Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

PostDanmark's lørdags ekspres

Af Ny på siden TheKilRoY | 30-10-2006 08:54 | 3085 visninger | 36 svar, hop til seneste
(ved ikk om den er placeret rigtigt, ellers må admin lige flytte den). Jeg valgte i fredags at få min pakke fra multimedia-eksperten A/S leveret med lørdags ekspres ved en bekendt da jeg skulle tilbringe weekenden sammen med ham til et lan party, som han bor 1 km fra, hvorimod jeg selv bor godt 80 km derfra. Pakken indholdte selvfølgelig nyt hardware jeg ønskede at benytte under dette for at køre optimalt, da det jeg havde i forvejen nok er rimlig outdated. Desværre valgte PostDanmark af ukendte grunde at glemme pakken i den anden ende af landet på et pakkecenter. Det så nu de fleste ville tro der intet var at gøre, men jeg har personligt lavet let receach for at finde ud af at man faktisk kan få en godtgørelse for dette, desværre til afsender. Det drejer sig for mit vedkommende om porto betalt + 500 kr fordi den ikke blev leveret lørdag inden kl 15.00. Kilde: http://www.jet-post.com[...] ikk nok med det skal jeg nu bøvle med at få den sendt til mig selv i stedet for, noget jeg kæmper meget med li nu. Men det en anden historie ;) Hvor mange af jer har prøvet lørdags ekspres hvor det faktisk er lykkes at få den lørdag? og hvor mange af jer har fået noget af den godtgørelse selv?
--
TheKilRoY Was Here
#1
Xteldk
Monsterbruger
30-10-2006 08:57

Rapporter til Admin
Har fået lørdags express fra SHG 5 gange, alle 5 gange er det kommet lørdag inden klokken 10
--
Det tog [2,0000000000] sekunder at generere denne side
#2
doller14
Ny på siden
30-10-2006 09:05

Rapporter til Admin
Hvis det er lørdags express har den nok været der inden kl 9
--
#3
TheKilRoY
Ny på siden
30-10-2006 09:07

Rapporter til Admin
Ja jeg er måske ikk den mest heldige hvad ang. Post Danmark, dog er det sket pakkerne faktisk er kommet dagen efter bestilling ;) Fik endelig Post Danmark til at sende den til min hjemme adresse.. så nyt hardware til mig Tirsdag (hvis de ikk li laver lort i den igen) ;)
--
TheKilRoY Was Here
#4
Hest|
Elite Nørd
30-10-2006 09:17

Rapporter til Admin
De gange jeg har bestilt med lørdags express har jeg fået pakken 7 ud af 10 gange så jeg har droppet at bestille express. Hvis jeg skal bestille noget, så gør jeg det senest torsdag eller venter til mandag.
--
Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP http://vivaldi.dk[...]
#5
TheKilRoY
Ny på siden
30-10-2006 09:22

Rapporter til Admin
#4 hvor meget fik du så ud af den godtgørelse man har krav på ? Eneste grund til jeg prøvede Ekspres var fordi jeg har det rimlig dårligt med at bruge penge jeg ikk har rådighed over endnu, min løn gik nemlig først ind Fredag... Men helt sikkert ikk noget jeg tør prøve igen dette lille stunt..
--
TheKilRoY Was Here
#6
Hest|
Elite Nørd
30-10-2006 09:42

Rapporter til Admin
#5 De har altid undskyldt med at "posten kunne ikke finde din dør" eller "du var ikke hjemme" og det er jo umuligt at bevise og de stakkels postbude kan jo ikke gøre for de er total idioter. Første gang jeg forlangte pengene tilbage fik jeg at vide det kunne man ikke når man ikke havde været hjemme (og det var jeg 100% hver gang) og siden dengang har jeg opgivet at få noget ud af det.
--
Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP http://vivaldi.dk[...]
#7
TheKilRoY
Ny på siden
30-10-2006 10:02

Rapporter til Admin
#6 - det skam ikke dig der har problemet med at bevise du var hjemme, men dem der har med at du ikke var. Ved ikk hvordan dit track and trace status på dine pakker så ud, men selvfølgelig kan du bevise de ikk har prøvet at aflevere dem da der så ville stå "forsøgt afleveret" på din status. Har oplevet selv engang de snød mig på den måde en hverdag, og der henvente jeg mig pænt på det lokale posthus og forlangte pakken udleveret. har skam os oplevet jeg har stået i vinduet ved siden af døren og set på at posten bare lagde en seddel.. Ingen andre med dårlig erfaring? næsten for godt til at være sandt :P
--
TheKilRoY Was Here
#8
Kjang
Super Supporter
30-10-2006 10:07

Rapporter til Admin
Jeg har prøvet lørdags ekspress 2 gange. Den første kom den ikke, men det var fordi SHG ikke havde sat den som lørdags pakke. Jeg havde dog betalt for det. Anden gang kom det helt som det skulle, bestilte fredag aften 19.15 og den var der dagen efter inden 9, det sgu i orden.
--
Asus P5B Deluxe | Core 2 Duo E6600 | 2GB OCZ DDR2 PC2-6400 | Sapphire X1900 XTX | Chill Innovation 510 Watt | 74GB Raptor | 300GB Maxtor DM 10 | Samsung 913N
#9
Razorsson
Superbruger
30-10-2006 10:48

Rapporter til Admin
Har prøvet lørdags-ekspress et par gange og kun 1 gang er det lykkedes at få den lørdag. Det er simpelthen for dårligt, men har aldrig ringet ind og brokket mig.
--
cccc
#10
grill-bill
Mega Supporter
30-10-2006 11:04

Rapporter til Admin
vil lige sige til post-danmarks forsvar, at de faktsik gør temmeligt meget for at få lørdagsekspresser ud.. har personligt kørt med een pakke fra fredericia til københavn, hvilket på ingen måde kan være rentabelt.. men hvis du ikke får pakken, og skal have en mulighed for at få den efterleveret, skal du jo ringe ind og rykke i sådan en tid at det er muligt at nå det.. ;)
--
|P4 3 GhZ|512 Mb DDR 3200 ram|geforce 6600 GT|250 GB Seagate (SATA)|80 GB Western (SATA)|60 GB IBM Desktar (IDE)|120 GB Maxtor Dimondmax 9 (IDE)|
#11
Obi-Wan
Ultrabruger
30-10-2006 11:30

Rapporter til Admin
#10 Jeg er sikker på at de gør meget, men det er bare ikke godt nok! Når man ikke får hvad man betaler for, så snyder de deres kunder, og det er noget pis. Det er ikke en skid anderledes end at gå i supermarked og købe for 400 kroner oksemørbrad - gå hen og betale, og når man kommer hjem, så er det råddent eller ikke det produkt som man har betalt penge for. Bottom line: Jeg synes at post dk kræver for mange penge for et alt ALT for en alt ALT for tvivlsom service...
--
#12
præsten
Ultra Supporter
30-10-2006 11:47

Rapporter til Admin
Jeg har faktisk benyttet muligheden for LørdagsEkspress flere gange. Både med hardware, og med tungere reservedele til min bil. Alle gange er tingene dukket op lørdag formiddag. Så det kan godt lade sig gøre ;-) Mvh Ricky
--
Nu med nyindkøbt Peugeot 405 2,0 SRi + IBM Thinkpad T41 Centrino..
#13
TheKilRoY
Ny på siden
30-10-2006 12:11

Rapporter til Admin
#10 ved skam godt de gør meget for det, men når man har siddet lørdag efterminddag kl 15 i 20 mins og ventet på at komme ingennem deres kundeservice. Og som altid kan man finde så mange andre ting de kunne gøre noget ved. Anyway - Multimedia-eksperten kendte ikke til de 500kr da jeg ringede med dem - så har li sendt dem den PDF fil jeg henviser til - skulle der være nogle som tiviler så fandt jeg den faktisk på Postdanmarks egen hjemmeside: http://www.postdanmark.dk[...] #12 - står der fætterhøjben på dit sygesikring ;)
--
TheKilRoY Was Here
#14
præsten
Ultra Supporter
30-10-2006 12:31

Rapporter til Admin
#13 Det er ikke utænkeligt ;-)
--
Nu med nyindkøbt Peugeot 405 2,0 SRi + IBM Thinkpad T41 Centrino..
#15
Hest|
Elite Nørd
30-10-2006 12:36

Rapporter til Admin
#7 jeg har også prøvet det at stå i vinduet og se at posten kommer og når man så vil gå derud ser man ham bare køre afsted igen og man finder kun en sedel i postkassen. Og så står der "forsøgt afleveret" på ens track'n trace bagefter. Det med at bevise er sgu lidt svært for det er ord mod ord.
--
Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP http://vivaldi.dk[...]
#16
EQuiNoX
Semi Supporter
30-10-2006 12:43

Rapporter til Admin
har aldrig prøvet lørdags ekspress, men tilgengæld har post danmark mellem d. 14 september og den 10 okt. præsteret at smide 2 pakker og 1 brev væk, der alle var stilet til mig. den ene pakke dukkede dog op efter 14 dage, fordi adresse mærkatet var revet af. den anden pakke og brevet er stadig væk. pakke nr 2 indeholdt en hard disk jeg købte af en her fra hol.dk, hvor han selvfølgelig havde sendt kvitteringen med i pakken. så post dk ville ikke give ham mere end 500 kr i erstatning, selv om en ny koster ca. 800 kr, og den kun var 1 måned gammel. brevet er stadig væk.... snøft min fødselsdags gave. jeg hader post dk, det er fandme et lorte firma.
--
¨~NoX~¨
#17
TheKilRoY
Ny på siden
30-10-2006 13:21

Rapporter til Admin
Problemet er jo desværre at vi ikk rigtig har noget alternativ til Post Danmark, så et eller andet sted kan de jo desværre gøre næsten hvad der passer dem. :( Hader dem så til gengæld ikk, nyder at jeg højst sandsynligt inkassere 500 kr på deres regning for forsent aflevering. så kan jeg sgu godt leve med de ikk fatter at lørdags ekspres skal ud lørdag, ikk Mandag ;)
--
TheKilRoY Was Here
#18
Jay Eye
Elitebruger
30-10-2006 14:06

Rapporter til Admin
Jeg ville da næsten også hellere have 500kr i kompensation og så få pakken om mandagen i stedet - lidt ligesom at få tilbudt 100 $ i hånden for at tage et senere fly fordi flyselskabet har overbooket flyet :) Har jeg da gjort et par gange... Nå, men tilbage til emnet.. Har ikke selv håndteret lørdagseksprespakker da jeg var pakkepost da jeg kun arbejdede i hverdagene, men ved fra kolleger, at man gik meget op i at få dem ud om lørdagen inden kl 9.00. Nogen syntes også det var sjovt at køre ud med dem så tidligt som muligt og vække folk kl 7. Det var ikke alle der var lige begejstrede for det. Men de fik da bestemt hvad de havde betalt for :)
--
Jeg tænker - altså er jeg
#19
Obi-Wan
Ultrabruger
30-10-2006 14:22

Rapporter til Admin
#18 - Det skulle fandme ikke gøre mig noget om pakkeposten stod og kimede på døren kl 6-7 om morgenen, med favnen fuld af lækkert hardware :) - Det ville jeg kalde service ;) (forudsat at de ikke har smadret pakken undervejs, hvilket jo også sker...)
--
#20
TheKilRoY
Ny på siden
30-10-2006 15:33

Rapporter til Admin
#18 tja lyder ikk til det postområde min ven bor i havde den ånd.. well ham jeg snakkede med der ovre fra da jeg skulle have den sendt til der hvor jeg bor lød i hvert fald til at have meget røde øre, trode aldrig jeg vlle høre en fra Post Danmark beklage så meget. :D well kan se den blev Videresendt her kl 12 til mit postnummer, så nu skal jeg bare sørge for at være hjemme i morgen når den kære person kigger forbi.. Men er os ret lusket at de skriver man skal anmode om det før de giver det, virkelig lusket, men forståligt de vil slippe billigst muligt :P Nu venter jeg bare på at Media-eksperten får tid til at læse den PDF fil så jeg kan få kradset lidt ned i prisen :)
--
TheKilRoY Was Here
#21
TheKilRoY
Ny på siden
01-11-2006 22:26

Rapporter til Admin
Fik min pakke Tirsdag (endelig) nu kæmper jeg så bare med Multimedia-eksperten A/S. I starten sagde de at den ikke var sent som lørdags ekspres, hvilket jeg hurtigt jordet da jeg ringede til Post Danmark og fik bekræftet at det var den altså, SELVOM de mente de havde glemt nogle klistermærker. Nu prøver de så at forklare sig med at de 500 kr tilfalder dem og at de derfor ikke bare kan overføre dem og fastholder at de kun kan give mig retur for Lørdags ekspres tillægget (dejlig mail samtale). Kan det virkelig passe at jeg som kunde ikke får noget ud af at min pakke er kommet for sent, når det Post Danmark der har lavet en bummert og derfor firmaet der skal nyde godt af dette?
--
TheKilRoY Was Here
#22
DEVIL_DK
Giga Nørd
01-11-2006 22:42

Rapporter til Admin
hvorfor lader du det gå ud over ME at post dk er nogle fjolser ? hvis ME har sendt den Lørdags expres som du siger er det vel ikke derres skyld den ikke er kommet ud lørdag. gå dog efter bolden og ikke skinde benet.
--
*Asus P5B DLX WIFI*Intel E6700*Asus 7900GTX*Buffalo 667 2x1024 mb* *Creative X/FI XM*Plextor 760SA*CoolerMaster Stacker* *H2O cooling on CPU and VGA*
#23
XireuZ
Elite Supporter
01-11-2006 22:46

Rapporter til Admin
#21 Som du selv har fundet på post danmarks side: Pkt 5.3 nederst første afsnit: "Modtager har ikke krav på nogen form for godtgørelse for forsinkelse."
--
AMD Athlon64 3200+@"3800+" | Asus A8N-SLI nForce4 SLI | 2x Asus Extreme N6600GT/TD/128M | 2 GB DUAL DDR400 RAM |
#24
hviske10ske
Monster Supporter
01-11-2006 22:51

Rapporter til Admin
#23 sjovt som man mange gange læser det man gerne vil læse. Du har fuldstændig ret.. Det er ikke modtageren der har ret på at få erstatning, det er derimod afsender der har krav på erstatningen.
--
Hellere 10 ryk i banditten, end 10 banditter i ryggen... MSN og mail: [email protected]
#25
TheKilRoY
Ny på siden
01-11-2006 22:52

Rapporter til Admin
#22 jeg går skam efter boldten, men nu det jo ikke fordi ME har betalt for forsendelsen af nogen art så har svært ved at se hvorfor de skal score de 500 kr på at Post Danmark har klumret i den ved mig, det trods at ikke dem der ventet på en pakke. #23 korrekt - men som jeg svarer til #22 havde jeg håbet på at ME havde kunne se logikken i hvorfor at jeg burte have de 500 kr. Grunden til at modtager ikke har krav på godtgørelse er jo netop at det er afsenderen der har betalt for Lørdags Ekspres. Men efter som der er tale om en Internetbutik hvor jeg direkte ber dem om at sende mine varer som lørdags ekspres burte jeg jo få den godtgørelse af firmaet jeg har bestilt ved da jeg jo desværre ikke fik min varer til tiden.
--
TheKilRoY Was Here
#26
TheKilRoY
Ny på siden
01-11-2006 22:55

Rapporter til Admin
#24 hvis du læser #0 ville du se at jeg faktisk selv havde læst at godtgørelsen tilfalder afsender - men læs #25 hvor jeg forklare hvorfor det er sådan. (i hvert fald hvad jeg går ud fra)
--
TheKilRoY Was Here
#27
DEVIL_DK
Giga Nørd
01-11-2006 22:56

Rapporter til Admin
#25 du er da for langt ude , ta dog og spark til post dk istedet for et ellers meget seriøs firma. grunden til det er me der får en erstatning er jo netup umulige kunder, der skaber sig over en shop som intet har gjordt forkert . det giver dem dårlig omtale og måske færrere kunder selv om enhver kan se her at de ikke har gjordt noget forkert
--
*Asus P5B DLX WIFI*Intel E6700*Asus 7900GTX*Buffalo 667 2x1024 mb* *Creative X/FI XM*Plextor 760SA*CoolerMaster Stacker* *H2O cooling on CPU and VGA*
#28
grill-bill
Mega Supporter
01-11-2006 23:00

Rapporter til Admin
nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor mange penge du har købt for.. men hvis det bare er for et par kilo, siger du da bare, at du vil benytte dine 14 dages returret, hvis de ikke vil slippe de slanter, som jeg også mener skulle gå til dig..
--
|P4 3 GhZ|512 Mb DDR 3200 ram|geforce 6600 GT|250 GB Seagate (SATA)|80 GB Western (SATA)|60 GB IBM Desktar (IDE)|120 GB Maxtor Dimondmax 9 (IDE)|
#29
TheKilRoY
Ny på siden
01-11-2006 23:03

Rapporter til Admin
#27 nu ved jeg ikke hvorfor du angriber mig på den måde, men hvis du vidste hvordan en reklamation af en pakke foregik ville du måske forstå hvorfor jeg sidder og mailer sådan med ME for tiden. Problemet er netop at det er AFSENDER (Media-Ekspressen A/S) der skal lave reklamationen af denne forsinkelse. Jeg har intet at gøre her, ud over at gøre Media-Ekspressen opmærksom på at de ikke har levet op til forventningen. Jeg er yderest tilfreds med handlen ved Media-ekspressen A/S i sig selv og det er da beklageligt at Post Danmark har "ødelagt" en ellers så god handel. Men fortæl mig om du selv ville synes det var fair at de scorede 500 kr på at du har fået din pakke for sent, når du har betalt for at få pakken sent til dig om lørdagen :)
--
TheKilRoY Was Here
#30
hviske10ske
Monster Supporter
01-11-2006 23:04

Rapporter til Admin
#25 jeg tror ikke du får de 500 kr. under nogen omstændigheder. Jeg ville dog mene at du er i din gode ret (måske ikke ved lov, det skal jeg ikke kunne svare på) til at få de ekstra penge som du betalte for at få den omdelt med lørdags ekspress. (dvs. ikke hele portoen) Alt dette har du jo også selv nævnt. Jeg tror bare ikke postdanmark har lavet deres regler efter lige dit tilfælde. De bliver jo nød til at dække bredere. I mange andre tilfælde kan jeg godt se hvorfor det er afsenderen der får godgørelsen på 500kr. Jeg synes også det er unfair hvis ME får de 500kr. da det ikke har haft nogen skade for dem overhovedet. Det kunne det have haft hvis det var 2 firmaer der sendte varer mellem hinanden til noget produktion der ikke kunne komme videre og afsenderen skulle betale for hvert minut de var ansvarlige for at produktionen ikke kørte (eller noget i den retning) Selvfølgelig er det surt ikke at få sine varer til tiden men der er heller ikke nogen grund til at gøre et større nummer ud af tingene end de egentlig er. Hvis du får differencen mellem ekspress og normal porto betalt, så send dem en mail hvor du siger tak og forklar dem så hvorfor du måske ikke vil handle der mere. Derefter synes jeg du skal lade sagen ligge..
--
Hellere 10 ryk i banditten, end 10 banditter i ryggen... MSN og mail: [email protected]
#31
DEVIL_DK
Giga Nørd
01-11-2006 23:08

Rapporter til Admin
de skal bruge tid på at efterlyse pakke bruge tid på at snakke med dig om det og alt den tid koster dem penge da de kunne bruge den tid til noget fornuftigt. du skal selfølgelig have dit lørdags ekspres gebyr retur også ikke en klejne mere. hvorfor jeg angriber dig er forde du går efter manden og ikke bolden. klag dog til post dk , det hjælper ikke en skid at klage til ME de kan ikke sørge for din pakke kommer ud til tiden. det kan kun post dk selv om de ikke fatter en skid
--
*Asus P5B DLX WIFI*Intel E6700*Asus 7900GTX*Buffalo 667 2x1024 mb* *Creative X/FI XM*Plextor 760SA*CoolerMaster Stacker* *H2O cooling on CPU and VGA*
#32
TheKilRoY
Ny på siden
01-11-2006 23:17

Rapporter til Admin
#28 jeg købte for lidt 3.000 kr ved dem og måske endda ikke så tosset, så kan man jo spørge jeg selv om de har lyst til at mistet 3.000 kr eller betale de 500 kr + porto og tillægs gebyr de får stukket i hånden fra Post Danmark. #30 Ser det for mig som en prencipel sag at de netop bare modtaget 500 kr og takker Post Danmark for at pakken blev forsinket. Et eller andet sted så modtager jeg jo os ind til vidre kun det tillæg jeg har betalt for Lørdags ekspres. Multimedia-Ekspressen score os li den porto jeg har betalt. Igen noget jeg ikke kan se hvorfor det li' er de skal. #31 Du burte måske se og få noget søvn, lyder til du trænger til det.... Det at de mailer frem og tilbage med mig er noget de gør som service, ligesom det at laver en reklamation på min pakke tager omkring 5 min.
--
TheKilRoY Was Here
#33
DEVIL_DK
Giga Nørd
01-11-2006 23:24

Rapporter til Admin
#32 typisk folk som dig at sige andre burde sove så du kan få fred i dit lille sære sind. ta nu og bliv voksen og tag det som en mand og ikke en lille forkælet møgunge der ikke lige får sin vilje. service koster nu engang penge du tror vel ikke ham der sidder og tager mails og telefoner er gratis ? og tro mig det tager mere end 5 min at snakke med post.dk og det tager også lang tid at maile og snakke med umulige kunder som dig ;)
--
*Asus P5B DLX WIFI*Intel E6700*Asus 7900GTX*Buffalo 667 2x1024 mb* *Creative X/FI XM*Plextor 760SA*CoolerMaster Stacker* *H2O cooling on CPU and VGA*
#34
TheKilRoY
Bruger Aspirant
01-11-2006 23:29

Rapporter til Admin
#33 suk det godt min ven :) tror efterhånden din mening har været blevet luftet nok. Efter som det ikke giver yderliger relevance for debatten tror jeg det på tide du ikk skriver flere svar i tråden :) Men tak for din konstruktive holdning.
--
TheKilRoY Was Here
#35
gr0^
Ny på siden
01-11-2006 23:55

Rapporter til Admin
#0 Du har ikke fået din pakke til tiden, så det vil sige du kan hæve dit køb hvis du ikke vil have dine ting eller du kan sige ok for at det kommer forsent. Men du skulle jo have haft den pakke i lørdag's så du kunne sætte dine ting i din comp og få den til at køre bedre. Så det vil sige at du har mistet noget, 1. Du har mistet 500 kr og (det er lidt svært at beskrive) 2. Du har lidt et tab, ved at du ikke fik din pakke kunne du ikke spille nær så godt som hvis du have fået din pakke. Så du ville faktisk kunne gå op og få en erstatning, og dine 500 kr igen.
--
Martin G..
#36
TheKilRoY
Bruger Aspirant
02-11-2006 00:26

Rapporter til Admin
#35 mine 500 kr? de har jo faktisk aldrig været mine, det nogen Post Danmark betaler afsender da min pakke var forsinket. Men da jeg har betalt for at få den lørdags ekspres kan jeg ikke se hvorfor de skulle nyde godt af de 500 kr... Havde de derimod selv sat den som Lørdags ekspres uden ekstra omkostninger for mig, ville jeg faktsik ikke klage over at de inkasserede 500 kr for dette. (dette ved jeg jo godt ikke ville ske, men bare for at give et eksempel).
--
TheKilRoY Was Here