Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Erfaringer med Dell FB Support? (Dell XPS13)

Af Gæst Laptop:) | 12-11-2016 19:50 | 2023 visninger | 19 svar, hop til seneste
Hej HOL. Jeg er for et par dage siden blevet den heldige ejer af en Dell XPS 13 9360, og føj hvor er det en lækker maskine! Jeg kunne bruge timer på at forklare hvorfor jeg syntes den er så fed, men det er ikke meningen med denne tråd, så det gør jeg ikke. Jeg fandt hurtig ud af, at computeren har ekstrem coil whine. Nu, jeg er ikke typen der græder over lidt coil whine, men dette er helt vildt. Jeg kunne høre den imens jeg stod flere meter væk, med alt den statiske og elektriske buzzing. Og, jeg fandt en død pixel på skærmen. Virkelig kedeligt. Derfor vil jeg gerne sende computeren tilbage, hvor jeg så har skrevet til Dells danske FB support om situationen. Jeg har vist et billede af den døde pixel som der er på skærmen samt uploaded en ca. 15 sekunders lyd fil hvor man tydeligt kan høre hvor høj coil whinen er. Det jeg er bange for, er at de siger noget lignende "Vi kan få din computer sendt ind til reparation, vi sender dig ikke en ny." eller "Vi kan få en refurbished tilbage." or whatever. Jeg vil virkelig gerne have en helt ny maskine, da det er det jeg har betalt for, og det jeg gerne vil have. Jeg får selvfølgelig først svar på Mandag eller Tirsdag, og derfor vil jeg gerne høre herinde om der er nogle der har nogle erfaringer med Dell support/RMA, og hvordan det evt. er gået. Første gangs Dell kunde her. Mange tak.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
ReneSDK
HOL Moderator
12-11-2016 19:58

Rapporter til Admin
Kommer helt an på Dells politik vedr. pixelfejl. 1 pixel er sjældent nok til ombytning hos producenterne i dag.
--
FFHAU! This is 2016, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#2
gasolin
Guru
12-11-2016 20:03

Rapporter til Admin
ingen problemer
--
#3
Lars2222
Super Nørd
12-11-2016 20:07

Rapporter til Admin
Dell i Danmark sidder i Finland, til den pris burde du helt klart få en ny. Jeg var selv en af dem som forsvaret apple ny men brugt telefon, Men noget til 12000+ der er slem coolwhine på+1 dødt pixel. Jeg har selv kig på den notebook, imellkem asus og HP top model.
--
My first computer was a Vic 20 at that time computer was new
#4
Laptop:)
Gæst
12-11-2016 21:04

Rapporter til Admin
Tak for svarene. Har lige fundet deres retningslinjer angående pixel fejl. Ved XPS står der at man er berettiget til en udskiftning af sin skærm, hvis man har 1 ellere pixel fejl. Det syntes jeg dog ikke er nok i denne situationen. :(
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Renetarderet
Junior Nørd
12-11-2016 21:24

Rapporter til Admin
Har kun gode erfaringer med Karina fra dells facebook. Jeg er sikker på at hun får fundet en god løsning til dig. (har haft en dell XPS, en alienware samt en dell skærm, hvor karina alle 3 gange har hjulpet)
--
#6
tuwk
Nørd Aspirant
13-11-2016 00:03

Rapporter til Admin
#5 Hvorfor er det ikke godt nok? Du får nok skiftet bundkort og skærm, men så får du ellers den samme PC tilbage. Lenovo gør det samme - skifter de defekte dele, og giver den fikset PC tilbage til kunden. Meget normalt.
--
Jeg synes, at en signatur er unødvendig.
#7
Sunbao
Giga Supporter
13-11-2016 00:47

Rapporter til Admin
#4 æh hvorfor er det ikke nok at de udbedre fejlen ? mere kan du squtte forlange.
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#8
Splint
Elite Supporter
13-11-2016 09:23

Rapporter til Admin
#7: Udskiftning af skærm fixer ikke coilwhine
--
https://egohumanisterne.dk[...]
#9
dgaa1991
Elite Supporter
13-11-2016 09:40

Rapporter til Admin
Jeg havde selv problemer med coilwhine på min dell xps 15 og dell kom faktisk ud "on-site" og skiftede bundkortet så den ikke skulle sendes til reparation. Men tag og opret support sagen inden på deres hjemmeside istedet over fb.
--
#10
Jintao
Nørd
13-11-2016 10:44

Rapporter til Admin
Har du prøvet en anden strømforsyning? Det lader til, at være den originale der ofte forårsager støjgenerne.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#11
Laptop:)
Gæst
13-11-2016 10:48

Rapporter til Admin
#6 og #7. Altså, I har i realiteten ret, og faktisk ville jeg helst have det, da alt andet på computeren er virkelig i god stand. Et hurtigt skift af motherboard og skærm eller noget, ville være fint. Dog grunden til at jeg er "bange" for det, er at jeg med 3 bærbare fra 3 forskellige producenter, har haft de ekstremt ringeste erfaringer. 1. Asus bærbar for ca. 7 år siden. Grafikkortet døde. Blev sendt til reparation, da den kom tilbage virkede skærmen ikke. De ville aldrig tage den ind igen, så fik en ven til at hjælpe med at skifte den selv. 2. Endnu en Asus bærbar. Ca. 3 år siden. Computeren slukker når batteriet når ca 20%. bliver sendt til reparation, skiftet bundkort og batteri, men skærmen sidder skævt og metal hængslet ved skærmen er helt bøjet. Jeg klager og sender den tilbage, får den igen efter ca 1 måned, hvor de bare har taget et eller andet værktøj og bøjet den lidt tilbage. Metallet er fuldstændig ridset. Wtf?? 2. Ca 6 måneder siden. MacBook Pro 2015. Blæseren rasler efter computeren har været med i et fly. Bliver sendt til Humac. Får den tilbage hvor der står, at de ikke kan høre noget, og aluminiums bunden er fuldstændig ridset. Jeg orker ikke sådan noget her igen. Jeg har aldrig haft en god erfaring med nogle reparationer. Det lyder måske overdrevet, men det er den pure sandhed. Jeg ville være så ked af det, hvis det samme skulle ske for min XPS.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
NKjaer
Nørd
13-11-2016 10:52

Rapporter til Admin
#0 Jeg købte selv deres XPS 13" for 1½ års tid siden, som også døjede med SLEM coilwhine (De har åbenbart ikke fået det fikset endnu) Skrev til support på deres hjemmeside, og fik valget mellem ny PC, eller pengene retur. Da de ikke kunne garantere mig at den nye ikke havde samme problem, tog jeg imod pengene. PC'en er møg lækker, men som du, kunne jeg ikke leve med en bærbar til den pris havde coilwhine.
--
Intel i5 4670K/Evga GTX 780/ASUS Z87-I Deluxe/NCASE M1 #189/ Samsung 840 250gb/Swifttech H220/SFX 450W-G/Corsair Platinum 8GB 2133mhz/
#13
Contradel
Nørd
13-11-2016 19:25

Rapporter til Admin
Jeg havde rigtig god oplevelse med at sende en Dell bærbar tilbage på de 14 dages returret og få pengene igen. Det var ingen problem. Hurtigt og venligt. Har selv overvejet en Dell XPS, og er nysgeri i at høre hvordan deres support er. Coilwhine er dog en big no go for mig, og det er vildt de stadig har problemer. Jeg har dog haft meget god oplevelse med Apple support, både direkte sende ind til Apple eller hos ?Humac Århus. De fiksede både en SSD på en Air og en udskiftning skærm på en MBPro.
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#14
Rasmus
Gæst
13-11-2016 23:02

Rapporter til Admin
Vi er lige skiftet fra lenovo til dell på arbejdet, og det har fået mig til ALDRIG til at købe en Dell igen. Vi kan ikke proppe vores eget image på maskinen, vi kan ikke hente recovery image fordi deres server til det er nede (har været i 3 uger) så tilbyder de mig fandme at jeg kan få tilsendt en usb nøgle for 900 KR. Hver gang man skriver med supporten så sender de random google links som ikke hjælper noget som helst. Deres docking stationer er også fuldstændig ubrugelige, i deres nye precision modeller er der ikke engang ethernet stik i, kun en åndsvag adapter som fungere af helveds til. Mega lækkert design, men alt andet er godt nok noget L***.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
Jacobth
Supporter Aspirant
16-11-2016 10:35

Rapporter til Admin
#14 aggressivt rolig nu.
--
#16
dgaa1991
Elite Supporter
16-11-2016 10:38

Rapporter til Admin
#14 er eller meget tilfreds med min WD15 dock, der fungere alt selv på linux. Hvordan kan det være i ikke kan smide jeres eget image in på maskinen? Det har jeg intet problem med på min XPS 9550
--
#17
ickxz
Bruger
16-11-2016 11:21

Rapporter til Admin
Jeg har også haft en Dell xps 13, som havde vild coil whine, jeg havde dog købt i proshop fik den byttet til en ny og der var det samme. har læst meget på det og ham i proshop sagde de havde mange problemer med de computere noget med at delene lå så tæt sammen eller sådan noget.... I dag sidder jeg med en surface pro 4 og er glad :) Ved ikke med dell service, men ville bare komme med input, hvis der var nogen der overvejer at købe Dell xps 13, ville jeg kigge andre steder :)
--
#18
ToFFo
Guru
16-11-2016 15:55

Rapporter til Admin
Du kan prøve at ringe til dem på tlf. 7023 0182 og høre om deres tekniske support kan hjælpe. Det er nok den hurtigste vej. Glem alt om at komme igennem til Dells salgsteam. Det findes ikke. Det er teknisk support du skal have fat i og dem kan du ringe til på nummeret ovenfor.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 16-11-2016 15:55
#19
JPDueholm
Elitebruger
18-11-2016 10:03

Rapporter til Admin
Jeg købte ligeledes en Dell XPS13 for halvandet år siden, det led af gudsjammerligt coilwhine. Den foregående model havde samme problem, og det lader så til at de stadig ikke har fået styr på produktionen. Vi snakker om 3. generationer af Dell's XPS13 model, hvor nærmeste samtlige modeller lyder som en kat der bliver trukket over frossen is. Det er intet mindre end pinligt. Der er masser af tråde om det på nettet, og Dell har skiftet utallige bundkorte, skærme, højtalere og hvad ved jeg ud - lovet af der ville komme styr på problemet - men INTET har løst det. De spytter stadig fejlbehæftede maskiner ud. P I N L I G T.
--
i5 4760K - Z97 Pro - 980Ti Gaming - Swiftech H320 - Vengeance Pro Red 2400 - AXi860 - Vertex 3 - Define R5

Opret svar til indlægget: Erfaringer med Dell FB Support? (Dell XPS13)

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning