Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Nyt IT system til nyopstartet virksomhed

Af Guru Skodder | 02-10-2013 12:00 | 1793 visninger | 14 svar, hop til seneste
Hej Jeg står og skal bruge et nyt IT system, til en nyopstartet virksomhed. Det skal være et mindre system, med en server og et par klienter Men syntes ikke lige at jeg kan finde nogle steder hvor de sælger sådan noget, og skal jo nok også have lidt hjælp til opsætning af dette, da mit IT kendskab ikke ligefrem er up-to-date Nogen der kender til nogle steder som kan anbefales, med en fornuftig service/pris På forhånd tak Mvh. Martin
--
#1
Mattii
Mega Nørd
02-10-2013 12:01

Rapporter til Admin
Måske en meget god idé at uddybe hvad systemet skal kunne??
--
#2
stallemanden
HOL Moderator
02-10-2013 12:01

Rapporter til Admin
Hvor mange folk. Hvilken type klienter Hvad er det primære formål med det i skal have sat op?
--
+1 indlæg = *PUFF*
#3
Skodder
Guru
02-10-2013 12:12

Rapporter til Admin
Det var hurtigt #1 Det skal primært bruges til at gemme filer på, men også til at køre regnskab og mail server, ikke noget krævende, er til en håndværker virksomhed #2 Der skal sættes 2 fysiske klienter op i kontoret, og disse 2 brugere skal også kunne tilgå serveren via internettet Den skal sættes op for at holde styr på regnskabet og på mail serveren Ved ikke om man kan få en 100% online løsning, der kan drive både regnskab og mail server, så man bare skal have 2 alm. pcer stående Håber det gav svar nok
--
#4
GumpDK
Super Supporter
02-10-2013 12:18

Rapporter til Admin
Prøv at kigge på Office 365: http://office.microsoft.com[...] Ved ikke om det kan dække behovet for regnskab...
--
#5
Znake
Ultra Supporter
02-10-2013 12:30

Rapporter til Admin
Det vil nok være en god ide at finde ud af hvad software I præcis ønsker, før I smutter ud og kigger på hardware.
--
#6
Fluse
Semi Supporter
02-10-2013 12:34

Rapporter til Admin
Office 365 eller google doc's - til mail/office/fil lager hosted C5 eller e-conomic - til regnskab Alternativt kunne man bruge fx. en synology NAS til fillager/vpn/ftp-, mail- og webserver osv. og så e-conomic eller hosted C5 til regnskab.
--
#7
drdenner
Super Supporter
02-10-2013 12:34

Rapporter til Admin
dropbox google drev
--
#8
SShadowS
Guru
02-10-2013 12:35

Rapporter til Admin
"Holde styr på regnskabet." Det er godt nok en dårlig beskrivelse. Har de et program allerede eller skal de købe et? Skal det være onsite eller hosted? Skal det være native til OS eller webbaseret?
--
2600K|Maximus IV Extreme-Z|16GB Ram 2xGainward460GTX GS SLI|BenQXL2410T&M2700HD OCZ Vertex2&3 120GB|CorsairGT 120GB 2xSamsung830 128GB|4x1TB&4x2TB
#9
stallemanden
HOL Moderator
02-10-2013 12:37

Rapporter til Admin
#3 Med to brugere ville jeg holde mig fra at have egen mail-server kørende. Der er/kan være alt for meget arbejde i vedligehold. Som #4 er inde på, så vælg Office 365 eller hop på noget Google Apps. Begge dele har mail og chat(Lync og GTalk/Hangouts) De har begge online data håndtering. (Google Drive og Skydrive/Sharepoint) Mht regnskab er det lidt svært og sige, men der findes også en masse online tilbud her. Hvad er tanken - hvad forventer man at skulle bruge til regnskab, hvis man da har gjort sig nogle overvejelser?
--
+1 indlæg = *PUFF*
#10
NightBreaker
Semi Supporter
02-10-2013 12:42

Rapporter til Admin
Jeg vil nok holde det til et domain ved en udbyder f.eks. one.com .Der får mail adresser og cloud tjenste til meget små penge. Det andet med egne server osv. vil koste 20-30K for hardware og software. Installation osv. For 75kr prd mrd får du 120gb cloud service (fil lager). og alle de email adresser du skal bruge, og det skulle være mere end nok. Så skal du bare havde computer med os og et mail program.
--
#11
NightBreaker
Semi Supporter
02-10-2013 12:46

Rapporter til Admin
ps. og du får selvfølelig og hjemmeside, sync af data fra din computer til cloud tjeste. Backup af data og megt mere.
--
#12
rodael
Gæst
02-10-2013 12:59

Rapporter til Admin
Hvis I ikke selv vil bøvle med at få systemet til at fungere, kan jeg anbefale itfriends ( http://www.itfriends.dk[...] ). Det er lidt ala løsningerne folk har foreslået (GApps, Economic og Synology). :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
Gunslinger
Supporter Aspirant
02-10-2013 13:07

Rapporter til Admin
Dropbox :D!
--
#14
Skodder
Guru
02-10-2013 17:44

Rapporter til Admin
#4 Tak har lige kikket lidt på det, og det ser meget fornuftigt ud til at starte med, mht. office pakke og deling af filer #5 Nu skal der ikke bruges nogle krævende programmer, så det meste skulle nok kunne trække det :) #6 Tak, kikker på office 365, og kikker lige på de andre regnskabsprogrammer ved lejlighed, kunne være en mulighed En NAS ville jeg også gerne have op og køre, men til at starte med må pladsen i Office365@Microsoft SkyDrive være nok #7 Bruger både dropbox og google drive til privaten, og vil nok stadig bruge det i et vist omfang, men vil nok hellere samle det hele i office 365@Microsoft SkyDrive #8 Atm. bruger vi Centri, men om det vil blive beholdt i det nye firma, det ved jeg ikke helt. Et hosten ville nok være at foretrække, men det lægger ikke fast endnu #9 Tak for forslagene, kikker lidt videre på kontorpakke/deling af filer. Kan godt se det med en mail server, der kommer godt nok nogle montører på vejene, som også skal have en mail, men det ville nok være godt nok med en hosted løsning Igen har ikke helt fået det på plads med regnskab endnu #10/11 Tak for info, det lyder billigt nok, især med alt det cloud plads #12 Tak for link, vil jeg kikke noget nærmere på imorgen, kunne være en mulighed #13 Igen fint program, men holder det til primært privat forbrug :) Tak for alle imputs, der er lidt at undersøge
--

Opret svar til indlægget: Nyt IT system til nyopstartet virksomhed

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning