Har du prøvet at genstarte router og/eller modem? Og hvis det ikke virker, så nulstille TV?
--
- Indsæt signatur -
Måske der er blevet skiftet kanal?
--
Har nu indstillet tv til fabriksindstillinger og genstartet router.
Routeren har automatisk kanalvælger. Har flyttet den helt hen til tv. Fuldt signal.
Ingen ændring ??
Tror at download og upload hastighed er ok, men ping på 200-300 ms. ?? Det er vel her problemet er ?
--
Prøv selv at vælge kanal og se om en virker bedre end de andre
--
Vi har brug for lidt flere information:
Noget kunen tyde på tvet forbidner til 2,4 GHz båndet i meget støjende miljø med router til "auto" kanalbredde på 2,4 GHz.
Sørg for at tvet forbindeler til routeren på 5 GHz båndet.:
Sæt manuelt kanal til 36 med kanalbredde auto og "N/AC" indtilling på 5 GHz.
På 2,4 GHz sæt manuelt kanal til 1, 6 eller 11. Den der er mindst brugt og hvor der ikke er andre der overlapper (tjek med wifinalayzer til windows10), kanalbredde 20 Mhz (meget vigtigt) og "N-Only" indstilling.
Sørg for at 2,4 og 5GHz har forskelligt SSID. Så kan du sikre dig dit tv forbinder til 5GHz båndet ligesom din Iphone gør.
--
#5
Har prøvet ALT. Ingen ændring ??
TV på 5 GHz. Afprøvet kanaler 112,60 og 36.
Testet 2.4 GHz. Kanslerne 13,6 og 1.
TV ping 200-300 ms. Download/upload 25/25. Hvorfor så høj ping ? Er det ikke her problemet er ?
iphone kører fint. Ping 1-2 ms. 100/200 download/upload.
--
#6
Både hastighed og ping på tvet er gal (hvis du bruger 5 GHz). Hvordan tester du ping og hastighed på tvet? Med stærkt signal og manelt valg kanal og de indstilligner jeg ellers skrev burde du få mindst 150 mbit/s med ping under 10 ms.
Ookla's Speedtest er jo ret random så måske du kan prøve fast.com istedet. (det er mod netflix' servere og de har også i DK)
Hvad for model er dit tv?
har du prøvet med kabel og se om du får samme lave ping og hastighed?
--