Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Bærbar fra Power: med Power Opstart og Skæv fod/kl...

Af Elitebruger rasmusj78 | 16-04-2017 19:07 | 2590 visninger | 21 svar, hop til seneste
Hejsa :-) Jeg har i påsken investeret i denne bærbare fra Power: https://www.power.dk[...] Jeg købte den mest pga. batteritid, ingen blæser, Windows Pure (uden alt bloatware) og let vægt. Det er en rigtig lækker bærbar, men. Ja da jeg modtog maskinen kan jeg se at den har været åbnet og er klistret til med etiketter hvor på der står "Power Opstart". Jeg nåede at fange Power kundeservice kort i lørdags der kunne fortælle mig at det er en service de yder og at maskinen har været åbnet og "renset". Dette i form af ekstra brugere på disken og installation af bl.a. JAVA og andet skrammel. Jeg bestilte maskinen pg.a. "Pure" altså som NY og helt frisk. Der ud over "Klaprer" maskinen når man sætter den på bordet og skriver på den (virker som om den er skæv) se lille youtube film nedenunder (beklager den dårlige kvalitet) https://www.youtube.com[...] Jeg har prøvet på forskellige overflader med samme resultat. Hvad ville I gøre i mit tilfælde? Håber på lidt input fra Jer. - Rasmus
--
Sidst redigeret 16-04-2017 19:08
#1
Fuller 8900
Semi Supporter
16-04-2017 19:10

Rapporter til Admin
De har vel 14 dages fortrydelses ret? :) Benyt dig af den, eller sig du vil have den ombyttet til en som IKKE har været åbnet :) Burde da være muligt. Men idag bliver der sendt så mange varer retur hele tiden, og de skal de jo også af med :) Syntes det er fair nok man får en "brugt" vare, da man jo ogsåå selv kan komme retur hvis man fortryder.
--
#2
Raskepenge
Semi Supporter
16-04-2017 19:12

Rapporter til Admin
Typisk plast konstruktion? Hvis du er utilfreds med købet så ville jeg smide den retur og finde noget andet Hvis det irriterer dig nu, bliver det kun værre og du vil komme til at fortryde du prøvede at se om du kunne leve med det Evt. få afslag i prisen hvis muligt
--
i7-7700k, 1080 ti
#3
rasmusj78
Elitebruger
16-04-2017 19:22

Rapporter til Admin
Den ryger også retur. Havde købt den som NY.
--
#4
Duckman
Mega Nørd
16-04-2017 19:25

Rapporter til Admin
Hvis du har købt en ny maskine, og får en de har "klargjort", så ville jeg smide den retur. Den klargøring de tilbyder vil jeg ikke på nogen måde kalde for en "service", jeg vil sige at det er en ibrugtagning af maskinen, og dermed er der tale om en brugt/demo model.
--
Whatever
#5
Raskepenge
Semi Supporter
16-04-2017 19:26

Rapporter til Admin
Ja de prøvede at tørre en returvare af på dig (nok gået retur pga det vipperi du oplever) Går den så går den tænkte Power :-) En ny maskine eller afslag i prisen må være på sin plads
--
i7-7700k, 1080 ti
#6
Kaasje
Guru
16-04-2017 19:27

Rapporter til Admin
Sidst det skete for mig, nægtede de at tage den retur, da de mente at de havde ydet mig en ekstra service, som jeg skulle være taknemmelig for at de ikke have taget penge for, da det normalt kostede 700kr ekstra. Jeg brugte en måned på at overbevise dem om, at når jeg købte en NY computer, så havde jeg ikke brug for at de åbnede den for mig, installerede lort på den, og lavede koden 1234. Du skal være stædig, pisse stædig, for de er nogle plattenslagere når det kommer til sådan noget.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#7
EQuiNoX
Nørd
16-04-2017 19:32

Rapporter til Admin
Butikker må faktisk gerne sælge returvarer som nye, du kan så vælge om du ønsker at beholde den eller ej. Det er den anden side af mønten for de 14 dages retur ret du har. https://newz.dk[...] http://nyheder.tv2.dk[...] Men hvis den står skævt, så returner den.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 16-04-2017 19:32
#8
Raskepenge
Semi Supporter
16-04-2017 19:32

Rapporter til Admin
#6 Undskyld men de gør da ikke sådan noget uden at fortælle dig det, de må enten have sagt det til dig, eller så stod det på skiltet ?? Nogle mennesker ser det jo som en service og nogle betaler endda pengene for det Normalt når man køber en PC i butik, så spørger de om man vil have deres lorte service (Elgiganten, Power, Expert osv osv, alle har det) Siger man nej, så betaler man og henter maskinen i deres lager/udlevering og den er plomberet. Man har stadig 14 dages returret selvom de har installeret lort på den
--
i7-7700k, 1080 ti
#9
Mr. WoLF
Guru
16-04-2017 20:06

Rapporter til Admin
Det med den har været åbnet er det ikke fordi det er en non pure med bloatware som nu er lavet til en pure uden bloatware? det er kun en sw og ikke noget med hw eller brugt maskine. Grossist og forhandler kan godt åbne laptop og lave noget ved den f.eks. skift af OS, flere ram, anden disk og cpu. Har du prøvet at løfte den op et par gange i det hjørne den ikke rammer?, en tommel på overfladen og de andre fingre under helt ude i kanten og løfte den.
--
#10
rasmusj78
Elitebruger
16-04-2017 21:24

Rapporter til Admin
#9 Ja men det hjælper desværre ikke :-( Den ryger retur på Tirsdag. Nogen der har erfaringer med returnering af varer hos Power? Kan man retunere en vare der f.eks. er købt i Aarhus i Randers f.eks.? Ligesom man kan i Elgiganten og Bilka. - Rasmus
--
Sidst redigeret 16-04-2017 21:25
#11
Azakiel
Skribent
16-04-2017 21:31

Rapporter til Admin
#10 Hvis den er købt i butik, og ikke over nettet, står du lidt dårligere. Men prøv at ring til kundeservice først, og hør hvordan du skal forholde dig i forhold til retur af produktet, i forhold til at de har solgt dig et "brug" produkt som nyt, og hvor du kan returnere det.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#12
rasmusj78
Elitebruger
16-04-2017 21:50

Rapporter til Admin
#11 Den er købt via deres Click&Collect
--
#13
Azakiel
Skribent
16-04-2017 21:57

Rapporter til Admin
#12 Hvis det er lige som med Elgiganten, så tæller det stadig som køb i butik, da du henter den i butikken.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#14
Hans
Guru
16-04-2017 22:05

Rapporter til Admin
#12 Den er god nok - Hvis de begynder at brokke dig, skal du bare forklare dem, at det er bestillingspunktet og ikke betalingspunktet, der definerer om det er fjernkøbslovgingen eller den normale købelov, der gælder. #13 Det er det ikke. Eller det var det i hvert fald ikke for en måned siden. De har ikke lavet samme trick som El-mutanten, hvor man kun laver en reservation - pisse smart i øvrigt. Jeg havde heller ikke nogen problemer med benyttelse af returretten, da tingene desværre ikke virkede sammen.
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
--
Sidst redigeret 16-04-2017 22:06
#15
Kaasje
Guru
16-04-2017 22:16

Rapporter til Admin
#8 De ser det som en service og betaler penge for det, fordi den ansatte sælger bilder dem ind at det er besværligt at gøre selv, og pengene er godt givet ud. Jeg vil dog gerne lige rette/uddybe historien. Jeg fik den klargjorte version udleveret da den version jeg havde betalt for ikke var på lager alligevel. Købet foregik under deres åbning, så der var tusindevis af kunder, hvilket var årsagen til at de fortalte mig at de ikke kunne håndtere klagesagen på pågældende tidspunkt, og jeg måtte komme tilbage eller kontakte deres kundeservice. (jeg fik først dette at vide efter jeg havde betalt for den originale vare, og stod med den "klargjorte" ved udleveringen) Jeg tager den selvfølgelig med mig, og kontakter deres kundeservice i håbet om at få en tilsvarende model, der ikke er klargjort. Dette nægter de, med overstående årsag om udøvet service jeg egentlig burde have betalt ekstra for. Det sammen med at det var et tilbud, mente de også at jeg ikke kunne levere den tilbage og gøre brug af de 14 dages returret, som de har valgt at kører med ellers i butikkerne. Jeg endte med at få fat i varehuschefen efter at have ringet hver dag i et par uger, samt troppet op i butikken et par gange og snakket med dem der, og først da kunne de med nød og næppe give mig mine penge tilbage for den. Jeg fik ikke muligheden for at få den vare jeg originalt havde betalt kontant for.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
--
Sidst redigeret 16-04-2017 22:18
#16
Hans
Guru
16-04-2017 22:42

Rapporter til Admin
#15 Du er en meget tålmodig mand...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#17
rasmusj78
Elitebruger
16-04-2017 23:27

Rapporter til Admin
Jeg havde bestilt varen i deres click&collect. Da jeg hentede den og havde betalt for den kom jeg hjem og så den her klistermærke med Power Opstart på. Jeg havde jo købt varen som Ny og ikke åbnet og brugt. Jeg havde ikke bedt dem om at installere en masse fis på maskinen. Den vipper i venstre side når den står plant og det irriterer mig. Så er det jeg undrer om jeg skal sige at jeg bare har fortrudt købet og ønsker pengene retur eller at den vipper, har fået en serviceret maskine og ønsker pengene retur. Eller sige at den vipper og ønsker en ny? - Rasmus
--
#18
ToFFo
Guru
17-04-2017 00:34

Rapporter til Admin
#17 - Det er ikke et krav at de får årsagen til du returnerer den. Jeg ville ikke sige noget om det. Du kan være sikker på at de ikke siger noget om det til en ny køber, så det gør ingen forskel overhovedet.
--
Nu uden signatur :O
#19
Hans
Guru
17-04-2017 00:38

Rapporter til Admin
#17 Teknisk set kan du enten benytte dig af returret, og derefter købe en ny ... Eller... Gøre indsigelse i forhold til, at du havde bestilt en ny, og ikke mener, at produktet du har modtaget er nyt, og derfor vil have byttet til en ny vare ... Eller... Gøre indsigelse over defekten. Dette giver dog forhandler mulighed for at udbedre fejlen Personligt ville jeg bare returnere skidtet, og købe et andet eksemplar... Det lyder som om, at du har fået en, de har fået retur...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#20
RalleDK
Ny på siden
17-04-2017 00:43

Rapporter til Admin
@rasmusj78 Damen herhjemme har lige købt præcis den samme fra power da den var på tilbud. Den var HELT ny, skulle selv installere windows osv, den funger 100% - Så tag derop og sig du skal have den byttet til en helt ny. - RalleDK
--
#21
rasmusj78
Elitebruger
17-04-2017 03:46

Rapporter til Admin
Tak for inputs. Tager til Power i Randers på Tirsdag og får returneret skidtet.
--

Opret svar til indlægget: Bærbar fra Power: med Power Opstart og Skæv fod/kl...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning