Jeg sidder med en del oprettelser/afrapporteringer på mit arbejde hvor der sker følgende:
- Kunde oprettes
- Projektark oprettes
- Information indsættes i projektark
- Timer på projekt estimeres
- Word dokument kopieres og redigeres manuelt alt efter hvad der står af informationer i projektark
- Sektioner kopieres fra andre dokumenter alt efter hvad der står i projektark
- Værdier oprettes manuelt i forskellige databaser alt efter hvad der er udfyldt i projektark
Jeg ønsker at automatisere dette fordi det er en enormt repetitiv proces, og ærlig talt er det ret gammeldags i forhold til den verden vi lever i.
Jeg vil derfor gerne vide om det er muligt at lave en slags side (intranet) hvor man taster alle informationer ind og trykker "Submit". Alt efter hvad man har tastet ind skal den så oprette en mappe med projektnavn, kopiere Word-filen ind, redigere denne med kundenavn, måned, projekttype osv osv, derefter kopiere sektioner ind fra andre dokumenter alt efter hvad man har valgt i nogle drop-down menuer på siden.
Den skal samtidig oprette projektet i en database via nogle simple SQL-kommandoer.
Dette ville måske spare et par timer per projekt fordi der er meget kommunikation frem og tilbage i forbindelse med afrapporteringerne, og så ville man slippe for det meget manuelle arbejde.
Jeg går ud fra man kan optage nogle makroer og smide dem ind i en sekvens der ændres alt efter hvad der er valgt, men ud over det har jeg ikke den store idé om hvor kompliceret dette vil være at lave.
Er der nogen der har erfaringer med/indsigt i om dette ville være nemt at lave, og om det er noget jeg skal undersøge selv, eller om vi skal betale os fra det (jeg går ud fra jeg kan finde en på DTU der vl tjene lidt penge)?
--
.