Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hjælp!!! - skærm flimrer

Af Ny på siden Scrotum | 26-08-2009 20:04 | 5650 visninger | 6 svar, hop til seneste
Det drejer sig om en Dell xps m1330 med geforce 8400m gs. Problem: Pludselig en dag kom der blå skærm og efter genstart flimrede skærmen (en masse lodrette og vandrette streger - mest røde). Efter at have startet i fejlsikret tilstand et par gange fandt jeg "start reparation" og det lavede den. I dag, en lille uge senere, startede den op med samme problem med skærmen. For det meste kan man slet ikke se noget på skærmen om man må genstarte. En gang imellem starter den op så man kan se skærmbilledet. Det er dog forringet af en hvide vandrette streger som kommer og går. I de tilfælde hvor den starter op kommer dette engang imellem: Skærmdriveren stoppede med at svare og er genoprettet. Skærmdriveren nvlddmkm stoppede med at svare og er genoprettet Prøvet: Forskellige udgaver af grafikkort driverne (nye og gamle). Forskellige løsningsforslag fra denne side http://www.repairyourpcnow.com[...] bl.a. fjernelse af nogle windows update filer... Det er gør problemet lidt tricky er, at den har også symptomer, altså hvide vandrette streger og prikker, i fejlsikret tilstand. Samt at jeg ikke har installeret noget i lang tid ligesom windows update er slået fra, så rent software mæssigt burde problemet ikke komme fra. Det er forresten Vista home premium der er på.. Håber der er nogle kloge og flinke folk der har et bud på en løsning???
--
#1
Brian
Gæst
30-08-2009 11:01

Rapporter til Admin
Hejsa, Dit grafikkort er døende, og du kan desværre intet gøre ved det. Jeg anbefaler du kontakter DELL via deres hjemmeside. Jeg har selv den samme fantasiske laptop, og har haft samme problem - fejlen har intet med DELL at gør med derimod Nvidia. Min standard garanti var netop udløbet da fejlen kom - men DELL service er uovertruffen og jeg blev kontaktet med to muligheder : Jeg kunne sende den ind til service, og risikerer at skulle vente op til 4 uger, eller betale kr. 299,- for at få besøg på min adresse af en teknikker. Jeg valgt det sidste. Jeg fik altså bundkortet skiftet til kr. 299,- selv om garantien er udløbet. Har du stadig garanti er det gratis for dig. Teknikkeren kommer på din arbejdsplads privat, eller hvor du aftaler med ham - Laptoppen skal dog skilles ret meget ad, og det tager en god time - men ret hyggeligt at se sin DELL inside out. Teknikeren sagde at Nvidia har betalt en pæn bunke penge til DELL for denne fejl, så derfor ingen problemer med udbededring. Jeg valgte DELL fordi jet netop ikke gider at skulle afleverer min private PC med mine data til en butik, og vente på at de skal sende den frem og tilbage, men derimod få mine ting lavet her og nu når fejlen sker - valgte SAMSUNG fladskærm med premium garanti (har alle over 40tommer inkluderet)af samme grund. Men kontakt DELL, non voice support virker super gode, og handlekraftige. Jeg har dog nu investeret i 2 års on site garanti for det er da smart og hurtigt hvis skaden sker. Held og lykke med din fantastike lille laptop - jeg nærmer mig halvandet år med den og jeg kunne ikke være mere tilfreds - den har jo simpelthen alt, og er super gennemtænkt. Brian
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
Scrotum
Ny på siden
30-08-2009 20:35

Rapporter til Admin
Hej Brian Tusind tak for svaret... jeg var også ved at være ved konklussionen at det var grafikkortet det er gået... Og min garanti er også lige udløbet så det er rart at høre, at det godt kan lade sig gøre at få den fixet for en overkommelig sum. Og du har ret det er en super lækker lille en så er da ked af skidtet ikke virker. Kan ikke umiddelbart finde noget der hedder non voice support så det dækker nok over at skrive en mail til dem :o) så det vil jeg gøre. Tak igen for svaret....
--
#3
Scrotum
Ny på siden
31-08-2009 20:02

Rapporter til Admin
Plejer man ikke at få en bekræftende mail når man har udfyldt en formular til DELL support?? Jeg skrev til dem igår og da jeg sendte var den utrolig lang tid om det og fik som nævnt ikke en bekræftigelse på jeg havde sendt en mail til dem...
--
#4
Brian
Gæst
04-09-2009 09:32

Rapporter til Admin
Hej igen. Fandt du ud af det?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Scrotum
Ny på siden
07-09-2009 10:26

Rapporter til Admin
Hov... man burde få en mail når der er nogen der svarer på ens tråd :o) Jeg jeg fandt ud af det og der kommer en teknikker og forhåbentlig fikser den i dag. Hvis der er andre der skulle have samme problem og finder frem til denne tråd, så kan jeg fortælle at man kan teste om det skulle være skærmen ved at holde D nede IMENS man trykker på power knappen (når den er slukket og man vil tænde for den). i 20 sek kommer der forskellige farver på skærmen. For at teste grafikkort kan man jo se om der er samme "symptomer" på en ekstern skærm. Indtil videre har der været super service fra dell. Man har 2 års garanti, men har ligesom Brian valgt at betale 299,- for at undgå at skulle sende den ind til dell i en længere periode. Tak for hjælpen igen Brian
--
#6
Scrotum
Ny på siden
08-09-2009 09:26

Rapporter til Admin
Så virker den igen - Dejligt :o) Det hjalp dog ikke at få skiftet mit bluetooth kort, så enten er det et software problem af det ikke virker ordentligt eller også det bare en meget svag sender der sidder i. Anyways jeg overlever nok at det ikke virker når bare computeren virker. Nvidia har heldigvis skiftet chip så problemet burde ikke opstå igen
--

Opret svar til indlægget: Hjælp!!! - skærm flimrer

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning