Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

shg.dk = fuskere???

Af Maxibruger F@ C@ | 04-09-2003 16:21 | 2133 visninger | 57 svar, hop til seneste
Hej Jeg har veret Ret uheldige med shg.dk og vil lige høre om jeres mening I starten af august købte jeg en skærm, som ver defekt og skulle byttes.. 200 i porto... JEG skal betale :-( I starten af september køber jeg et grafikkort (tyan 9500pro) der ser brugt ud, og ikke virker :-( på deres hjemmeside siger de at de vil bytte til et tilsvarende eller bedre. Da der ikke er flere 9500pro kort tilbydes jeg et 9600 DELUXE fra Sapphire, der er væsentligt ringere og 600.- billigere. De vil ikke en gang gi' mig mine penge tilbage, men gi' mig 1849 i tilgodehavende... Jeg får endeligt overbevist dem om at man indenfor 14 dage har ret til at få pengene tilbage, men jeg skal selv betale for porto fra dem til mig (41.-) og porto fra mig til dem (45.-). Det vil altså sige at de prøver at sælge mig et brugt kort og siger a tjeg skal betale portoen til deres experiment med brugtsalg som nyt. Oven i det forsøger de at ribbe mig for 600.-!! Skal jeg gå til forbrugerklagenævnet??????????
--
[Soltek SL-75 FRV][Athlon XP 2000+][768 MB PC2700 Kingston][128 MB Tyan 9500pro][80 GB Barracuda IV][40 GB IBM GXP][LiteOn 48x12x48x][Ilyama LS902UT BK 19"][Logitech MX700/Internet Navigator SE]
#1
SystemICE2002
Junior Supporter
04-09-2003 16:26

Rapporter til Admin
#0 ---> Der er ikke så meget at gøre! Jeg har selv gode erfaringer med shg.dk. Men det er en af ulemperne ved fjernkøb (Inet og TLF)... Du skal SELV betale porto hvis der er noget galt med varen osv osv... Jeg tror skam ikke shg.dk har gjort det med vilje. Jeg ville tage den med ro og konstatere at du er blevet taget i røven af den danske fjernkøb-lov ;)
--
...So whats the difference between us, we can start at the penis, or we can scream "I just don't give a fuck", and see who means it! //SystemICE2002
#2
hans@work
Gæst
04-09-2003 16:27

Rapporter til Admin
1. Du skal selv betale porto, når du skal sende ting ind til RMA, men kun den ene vej. 2. Hvis du sendte grafikkort tilbage inden 14 dage, så SKAL de give dig dine penge tilbage... 3. Start med at true med forbrugerklagenævnet - Hvis ikke det hjælper, så kontakt dr's forbrugerprogram(hedder det kontanten?).
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
PeterIvan
Junior Supporter
04-09-2003 16:29

Rapporter til Admin
Har aldrig selv haft problemer med dem.... Men det lyder som underlig historie.... Prøv at ringe derind (til nævnet) og høre dem ad, hvad de synes, du skal gøre - har forbrugerstyrelsen eller et eller andet lign. organ ikke sådan en tlf-linje?! Det er ikke så fedt gjort af shg - de kan da regne ud, at det bliver påtalt steder som her og dermed skaber en masse negativ reklame! /P
--
ASUS P4S8X - P IV 1,8 Ghz | 32/42 grader m Zalman 6500B-AlCu - 256 Samsung DDR - GeForce256 32 mb DDR
#4
Syfax
Gæst
04-09-2003 16:31

Rapporter til Admin
Det er da klart det er dig der skal betale portoen hvis du vil have sendt noget ind til dem. Og jeg kan heller ikke lige se hvor de prøver at "rippe" dig for 600,- , når de tilbyder dig 1849 i tilgodehavende. Men hvis der ikke er gået 14 dage kan du jo bare sende kortet retur og få dine penge igen. Og købe et kort et andet sted.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Benz
Mega Supporter
04-09-2003 16:31

Rapporter til Admin
Jeg synes jeg hører flere og flere der kommer ud for at have fået brugt hardware. Lige dette synes jeg simpelthen er for dårligt. Jeg har endnu ikke været ude for det - men hvis jeg gjorde vil de da få det retur, med krav om at betale min porto. Men genrelt er der ikke så meget at gøre, idet at du rent teknisk skal betale for portoen. Regn altid med, at når du får det billigt, så følger der heller ikke så meget service med. Hvis du ikke kan leve med det, må du gå den dyre vej, og købe i Fona eller Merlin (eller den lokalde edb biks).
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#6
Hagman
Super Nørd
04-09-2003 16:31

Rapporter til Admin
Har handled ehos dem et par gange, ingen problemer. ...det er dog ikke der jeg plejer at handle hardware, er mere til PRC.
--
Revenge is never stupid, it's the single most satisfying feeling in the world !!! AMD vs. Intel, stem her: http://www.mpetersen.dk[...]
#7
Benz
Mega Supporter
04-09-2003 16:33

Rapporter til Admin
#4 Og jeg kan heller ikke lige se hvor de prøver at "rippe" dig for 600,- , når de tilbyder dig 1849 i tilgodehavende. Læs nu lige hans indlæg igen.
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#8
iNVALiD
Mega Supporter
04-09-2003 16:33

Rapporter til Admin
Ja ikke alle kan have gode erfaringer med SHG, men jeg er en af dem der har gode erfaringer med dem. De gange der har været noget galt har der været meget god service. Og ja hvis du klager over porto, så skal du ikke slage over SHG, for det er postdanmark der står for det. Og ja ~40kr er ikke meget for at få noget der virker. (40kr er eller ikke så mange penge igen) Men ja gør evt som #2 skriver
--
Nobody can be exactly like me. Even I have trouble doing it. -- Tallulah Bankhead
#9
Kleinstrup
Elitebruger
04-09-2003 16:34

Rapporter til Admin
SHG er rigtig fede køber selv alt mit grej der!!!!!!!!! >>>>>>>>>> No problemo amigo
--
Jeg er ikke bange for at dø, -jeg har bare ikke lyst!
#10
Syfax
Gæst
04-09-2003 16:38

Rapporter til Admin
#7 jeg tror ikke på at de ikke vil give ham den forskel der er. Mit bud er at det er en misforståelse fra #0's side... Jeg har selv købt flere gange hos shg uden de mindste problemer. Og jeg har også sendt en CPU retur inden for de 14 dage jeg havde ret til, der var heller ingen problemer.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
F@ C@
Maxibruger
04-09-2003 16:41

Rapporter til Admin
JA, nu har jeg så skervet til dem igen for at bede dem om at genvurdere situationen. Ellers må jeg vel prøver at ringe til Forbrugerklagenævnet....
--
[Soltek SL-75 FRV][Athlon XP 2000+][768 MB PC2700 Kingston][128 MB Tyan 9500pro][80 GB Barracuda IV][40 GB IBM GXP][LiteOn 48x12x48x][Ilyama LS902UT BK 19"][Logitech MX700/Internet Navigator SE]
#12
Klakklarian
Super Supporter
04-09-2003 16:43

Rapporter til Admin
Har aldrig haft problemer med dem.
--
#13
ice(ikke logget ind)
Gæst
04-09-2003 16:45

Rapporter til Admin
de fleste af mine ting er fra shg.dk... ingen problemer her, og deres service virker fint. men hvis jeg fik noget brugt hardware ville jeg sende det tilbage ASAP ! og hvis det er inden for de 14 dage har du ret til at faa pengene tilbage, hvis det er et retail produkt kan man nemt se om det har vaeret brugt.. men du k'bte det vel bulk ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
Slow
Monsterbruger
04-09-2003 16:46

Rapporter til Admin
Gå ind på http://www.net-tjek.dk[...] om dine rettighedder Transportudgifter til og fra reparation I de tilfælde, hvor du bliver nødt til at sende varen til sælger for at få den repareret, er det sælger, der skal betale for transporten. Hvis du betaler for transporten til sælger, har du krav på at få refunderet dine udgifter i den forbindelse. Dette følger af købelovens § 79, der siger, at reparation skal ske uden omkostninger for forbrugeren.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
MadsJ
Supporter
04-09-2003 16:48

Rapporter til Admin
Det er fint nok, at man selv skal betale porto for at sende en RMA-sag ind. Sådan er det, når man køber over nettet. Men #0s problem er jo, at han også skal betale for at få den ombyttede vare tilsendt, og det har jeg aldrig været ude for. At de heller ikke vil udbetale hans penge inden for de 14 dages retturet er også kritisabelt.
--
Kærester er som taxachauffører - de spørger hele tiden: "Hvor skal du hen?"
#16
F@ C@
Maxibruger
04-09-2003 16:49

Rapporter til Admin
#13 Tyam er kun retail Og når kuverten til driverdisken har været åben og de (med vilje??????) har tapet på meget af kassen ser det "lidt" skummelt ud.... Men jeg kan jo ikke bevise noget :-( Jeg har i øvrigt kun selv godt at sige om shg.... Men føler mig lidt taget ved næsen i denne sag
--
[Soltek SL-75 FRV][Athlon XP 2000+][768 MB PC2700 Kingston][128 MB Tyan 9500pro][80 GB Barracuda IV][40 GB IBM GXP][LiteOn 48x12x48x][Ilyama LS902UT BK 19"][Logitech MX700/Internet Navigator SE]
#17
D.Hansen
Junior Supporter
04-09-2003 16:52

Rapporter til Admin
Jeg har selv haft nogen ligende. engang købte jeg et lydkort der oppe, og de sendte det forkert, jeg fik så ringet samme dag og fik det sendt tilbage samme dag, og jeg skrev en seddel hvad der var galt + at jeg betale porto 55kr. og sagde at jeg skulle have dem igen på en måde. efter 2 uger hvor de endelig fik taget sig sammen til at sende mit rigtige lydkort tilbage fik jeg også pakken og de havde betalt for porto hjem til mig, men kom selv af medm55kr. det er lidt ringe, men fik mit kort og handler aldrig der oppe mere, føler også de prøber på at fuske en, men deres kundesupport er nu meget godt, noglen af dem jeg er fået helt over til at bestille fra www.databutikken.com[...] de er billigere + de yder så meget bedre SERVICE og selv om det ligger i Sverige så for man hurtig pakken.
--
AMD xp2400@2000Mhz / Asus A7V266 / 1024 ddr ram pc2100 / Hercules 9800pro / 80 & 120gb WD HDD / SB Audigy 2 / Antec Truepower 480watt
#18
D.Hansen
Junior Supporter
04-09-2003 16:53

Rapporter til Admin
linket virker ikke... www.databutikken.com[...]
--
AMD xp2400@2000Mhz / Asus A7V266 / 1024 ddr ram pc2100 / Hercules 9800pro / 80 & 120gb WD HDD / SB Audigy 2 / Antec Truepower 480watt
#19
D.Hansen
Junior Supporter
04-09-2003 16:54

Rapporter til Admin
LoL, gør det rigtige bare HOL.dk igen igen.. :0) men så kopir og sæt ind.
--
AMD xp2400@2000Mhz / Asus A7V266 / 1024 ddr ram pc2100 / Hercules 9800pro / 80 & 120gb WD HDD / SB Audigy 2 / Antec Truepower 480watt
#20
ice
Gæst
04-09-2003 16:57

Rapporter til Admin
http://www.databutikken.com[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
KC
Gæst
04-09-2003 16:57

Rapporter til Admin
Jeg har også kun gode erfaringer med SHG, men der er selvfølgelig altid undtagelser. Men jeg vil tage en snak med dem igen, for de er altså til at tale med.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#22
jow jow
Gæst
04-09-2003 16:58

Rapporter til Admin
Grunden til at man får hardware ind af døren der har været pakket ud, er jo også for en stor dels vedkommende med de radeon kort, at folk skal se om de kan softmodde dem og funker det ikke med det ene kort sender de det tilbage og skal have et andet. Det gør de fleste jo, men det skal sgu da ikke blive sælgers problem, så lad da være med at spille hellige.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
zookes
Supporter Aspirant
04-09-2003 17:08

Rapporter til Admin
Jeg har ikke læst nogle af indlæggene, men jeg kender flere der har afaringer med SHG. MEGET Negative erfaringer. Ville aldrig røre dem med en ildtang.
--
#24
D-Hund
Monsterbruger
04-09-2003 17:10

Rapporter til Admin
Der er MANGE der har haft probelemer med dem. Bare søg på shg i forumet de sidste års tid.. Jeg er selv en af dem, men gider ikke at fortælle historien forfra. Jeg handler der ALDRIG mere. De er sgu de eneste jeg har hørt/set folk klage over.
--
/Bryd ej tavsheden, hvis dine ord ej er bedre end tavshed
#25
Killerjes
Gæst
04-09-2003 17:14

Rapporter til Admin
Det er nemlig rigitgt #14 - ingen omkostninger for forbrugeren - der er bare ingen der forbrugere der gør det gældende overfor butikkerne! "Tak" for linket :-) kunne ikke lige huske det selv!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#26
Rønberg
Bruger
04-09-2003 17:14

Rapporter til Admin
Jeg har ingen problemer heft med SHG.. Jeg bestilte en hel com i løsdele kl. 20, posten ringede på min dør kl 09:30 morgenen efter, det kostede 50,- men det er altså hvad jeg kalder service..
--
#27
D.Hansen
Junior Supporter
04-09-2003 17:21

Rapporter til Admin
For 1 eller 2 år siden købte jeg også min computer der oppe, og jeg klager heller ikke og nu her for 1 mdr. har lige brugt for 9000 på den igen hvor de 5000kr blev købt ved shg. men så opstod problemet jeg snakkede om, så det gider jeg ik mere.
--
AMD xp2400@2000Mhz / Asus A7V266 / 1024 ddr ram pc2100 / Hercules 9800pro / 80 & 120gb WD HDD / SB Audigy 2 / Antec Truepower 480watt
#28
Thomcat
Nørd
04-09-2003 17:36

Rapporter til Admin
problemet med de brugte varer og at folk vil kunne sende alt tilbage (der ikke fejler noget andet end det ikke giver hekt det boost de har håbet) er jo tveægget. Problemet er at hvis de bare skulle smide de returnerede varer ud - så ville priserne stige med en hel del !!
--
Med Venlig hilsen Borg][Azan barton2500+@barton3200+, soltek SL-75FRN2-RL, 512ddr2700, ati 9600 pro(560/330)
#29
F@ C@
Maxibruger
04-09-2003 17:38

Rapporter til Admin
#22 ??? Hvad er du på ??? Det vil sige at du mener at jeg skal lade være med at brokke mig hvis andre har smadre mit kort og shg sender det til mig??? Det er selvfølgeligt ikke et problem med tyans kort for de er alle unlockede og med tweak software (grunden til at jeg ville ha' det)
--
[Soltek SL-75 FRV][Athlon XP 2000+][768 MB PC2700 Kingston][128 MB Tyan 9500pro][80 GB Barracuda IV][40 GB IBM GXP][LiteOn 48x12x48x][Ilyama LS902UT BK 19"][Logitech MX700/Internet Navigator SE]
#30
BeRnZ
Monsterbruger
04-09-2003 17:52

Rapporter til Admin
Nu har jeg handlet igennem SHG siden jeg købte min første helt egen computer og har oplevet INGEN problemer ved dem, tværtimod... De har byttet og fikset alt hvad jeg har sendt derind og tilmed sendt mig skruer gratis med som jeg manglede. Fatter ikke at vi kan have så forskellig oplevelse af samme butik.
--
Visit #R.A.R. @ Quakenet or http://www.rarontour.tk[...] <-- Over 6000 besøgende! ;) Bevar Christiania!http://www.christiania.org[...]
#31
Stitch
Semi Supporter
04-09-2003 18:03

Rapporter til Admin
#0 tror bevidste på dig ( har ikke lige læst andre svar), men ka da huske at de ikek havde orginal OS det blev de også busted for, der skal nok være noget hmm. :0/
--
AMD Athlon XP 1800+ - EPoX-8RDA+ - 2 * 256 MB PC3000 Kingstone DDR-ram - 80 GB - Maxtor HDD -Nvidia Geforce 3 titanium 200 64-MB/TV-OUT - Thermaltake Xaser III (black)
#32
Canzer
Giga Supporter
04-09-2003 18:05

Rapporter til Admin
Har ALDRIG haft problemer med dem... Køber alt mit hardware der (ud over vandkøling) men ellers køber jeg alt det... og anbefaler det til andre da jeg udelukkende har positive erfaringer med dem
--
LiFE'S A GAME. iT'S MEANT TO BE PLAYED! iCQ# 105455416 http://www.canz.dk[...] Giv et klik
#33
F@ C@
Maxibruger
04-09-2003 18:26

Rapporter til Admin
OK, jeg er lige blevet tilbudt fra shg.dk at de ville betale RMA omkostningerne..... Det er vel den bedste løsning..... ØV... Ville gerne have haft det Tyan 9500pro jeg bestilte... :-( Men jeg kan vel ikke bede om en bedre løsning da der ikker er flere Tyan 9500pro :-( ......Eller andre 9500pro for den sags skyld....
--
[Soltek SL-75 FRV][Athlon XP 2000+][768 MB PC2700 Kingston][128 MB Tyan 9500pro][80 GB Barracuda IV][40 GB IBM GXP][LiteOn 48x12x48x][Ilyama LS902UT BK 19"][Logitech MX700/Internet Navigator SE]
#34
Dooley
Supporter Aspirant
04-09-2003 18:29

Rapporter til Admin
Kan kun sige nøjagtig det samme som #32 Canzer.... Jeg har så gode erfaringer med SHG, at jeg af og til må stille mig tvivlende overfor dem, som har problemer med dem. :-D
--
#35
L00t
Supporter Aspirant
04-09-2003 18:46

Rapporter til Admin
At du får et brugt kort er der ingen i SHG som ser. Det er helt sikkert taget tilbage på returretten, og så er der en der har været lidt for hurtig til at lægge det på lager igen. Lad være med at kalde det et experiment med brugtsalg, for det er noget værre vrøvl. I øvrigt lyder det heller ikke som om du på nogen måde havde udtømt dine muligheder for at løse sagen på mindelig vis med SHG, inden du skriger om bål og brand - ikke siden de nu har tilbudt at betale portoen. BTW - lidt lovcitat : § 78 .Stk. 4. "Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79." Citat fra Købeloven http://www.retsinfo.dk[...]
--
Ti nisser på taget er bedre end en i røven.
#36
krifosjen
Elitebruger
04-09-2003 18:58

Rapporter til Admin
#34 SHG laver sq også fodfejl - desværre. Heldigvis er det sjældent at de ikke retter op på det. #0 Vi HAR slået fast at hvis der returneres varer pga. fejl/ mangler SKAL sælger betale returporto. Hvis det er fortrydelse skal man SELV betale port - dette skal ske inden 14 dage. Sker det ikke inden 14 dage kan der ikke fortrydes. Med hensyn til grafikkortet SKAL SHG udbedre manglen= reparere eller erstatte med tilsvarende produkt, eller de skal refundere beløbet - ikke iform af en tilgodelap, ej heller et ikke tilsvarende produkt. Jeg vil ikke mene et 9600 er ligeså godt som et 9500pro - og synes at du skal forlange pengene retur da det ikke virker og de ikke kan skaffe et andet 9500pro. Har du prøvet tale med dem i telefonen?
--
jeg sætter lige flueben i " Ja tak, send mig en email når der bliver svaret på tråden." Så jeg får en mail når I har reflekteret på tråden.
#37
Dooley
Supporter Aspirant
07-09-2003 13:52

Rapporter til Admin
#36 Det var lige netop hvad jeg mente... De er super til, at vedkende når de har lavet en fejl. For selvfølgelig laver alle forhandlere da fejl, det er bare ikke alle, som indrømmer, at det er DERES fejl. Hørte jeg nogen sige ch*pp*n.dk ?? :-))
--
#38
Jesiper
Supporter Aspirant
07-09-2003 14:27

Rapporter til Admin
alle laver fejl. Jeg har også prøve med midt-data, at det tog 2½ mdr. før de sende min vare tilbage. Jeg tro ikke der er mange at gjord ved det. bare lad være med at køber der mere. men som nogle anden også siger Ring til dem og prøve at råber af dem :D måske hjælpe det, men det er altid sjovt da
--
JEG ER ORDBLIND SÅ JEG SKRIVER IKKE SÅ GODT SOM DIG. Seti@home-http://www.teamatdenmark.dk[...]
#39
Styless
Bruger
07-09-2003 14:46

Rapporter til Admin
Vil bare sige jeg også har haft problemer med dem ... Købte et P4 board hos dem som ikke virkede. Sendte det til dem. Der gik 3 uger hvor jeg ikke hørte noget så ringede jeg. Det kunne han ikke hjælpe mig med og de havde ikke mit board. Så skrev jeg en mail. De HAVDE mit board men der var da ikke noget galt. Jo det var der alligevel så. Nå så sendte de det til producenten. Gik yderliger 4 uger. Ringede. De havde fået byttet boardet og fået det sendt tilbage men de havde glemt at sende det til mig. Så gik der 2 uger. Der kom intet board. Ringede. Det kendte det ikke noget til. Skrev en mail. Kendte de ikke noget til. Skrev en mail hvor jeg truede dem og deres kære på livet (ja det gjorde jeg) og politi anmeldelse så kom boardet dagen efter. Efter det købte jeg et GFX hos dem og ingen problemer der og vil nok handle der igen men vil altid lige chekke det en ekstra gang når det kommer fra SHG. Som i siger alle kan lave fejl så der er igen grund til at boycutte dem eller andre. Lige med mindre de starter med CHIPPE.. ;)
--
"Hvis man fjernede alt vand fra havet ville vandmænd så være landmænd?" - Hartmann, Thomas Rene's unskyldning: "Min mor er 150 cm høj, jyde og revisor; så må jeg gerne gå hjem nu?"
#40
SLL
Amatør
25-11-2003 01:43

Rapporter til Admin
Hejsa, Har selv haft problemer med SHG, men jeg tror, at det er meget normalt, hvis altså leverandøren skal have pengepungen op af lommen. De vil næsten altid prøve, at forklare sig ud af problemerne, går den - så gør den :-) Det er sikkert meget generelt. Var selv lige ved at kontakte forbrugerklagenævnet med min sag, men SHG nåede at kontakte mig først med en løsning. Dog er jeg lidt i tvivl med min ret: Hvis jeg indsender et Tyan G9800 pro-M som en RMA sag, indklusiv en beskrivelse af problemet, og så leverandøren ikke retter sig efter min fejl beskrivelse, men blot tester kortet og siger, at de ikke er nogen fejl, for til sidst og sende det tilbagetil mig - skal jeg så betale porto? Jeg har betalt både for at sende det til RMA 45kr. med postdanmark som pakkepost, samt at jeg måtte slippe 160 kr. for en ½ times arbejde + 78 kr tilbage (78 kr. i tilbage forsendelse, hvilke jeg ikke helt forstår?) Men skal jeg betale for såden en RMA sag, hvis SHG ikke har rettet sig efter hvad jeg har skrevet? Efterfølgende har de dog sikkert selv fundet ud af, at der var mega varmeproblemer med Tyan G9800 kortet!! MVh. SLL
--
#41
Aceman
Mega Supporter
25-11-2003 06:47

Rapporter til Admin
Jeg har handlet alt hos dem, og da midt point of view TI4200 gik i stykker sendte de mig samme dag som de modtog det et MSI TI4800SE. Men desværre sendte det til en forkert adresse, så der gik lidt tid for de fik krævet det tilbage, men da jeg så fik det var det helt sprit nyt så det er lækkert ;-) Grunden til at man hører så meget om fejl hos dem, er nok at der er utroligt mange der handler derinde.. Der skal jo ske fejl engang i mellem..
--
Godmorgen Og hvis vi ikke ses, goddag, godaften og godnat
#42
Hoej
Monsterbruger
25-11-2003 07:04

Rapporter til Admin
Jeg har ikke lige haft tid til at læse hele tråden igennem, men jeg kan sige at JEG også har dårlige erfaringer med shg.dk. Supporten var simpelthen for ringe! Jeg skulle også betale porto den ene vej, og det skal man altså bare ved alle forretninger af den slags. Dog endte historien godt, jeg fik både porto og det fulde beløb refunderet :-D
--
Intel Pentium 66 MHz, S3 Trio 4 MB GFX, 16 MB RAM, 3 GB HD, SoundBlaster 16 PCI, 8x CD-ROM, KFC 14" Monitor
#43
SUPERBOY
Mega Supporter
25-11-2003 07:22

Rapporter til Admin
Jeg har aldrig selv haft problemer, men en af mine venner har meldt dem til forbrugerklagenævnet pga. de ikke ville bytte et Radeon 9700 fordi der var knækket en eller andet på det, som de helt klart mente han var skyld i, hvilket han selvfølgelig ikke var. Så jeg handler bestemt ikke med dem mere!
--
Star Trek og SETI styrer!! Peace!! Drop AMD - INTEL krigene!!
#44
CraZy-Max(ikke logged ind)
Gæst
25-11-2003 09:10

Rapporter til Admin
Skift til midtdata.dk kan kun anbefale dem. Har købt AL mit hardware der lige fra Ram,webcam til harddiske o.s.v. Jeg får det ALTID dagen efter jeg har bestilt!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#45
KimSk
Semibruger
25-11-2003 09:24

Rapporter til Admin
Nej nu må i der klager over #0 sku holde. Man køber en vare og det er den man skal have og ikke en anden, at de laver fejl er ikke ok men når det sker skal de rette dem. Desværre skal der mange gange en tråd som denne til for at de retter deres fejl. At et firma sælger til små priser er ikke det samme som at de kan skide på køber. Jeg har været igennem hele møllen med dem for ca. 2 år siden og lige hvor meget jeg gjore eller sagde til dem var det en tråd her der gjore at de fik rettet deres fejl, det var et pc system til ca. 20.000 kr. som jeg havde hjulpet en person med at købe den var så udstabil at den gik ned hele tiden, de kikkede på den i en halv time og sagde at den ikke fejlet noget. Efter en tråd her kikkede de på den igen og ups så fandt de fejl, nu var der jo gået næsten et halvt år så det system var ikke 20.000 kr. vær mere så efter noget snak frem og tilbage fik vi hardware for ca. 1000 oven i. Men i dag er jeg moms reg. og køber hos dem og syntes faktisk de er ok. Noget andet er at flere af HOL bruger er fra SHG husker fra den tråd jeg var med til at lave var der et par stk. hvor den ene nægtede at være fra SHG der var bare det at hans mail adr. var til SHG :-) den tråd jeg snakker om blev meget lang men søg under raun hvis i vil se den
--
#46
Messiah
Gæst
25-11-2003 09:44

Rapporter til Admin
LOOOOOOOOOOOL en mere der har problemer med dem...! Jeg har også handlet med dem, og gør det stadig.. da jeg kan tage ud forbi dem på vej hjem... jeg tjekker ALTID mine varer og har til tider fået nogle billigere og betydeligt dårligere dele end dem jeg har bestilt... så klager jeg til dem at jeg har fået en forkert vare (eller flere som de plejer :( ) og skal så yderligere vente ½ time på at de får fundet de rigtige dele... jeg mener at de fusker.. men det skal de jo også med den bøde de fik for piratsoftware på deres maskiner og servere...... og hvis de kan tjene flere penge på den måde, så gør de det sq ! Handler ved M-E.dk for det meste.. deres GFX og CPU'er er for det meste billigere......... jeg behøver ikke andet derudefra for tiden....
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#47
Grus
Ultrabruger
25-11-2003 09:51

Rapporter til Admin
Det var da mystisk at du selv skulle betale portoen for at få sendt skærmen ind, jeg skulle engang have et bundkort sendt ind, fordi at USB-portene var brændt af. Jeg udfyldte et RMA skema, og så fik jeg tilsendt sådan et lille mærkat til at sætte på pakken, så slap jeg for at betale...
--
Helikoptere kan ikke flyve, de er bare så grimme at moder jord frastøder dem! ICQ: 125613836 http://www.2kool.tk[...] http://www.taltilos.tk[...] - endnu et forum!
#48
JvT
Monsterbruger
25-11-2003 09:51

Rapporter til Admin
Jeg har ikke læst hele tråden, men vil da gerne komme med et par kommentarer: Selv har jeg ingen problemer haft med SHG, snarer tværtimod. Jeg har for ca en halv måned siden returneret en defekt HD. Jeg sendte den om mandagen, og fik en ny allerede onsdag. Men, tilbage til #0 Du skal selvfølgelig betale portoen, når du sender noget til dem. At du får et grafik kort, der viser sig at være billigere, da den model du købte ikke lagerføres mere (udgik faktisk af produktionen for LANG tid siden) er vel fordi du har bedt om at få produktet byttet til samme eller et lign. produkt. SHG har helt sikkert lavet en fejl, hvis de har sendt dig et brugt produkt (måske har de bare testet kortet for at være helt sikre på at det nu også virkede?!) Men jeg synes nu du bare skal starte med at tage det roligt, og snakke med dem, inden du truer med ild og brand. Hvis de ikke er til at snakke med, så grib knoglen og få fat i forbrugerstyrelsen.
--
Playing Ghost Recon?? Come join BADAZZ-DANES at http://www.badazz-danes.dk[...]
#49
Holtz
Juniorbruger
25-11-2003 10:05

Rapporter til Admin
#46 Jeg tror lige du skal undersøge hvad det var de havde gjort forkert. Det havde intet med piratsoftware at gøre, men manglende licenser. De indgik forlig med APG og har faktisk fået megen ros fra samme instans da de samarbejdede 100 % og erkendte deres fejl i samme øjeblik de blev opmærksomme på det. Jeg har selv handlet med SHG flere gange og har aldrig haft problemer. Jeg har også handlet med mange andre INET firmaer og har haft blandede erfaringer. Jeg tror ikke at noget firma som driver handel ikke kommer ud i dårlig service, især med de varemængder der smides over disken.
--
Asus A7V8X, AMD 2200+, Nvidia TI-4400, 1 GB PC2700 Kingston Hyper X, 80 GB Maxtor SATA150, Acer AL732 17" TFT, H2O køling på CPU og GFX, Miditower
#50
KP
Gæst
25-11-2003 10:19

Rapporter til Admin
Hmmm... Jeg handler tit med dem og jeg har aldrig haft problemer... Men synes det er fusket af dem at de sælger brugt som du siger?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#51
Gripen90
Gæst
25-11-2003 10:43

Rapporter til Admin
Har købet meget HW hos shg.dk og har ikke haft problemer. Mit kommende R9800Pro køber jeg også ved shg.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#52
timme
Superbruger
25-11-2003 12:10

Rapporter til Admin
#30 jeg har også handlet med shg en masse gange, men det stoppede brat da de svinede mig til vedr. en RMA sag de havde "syltet" i 4 måneder, men det er en længere historie, men efter min sag har jeg lagt mærke til at mange har problemer med shg, men self. er der også masser af "succes" oplevelser ved shg, men det er vel også kun hvad man kan forvente af et firma af den størrelse, nemlig: at de følger reglerne og leverer til tiden
--
#53
RJ-JeNsEn
Ultrabruger
25-11-2003 12:25

Rapporter til Admin
Jeg har satme også haft mange probmlemer med shg.. jeg gidder ikke fortælle om det, så bliver jeg bare alt for ophidset!!!! HADER at bliver snydt.. FUshg.!
--
Asus Mini-Notebook: PII 333MHz * 128mb ram * 5.5 gb Stationær: PIII 1.7GHz * 256mb ddr ram * 120gb Seagate Connection: TDC WebSpeed 512/128
#54
RJ-JeNsEn
Ultrabruger
25-11-2003 12:31

Rapporter til Admin
Ej jeg fortæller det alligevel... jeg købte et gafikkort.. efter lidt over 14 dage finder jeg ud af at de har givet mig den forkerte moddel (En moddel der koster 500,- mindre - Men ha betalt fuld pris for den dyre moddel). Jeg tager ud til dem og siger det, og da de ikke har moddelen tilbyder de mig 90% af hvad jeg betalte eller at beholde gafikkortet som jeg har betalt 500,- for meget for.. Jeg ville tabe flest penge på at beholde kortet, så jeg fik 90% udbetalt da der var gået over 14 dage.. men der er jo shg´s fejl så det kan da ikke passe at jeg kun kan få 90% pga deres fejl?!?!
--
Asus Mini-Notebook: PII 333MHz * 128mb ram * 5.5 gb Stationær: PIII 1.7GHz * 256mb ddr ram * 120gb Seagate Connection: TDC WebSpeed 512/128
#55
haggar
Semibruger
25-11-2003 12:42

Rapporter til Admin
Jeg har kun godt at sige om SHG Jeg har handlet mange andre steder på nettet og de har aldrig den samme gode service som SHG. Jeg har haft utrolig meget defekt hardware som jeg har modtaget fra andre steder og de vil ikke bytte den defekte vare (Påstår det er min skyld).. Men SHG har jeg byttet meget hardware hos fra gang til gang og der er ingen problemer der. Det kalder jeg ihvertfald SERVICE! Jeg har aldrig modtaget noget brugt udstyr derfra og jeg har da handlet for omkring 50.000 kr. nu der vil jeg tro ---- mindst!..
--
Haggar never gone... -:|P4 3.0@3,4 FSB960|P4C800 - FSB800|GeforceFX 5500|1024 Mb Dual Channel ram PC3200|1 TB harddisk|:-
#56
*NEO*
Supporter Aspirant
25-11-2003 13:06

Rapporter til Admin
Et lille råd ... HOLD JER VÆK FRA SHG !!!!! dem af jer der forsvare SHG.dk ligemeget hvad i læser om her på hol bla. Loot syntes jeg at have set gører det før , i har købt for så store beløb der at i ikke vil indse at folk der ikke smider alle de penge der ikke bliver behandlet på samme måde som i gør , jeg ved at der er brugere her på hol der arbejder eller har arbejdet ved shg.dk og det gør at i jo nok føler at i skal forsvare shg.dk , det ændrer dog IKKE på det faktum at der er mange der har klaget over dårlig behandling og dårlig kundeservice fra shg.dk's side ! det kan ikke være rimeligt at man skal være en "god" kunde før man får den fine service som mange af jer påstår at få gang på gang ... alle deres kunder burde få samme behandling , men jeg kunne forestille mig at de ser lidt på ens konto når man har varer til retur eller RMA , hvis man er en god kunde der har købt for 30.000,- så er det nok lidt nemmere at få noget igennem end det er for en helt ny kunde der kun har købt en ting og allerede nu "brokker" sig over noget ( håber i forstår hvad jeg mener med det her )
--
Take the blue pill , you stay in wonderland !
#57
*NEO*
Supporter Aspirant
25-11-2003 13:11

Rapporter til Admin
det skal lige siges at jeg selv har været igennem deres lille mølle , det betød at 87342200 kom på top ti listen på min telefon regning fra TDC , ikke så fedt at bruge så meget tid og penge på en stang ram vel ? .. jeg må hellere holde nu , jeg kan mærke jeg har en masse vrede over deres behandling af bestemte kunde grupper som ellers kommer til at fylde flere sider ... så ... find et andet sted at handle ... der er masser af gode steder ... men det er altså for ofte at vi hører om SHG.DK
--
Take the blue pill , you stay in wonderland !

Opret svar til indlægget: shg.dk = fuskere???

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning