Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA Asus PG278Q SWIFT ROG?

Af Nørd Aspirant MisterNiceHands | 26-01-2015 10:33 | 2149 visninger | 12 svar, hop til seneste
Hey boys. Jeg har fornylig købt en Asus ROG skærm af en bekendt, og bemærkede en lidt mørkere "klump" pixels da jeg fik gang i den der hjemme. Tænkte ikke yderligere over det som sådan. Nu er det dog begyndt at gå mig lidt på. På hvid baggrund kan man tydelig se "Klumpen" men ellers er det ikke noget man lægger mærke til. Mit spørgsmål er så, er det dækket under RMA? Og skal jeg gå til proshop eller Asus med den? http://peecee.dk[...] http://peecee.dk[...] http://peecee.dk[...] Tak for god ro og orden!
--
Asus Rampage IV Gene - 3960X - GTX980 - TJ08B-EW
#1
ToFFo
Guru
26-01-2015 10:37

Rapporter til Admin
ASUS har swap service så det går langt hurtigere at tage den gennem ASUS selv. Det er utroligt let. ASUS er fantastiske til RMA. Du får en refurbished skærm, FØR du skal af med den du har. = ingen tid uden skærm! 1: Opret RMA her: https://eu-rma.asus.com[...] 2: Udfyld skemaet og giv en GRUNDIG fejlbeskrivelse. 3: Vent på ASUS sender dig en ny skærm (med UPS), hvis de godkender din RMA. 4: Tag den nye skærm i brug og sørg for den virker. 5: Pak den defekte skærm i den nye skærms emballage. 6: På emballagen burde der sidde en UPS fragtlabel som du skal påføre emballagen. 7: Kontakt UPS for afhentning. 8: UPS henter og du er færdig. SÅ LET ER ASUS RMA
--
Nu uden signatur :O
#2
MisterNiceHands
Nørd Aspirant
26-01-2015 10:41

Rapporter til Admin
#1 - tak for nyttig info! Så det er noget de muligvis dækker?
--
Asus Rampage IV Gene - 3960X - GTX980 - TJ08B-EW
#3
ToFFo
Guru
26-01-2015 11:03

Rapporter til Admin
Det burde det være. Altså, det er ikke en pixelfejl, men rettere et problem med backlight, måske fordi panelet er skruet for hårdt fast. Så det tror jeg er noget de dækker. Men de sender dig en ny uanset, så hvis de ikke finder fejl på din skærm, så får du den ikke igen og de vil ikke kræve den tilsendte tilbage. Det kræver for meget arbejde anyway. Altsammen uden du skal have en krone op af lommen til udlæg for fragt og andet. Det er mega fedt!! Med mindre du aldrig sender dem den defekte skærm. Så kommer du til at betale for den tilsendte skærm, plus fragt. Jeg mener man har en måned til at sende den retur. Altså til at få den sendt. Ikke ment på den måde at de skal modtage den senest efter en måned.
--
Nu uden signatur :O
#4
MisterNiceHands
Nørd Aspirant
26-01-2015 11:52

Rapporter til Admin
Kunne ikke få lov til at udfylde en formular på RMA.asus.com, så tænkte jeg ringer da lige til dem. Han henviste mig så til siden igen. For at kunne læse om deres garanti halløj i forbindelse med RMA og LCD skærme -_- Fortalte ham også pænt - det er ikke pixel fejl, så kan ikke tælle hvor mange det drejer sig om. Men et skud vil være noget på størrelse med en femmer' ish. .... Jamen så må jeg jo gøre det.. Forresten i #1 - Det link til pickup kræver man har et RMA nummer.. Har forsøgt at oprette en online med der formular. Men når jeg trykker send, så sker der nada..
--
Asus Rampage IV Gene - 3960X - GTX980 - TJ08B-EW
#5
ToFFo
Guru
26-01-2015 11:59

Rapporter til Admin
Har du udfyldt det ordentligt? Er du sikker på der ikke er noget der mangler at blive udfyldt? Sikker på det ikke bare er din browser der fucker op? Jeg har brugt asus RMA siden hundredevis af gange før uden problemer. Jeg har arbejdet i RMA... Har aldrig haft problemer med deres ellers fine service. Du skal ikke skrive sags nummer. Bare skriv ikke-angivet hvis du ikke kan komme videre uden at skrive et sagsnummer.
--
Nu uden signatur :O
#6
MisterNiceHands
Nørd Aspirant
26-01-2015 12:03

Rapporter til Admin
"Sags nr. (Som du fik af kundeservice alternativt kundekode)." Og det er oblikatorisk Udfylder jeg denne under teknisk support, så kommer den ikke længere end udfyldte felter når der trykkes "Send" https://vip.asus.com[...] Og har heller ikke modtaget en bekræftelse på de har modtaget den, hvis den så skulle være sendt.
--
Asus Rampage IV Gene - 3960X - GTX980 - TJ08B-EW
#7
weberollin
Junior Supporter
26-01-2015 14:14

Rapporter til Admin
#6 Jeg havde faktisk damme problem i går.. :-( fik det ikke til at virke..
--
#8
ToFFo
Guru
26-01-2015 14:38

Rapporter til Admin
#6 - Nu ved jeg ikke hvad det er du linker til der. Men har du prøvet at udfylde det med "ikke-angivet" i sagsnummer? Du får ikke som sådan en bekræftelse med det samme, du får en side frem hvor der står, at din RMA anmodning er modtaget... Så på et tidspunkt, typisk efter en dags tid, eller før, får du så en mail hvori der er en fragtlabel. Check evt. under spam..
--
Nu uden signatur :O
#9
Xpac
Ny på siden
26-01-2015 17:56

Rapporter til Admin
Jeg har også en Asus SWIFT skærm. Var uheldig at få en med meget dårlig backlight og med pixel fejl 2 steder. Jeg ringede til dem 5 dage efter jeg fik skærmen og Rma nummer fik jeg men har nu ventet over 1 måned på at få en ny da de siger at de ingen har på lager. De kan da ikke tillade sig at sende en refurbished skærm når min egen kun var 5 dage gammel eller tager jeg fejl
--
Maximus formula VI||i7 4770K||GTX680 Sli||8Gb 1866||Corsair Ax850||Xonar essence stx||Sennheiser HD650||Corsair 900D||Corsair sp2500
#10
Rasmus
Gæst
26-01-2015 18:10

Rapporter til Admin
Er det kun mht skærme at ASUS har sådan en RMA service? Står lidt i en situation med en bærbar der har nogle små defekter(skærmen er simpelhen skæv og HDMI stikket er løst), men jeg kan simpelhen ikke undvære bærbaren fra uni i så lang tid..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
ToFFo
Guru
26-01-2015 18:21

Rapporter til Admin
#9 - Må de ikke? Hvem siger det? Du har ikke reklamationsret hos ASUS. Du har producentgaranti. De skal sådan bare afhjælpe problemet. At du ikke bruger dine 14 dages fortrydelsesret hos din forhandler, for at få byttet skærmen, er ikke deres fejl :) At der ikke er flere på lager hos dem, er bare ærgerligt. Igen, 14 dages fortrydelsesret, da produktet jo ikke lever op til dine forventninger. #10 - Nej, der er flere der gør det. Af hvad jeg kan huske så har disse producenter samme procedure: AOC, BenQ og Eizo. Acer skal sendes til deres værksted, Samsung/LG skal sendes til Servicebroker, (aka. ServiceCenterGruppen), Philips skal køres gennem deres XPOS system... Og alle de andre ved jeg ikke hvordan gør.
--
Nu uden signatur :O
#12
Rasmus
Gæst
26-01-2015 19:36

Rapporter til Admin
#11 Tænkte nu mere om det kun var ASUS' skærme, da jeg har en ASUS bærbar.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: RMA Asus PG278Q SWIFT ROG?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning