Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Lektiehjælp: ProgrammeringAf Maxi Supporter yusef2610 | 05-09-2013 16:20 | 2557 visninger | 19 svar, hop til seneste
Har fået en opgave Projektorienteret Programmering i Java, hvor jeg bliver bedt om følgende:
Skriv et program, som for ligningen y = 3*x*x + 6*x + 9 udskriver værdierne af y for x=0, x=1, x=2 ... x=10.
Har prøvet med en "for" kommando, der lyder således:
for (int x=1; x --
i5 3570k 3.4 gHz, Sabertooth P67, ASUS 660Ti, 8 GB Crucial Ballistix, SP-SS750M 750W, ASUS TA-M1 case!
Jeg tror du skal åbne dine lærebøger og lige læse lidt om hvordan en for løkke virker. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #1
Been there, done that. Tænkte på, om nogen evt. kunne give mig et hint (ikke nødvendigvis en løsning) til, hvordan sådan en løkke kan skrives -- i5 3570k 3.4 gHz, Sabertooth P67, ASUS 660Ti, 8 GB Crucial Ballistix, SP-SS750M 750W, ASUS TA-M1 case! Edit: Dumt indlæg af mig - jeg havde læst forkert. -- Jeg holder egentlig med #1, du kan ikke have set meget på det... det ser sådan her ud:
for (int i = 0; i -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. OK den accepterer bare ikke java koden :-) -- He who asks is a fool for five minutes, but he who does not ask remains a fool forever. Kig på dit for-loop, og kig så på denne opbygning af hvordan et for-loop opfører sig, så burde du kunne tænke dig til hvad der er galt med dit loop.
for (INITIALIZATION; CONDITION; AFTERTHOUGHT) {
// Code for the for loop's body
// goes here.
}
INITIALIZATION - Initialisering af variabel (kunne f.eks. være: int x = 0)
CONDITION - Betingelse for at lade løkken kører videre
AFTERTHOUGHT - Hvad loopet skal gøre efter det har eksekveret kode i turborg-klammerne (kunne f.eks. være: x++); -- Undskyld, men den er sgu' godt nok ikke ret svær den der.. Hvis du ikke selv kan det, så håber jeg, at du lige er startet på din uddannelse, og derfor ikke kender simpel, matematisk kodning endnu.. -- http://xlinx.dk[...]
i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK Sorry - havde ikke læst din sidste linie:
for (int x = 1; x -- http://xlinx.dk[...]
i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK Tak for hjælpen, folkens :) -- i5 3570k 3.4 gHz, Sabertooth P67, ASUS 660Ti, 8 GB Crucial Ballistix, SP-SS750M 750W, ASUS TA-M1 case! Nu står der jo ikke noget om udformingen. Han kunne også bare hardcode skidtet :P
Kan nu generelt ikke lide at give en løsning, til en som tydeligvis ikke gider læse bare en lille smule på tingene inden han begiver sig i gang. Ærgerligt at andre gør det - det lærer han jo ikke en dyt ved. :/ -- Sku da ingen grund til at give ham løsningen, så lærer han jo intet :/ -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Man lærer af at se, hvordan tingene bliver gjort rigtigt. Og hvis han ikke lærer af det, så består han nok heller ikke sin eksamen. -- http://xlinx.dk[...]
i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK #11
Jeg er da rystende ligeglad med om han lærer noget. Hvis han er på en uddannelse, så har han selv et vist ansvar for at lære.
Jeg havde en klassekammerat i sin tid, der kom igennem hele datamatikeruddannelsen uden at lære at kode.
Hvis det ikke var så utroligt tåbeligt og spild af tid, ville det givetvis have været en ret imponerende præstation, eftersom vi ikke lavede andet end at kode. -- Reality is the original Rorschach.
"bump" = lukket tråd
http://www.google.com[...] &http://www.googleguide.com[...] #14 Hvorfor så overhovedet gide give ham resultatet, hvis du er så rystende ligeglad.
Det minder mere om et "orv, se hvad jeg kan finde ud af", selvom det for en programmør ikke er noget at prale af....
Manden spørger efter tips - ikke et resultat. -- Det var da en dejlig hetz i kan køre imod en person, som ikke har gjort noget mere uskyldigt end at bede om nogle tips til en opgave som han har haft svært med at lave. Hvis han virkelig ikke gav en fuck om sin uddannelse eller at lære noget så tror jeg næppe at han ville have taget sig tid til at skrive et indlæg på denne side. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #14 Det er desværre ikke et enestestående tilfælde.
Jeg har igennem 10 år i softwaredesignbranchen mødt utroligt mange "programmører", der intet begreb har om at strukturere kode eller noget som helst andet begreb om, hvad pointen er med objektorienteret programmering. Mange af dem tror, at hvis det compiler, så er det jo bare fjong. Og objekter er bare en alternativ måde at dele kodefilen i flere filer.
Problemet er, at HR-afdelingerne ikke kan se forskel på en god og en dårlig programmør (og mange projektledere kan heller ikke desværre). Så kan vi andre tørre op, når de giver op, fordi intet af det hænger sammen og det hele er blevet for rodet selv for dem selv.... suk... -- #16 Fejlen var lavet med vilje - lidt selvstændig tankegang gør jo ikke noget ;-)
#18 Det er ikke svært at få noget kode til at fungere. Den egentlige udfordring ligger i at gøre koden let at genanvende (feks. at lave objekter, der giver mening), og samtidig få koden dokumenteret tilstrækkeligt, at andre let kan sætte sig ind i den. -- http://xlinx.dk[...]
i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 237 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|