Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Nyheder

Valve Porter Source Engine + STEAM Til Linux/Mac

Skrevet af Thomas Christensen | 10-05-2008 00:57 | 7019 visninger | 44 kommentarer, hop til seneste

id software har gjort det i årevis, og nu vil Valve også til åbne op overfor open source Linux brugerne samt Apple's Mac brugere, så deres Source engine vil være spilbar på Mac OS samt Linux distributionerne, skriver den Linux orienterede hardwareside Phoronix.

Endnu er der ingen officiel udmelding, men ifølge Phoronix har Valve søgt efter software ingeniør til at porte Windows spil til Linux. Ifølge deres kilder skulle Postal III, som benytter Valve's Source engine, være supporteret på Linux og Mac maskiner når det udkommer. 

En sådan port vil kræve, at de Source baserede spil indbygger en OpenGL renderer, hvor Source pt. kun kommer med en Direct3D renderer. Samme dual-render tilgang har vi også tidligere set i f.eks. Unreal spillene, som er udviklet under Microsoft's DirectX API, og derfor benyttede en Direct3D renderer, men alligevel inkluderede en OpenGL renderer.

Linux markedet har ellers længe været kendetegnet ved, at ingen turde røre ved det grundet brugernes fokus på gratisspil samt den udbredte piratkopiering, men med STEAM som den piratfri distribueringsplatform, ser det ud til, at Valve er klar til at prøve lykken.

#1
Lasse
HOL Administrator
10-05-2008 09:31

Rapporter til Admin
Sweet! Jeg har da i hvert fald tænkt mig at kaste penge efter spil der kommer til Linux, har allerede købt et par stykker igennem Linux-venlige distributører. Pinligt at du hører om det her før mig ;)
--
Admin @ HardwareOnline.dk Behandl andre som du vil behandles selv Tænk (og læs) før du poster: http://www.hol.dk[...]
#2
Cordion
Monsterbruger
10-05-2008 09:44

Rapporter til Admin
YEY... så gider jeg måske at bruge min linux distro :D
--
ASUS P5KC; WD Caviar 500GB; inno3D 8800GT; Zalman GFX køler afventer E8400 stock; Corsair XMS3 2 x 1 GB; Corsair VX550W build in progress
#3
FunkyChicken
Elitebruger
10-05-2008 10:16

Rapporter til Admin
#1 Det er en gammel nyhed^ - man kunne læse om dette for måneder siden på linuxin.dk. Personligt kunne jeg ikke drømme om at købe nogetsomhelst, der kommer fra valve, eller noget der er blevet 'pakket ind' i steam. hvis de droppede steam, tvungen online registrering og aktivering, var det en anden sag.
--
Lån til din ven - kræv af din fjende
#4
|Smash|
HOL Moderator
10-05-2008 11:24

Rapporter til Admin
#3 Hvorfor? - Systemet fungerer rent faktisk.
--
STOP! - Vi er løbet tør for Jomfruer!
#5
Cordion
Monsterbruger
10-05-2008 12:17

Rapporter til Admin
steam er det bedste spilbranchen har imod piracy så vidt jeg ved
--
ASUS P5KC; WD Caviar 500GB; inno3D 8800GT; Zalman GFX køler afventer E8400 stock; Corsair XMS3 2 x 1 GB; Corsair VX550W build in progress
#6
Beer
Gæst
10-05-2008 12:39

Rapporter til Admin
Det bedste PC spil branche har mht piracy er det samme som MS har (og de gør brug af det mht Vista) er at lave dårlige spil som ingen gider spille. Mange af de spil der udgives i dag er ikke engang værd at dowloade hivs du spørge mig. De spil som så er værd at købe betaler jeg så med glæde for ( de 2 sidste spil er WoW og Civ 4)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Dr.Nemo
Monster Supporter
10-05-2008 13:25

Rapporter til Admin
Wow!!!! har slet ikke fulgt med :) Har en steamaccount som jeg ikke har brugt i en evighed :P Den skal da lige prøves på min sabayon!
--
Intel Core 2 Quad q6600 CPU|4 GB DDR2|NV8600GT 256MB|Sargool­ VoltMod|Pioneer preAmp|500GB HDD|
#8
nikolajp
Junior Supporter
10-05-2008 13:47

Rapporter til Admin
#6 Tåbelig kommentar. Det er irrelevant hvad du mener om spillene, og det kan bestemt ikke retfærdigøre pirat-kopiering. Man snyder sig jo heller ikke ind i biografen og ser film man ikke så godt kan li' og kun vil betale for dem man kan li'. Hvis du ikke kan li' spillene, så lad være med at købe dem. Og lad være med at downloade dem du ikke kan li'. Men STEAM er et nødvendigt skridt for spil-branchen, fordi den seriøst er hærget (og tæt på ødelagt) af piratkopieringen. At have en account med alle ens spil på er en super god idé. Man bliver derved bange for at miste den (blive bannet) og køber derfor oftere spillene. Samtidig kan man pre-loade, så man har spillet med det samme - der er ingen risiko for pre-release leak da der ingen DVD'er er på vej tiul butikkerne (STEAM release først). Jeg håber der kommer flere af den slags systemer, eller at alle går ind under STEAM, da det betyder flere penge til udviklerne og derved flere gode spil.
--
#9
Cordion
Monsterbruger
10-05-2008 13:51

Rapporter til Admin
#8 og kun en lille extra ting på din liste... man skal heller ikke være bange for at knægtet har fundet CD/DVD skiven af dit yndligt spil, og leget med den på det sand belagte gulv (jo det sker)
--
ASUS P5KC; WD Caviar 500GB; inno3D 8800GT; Zalman GFX køler E8400 stock; afventer Corsair XMS3 2 x 1 GB; Corsair VX550W build in progress
#10
nikolajp
Junior Supporter
10-05-2008 13:53

Rapporter til Admin
STEAM konceptet kommer helt sikkert også til konsollerne på et tidspunkt. Xbox360 kan firmware hackes så der kan spilles brændte spil, men man risikerer (og det sker næste altid), at man bannes fra Xbox Live. Hvis man i fremtiden KUN kunne downloade spil til konsollen over nettet, og spillene var bundet til en Xbox Live account, så bliver piratkopieringen meget svær. Vil faktisk mene, at man derved ikke kan piratkopiere, og hvis man kan, så opdaterer konsollen sig jo bare, og metoden fuckes op. List lisom at hente updates til en piratkopieret WinXp/Vista, men hver gang man fanges, bliver ens spil-accounts og konsollen bannet. Det er effektivt og der ligger rigtigt meget profit at hente, for den konsol der kan eliminere piraterne. Måske næste Xbox? Måske den næste igen?
--
#11
Payz_
Maxi Supporter
10-05-2008 15:30

Rapporter til Admin
FPS spil hører ikke til konsollerne. Men tilgengæld hører bilspil/flyspil ikke til PC. IMO
--
AMD Athlon X2 +4600 2.4 [email protected] Ghz - GT8800(g92) - 2gb (800 mhz) - Asrock Alive VSTA - HX620W
#12
MIg
Gæst
10-05-2008 15:44

Rapporter til Admin
Du finder ikke simulatorer på konsoller, det gælder både fly og bil. Men en gang arkaderæs mod den anden i sofaen er ikke at kimse af dog.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
FunkyChicken
Elitebruger
10-05-2008 16:19

Rapporter til Admin
#4 Jeg værdsætter frihed. Jeg vil ikke betale for et stykke software der binder en på hænder og fødder. Jeg vil have lov til at lave en installation af mit lovligt købte spil/licens offline, hvorhenne i huset det passer mig, uden at skulle være online, og stå 'skoleret' for at blive godkendt, og få aktiveret softwaren som legitim bruger. Det er for meget, når det gælder ikke-mmo spil. Du får lov til at betale for licensen, men valve giver dig ikke uinskrænket kontrol af softwaren, og kan uden varsel gøre din investering værdiløs, hvis de ser deres snit til det. De vil sikre deres software - fint nok, men de får ikke mine penge sålænge de benytter denne perfide foranstaltning.
--
Lån til din ven - kræv af din fjende
#14
|Smash|
HOL Moderator
10-05-2008 17:36

Rapporter til Admin
Du kan sagtens installere Steam på flere pc'ere og logge ind med din Steam-konto - en Steam-konto er ikke bundet til din pc. AFAIK kan du også spille forskellige spil, på samme konto.
--
STOP! - Vi er løbet tør for Jomfruer!
#15
Cordion
Monsterbruger
10-05-2008 18:10

Rapporter til Admin
og jeg mener jeg har prøvet at lade min bror bruge min steam account samtidig med at jeg brugte den... så du kan sagtens spille i mod din venner ved at logge dem på din konto...
--
ASUS P5KC; WD Caviar 500GB; inno3D 8800GT; Zalman GFX køler E8400 stock; afventer Corsair XMS3 2 x 1 GB; Corsair VX550W build in progress
#16
Zygote
Ultrabruger
10-05-2008 23:44

Rapporter til Admin
#15 det kan man godt (hvis i spiller på lan serv) ellers bliver du disconnectet
--
http://www.AWSurveys.com[...] plz så skylder jeg jer en tjeneste
#17
nikolajp
Junior Supporter
11-05-2008 11:38

Rapporter til Admin
#13 Ja, nogle vil finde det irriterende. Problemet er bare, at udviklerne ikke har noget valg. Hvis man først åbner op for at man kan spille offline uden checks osv., så har man allerede skabt en mulighed for hacks, og det gør at singleplayer offline spil vil blive kopieret i stor stil. Hvis man laver en STEAM only release, så crackes det nok alligevel på et tidspunkt. STEAM kan så scanne computeren engang imellem, afsløre STEAM hackede spil og banne. Nogle kan så bare køre STEAM singleplayer hackede spil, uden en account, men så er der ingen updates osv. Og disse spil skal også crackes hver gang, så det udkommer altid senere på nettet end den pre-loadede version man kan købe. Tiltrækningen ved pirat-kopier er selvf. at det er gratis, men bestemt også, at det er så nemt og at man får det hurtigt (faktisk nogle gange hurtigere end i butikkerne). Hvis man fjerner muligheden for online spil, gør det mere svært at forblive unbanned på STEAM og sørger for at spillene først senere bliver hacket, så har man fjernet meget af tiltrækningen tror jeg. Hvis man lavede det system på konsoller er der ingen umiddelbar måde at hackle systemet på 40 mand arbejder måske 3-4 år på et spil så jeg kan godt forstå, at de gør ekstra meget for at sikre deres investering. Mht. at boycutte pga. STEAM, så er det jo ikke muligt hvis man bare VIL ha' et specielt spil. Feks. HalfLife2. Jeg tror dem der snakker om at boycutte specielle producenter (pga. piratbeskyttelse) egentlig ikke gør det i praksis, så snart spillet er kommet og får gode anmeldelser.
--
#18
MaLk0
Megabruger
11-05-2008 16:40

Rapporter til Admin
#13 Det er da noget vrøvl! Du kan installere steam på lige så mange PC'er du har lyst til og når først spillet er hentet ned kan du sagtens spille det selvom du ikke er online. Det smarte ved steam er imo at du slipper for alle de irriterende CD'er og serial keys du skal gemme rundt omkring og altid får smit væk efter et stykke tid. Hvad mener du med at du ikke får uinskrænket kontrol af softwaren? Softwaren ligger lokalt på din computer som ethvert andet spil du installerer. Det står dig da frit for at gøre med de filer som du har lyst til... Hvad er det helt præcist du gerne vil kontrollere?
--
#19
FunkyChicken
Elitebruger
11-05-2008 20:54

Rapporter til Admin
#17 Jeg havde købt hl2 boxed på lanceringsdatoen, blot for at finde ud af, at man skulle oprette account, og at skidtet skulle gå på nettet for at låse sig selv op. Jeg returnerede prompte spillet, og fik mine penge retur. Det samme gør sig gældende for andre produkter jeg tager i at installere snavs, såsom rootkits, starforce, mv. "Jeg tror dem der snakker om at boycutte specielle producenter (pga. piratbeskyttelse) egentlig ikke gør det i praksis, så snart spillet er kommet og får gode anmeldelser." Ak ja - Mange idag har en ryggrad som en regnorm, og har svært ved at sige fra, når det kommer til stykket. #18 Jeg foretrækker til en hver tid en boxed version af et program, med dertil hørende manualer og serials. Det med at hente det ned fra nettet, skulle kun være som en nødløsning, hvis ens originale dvd blev beskadiget. Det jeg mener med uindskrænket kontrol er, at man ikke kun skulle kunne spille spillet, men også ændre i spillet i de områder det passer mig (unreal/quake engine anyone?)- dette er besværliggjort af det obskure containerformat som spillets filer er gemt i. Det at have samme ting installeret på flere maskiner samtidigt, er ikke vigtigt - det er noget ganske andet jeg efterspørger; nemlig det jeg skrev i #13: Det at kunne installere et ikke-mmo spil/program, UDEN tvungen oprettelse af online account og aktivering. Jeg er generelt imod at spil og evt andet programmel bliver integreret i et obskurt klientprogram. Nok ranting herfra - men jeg savner virkelig tiden, da quake,unreal,ut99,hl1, og deslige udkom.
--
Lån til din ven - kræv af din fjende
#20
Cordion
Monsterbruger
12-05-2008 08:42

Rapporter til Admin
#19 jeg synes nu det er et lidt konservativt udsagn at komme med. men ok du står ved dine principper, godt for dig... vi andre synes det er dejligt at man slipper for at gå ned i sin butik (eller posthus) for at købe et spil. jeg har så en steam account, som jeg har havt side 2003 eller noget lignendej og jeg kan ikke komme i tanker om noget negativt ved den, undtagen at den ligger i baggrunden og bruger en lille smulle af mine resourcer, men det kan jeg leve med. men det er altså dejligt at lige browse i online butikken, bestille et spil, og så er man klar til at spille om 1-4 timer, afhænger på båndbredde og spil.
--
ASUS P5KC; WD Caviar 500GB; inno3D 8800GT; Zalman GFX køler E8400 stock; afventer Corsair XMS3 2 x 1 GB; Corsair VX550W build in progress
#21
nikolajp
Junior Supporter
12-05-2008 09:51

Rapporter til Admin
#20 enig. Langt flere plusser end minusser med STEAM. Og hvem er det lige der ændrer i kode-basen? Vil man det, så er der rig mulighed i mange spil med SDK'ere og tools osv. Det har aldrig været lovligt at ændre i kodebasen og lave sine egne mods, medmindre udgiveren giver lov i sin EULA. Et spil er en licens til at spille det. Man ejer ikke spillet og de filer der ligger der. Man må ikke bruge grafik, lyd, kode osv. i andre produktioner. Sådan er det med ALT software. Tidligere var der måske lidt mere open source mht. distribuering/brug osv. men licens-konceptet har altid været det samme. Det er ikke producenterne der er de slemme. Det er alle de folk der har misbrugt tilliden og piratkopieret. Man har været nødt til at stramme beskyttelsen pga. piraterne og ikke fordi de alle er DRM-liderlige. Nogle har udgivet uden nævneværdig beskyttelse og det gik rigtigt skidt for dem. Crysis solgte næsten ikke, selvom det er på toppen på alle torrens-sites. UT3 solgte heller ikke og dens online-del virkede med piratkopier. De er simpelthen tvunget til det, hvis de vil forblive i branchen og så er STEAM klart det bedste synes jeg, når man ser på Securom og Rootkits osv. Hvis alle betalte så kunne det være spillene kostede mindre. Mindre pris kunne være et konkurrence parameter ift. retail og andre steder, fordi der sælges rigtigt mange (kopieringen holdes nede) så udviklerne vil gerne sælge til lidt mindre, da de sikkert får mere profit i sidste ende. Dog ser det lidt underligt ud med STEAM, at det stadig koster det samme, selvom der har skåret publisheren og retail udgifter helt væk. Det burde være billigere. Hvis ikke der kommer mere styr på PC piratkopiering, så vil alle nævneværdige udviklere smutte over på konsollerne. En vigtig del af konsollernes tiltrækning for udviklere er jo pga. den effektive pirat-dæmpende hardware.
--
#22
crucial-kid
Nyhedsredaktør
12-05-2008 21:25

Rapporter til Admin
FunkyChicken Helt præcist, hvad er det du er så bange for? Vi er alle med på, at det er sjovere med en DVD boks end en kode til STEAM, men du nævner kun to konkrete eksempler på, hvorfor STEAM vejen ikke dur, og den ene bygger på forkerte oplysninger, hvor den anden er lidt tam. Du skriver, at du vil kunne spille hvor du vil samt uanset om du er online eller ej. Dette er muligt. Du kan sagtens spille offline. Det er selvsagt kun single player, men det siger jo sig selv. Du kan ligeledes spille på forskellige maskiner, men det kræver i sagens natur, at du benytter din STEAM konto på den, hvilket jo er det samme som at skulle indtaste spillet kode to gange. Alle de store STEAM spil kan desuden købes på CD/DVD, så man behøver ikke nødvendigvis downloade spillet. Hvori er problemet lige? Derudover nævner du, at Valve til enhver tid kan gøre din investering værdiløs? Eftersom alle spil efterhånden har ganske glimrende konsolfunktioner samt et hav af mods, lugter det lidt af stædig modstand mod forandring at kræve, man kan gøre det i en .cfg fil i stedet. Vil du tilknytte en kommando til spillet, kan dette både gøres igennem genvejen til spillet eller sågar i STEAM, hvor der er en funktion til dette. Personligt foretrækker jeg at købe mine spil i fysisk form så jeg har en DVD. Jeg har endnu ikke købt et spil direkte igennem STEAM, og skulle jeg gøre dette, ville det være en af deres spil bundles med alle Quake, Unreal spil eller lignende. Det eneste som egentlig irriterer mig ved STEAM er, at man ikke kan placere spillet i en bestemt mappe, men så skide vigtigt er det altså heller ikke, og bliver vel kun relevant, hvis man løber tør for HD plads. #21 nikolajp "En vigtig del af konsollernes tiltrækning for udviklere er jo pga. den effektive pirat-dæmpende hardware." Den eneste tiltrækning, hvis jeg må være så fræk. Piratsikringen koster jo udvikleren omkring en tredjedel af omsætningen.
--
Mvh. Thomas Christensen
#23
FunkyChicken
Elitebruger
12-05-2008 22:47

Rapporter til Admin
Det der først og fremmest fik mig til at fare til tastaturet, var at personer her promoverede steam som næsten udelukkende en god ting. En anden ting var problemet med hl2 der skulle låses op online - og det er for et singleplayer fps. Det er der sikkert allerede mange der har glemt. Havde Valve nu gjort som der var gjort med Dark Messiah, (også en steam baseret titel) At aktivering online for singleplayerdelen ikke var en tvungen nødvendighed, kunne jeg leve med det. Havde det været sådan fra starten, havde jeg ikke været så negativt indstillet overfor valve og deres steam klient. Men de gik for langt i deres beskyttelsesiver, og dette er hovedårsagen til at jeg endegyldigt har fravalgt steamindpakkede spil.
--
Lån til din ven - kræv af din fjende
#24
heinrich
Monsterbruger
13-05-2008 13:54

Rapporter til Admin
#23 så hvis folk retter deres fejl, som du selv siger de har gjort, så skal man ikke åbne sit sind og måske prøve igen?
--
#25
nikolajp
Junior Supporter
13-05-2008 15:55

Rapporter til Admin
#23 Du siger at de er gået for langt - ja, men kun overfor dine grænser. Jeg giver dig helt ret i, at der er nogle (som dig) der ikke vil bindes på den måde, men det er ikke mange der sætter handling bag ordene. Det er specielt ikke mange, hvis man sammenligner med alle de personer som tvinges til at købe spillet pga. disse checks. Spil uden online beskyttelse = ingen vil lave PC spil Spil med online beskyttelse = der kommer flere og bedre PC spil Vi er enige om, at det er federe uden beskyttelse (lisom sex), men når virkeligheden ændrer sig, så må man acceptere lidt forringelse, fordi hele gaming-markedet på PC ellers langsomt vil udvande og tilsidst forsvinde. Jeg vil hellere acceptere lidt online DRM, så jeg kan spille Bioshock og Call of Duty4 på min PC istedet for konsollen. #22 "Piratsikringen koster jo udvikleren omkring en tredjedel af omsætningen." Jeg ved ikke hvor meget MS suger ud af udviklerne. Men det er jo ligegyldigt hvis man sælger 10 gange så meget end på PC. Jeg synes det er helt fair, at producenterne af konsollerne skal have noget for at skabe et nogenlunde sikkert marked for spil-udviklerne. Der er jo også 2 store konsoller lige nu, så udviklerne kan bare vælge side, hvis prisen bliver for høj (eller vælge STEAM).
--
#26
FunkyChicken
Elitebruger
13-05-2008 16:50

Rapporter til Admin
#24 Det vil ikke ske. HL2 er valves eget produkt, mens Dark Messiah er fra en anden spiludvikler, afair. Den holdning til beskyttelsen der inddirekte vises i Dark Messiah, kan som jeg ser det ikke være en holdning som valve deler. Valve sendte et klart budskab ved at låse hl2 som de nu gjorde, og lur mig om ikke at fremtidige titler fra valve selv vil være låst på samme måde som hl2.
--
Lån til din ven - kræv af din fjende
#27
-ZaRiStEn^-
Junior Nørd
13-05-2008 17:15

Rapporter til Admin
Har ikke lige læst hele tråden, men må sige at jeg syns Steam er genialt! Det er super fedt at man efter en formatering bare lige kan logge på sin steam-account, og så har man inden længe alle sine spil igen. Derudover syns jeg at priserne på steam er fornuftige - små 300 kr for hele Rockstar Games "boxen" er fanme billigt!! ;D
--
MSN: [email protected] - Men lad være med at tilføje mig med mindre du har noget fornuftigt at sige!!
#28
Galmok
Gæst
13-05-2008 18:46

Rapporter til Admin
Jeg må erkende at jeg heller ikke er tilhænger af Steam. Det er for mig en unødig risiko i tilfælde af at enten jeg laver noget lort med min opsætning (hvorved steam blokerer for mig) eller at Steam serveren er gået ned (blokerer alle brugere, dvs. ingen netspil). Desuden tiltaler det mig ikke at downloade spil. Og det tiltaler mig endnu mindre at have steam kørende på min pc uden at vide hvad den laver. Og argumentet med EULA... det holder ikke for EULA'en har ingen værdi.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#29
MIg
Gæst
14-05-2008 01:07

Rapporter til Admin
"EULA'en har ingen værdi" Er det blevet prøvet ved en dansk ret? Jeg ved der har været noget om det i udlandet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#30
Kilroy
Nørd Aspirant
14-05-2008 10:52

Rapporter til Admin
#28, du skal lave rimelig meget lort eller downloade rimelig mange små "sjove" programmer, før Steam banner dig, og hvor tit er det lige, Steamserveren går ned? Det sker engang i mellem i forbindelse med store updates eller releases, men sammenlignet med f.eks. Battlenet er Steamplatformen rocksolid!
--
Blog :: http://www.goodlooking.dk[...] (span-bugfix)
#31
nikolajp
Junior Supporter
14-05-2008 16:02

Rapporter til Admin
#28 EULA'en er da ikke værdiløs. Det kan være at nogle ting i den er værdiløse ifht. love i et land, men man er meget dum, hvis man tager det som argument for, at man kan overtræde alt i den. Alle punkter i EULA'en kan afprøves ved dansk ret. Nogle er usikre, mens andre er ret nemme at bestemme udfaldet på. F.eks. mht. modificeringen af kode og brug af assets (grafik) i egne produktioner - der ville jeg ikke turde tage en retssag ihvertfald. Jeg synes også STEAM er genialt og faktisk fleksibelt. Det bliver også hele tiden bedre. Hvis man bannes pga. lovlige programmer man har kørende, så er det jo nemt at kontakte STEAM support. Jeg ser ikke nogle rigtigt gode argumenter imod STEAM andet end at man er personligt imod fremgangsmåden og hellere vil have det fysisk. Det er reelt nok, men pengene de mister på de kunder, tjener sig 1000 gange ind på mindre udgift til publishers og større sikring af spillene.
--
#32
wubwub23
Bruger Aspirant
18-05-2008 02:28

Rapporter til Admin
#13 Det kan blizzard også. altså, gøre din invistering værdiløs. Og de behøver ikke fremlægge beviser - læs din EULA
--
Ikke fordi du sagde det modsatte, det var bare en suplerende kommentar.
#33
wubwub23
Bruger Aspirant
18-05-2008 02:36

Rapporter til Admin
Sorry - men edit knappen er væk fra min post. Lad mig tilføje til jeres EULA og love. Blizzard er i øjeblikket igang med en retssag mod MDY-industries (Glider) hvor de bruger copyright loven som argument. Der står i EULA at 3rd party software ikke er tilladt.(Glider=3rd party) Ergo EULA er en spil lov, ikke en lov som kan overtrædes i virkeligheden, da den jo sjovt nok ikke er vedtaget i det enkelte land som enhver anden lov. Det specielle ved glider sagen er at de mener at MDY bryder copyright ved at kopiere wow over på RAM. Selvom det sker ved langt de fleste programmer. Hvis i vil læse mere kan i altid læse om det ved at søge på google ;)
--
#34
Cordion
Monsterbruger
18-05-2008 03:15

Rapporter til Admin
google is your enemy (laver sjov) :D
--
ASUS P5KC; WD Caviar 500GB; inno3D 8800GT; Zalman GFX køler E8400 stock; Corsair VX550W; billige 2 x 1 GB ram 800MHz afventer Corsair XMS3 2 x 1 GB;
#35
FunkyChicken
Elitebruger
21-05-2008 02:17

Rapporter til Admin
#32 Ja men jeg har heller ikke noget af deres software. Specielt wow (og everquest2) gik jeg langt udenom da jeg fandt ud af at det kostede, udover anskaffelsesprisen (:
--
Lån til din ven - kræv af din fjende
#36
crucial-kid
Nyhedsredaktør
21-05-2008 20:26

Rapporter til Admin
#33 Sjovt nok har EULA intet med den sag at gøre, men i stedet ophavsretten. EULA'en betyder hverken mere eller mindre end denne sides retningslinjer. Vi kan kun banne, slette indhold og agere i vores egen kode, ikke tage retningslinjerne længere end vores egen kode. Udenfor selve spillet og dets kode, har EULA'en altså absolut intet at skulle have sagt, og den kan på ingen måde bruges udenfor Blizzard's servere. De kan banne din account, fjerne dine duped items osv., men intet der står i EULA'en, kan betyde konsekvenser udenfor Blizzard's servere. EULA'en er derfor i den forstand ligegyldig, da du ikke mister rettigheder ved at verificere den.
--
Mvh. Thomas Christensen
#37
Cordion
Monsterbruger
30-05-2008 16:02

Rapporter til Admin
bundles er en god grund til at bruge steam :D Battlestations: Midway Eidos Interactive76$19.99 Commandos 2: Men of Courage Pyro Studios | Eidos Interactive87$9.99 Commandos 3: Destination Berlin Pyro Studios | Eidos Interactive72$14.99 Commandos: Behind Enemy Lines Pyro Studios | Eidos Interactive$9.99 Commandos: Beyond the Call of Duty Pyro Studios | Eidos Interactive$9.99 Commandos: Strike Force Pyro Studios | Eidos Interactive62$19.99 Conflict: Denied Ops Pivotal Games | Eidos Interactive58$49.99 Deus Ex: Game of the Year Edition Ion Storm | Eidos Interactive90$9.99 Deus Ex: Invisible War Ion Storm | Eidos Interactive80$14.99 Hitman 2: Silent Assassin Io Interactive | Eidos Interactive87$9.99 Hitman: Blood Money Io Interactive | Eidos Interactive82$19.99 Hitman: Codename 47 Io Interactive | Eidos Interactive73$9.99 Infernal Metropolis Software | Eidos Interactive61$39.99 Just Cause Avalanche | Eidos Interactive75$19.99 Kane and Lynch: Dead Men™ Io Interactive | Eidos Interactive66$39.99 Project: Snowblind Crystal Dynamics | Eidos Interactive76$9.99 Rogue Trooper Rebellion | Eidos Interactive69$19.99 Thief: Deadly Shadows Ion Storm | Eidos Interactive85$19.99 Tomb Raider: Anniversary Crystal Dynamics | Eidos Interactive83$29.99 Tomb Raider: Legend Crystal Dynamics | Eidos Interactive82$19.99 Individual price $399.80 Package price $99.99 $99.99 Cost to you $299.81 You save hvis jeg bare ikke var så flad pt :(
--
ASUS P5KC; WD Caviar 500GB; inno3D 8800GT; Zalman GFX køler E8400 stock; Corsair VX550W; billige 2 x 1 GB ram 800MHz afventer Corsair XMS3 2 x 1 GB;
#38
Hamed Mohat
Gæst
15-06-2009 14:07

Rapporter til Admin
Hey er der noen der vil have en steam bruger
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#39
B. Hesselbjerg
Gæst
29-08-2009 20:08

Rapporter til Admin
Steam er nok den dårligste undskyldning for en sikkerhedsløsning jeg nogensinde har set. Hvis det er det bedste udviklerne kan komme med, so må de se at stramme ballerne gevaldigt. Men desværre er det et produkt af:"Nåja, der er jop nogen der har lavet noget vi kan bruge, så vi gider ikke lave noget selv." Personligt fravælger jeg fra nu ALLE produkter der har forbindelse til steam, mit liv er simpelthen for kort til steam. Jeg sætter en ære i at købe samtlige spil jeg har, så for jer der tror dette er et surt opstød fra en der "låner" serials må jeg skuffe. Jeg som ejer af diverse spil, er pissed over at blive tvunget til at installere løsninger som INTET har at gøre med spil eller afvikling af disse at gøre.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#40
o0-jacob-0o
Ny på siden
01-05-2010 11:48

Rapporter til Admin
synes ikke jeg kan finde nogle steder, at der er et mac til steam???????????
--
#41
..::stoffer::..
Mega Supporter
01-05-2010 11:57

Rapporter til Admin
#40 Det er der heller ikke endnu. Det er i lukket beta, men kommer den 12. maj
--
MacBook Unibody - iPhone 3G 16Gb
#42
Deathie
Supporter Aspirant
01-05-2010 12:27

Rapporter til Admin
Synes diskussion er kørt over i steam vs nosteam. Hvad jeg finder meget mere interessant er at en stor spiller på spilmarkedet åbent annoncere at de vil ind og have fat på det kæmpe mac spillesegment, som stort set er uden konkurrence pt. Det er klart at bare fordi steam laver en version til mac betyder det ikke at alle nye spil også kan kører på en mac. Det er dog et kraftigt signal og mon ikke det skal få nogle spiludviklere til at overveje opengl en ekstra gang.
--
#43
Karsten Selleri
Gæst
12-05-2010 21:13

Rapporter til Admin
@#10... Der er skam måder... Allerede nu fungerer det således, at man med den rette xbox360 i den rette konfiguration kan få fat i alt M$' DLC gratis... Hvis der virkelig ikke var andre alternativer til at skaffe spil end Steam ville der også blive fundet en måde at omgå det på. Det er naivt at tro, at piratkopiering nogensinde vil blive stoppet - bremset måske og evt. programmer/spil med mere begrænset funktionalitet (på xbox360 er det f.eks. således, at du aldrig kan komme på LIVE hvis du har en jtagged box, men så kan du til gengæld få adgang til alt DLC, skifte harddisk i xboxen og installere og køre spillene direkte fra hdd'en). På en mere åben platform som PC'en tror jeg ikke engang, at man kan begrænse funktionaliteten på spil i længden, da der bare vil opstå alternative netværk etc.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#44
Karsten Selleri
Gæst
12-05-2010 21:22

Rapporter til Admin
#36 har ret. EULA=End-User License Agreement. Det er der, hvor man siger, at man nok skal opføre sig ordentligt eller leve med at blive sparket ud. Men man kan ikke bruge den til at lægge sag an i den virkelige verden - det er kort og godt bare, at man skriver under på, at dem, der har udført EULA'en har ret til at lukke for det varme vand hvis ikke man overholder de punkter, der står i teksten. F.eks. bliver firmware-moddede xbox brugere de facto smidt af LIVE fordi de overtræder EULA'en til LIVE - men M$ kan ikke/vil ikke bevise, at dem, der bliver banned bruger piratspil (hvilket er strafbart ift. ophavsret). Dvs., man kan blive banned uden nogensinde at have brugt en piratkopieret eller brændt skive eller gjort andet strafbart, men udelukkende fordi man har flashet drevet, hvilket er i modstrid med LIVE's EULA.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til nyheden: Valve Porter Source Engine + STEAM Til Linux/Mac

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning