Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Original emballage ved rma-returnering

Af Nørd RaGe_22 | 10-01-2021 18:15 | 536 visninger | 8 svar, hop til seneste
Er det normalt at varen returneres uden original kasse. Jeg ventede i 40 dage på at få returneret mit grafikkort og det kom retur i en statisk pose sendt i en papkasse, det irriterer mig lidt da jeg generelt gemmer kassen ved salg eller rma, men nu står jeg uden original emballage. Til info, så virkede kortet ikke i 2 pc'er og blev sendt retur med beskeden om kortet intet fejlede, jeg tror kortet aldrig har været forbi et autoriseret værksted. Og vil lige nævne at det drejer sig om compumail i dette tilfælde.
--
Better to reign in Hell, than serve in Heaven
#1
ToFFo
Guru
10-01-2021 18:23

Rapporter til Admin
Det er dårlig stil (af forhandleren) ikke at sende det med retur, som du sendte ind. Men der er ikke noget forkert i det. Det er også temmelig omstændigt at holde styr på hvem der sendte hvad med retur, når man får mange returforsendelser. Det kan også være, at forhandler har sendt kortet til test hos producenten, som så har smidt originalemballagen ud, for så at returnere et nyt produkt i en kedelig kasse, fordi det er billigere end at sende i retail indpakning. Om du vælger at sende det defekte produkt svøbt i brugte bleer eller rullet ind i det dyreste silke er ligegyldigt. Det skal bare nå sikkert frem. Det er ikke et krav at du sender varen ind i original emballage (med mindre emballagen er nødvendig for varens funktion selvfølgelig), og det er dermed heller ikke et krav, at de sender det med retur. Hvorfor sendte du originalemballagen med retur? Jeg tænker det var for at give varen den optimale beskyttelse under transport?
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 10-01-2021 18:27
#2
tolagarf
Giga Supporter
10-01-2021 18:26

Rapporter til Admin
Nej det er det ikke, og noget kunne tyde på det er blevet ombyttet til en brugt vare. Har du tjekket serie nr på kortet og sammenlignet det med det indsendte? Husk at iflg. købeloven må der ikke ombyttes til brugt eller 'refurbished' inden for reklamationsrettens periode (dette gælder dog ikke hvis man henvender sig direkte til fabrikanten) #1: Det er altså ganske normalt at sende original emballage med specielt når det angår skærme, grafikkort, og andre store større og dyre ting. Faktisk anbefaler mange af butikkerne det.
--
Sidst redigeret 10-01-2021 18:27
#3
RaGe_22
Nørd
10-01-2021 18:28

Rapporter til Admin
#1 Lige præcis og jeg ved compumail er meget specielle på det område, så ville være sikker på returneringen svarede det komplette produkt og forsvarligt pakket ind.
--
Better to reign in Hell, than serve in Heaven
--
Sidst redigeret 10-01-2021 18:28
#4
Gustavss14
Nørd
10-01-2021 18:31

Rapporter til Admin
#0 Kræv noget kompensation for den originale emballage, det burde være muligt at tvinge nogle nogle penge ud af dem for det. Undtagelsen skulle selvfølgelig være, hvis de specifikt har gjort dig opmærksom på, at der IKKE må medsendes tilbehør udover selve kortet.
--
#5
ToFFo
Guru
10-01-2021 18:31

Rapporter til Admin
#3 - Jeg forstår dig 100% og jeg havde gjort det samme. Men det ved jeg jo så nu, at jeg ikke skal gøre. For ligesom dig gemmer jeg original emballagen til næsten alt det jeg køber. Det er klart, at hvis jeg køber noget billigt, gemmer jeg ikke emballagen, men ved fx. grafikkort og anden hardware til 1000+kr gemmer jeg emballagen. For mig personligt er det vigtigt det er med ved videresalg. Både når jeg køber og sælger. #4 - Man behøver ikke gøre opmærksom på at man ikke behøver sende tilbehør med. Det er tilladt at tænke selv. Hvis du skal sende et grafikkort til RMA, sender du så også diverse klistermærker, manualer Driver-CD'er og andet ragelse med? Og hvis du så ikke får det retur, vil du så kræve kompensation for det, fordi forhandler ikke skrev eksplicit i deres betingelser, at man ikke skal sende "ragelse" med?
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 10-01-2021 18:34
#6
snowyy
Bruger Aspirant
10-01-2021 18:35

Rapporter til Admin
Sender altid kortet direkte til producenten da det går hurtigere med mindre der hvor jeg har købt det kan give et nyt med det samme. Men de gange jeg har sendt grafikkort tilbage til evga har de altid skrevet at jeg ikke behøver original kasse og diverse ting som fulgte med kortet og de har altid sendt et nyt kort samme eller dagen efter de har fået kortet, hvilket også er grunden til jeg altid har valgt evga fremfor alle de andre. EVGA har altid sendt kortene jeg har fået i en kedelig papkasse med mindre kortet var under et måned gammelt, så har jeg fået et sprit nyt. Tænker producenterne er ligeglade hvad de kommer i, bare det er sikkert, men butikken du har købt fra vil stortset altid forlange at det kommer i original kasse, med mindre det ikke kan lade sig gøre... man kan trodsalt ikke altid have en 2 meter tv papkasse stående i 2 år.
--
Sidst redigeret 10-01-2021 18:40
#7
Gustavss14
Nørd
10-01-2021 19:00

Rapporter til Admin
#5 Det ville det være så meget nemmere i denne verden, hvis folk selv kunne tænke sig om, men sådan forholder det sig jo ikke. Der er en grund til, at der i manualen til mikroovnen står, at man ikke må tørre sin kat i den, og at der på McDs kaffekopper står "HOT". For det andet er der da en væsentlig forskel mellem klistermærker og driver-cd'er og emballagen til produktet, der har til formål at beskytte produktet mod skader v. transport. Det er at sætte det på spidsen. Mere tænkelige scenarier vil være en person, der indsender sin laptop til rep i sit selvindkøbte sleeve for at beskytte det. Da skal butikken selvfølgelig gøre ham opmærksom på, at medsendt tilbehør ikke sendes med retur - det behøver selfølgelig ikke stå som overskrift, men blot som en udspecificering i betingelserne.
--
#8
ToFFo
Guru
10-01-2021 19:32

Rapporter til Admin
#6 - Hvor har du informationen fra om, at butikkerne stortset altid vil have produkter retur (ved RMA/reklamation) i original emballage? De kan ikke kræve man returnerer i original emballage. #7 - Jeg har aldrig set det skrevet i en manual til en mikroovn at man ikke må tørre sin kat/hund/fugl i den. Men jeg ved godt hvilken historie/myte du tænker på. Alt havde været billigere hvis folk kunne tænke selv. Så havde produkterne også været billigere. Men ak, sådan bliver det nok aldrig. Nærmere tvært imod :D Mht. koppen med HOT giver det faktisk god mening synes jeg. Hvis man laver en stor bestilling på Mcdonalds, som indeholder, lad os sige 9 drikkevarer, hvoraf 1 af drikkevarerne er varm, så er det en god ide at indikere tydeligt hvilken af drikkevarerne der er meget varm, så man ved at den skal håndteres mere forsvarligt. Ikke desto mindre blev de også sagsøgt da en dame brændte sig, fordi den var FOR varm :P Oh right, topic... Altså, jeg kan se situationen både fra kundens og forhandlerens perspektiv. Og som en der har arbejdet i RMA branchen i et par år, kender jeg frustrationen og besværet ved at være ansvarlig for alt det ragelse og lort, som kunder sender ind sammen med deres returprodukter. Hvis du havde arbejdet i en RMA afdeling som modtager hundredevis af returforsendelser hver eneste dag, ville du også vide, hvor omstændigt det er, at holde et system, der kan spore ALT tilbehør der (fejlagtigt) bliver sendt med retur. RMA er ren udgift for en forhandler, og denne udgift bliver blot større af at kunderne sender lort med, som de forventer at få retur. Og får de det ikke retur, så starter der en masse pis med at det skal erstattes. Det koster tid og penge for en afdeling som i forvejen er ren udgift for virksomheden.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 10-01-2021 19:37

Opret svar til indlægget: Original emballage ved rma-returnering

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning