Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Ventetid på ny Dell bærbar?

Af Monsterbruger Supaplex | 14-03-2010 14:59 | 2713 visninger | 27 svar, hop til seneste
Vi bestilte en Dell bærbar fra Dells hjemmeside i søndags - en uge siden nu - og har ikke modtaget andet end en ordrebekræftelse fra dem. Computeren er en ret ny model med i5. Normalt sender de mails ud om ordrestatus og forventet leveringstid. Har nogen af jer erfaring med deres aktuelle leveringstider?
--
Intel Core i7 920 2.66 GHz|MSI X58 Pro-E|OCZ Vertex Turbo SSD 60GB|ATI Radeon HD5770 1GB|Kingston HyperX DDR3 6GB PC1600|Samsung T260HD|
#1
ToFFo
Mega Nørd
14-03-2010 15:10

Rapporter til Admin
Kig lige her www.dr.dk[...] Synes du skulle se et par af programmerne om Dell igennem. Det kan være du bliver fristet til at annullere dit køb i en fart. Normalt sender de mails ud ja. Men du får ikke en kvittering for maskinen før den er færdigsamlet og igang med at blive leveret til dig fra tyskland eller hvor det nu er de samler dem. Der kan godt gå lidt tid før du hører fra dem igen. Du må prøve at ringe til kundeservice. De skal nok hjælpe når du ikke engang har fået varen endnu. Når du har fået din vare så er det noget helt andet.
--
P6T DV2 6GB Corsair XMS3 1600MHz Core i7 920 @3,6GHz XFX HD5850 2xWD Velociraptor RAID0 4xWD 250gb, 1xWD 1TB, 2xWD 500gb Obsidian 800D
#2
SkylineGTR
Semi Nørd
14-03-2010 15:11

Rapporter til Admin
Jeg ved ikke om du har set kontant her på det sidste, så vil du nemlig vide at Dell skider på deres kunder. Dell har været med i hele 2 kontant programmer med bl.a. ringe service og RMA behandling samt nogle ventede fra de hade bestilt en PC ved dell til de enelig fik den 2-3 måneder på den. Se mere her: http://www.dr.dk[...] http://www.dr.dk[...] Se det sidste afsnit her af kontant hvor dell er med: http://www.dr.dk[...] Så min klare anbefaling er til dig er at du straks afbestiller den PC, hvis du vil ungå problemmer. Også køber en bærbar et andet sted i stedet for. F.eks. på www.shg.dk[...] eller www.komplett.dk[...] dem kan du nemlig stole på.
--
Core i7 920 DO stepping OC til 3.8 GHz ASUS Rampage II Extreme 6 GB DDR3 Corsair Dominator 1866 MHz 3 x Zotac GTX 285 OC til 702/1512/1296
#3
SkylineGTR
Semi Nørd
14-03-2010 15:12

Rapporter til Admin
#1 Øv du var først.
--
Core i7 920 DO stepping OC til 3.8 GHz ASUS Rampage II Extreme 6 GB DDR3 Corsair Dominator 1866 MHz 3 x Zotac GTX 285 OC til 702/1512/1296
#4
McVroom
Nørd Aspirant
14-03-2010 15:16

Rapporter til Admin
Jeg er fuldstændig enig med #1 og #2. Dell yder simpelt alt for ringe service pt. til at jeg overhovedet vil anbefale dem! De har simpelthen ikke styr på noget lige for tiden. Jeg vil i stedet for anbefale du finder en anden producent. Kan anbefale MM-Vision f.eks.
--
Vil du have en invite til Lockerz.com? - så smid en PM
#5
krbyr
Semibruger
14-03-2010 15:30

Rapporter til Admin
Bestilte selv en Dell bærbar d. 1/3 og jeg modtog bærbaren d.11/3. Jeg synes du skal ringe ind til Dell og høre hvordan og hvorledes? Du har tjekket din spam folder i dit email program? Fx så nævner #4 MM-vision og dem skal du slet ikke handle ved. Jeg bestilte nemlig en bærbar hos dem d.15/1 og jeg fik en leveringsdato som sagde omkring 1/2, men den blev så udskudt op til flere gange, at de til sidst måtte anbefale mig at afbestille den - Latterlig service!! Så jeg bestilte en dell og selvom de har været i tvet, så var der jo fordi deres kundeservice stank og ikke fordi deres bærbare er dårlige. Jeg kan helt klart anbefale en Dell, så gi dem et kald :)
--
#6
Supaplex
Monsterbruger
14-03-2010 15:36

Rapporter til Admin
Tak for jeres svar. Jeg har faktisk set den Kontant-udsendelse, men det vil ikke i sig selv afholde mig fra at købe Dell. Det valg er truffet med åbne øjne. Generelt foretrækker jeg dog også at handle i SHG, Getmore o.l. Det var ikke min mening at starte en generel debat for eller imod Dell. Men hvis nogen af jer har konkrete erfaringer med deres leveringstider lige nu, så hører jeg gerne. Det virker underligt, at de ikke har sendt info om leveringstiden. Når man logger ind med de oplysninger, de sender i ordrebekræftelsen, så står der bare at der ingen oplysninger er om ordren.
--
Intel Core i7 920 2.66 GHz|MSI X58 Pro-E|OCZ Vertex Turbo SSD 60GB|ATI Radeon HD5770 1GB|Kingston HyperX DDR3 6GB PC1600|Samsung T260HD|
#7
mediaN
Elitebruger
14-03-2010 15:55

Rapporter til Admin
Jeg bestilte min nye studio 15 d 3/3 og den får jeg imorgen. Normalt er leveringstiden 10-14 arbejdsdage. På din ordreberkæftigelse har du et kundenr og et ordrenr. Gå ind på Dell.dk og slå din ordre op. Der kan du se forventet leveringsdato osv. Generelt synes jeg folk er blevet ufatteligt gode til at svine dell til efter den udsendelse. Det er vigtigt at tænke på, at de cases der kom frem i kontant, var worst case senario, og at programmet er yders agressivt og ikke giver nok afsluttende respons for hvem de nu end interviewer. Dell har fejl, og også for mange, og direktøren var da også direkte dum og uforberedt at høre på, men synes nu alligevel lige man skal slå koldt vand i blodet. De er jo slet ikke de eneste med fejl.
--
Updating Xbox360 & Nintendo Wii ;) Repairing Iphone glass 2G/3G/3GS
#8
ToFFo
Mega Nørd
14-03-2010 16:01

Rapporter til Admin
#3 - jeg vidste lige hvad jeg ville skrive ;) Dells forretningsmetode synes jeg egentlig er elendig. Man skal via kontooverførsel betale sin vare længe før den overhovedet bliver sendt fra dem. De bliver i hvert fald aldrig E-mærket.
--
P6T DV2 6GB Corsair XMS3 1600MHz Core i7 920 @3,6GHz XFX HD5850 2xWD Velociraptor RAID0 4xWD 250gb, 1xWD 1TB, 2xWD 500gb Obsidian 800D
#9
mediaN
Elitebruger
14-03-2010 16:04

Rapporter til Admin
Det er jo præcis det samme som alle andre steder du betaler. Pengene bliver først trukket når pakken sendes afsted!
--
Updating Xbox360 & Nintendo Wii ;) Repairing Iphone glass 2G/3G/3GS
#10
Ros3nlund
Monsterbruger
14-03-2010 16:52

Rapporter til Admin
Jeg bestilte der inde fra i 2008. Min XPS 730X kom efter 3 uger, som der også stod på ordren. Og min bærbar kom efter 1 til 2 uger. Og i skal ikke tro på alt hvad i ser i fjernsynet. Jeg har så mange venner der også bruger dell. Og de har aldrig haft problemer med kundeservice. Så lad vær med at udtal jer om det jo mindre i selv har prøvet det. Det er jo ikke tilfældigt at det altid kun er dårlige ting med i når kontant jagter nogen. Jeg har heller aldrig selv haft nogen problemer der inde fra. Jeg fik blue screen of death på min bærbar. Og dagen efter jeg havde ringet ind stod der en GRATIS! ny uden foran min dør. Men en ting er sikkert. De eneste der fejler noget fra dell er deres bærbar. De stationære fejler ikke noget som helst.
--
#11
Hiro
Gæst
14-03-2010 17:26

Rapporter til Admin
#7. Så må vi, eller du håbe den virker, hvis ikke må du jo have fat i deres kundeservice.Hvis de har nogen. PS.ser du ikke kontant i tv.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
mediaN
Elitebruger
14-03-2010 21:58

Rapporter til Admin
Jo, jeg så det. Og jeg ved under hvilke forudsætninger sådan et program er stillet op på. Jeg har altid fået fin service, og grundet en udgået komponent midt i min bestilling opgraderede de gratis til noget bedre. Jeg vil stadig anbefale Dell
--
Updating Xbox360 & Nintendo Wii ;) Repairing Iphone glass 2G/3G/3GS
#13
Hio
Gæst
14-03-2010 22:58

Rapporter til Admin
12#.Og jeg har arbejdet med tv i en del år.Så jeg ved der er en grund til at de var der.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
mediaN
Elitebruger
15-03-2010 10:43

Rapporter til Admin
Du har simpelthen arbejdet med tv. Det var da godt for dig :)
--
Updating Xbox360 & Nintendo Wii ;) Repairing Iphone glass 2G/3G/3GS
#15
ankelee
Bruger Aspirant
16-03-2010 08:08

Rapporter til Admin
Vil tro det kommer meget an på situationen. Jeg bestilte en Studio 17 den 22/2 og blev informeret om at at d 9/3 ville være det seneste leveringstidspunkt. Schenker informerede så om at d. 4/3 mellem 8-16 ville pakken ankomme så jeg blev hjemme. Der skete intet og jeg hørte ikke noget fra Dell eller Schenker før jeg selv kontaktede dem den 10/3. Nu er deres engelske support ved at undersøge om maskinen er blevet smidt væk eller om den overhovedet er fabrikeret endnu. Schenker siger de ikke har modtaget den, så det burde vel være forholdvis nemt at finde ud af. I dag skal jeg ringe til Dell for et svar på status, og de lovede mig at hvis maskinen var blevet væk og de skulle til at lave en ny kunne jeg få lov at annullere ordren og få pengene tilbage. Een ting er ventetiden, men det værste i denne sag er at man får fejlagtig information eller slet ingen. Man skal i hvert fald selv være ekstremt opsøgende for at få noget at vide.
--
#16
sNIPP
Gigabruger
16-03-2010 08:24

Rapporter til Admin
det tog mig en måned at få deres nyeste XPS gamer bærbar... også får man at vide, at de ikke kan levere den i den farve, så skulle jeg vente i en måned til.. gg 2 måneder på en dum fucking bærbar fra dell... Dell er kvalitet på mærke vil jeg sige men de levere satme også nogle af de bedste bærbare som man kan købe.. eller så skaf en PC fra IBM men nu ved jeg jo ikke om du er til gamer eller ikke..
--
#18
JaXdk
Juniorbruger
16-03-2010 08:38

Rapporter til Admin
#15 Jeg kan nikke genkendende til alt hvad du skriver. Jeg lagde en ordre den 14. feb - jeg havde set det afsnit af kontant omkring Dell, men jeg tog chancen alligevel fordi at jeg var rimelig betaget af Alienware :) og tænkte at det meste i det indslag måske var bruger fejl - Jeg lægger en ordre på en m15x,og der bliver skrevet at leveringen vil tage 14 dage eller hurtigere, fint nok. Jeg tjekker min ordrestatus hele tiden, og den bliver ved med at stå med status: Under Udførsel - og det gør den faktisk helt til den 4/3, også kan jeg se at min ordredato er blevet ændret til den 17/3 - Jeg fik ingen information pr.email eller tlf. Jeg afbestiller så min ordre med en afbestillingsformular, prøvede at ringe ind men ingen svarede. Dagen efter går ordren "tilfældigvis" i produktion, hvilket er i det stadie hvor ordren i følge dell ikke kan afbestilles længere.. - For de kan jo ikke ringe til fabrikken - yeah right. Long story short, jeg nægtede modtagelse og venter nu på mine penge.. Godt råd, stay away from dell to avoid Hell! novatech.co.uk kan anbefales imo. - De leverede en bærbar på 3 dage - og de svarede på alle spørgsmål via. email/live chat - fandeme iorden.
--
#19
Sylar
Maxi Supporter
16-03-2010 09:03

Rapporter til Admin
Jeg er snart got tosset over folks opførelse. I sviner DELL totalt til, bare fordi kontant eller w/e har sendt et program om deres værste fejl. ALLE firmaer har fejl, og nu er det sådan, at dell jo rent faktisk er et STORT firma, så de har i realiteten FLERE fejl end f.eks mm-vison eller topdata som er SMÅ firmaer. Det er dét som folk glemmer. OG jeg har på ingen måde haft problemer med dem! Mine forældre købte en bærbar og fik den et par uger efter (vi havde spurgt om vi kunne få den før vi rejste, og ja sagde de) og det gjorde vi. Var lidt problemer med GLS (Ikke DELL) men det ordnede sig hurtigt. Så håber folk vil læse dette og forstå, DELL er ikke så dårligt.
--
AMD Phenom II X4 965 Black [email protected] Corsair Dominator CL9 2x 2GB @ 1600 MHz Asus Crosshair III ROG 750GB+2x500GB XFX 4890 XxX
#20
JaXdk
Juniorbruger
16-03-2010 09:04

Rapporter til Admin
Sylar, prøv at ringe på deres support nummer - så vil du mærke på egen hånd hvor håbløst det er!
--
#21
Villanyi
Semi Supporter
16-03-2010 09:07

Rapporter til Admin
#17 Har du PMS ?
--
Asus P6TD Deluxe Motherboard Intel i7 QuadCore - 920 - 2.66 GHz Corsair Dominator - 6 GB - 1666 MHz XFX Geforce 295 Gtx
#22
Sylar
Maxi Supporter
16-03-2010 09:08

Rapporter til Admin
# 20 Har jeg så gjort, og de havde godt nok ikke dansk support, men de hjalp os igennem fint. Fatter stadigt ikke folks problemer med dem.. TV programmer er noget pis, opreklameret fis
--
AMD Phenom II X4 965 Black [email protected] Corsair Dominator CL9 2x 2GB @ 1600 MHz Asus Crosshair III ROG 750GB+2x500GB XFX 4890 XxX
#23
JaXdk
Juniorbruger
16-03-2010 09:16

Rapporter til Admin
#22 De har aldrig dansk support, og det er tydeligt at når man taler med de engelske - så læser de bare op for et skide script og de har ikke beføjelser til at gøre en skid. Og man kan lige så godt glemme at spørge om en supervisor, for det får man ikke - det ignorere de simpelthen bare. Dells support stinker røv, kan nok være at de er et kæmpe firma, men det er HP også, og deres support er fandeme iorden.
--
#24
KoZmatik
Mega Supporter
16-03-2010 09:52

Rapporter til Admin
#21 Har du en hjerneskade eller arbejder du for Dell? nå nej, vent det er jo det samme. #22 Respekt til Sylar, som kan forstå hvad en engelsk/svensk talende indisk medarbejder for Dell siger. Du glemmer at perspektivere tingene inden du forsøger at kaste endnu flere folk ud i problemer med Dell. Der er en grund til, at programmer som kontant er til, ligesom operation x med morten spiegelhauger. Uden dem havde Dell kunne fortsætte deres svindleri uden at folk ville været informere om at undgå dem først. Heldigvis er det her et åbent forum, så folk har mulighed for at hjælpe andre med at rådgive dem korrekt og advare dem mod Dell.
--
Intel pentium II 2x64 MB IBM ram Onboard Grafikkort 12W PSU extreme edition Vand køling m. flydende Ajax Ultra
#25
sNIPP
Gigabruger
16-03-2010 09:53

Rapporter til Admin
ja det er nedern at de ikke har dansk support, men det er jo fordi det er internationalt og de har flyttet det.. jeg har engang snakket med en svensker og det var ganske sjovt :D men jeg syntes at deres computere er ganske fine.
--
#26
Satter
Maxi Supporter
16-03-2010 10:12

Rapporter til Admin
Jeg har handlet med Dell, som virksomhedskunde, igennem mange år. Min oplevelse er, at Dell ikke er værre end alle de andre. Tag HP, Acer, Asus, IBM/Lenovo, Apple - ja sågar nu hedengangne Zepto. Der vil altid være tilfælde af utilfredshed, med alle producenter - store som små. Jeg er generelt tilfreds med det produkt Dell leverer (ellers ville jeg ikke stadig handle der), men jeg har også kun primært erfaring med deres Latitude-serie og deres erhvervssupport. I erhvervssegmentet leverer de store firmaere dog generelt en lidt anden service, end til private. - Men det hænger jo nok også sammen med, at det er her de tjener flest penge :) Det har ALTID været Dells problem, at det ofte tager 10-14 dage før man får sin levering. - Så hvis du ikke vil have ventetid, så skal du vælge en hyldevare hos din lokale hardware pusher istedet.
--
Don't let your mouth write checks your ass can't cash!
#27
JaXdk
Juniorbruger
16-03-2010 10:20

Rapporter til Admin
# 25 Når jeg køber noget fra en hjemmeside på dansk, som også har et kontor i danmark. Så forventer jeg også dansk support, og ikke support fra et lousy call center i indien. Men siden det er internationalt, så burde priserne nok også være derefter. Så kunne de jo i stedet fjerne deres dk hjemmeside, og lade os handle i UK i stedet. Den mulighed har man jo ikke ved dell længere siden at de fik den danske hp. Med hensyn til levering, så er 14 dage tilfredsstillende for en Custom made pc, men så skal det heller ikke tage længere end den tid. Og hvis det gør, så har kunderne da ihvertfald krav på en forklaring.
--
#28
Flemming
Gæst
16-03-2010 19:57

Rapporter til Admin
Hej Dem har har en ordre liggene hos dell - kan I se jeres ordre status nu? - jeg får hele tiden fejl og det gjorde jeg ikke tidligere i dag. /Flem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Ventetid på ny Dell bærbar?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning