Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hp afvisning af Garanti

Af Ny på siden Robin H00d | 16-01-2014 10:00 | 2233 visninger | 44 svar, hop til seneste
Hello Hol, Jeg har nu kørt en længere brev veksling med HP og de har nu afvist at reparere min computer som ikke engang er et år gammel endnu, på trods af at den stadig har garanti og 2 års reklamationsret. Computeren er blevet afvist på baggrund af 22 billeder jeg har sendt ind til dem.. Kan dette virkelig passe?..
--
#1
Fjummer
HOL Moderator
16-01-2014 10:03

Rapporter til Admin
Hvis HP skriver de ikke vil lave den, så ja, så passer det at de ikke vil lave den.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#2
Ronson
HOL Moderator
16-01-2014 10:04

Rapporter til Admin
Ja, det kan sagtens passe - når du ikke giver flere informationer.
--
http://chipsguiden.dk[...] Konsoller købes! Undtaget Xbox/Xbox 360/NES/SNES/N64/Gamecube/Sega Master System II/Sega Mega Drive/Dreamcast/PS1/PS2
#3
Robin H00d
Ny på siden
16-01-2014 10:05

Rapporter til Admin
#1 Tak for hjælpen Sherlock.
--
#4
Robin H00d
Ny på siden
16-01-2014 10:08

Rapporter til Admin
#2 Jeg har informeret HP selv om hvad fejlen er og ud fra billeder bør de være i stand til at se at den ikke har været tabt, og deres eneste tilbagemelding har været "skaden der er på din computer ikke er dækket af garantien."..
--
#5
reaperkill60
Maxi Supporter
16-01-2014 10:09

Rapporter til Admin
#3 Robin H00d lal uheldig. men hvis du selv har lavet skaden kan du ikke gøre andet end at købe en ny
--
#6
Robin H00d
Ny på siden
16-01-2014 10:12

Rapporter til Admin
#5 Der er sket en skade i hjørnet ved tændkanppen. Derfor skulle de bruge billeder for at kunne bekræfte at den ikke har været tabt og hvis den ingen skader har på hjørnerne eller lignende, hvordan kan de så afvise den?
--
#7
Ronson
HOL Moderator
16-01-2014 10:13

Rapporter til Admin
Men vi har stadig ingen chance for at vurdere din sag. Og ja, HP kan selvfølgelig afvise din reklamation hvis de mener det ikke er dækket. Hvis du ikke mener det er rigtig kan du enten klage "videre op" gennem HP eller starte en klage ved forbrugerklagenævnet: https://minsag.forbrug.dk[...]
--
http://chipsguiden.dk[...] Konsoller købes! Undtaget Xbox/Xbox 360/NES/SNES/N64/Gamecube/Sega Master System II/Sega Mega Drive/Dreamcast/PS1/PS2
#8
DonBonzini
Ultrabruger
16-01-2014 10:14

Rapporter til Admin
#0 Giv os noget at arbejde med, vis os billederne, skriv hvad den fejler, skriv om du har garanti på den eller om det kun er reklamationsretten som er tilbage (det har stor betydning.
--
#9
stallemanden
HOL Moderator
16-01-2014 10:15

Rapporter til Admin
#6 Jeg går ikke ud fra, at du vil have en vurdering af tingenes tilstand. Lidt rygklapperi? Hvis skaden der er sket, ikke kan opstå ved normalt brug, så er de i deres gode ret til at afvise.
--
+1 indlæg = *PUFF*
#10
Robin H00d
Ny på siden
16-01-2014 10:18

Rapporter til Admin
#8 Vil du ha' billeder? :-) #9 Rygklapperi, nej tak, vil bare gerne have en "second opinion".
--
#11
Loool! Tænk dig nu om og stil et konkret spørgsmål
Gæst
16-01-2014 10:18

Rapporter til Admin
#4 Okay. Godt for dig at du har informeret dem. Tag dig nu sammen og gennemlæs dine beskeder før du poster dem ffs! Hvad med at linke til billederne, beskrive forløbet mere dybdegående og stille nogle ordentlige spørgsmål, i stedet for det åndsvage spørgsmål: Kan det virkelig passe? Ja! Gu kan det passe! Du har jo selv oplevet det, medmindre du da lyver?! :P Istedet bør du formulere dit spørgsmål således: Må HP nægte reparation af min HP "Modelnummer", som fejler "ditten og datten", forårsaget af "hummel og humbuk". Se vedlagte billeder for et bedre overblik. To dump to get it: Naturligvis skal beskrivelserne, sat i situationstegn, udskiftes med de egentlige forhold der gør sig gældende i den pågældende sag.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
stallemanden
HOL Moderator
16-01-2014 10:23

Rapporter til Admin
#10 Vi skal se billederne HP har lavet deres vurdering af - ellers har vi ikke den fjerneste chance for at give en "second opinion"
--
+1 indlæg = *PUFF*
#13
Robin H00d
Ny på siden
16-01-2014 10:30

Rapporter til Admin
#12 Her, http://imgur.com[...] Computeren er købt i slutningen af Januar.
--
#14
stallemanden
HOL Moderator
16-01-2014 10:33

Rapporter til Admin
#13 Det der kan umuligt være sket ved normalt brug !
--
+1 indlæg = *PUFF*
#15
K0kerN
Monster Supporter
16-01-2014 10:34

Rapporter til Admin
#13 det ligner da en skade fra et tab og nok også det, som de går ud fra. så garanti'en dækker ikke. der skal du have en forsikring til, for at dække den skade.
--
You can just, you can just hang outside in the sun all day tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters.
#16
Dozer
Skribent
16-01-2014 10:35

Rapporter til Admin
#13 Holy shit :D Jeg er helt med på at folk gerne vil forsøge at snyde producenterne, ved at få ting lavet på garantien, selvom fejlen/defekten 100% er selvskyldt. Men det her, det er godt nok et af de DÅRLIGSTE forsøg på det, jeg længe har set. Venligst, kom med din forklaring for hvordan det her angiveligt er sket af sig selv. - Dozer
--
Mongollærling #3 Specs: Jeg har sådan en... Komputer!
#17
Robin H00d
Ny på siden
16-01-2014 10:37

Rapporter til Admin
#15 Det er ikke et tab >.
--
#18
K0kerN
Monster Supporter
16-01-2014 10:38

Rapporter til Admin
#17 hvad er der så sket ? for som #14 siger "Det der kan umuligt være sket ved normalt brug !"
--
You can just, you can just hang outside in the sun all day tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters.
#19
Robin H00d
Ny på siden
16-01-2014 10:38

Rapporter til Admin
ffs kan ikke rette den besked, men det er ikke fra et tab, selv hvis det var fra et tab burde der så ikke være andre former for skræmmer?
--
#20
Fjummer
HOL Moderator
16-01-2014 10:42

Rapporter til Admin
#19 Hvis den ikke er tabt, så er der sket en fysisk kontakt, som naturligvis ikke er dækket af garanti eller reklamationsretten.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#21
stallemanden
HOL Moderator
16-01-2014 10:42

Rapporter til Admin
#19 Du undviger - hvordan er det sket ?
--
+1 indlæg = *PUFF*
#22
Stump1221
Monsterbruger
16-01-2014 10:46

Rapporter til Admin
#19 Jamen du må sgu da vide hvad der er sket med DIN computer?! Det der er ihvertfald ikke kommet ved at den har stået på et bord, eller ligget i en taske.. Hvis det ikke er sket ved et tab, hvad er det så sket ved? Så spørgsmålet er: Hvordan mener DU at det er sket?
--
#23
robinhood
Gæst
16-01-2014 10:48

Rapporter til Admin
#21 prøver overhovedet ikke at undvige, men jeg ved ikke hvordan skaden er sket eneste idé må være igennem min taske da jeg har haft den med i skole hverdag... Men den har altid været i silikone sleeve.. det tager heller ikke mere end 5 sek og finde andre skader der ligner min på en prik..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
Klatretoesen
Semi Supporter
16-01-2014 10:59

Rapporter til Admin
23# Det handler ikke om hvorvidt skaden er selvforskyldt eller ej. Det ligner ikke en produktionsfejl. Altså kabinettet er både knækket, bøjet og skruerne er revet ud!?
--
#25
robinhood
Gæst
16-01-2014 11:02

Rapporter til Admin
#24 det virker for mig som om at skruen er blevet revet med op igennem... Som om at skruen måske har været for lille..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#26
JRM
Monsterbruger
16-01-2014 11:03

Rapporter til Admin
Laptops "sprænger ikke i luften" på den måde der. Det må være sket under transport i tasken, enten gokket i noget, eller stillet tasken for hårdt på jorden uden lige at have tænkt over.. Silikone sleeves giver minimal beskyttelse mod slag, og er kun til kosmetisk beskyttelse mod ridser osv. En ting er for shure, det der er ikke sket af sig selv, og jeg forstår godt HP. Hos telecareservice ser vi hver dag de "samme" skader på tablets og mobiler. som grangiveligt, både var pakket ind i vat og hylster, men ligner noget som er kørt over af en bil.
--
C2Q Q8400 [email protected] Ghz / Asus P5Q-Premium P45 / 8gb OCZ Platinum PC6400 / XFX HD6950 2GB XXX / 128GB Samsung 840 Pro
#27
extinction
Supporter Aspirant
16-01-2014 11:10

Rapporter til Admin
Den skade er da så selvforskyldt som den overhovedet kan være. Du kan ikke bilde nogen ind at det skete da du trykkede på esc-tasten, eller vippede skærmen. Jeg har selv siddet i reklamationsafdeling på et tidspunkt, og jeg ville gerne sende den til reparation - på DIN regning. Den skade kan og vil aldrig være HP's skyld.
--
Elektronik: http://extinction.dk[...] Træning: http://blog.extinction.dk[...]
#28
Robin H00d
Ny på siden
16-01-2014 11:14

Rapporter til Admin
#27 Har heller aldrig hævdet at det var sket pga. en esc. knap.. lol.. Men jeg vil ikke ikke tage imod en afvisning pga. et tab som aldrig har fundet sted..
--
#29
Klatretoesen
Semi Supporter
16-01-2014 11:15

Rapporter til Admin
28# Du sagde du ikke ved hvordan det er sket. Så kan du vel heller ikke afvise at en bekendt har tabt din taske?
--
#30
extinction
Supporter Aspirant
16-01-2014 11:15

Rapporter til Admin
#28 - Men du siger at det er HP's skyld at din computer er blevet skadet fysisk, og at de derfor er erstatningspligtige?
--
Elektronik: http://extinction.dk[...] Træning: http://blog.extinction.dk[...]
#31
Chaosbird
Monsterbruger
16-01-2014 11:16

Rapporter til Admin
"Hinge is pulling the casing apart" "It turned out that it wasn't a hinge issue, it was a case issue. The screws that hold the hinge to the base of the machine had broken the actual PLASTIC mount points for the screws." http://h30434.www3.hp.com[...] Bare inden i stormer ham med jeres personlige meninger om hvad der kan og ikke kan ske...
--
www.chaosbird.com[...] (under udvikling!)
#32
Robin H00d
Ny på siden
16-01-2014 11:20

Rapporter til Admin
#31 Det er præcist mit problem, min skrue er også blevet revet op igennem kabinettet.. Og hvordan det er selvforskyldt ved jeg altså ikke.. Fordi en bærbar burde være i stand til at blive åbnet og lukket hver dag.. :-/
--
#33
Chaosbird
Monsterbruger
16-01-2014 11:31

Rapporter til Admin
#32 Ja det burde de, men ses ofte de ikke kan holde til det i længden. Dog sjældent det bliver så slemt som det der så hurtigt, må være virkelig dårligt lavet!
--
www.chaosbird.com[...] (under udvikling!)
#34
QWERTY Andreas
Super Supporter
16-01-2014 11:34

Rapporter til Admin
Det kan være at hængslet har været for stramt skruet sammen, og det derfor har knækket plastikken. Dette skyldes at hængslet ikke har været fæstnet ordenligt i laptoppen, altså en designfejl fra producenten side. Det skete ved den oprindelige Alienware Aura M15x https://lh3.googleusercontent.com[...] Det skete ved Thinkpad W500: http://s15.postimg.org[...] Det skete ved T60: http://blog.lenovo.com[...] Ovenstående er ellers nogle rigtigt fine laptops, men har haft en designfejl da de ikke har kunnet klare det i længden. På Alienware var det ekremt udbredt pga. dårlig konstruktion, W500 og T60 har jeg ikke hørt om mange tilfælde. Dette kan f.eks. være en dårlig batch. Derudover har jeg også kun hørt om fejlene på disse efter 3+ år, og efter udbredt brug af laptoppen. Men stadig en designfejl, ikke desto mindre. Hvis du får den til reparation, vil de sandsynligvis bare erstatte det med originale dele - og du vil efter en tid se samme skade opstå igen. Hvis du vil have en løsning der holder, er det altså bare i gang med noget metal-skære-bore-lime værk!!
--
Thinkpad W500, Thinkpad T61F, HTC shift, OQO 01+, Fujitsu F-07C
#35
Robin H00d
Ny på siden
16-01-2014 11:39

Rapporter til Admin
#33 & #34 Har også aftalt en afhentning derfra hvor pc'en er købt, så vil de køre den ind til HP.. Da HP ikke bør være i stand til at afvise en eventuel skrue fejl udfra billeder.. :-)
--
#36
ToFFo
Guru
16-01-2014 11:43

Rapporter til Admin
Den skal du ikke regne med at få repareret på garantien. Du kan være heldig at HP reparerer den, fordi de ikke gider bøvle med dig. Der er du heldig det er en HP. For De andre producenter er langt mere strikse med den slags fejl/skader. Umiddelbart ligner det en selvforskyldt skade. Og selvfølgelig vil du benægte at den har været tabt. Hvis du siger du har tabt den, så er sagen jo også tabt med det samme. Med det sagt, så kan forhandler ikke nægte at tage computeren ind til en vurdering. Så de er tvunget til at se på den alligevel. Men om du så evt. får en regning for det, er op til forhandleren.
--
Nah.
#37
JRM
Monsterbruger
16-01-2014 11:47

Rapporter til Admin
Hvis det er hænglslet som er dårligt, må han jo have bemærket at den er knækket fuldstændig da han åbnede den, samt må skærmen have gået meget stramt. Jeg har godt mærket stramme hængsler, men aldrig set disse skader på en HP bærbar, og slet ikke så nye.
--
C2Q Q8400 [email protected] Ghz / Asus P5Q-Premium P45 / 8gb OCZ Platinum PC6400 / XFX HD6950 2GB XXX / 128GB Samsung 840 Pro
#38
Robin H00d
Ny på siden
16-01-2014 11:48

Rapporter til Admin
#36 Men hvordan kan det så blive afgjort om det er en designfejl eller ej.. Som #34 Siger med de andre nævnte pc'er?
--
#39
Robin H00d
Ny på siden
16-01-2014 11:55

Rapporter til Admin
#37 Fordi du ikke har bemærket betyder det jo ikke at det er udelukket, og det er åbenbart et "kendt" problem..
--
#40
JRM
Monsterbruger
16-01-2014 11:55

Rapporter til Admin
At det bliver direkte anerkendt, bliver nok svært medmindre HP kryber frem og indrømmer. Du kan være sikker på at hvis og så fremt HP vælger at tage den på garantien, er det for at lægge låg på den sag. Det er dyrt for producenter at indrømme den slags sager, så de undgår gerne. Eneste udvej for dig er at gå til forbrugerklagenævnet, eller klage til HP over afgørelsen. Men intet er sikkert.
--
C2Q Q8400 [email protected] Ghz / Asus P5Q-Premium P45 / 8gb OCZ Platinum PC6400 / XFX HD6950 2GB XXX / 128GB Samsung 840 Pro
#41
ToFFo
Guru
16-01-2014 12:01

Rapporter til Admin
#38 - Jeg udelukker ikke at den bliver repareret. Jeg siger bare at du ikke skal forvente den bliver repareret. Men du kan være heldig. Du kan også risikere at få en regning for reparationen. Det er op til HP. Vi ved jo ikke hvordan/hvornår/hvorfor skaden er sket. Men den er der. Det er også svært at vurdere ud fra billeder, om noget er fysisk dårligt behandlet.
--
Nah.
#42
Thomas S
Ny på siden
16-01-2014 12:06

Rapporter til Admin
Det ligner godt nok, at den enten er blevet tabt, eller har fået et hårdt slag i hjørnet.. Når det så er sagt, så hvis du ønsker at gå videre med det, hos HP, siger jeg bare held og lykke. Mage til ringe service og manglende kompetencer skal man da lede længe efter. Forbered dig på at få noget nyt af vide, hver gang du ringer, de overholder ikke deres aftaler osv.
--
#43
Robin H00d
Ny på siden
16-01-2014 13:00

Rapporter til Admin
#42 Har jeg også hørt fra andre Thomas.. Men sådan er det vel for flere virksomheder :-/
--
#44
Robin H00d
Gæst
30-01-2014 17:31

Rapporter til Admin
#34 Du havde ret Andreas, fik min computer tilbage i dag og foruden reparation fik jeg en medfølgende seddel hvori de havde vurderet min computer til at være samlet forkert i første omgang - altså ikke en tabt computer. :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Hp afvisning af Garanti

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning