Hvis du har ret til det har du vel ret til at klage og få en ny?? o.o
--
Det kaldes "reklamation" bedre kendt som "RMA".
Hvis garantien stadig er gældende (dvs det er mindre end 2 år siden du købte den) - Burde du kunne bytte den til en ny det sted du købte den.
--
Hvis det er den samme fejl som har været galt for 3 gang nu, kan du forlange følgene: pengene retur, En ny og tilsvarerne bærbar eller at den bliver lavet for 3 gang. Specielt hvis det har været galt inden for de 6 første måneder efter købet, har du 100 procent ret til et af de ovenståen ting. Det gælder ikke hvis det er 3 forskellige ting det har været galt med på samme bærbar, så har du kun krav på at få den lavet, med mindre at det firma du har købt den ved selv vil lade dig få penge retur eller en ny.
--
Core i7 920 DO stepping OC til 3.8 GHz
ASUS Rampage II Extreme
6 GB DDR3 Corsair Dominator 1600 MHz
3 x Zotac GTX 285 OC til 710/1512/1310
Det har været lyden hver gang, og jeg mener faktisk at den var inde til reparation ca. 6 måneder efter jeg købte den..
Okay. Jeg må tage ud til expert imorgen og forhøre mig om det.. Kunne godt forestille at de ikke ville høre tale om at jeg skal have pengene retur eller en ny bærbar.
- Garanti/reklamation udløber d. 14 januar 2010
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Når der ikke er længerer tids garanti på den tilbage, skal du for guds skyld ikke accepterer en rep igen. Forlang enten penge retur eller en ny bærbar. Og om nødvendig gå til forbruger styrelsen med problemmet hvis de nægter. Husk når at du kommer i butikken så vær flink og i mode kommende. Men prøver de at snakke sig uden om, er du selvfølgelig nød til at skrue bisen på og sige at du vil gå til forbruger styrelsen med sagen hvis de bliver ved at nægte dig det du har krav på.
--
Core i7 920 DO stepping OC til 3.8 GHz
ASUS Rampage II Extreme
6 GB DDR3 Corsair Dominator 1600 MHz
3 x Zotac GTX 285 OC til 710/1512/1310
Det er først fjerde gang fejlen opstår du har ret til et nyt produkt eller pengene retur, hvis jeg husker korrekt.
dvs. 3 gange med samme fejl, og fjerde gang = nyt produkt.
Men find det på forbrugerstyrelsens hjemmeside, print det ud og tag det med ned i forretningen, når du smider sådan et stykke papir i fjæset på dem plejer de at bøje sig ;) Har virker for mig nogle gange :p
--
Du kunne jo også bytte og få pengene tilbage og købe noget bedre. Priserne falder jo hele tiden.
--
hej
#0 Hvad er der lavet de første gange? For hvis det kun har været en softwarefejl, og der ikke er lavet en egentligt rep. så har du ikke krav på noget.
--
Man kan godt drikke, uden at ha det sjovt!!!
Sålænge du har klaget inden for garantien, bør det ikke være noget problem at få en ny tilsvarende maskine hvis det er 3. gang med samme fejl. Nu ved jeg så ikke om maskinen er leveret med 2 års reklamationsret eller om der er 2 års garanti. Men i dette tilfælde bør det ikke gøre den store forskel når de har accepteret fejlene de første gange. Ellers skal du huske på at hvis du har 2 års reklamationsret er det KUN de første 6 måneder der er at betragte som en garanti. Det er der mange der groft misforstår og tror at de bare altid har 2 års fuld garanti. DET HAR MAN IKKE med mindre forhandleren reklamarer med det.
--
Pris, kvalitet og service hænger ofte sammen.
#4:
Hej Anja!
Grunden til, at folk roder lidt rundt i hvor mange gange en forhandler har ret til "udbedring" frem for "omlevering", er, at der ikke er nogen *fast* grænse. Som udgangspunkt bør en forhandler kun stå fast på denne mulighed 1 gang, men hvor der er tale om en avanceret fejl, som kan være svær at diagnosticere, har praksis på området tydeligt accepteret, at en forhandler får flere forsøg. Når det er sagt, så mindes jeg ikke at have set en afgørelse, der giver en forhandler ret til *4. forsøg*.
Mit råd til dig vil derfor blive, at du går til forhandleren, og klager din nød høfligt og venligt - men dog med det klare udgangspunkt, at du nu er træt af sagen, og ønsker at udnytte til lovsikrede ret til at hæve købet (den er nemlig lovsikret, så man kan altid håbe på, at den aktuelle sælger ikke er helt inde i stoffet). Såfremt du tager sagen direkte til forbrugerklagenævnet kan du risikere, at de udtaler sig FOR et 3. forsøg - og så er der bare spildt tid og 160 kr.. Vis mig en mandlig sælger, der kan modstå en kvinde med hovedet på skrå, og så skal jeg give dig en ny bærbar af SU'en :)
PS. Hvis de ikke er til at hugge eller stikke i mht. et 3. forsøg, så kan du evt. bede om SKRIFTLIGT at få forlænget reklamationsretten fsva. lydfejl med ex. ½ år - dette er ikke noget man normalt gør, men det ville være et godt kompromis, og de er fuldt ud i stand til at gøre det (man kan aftale alt, der stiller køber bedre en det i loven skrevne).
Håber det lykkes for dig!
--
Jeg er klar over at dette er en gammel tråd, men fandt den, da jeg selv søgte entydigt svar på, hvor mange gange et produkt skal reklameres, før man som forbruger har ret til at ophæve købet.
Svaret findes her
https://www.borger.dk[...]
Under overskriften
Ophævelse af køb
Jeg citerer
I en række tilfælde har du som forbruger dog ret til at ophæve købet. Du kan ophæve købet hvis:
(...)
det efter to forsøg ikke er lykkedes at rette fejlen
--
I7 920, 6gb 1600mhz, ATI4870 1gb, ASUS-et-eller-andet-Deluxe, nogle gamle hdds Hejsa jeg har oplevet det samme med en hp dv5-1095eo fik en ny da de ikke kunne fixe den
--
Jeg er her for at hjælpe dig min ven ;)