Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Access Point - Ubiquiti installation - Hjælp!

Af Maxibruger Jokeren1943 | 03-05-2016 18:17 | 5043 visninger | 25 svar, hop til seneste
Jeg har modtaget min Ubiquiti Access Point AP-AC-LR. Jeg har sat strøm til den lille sorte boks der lyser (hvid). Den lille sorte boks er desuden via "LAN" koblet til min router, og via "POE" koblet til selve Access Point'et. Selve Access Point'et lyser nu konstant hvid. Min computer er tilkoblet samme router via kabel. Jeg har hentet det seneste Ubiquiti software til modellen. Men når den (Unifi controlleren) leder sker der ikke noget. Efter et par minutter står der bare "start-up failed". På intet tidspunkt Access Pointet til en anden farve (eller blinker) som der er kontakt mellem computeren og Access Point. Hvad mangler jeg at gøre? Håber i kan hjælpe :-)
--
#1
sorhol
Junior Supporter
03-05-2016 18:25

Rapporter til Admin
Kan du slet ikke se APet i Unifi controller softwaren?
--
#2
Jokeren1943
Maxibruger
03-05-2016 18:39

Rapporter til Admin
#1 Nej, softwaren bliver først installeret på computeren og så søger den bare i 5-7 minutter efter Access Pointet uden at der sker noget. Virker til at der ikke er nogen forbindelse mellem dem. Kan jeg koble LAN fra den lille sorte boks direkte sammen med ethernet adgangen på min computer. Eller skal de være igennem routeren?
--
#3
sorhol
Junior Supporter
03-05-2016 18:49

Rapporter til Admin
Nej, du har samlet og kablet det rigtig nok igennem routeren. Kan ikke huske det rigtigt, men er der ikke en reset knap/funktion på APet?
--
Sidst redigeret 03-05-2016 18:50
#4
sorhol
Junior Supporter
03-05-2016 18:52

Rapporter til Admin
Og tjek kablerne til APet
--
#5
ali2500
Supporter Aspirant
03-05-2016 19:22

Rapporter til Admin
For APen en IP adresse fra din routeren? Har du eventuelt prøvet at resette AP?
--
Sidst redigeret 03-05-2016 19:23
#6
MadsFerguson
Mega Supporter
03-05-2016 19:52

Rapporter til Admin
Er lan porten som AP sidder i bridget sammen med den port din pc sidder i?
--
-- Drifter og udvikler 24/7 Datacenter operations om dagen, er supermand om aftenen.
#7
benjamin7
Monsterbruger
03-05-2016 19:55

Rapporter til Admin
Reset og prøv igen. Nogen gange giver java lidt problemer, men det er først ved discovery software.... Hvor er du fra?
--
#8
Jokeren1943
Maxibruger
03-05-2016 21:51

Rapporter til Admin
Jeg har prøvet at skifte alle de 3 ethernet kabler ud med tre helt nye jeg havde til at lægge. Den lyser blot stadig hvid. Jeg har reset Access Point'et men der sker ikke yderligere (vender bare tilbage til konstant at lyse hvid) Skulle jeg prøve at reset routeren? - Nogen nævner noget med fordelingen af IP adresser? #6 (Mads) - Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Kan du eventuelt uddybe! #7 (Benjamin) - jeg bor i Aalborg.
--
#9
sorhol
Junior Supporter
03-05-2016 21:57

Rapporter til Admin
Prøv at Tjekke i din router om APet har gået en IP adresse
--
#10
Lygtemanden
Nørd Aspirant
03-05-2016 22:55

Rapporter til Admin
følg vejledningen og ændre din ip på din computer så virker det.
--
#11
Jokeren1943
Maxibruger
03-05-2016 23:13

Rapporter til Admin
#9 Access Point'et har fået sin egen IP adresse. Det kan jeg se inde i routeren opsætning/indstillinger. Jeg har manualt ændret ip-adressen på computeren fra 192.168.1.35 til 192.168.1.38. Har ikke umiddelbart nogen effekt.
--
#12
Jokeren1943
Megabruger
03-05-2016 23:17

Rapporter til Admin
Vil det eventuelt hjælpe at koble Access Point og Computer direkte sammen via ethernet kabel (altså uden den sorte boks og uden router)?
--
#13
sorhol
Junior Supporter
03-05-2016 23:23

Rapporter til Admin
Nej, det vil ikke virke. Hvilken IP adresse har APet?
--
#14
Lygtemanden
Nørd Aspirant
03-05-2016 23:28

Rapporter til Admin
Ja dit AP ligger ikke på samme adresse som din pc, jeg kan ikke huske hvad den hedder men det er ikke 192.168.1.xxx det er 192.168.x.xx så kig i din manual og så ændre din pc ip det er meget simpelt
--
#15
Jokeren1943
Megabruger
04-05-2016 03:42

Rapporter til Admin
#14 - #15 - Mine IP adresser er følgende på de to. Access Point IP: 192.168.1.42 Computer IP: 192.168.1.35 Jeg har ændret computerens IP adresse til den samme som Access Point'et. Så de begge kørte 192.168.1.42, så røg internettet bare på computeren. Så jeg har nu sat det tilbage til det ovenstående igen. Men det får som sagt stadig ikke Access Point'et til at virke. Den medfølgende (fysiske) manual er virkelig den mest elendige og ikke-informative manual jeg har læst i mange år. Der står ikke noget om IP i den fysiske manual.
--
Sidst redigeret 04-05-2016 03:43
#16
sorhol
Junior Supporter
04-05-2016 05:35

Rapporter til Admin
Dine IP adresser er OK, det er ikke problemet. Prøv for en sikkerheds skyld at åbne en kommandoprompt på computeren og skriv "ping 192.168.1.42". Nu skulle du gerne få svar fra AP. Bruger du firewall eller antivirus, så prøv midlertidigt ar deaktivere disse og prøv igen.
--
#17
cakke
Mega Supporter
04-05-2016 05:38

Rapporter til Admin
Jeg skal standse mit Antivirus før jeg kan arbejde med mit udstyr. Ved ikk og du har prøvet det?
--
Define Mini~Noctua~AX750 I5-3570K-H105~Asus 780ti ASUS MAXIMUS V GENE~Vengeance 1866mhz 16GB 2xSamsung 840 Pro~Ubiquiti~Synology 414 19TB
#18
sorhol
Junior Supporter
04-05-2016 05:50

Rapporter til Admin
Enten er dit AP defekt eller også er der noget der gør, at der ikke kan kommunikeres mellem din computer og AP. De sidder på samme subnet - dvs har korrekte IP adresser, så med mindre der en noget der specifikt spærrer - fx en firewall - så burde det virke. Jeg ved ikke hvilke programmer du bruger, men Windows indbyggede firewall kan du slå fra under controlpanel og sikkerhedsindstillinger (tror jeg nok det hedder). Jeg kan sagtens forstå, at du synes alt dette er besværligt. Men som sagt, så er det noget i din opsætning eller et defekt AP. Du kunne måske gå hjælp af en anden person, som kunne sidde med dig?
--
#19
Jokeren1943
Megabruger
04-05-2016 06:50

Rapporter til Admin
Jeg er nødt til at komme på arbejde så jeg vender lige tilbage med flere svar i eftermiddag. Jeg skrev dog "ping 192.168.1.42 og den svarede tilbage at fire pakker blev sendt og 4 pakker blev modtaget (ingen tab). Og lige indtil tusind tak for hjælpen mvh. Jes
--
#20
sorhol
Junior Supporter
04-05-2016 07:09

Rapporter til Admin
Du er velkommen. Tænkte også på at høre om du har startet controlleren (softwaren) op og lavet den indledende konfiguration? Jeg mener man skal angive password til admin og et par step yderligere...
--
#21
Peder
Supporter
04-05-2016 07:44

Rapporter til Admin
Du gør det på samme måde, som jeg har gjort ved dem jeg har sat op, og det har altid virket. IP'er er fine, og det er alle kabler også, når din router kan tildele en IP til enheden. Det er ret sikkert noget på klientmaskinen der blokerer. Har du mulighed for at prøve at smide softwaren på en anden pc?
--
Not working is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If thats not the case, be more specific!
#22
K1mz3
Junior Supporter
04-05-2016 10:00

Rapporter til Admin
Hejsa Jeg har oplevet lignende med et Ubi-ap, jeg købte for noget tid siden. Jeg fandt denne guide, så jeg kunne resette ap'et helt - altså en frisk ny start. http://www.techfortechs.com[...] Herefter spillede webint, og jeg kunne konf den fra "Ubi-server" softwaren. Jeg håber at det lykkedes for dig, da det er et super fedt produkt.
--
Life is living, and I'm living the life... Tænk positivt og se muligheder...
#23
Zelanim
Juniorbruger
04-05-2016 10:06

Rapporter til Admin
Dit AP er næppe problemet, problemet er at din controller ikke starter op. 1. Tjek at din Java er opdateret og i nyeste version. Tjek også om du har 32 bit og ikke 64 bit java. Unifi controlleren er default ikke altid glad for 64 bit java, da java installationsmappen så ligger et sted hvor unifi controlleren ikke ved hvor den skal finde denne. 2. Reset dit AP - fin en papirclips og reset det, som du resetter så meget andet gear. 3. Såfremt du kan lave en SSH forbindelse til den IP som dit ap får via DHCP, så virker det.. Default brugernavn og kode " ubnt " - Så virker det...! 4. Har du problemer, så er det blot at skrive, de virker nemlig rigtig godt... :) /Adam
--
Hvorfor er der ikke plads til den største cola i Cinnemaxx's kopholder?
#24
skandshus
Monster Supporter
04-05-2016 10:39

Rapporter til Admin
#0 mit råd lyder RIGTIG tosset, men prøv lige og find MAPPEN hvor dit controller software er installeret og FLYT mappen ind til en anden harddisk du evt har i din computer.. find derefter din skrivebords genvej til programmer og vælg egenskaber og så ændrer du "stien" så der står den nye vej hvor du har lagt mappen hen, og så start op.. Du må meget gerne vende tilbage hvis det virker ;) jeg kan fortælle at det har virket i 8/10 tilfælde for mig
--
#25
Jokeren1943
Megabruger
04-05-2016 18:06

Rapporter til Admin
Okay så er jeg kommet hjem fra arbejdet (og har fået ferie :-). Jeg havde en gammel bærbar som godt nok kørte 64 bit (Windows 7) men jeg tænkte lad os prøve alligevel. Og det virkede uuuuuden problemer. Efter at ethernet var tilkoblet og softwaren var installeret, fandt controlleren den bare med det samme. AC fik sin opsætning og lyste blå indenfor 1 minut (Jammmmmen) :-). Det virker simpelthen til at være enten problemer med at få den installeret på Windows 10 (64 bit) eller så var der en eller anden hindring i form af firewall eller antivirus (selvom jeg er 99% sikker på at jeg lukkede dem alle ned også Windows 10 egen firewall). Nu er jeg gået i gang med at kigge på softwaren. Selvom vi har haft meget snak om hvorvidt Ubiquiti var meget bruger uvenlige må jeg grundlæggende sige at det er super nemt. De medfølgende fysiske manualer er elendige. Man er nødt til at gå på youtube og se en visiual guide her. Men ellers føler jeg ikke det er sværere end så mange andre hardware produkter. Men.. KÆMPE KÆMPE TAK for hjælpen alle sammen, selvom det kan lyde selvmodsigende ville jeg have haft meget svært ved at få det ordentlig op og køre uden jeres hjælp. Jeres fejlfinding var uundværlig!. :-)
--

Opret svar til indlægget: Access Point - Ubiquiti installation - Hjælp!

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning