#1 Blender er da såvidt jeg ved til at lave 3d-grafik i?
Når du vil programmere spil er der flere måder at gå frem på. Du kan enten finde et slags drag'n'drop-program som er temmelig simple at gå til, men hvor man faktisk alligevel kan lave nogle ret gode spil. Jeg deltog i sommerferien på
http://www.gdc2005.dk[...] hvor vi brugte programmet virtools til at udvikle vores spil. Det var ganske sjovt, men til en gang rigtig seriøs spil-udvikling tror jeg nu engang det er bedst at kode selv. Selvom der (jeg fatter ikke hvordan de kan holde det ud) rent faktisk er nogle prof. spiludviklings-firmaer der laver deres spil i virtools. - I mine øjne er det slet ikke gennemført nok til at være seriøst NOK til at være grundlag for et større spil-projekt.
Der er et indbygget scripting-sprog i virtools, men det er ikke ret...skal vi sige...modent :-) Desuden er virtools langtfra gratis.
Hvis du gerne vil programmere selv (og det lyder sådan) så er det dog ikke programmer som virtools du skal bruge. Der vil jeg råde dig til at kigge på en engine som ogre - en objektorienteret 3d-engine (hint: ogre står for "object oriented grapichs engine" eller noget i den stil :D). Jeg har selv leget lidt med den og synes den er rigtig god af en fri engine at være. Jeg vil råde dig til at gå en tur ind på hjemmesiden
http://www.ogre3d.org[...] og checke deres tutorials ud - dem kan man virkelig komme langt med, de er både velskrevne og lærerige.
Håber du kan bruge mit svar til noget.
Mvh. Julius
--
Ingen render rundt og er glade og smiler hele tiden. Kun Bubber den idiot!
MSN: [email protected]