Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Er jeg uheldig eller lorteskærm?

Af Junior Supporter Dj Mortar | 26-08-2003 12:28 | 1008 visninger | 21 svar, hop til seneste
Hejsa.. Jeg købte 22/01 en ViewSonic P90f, hos IMW (Multimedia World), som var defekt, og sendte den derfor ind til Infocare, der står for service af skærme. De sendte så en ny til mig, der også viste sig at have problemer, så den blev også sendt ind. Nu sidder jeg altså med min 3. skærm, der så meget bedre ud end de 2 andre, men nu er jeg altså overbevist om at den heller ikke kan virke optimalt. Billedet står og hopper lidt hele tiden og i perioder går den helt galt, hvor man kan se at hjørnerne står og hopper virkelig meget. Generelt står billedet uklart imo. Føler mig ærlig talt meget snydt hvis skærmen ikke er bedre end det, da mine venner, der har betalt det halve for deres skærme, ikke har nogen problemer... Har trods alt betalt 3000kr. for skærmen... Det er ikke grafikkortet, da jeg har testet skærmen på 2 forskellige maskiner... Hvad fanden gør man i sådan en her situation? Har selvfølgelig skrevet til Infocare, men de skriver bare: "... jeg tror ikke vi kan gøre din skærm bedre end den er nu. Jeg tror at producenten mener at den opfylder de angivne specifikationer. Vi har ikke noget at gøre med import eller salg af hverken denne eller andre skærme. Vi er en ren producent uafhængig serviceorganisation som varetager garantiservicen på vegne af forskellige producenter..." Håber at I har en idé til hvad fanden jeg kan gøre?! Eller har kendskab til skærmen og kan fortælle mig om det bare er skærmen der er skod?!
--
Bare fordi at jeg går hurtigt er ikke ensbetydende med at jeg har travlt
#1
JunkStar DeLuxe
Mega Supporter
26-08-2003 12:33

Rapporter til Admin
*OT* Hvem er Infocare ?? og hvorfor sendte du den til dem ?
--
http://service.futuremark.com[...] http://Www.clan-gtf.dk[...] @ Q-net Vil du se mit sys ? Så tjek profil...
#2
santa
Semi Supporter
26-08-2003 12:34

Rapporter til Admin
Hvad har du til at stå omkring skærmen? Højtalere, sendere til mus/tastatur, ladestationer, transformatere og lignende påvirker skærmen.
--
Professionelt diskotek/teater-lysudstyr sælges i denne tråd: http://www.hol.dk[...]
#3
Leap
Elitebruger
26-08-2003 12:35

Rapporter til Admin
Uanset hvad de siger i IMW så har du ret til at få den service det kræver til du er tilfreds med dit produkt, ellers bed om pengene retur. Med en skærm til 3k, skal der altså ikke være problemer overhovedet. Men IMW har så vidt jeg er informeret ikke den bedste kundeservice der findes, men hvis du bor i nærheden, så snup skærmen med ned til dem, og udpeg de specifikke problemer der er ved skærmen! Ellers er der jo kun forbrugerstyrrelsen tilbage, og dem kan de ikke lide.
--
If you won't join em, beat em!!
#4
JunkStar DeLuxe
Mega Supporter
26-08-2003 12:35

Rapporter til Admin
#0 Forresten har jeg osse sådan en skærm... Den er helt skarp ved mig efter at jeg gav den et stik med jord, men mit problem er nu at den "klikker" meget kraftigt en gang imellem... Specielt når den har været tændt længe
--
http://service.futuremark.com[...] http://Www.clan-gtf.dk[...] @ Q-net Vil du se mit sys ? Så tjek profil...
#5
Dj Mortar
Junior Supporter
26-08-2003 12:39

Rapporter til Admin
#1: Infocare er et firma, der står for service af skærme, det gør de for næsten alle skærmproducenter og forhandlere. #2: Har jo min tastatur og mus modtager ca. 20cm fra skærmen og lige nu står mine højtalere over 1m fra... Og det er bare nogle små computerhøjtalere... #3: Mit næste "træk" er også at gå ned til IMW, men skal bare lige skaffe en bil, derfor jeg ik har været der nede endnu... #4: Klikker? altså siger lyde?
--
Bare fordi at jeg går hurtigt er ikke ensbetydende med at jeg har travlt
#6
Dj Mortar
Junior Supporter
26-08-2003 12:41

Rapporter til Admin
Skal lige siges at jeg har altid haft højtalere og sender stående omkring min skærm, og min gamle skærm har ik klaget overhovedet, og min nye burde også have "vænnet" sig til det hvis det endelig var? Det skal sige at jeg er flyttet imellemtiden og derfor har de stået på forskellige steder, forskellige stikkontakter og har som sagt også testet på forskellige computere, så det må jo være selve skærmen...
--
Bare fordi at jeg går hurtigt er ikke ensbetydende med at jeg har travlt
#7
JunkStar DeLuxe
Mega Supporter
26-08-2003 12:42

Rapporter til Admin
#5 Ja den siger en mekanisk kliklyd inde fra bagenden af skærmen... Tror det er et komponent der er gået istykker.. Men skal jeg så henvende mig til de der Infocare ?
--
http://service.futuremark.com[...] http://Www.clan-gtf.dk[...] @ Q-net Vil du se mit sys ? Så tjek profil...
#8
Dj Mortar
Junior Supporter
26-08-2003 12:48

Rapporter til Admin
#7: Ja hvis din skærm er defekt, er det Infocare, der står for det... http://www.infocare.dk[...] du kan udfylde en formular på sitet...
--
Bare fordi at jeg går hurtigt er ikke ensbetydende med at jeg har travlt
#9
JunkStar DeLuxe
Mega Supporter
26-08-2003 12:54

Rapporter til Admin
#8 Hmm har lige kigger på http://www.midtdata.dk[...] og der står intet om Infocare, kun at det går gennem dem som normalt.
--
http://service.futuremark.com[...] http://Www.clan-gtf.dk[...] @ Q-net Vil du se mit sys ? Så tjek profil...
#10
L00t
Elitebruger
26-08-2003 12:57

Rapporter til Admin
Håber at I har en idé til hvad fanden jeg kan gøre?! Kontakte *forhandleren* og bede om øjeblikkelig udbedring af problemet, ombytning eller ophævelse af handlen og dine penge tilbage. Efter 2 x rep/ombytning bør problemet være løst, så hvis det er samme problem har du krav på at få en af ovenstående tre løsninger. Husk at forklare det samme til forhandler som du gør til os.
--
3 stk. fuldstændigt afsindigt sindssyge blæsere sælges i denne tråd : http://www.hol.dk[...]
#11
Dj Mortar
Junior Supporter
26-08-2003 12:57

Rapporter til Admin
#9: Så send en mail til Midtdata, så skal de nok fortælle dig hvad du skal gøre... Jeg fik bare at vide fra IMW at jeg skulle kontakte Infocare direkte og jeg ved at mange andre computerbutikker gør på samme måde.
--
Bare fordi at jeg går hurtigt er ikke ensbetydende med at jeg har travlt
#12
The Serious Player
Giga Nørd
26-08-2003 12:58

Rapporter til Admin
OT >> ligger IMW på Falkonér Allé ?
--
#13
Freak1
Super Supporter
26-08-2003 12:58

Rapporter til Admin
#7 det burde stå på din faktura eller på forhandlerens side altså hvilket firma der sørger for service af din skærm
--
#14
Dj Mortar
Junior Supporter
26-08-2003 13:07

Rapporter til Admin
#12: Ja, det gør det... Hhmm ok så i vil bekræfte mine planer om at gå ned og få pengene tilbage? Det lyder godt, jeg ved bare at det vil skabe problemer, sådanne steder whiner altid jo... :( Hader bare at skulle bruge så meget tid på sådan noget her, men nu gider jeg fandme ik mere...
--
Bare fordi at jeg går hurtigt er ikke ensbetydende med at jeg har travlt
#15
Panteren
Megabruger
26-08-2003 13:08

Rapporter til Admin
14# Henvend dig hos IMW Multimedia, det er dem som har forpligtigelsen over for dig som kunde, det er egentlig dig uvedkommende hvor IMW får repareret deres skærme. Det er udelukkende IMW som star for garanti forpligtelsen så henvend du dig til dem og foralng at få en ny skærm.
--
Man er klog når man ved hvad det er man ikke ved noget om
#16
JunkStar DeLuxe
Mega Supporter
26-08-2003 13:12

Rapporter til Admin
Yes så er min ordnet.. Det var infocare
--
http://service.futuremark.com[...] http://Www.clan-gtf.dk[...] @ Q-net Vil du se mit sys ? Så tjek profil...
#17
The Serious Player
Giga Nørd
26-08-2003 13:12

Rapporter til Admin
Har selv handlet derinde et par gange.... Var inde og skulle købe en blok SD-RAM PC133 til min søster, og den blev sat i... efter jeg så senere fik tjekket var det en blok 128 hun havde fået og ikke 256 som vi havde bestilt (så der kun var 256 i, ialt, der var en 128 i,i forvejen..) men da der er gået 2 mdr. så kan man vel ikke klage nu... :(
--
#18
L00t
Elitebruger
26-08-2003 13:13

Rapporter til Admin
Du kan forlange ombytning eller penge tilbage. Men tal nu pænt til ekspedienten, han gør bare sit job. Vær smart og tag udskrifter med fra http://www.net-tjek.dk[...]
--
3 stk. fuldstændigt afsindigt sindssyge blæsere sælges i denne tråd : http://www.hol.dk[...]
#19
Dj Mortar
Junior Supporter
26-08-2003 13:15

Rapporter til Admin
#18: Sikker på at det hører under e-handel? Har jo kun bestilt det på nettet, har selv hentet det i butikken... Aner det ikke, men går der ned her i løbet af ugen så... Og skal nok snakke pænt til ekspedienten, hvis han snakker pænt til mig ;)
--
Bare fordi at jeg går hurtigt er ikke ensbetydende med at jeg har travlt
#20
L00t
Elitebruger
26-08-2003 13:22

Rapporter til Admin
#19 Reklamationsretten er fuldstændig ens uanset om du har fået skidtet tilsendt eller selv afhentet i butikken. MEN - for lige at slå det fast, så gælder det også som nethandel (postordre med fortrydelsesret) når du bestiller på nettet og afhenter i butikken. Jeg citerer fra mail fra forbrugerombudsmanden, Mit spørgsmål : Kære FS Efter længere tids surf på Net-tjek.dk kan jeg stadig ikke finde svar på mit spørgsmål, og jeg håber derfor at I vil være mig behjælpelig til at finde svaret. Spørgsmålet går på fortrydelsesretten, og om under hvilke omstændigheder den træder i kraft. Ved postordrehandel er der fortrydelsesret, men hvis en given kunde bestiller et produkt online på en hjemmeside, og så siden afhenter varen i en fysisk butik - er der så fortrydelsesret? Kunden har mulighed for at besigtige varen inden han forlader butikken, men aftaleindgåelsen vedr. købet er foregået online. Fortrydelsesret eller ej? Håber I kan hjælpe. På forhånd mange tak. Svaret : Det afgørende er, om du har indgået aftalen over internettet. Har du det, er det uden betydning, om du får varen tilsendt, eller om du selv afhenter den i butikken. Du har fortrydelsesret i begge situationer. Med venlig hilsen På Forbrugerombudsmandens vegne Peter Fogh Knudsen Specialkonsulent, cand.jur. Forbrugerstyrelsen
--
3 stk. fuldstændigt afsindigt sindssyge blæsere sælges i denne tråd : http://www.hol.dk[...]
#21
The Serious Player
Giga Nørd
26-08-2003 13:42

Rapporter til Admin
L00t > det lyder da najs nok ! Dvs. så kan man faktisk afhente og benytte sig af returretten alligevel... HEHE najs ! :D
--

Opret svar til indlægget: Er jeg uheldig eller lorteskærm?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning