Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Dårlige erfaringer med Komplett.dk

Af Gæst rene | 21-02-2014 15:03 | 1824 visninger | 25 svar, hop til seneste
Tja. Jeg kan kun tilslutte mig rækken med dårlige erfaringer. Jeg har en xperia z telefon købt fra Komplett.dk - sådan en telefon er vandtæt. Pludselig var der problemer og jeg sendte den tilbage. Jeg fik den retur hurtigt - repareret. Men nej, samme fejl. Jeg sendte den tilbage igen og igen. Nu fik jeg så at vide at der er vandskade?!? PÅ EN VANDTÆT TELEFON?! Nå, ok, jamen lav den. Der er garanti på, den er 6 måneder gammel. "Kundeservice" kunne så fortælle mig at der er IKKE garanti der dækker og det vil koste 4000 kr at lave den Ja - Komplett.dk er da billige, men HÅB på du ikke skal have den repareret. For de overholder ikke dansk købelov OVERHOVEDET.
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#1
Azakiel
Skribent
21-02-2014 15:05

Rapporter til Admin
Du har ikke garanti, men reklamationsret. Stor forskel.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet
#2
BabaMac
Super Nørd
21-02-2014 15:07

Rapporter til Admin
#1 +1 Og en "vandtæt" telefon er jo kun vandtæt såvidt alle luger er lukket korrekt, den mindste lille åbning og den er lige så ubrugelig som alle andre mobiler.
--
Lokation: 2860 Søborg
#3
EQuiNoX
Junior Nørd
21-02-2014 15:34

Rapporter til Admin
0# som 1+2 siger så dækker reklamationsretten ikke alt, den dækker kun fabrikationsfejl. har du fx fået stødt eller tabt din tlf så den har fået en lille åbning i kabinettet, så kan der komme vand ind. vil forslå dig rent faktisk at læse den danske købelov istedet for bare at tro du kender den
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#4
martinbg
Monster Nørd
21-02-2014 15:35

Rapporter til Admin
#0 du skriver "Pludselig" var der problemer? havde du haft den lagt i vand? tisset på den ? eller hvad skete der og det med vandtæt, ja det lyder skide godt, meeeen det er jo næsten ingen ting sony kan garanter den kan holde til af lige vel, så ved ikke helt hvad man kan bruge det til, OG det skriver de altså også selv, vis man læser det med småt :)
--
Asus maximus 6 hero // Intel 4770K // Nvidia 680oc // TridentX 8GB 2400MHZ// System 840 PRO 128 Plextor // Spil PX-256M2P 256GB
#5
Trixanity
Ultrabruger
21-02-2014 16:17

Rapporter til Admin
Selvom en telefon er vandtæt og de reklamerer med at man kan tage dykker fotos med den, så er det på egen regning hvis du gør det og den går i stykker. Også selvom man har lukket alle flapperne. Det står der i den aftale du indgik.
--
#6
PeterAA
Elite Nørd
21-02-2014 16:24

Rapporter til Admin
Altså jeg må give #0, ret og har i øvrigt også en Xperia Z Reklamerer man som Sony med at den kommer ned i en skål med vand....så er den vandtæt på lige fod. Kender ikke hvordan din er blevet våd... #5, indgået hvilken aftale. Syntes endnu en gang vi har en oplagt sag for forbrugerstyrelsen, såfremt denne telefon ikke har været brugt til dybhavs dykning eller lignende.
--
#7
mikst
Ny på siden
21-02-2014 16:32

Rapporter til Admin
Man kan vel gå ud fra, at Komplett egentlig bare er et mellemled og de sender telefonen videre til et Sony Værksted. Så det er vel dem han skal klage over? Derudover så vil de jo ikke mulighed for at reparere en vandskade, da de ikke kan give garanti på reparationen. #0 Lige når det kommer til telefoner og vandskader, så glem reparationen. Du får ikke noget medmindre, du har en forsikring.
--
#8
Trixanity
Ultrabruger
21-02-2014 16:36

Rapporter til Admin
#5 den aftale og de vilkår for brug af et produkt eller service, som man indgår i det man køber.
--
#9
Bjorno
Nørd Aspirant
21-02-2014 16:50

Rapporter til Admin
#5+8 Tja, her er hvad Sony alt andet lige garanterer telefonen kan holde til... I overensstemmelse med standarderne IP55 og IP58 er Xperia-smartphones vandtætte og støvafvisende. Så længe alle dæksler til Micro USB-porten, mikro-SIM-åbningen og hukommelseskortet er afdækkede og lukkede, (i) er telefonen beskyttet mod vandstråler fra alle retninger svarende til kapslingsklasse IP55 og/eller, (ii) kan telefonen holdes 1,50 meter under overfladen i ferskvand i op til 30 minutter svarende til kapslingsklasse IP58. Edit. Hvordan #0 så I øvrigt har behandlet telefonen vides jo ikke.
--
Det er noget værre noget!
#10
Trixanity
Ultrabruger
21-02-2014 17:46

Rapporter til Admin
#9 korrekt og normalt kan den også holde til det, men hvis den går i stykker pga vandskade, så er det stadig din skyld og ikke dækket af Sony. Det samme gælder for Samsungs Active smartphones. Der er mange som er blevet chokeret over det idet de sender telefonen til reparation.
--
#11
Activity
Elite Supporter
21-02-2014 17:57

Rapporter til Admin
Det har intet med Komplett at gøre, som skrevet så er de bare mellem led og shipper den videre. Men læs lidt omkring reklamation og som #10 skriver så dækker det altså ikke en vandskade, ej hvis telefonen bliver reklameret som en vandtæt mobil. "det står med småt" ;) God weekend.
--
#12
Bjorno
Nørd Aspirant
23-02-2014 13:21

Rapporter til Admin
#10 det afhænger alt andet lige af, om forbrugerne kan føre bevis for at portene var lukket iht manualen (det kan forbrugeren naturligvis aldrig). Hvis jeg som burger vidste portene var forsvarligt dækket, ville jeg argumentere for en fabrikationsfejl i dækslet på pågældende telefon. Så kan man trække dem en tur gennem klagenævnet. Det er jo altid så hyggeligt.
--
Det er noget værre noget!
#13
Gabriel
Gæst
23-02-2014 14:12

Rapporter til Admin
Ellers kan du jo prøve at tage den direkte til Sony istedet. De plejer at være ret gode til at håndtere ting selv. Jeg fik da en PS3 repareret uden spørgsmål, på deres garanti. De har nemlig smidt 2 år sammen med PS3'en. Mon de har gjort det samme med din Xperia? Kig i manualen. Der plejer det at stå.
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#14
MutantFoodStamp
Ny på siden
23-02-2014 14:54

Rapporter til Admin
#0 Ahh også her hvad? Du skal nok lige huske at sige at du havde kørt/holdt den under en vandhane.
--
Nils Intel i5-2500/MSI GTX 660ti PE/8GB RipJawsX/MSi Z68A-G43 (G3)/Coolmaster GX Bronze 550w
#15
skandshus
Maxi Supporter
23-02-2014 17:00

Rapporter til Admin
#14 der pinliggjorde du lige dig selv båthorn
--
#16
bavianen
Juniorbruger
23-02-2014 18:17

Rapporter til Admin
Jeg har kun haft god erfaring med komplett. Jeg købte en mus for halvandet år siden der kom en løs forbindelse så ringede jeg til komplett og de sendte straks en anden ny mus så ringede jeg til dem efter 3 måneder og sagde det samme igen og der fik jeg også en ny mus sendt. Det viste sig så der ingen løs forbindelse var i nummer to mus. Men de sendte bare nye med det samme skulle ingen gang sende dem ind
--
#17
EXIA
Elite Supporter
23-02-2014 18:57

Rapporter til Admin
#1 Der er altid 6mdr garanti og så efterfølgende 18mdr reklamationsret !!
--
*Asus P9X79 Pro|Core i7 3930K|MSI GTX 780 3GB 3-Way-SLI|16GB 1600MHz CL8|Intel 330 SSD OS drive|CM690 nV.Ed.|Tt 1500w|27" PB278Q 2560x1440*
#18
skandshus
Maxi Supporter
23-02-2014 19:16

Rapporter til Admin
#17 NEJ der er ikke... hvorfor tror du det?
--
#19
Noah
Gæst
23-02-2014 19:21

Rapporter til Admin
Jeg har kun haft gode oplevelser med dem. Men har også kun haft brug for at sende en enkelt ting tilbage. http://taenk.dk[...] "Reklamationsretten er en lovbestemt pligt, som forhandleren skal leve op til overfor dig som forbruger. Dukker der en fejl eller mangel op ved en vare i de første 2 år efter købet, skal forhandleren løse problemet uden udgifter og unødigt besvær for dig, hvis problemet var latent i varen ved købet. Den 2-årige reklamationsret gælder for alle varer og dele, såvel nye som brugte....Garanti er frivilligt (Eller du kan købe ekstra forsikring når du handler"
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#20
Noah
Gæst
23-02-2014 19:28

Rapporter til Admin
Indskydelse: Det kan være besværligt at bevise at fejlen var tilstede og lå latent (ventede på at poppe op) ved købet og at det ikke er dig der har brugt produktet forkert. SÅ det ender hutigt i ord mod ord. Jeg er på udkig efter et MSI gtx670pe mere, selvom jeg VED at MSI fuskede med strømstyringen på kortet så de har kortere levetid og risikere at skabe alverdens fejl. Så går mit første kort ned, kan jeg tage den her med til forhandleren; http://www.tomshardware.com[...] Og flere artikler skrevet om problemet fra andre kendte og seriøse hardware sites og så er der ikke noget at rafle om. Produktet er defekt per design. Men det er samme defekt der gør dem suveræne OC*ere hvis du har køling nok.
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#21
EQuiNoX
Junior Nørd
23-02-2014 19:39

Rapporter til Admin
#20 så kan man jo igen tilføje at i det øjeblik du oc'er på kortet ryger reklamtionsretten.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#22
noah
Gæst
23-02-2014 22:48

Rapporter til Admin
Jeg havde håbet at det var underforstået. At man ikke skal begynde med den slags før garantien er forbi og du alligvel overvejer at skifte til noget andet når næste generation alligevel er undervejs. Legetøj indtil da. Men det handler om ærlighed da produktet er overclocket og har en "defekt" så de vil have svært ved at bevise at kortet ikke afgik ved døden pga fejlen, som jo kan tage noget tid om at vise sig. (bare rolig, kunne ikke selv finde på det).Hvad nytter sparede penge hvis man ikke sover godt. Så skal man vist have et helt bjerg af dem at sove på.
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#23
EXIA
Elite Supporter
24-02-2014 03:24

Rapporter til Admin
#18: Fordi sådan har stået overalt de sidste mange år ! "Nogle gange tales der om 6 måneders garanti i henhold til købeloven eller de tilsvarende europæiske regler, hvilket kan virke forvirrende. Denne 6 måneders ”garanti” vedrører imidlertid alene spørgsmålet om, hvem der skal bevise, at en mangel var til stede allerede på leveringstidspunktet. Ifølge den danske købelov (og den bagvedliggende EU-lovgivning) formodes en fejl de første 6 måneder efter leveringen at have været til stede på leveringstidspunktet, medmindre sælger kan bevise, at det ikke var tilfældet. De første 6 måneder af den 2-årige reklamationsperiode kommer derfor til at minde om en garanti rent bevismæssigt, og omtales derfor nogle gange som en garanti." http://www.forbrugereuropa.dk[...]
--
*Asus P9X79 Pro|Core i7 3930K|MSI GTX 780 3GB 3-Way-SLI|16GB 1600MHz CL8|Intel 330 SSD OS drive|CM690 nV.Ed.|Tt 1500w|27" PB278Q 2560x1440*
#24
Bjorno
Nørd Aspirant
24-02-2014 09:09

Rapporter til Admin
#23 Der er intet der hedder garanti i henhold til købeloven... Forbrugereuropa henviser til, at nogen forhandlere (som åbenbart ikke kender købeloven) kalder reklamationsrettens første 6 månedersperiode (hvor de har bevisbyrden for, at en fejl ikke var til stede ved risikoens overgang) for en garanti. Hvilket egentlig er lidt sjovt, da de alle havde travlt med at sige forbrugerne fik en ringere retsstilling, da reklamationsperioden blev ændret pr. 1/1/2002. I andre EU lande har man naturligvis indført direktivet anderledes (vi har valgt den forhandler venlige model i DK).
--
Det er noget værre noget!
#25
michaelp
Monsterbruger
24-02-2014 09:28

Rapporter til Admin
#23 det du mener er §77a stk.3 i købeloven og som #24 siger, dette er formodningsreglen og ingen garanti, bare hvordan du som forbruger skal forholde dig til de første 6 måneder af reklamationsretten og man formoder fejlen var der fra købstidspunktet.
--