blevet gjort opmærksom på at jeg afskriver mig retten til garantien på batteriet. Jeg kontaktede så min forhandler igen (Lavpriskoekken.dk) og svarede som sædvanlig lynhurtigt på min mail - og meddelte at jeg ikke skulle bekymre mig, de tager sagen og jeg får et nyt batteri i næste uge. Dette er i fuld overenstemmelse med hvad de skrev i den første mail og jeg skal tilmed bemærke at jeg faktisk bad dem om pris på batteriet da jeg vil have støvsugeren til at fungere. Så stjerne til Lavpriskoekken.dk for både at overholde alm. forbrugerret, yde god service og selv gøre kunden opmærksom på hvordan forholdene er. Meeeen jeg vil tro, at hvis man ved købet eksplicit og tydeligt så man ikke kan undgå at acceptere det, evt ved afcheckning af knap hvor man accepterer at batteriet ikke holder mere end 1/2 år, kan få begrænset sine rettigheder. Men så tror jeg også at mange vil betakke sig for at købe eller vil ønske at få flere batterier med så produktet kan køre 2 års tid.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Acer - Batteri i stykker, kun garanti ½ år?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning