Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Returret på udpakket laptop?

Af Ultrabruger JDT | 20-02-2012 17:04 | 3563 visninger | 75 svar, hop til seneste
Hey, Jeg har købte en ASUS N53SN laptop hos proshop.dk den 9. februar, og er ikke ligefrem tilfreds med mit køb. Jeg regnede ikke med at bytte den, så jeg har pillet alt det tynde plastik der sidder på skærm, ASUS logoer etc. af og smidt det ud. Jeg har stadig den originale kasse og tror også jeg har alle pap dele og det skum-materiale man ligger på tastatur og putter rundt om selve laptop'en. Jeg har dog brugt den og den windows licens der var på er vel "brugt" nu? Er villig til at betale en ny windows hvis jeg bare kan komme af med den. Hovedårsagen er at den er KÆMPE stor, jeg var lidt dum og troede bare en 15" var en 15", men denne her er lige så stor som en 17" MBP og passer ikke i min taske/sleeve. Er der noget at gøre eller må jeg bare leve med mit dårlige køb indtil jeg engang skal have en ny eller evt. sælge den på DBA? Tak på forhånd! -JDT
--
Q8300 2.5Ghz - HD5750 - 4GB DDR2 RAM.... Misundelse er en grim ting! ;)
#1
Han$en
Super Supporter
20-02-2012 17:07

Rapporter til Admin
1 linje kan besvare, i ganske få ord: Ring til Proshop :) De kan svare dig bedre end nogle andre ;)
--
Min computer ER større end din ;)
#2
JDT
Ultrabruger
20-02-2012 17:10

Rapporter til Admin
#1 Nu tænker jeg bare umiddelbart at de ikke er særligt interesseret i at tage en bærbar hjem der nok ikke kan sælges som ny længere, og derfor ville sige "nej". Kan godt være jeg ender med at ringe til dem, men ville lige høre jer på HOL om hvor jeg står i denne sag. Der må være nogen der har prøvet noget lignende?
--
Q8300 2.5Ghz - HD5750 - 4GB DDR2 RAM.... Misundelse er en grim ting! ;)
#3
Chi
Maxibruger
20-02-2012 17:10

Rapporter til Admin
Hvis den er købt online har du 14 dages returret uanset hvad, det er din ret ilfg. loven, det eneste der kræves er at du har orginal emballage osv, ikke nødvendigvis alle de klistermærker sådan en er plastet ind i. Har du derimod købt den direkte i butikken er det straks en anden ting og der har individuelle butikker deres egne regler på det område.
--
Core i7 2600k @ 4.5Ghz - 8Gb DDR3 1600 Mhz - P67 Sabertooth.
#4
JDT
Ultrabruger
20-02-2012 17:15

Rapporter til Admin
#3 Jeg har købt den online, og tror kun jeg mangler det beskyttende plastlag samt et klistermærke ved siden af touchpad'en. Men ved at tænde den har jeg vel "brugt" windows 7 licensen (??) Det er trods alt en del af varens værdi, skal jeg bare pakke den så godt sammen som muligt og sende den retur?
--
Q8300 2.5Ghz - HD5750 - 4GB DDR2 RAM.... Misundelse er en grim ting! ;)
#5
Chi
Maxibruger
20-02-2012 17:18

Rapporter til Admin
#4 Nej du har ret til og teste produktet så og sige, det samme nr kan man jo gøre med elgiganten ved faktisk og købe et stjerne dyrt tv i deres butik, er du ikke tilfreds, tager du tilbage og finder en model du rent faktisk vil have, kender et par stykker der har testet tv hjemme ved dem selv på den måde og såvel med bærbare. ganske lovligt og ved online køb har du 14 dages returret, så tag kontakt til dem.
--
Core i7 2600k @ 4.5Ghz - 8Gb DDR3 1600 Mhz - P67 Sabertooth.
#6
Sunbao
Maxi Supporter
20-02-2012 17:18

Rapporter til Admin
Du har ibrugtaget varen og aktiveret windows etc, så er der intet at gøre. Derudover er du heller ikke stand til at leverer varen tilbage i væsentlig samme stand, da du jo har smidt lidt plastik væk og aktiveret windows.
--
Supra societatem nemo Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#7
Predator
Elite Nørd
20-02-2012 17:22

Rapporter til Admin
Krav vedrørende returnering ved fortrudt køb lyder: "...at du kan tilbagegive varen i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den." - og det kan du jo ikke, når du har taget den i brug og endda fjernet/smidt noget af emballagen ud. At forsøge det synes jeg i det hele taget vil være rigtig dårlig stil, fra din side. DU har begået en fejl, både ved fejlkøbet og ved ikke at tage stilling til de her ting INDEN du besluttede dig for at tage den i brug. Hvorfor mener du, at det burde kunne tørres af på forhandleren? Sæt den på DBA eller lev med den, indtil det er tid til en udskiftning. Alt andet er dårlig karma, dude.
--
Sony VAIO VPCF12S1E/B - i7 740QM | 6Gb DDR3 PC3-10600 | GT 330M 1Gb | VAIO Display Premium® 1920x1080 | 500Gb 7200.4 | BD-RE drev
#8
JDT
Ultrabruger
20-02-2012 17:23

Rapporter til Admin
#5 Er du sikker, det er jo ikke det samme med et TV da der ikke er en windowslicens der bliver brugt. #6 Var det jeg frygtede, vil dog mene at den er væsentlig samme stand UDEN de tynde lag plastik. Har man "krav" på at få den byttet hvis man dækker det tab de har haft ift. win 7 licensen?
--
Q8300 2.5Ghz - HD5750 - 4GB DDR2 RAM.... Misundelse er en grim ting! ;)
#9
Chi
Maxibruger
20-02-2012 17:25

Rapporter til Admin
Jeg går udfra win 7 licensen er en som følger computeren ? I så fald kan det jo ikke skade , og hvis du stadig har dens orginal kasse den kom i og det meste af indpakning, så herregud da, ring og tag en snak med dem i morgen inden din returret udløber.
--
Core i7 2600k @ 4.5Ghz - 8Gb DDR3 1600 Mhz - P67 Sabertooth.
#10
Sunbao
Maxi Supporter
20-02-2012 17:25

Rapporter til Admin
#8, start med at ring og hør dem hvad de siger til sagen, også evt spørge til hvad de vil tage den tilbage for, hvis de afviser at tage den retur, hvilket de formentligt gør.
--
Supra societatem nemo Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#11
Chi
Maxibruger
20-02-2012 17:30

Rapporter til Admin
Indklagede har afvist, at klageren kan benytte returretten, fordi varen er brugt. Klageren har oplyst, at varen alene er prøvet, og at der ikke blev kodet noget ind på telefonen. Der er praksis, der peger i retning af, at indklagede udtrykkeligt skal oplyse, hvis returretten er betinget af visse forhold. Returretten skal fortolkes efter aftalelovens § 38b, således at tvivl om forståelsen fortolkes på den måde, der er mest gunstig for forbrugeren. Da indklagede ikke har præciseret, at varen ikke måtte afprøves ved aftaleindgåelsen, lægger nævnet til grund, at returretten kan benyttes. Det følger endvidere af forbrugeraftaleloven, som gælder ved køb af varer ved fjernsalg, at en vare kan bruges, medmindre forbrugeren udtrykkelig er gjort opmærksom på, at fortrydelsesretten ikke gælder for varer, der er taget i brug, hvis det efter varens art er åbenbart, at brugen medfører en formindskelse af varens salgsværdi (forbrugeraftalelovens § 20, stk. 3, nr. 1). Godt nok vedrører det en telefon, men stadig samme princip, kig efter i deres betingelser, hvis de ikke har skrevet nogle steder at du ikke må tage varen i brug skal de holde fortrydelses retten, ellers hiver du dem bare i forbrugerankenævnet, havde jeg gjort. § 20. Fortrydelsesretten er betinget af, at det modtagne overgives til den erhvervsdrivende på dennes forretningssted i væsentlig samme stand og mængde, hvori det var, da forbrugeren fik det i hænde. Ved fjernsalg af varer, hvor den erhvervsdrivende har påtaget sig at afhente varen hos forbrugeren, såfremt denne bruger sin fortrydelsesret, og ved køb af varer uden for fast forretningssted er fortrydelsesretten betinget af, at forbrugeren holder det modtagne til disposition for den erhvervsdrivende i væsentlig samme stand og mængde, hvori det var, da forbrugeren fik det i hænde.
--
Core i7 2600k @ 4.5Ghz - 8Gb DDR3 1600 Mhz - P67 Sabertooth.
#12
JDT
Ultrabruger
20-02-2012 17:42

Rapporter til Admin
#7 Tak for dit input, jeg lagde nu ikke op til en etisk debat - men synes heller ikke jeg prøver at tørre noget af da jeg er villig til at betale licensen. Desuden virker den super langsom/skod kvalitet (hvilket jeg jo ikke kunne se uden at tage den i brug) #9+10 Yea, det bliver nok det jeg gør - håber de evt. vil tage den tilbage til en lavere pris, kan jo se om der er en anden jeg vil købe derinde, det kunne måske hjælpe lidt. #11 Takker for researchen, jeg fandt dog hurtigt "Såfremt varen har været monteret/installeret/taget i brug bortfalder returretten." - så det ser desværre ud til, at jeg afhænger af at de skal udvise ekstra god service og gå med på et tilbagekøb. Lidt nederen at smide en 10 dage gammel laptop på DBA og tabe 2-3k kr. men det bliver muligvis eneste udvej (ud over at beholde den)
--
Q8300 2.5Ghz - HD5750 - 4GB DDR2 RAM.... Misundelse er en grim ting! ;)
#13
zaNoX
Gigabruger
20-02-2012 17:42

Rapporter til Admin
Det skal du.
--
INTEL i5 2500, 3.3GHZ CPU,GTX560 1GB DDR5, 500GB HARDDISK, 8GB RAM DDR3 1333MHZ, 700W Cougar/hec, Ultra støjsvag Arctic Cooling.
#14
Chi
Maxibruger
20-02-2012 17:49

Rapporter til Admin
#12 Den betingelse du copy/pastede var det fra deres online køb eller køb i fysisk butik ?
--
Core i7 2600k @ 4.5Ghz - 8Gb DDR3 1600 Mhz - P67 Sabertooth.
#15
JDT
Ultrabruger
20-02-2012 17:53

Rapporter til Admin
#14 Det er fra deres hjemmeside, går ud fra det er ved onlinekøb. http://www.proshop.dk[...] Under "14 DAGES RETURRET"
--
Q8300 2.5Ghz - HD5750 - 4GB DDR2 RAM.... Misundelse er en grim ting! ;)
#16
Chi
Maxibruger
20-02-2012 17:56

Rapporter til Admin
#15 Det var en lille smule fesent af dem, oh well, tag en snak med dem i morgen, det er mit råd, aldrig mal fanden på vægen før du har prøvet og snakke med dem
--
Core i7 2600k @ 4.5Ghz - 8Gb DDR3 1600 Mhz - P67 Sabertooth.
#17
JDT
Ultrabruger
20-02-2012 17:58

Rapporter til Admin
#16 Yup, det må være planen. Så krydser jeg fingre for at de er i godt humør ;) Tak for svarene til jer alle, skal se om jeg kan huske og opdatere tråden når jeg får svar!
--
Q8300 2.5Ghz - HD5750 - 4GB DDR2 RAM.... Misundelse er en grim ting! ;)
#18
andmm
Supporter
20-02-2012 18:10

Rapporter til Admin
http://www.familieadvokaten.dk[...] Som forbruger har du ret til at afprøve din pc, inden du beslutter, om du vil benytte din fortrydelsesret. Forhandleren kan ikke nægte at tage pc'en retur, blot fordi du har tændt for den. Du kan læse mere om din fortrydelsesret på denne linjes emnedel - se emne nr. 632
--
#19
Predator
Elite Nørd
20-02-2012 18:29

Rapporter til Admin
#12 Det bliver jo ikke en ny computer af, at du betaler for en ny licens. Forhandleren vil blive nødt til at sælge den som en demo til reduceret pris og derved have et tab, som du i så fald også bør dække. Ikke at vi skal sidde og have ondt af Proshop - de tjener sikkert rigeligt i forvejen. Jeg mener bare at man bør tage ansvar for egne handlinger. #16 Det er da helt almindelig logik! Regner du også med at du kan levere en trøje tilbage, efter at du har brugt og vasket den et par gange? Eller at du kan levere en halv pakke toiletpapir tilbage, hvis ikke det er blødt nok til din sarte røv? #18 "Forhandleren kan ikke nægte at tage pc'en retur, blot fordi du har tændt for den." vs. "Jeg har dog brugt den" + "Lidt nederen at smide en 10 dage gammel laptop på DBA" Du kan forhåbentligt selv se forskellen.
--
Sony VAIO VPCF12S1E/B - i7 740QM | 6Gb DDR3 PC3-10600 | GT 330M 1Gb | VAIO Display Premium® 1920x1080 | 500Gb 7200.4 | BD-RE drev
#20
JDT
Ultrabruger
20-02-2012 18:51

Rapporter til Admin
#19 Har jeg givet udtryk for at jeg IKKE vil dække et tab proshop skulle have? (tværtimod vil jeg mene) Jeg ringer som sagt ind til dem i morgen og siger tingene som de er, hvis du kan have ondt i røven over det må du have en sørgelig tilværelse. Jeg oprettede ikke denne tråd i søgen efter en moralprædiken eller dårlige eksempler, men tak for dit bidrag ;)
--
Q8300 2.5Ghz - HD5750 - 4GB DDR2 RAM.... Misundelse er en grim ting! ;)
#21
Predator
Elite Nørd
20-02-2012 19:01

Rapporter til Admin
#10 Nej, det synes jeg ikke (måske med undtagelse af Proshops tab ved at skulle sælge den som demo - det indgår i hvert fald ikke under "Er villig til at betale en ny windows" i min verden. De to sidste afsnit var, som det fremgår af designeringen, slet ikke henvendt til dig :)
--
Sony VAIO VPCF12S1E/B - i7 740QM | 6Gb DDR3 PC3-10600 | GT 330M 1Gb | VAIO Display Premium® 1920x1080 | 500Gb 7200.4 | BD-RE drev
#22
JDT
Ultrabruger
20-02-2012 19:25

Rapporter til Admin
Synes bare din moralske kritik virker super søgt, og på grænsen til usaglig. Med dine mange quotes virker det som om du sidder og nærlæser mine posts for at finde småting du kan tage op til debat. Men lader den ligge her, gider ikke spilde mere tid på et non-issue. God aften!
--
Q8300 2.5Ghz - HD5750 - 4GB DDR2 RAM.... Misundelse er en grim ting! ;)
#23
andmm
Supporter
20-02-2012 21:06

Rapporter til Admin
#19 juridisk tror jeg ikke der er nogen forskel på om man har brugt en bæbar i 1 time eller 10 dage.
--
#24
Izaaq
Giga Supporter
20-02-2012 21:07

Rapporter til Admin
Til jer, der mener, at man bør have ret til at returnere en bærbar efter man har "prøvet den" ved at aktivere Windows, roder rundt i maskinen, fjernet beskyttelsesplastik, sat en masse fedtfingre osv: Ville I selv være tilfredse med at købe sådan en maskine til fuld pris som en "ny" maskine? Og hvis ikke, hvem skal så betale tabet i værdi på produktet? Butikken? :)
--
#25
DownClock
Supporter Aspirant
20-02-2012 21:12

Rapporter til Admin
#24 Butikkerne kunne jo lade være med at tilbyde den slags service. Problem solved. Men i og med den service er der, hvorfor ikke benytte den. Hvem der mister penge er irrelevant, da summet alligevel aldrig vil for alvor påvirke økonomien hos sælgeren. Hvis man skal tænke etisk, så burde de maskiner hellere ikke blive solgt til den pris de bliver solgt til. Fx en Canada Goose jakke bliver produceret til 1/10 af hvad den bliver solgt til i butikkerne.
--
#26
bobthereturner
Gæst
20-02-2012 21:18

Rapporter til Admin
http://www.proshop.dk[...] læs og bliv klogere. der er 14 dages fortrydelsesret over nettet - men det giver ikke folk lov til at bruge produktet, som de har lyst. næ næ. .... Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i original emballage og i sæsentlig samme stand som da varen blev modtaget. Såfremt varen har været monteret/installeret/taget i brug bortfalder returretten. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Proshop ApS ud fra en mulig salgsværdi. Med hensyn til software skal forseglingen være ubrudt. .... Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af Proshop ApS, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes. .... Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren. hep hey.... det er ikke gratis at "låne" varer - om de er købt over nettet eller ej.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
Kaki
Ultrabruger
20-02-2012 21:32

Rapporter til Admin
#26 Proshops "Såfremt varen har været monteret/installeret/taget i brug bortfalder returretten." er deres egen kreative tilføjelse, og det er ikke korrekt. Varen må godt være afprøvet, sådan er forbrugerrettighederne. Og mht Windows kan en bærbar vist ikke nemt tages i brug uden at aktivere Windows. Du har ifølge dine forbrugerrettigheder ret til at levere den tilbage. Om du synes, du 'kan få dig til' at gøre brug af din ret, er noget andet og kun noget du kan tage stilling til
--
#28
andmm
Supporter
20-02-2012 21:37

Rapporter til Admin
#25 nu er det en lovpligtig service, så de kan i sagens natur ikke aftale sig ud af det.
--
#29
DownClock
Supporter Aspirant
20-02-2012 21:42

Rapporter til Admin
#28 "Fortrydelsesret ved e-handel og postordre Når du handler på nettet, ved postordre, ved homeparties og andre steder, der ikke er en egentlig butik, og du ikke får udleveret varen med det samme, har du i langt de fleste tilfælde 14 dages fortrydelsesret. Reglen om 14 dages fortrydelsesret ved disse handler gælder alle varekøb med få undtagelser." http://www.forbrug.dk[...]
--
#30
andmm
Supporter
20-02-2012 22:20

Rapporter til Admin
#29 Jeg ved godt at det kun gælder for internetbutikker. mmen når du skriver "Butikkerne kunne jo lade være med at tilbyde den slags service. Problem solved" lyder det som om du mener at internetbutikkerne bare kan skrive på deres side at de ikke retunerer varer. Så siger jeg bare at det vil de ikke kunne gøre så længe de er en internetbutik.
--
#31
DownClock
Supporter Aspirant
20-02-2012 22:23

Rapporter til Admin
#30 Det var hypotetisk set :) - Kan dog se din pointe :)
--
#32
Jacob.F
Semibruger
20-02-2012 22:24

Rapporter til Admin
Jeg har benyttet returret flere gange, hvor det interne emballage var smidt ud, og stadig havde det ydre, både hos Proshop og Komplett har de taget imod varen og givet mig pengene tilbage. Har også prøvet hos Proshop at alt emballage var smidt ud og de tog stadig imod varen.
--
Specs i profil
#33
Slettetbruger5612
Giga Nørd
20-02-2012 22:31

Rapporter til Admin
http://www.forbrug.dk[...] Disse medlemmer bemærker i øvrigt, at forbrugeraftaleloven er præceptiv, og den kan derfor ikke fraviges til skade for forbrugeren (forbrugeraftalelovens § 28). Den erhvervsdrivende kan derfor ikke i sine vilkår for returret betinge fortrydelsesretten af, at computeren ikke er startet op. Disse medlemmer stemmer derfor for at give forbrugeren medhold. To nævnsmedlemmer mener, at det er åbenbart for forbrugeren, at brug af computeren ved opstart medfører en formindskelse af varens salgsværdi. Disse to medlemmer mener også, at forbrugeren i ordrebekræftelsen udtrykkeligt er gjort opmærksom på, at fortrydelsesretten bortfalder ved ibrugtagning. På den baggrund mener disse medlemmer, at forbrugeren ikke skal have medhold. Der træffes afgørelse i overensstemmelse med flertallets opfattelse. Ibrugtagningen afskærer derfor ikke forbrugeren fra at fortryde sit køb, og forbrugeren er således berettiget til at få købesummen tilbage mod udlevering af computeren.”. Afgørelsen blev truffet efter stemmeflertallet. Den erhvervsdrivende blev endvidere pålagt at forrente forbrugerens krav og betale sagsomkostninger til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
--
#34
Predator
Elite Nørd
20-02-2012 22:49

Rapporter til Admin
#22 Citeringer bruges til at underbygge og påvise argumenter. Det er en fejl i uddannelsessystemet, at man ikke lærer at gøre brug af dem allerede i folkeskolen/ungdomsuddannelserne. #23 Det er der da så absolut! #27+28 Forkert. "Handel på nettet Når du handler på nettet, kan du først se og prøve varen, efter du har købt den. Hvis du vil fortryde dit køb, skal varen ifølge forbrugeraftaleloven leveres tilbage i væsentlig samme stand og mængde, som du modtog. Sælgeren kan derfor ikke forlange, at du skal lade være med at pakke varen ud og afprøve den, hvis det er åbenbart, at afprøvningen ikke forringer varens værdi. Du kan fx prøve en bluse, en telefon, et kamera eller en computer, men ikke tage varerne i egentlig brug. Det er en forudsætning for at bevare fortrydelsesretten, at varen nemt kan bringes i orden, så den kan sælges igen som ny. Sælgers krav om ubrugte varer Sælger kan kun kræve, at en vare er ubrugt, hvis det er åbenbart, at ibrugtagning vil forringe varens værdi. Et sådan krav er kun gyldigt, hvis du er blevet klart oplyst om det , fx i en mail eller et brev. Sælgers krav om ubrudte forseglinger Sælger må gerne kræve, at forseglinger er ubrudte, når det gælder lyd- og billedoptagelser, fx dvd’er, cd’er og edb-programmer. Her gælder det også, at et sådan krav kun er gyldigt, hvis du er blevet klart oplyst om det, fx i en mail eller et brev." http://www.forbrug.dk[...] Proshop er i deres fulde ret til at nægte returnering. Om de så gøre det, eller vælger at være fleksible i håb om at kunden vender tilbage på et senere tidspunkt, er jo op til dem.
--
Sony VAIO VPCF12S1E/B - i7 740QM | 6Gb DDR3 PC3-10600 | GT 330M 1Gb | VAIO Display Premium® 1920x1080 | 500Gb 7200.4 | BD-RE drev
#35
Slettetbruger5612
Giga Nørd
20-02-2012 22:55

Rapporter til Admin
#34 Hvad så med overstående afgørelse fra forbrug.dk ? (#33)
--
#36
Predator
Elite Nørd
20-02-2012 22:58

Rapporter til Admin
#33/35 Der er, i mine øjne, en KÆMPE forskel på at starte en computer op og konstatere en mangel (omend jeg stadig mener, at det ikke kan være forhandleren skyld, at køberen ikke har sat sig ind i produktets specifikationer INDEN købet), og at bruge den i 10 dage inden man beslutter sig for at den *bare ikke lige er sagen alligevel*. Udover at han har fjernet klistermærker og beskyttelsesfilm, vil den uden tvivl allerede have brugsspor, hvilket ikke er tilfældet i afgørelsen du linker til.
--
Sony VAIO VPCF12S1E/B - i7 740QM | 6Gb DDR3 PC3-10600 | GT 330M 1Gb | VAIO Display Premium® 1920x1080 | 500Gb 7200.4 | BD-RE drev
#37
Slettetbruger5612
Giga Nørd
20-02-2012 23:03

Rapporter til Admin
#36 Ser vi bort fra klistermærkerne, vil den efter en format/fjernelse af den oprettede brugers data, da have nøjagtigt samme brugsspor som den fra forbrugernævnets afgørelse ?
--
#38
DEVIL_DK
Guru
20-02-2012 23:09

Rapporter til Admin
#37 Nu er der bare lige det lille problem en bærebar kommer med pre installeret styresystem så formatere man hdd er den jo slet ikke som ny mere. Jeg er enig med #36 i at man må sætte sig lidt ind i tingene før man køber det tager ikke 20 dage at finde ud af ens maskine fylder for meget.
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Asus EAH 5870 * *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*
#39
Jebus
Gæst
20-02-2012 23:11

Rapporter til Admin
#34 Delvist enig, men jeg er bare ikke sikker på, at det har forringet værdien, at han har indtastet nøglen? Eller er det ikke en oem-version med klistermærke som sidder på computeren? Hvis du har brugt den dagligt bortfalder din returret i teorien, som #34 også skriver.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#40
Predator
Elite Nørd
20-02-2012 23:26

Rapporter til Admin
#37 Det har jeg meget svært ved at tro på. Meget få mennesker er pertentlige nok med deres laptops til, at de ikke efter få dages brug allerede har spor herefter. Jeg ville under ingen omstændigheder acceptere at modtage en "ny" laptop, der ser ud til at have været taget i brug (beskyttelsesfilm og klistermærker fjernet), og som nævnt er jeg slet ikke i tvivl om, at jeg ville kunne se brugsspor på den efter de 10 dage. Det er jo i sig selv bevis nok på, at der er en konflikt med dette krav jeg citerer i #34 "Det er en forudsætning for at bevare fortrydelsesretten, at varen nemt kan bringes i orden, så den kan sælges igen som ny." #39 Softwaren kan der muligvis laves en læsning på. Det er mere de fysiske omstændigheder jeg lægger vægt på.^^
--
Sony VAIO VPCF12S1E/B - i7 740QM | 6Gb DDR3 PC3-10600 | GT 330M 1Gb | VAIO Display Premium® 1920x1080 | 500Gb 7200.4 | BD-RE drev
#41
Slettetbruger5612
Giga Nørd
20-02-2012 23:50

Rapporter til Admin
#40 Men sagen går jo netop kun på klistermærkerne og aktivering af windows. Det er jo netop det #0 Grubler over. Og dermed også det vi bør holde os til, og det som jeg kommentere på. Hvis #0 sender den ind og de finder brødkrummer og pikhår i tastaturet, eller ridser hist og her, så er det selvfølgelig klart at den vil blive afvist. Men hvis vi går efter hvad #0 skriver, så kunnne han jo sagtens blot have pakket den ud, startet op og fjernet klistermærkerne. De restende 19 dage kunne den lige så vel have lagt i kassen den kom i. Så IMO, ud fra hvad #0 skriver. Så ville jeg da helt klart sende den ind på retur retten. /However, så er jeg rimelig sikker på der sidder en person eller to her på hol.dk der har haft så ondt i røven over denne tråd, at de på nuværende tidspunkt allerede har skrevet til proshop og gjort dem opmærksom på denne tråd, så hvis ikke proshop var obs på de manglende klistermærker før, så er de det da helt sikkert efter tråden her.
--
#42
Jebus
Gæst
20-02-2012 23:55

Rapporter til Admin
#40 Beskyttelsesfilmen har man lov til at tage af. Hvordan vil du kunne vurdere, om du er tilfreds med skærmen, hvis der sidder et lag plastik på den? Jeg ved ikke helt med klistermærkerne. Det er jo bare reklame, som er lavet så de nemt kan pilles af. Ingen af delene forringer værdien, og det er nemt at sætte ny beskyttelsesfilm på skærmen, og et par nye klistermærker på. Jeg vil sige at det kun handler om Windows (hvis man ser bort fra at han har taget computeren i daglig brug).
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#43
Predator
Elite Nørd
21-02-2012 00:18

Rapporter til Admin
#41+42 Det kan der jo så være uenighed om, men der er reelt ikke nogen af os der kender den faktiske stand på den pt. Jeg er pernitten og ville uden tvivl finde brugsspor, som andre slet ikke vil tillægge betydning, og alene af den grund aldrig nogensinde acceptere at modtage et produkt der ikke er 100% nyt. Ikke engang i forbrugerklagenævnet var der enighed om sagen der bliver linket til i #33, så chancen for at vi alle når til enighed her på HOL er vel nær nul. ;)
--
Sony VAIO VPCF12S1E/B - i7 740QM | 6Gb DDR3 PC3-10600 | GT 330M 1Gb | VAIO Display Premium® 1920x1080 | 500Gb 7200.4 | BD-RE drev
#44
Izaaq
Giga Supporter
21-02-2012 09:36

Rapporter til Admin
#25 Butikkerne kunne jo lade være med at tilbyde den slags service. Problem solved. Men i og med den service er der, hvorfor ikke benytte den. Hvem der mister penge er irrelevant, da summet alligevel aldrig vil for alvor påvirke økonomien hos sælgeren. Igen viser du, hvor lidt du har forstået af sagen. Du vælter ind og råber op uden at have forstået det mindste af problematikken. Tag dig dog sammen! Butikkerne kunne jo lade være med at tilbyde den slags service. Problem solved. Hold inde med dine dumsmarte kommentarer, når du ikke har fattet en lyd af det hele! Det er IKKE en service butikkerne yder. Det er en del af købeloven, at køber har RET til at aflevere ting tilbage ved nethandel. Men i og med den service er der, hvorfor ikke benytte den. Igen: Det er IKKE en service. Man gør krav på sin ret. Men retten er indskrænket til, at man kun kan returnere i "væsentlig samme stand". Det er en ret, som forbrugeren har for at beskytte forbrugeren. Men fordi det er en ret, så betyder det ikke at forbrugerne bør kræve den ret hver eneste gang til stor gene for sælger. Hvem der mister penge er irrelevant, da summet alligevel aldrig vil for alvor påvirke økonomien hos sælgeren. Ja hvor tror du beløbet ender i sidste ende? Ja hos kunderne sku da! Hvis en stor del af kunderne sender ting tilbage, som skal pakkes om eller geninstalleres eller whatever, så skal butikkerne bruge tid/penge på det. Hvis alle butikker skal det, så bliver det alt andet lige en ekstraudgift for alle butikker, som så i sidste ende ender hos forbrugeren. Hvis man skal tænke etisk, så burde de maskiner hellere ikke blive solgt til den pris de bliver solgt til. Fx en Canada Goose jakke bliver produceret til 1/10 af hvad den bliver solgt til i butikkerne. Pris og etik har intet med hinanden at gøre. Der er masser af andre fabrikanter af jakker, og det er et frit marked. Du kan købe en jakke i Føtex til 199,-. Men at forbrugerne vælger et mærke, som de oplever som "kvalitet" eller "mode" er forbrugerens eget valg.
--
#45
JDT
Ultrabruger
21-02-2012 10:03

Rapporter til Admin
Wow, denne tråd er da gået amok. Den er ikke brugt dagligt og vil vove den påstand at man ikke kan se brugsspor i form af ridser eller noget andet. Om den er en eller ti dage gammel er fuldstændig irrelevant, det er selvfølgelig kun PC'ens stand der afgør om den kan returneres. Spekulationer om hvorvidt jeg har haft den med på strandferie eller streamet hardcore porn på den, kan i godt pakke væk. Det eneste klistermærke der er taget af er det der store der vidst normalt sidder til højre for touchpad'en, altså ikke dem med windows, intel, nvidia etc. Jeg fandt først ud af den var ekstra stor (min første 15.6"), da jeg fik smidt den i et sleeve jeg fik nogle dage efter med posten. Grunden til at jeg er så sent ude er faktisk at jeg ikke troede det var muligt at returnere den efter jeg havde installeret windows, men en ven sagde at han troede man kunne - derfor gav jeg det en chance og startede denne tråd. Og nej, den skal nok sælges som demo vare - men det skal alt der har været pakket ud vel (fjernsyn etc) hvis folk er ligeså kræsne som Predator. Og igen, jeg har intet imod at betale et evt. tab proshop skulle have. Denne tråd lagde hovedsageligt bare op til windows-problematikken, og det ser ud til at de er i deres gode ret til at afvise den. Jeg vil dog alligevel ringe og høre om vi kan finde ud af et kompromis. Vildt nok hvis nogle af jer kan få ondt i røven over det.
--
Q8300 2.5Ghz - HD5750 - 4GB DDR2 RAM.... Misundelse er en grim ting! ;)
#46
Izaaq
Giga Supporter
21-02-2012 10:06

Rapporter til Admin
#45 Jeg synes, det er en god plan at høre butikken, om I kan finde en løsning. F.eks. at de prøver at sælge din PC som demomodel, hvis du lover at købe en anden bærbar hos dem. Det kan nogle gange godt lade sig gøre. Good luck!
--
#47
JDT
Ultrabruger
21-02-2012 10:12

Rapporter til Admin
#46 Yea, det må være planen og thanks ;)
--
Q8300 2.5Ghz - HD5750 - 4GB DDR2 RAM.... Misundelse er en grim ting! ;)
#48
ToFFo
Guru
21-02-2012 10:45

Rapporter til Admin
Gode gamle Proshop. De må godt bøje loven lidt til egen fordel :)
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#49
kvist1992
Giga Supporter
21-02-2012 12:02

Rapporter til Admin
Send nu bare lortet ind! De SKAL tage den retur, om de vil eller ej. At du tænder den, betyder intet! Så bare retur med den. Du skal INTET dække! Det er bare ærgeligt for dem! Det er en del af det at drive en webship.
--
Freelance IT jounalist
#50
ToFFo
Guru
21-02-2012 12:52

Rapporter til Admin
Altså der er jo blevet pillet klistermærker af mv. Så det er jo teknisk set en mangel. Også selvom det måske virker ligegyldigt. Og man må godt tænde den. Man må bare ikke aktivere licensen. Det er vel derfor man har et stykke tid til at gøre det. Jeg er i hvert fald ret sikker på det er sådan det er. Har ikke lige læst op på det, men det har været oppe og vende.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#51
Izaaq
Giga Supporter
21-02-2012 12:59

Rapporter til Admin
#49 Kunne du ikke komme med et link til en sag, hvor det er blevet afgjort, at når man har aktiveret sit Windows på maskinen og smidt dele af emballagen ud, at man stadig har krav på at få pengene tilbage? Det lyder som om, du hra styr på det, så det kunne være rart med et link, så vi andre kunne læse lidt op på det :)
--
#52
JDT
Ultrabruger
21-02-2012 13:56

Rapporter til Admin
De ville have 20% af prisen for at tage varen tilbage.
--
Q8300 2.5Ghz - HD5750 - 4GB DDR2 RAM.... Misundelse er en grim ting! ;)
#53
DEVIL_DK
Guru
21-02-2012 14:03

Rapporter til Admin
#52 er det ikke meget rimelig når den ikke kan sælges som ny da du har smidt bestyttelses film væk og taget nogle klistermærker af ? Ville du selv finde dig i at få en vare der så brugt ud ? #51 det har han ikke.
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Asus EAH 5870 * *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*
#54
Izaaq
Giga Supporter
21-02-2012 15:32

Rapporter til Admin
#53 Det havde jeg også en mistanke om. Det kunne bare være rart, hvis folk gad bakke deres stejle påstande op med lidt links eller anden information om, hvor de ved det fra. ;)
--
#55
JDT
Ultrabruger
21-02-2012 15:56

Rapporter til Admin
#53 Gav jeg udtryk for at det var urimeligt? Ville bare lige oplyse her i tråden til de nysgerrige.
--
Q8300 2.5Ghz - HD5750 - 4GB DDR2 RAM.... Misundelse er en grim ting! ;)
#56
Slettetbruger5612
Giga Nørd
21-02-2012 16:15

Rapporter til Admin
#51 mht. Windows så se #33 #0 synes du skulle bede dem om at uddybe de 20 % om det er Windows, eller klistermærkerne, eller blot en politik de selv har opfundet.
--
#57
DEVIL_DK
Guru
21-02-2012 17:05

Rapporter til Admin
#55 nææ det gjorde du ikke jeg ville bare høre hvad du syntes.
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Asus EAH 5870 * *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*
#58
Izaaq
Giga Supporter
21-02-2012 20:59

Rapporter til Admin
#56 Tak for linket! Jeg bemærker dog, at det var en 3/2 afgørelse i forbrugerens favør. Jeg mener selv, at afgørelsen skulle have været en anden. Mest fordi sælgeren udtrykkeligt skriver, at man ikke kan returnere efter man har aktiveret Windows, hvorefter det må være klart for forbrugeren, at dette må forringe produktets salgsværdi. Men det er vist underordnet nu ;)
--
#59
Lass3
Megabruger
21-02-2012 21:07

Rapporter til Admin
De er ikke forpligtede til at tage den retur hvis du har smidt diverse klistermærker ud og taget windows licensen i brug, da den helt sikkert skal sælges som demovare nu 14 dages returret betyder ikke at man kan behandle varen som man vil i 14 dage, for derefter at få alle pengene retur. Det tror nogen åbnebart herinde, og det har været oppe før
--
#60
kvist1992
Giga Supporter
22-02-2012 09:30

Rapporter til Admin
#59 - Det er LIGE præcis hvad den gør! Du har 14 dage til at afprøve produktet. Hertil tages en Windows licens ibrug, idet maskinen tændes. Dette må også ses som en "afprøvning". Et klistermærke er IKKE at betragte som en væsentlig del af varen, og bør derfor IKKE føre til en nedjusteringen af værdien på 1/5 del!
--
Freelance IT jounalist
#61
Lass3
Megabruger
22-02-2012 11:58

Rapporter til Admin
#60 Du har misforstået det... Det er ikke 14 dage til at prøve produktet i. Man KAN gøre det, hvis man passer på emballage og ikke gør noget, der vil forringe værdien. Jeg ville ikke være tilfreds over at få sådan et produkt til nypris. Derfor skal den sælges som demo og derfor er de i deres gode ret til at tage 20%. Du mener måske osse der er 14 dages returret på in ear hovedtelefoner der har været taget i brug? Og på CPUer der har været smidt i computeren og clocket til bristepunket? Det er heldigvis ikke det de 14 dages returret er til for.
--
#62
kvist1992
Giga Supporter
22-02-2012 13:09

Rapporter til Admin
#61 - Det tror jeg der er ;) Et klistermærke der pilles af giver på ingen måde belæg for at nedsætte værdien med 20%. Det i så fald bedre kunne betale sig at sælge enheden brugt. Hvad tror du da de 14 dage er til for ? Det jo meningen at man skal kunne afprøve produkterne. Har man lyst til at OC en CPU, uden at skade den, er det også at betragte som "at afprøve". Ovenstående påstande kan bakkes op ved at tage et kig på, www.forbrug.dk[...]
--
Freelance IT jounalist
#63
Predator
Elite Nørd
22-02-2012 13:17

Rapporter til Admin
#49/60 Hvor er det let at spotte forkælede unger, der stadig bor hjemme ved mor og far, og tror at hele verden skal indrette sig efter deres meninger. Læs tråden grundigt og bliv klogere.
--
Sony VAIO VPCF12S1E/B - i7 740QM | 6Gb DDR3 PC3-10600 | GT 330M 1Gb | VAIO Display Premium® 1920x1080 | 500Gb 7200.4 | BD-RE drev
#64
Lass3
Gigabruger
22-02-2012 13:49

Rapporter til Admin
#62 De 20% kan jo bare være deres faste afslag når det er vurderet at et produkt ikke kan sælges som nyt længere. Så må man jo tænke sig om inden man tager maskinen i brug og endda tager klistermærker af, og smider dem væk. Du har i den grad misforstået de 14 dages returret. Du behøves ikke at linke, jeg ved jeg har ret. Har arbejdet i flere forskellige butikker og kender reglerne ud og ind :) Der er til din information ikke returret på in ears og CPUer hvor forseglingen er brudt, bare for at nævne et par eksempler. Butikken kan vælge at tage dem retur, men er ikke tvunget til det.
--
#65
DEVIL_DK
Guru
22-02-2012 13:53

Rapporter til Admin
#64 vi må bære over med ham det er jo ikke sært han ikke kender reglerne når forbrugerrådet ikke engang kan dem.
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Asus EAH 5870 * *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*
#66
Predator
Elite Nørd
22-02-2012 14:03

Rapporter til Admin
#62 "Hvad tror du da de 14 dage er til for ? Det jo meningen at man skal kunne afprøve produkterne. Har man lyst til at OC en CPU, uden at skade den, er det også at betragte som "at afprøve"." Forkert, igen! Returretten dækker over en 14 dags periode, hvor man har ret til at fortryde købet og sende varen retur, forudsat at den ikke har været brugt. "Ovenstående påstande kan bakkes op ved at tage et kig på, www.forbrug.dk[...] Du linker ikke til en specifik paragraf der understøtter dit udsagn, men i stedet bare forbrug.dk = du har formentligt ikke kunne finde noget der underbygger din tåbelige holdning.
--
Sony VAIO VPCF12S1E/B - i7 740QM | 6Gb DDR3 PC3-10600 | GT 330M 1Gb | VAIO Display Premium® 1920x1080 | 500Gb 7200.4 | BD-RE drev
#67
Olemadsen
Gæst
22-02-2012 14:15

Rapporter til Admin
du kunne også fixe dig et 15,6" sleeve til din laptop eller sælge den til mig for 3500kr...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#68
kvist1992
Giga Supporter
22-02-2012 14:29

Rapporter til Admin
#63 - Forkælet, nej. Bor hjemme hos mor og far, nej. Ved skam hvad jeg snakker om. Har været i gang med IT siden jeg var en lille dreng på 13 år, der var vældig forkælet og boede hjemme hos mor ;) Derudover så venligst moderér dit sprog! #64 - Har bestemt ikke misforstået ideén med de 14 dages returret ;) Som forbruger har du ret til at afprøve produktet, såfremt det kan leveres tilbage i væsentlig samme stand og mængde, som da det blev solgt. At tage en Windows licens i brug er nødvendigt for at kunne afprøve et produkt som en bærbar. At pille plastic/klistermærker af, er til dels O.K., dog kan det medføre et nedslag ved en evt. retur. 20 % er dog at betragte som ekstremt, og kan på ingen måde retfærdiggøres. #65 - Forbrugerrådet kender reglerne bedre end både du og jeg :) #66 http://www.forbrug.dk[...] Jeg citerer: "Pas på varen. Varen skal leveres tilbage i nogenlunde samme stand og mængde, som da du modtog den. Varen må være prøvet men ikke taget i brug i en grad, så den ikke kan sælges igen." Jeg citerer: "Du skal have alle dine penge tilbage – herunder de oprindelige leveringsomkostninger. Sælgeren har en frist på op til 30 dage til tilbagebetalingen ". Sælger kan ikke kræve en forringelse af værdien i #0s tilfælde, da maskinen er at betragte som "leveret tilbage i nogenlunde samme stand og mængde".
--
Freelance IT jounalist
#69
kvist1992
Giga Supporter
22-02-2012 14:32

Rapporter til Admin
"Sælgers krav om ubrugte varer Sælger kan kun kræve, at en vare er ubrugt, hvis det er åbenbart, at ibrugtagning vil forringe varens værdi. Et sådan krav er kun gyldigt, hvis du er blevet klart oplyst om det , fx i en mail eller et brev." "Skal emballagen sendes retur? Som udgangspunkt kan sælgeren kun kræve at få emballagen retur, hvis emballagen må opfattes som en del af varen, eller den har en ikke ubetydelig værdi. Det skal du også oplyses tydeligt om, fx i en mail eller et brev. Det kan dog være en fordel for dig at gemme emballagen, indtil du ved, om du vil benytte fortrydelsesretten, så kan du returnere varen på samme måde, som da du modtog den."
--
Freelance IT jounalist
#70
Predator
Elite Nørd
22-02-2012 14:53

Rapporter til Admin
#68+69 Hold op med at spille fornærmet. Du får svar på tiltale, med det sprog du ligger for dagen i #49. Sagen konflikter med følgende punkter. "Varen må være prøvet men ikke taget i brug i en grad, så den ikke kan sælges igen" Det må siges at være tilfældet. Den kan under ingne omstændigheder gå for at være i samme stand, som en tilsvarende frisk fra salgsemballagen bevist af, at jeg (og flere andre, ser det ud til) ikke ville acceptere at modtage den som et nyt og ubrugt produkt. "Sælgers krav om ubrugte varer Sælger kan kun kræve, at en vare er ubrugt, hvis det er åbenbart, at ibrugtagning vil forringe varens værdi. Et sådan krav er kun gyldigt, hvis du er blevet klart oplyst om det , fx i en mail eller et brev." Windows licens aktiveret og salgsemballage (klistermærker og beskyttelsesfilm fjernet) = åbenlyst forringelse af salgsværdien, da den efterfølgende skal sælges som demo model. Dertil er han blevet oplyst om dette forhold (forudsat at han har læst de salgsbetingelser han har accepteret ved købet), som der allerede er blevet linket til hos Proshop. Kravet er altså gældende. Angående emballagen: "Sælger må gerne kræve, at forseglinger er ubrudte, når det gælder lyd- og billedoptagelser, fx dvd’er, cd’er og edb-programmer. Her gælder det også, at et sådan krav kun er gyldigt, hvis du er blevet klart oplyst om det, fx i en mail eller et brev." Herunder ibrugtagning af Windows licensen, som han også er blevet oplyst om i salgsbetingelserne. Der er ikke noget at komme efter!
--
Sony VAIO VPCF12S1E/B - i7 740QM | 6Gb DDR3 PC3-10600 | GT 330M 1Gb | VAIO Display Premium® 1920x1080 | 500Gb 7200.4 | BD-RE drev
#71
Lass3
Gigabruger
22-02-2012 14:55

Rapporter til Admin
#69 Så er det heldigt at ProShop og sikkert mange andre firmaer, skriver sådan noget i ordrebekræftelsen. "10.2 HVIS KØBET FORTRYDES SKAL DU RETURNERE VAREN I DEN ORIGINALE EMBALLAGE. DU SKAL VÆRE OPMÆRKSOM PÅ, AT DEN ORIGINALE EMBALLAGE TYPISK REPRÆSENTERER EN VÆRDI, OG VAREN IKKE KAN ANSES FOR AT VÆRE RETURNERET I VÆSENTLIGT SAMME STAND OG MÆNGDE, HVIS DEN ORIGINALE EMBALLAGE MANGLER ELLER ER BESKADIGET. I VÆRSTE FALD VIL MANGLENDE ORIGINAL EMBALLAGE BETYDE AT DU IKKE VIL KUNNE FORTRYDE DIT KØB." ProShop har informeret om dette, så de er i deres gode ret til ikke at tage den retur, eller tage 20% for det.
--
#72
kvist1992
Giga Supporter
22-02-2012 16:28

Rapporter til Admin
#70 Da der er tale om en bærbar med en Windows installeret på og at denne ikke kan fungere uden et OS, er det at betragte som en undtagelse, da produktet alternativt ikke ville kun afprøves. Hvilket i øvrigt er i strid med købeloven. Hvilket sprog ? Rammer ikke nogen personligt med min kommentar i #49. Understreger min pointe ved brug af et markant ordvalg. "Send nu bare lortet ind", bør ikke ses som angreb på #0 eller andre. Så igen, behersk dig ;)
--
Freelance IT jounalist
#73
kvist1992
Giga Supporter
22-02-2012 17:09

Rapporter til Admin
Men jeg gider ikke diskutere mere! Lad den ligge her! Vi spammer #0s tråd.
--
Freelance IT jounalist
#74
Predator
Elite Nørd
22-02-2012 17:14

Rapporter til Admin
#72 1. Det var der ikke enighed om i forbrugerklagenævnet, som du kan se ud fra sagen der tidligere er levet linket til. 2. Der er stadig en række punkter der er overtrådt, udover software spørgsmålet - hvilket du fuldstændigt ignorerer. Jeg gentager, der er ikke noget at komme efter! Der er intet personligt angreb i #63, ej heller ukvemsord = intet der konflikter med HOL's retningslinjer. Hold op med at klynke. Derimod er der et passende svar på den infantile opførsel du udviser i #49.
--
Sony VAIO VPCF12S1E/B - i7 740QM | 6Gb DDR3 PC3-10600 | GT 330M 1Gb | VAIO Display Premium® 1920x1080 | 500Gb 7200.4 | BD-RE drev
#75
Lass3
Gigabruger
22-02-2012 17:17

Rapporter til Admin
#73 Ja lad den hellere ligge, for du har ikke ret :)
--

Opret svar til indlægget: Returret på udpakket laptop?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning