Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

hvem er skyld?

Af Super Nørd uniQue | 15-01-2005 22:10 | 3867 visninger | 139 svar, hop til seneste
Jeg har solgt et grafikkort over QXL (et R9700PRO), kortet var 100% funktionel, da jeg besad det, men da køberen modtag det og installerede det, kunne han konstatere grafikfejl under opstart og i windows. Ved forsendelse havde jeg lagt kortet ind i den originale boks, den originale boks lagde jeg så ind i endnu en kasse, som jeg rundt om har lagt pap-papir, så den kunne afdæmpe slagene ved stød. Jeg mener derfor, at jeg fra min side har beskyttet kortet tilstrækkelig godt. At kortet alligevel er blevet beskadiget ved modtagelse, mener jeg ikke er min sag, køberen forlanger dog, at jeg tilbagebetaler ham pengene, og han tilbagesender mig kortet. Det synes jeg ikke er rimeligt, da kortet kørte problemfrit på min computer, og jeg nu lige pludselig skal stå med et skadet kort! Mit synspunkt er, at det er mellem ham og postdanmark, og det er postdanmark køberen skal henvende sig til. Hvad er jeres holdning, hvordan takler man disse situationer? Har i oplevet noget lign.?
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#1
alihaider
Junior Supporter
15-01-2005 22:14

Rapporter til Admin
Jeg har godt nok ikke været ude for sådan en situaion (heldigvis), men du kan jo spørge ham hvordan han synes du ellers skulle have pakket den ind... Det kan vel ikke blive meget bedre? Eller tror han at kortet var defekt før du sendte det? Altså at du prøvede at snyde ham?
--
Jeg er ikke vild med AMD fordi jeg har det - Men jeg har det fordi jeg er vild med det!
#2
uniQue
Super Nørd
15-01-2005 22:18

Rapporter til Admin
Problemet er, at kortet er blevet defekt/skadet under transport. Han beskylder mig hverken for at snyde ham, eller at jeg har pakket den dårligt ind, hvilket jeg ikke synes, jeg har. Spørgsmål er bare hvad skal man gøre en sådan en situation, det er ærgelig, at så noget opstår, men det kan jo ske!
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#3
Hest|
Mega Nørd
15-01-2005 22:22

Rapporter til Admin
#2 Der er ingen der siger at det er post danmarks skyld. Kan jo sagtens være han har futtet det af mens han har rørt ved det eller brændt det af ved overclocking og så bare vil have pengene igen. Og på den anden side kan du have sendt ham kortet og sige det virkede selvom det er defekt. Post Danmark kan sige det samme hvis kassen ikke er blevet voldtaget undervejs. Så det er en lidt svær situation. Nogle ville nok sige at man deles om udgiften og så har i begge mistet på det, men det er heller ikke fair for nogen i sidste ende, men nok det bedste at gøre for begge parter.
--
Jeg elsker hø Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP
#4
MegaNight
Gigabruger
15-01-2005 22:22

Rapporter til Admin
det er postdanmarks skyld be ham gå op til dem og klage og be om afstatning
--
Naaa why
#5
uniQue
Super Nørd
15-01-2005 22:32

Rapporter til Admin
#3 Ja helt klart, men kortet var altså 100% funktionel hos mig!!! #4 Det har jeg også i sinde at skrive til ham.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#6
DEVIL_DK
Semi Nørd
15-01-2005 22:36

Rapporter til Admin
er der ikke stadig garenti på det ?
--
*Asus A8V DLX*3200+Winchester*Corsair Twinmx pc4000* *Club3d 6800GT**Audigy 2*2X120 GB seagate 7200.7* *Pioneer DVD-R 107*LG L1910S*
#7
uniQue
Super Nørd
15-01-2005 22:37

Rapporter til Admin
Nej, jeg har skiftet standardkøleren ud med en stor Zalman kølerprofil, så det er der ikke!
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#8
Scherfig
Nørd Aspirant
15-01-2005 22:39

Rapporter til Admin
Hvis jeg med 100% sikkerhed ved at kortet virkede da jeg afsendte det, og at jeg ligeledes havde pakket den forsvarligt ind så ville jeg med hånden på hjertet ikke modtage nogte retur eller lign. I jeres tilfælde, så fremt det virkede, så er det helt klart ham selv eller post DK der har ansvaret (afhængigt af hvad der er sket med det). Altså er du uden skyld.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
Hest|
Mega Nørd
15-01-2005 22:43

Rapporter til Admin
#8 Der må helt klart være nogle regler om det, ellers skulle jeg med glæde sælge nogle defekte dele og så være ligeglad med folk bagefter. Den holder jo ikke helt.
--
Jeg elsker hø Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP
#10
Dosis
Gæst
15-01-2005 22:46

Rapporter til Admin
Hvis jeg ikke har sagt at jeg sender det uden ansvar, så ville jeg nok enten give pengene tilbage eller fifty fifty hvis det er noget dyrt. Men sige at han skal tjekke om pakken er bulet, så burde i snakke med postdanmark.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
uniQue
Super Nørd
15-01-2005 22:50

Rapporter til Admin
Jeg mener bare, når jeg har sendt varen ud af døren, og den indtil der har været 100% funktionel, og jeg har pakket den godt ind som man nu kunne, så har jeg udført min del af handelen, og så kan det ikke passe, at jeg skal stå for skaden, postdanmark eller hvem har gjort! Det er jo helt unfair for mig.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#12
Scherfig
Nørd Aspirant
15-01-2005 22:50

Rapporter til Admin
#9 > Prøv nu at læs hvad jeg skriver: Hvis jeg med 100% sikkerhed ved at kortet virkede da jeg afsendte det, og at jeg ligeledes havde pakket den forsvarligt ind Hvis overstående er tilfældet, så sælger jeg jo ikke noget der er defekt, gør jeg ? Hvis varen virkede da han afsendte den og den er pakket forsvarligt ind, så kan hardwaren jo ganske logisk kun være beskadiget enten hos modtageren eller under transporten udført af Post DK. Og det har intet med sælgeren at gøre...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
Theking2
Maxi Supporter
15-01-2005 22:54

Rapporter til Admin
Det kan jo også være sket imens du har skruet det ud af pc'en og pakket det ned. Du kan jo ha kommet til at røre ved noget som du ikke måtte eller noget lign. Det er meget sjældent at postDK tager skylden på sig, så det bliver jo nok noget hvor i betaler 50/50
--
Dell XPS 3|:|3.2 Ghz P4 540|:|i925X ICH6-R|:|2x512 PC4200 Dual DDR2 533 Mhz|:|Radeon X800 SE PCI-E|:|Creative Audigy 2|:|160GB SATA Seagate|:|DVD+RW Philips 16x DL|:|460W PFC|:|M993 19" Ultrascan
#14
Hest|
Mega Nørd
15-01-2005 22:56

Rapporter til Admin
#12 Ja det læste jeg skam godt, var heller ingen form for kritik af dig, men det er let at sige det virker når man sender det hjemmefra. Måske har man futtet noget af mens man har pillet det ud. Jeg ved ikke om jeg personligt ville betale noget tilbage. Afhænger af den anden person. Siger bare det er let at sige det virkede da man sendte det. Og det er let at sige det ikke virkede da det ankom. Selvom der er en bule i kassen, så går elektronik ikke bare i stykker af den grund. De fleste ting kan du smide rundt med og de vil stadig virke bagefter i 99,9999% af gangene.
--
Jeg elsker hø Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP
#15
Nigaband
Giga Supporter
15-01-2005 22:57

Rapporter til Admin
nu er civilkøb ikke min stærke side - men mener det er ham som køber, der skal bevis at en mangel/fejl har været der på det tidspunkt han modtog varen. Det må domstolen så afgøre - Men håber da i finder ud af noget inden det når så langt
--
ASUS M6800Ne | Intel Pentium-M 735 1.7Ghz | 1024MB Kingston PC2700 CAS2.5 DDR Memory | Hitachi 60GB 5400RPM 8MB UDMA100 | 15.1" TFT SXGA | Toshiba DVD-Rewriteable | ATi Radeon9700 64MB
#16
Turbo_crash
Giga Nørd
15-01-2005 23:00

Rapporter til Admin
Havde jeg solgt noget som har virket og virkede da jeg pillede det ud af min maskine og pakker det godt og sender det, og køberen så kommer og siger at det laver "fejl" så ville jeg sige "nå" og så sige til ham at han har ikke passet på med statisk elektricitet da han har moonteret det, for det virkede da det blev taget ud. Og køber har ingen ret til reklamation eller på anden måde fortrydelse, så købt er købt, og derofr køber jeg ikke den slags brugt, med mindre jeg kan se det virker på stedet eller jeg selv tager noget med som det kan monteres i så jeg ka nkontrolere det. Men i din sag, der ville jeg bare sige han ikke har passet ordenligt på, og det ikke er mit problem, og det er i din fulde gode ret til at gøre sådan.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#17
uniQue
Super Nørd
15-01-2005 23:07

Rapporter til Admin
#13 Jeg har monteret og afmonteret så meget HW, at jeg mener, at jeg godt ved hvordan piller et stykke HW ud :). #16 Ja, det kan det jo sagtens være, men synes det er synd for ham, hvis det virkelig er post.dk skyld, hvilket det sagtens kan være, de kaster bare rundt med pakkerne som man kaster med fodbolde i deres pakkecenter! Selvom jeg synes det er synd for ham, nægter jeg dog at erstatte skaden, da jeg er rimelig sikker på, at jeg intet har med denne at gøre!!!
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#18
Theking2
Maxi Supporter
15-01-2005 23:10

Rapporter til Admin
#16 Dette her er taget fra e-trading hvor de gav et resume af mødet med justitsministeriet. Efter vores møde i Justisministeriet er der blevet tilføjet nogle regler i vore betingelser. Det blev på mødet slået fast, at auktionshuse, der formidler et salg via Internettet, er forpligtigede til at give køberen 14-dages returret, ligesom vi kender det fra reglerne om distancehandel i købeloven. Nu ved jeg ikke om QXL formidler et salg, da jeg ikke er helt sikker på hvad ordet "formidler" betyder. Så jeg kan godt tage fejl.
--
Dell XPS 3|:|3.2 Ghz P4 540|:|i925X ICH6-R|:|2x512 PC4200 Dual DDR2 533 Mhz|:|Radeon X800 SE PCI-E|:|Creative Audigy 2|:|160GB SATA Seagate|:|DVD+RW Philips 16x DL|:|460W PFC|:|M993 19" Ultrascan
#19
Turbo_crash
Giga Nørd
15-01-2005 23:14

Rapporter til Admin
Så må QXL da give køber den erstatning som du skriver om, for salget er mellem private, og der er ingen reklamation. #17 jo men forklar mig lige hvad skulle Postdanmark kunne gøre ved det GFX så det laver fejl ? det har jo været pakket ind, go har det ikke været pakket ind så det har fået fejl, så er det din skyld og ikke PostDK.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#20
Leo
Supporter Aspirant
15-01-2005 23:23

Rapporter til Admin
Det kan da meget vel være at du ikke har noget med at defekten at gøre. Men efter min mening så må det mest rimelige være at i deler "skaden", det er surt, men da klart det mest fair at gøre... Tag og se det fra hans side, han har betalt for et grafikkort som han så får hjem og ikke virker, det er jo lige så meget penge ud af vinduet som at du evt. betalte pengene tilbage og fik et grafikkort tilbage der ikke virker... Jeg ved ihvertfald hvad jeg ville gøre i dit tilfælde, men spørgsmålet er vel hvad ens samvitighed finder rimeligt... :)
--
hardwaretidende?
#21
Turbo_crash
Giga Nørd
15-01-2005 23:29

Rapporter til Admin
#18 Det er faktisk rigitg det du skriver, for jeg kommer til at huske på en bådhandel som der var reklamation på, og der var det bådformidleren som er mellemhandleren i mellem de to private som står for alt garanti og reklamation. Så #0 du skal henvis din køber til at kontakte QXL og ordne det med dem, hvad der så skal gøres ved det for at løse hans problem, og det er ikke pjat, det er helt efter loven som den er pt.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#22
uniQue
Super Nørd
15-01-2005 23:33

Rapporter til Admin
#19 Jeg har pakket det ind, så den vil kunne overleve ved alm. transport, det holder selvfølgelig ikke hvis de kaster rundt med kasserne! #20 Nu beder jeg ham om at henvende sig til postdanmark. hvis det ikke bliver til noget, så vil jeg overveje fifty fifty metoden. han har givet 1280 kr for det, så jeg skal give ham 640 kr tilbage!
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#23
Turbo_crash
Giga Nørd
15-01-2005 23:33

Rapporter til Admin
Leo. Man deler ikke halv skade med nogen, enten så virker det, ellers også gør det ikke, og skal han have rabat, så skal han aflevere det kort og få halvdelen tilbage, det er hans skyld at sælger så står med et defekt kort nu, så egentlig burde han ikke have en klejne retur.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#24
AA
Super Supporter
15-01-2005 23:35

Rapporter til Admin
#22 Selvom du skulle betale 640,- tilbage så har du jo stadig gjort en ok handel - hvad enten det kort var defekt ved afsendelse, døde undervejs eller køberen fejlmonterede det.
--
#25
Turbo_crash
Giga Nørd
15-01-2005 23:39

Rapporter til Admin
uniQue. Nu har jeg købt en del GFX gennem tiden, og de er alle sendt i org kassen, kun med staticposen omkring, og sendt med postDK og de har alle været i orden, og så let går et GFX heller ikke i stykker, så har der ikke været knækket noget af, så fejler det ikke noget. Og du har vel ikke tænkt dig at betale noget tilbage og lade ham beholde kortet ? For har du så ikke et eller andet jeg kan købe af dig, og jeg kan så fortælle dig på forhånd at det er gået i stykker og jeg vil have mindst halvdelen tilbage, men du får ikke væren, den beholder jeg. Næææ, hvor dum skal man være, det lyder mere som om gutten der er lige lovlig smart nok. Men som vi har skrevet, så er det QXL der skal hendvendes til, og ikke dig, ALLE handler som har en mellemhandler som tjæner penge på at formidle en handel overtager reklamation på den vare som bliver handlet, så lad nu være med at dumme dig i den handle når du har dit på det tørrer.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#26
hpo
Semi Supporter
15-01-2005 23:46

Rapporter til Admin
Er det ikke sådan at efter købeloven så er det sælger der skal kunne bevise at der ikke var en defekt på det solgte ?? Det kan sælger jo ikke og så er køber i sin gode ret til at kræve handlen hævet eller få noget der virker,det er sådan jeg mener købeloven fungere,både mellem private og erhverv/privat prøv evt at slå det op i købeloven
--
hpo ICQ #145826340 Hellere en hånd i trussen,end 10 trusser i hånden
#27
Permand
Gigabruger
15-01-2005 23:46

Rapporter til Admin
Nu går jeg så væk fra qxl snakken, og begynder på noget vi har haft om i erhvervsret: Med mindre andet er aftalt, gælder eventuelle skader fra Første Fremmede Fragtfører. Dvs. at, med det samme du har afleveret pakken hos postDK, er det købers ansvar, jeg skal ikke kunne sige med sikkerhed om dette gælder ved privatkøb, men mener det er noget i den stil, du skal selvfølgelig kunne bevise det duede da du sendte det.
--
#28
uniQue
Super Nørd
15-01-2005 23:48

Rapporter til Admin
#25 Jeg kan godt se logikken i dit svar. Mit de tidligere gange jeg har haft problemer og kontaktet QXL, så er deres instilling "det rager ikke os, det er mellem sælger og køber". Jeg er rimelig sikker på, at QXL intet vil gøre, og så henvender han igen til mig. Kortet lå i statisk pose og så i original emballage, og den lå i endnu en stor kasse med noget papir til beskyttelse mod stød. Grunden til, at jeg tror det kan blive defekt under transport, skyldes at der sidder en stor Zalman passivkøleprofil på grafikkortet, så den vil ikke være særlig glad for at blive kastet meget rundt! Jeg vil selvfølgelig ikke lade ham beholde kortet, det sidste jeg kan gå med på er, at han giver mig kortet, og jeg betaler ham ½ af pengene igen! Så har jeg også været flink, da jeg intet har med den skade at gøre!
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#29
Turbo_crash
Giga Nørd
15-01-2005 23:55

Rapporter til Admin
Jeg er helt sikker på den med at mellemhandleren står med ansvaret når parterne er private, og hvis QXL kan slippe ud af det bare ved at sige, "det rager ikke os" så snak engang med forbrugerstyrelsen, for jeg ved en bådformidler kom til at hænge på den med en reklamation. Og selvom der er stor køler på den, så skal den jo været faldet af og have ødelagt noget, og det er langt fra sikkert der er gået noget i stykker af den grund, jeg tror mere på at han har OC det for meget, og der så er smuttet noget RAM eller coren har taget skade. Jeg ville ikke på noget tidspunkt give noget tilbage, for hvorfor skal jeg stå med en udgift på 640kr og et defekt kort, det er jo latterligt at betale andre for at ødelægge noget jeg kunne ødelægge gratis selv.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#30
hpo
Semi Supporter
15-01-2005 23:56

Rapporter til Admin
tror heller køber får post.dk til at betale hvis der ikke er klaget over at pakken var skadet ved modtagelsen,foruden at det nok skal sendes som forsigtigpake osv osv post.dk dækker ikke en grafikfejl på et kort der ellers virker,prøv at tænk på hvor meget de så skulle dække på alt det bras der bliver sendt fra div butikker hvor der ikke er skade på pakken ved modtagelse,der ligger jo hos sælger. #27 Det begynder at ligne noget,der er jo 2 års reklamations ret på købte ting,hvor de første 6 mdr har det man kalder formodnings reglen/garanti hvor det er sælger der skal bevise at fejlen ikke var der på salgstidspunktet,og det kan sælger jo nok ikke. Det er lidt surt,har du ikke den originale køler som du kan montere på kortet igen og evt få det repareret ???
--
hpo ICQ #145826340 Hellere en hånd i trussen,end 10 trusser i hånden
#31
uniQue
Super Nørd
15-01-2005 23:59

Rapporter til Admin
Ja det kan sagtens være han har OC eller flashed kortet. Hans første henvendelse til mig efter jeg han fik kortet ser således ud: Hej Nu har jeg modtaget kortet, men jeg har store grafikfejl både i 2d boot og windows og det er helt galt med 3d. grafik Man kan slet ikke se hvad det skal forestille!! Har du haft problemer med det? Jeg har læst på mange forum osv, Nogle mener man kan flashe bios på grafikkortet osv. Er det noget du event har gjort? eller har du overclokket? Håber du kan hjælpe,, det er møg ireterende!!! Jeg vil prøve kortet i en anden pc'er men har ikke haft tid endnu... Jeg svarer så: Kortet fungerede uden problemer i min maskine, jeg har hverken haft kortet flashet eller overclocket. Jeg tror heller ikke, at det er en god ide, at du forsøger på dette. Har du flashet eller overclocket det siden den melder grafikfejl? Hvordan sidder køleren på grafikkortet? Jeg håber ikke, det er fordi post.dk har været for hård mod pakken.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#32
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 00:01

Rapporter til Admin
Han svarer så: Nu har jeg prøvet grafikkortet i 3 forskellige pc'ere. I alle maskiner kommer de samme fejl: Grafikkfejl under opstart og i windows. Fejlene har været der lige fra første gang jeg installerede det i min egen pc'er! Dvs. jeg har betalt 1280,- kr for et grafikkort der ikke virker som det skal! Det eneste rigtige er at jeg sender kortet tilbage til dig, og at du overfører 1280,- kr til mig. Jeg svarer: Jeg havde grafikkortet kørende i min maskine indtil den dag, hvor jeg sendte dig den, der har intet problem været med grafikkortet, det kørte bare som det skulle. De grafikfejl du nævner, er ikke noget jeg har oplevet i den tid, jeg har haft grafikkortet. Hvis fejlene har været der fra første gang du installerede den på din PC, så er kortet sandsynligt blevet beskadiget under transport, i så fald vil jeg anbefale, at du skynder dig ned i dit lokale posthus og snakker med dem, jeg købte engang et DVD-drev, hvor skuffen var blevet ødelagt, jeg gik så ned på mit lokale posthus og snakkede med dem og fik erstatning, men du skal huske at tage emballage, kasse og alt med ned, så de kan se, hvordan grafikkortet var pakket ind, da den blev transporteret. Jeg solgte dig en vare, der var 100 % funktionel, at den er blevet beskadiget under transport, er posthuset du skal henvende dig til, idet jeg mener, at jeg fra min side har beskyttet grafikkortet tilstrækkelig godt. Og hans seneste mail for et par minutter siden: Hej Igen Ja tak! Kortet så ud til at være pakke ok ind. Man kan jo ikke se at det er noget i vejen med det. Tror du selv på at Posvæsnet vil betale for det bare fordi du mener at det er gået i stykker under transport? Hvorfor er du så sikker på at det er gået i stykker under transport? Det er mig der har smidt 1280,- kroner ud af vinduet! Hvordan vil du selv have det hvis du betaler så meget for noget der ikke virker? Hvis du mener kortet er ok kan du event sælge det til en anden! Det kan ikke være fair at jeg skal stå med alle udgifter.. Jeg har jo betalt forud.. du har mindst lige så stor et ansvar! Mvh.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#33
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 00:08

Rapporter til Admin
#30 Jo, jeg har også givet ham den originale køler + kvittering.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#34
Permand
Gigabruger
16-01-2005 00:10

Rapporter til Admin
#30 Det eneste jeg skriver noget om er fejl under trtansport, alt det andet er jeg også udemærket bekendt med, men tænkte ikke det var relevant.
--
#35
Turbo_crash
Giga Nørd
16-01-2005 00:12

Rapporter til Admin
Der et meget halløj, det er jo lige meget om han havde betalt forud eller bagud, han har ødelagt kortet, og længere er den ikke. For vi kender jo alle de glade computer knægte der dyrker det, og som han selv skriver, så kender han jo alt til OC og flashning, og det er jo helt naturligt at køber man noget, så skal det jo straks testes om det kan trække noget mere end det gør, og hvorfor køber han ellers et med ekstra stor køler osv. Det er da fordi han skal OC det til det ikke kan mere, og den smuttede så for han denne gang (også) så mon ikke han bare skal købe sine dele fra ny, og så slås med firmaet i stedet for, der har han en chance, og imellem private er der INGEN raklamation, og nogen skal have den på den hårde måde før de fatter den, og han lyder som om det ikke er første gang han skriver den slags klager, og klynke kan han også. Jeg vil hellere være et dumt svin med gåd samvittighed, end at være et fattig fjols der er snydt af en vold HW boller.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#36
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 00:14

Rapporter til Admin
#35 Hehe jeg kan li din stil.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#37
AA
Super Supporter
16-01-2005 00:19

Rapporter til Admin
#33 Har du et link til den pågældende auktion. Kunne måske være lidt relevant at se ... Nu paster du godt nok hans mail, men han har ikke haft lejlighed til at forsvare sig herinde og belært af de mange tidligere tråde her på hol.dk såsom "Sælger er en dum skid - hjælp?", "snydt i handel", osv. så viser det sig som regel, at en sådan sag altid har to sider. At du i tidens løb har monteret masser af hardware sikrer på ingen måde, at du ikke har lavet en fejl denne gang. Lige så vel kan køber jo have leget med hardware hele sit liv, men stadig lavet lort i den, da han skulle montere det. Personligt tvivler jeg også på, at fejlen er sket under transport - specielt fejlbeskrivelsen i #31 taget i betragtning. I bund og grund må det være op til dig selv og din samvittighed, hvorvidt du gider foretage dig mere i denne sag. Så vidt jeg ved er du i din gode ret til bare at skrive "ærgelig ærgelig" til køberen og så vende det døve øre til. Omvendt kan du jo sikkert også sagtens sætte dig i købers situation ...
--
#38
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 00:22

Rapporter til Admin
Han lyder meget rolig i sine mails, var jeg køber, vil jeg blive meget gal, hvis jeg har betalt for en varen, som ved modtagelse ikke fungerer! Det kan tyde, at han selv har skadet kortet, men intet er sikkert!
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#39
gekko_man
Supporter Aspirant
16-01-2005 00:24

Rapporter til Admin
Der er to sider af sagen: Hvis PostDK skal erstatte noget, er det op til sælger/afsender at hive pengene ud af dem. Afsenderen har ansvaret. Du betaler ham pengene tilbage og tager sagen med posten. Hvis det altså er sendt som pakke og er forsikret. Som brev er sværere. Hvis I skal finde en løsning mellem jer, er det straks mere kompliceret. Han har i princippet købt kortet som beset - dvs. han kan ikke klage over standen. Men den er meget svær... Hvordan var indpakningen?! Én ting er to kasser udenom. Men lå kortet løst inde i pakken og kunne rasle rundt? Hvis du ikke har lagt det i noget inde i æsken, er det meget sandsynligt det er smadret under transport.
--
"Byens hold"
#40
don purse
Supporter Aspirant
16-01-2005 00:26

Rapporter til Admin
#35 helt korrekt, jeg vil gerne lige høre om, den måde du opsatte QXL siden på under garanti. Hvis du har skrevet under garanti: Garanti: Ingen , så er der ikke noget at komme efter. Jeg har prøvet at modtage et bundkort, som ikke virkede, det fik jeg byttet tilbage, heldigt for mig. Jeg sagde at der var et hak nede i print banerne, hvor kølere skulle sættes fast. Jeg sendte det tilbage til ham, med det samme, og han sagde at det var nok sket i forbindelse med at han havde afmonteret kølere. Jeg fik mine penge tilbage ( faktisk sket her på hol.dk ). Hvis ham du solgte det til, var lidt smart, så sendt han det Gfx-kort tilbage til dig med det samme, det virker altså lidt mere troværdigt, end at stå med kortet og hyle op. Så kunne du tetste det, og ikke kunne tage det derfra. Det er da en chace at tage for ham, men hvad skal han bruge kortet til, hvis det ikke virker?? Alt ialt vil jeg bare sige, at et Gfx-kort kan sgu holde til meget " vold ", forstå mig ret, har haft flere kort til at lægge i min rode skuffe uden statisk-pose, med skruer, kølere og andet lort oven på, de virker sgu stadig. Jeg tror ikke en tødel på ham, det er overclocket, mere strørm og andet statisk lort, gør alle elektronik dele ustabile. Håber du kan bruge denne smøre til noget, men læg lige mærke til det med garanti, ikke Don purse
--
FCM forever
#41
Omega Supreme
Ultrabruger
16-01-2005 00:26

Rapporter til Admin
Hvis jeg vidste at kortet jeg solgte fungerede 110% da jeg tog det ud af PCen samt det kom i anti-statisk pose mv og det var godt beskyttet under forsendelsen. Så ville jeg IKKE acceptere at få kortet tilbage og tilbage betale pengene pga køber uforsigte omgang med følsomt udstyr !. Jeg er ret sikker på at sælger selv har ødelagt kortet under indstallation. Har har sikkert været iført en stor uldsweater der er godt ladet om med statisk elektricitet. Når jeg installere og afinstallere hardware har jeg antistatiske poser liggende til at lægge hardware på eller i. Desuden har jeg altid en T-shirt på og inden jeg rør noget hardware røer jeg enten radiatoren eller kabinettet for at af-elektricificeres. Så er jeg sikker på jeg ikke ødelægger noget. Anyway i sådan en situation hvor jeg er 200% sikker i min sag med ren samvittighed ville jeg agere "svin" og sige jamen det er ærgeligt, men prøv at tale med postDK om det vedr. uforsigtig omgang med pakken.
--
Vigilance is the foundation upon which victory is built
#42
hpo
Semi Supporter
16-01-2005 00:27

Rapporter til Admin
#33 Så tilbyd at betale for forsendelse til reparation,det er vel det bedste man kan gøre hvis de så siger at det har været clocket er på anden måde ødelagt så kan du vel ikke gøre mere såfremt at du har englehvid samvittighed.
--
hpo ICQ #145826340 Hellere en hånd i trussen,end 10 trusser i hånden
#43
don purse
Supporter Aspirant
16-01-2005 00:27

Rapporter til Admin
Helt korrekt af #37 I bund og grund må det være op til dig selv og din samvittighed, hvorvidt du gider foretage dig mere i denne sag. Så vidt jeg ved er du i din gode ret til bare at skrive "ærgelig ærgelig" til køberen og så vende det døve øre til. Omvendt kan du jo sikkert også sagtens sætte dig i købers situation ...
--
FCM forever
#44
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 00:28

Rapporter til Admin
Grafikkortet lå statisk pose som lå inde i den original kasse med alt andet udstyr, den sad god stram i kassen og var urokkelig, idet der sad en stor køleprofil på grafikkortet, så den fyldte fint den origale boks ud. Den original boks lagde jeg i kasse, som har 3-4 gange så meget rumfang som den original kasse, ude på siderne fyldte jeg ud med pap-papir så slagene afdæmpes ved stød!
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#45
don purse
Supporter Aspirant
16-01-2005 00:32

Rapporter til Admin
#44 hvad med det garanti, i din QXL annonce
--
FCM forever
#46
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 00:35

Rapporter til Admin
#45 Garanti i QXL annonce?
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#47
NoCTuRE2
Junior Supporter
16-01-2005 00:35

Rapporter til Admin
Har det præcist ligesom #35... jeg tror at kortet virker fint, han er måske bare skuffet, eller fundet ud af han måske betalte for meget (ps: det er da et pisse godt salg du har lavet: Radeon9700pro med en anden køler til 1280 kr...;) når man kan få et nyt 6600GT til 1400... Super godt solgt...! Thumbs up... køberen er da en hat... Hvis jeg var dig, villle jeg selv lade ham slås med sit nye kort, og så ignorer hvis han bliver ved med at ville ha sine penge igen... men skriv en flink mail til ham omkring hvordan du vil forholde dig til tingene...
--
_____________________________________________________ "Det handler ikke om at vinde, men at håne dem der taber..."
#48
Turbo_crash
Giga Nørd
16-01-2005 00:39

Rapporter til Admin
Jeg har også megetHW til at lige i en skuffe, noget i staticpose andet ikke, der ligger bla. flere GFX og så sendt som idag, haved jeg et fremme fordi en PC drillede under installation med nogen blokke med tegn i under installation af Windows, og det GFX virkede fint, og det er mindst 10 år gammel, et 4 Mb SIS PCI kort fra gamle dage. Så Hw går ikke sådan i stykker, heller ikke fra postDK, og pakket ind som du skriver, så sker der intet, og han skriver også han modtager det i hel tilstand, han havde nok skrevet hvis køler ikke sad på som den skulle såda nsom han kan klage og klynke. Nææ lad ham tage det næste skrit, du skal ikke tage initiativet bare fordi du er sælger, det er kunden der her har kortet og ham der i privat sagerne har "problemet" og skal bevise det var galt inden han ødelagde noget, og det bliver cicilt sagsøgsmål hvis du ikke bare lader dig bonge for hele 640 kr for at han forlyster sig med at ødelægge et GFX for dig.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#49
Hest|
Mega Nørd
16-01-2005 00:39

Rapporter til Admin
#41 Så tænk over hvordan du selv ville have det som køber. Når du tager noget ud af din maskine og pakker det ind ved du IKKE om det stadig virker. Der kan ske mange ting. Det er måske usansynligt det sker, men det er mere usansynligt at det går istykker pga. PostDK. Personligt tilbyder jeg folk at de kan se tingene igang enten hvis de afhenter eller over webcam hvis det er de er nervøse. Så har jeg i hvert fald mit på den sikre side. Det er en rimelig svær sag sådan en her for der er altid en vil blive sur og miste penge på ingenting.
--
Jeg elsker hø Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP
#50
NoCTuRE2
Junior Supporter
16-01-2005 00:41

Rapporter til Admin
men det hele handler vel om din samvittighed og hvordan du har det med hele episoden... Hvis du selv mener at du har gjort alt rigtigt i denne sag, mht indpakning så kan du jo vælge bare at lægge det døve øre til sagen, og glemme det... Hvis du har dårlig samvittighed og noget må i jo finde ud af noget med 50/50 eller tilbagebetaling... Det hele er op til dig selv... (ville nok vælge nr1 hvis sangen er som du har beskrevet den)
--
_____________________________________________________ "Det handler ikke om at vinde, men at håne dem der taber..."
#51
AA
Super Supporter
16-01-2005 00:41

Rapporter til Admin
#46 Smid lige et link til den pågældende auktion på Qxl. Hvis du er i tvivl så kan linket bl.a. findes i den mail, som du har modtaget fra Qxl med købers kontaktoplysninger ...
--
#52
don purse
Supporter Aspirant
16-01-2005 00:41

Rapporter til Admin
#46 ja, der står på alle sider, du kan kan f.eks skriver " hvis vare ikke lever op til din forventning, kan du levere varen tilbage inden 14 dage " eller what ever du synes, du har vel skrevet " ingen ". Det er det jeg er ude efter.
--
FCM forever
#53
NoCTuRE2
Semi Supporter
16-01-2005 00:43

Rapporter til Admin
#52... jamen går det når varen har været i pakket ud og taget i brug/testet?
--
_____________________________________________________ "Det handler ikke om at vinde, men at håne dem der taber..."
#54
Fagulas
Gigabruger
16-01-2005 00:44

Rapporter til Admin
Hejsa har købt og solgt over 10000 var på QXL det er lige til Når du køber af en privat Hvis du handler med en privat på en internetauktion, så er du stillet på samme måde, som hvis det var en almindelige privat handel. Købeloven gælder altid, når man handler - også mellem private, men det kan blive sværere at få afgjort en uenighed om, hvem der skal bekoste en reparation. Og det bliver endnu sværere at afgøre mellem jer, hvis den vare, du har købt har været brugt. Samtidig gælder reglen om 14 dages fortrydelsesret ikke, hvis det er en privat, du handler med på en internetauktion. Endeligt kan Forbrugerklagenævnet ikke træffe afgørelser i en sag om handel mellem private, og du er derfor nødt til at gå til en advokat eller til domstolene for at få afgjort en eventuel tvist. det er så det
--
At vove er at miste fodfæstet et øjeblik, Ikke at vove er at miste Sig selv
#55
don purse
Supporter Aspirant
16-01-2005 00:45

Rapporter til Admin
Jamen, der er da ikke noget som går, det er da op til dig selv, hvis du vil give en garanti. Personligt vil jeg aldrig give en garanti.
--
FCM forever
#56
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 00:47

Rapporter til Admin
#51 Synes ikke det er relevant at poste linket her. #52 Jeg har intet skrevet under garantien.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#57
don purse
Supporter Aspirant
16-01-2005 00:47

Rapporter til Admin
#54 fremragende opstillet, sådan er det.
--
FCM forever
#58
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 00:48

Rapporter til Admin
Nu poster jeg den alligevel: http://my.qxl.dk[...]
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#59
AA
Super Supporter
16-01-2005 00:49

Rapporter til Admin
#56 Men du vil gerne have folkets opbakning til, at du i hvert fald har overholdt din del af aftalen/ handlen? Selvfølgelig er det da relevant at se den salgsannonce - specielt når nu køber ikke har mulighed for at forsvare sig herinde.
--
#60
Omega Supreme
Ultrabruger
16-01-2005 00:50

Rapporter til Admin
#49: Når jeg tager noget ud af mine PCer så ved jeg det fungerer 100% igen når jeg sætter det i igen, for jeg er sindsyg hysterisk ang. håndtering af hardware !. Hvis jeg bare har 1% tvivl om det virker når jeg har taget det ud af maskinen, giver jeg "returret" eller halvskade-forslag.... men ikke før !. Jeg kan sagtens følge sælger situation. Men jeg køber tilgengæld ALDRIG ting over 800kr som der ikke stadig er garanti/reklamationsret på. Og det slet ikke på hol.dk eller QXL eller nogen som helst andre steder. Det er et fast princip jeg har.
--
Vigilance is the foundation upon which victory is built
#61
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 00:53

Rapporter til Admin
Vil lige sge TAK til alle svar. de svar jeg ikke har svaret på, er ikke pga. jeg ikke læser dem, jeg læser alle jeres svar!
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#62
NoCTuRE2
Semi Supporter
16-01-2005 00:53

Rapporter til Admin
#60... og? det er ligesom lidt for sent for køber at hører nu (hvis han da lytter med)
--
_____________________________________________________ "Det handler ikke om at vinde, men at håne dem der taber..."
#63
AA
Super Supporter
16-01-2005 00:56

Rapporter til Admin
#58 Sry .. fik ikke opdateret. Ser i øvrigt meget fornuftigt ud. Og specielt når det nu er et AIW-kort så er prisen jo ikke helt hen i skoven. Men med ½ år tilbage af reklamationsretten var det måske værd at prøve, at se om det er muligt at skaffe en original køler og så prøve at få det fikset igennem forhandleren ...
--
#64
don purse
Supporter Aspirant
16-01-2005 00:57

Rapporter til Admin
vist også en meget, uviden og førstegangs køber, men henhold til prisen.
--
FCM forever
#65
Omega Supreme
Ultrabruger
16-01-2005 00:57

Rapporter til Admin
#62: Øhh hvad ? hvad mener du ?. Det var en kommentar til #49.
--
Vigilance is the foundation upon which victory is built
#66
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 00:57

Rapporter til Admin
#63 Jeg sendte ham original køler med.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#67
Wing Man
Elite Supporter
16-01-2005 00:58

Rapporter til Admin
Det kan nemt være strøm stikket på gfx´en. hvis man er for hård ved den, når man sætter kortet til, eller piller den fra for man dårlig forbindelse. Giver ens PSU en for lav volt = grafik fejl. Mål på kortet mens det er sat til for at tjekke at den er spænding nok.
--
Abit AN7|Xp-m barton 2400+@2453Mhz 1,78 V|OCZ Platinum Enhanced Bandwidth PC3500 2x 512 mb @ 223 MHz|X800pro Vivo@ XT 16pipelines|Zalman 7000A-CU|IBM P 275 21"|NEC 3500A|
#68
don purse
Supporter Aspirant
16-01-2005 00:59

Rapporter til Admin
#66, ja så kan han da vel selv finde ud af at skifte den køler selv, og få det lavet.
--
FCM forever
#69
NoCTuRE2
Semi Supporter
16-01-2005 01:00

Rapporter til Admin
Hør her uniQue: Lad gutten selv finde ud af hvad han har lyst til at gøre... du har solgt noget med god samvittighed, som du vidste virkede 100%... manden må altså selv ha beskadiget kortet, eller også har post dk... anyways: dette er riskoen ved privat brugt handel, og denne gang har du og køberen været uheldige... sådan er det en gang imelllem!
--
_____________________________________________________ "Det handler ikke om at vinde, men at håne dem der taber..."
#70
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 01:05

Rapporter til Admin
#ALLE: Har skrevet følgende to mails til ham: Mail 1: Hvis det er som du siger, at pakken så ok ud ved modtagelse, så er det jo nok ikke postdanmarks skyld, så er det jo din, for kortet var 100 % funktionel lige inden jeg afmonterede det. Du har nok ikke passet på statisk elektricitet ved montering, eller hvis du har forsøgt at flashe eller OC kortet, så skal du også være bekendt med, at du løber den risiko, at kortet tager skade! Hvis ovenstående er tilfældet, så kan du montere den gamle blæser på og oprette RMA-sag hos forhandlerens hjemmeside og få det ombyttet. Mener du, at du intet har med skaden at gøre, så er det postdanmark, der har været for hård ved pakken, i dette tilfælde skal du henvende dig til dem. Kortet kørte fejlfri på min PC indtil den dag jeg pakkede ind (forsvarlig) og sendte den af sted, jeg har gjort min del af handlen, det kort jeg sendte, er et som virkede. Mail 2: Hej igen. Har du husket at sætte det ekstra strømstik til??? For lidt strøm=grafikfejl!
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#71
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 01:18

Rapporter til Admin
Folkens er vist gået i seng, nu går jeg også i seng TAK for rådene :).
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#72
Wing Man
Elite Supporter
16-01-2005 01:19

Rapporter til Admin
#70 hvilken bundkort har han ?
--
Abit AN7|Xp-m barton 2400+@2453Mhz 1,78 V|OCZ Platinum Enhanced Bandwidth PC3500 2x 512 mb @ 223 MHz|X800pro Vivo@ XT 16pipelines|Zalman 7000A-CU|IBM P 275 21"|NEC 3500A|
#73
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 01:21

Rapporter til Admin
#72 Det ved jeg ikke.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#74
Mr.Bean
Semi Supporter
16-01-2005 01:26

Rapporter til Admin
Den er faneme svær Hvis jeg havde modtaget et kort der ikke virkede , var jeg faneme blevet gal ja stiktosset. Omvendt hvis jeg havde solgt et kort og jeg var 100% sikker på det virkede og manden ville have signe penge igen , ved jeg sku ikke hvad jeg ville gøre Jeg syntes bare mange i denne tråd(Turbo_crash særlig) dømmer køberen som den skyldige Hvad fanden ville du gøre hvis du lige havde købt et kort brugt af en herinde og han blev med at sige at det virkede da han havde det i sin maskine(jeg tror nok du ville have pengene retur) En svær sag!
--
Far til fire
#75
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 01:27

Rapporter til Admin
#74 Derfor jeg vil høre jeres meninger/holdninger.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#76
Omega Supreme
Ultrabruger
16-01-2005 01:32

Rapporter til Admin
#70: Lyder helt fint ! #74: Jeg kan sagtens følge købers situation. Men jeg køber tilgengæld ALDRIG ting over 800kr som der ikke stadig er garanti/reklamationsret på. Ej køber jeg noget der er moddet el. på anden måde ændret. Og det slet ikke på hol.dk eller QXL eller nogen som helst andre steder. Det er et fast princip jeg har. Således havner man sjældent i nogen klemme :)
--
Vigilance is the foundation upon which victory is built
#77
NoCTuRE2
Semi Supporter
16-01-2005 01:33

Rapporter til Admin
ja men disse sager er vildt svære og bliver næsten aldrig løst medmindre der er en af parterne der er så hellig at han giver sig og betaler gildet... Som sagt før, så er dette risikoen ved at lave handel med brugt hw over nettet... personligt køber jeg kun selv ting som er set i funktion... dette gjorde køberen ikke i dette tilfælde og var måske uheldig... men sådan er det jo en gang imelllem... Håber både køber og sælger lærer noget a denne episode (lyder som en halv skoleinspektør og en halv farmand;)
--
_____________________________________________________ "Det handler ikke om at vinde, men at håne dem der taber..."
#78
e-p
Gæst
16-01-2005 01:58

Rapporter til Admin
#0 Jeg havde en situation hvor jeg solgte et grafikkort til en person.. via TweakUp. Det var et velfungerende kort og det blev solgt relativt billigt. Da køber modtog det konstanterede han køler eller køleribber var faldet af hhv. GPU eller ram, kan ikke huske det. Han ville derfor have refunderet et del af beløbet. Da jeg vidste at kortet intet fejlede og alt var som det skulle være ved afsendelse, nægtede jeg refusion af en del af beløbet. Pakken var sendt 100% forsvarligt. Man skal ikke føle sig som en dårlig person fordi køber stillet et uretfærdigt krav efter modtagelse af varen, idet man som sælger ikke har nogen mulighed for at bevise ens egen uskyld i sagen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#79
Turbo_crash
Giga Nørd
16-01-2005 02:04

Rapporter til Admin
Jeg kan sagtens følge dem som ville føle sig snydt, men ligesom Omega Surp, så køber jeg ALDRIG noget dyrt brugt som jeg ikke har mulighed for at tjekke oller på anden måde er sikker på virker af nogen som helst. Jeg har kørt 100km med min PC og min UPS og alt for at købe to XEON cpuer, og sammen med sælgeren satte vi dem i, og afprøvede dem, viste ham først mine to mindre at det hele virkede, og de to jeg skulle købe virkede også, og vi handlede. Så ville den køber vi her snakker om sikre sig det virker så kunne kan have funde på en eller anden måde for at sikre sig, ellers tager han chancen for at det ikke virker, og han har ingen KRAV på at handlen går retur, for som sælgere her, så kan han være den ærlige og det virker som det skal, så hvorfor skal han tage skraldet enten helt eller bare 50/50 jeg ville ikke. Så skal man sikre sig, så bed sælger om at vise det virker over eks. WEBcam eller find en som bør i nærheden kikke forbi og tjek at det virkelig fungere, og send så gutten en 50kr for tjenesten, det ville jeg eks. gøre.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#80
Pos.1
Gæst
16-01-2005 02:05

Rapporter til Admin
Hej Unique, Hvad fandt du foresten ud af mht. til denne fejl ? 19-12-2004 - 16:38 http://www.hardwareonline.dk[...] Klog er den, som véd; men klogere er den, som ved, hvordan man bruger google.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#81
Pos.1
Gæst
16-01-2005 02:08

Rapporter til Admin
...du burde skrive ham en mail med meddelse om, at han skal sætte noget ordentligt blæseværk til den...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#82
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 02:14

Rapporter til Admin
#80 Troede det var grafikkortet i starten, så købte mig et nyt, men det fortsatte, det er heller ikke rammene, så det kan kun være bundkort, køber også en barebones til 1.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#83
Pos.1
Gæst
16-01-2005 02:29

Rapporter til Admin
Kig evt. #75. 1. http://www.hardwareonline.dk[...] 2. Du skriver på QXL: "Jeg sælger dette trofaste kort, fordi jeg har erhvervet mig et 6800GT." I din profil herinde skriver du dog: Asus RADEON™ 9550 Gamer Edition, 128 MB DDR-ram 1+2= godt for os 2, at det ik er mig, som har købt kortet... Du burde hjælpe gutten med at få kortet ordentligt kølet, da du selv har haft problemer med _et_eller_andet_du_ikke_er_sikker_på_hvad_er......
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#84
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 02:40

Rapporter til Admin
#83 Hallo fatter du intet, eller har du bare ikke læst indlæggene? 1. Ja jeg har problemer med at min maskine genstarter, om jeg fået testet, det er hverken mine ram, psu eller mit tidligere grafikkort! 2. Hvad rager det dig, hvad jeg skriver i min profil? Har jeg ikke lov til at købe et 6800GT levere den tilbage og købe et andet kort? Hverken dine 1. eller 2. er relevant for trådens topics. Dermed har det sidste heller ikke mening: Du burde hjælpe gutten med at få kortet ordentligt kølet, da du selv har haft problemer med _et_eller_andet_du_ikke_er_sikker_på_hvad_er......
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#85
KorDoX
Mega Supporter
16-01-2005 03:42

Rapporter til Admin
Meget offtopic. Med risiko for at det bliver slettet: #71 "Folkens er vist gået i seng, nu går jeg også i seng TAK for rådene" Skrevet af uniQue kl. 01:18 #84 Skrevet af uniQue kl. 02:40 :)
--
Synes du også der skal vises mere anime på dansk TV? På http://www.lastexile.dk[...] er der en Online underskriftindsamling igang om det. Smut derind og skriv!
#86
Mr.Bean
Semi Supporter
16-01-2005 11:20

Rapporter til Admin
Efter længere overvejelse syntes jeg at: Hvis jeg var sælger ville jeg nok dele halv skade Ingen kan jo bevise ingenting! selv om at #80 prøver .-) og med den pris du har fået, er det hvist til at overkomme Bare min mening i denne sammenhæng
--
Far til fire
#87
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 11:38

Rapporter til Admin
Altså jeg solgte et 100 % funktionel, det ved jeg! Jeg oprettede denne tråd for at høre hvad man gør i disse situationer, det er ikke en retsag, hvor i skal finde beviser på hvorvidt mit kort er funktionel eller ej som #80 prøver på.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#88
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 11:39

Rapporter til Admin
#85 Jeg skulle egentlig i seng, men bestemt mig så for at se en film, hvad er der så i vejen med det.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#89
KorDoX
Mega Supporter
16-01-2005 11:41

Rapporter til Admin
#88 Siger skam heller ikke der er noget i vejen med det. Har selv flere gange gjort sådan noget, ikke at der er noget specielt ved det. Bare morsomt :)
--
Synes du også der skal vises mere anime på dansk TV? På http://www.lastexile.dk[...] er der en Online underskriftindsamling igang om det. Smut derind og skriv!
#90
Fenix
Supporter
16-01-2005 12:29

Rapporter til Admin
Hmm... Jeg har oplevet, at da jeg solgte min gamle computer, døde CPU'en et par dage før den skulle sendes, men jeg kontaktede straks køber, og fortalte ham, at CPU'en altså var stået af, og spurgte om han stadíg ville købe maskinen. Det ville han, så jeg sendte den afsted til ham. Jeg havde så lovet ham, at jeg ville smide nogle penge af til ham til en ny CPU, og det gjorde jeg også, da han endelig, 3 måneder efter salget, skulle ha en CPU til den. Men da han havde modtaget maskinen var han straks begyndt at skille den ad, og tage stumper fra den, over til hans egen maskine, og sin mors maskine, og kunne ikke fp det til at virke, for det var stumper som kun passede til den maskine, som jeg også forklarede ham. Der var sat en helt nu, ubrugt, harddisk og helt nyt dvd-drev i maskinen da jeg sendte den. 3 måneder efter salget, da han havde købt en ny cou til den, skriver han så til mig, at det ikke virker, at både harddisk og dvd-drevet er dødt, at gfx ikke duer i nogen maskiner osv., og siger, at han vil ha alle sine penge tilbage, og at han så ville sende mig den defekte computer... Der måtte jeg altså sige til ham, at han godt kunne droppe det, for det var så længe siden, at jeg havde solgt ham spanden, og han havde straks skilt den ad, da han fik den, og været så længe om at skaffe en ny CPU, så jeg var pisse ligeglad... Det kunne han ikke acceptere, kaldte mig et løgn-agtigt dumt svin, og truede mig med at slæbe i retten. Så måtte jeg jo skrive tilbage til ham, at sådan legede vi ikke... Jeg havde oplyst ham om computerens defekt, og han ville stadig ha den, altså var den købt som beset, og jeg havde ikke mere ansvar i den sag, og slet ikke efter han havde splittet den ad. Så droppede han alle sine ideer, men var stadig pisse sur på mig.
--
http://www.sitecenter.dk[...] http://www.albinoblacksheep.com[...] Lær at poste In a nuclear world, the true enemy is war itself!
#91
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 12:35

Rapporter til Admin
#90 hehe skhld=så kan han lære det
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#92
NoCTuRE2
Semi Supporter
16-01-2005 12:39

Rapporter til Admin
Hva så uniQue... har du fundet ud af hvad du vil gøre?
--
_____________________________________________________ "Det handler ikke om at vinde, men at håne dem der taber..."
#93
Turbo_crash
Giga Nørd
16-01-2005 12:51

Rapporter til Admin
Start med at sige det er hans problem, og se hvad han vil gøre, for der er så mange fuskere derud, og som normalt, så er det køberen der står med problemet, og det vil det altid være, og det kan denne her gut også lige så godt lære først som sidst, og denne gang slipper han billigt, det kunne have været noget dyrt han skulle bruge for at lære det, så nu har han måske lært det. For er det en køber der er en fusker, så vil vi ærlige der sælger dele som er i orden blive ved med at være tåber som sender noget og køber kan voldtage det som de har lyst, og går det i stykker, ja så brokker de sig, og får pengene tilbage, og alt bliver ved med at være det samme. Så lad det være en lære til alle som køber brugt, bestem selv om stoler på sælger, hvis ja, så lad være med at brokker jer over noget, hvis i ikke vil sætte penge til, så få det kontroleret inden i betaler, hvordan i så vil gøre det er jeres valg, ellers lad være med at købe det, og find noget andet.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#94
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 13:05

Rapporter til Admin
#83 Har skrevet mail #70 til ham, men har ikke hørt fra ham endnu.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#95
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 13:12

Rapporter til Admin
#92 Har skrevet mail #70 til ham, men har ikke hørt fra ham endnu.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#96
Dosis
Gæst
16-01-2005 13:20

Rapporter til Admin
hvis der har været en stor zalman kølerprofil på, så kan den let have gået af under transport og smadret gfx'kortet, der skal ikke meget til før sådan en går af. Sig han skal sende gfx tilbage og giv ham havldelen af pengene tilbage.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#97
Permand
Gigabruger
16-01-2005 13:33

Rapporter til Admin
#96 Læs tråden!!!
--
#98
legebarN
Elite Supporter
16-01-2005 13:37

Rapporter til Admin
Jeg vil mene det er hans problem, og han kan evt søge erstatning hos postdk. Købeloven: § 10. Skal genstanden af sælgeren forsendes fra et sted til et andet for der at overgives i køberens besiddelse, anses levering for sket, når genstanden er overgivet til en fragtfører, som har påtaget sig forsendelsen fra vedkommende sted, eller den, hvis afsendelsen sker med skib, er bragt indenfor skibssiden. Hvis situationen er den at modtageren ikke kan installere et kort, tja, så er det jo ikke dit problem.
--
- "Udmyghed er kun en af mange dyder jeg besidder!" 01101100 01100101 01100111 01100101 01100010 01100001 01110010 01001110
#99
Donwang
Supporter Aspirant
16-01-2005 21:30

Rapporter til Admin
Det er jo købt som "beset"... Så det er 100% op til dig hvad der skal ske:)
--
Just another Hattrick-geek:D
#100
simpzon
Gæst
16-01-2005 21:57

Rapporter til Admin
#99 "købt som beset" holder ingen steder. desuden er det jo ikke set. det er fjernsalg mellem private.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#101
Leo
Supporter Aspirant
16-01-2005 22:04

Rapporter til Admin
well, som jeg skrev i #20(har ikke lige gidet at læse det hele igennem igen), så er den mest rimelige løsning, efter min mening, at han levere kortet tilbage og i så deler skaden halvt/halvt... og #23 Naturligvis skal han aflevere kortet tilbage igen hvis han vil have nogen form for penge tilbage.. :) Men det er self. let bare at skide på ham og så glemme det, i sidste ende gør han jo nok alligevel ikke noget ud af det.. Kan da også godt se at det er pisse surt for unique, men det er vel det samme for køber? bortset fra at det er ham der lige nu har betalt penge for noget som ikke virker...
--
hardwaretidende?
#102
Leo
Supporter Aspirant
16-01-2005 22:07

Rapporter til Admin
Vil lige tilføje at unique sikkert har loven på sin side hvis han vælger at beholde pengene, men derfor er det jo ikke nødvendigvis det mest fair at gøre vel? Anyways, det er surt, for jer begge.. held og lykke med at få handlen lukket :)
--
hardwaretidende?
#103
bjarne003
Semi Supporter
16-01-2005 22:08

Rapporter til Admin
Ifølge købelovens § 17. Sælgeren bærer faren for salgsgenstandens hændelige undergang eller forringelse, indtil levering har fundet sted. Du kan forsikre din vare før forsendelse, for at dække eventuelle skader under levering. Forhør dig hos dit eventuelle fragtfirma, kurérservice, Post Danmark o.s.v. (Kilde: QXL.DK)
--
Der skal en klog mand til at håndtere en løgn. En idiot bør holde sig til sandheden
#104
Hermann
Gigabruger
16-01-2005 22:47

Rapporter til Admin
hmm.. sorry, men spørg lige køber om fastwrite er slået til i både bios og windows.. fordi så er det netop, det som er problemet... det kan nemlig give grafik fejl at have slået det til i både bios og windows (driveren) :)...
--
AMD64 3200+ 90nm Socket 939 || 2*256 MB DDR PC3500 GEIL || Asus A8V Deluxe WiFi || Gigabyte GeForce FX5900XT || 160 GB Maxtor Diamond Plus 9 SATA || Tele2ADSL ADSL 1024/256... :)
#105
Fenix
Supporter
16-01-2005 22:58

Rapporter til Admin
#100 jo, den holder netop, at sige at en vare er "købt som beset". Du køber en vare i god tro om dens funktionalitet og stand ud fra en beskrivelse, og måske en samtale med sælger. Om du så "ser" varen bogstavelig talt, eller bare køber den ud fra dens beskrivelse som værende en brugt vare, så er den købt som beset.
--
http://www.sitecenter.dk[...] http://www.albinoblacksheep.com[...] Lær at poste In a nuclear world, the true enemy is war itself!
#106
TT>LANFIRE
Junior Supporter
16-01-2005 23:00

Rapporter til Admin
Jeg har lige købt et ati9500 kort af R4tor herinde (stavehat).. Da jeg modtog det ville blæseren ikke køre rundt.. Sælger hjalp mig og vi fandt ud af det... Jeg fik også en lille smule penge tilbage, da det var en midlertidig løsning.. #0 Kortet kan også være gået i stykker da du tog det ud af pc´en.. Jeg vil mene han skal sende kortet tilbage til dig... Du tester det, og hvis det er defekt giver du ham 50% tilbage..
--
Bærbar: @4530A Fon: Nokia 6230 256mb mmc! Scoot: Aprilia Sr 50 Ditech
#107
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 23:05

Rapporter til Admin
Har fået følgende svar fra køber: Kortet har det strøm det skal bruge.. Jeg har ikke flashet eller oc. 100% i orden.. DU kan have brændt kortet af da du pillede det ud! DU har monteret køleren,, har du skadet det der? Men du har fået din betaling,,, så er du jo ligeglad! Jeg går i seng nu godnat, svare han måske imorgen.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#108
Mr.Bean
Gæst
16-01-2005 23:17

Rapporter til Admin
Ifølge købelovens § 17 har du ansvaret for at det virker indtil han har modtaget det Da det ikke virkede da han modtog det, vil jeg mene loven nok er på hans side
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#109
uniQue
Super Nørd
16-01-2005 23:19

Rapporter til Admin
#108 Ja der er mange love. #98 f.eks. modsiger din lov :).
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#110
Blackout
Super Supporter
16-01-2005 23:24

Rapporter til Admin
Mener reglerne er sådan her. Hvis pakken er skadet under transport, skal dette meldes post danmark ved afhentning eller ved udlevering af pakker, da de så kan dække pakken der. Eller sagt på en anden måde, det skal nægtes modtaget, og der skal laves erstatningskrav inden man modtager den. Og jeg mener kun at det er ved pakke forsendelse at det kan dækkes, altså ikke hvis det er sendt som maxi brev. Så køber har et problem hvis det er sendt som pakke og han bare har modtaget det, selv om man kan se at det er beskadiget under transport.
--
Blackout ;-) AMD's best bet is to rise to the stature of an Intel, rather than try and lower Intel to its level, because that ain't going to happen. (Toms Hardware 4. juli 2002)
#111
FTW414
Ultra Supporter
16-01-2005 23:26

Rapporter til Admin
#110 Yep der er kun garanti på pakker IKKE noget der er sendt som brev og hvis det er helt rigtigt dækker den kun såfremt at den bliver åbnet enten på posthuset eller mens pakkeposten er tilstede og ikke hvis man kommer op med pakken senere...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#112
Mr.Bean
Gæst
16-01-2005 23:31

Rapporter til Admin
#109 Nu snakker du udenom Du har været saglig end til nu, men kan måske nu se, at du ikke helt har retten på din side Derfor slår du det hen Købeloven er til for at beskytte os købere og vær du glad for det
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#113
Stephan A
Superbruger
16-01-2005 23:32

Rapporter til Admin
#0 Når du har gjort alt korrekt fra din side kan du ikke tage dig af det.
--
Keep The Techno Alive
#114
Turbo_crash
Giga Nørd
16-01-2005 23:36

Rapporter til Admin
uniQue Der er ikke så meget for ham at gøre, for i privat handel gælder der kun en reklamations regel, og det er hvis sælger har handlet i ond tro, og altså været viden om at det som han slæger er defekt. Og det er altid køber som skal finde beviset for at slgere vidste at det var defekt på overdragelsestidsopunktet, pyha et langt ord. Og ellers,,, Så lad han være gnaven, så kan det være han lære at købe brugt, og ikke lade det gå ud over sælgeren, for lære han det ikke nu, så lære han det aldrig, det gælder for alle der køber brugt, i er unge, og tror alle er så ærlige, det kan i lige så godt lære med det samme, at der er ikke så langt imellem som der har været. For mange sælger bevidst defekte ting de køber billigt, så det pis med "send kortet retur og få mindst halvdelen af pengen" er lige så galt, for så har køber tabt på en bevist defekt ting. Nææ. vær sikker på tingen virker, ellers lad være med at brokke hvis i køber ubeset, og lad være med at købe for større beløb end i kan tåle at sætte til på det.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#115
Undrende
Gæst
16-01-2005 23:43

Rapporter til Admin

--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
--
Sidst redigeret af L00t
#116
FTW414
Ultra Supporter
16-01-2005 23:46

Rapporter til Admin
Paragraf 4a ved forbrugerkøb forstås et køb. som en køber (forbruger) foretager hos en erhversdrivende, der handler som led i sit erhverv
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#117
simpzon
Gæst
16-01-2005 23:51

Rapporter til Admin
Hvor har du ret #115. #105 Du har ikke ret.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#118
hifreak
Mega Supporter
17-01-2005 00:05

Rapporter til Admin
Du kan jo også risikere at det er en eller anden insane idiot som kommer og tæsker dig det er ikke til at vide, men det er en meget svær situation da der ikke er nogen beviser fra begge sider kun at det virkede inden du tog det ud ;)
--
May The Force Be With You.....
#119
Turbo_crash
Giga Nørd
17-01-2005 00:09

Rapporter til Admin
hifreak, er der virkelig nogen som er så trætte af livet som de kender det, for sådan en aktion koster en politianmeldelse og så ka ndu ellers regne resten ud, så det tror jeg ikke, og den sure kan jo heller ikke vide om han bliver udsat for en gengældelsesangreb, var der nogen der lavede det nummer med mig, så skal de godt nok kikke sig over skulderen om natten og sidde vagt ved døren.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#120
Pos.1
Gæst
17-01-2005 00:21

Rapporter til Admin
Ingen kommentarer til #80 til #84 ? Øv..havde jo gladet mig til en hidsig diskussion, hehe.. Men, kan man ikke sætte standartkøleren på igen og bytte/få sig et svarende kort pga. reklamationsretten?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#121
Spydkylling
Supporter
17-01-2005 00:28

Rapporter til Admin
#0 Ved godt at det sandsynligvis ikke er sådan det er, men det kunne jo ligesågodt være dig der er den skyldige. Mener, du kunne sælge et kort der allerede var i stykker. På den anden side, er i allesammen skyldige (allesammen er ink. post danmark), eftersom kun 1 af jer ved, hvad der i virkeligheden er sket. Jeg synes, at du skulle prøve at henvende dig hos postdk. Hør dem ad engang. Har du egentlig nogle garanti på den pakke? Med venlig hilsen Simon
--
http://www.enetonline.dk[...] http://www.enetonline.dk[...]
#122
FTW414
Ultra Supporter
17-01-2005 00:37

Rapporter til Admin
#121 der er ALTID garanti på en pakke... men den dækker KUN hvis pakken er pakket forsvarligt ind og for det meste også kun hvis der er synlige skader og at den bliver åbnet på posthuset eller sammen med pakkeposten...
--
http://www.sluttygirl.dk[...] Oprydnings Salg Af Altmuligt Mest IT Udstyr (Mest Af Ældre Dato) Siden Bliver Jævnligt Opdateret Så Den Er Up To Date...
#123
bjAyOkei
Maxi Supporter
17-01-2005 00:53

Rapporter til Admin
#119 Jeg er blevet snydt af en gut i på fyn, købte en vare af ham - men der manglede noget . Efter langtids snakken frem og tilbage påstod han stadig han havde sendt det med. Hans adresse har jeg stadig og ser frem til jeg skal et smut igennem fyn, så må man jo håbe personen er hjemme. #0 Det er en svær situation at stå i, den må din samvitighed nok klare hvis ikke han trækker den længere ud. Men hvis han prøver at fuske, holder han nok hurtigt op igen. Ikke sikkert han gør det hvis han føler sig fuppet.
--
Then You get done up in chalk?
#124
Turbo_crash
Giga Nørd
17-01-2005 01:18

Rapporter til Admin
#123 jo men vil du virkelig synke så lavt at begynde at slå på folk bare fordi du har eg GFX som ikke virker ? Men lad os prøve at se på fejlen, hvor sansynligt er det at den er kommet af transportskade. For som jeg læser det, så siger han det har grafikfejl, dvs. at det ellers virker som det skal, og hvor stor sansynlighed er der for at en transportskade KUN resultere i grafikfejl, og ikke i at det virkeligt er gået dødt, jeg mener at have behandlet og opbevaret nok PC udstyr til at sige der er meget usansynligt, og der skal virkelig meget til at det ikke virker længere. Og skulle der være sket noget med kortet som giver fejl, så vil kan kunne se et eller andet sted hvor køleren har kradset printet i stykker, for der er faktisk meget lak på og det er rimeligt hårdt at komme igennem, og slet ikke uden at lave mærke. Og udfra han intet skriver om at der var synlige tegn på skader, så er det efter min mening 99,9% sikkert han har fejl OC det, måske ved et uheld, men det ændre ikke på at det var ok da han modtog det. Men uanset hvad vi bliver ved med at skrive i en sag, så kommer vi ikke nærmere end at man skal sikre sig at det man køber virker, og ikke tro på sælgeren alene, så gør som jeg beskrev i mine tidligere indlæg så kommer man ikke ud for sådanne ting.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#125
bjAyOkei
Maxi Supporter
17-01-2005 02:11

Rapporter til Admin
#124 Nej ikke udøve vold, bestemt ikke - men stå frem til ham og få ham til at indse at jeg ikke finder mig i at blive snydt sådan. Men mener du har ret i det, at der må være synlige skader på kortet hvis det er sket ved transportskade.. Så det kan han vel hurtigt af eller bekræfte.
--
Then You get done up in chalk?
#126
Klaus K
Gæst
17-01-2005 02:16

Rapporter til Admin
Du har da vel forhåbentligt sørget for at afinstallere zalman køleren før du sendte kortet? Hvis ikke, kan jeg da godt forstå at kortet er gået i stykker.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#127
Turbo_crash
Giga Nørd
17-01-2005 02:21

Rapporter til Admin
Klaus K. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle gå i stykker af den grund, men ok, det er meget logisk er en gæst vil give køberen ret, det kunne jo være vedkommende selv der forsvare "sig selv" Og er der sket noget, så ka ndet stadig ses på kortet, og nu jender jeg ikke lige den køler, men ud fra at den er så stor som den er, så vil den have svært ved at ridse printet, og fordi den ka nvippe lidt på core er langt fra ensbetydene med at den går i stykker, og hvis den var beskadigt så ver chancen for at den kun virker "lidt" meget lille, der vil det være enten eller.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#128
don purse
Supporter Aspirant
17-01-2005 05:57

Rapporter til Admin
#110 hvordan skal det dog lade sig gøre, i nogle tilfælder. Jeg har da ca. hver anden gang jeg har modtaget noget som er betalt, fået pakken ved at det har lagt den på adressen, f.eks har de sat pakken gemt af vejen i brændestablen eller sat den i redskabsskuret også smidt en seddel i at pakken ligger på det og det sted på grunden. Hvis pakken har taget skade, så fritager postdk. sig selv ved bare at aflevere pakken, ikke.
--
FCM forever
#129
Mr.Bean
Semi Supporter
17-01-2005 17:57

Rapporter til Admin
#127 Jeg syntes du gennem hele tråden kun tager pati for en part Er i venner, familie,gift eller noget? ;-) Du har slet ikke med i dine overvejelser at den snydene part kan være #0 Jeg tror det godt nok ikke selv men muligheden er der teoretisk Jeg har førhen syntes du sommetider har haft gode svar og været sjov at læse Men i denne tråd har du skyklapper på .-) Husk på tråden hed : Hvem er skyld Ps. #0 prøv at sende dene tråd til køber så han kan forsvare sig herinde Så har vi et bedre grunlag for at vurdere(måske)
--
Far til fire
#130
uniQue
Super Nørd
17-01-2005 18:19

Rapporter til Admin
Tak for alle de gode svar og specielt Turbo_crash som har været med hele vejen :). Jeg vil lige først pointere, at jeg slet ikke kender Turbo_crash, hverken irl eller over nettet. Som en anden skriver, hvis køberen selv har ødelagt kortet, så vil han hurtigt stoppe med at med sende mig mails, hvis jeg gang på gang ignorere ham. Nu får vi at se. Hvis der virkelig er tale om en transportskade, så kan jeg godt føle medlidende og finde en fifty-fifty løsning med ham, men jeg vil understrege, at jeg ikke bryder mig om at blive SNYDT!!! Den måde, han skriver til mig på, gør mig nemlig lidt mistænksom? Han første mail efter han modtog kortet lyder som følgende: Nu har jeg modtaget kortet, men jeg har store grafikfejl både i 2d boot og windows og det er helt galt med 3d. grafik Man kan slet ikke se hvad det skal forestille!! Har du haft problemer med det? Jeg har læst på mange forum osv, Nogle mener man kan flashe bios på grafikkortet osv. Er det noget du event har gjort? eller har du overclokket? Håber du kan hjælpe,, det er møg ireterende!!! Jeg vil prøve kortet i en anden pc'er men har ikke haft tid endnu... Hm flashe eller OC for at afhjælpe grafikfejl? Lyder meget underligt i mine øre, det får mig måske til at tænke, at han har gjort det selv, og spørg nu om jeg også har gjort det, for derefter at beskylde mig for at skade kortet! Hans sidste mail: Kortet har det strøm det skal bruge.. Jeg har ikke flashet eller oc. 100% i orden.. DU kan have brændt kortet af da du pillede det ud! DU har monteret køleren,, har du skadet det der? Men du har fået din betaling,,, så er du jo ligeglad! Hans besvare ikke min tidligere mails, men prøver direkte at beskylde mig og giver derefter ret hurtigt op. Jeg finder ikke den irriteration + vrede, at man har modtaget et defekt kort i hans mails, men jeg oplever mere en stræben efter at få erstatning efter man selv har skadet det. Med overskriften: "hvem er skyld", mener jeg ikke om jeg, han eller posthuset er skyld. Jeg tænker mere på, i situationen fra min synsvinkel, hvad er det mest rigtige at gøre, jeg har sendt et 100% funktionel til en køber, som efter modtagelse melder defekt. Det har mange af også hjulpet mig at give et foreslag til. Jeg siger opgså mange tak. Jeg vil opfølge denne tråd, når der sker noget nyt.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#131
uniQue
Super Nørd
17-01-2005 18:24

Rapporter til Admin
#129 Som tidligere skrevet er denne tråd ikke retsag om hvorvidt, JEG eller KØBER har ødelagt kortet, men et tråd med ønske om råd, hvad man burde gøre, når man står i en situationen beskrevet i #0! Derfor er der heller ingen grund til at give køberen denne tråd, så han kan forsvare sig, idet jeg ikke har beskyldt ham for noget, desuden vil han bare sige, at kortet var defekt fra starten.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#132
Turbo_crash
Giga Nørd
17-01-2005 23:20

Rapporter til Admin
Mr.Bean "129 " #127 Jeg syntes du gennem hele tråden kun tager pati for en part Er i venner, familie,gift eller noget? ;-) Du har slet ikke med i dine overvejelser at den snydene part kan være #0" JO, det kan det da sagtens, og derfor har jeg også forsøgt at forklare hvordan sælger og køber står i forhold til reglerne, og ikke for at beskytte unique mod en fusker, for som jeg har skrevet flere gange, bla. i #93 og 114 så bør KØBEREN være den som er forsigtig og lade være med at købe ubeset, for der er ingen mulighed for at slippe ud af det hvis det viser sig at varen er defekt. som jeg skrev til købere af brugte vare. #93 "Så lad det være en lære til alle som køber brugt, bestem selv om stoler på sælger, hvis ja, så lad være med at brokker jer over noget, hvis i ikke vil sætte penge til, så få det kontroleret inden i betaler, hvordan i så vil gøre det er jeres valg, ellers lad være med at købe det, og find noget andet." #114 "For mange sælger bevidst defekte ting de køber billigt, så det pis med "send kortet retur og få mindst halvdelen af pengen" er lige så galt, for så har køber tabt på en bevist defekt ting. Nææ. vær sikker på tingen virker, ellers lad være med at brokke hvis i køber ubeset, og lad være med at købe for større beløb end i kan tåle at sætte til på det. "
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]
#133
Eminence
Junior Supporter
17-01-2005 23:35

Rapporter til Admin
ja, jeg har ikk gidet at læse de der 100+ kommentare.. men har da læst de 15 første + selve indlæget :) Hva har ham der joe (køberen) prøvet at gøre? nye drivere? formateret? ny køler ? evt. testet i en anden PC ? Ved ikk om det er blevet forslået.. men det er da klart et forsøg værd :) der er sikkert også flere muligheder, men har ikk så meget forstand på den slags.
--
Joe's Crematarium, you kill 'em, we grill 'em.
#134
uniQue
Super Nørd
18-01-2005 14:10

Rapporter til Admin
Jeg har ikke hørt fra ham i 2 dage nu. En anden ting, mit medlem fra QXL er blevet udelukket, han har sikkert meldt sig til QXL, sikker en idiot, nu får han hverken en 1 krone eller 1 øre. Jeg opretter en ny bruger, og slipper for at betale gebyren HA!
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#135
uniQue
Super Nørd
19-01-2005 18:43

Rapporter til Admin
Afrunding på sagen: Ham: På diverse forum har jeg læst at de fejl jeg ser er noget der pludselig opstår med R9700 pro kort. Det skyldes ikke statisk elektricitet eller post danmark! Det er du også klar over siden du hurtigt foreslog mig at oprette en RMA.! Ergo har du solg mig noget der ikke virker! Hvis du har lidt samvittighed lader du handlen gå tilbage, det ville enhver ærlig person gøre. Så kan du selv se om du kan få det byttet ved RMA, du kender jor kortets historie. Som det er nu har jeg smidt penge ud af vinduet! Jeg havde regnet med at købe noget der virker, og ikke noget jeg skal bruge oceaner at tid på måske uden held. Ville du ikke selv føle dig snydt? Tag nu lige og se det fra min side! Jeg: Hej M. Det omtalte problem med R9700 pro er ikke noget jeg kender til (kom evt. med links, der understøtter din påstand). Kortet fungerede 100%, da jeg havde det, så i alle tilfælde er problematikken først opstået, efter jeg har levereret den til postdanmark. Om kortet er skadet under transport, eller du har OC/flashed det i stykker er kun dig som ved. Jeg har foreslået dig mulighederne du kan gøre i hver af tilfældene. Jeg ved dog kun en ting, det er, at jeg sendte et kort, der var 100 % funktionel, dermed finder jeg det urimelig for mig at skulle hæfte for skaden. Jeg: "Grafikkortet virker ikke som det skal. Jeg har betalt 1280,- for noget der ikke virker! Kay vil ikke tage noget ansvar! Kan ikke anbefales!" Tak for din karakter som har medført at min konto nu er blivet lukket. Hvis det er din indstilling og konklusion, så siger vi det! Sagen hermed afsluttet!!!!!! Ham: Hvad skal jeg ellers skrive? At jeg har gjort en god handel? Brug da din hjerne mand! Vi har begge ansvar for at der bliver en god handel!,, Du tager jo ikke ansvar for noget som helst! Hvis du var bare en lille smugle ærlig, så kunne vi måske finde ud af noget. Du har jo for længst konkluderet at det er MIG der har ødelagt kortet og skal betale gildet! Så tak dig selv for den karakter! det har du sku fortjent! Ps. hvis du skulle ombestemme dig skal jeg nok få slettet den karakter,, du har jo stadig mit kontonr.
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#136
Leo
Supporter Aspirant
20-01-2005 09:59

Rapporter til Admin
#135 "Vi har begge ansvar for at der bliver en god handel!,, Du tager jo ikke ansvar for noget som helst! " Well.. unique, har han ikke fat i noget der?...
--
hardwaretidende?
#137
uniQue
Super Nørd
20-01-2005 10:03

Rapporter til Admin
#136 Nope! Ved bare jeg sendte et 100% funktionel kort, skal ikke tage ansvar for et kort som han har smadret!
--
Klog er den, som véd; men klogere er den, som véd hvor han skal spørge.
#138
Pos.1
Gæst
21-01-2005 00:13

Rapporter til Admin
#137 "...som han har smadret?.." Hvor har du da denne viden fra? Ved du da det? Facts er, du har d. 19.12 ( 10 dage inden du har det på QXL, evt. få timer efter du har læst det og besluttet at sælge kortet) nogle problemer med din PC, hvor flere hentyder, at det kunne være dit grafikkort: http://www.hardwareonline.dk[...] Post sin email herinde, så skal jeg nok prøve at hjælpe ham ... Venligst, da det jo rent faktisk kunne være, du er i ret, men bare glemmer, at du ikke nævner herinde, at du prøvede at fejlsøge/hjælpe ham på nogen måder.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#139
Turbo_crash
Giga Nørd
21-01-2005 01:31

Rapporter til Admin
Nu er et Radeon 9500, 9700 eller 9800 serien ikke kendt for at være følsomme, de kan tåle rigtg meget smæk uden at der sker ret meget, så den med at det er et skodkort holder ikke, jeg har selv et 9800LE som egentlig er et 9500Pro layout som er softmoddet til et 9700 pro som køre perfekt og har været testet til hvad det kunne klare, og et 9800Pro som har været BIOS "testet" i alle mulige og umulige versioner fra Pro til XT med 256mb Ram selvom det kun er et 128mb model uden at tage den har skade så det ikke kan klare org. hastighed og lidt til, fordi jeg ikke har voldbollet det totalt men været meget forsigtig med meget lidt af gangen. Det som jeg har kunne "mærke" på dem er at de ikke tåler helt så meget mere i OC som de kunne de første gange, så ved hård og gentagende OC bliver de altså overbelastet og de laver articfacts tidligere, og bliver de hårdt OC´et så kan man dårligt køre org. hastighed, og det er jo åbenbart tilfældet i denne sag, og jeg tror ikke at sælgere har været en dumt svin nok til at sælge et defekt kort, for så var det ikke første gang man hørte til det, så var der nok andre som havde oplevet han havde solgt defekte ting tidligere, så har nogen fået dele med fejl på ?, for som sagt før, så kender jeg ikke uniQue på nogen måde. Og som jeg tidligere har skrevet, så er et køberen som ender med at have problemet, jeg kender det, og har lært at man ikke køber noget ubeset, og det har flere andre herinde også lært, men ikke denne køber, og mange af dem som siger 1/2 skade åbenbare heller ikke nok taget i røven af en køber som forsøger at slippe ud af noget lort de selv har lavet så man står meg aben selv, så OM det har været defekt eller han selv har gjort det defekt, kan ingen af os finde ud af, og alle disse sager ender med at sælgere føler sig snydt og købere føler sig snydt, og min holdning til det er at ma ndesværrer ikke kan, som privat, forlange at han tager det retur eller giver afslag, med mindre han frivilligt ønsker at gøre det. Så jeg ville hellere miste en konto hos QXL og få lorte omtale af nogen stykker som intet kender til sagen, end at blive taget i røven af en svindlere, så hellere optage at man bruger delen på eks. video og piller det ud og pakker det ned, så kan man da i det mindste vise at det har virket som det skal, og sådan en fisker kan så bare tage og lære de skal behandle brugte dele varsomt, for der er ingen garanti eller på anden måde reklamationsret på, med mindre de selv kan få det igennem hos en forhandler eller importør.
--
......... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG #1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...]

Opret svar til indlægget: hvem er skyld?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning