Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Router crasher/lukker nedAf Gæst Mikkel | 19-04-2013 09:18 | 1041 visninger | 7 svar, hop til seneste
Min router crasher/lukker ned, når jeg er på skype og fører en video samtale, eller hvis jeg skal downloade noget fra nettet som tager mere end 10-15 minutter. Med andre ord, så lukker det ned når det skal på "overarbejde". For at få det til og virke igen, skal jeg genstarte routeren.
Vi har fået ny router for nogle år siden, vi havde det samme problem med den gamle, og det fortsatte med den nye.
Vores internet udbyder er Fullrate som kører på TDC's netværk.
Lige nu har jeg Mac, men problemet var der også da jeg havde en Windows.
HJÆLP?! Har søgt på nettet, nogle mener det er noget med P2P men det engelske sprog de er ude i, er alt for teknisk. --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Har selv p2p probs med min router og mit netværk. Mit problem er, at når den bliver belastet lukker den næsten hele båndbredden for dele af netværket indtil den bliver genstartet. Problemstillingen her, tror jeg er det ene netværkskort der simpelthen er fucked.
1. Hvilke netkort kører på netværket.
2. Hvilken router er det.
3. Hvilke programmer har du kørende, og hvilke enhedder sidder på netværket. -- 2720qm, 17", ssd, 6990m
http://dk.ign.com[...] Hm, hvad jeg lige kan snuse mig frem til så..
1. 100/1000 LAN, trådløst netkort
2. zyxel model: P-2602HW-D1A
3. Det sker også om natten, når det kun er mig som bruger netværket, havde faktisk kun skype kørende i går - så lukker routeren ned efter 30-40 minutters video chat. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Har en router magen til, også via Fullrate, og det kører uden problemer. Måske der ligger en ny firmware du ikke har fået hentet? -- I put on my robe and wizard hat Har du snakket med fullrate om det?
Det lyder som om at din linie er ustabil, og mister forbindelsen ud til centralen når den bliver overbelastet.
Hvilken hastighed kører du med, og hvor i landet befinder du dig? Altså om det er i en storby, eller ude på landet.
Kobberet i jorden holder ikke for evigt, og kan sagtens have taget skade af vejrforholdene osv osv - Så hvis din linie kører på sin yderste max kapacitet, og du belaster den, så kan routeren sagtens miste forbindelsen til centralen.
Få fullrate til at kigge på det, og se om du har for høj eller for lav dæmpning på linien, og eventuelt sætte hastigheden ned for at udelukke at det er det som forårsager problemerne. -- Vi har også Fullrate her hjemme, og vores router begyndte at få nogenlunde de samme problemer i går. Jeg blev nød til at genstarte den tre gange i går, før den kunne igen. -- Har selv Fullrate og havde engang samme router og samme problem.
Vi ringede til Fullrate og klagede over det og svaret var at de havde hørt fra andre at de havde samme problem med den samme router, så vi fik bare tilsendt en ny..
Og nu har vi ingen problemer og routeren fik vi tilsendt uden nogen ekstra omkostninger. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Kør wifi analyzer med android, og ring til din udbyder, om du kan skifte værdier.. -- 2720qm, 17", ssd, 6990m
http://dk.ign.com[...]
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 237 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|