Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

shg.dk?

Af Juniorbruger MHaahr | 19-07-2007 09:25 | 2098 visninger | 39 svar, hop til seneste
Jeg bestilte for 4 dage siden for et par tusind kroner hardware hos shg.dk. Alle varer var på lager og jeg fik da også en mail om at de ville sende pakken samme dag. Samme aften (kl 22.25) modtager jeg en mail, hvori der står at min pakke desværre ikke er nået med posten, men at den selvfølgelig vil blive afsendt dagen efter. Okay tænker man... Aldrig oplevet det før, men ok, det kan vel ske for selv den bedste... næste dag, det samme sker igen, får mail kl 22.25... bla bla bla... wtf... ringer ind dagen efter, er nummer 16 i køen, opgiver efter 15 minutter. dagen efter (i går) modtager jeg igen en mail om at min pakke desværre ikke er nået med.... Pis... Lort... Sp***er firma... Ringer ind i dag... Snakker med en supportmedarbejder, som bruger undskyldningen: Amen, vi har lige fået nyt lagersystem... NEJ... WRONG... I fik nyt lagersystem for over halvanden måned siden... jf. http://hol.dk[...] - Har trods alt snart lagt omkring en halv mil ved shg... Føler mig virkelig røvrendt... To ting: Andre der har oplevet det samme, eller er det bare mig? Jeg vil på det kraftigste anbefale folk at købe deres varer et andet sted, såfremt i skal bruge varerne inden for overskuelig fremtid.
--
--- Brug dog Google.
#1
Holst01
Superbruger
19-07-2007 09:29

Rapporter til Admin
Kan godt forstå du ikke er helt tilfreds med det. Men syns nu SHG.dk yder en ganske udemærket service der ved at skrive at de ikke nåede posten. Jeg har flere gange bestilt andre steder hvor man bare modtager en ordre bekræftelse også sker der intet mere. Ikke nogle mails om at det tager længere tid end forventet. Så syns de yder en service som de kan være stolte af. Med hensyn til nyt lagersystem, så kan dette tage tid. Du kender trods alt ikke omfanget af det. Er det kun software. eller er det sprit nyt med alt hva der dertil hører.. Så væbn dig med tålmodighed. Andet er der ikke at sige. Men fint at advare andre, bare slå koldt vand i blodet og sæt dig i deres situation! De gør det ikke for at genere men optimere til fremtiden ! --
--
Alle piger er lir', hvis de vælger at vis' det
#2
Andersov
Junior Supporter
19-07-2007 09:31

Rapporter til Admin
Det er de rent faktisk oplyser om at din pakke ikke er kommet med posten hver eneste dag er da imponerende fremfor de fleste andre firmaer der undlader at fortælle at deres varer er udgået/udsolgt og du bestilte selv om der stod de var på lager. --
--
[2.8P4][Zalman7700-Cu][Soyo P4I865PE Dragon2PE][2x512 A-Data DDR400][Aopen 6800GT 256MB][Samsung 193P][Zepto 6214W][KiSS VR-558][Wii]
#3
Holst01
Superbruger
19-07-2007 09:42

Rapporter til Admin
Lige set lidt på artiklen med deres system. Jeg arbejder selv med Process og Automatik. Kan love dig der er meget indkøring på sådanne ting. Har selv lavet maskiner til medicinal industrien, og det er altså ikke bare sådan lige. Der er ALTID børnesygdomme og indkørings problemer.. Kan ikke undgås. Prøv det selv, og/eller sæt dig ind i hva det handler om, istedet for bare at sidde tilbagelænet og hids dig op ! --
--
Alle piger er lir', hvis de vælger at vis' det
#4
Freehelp
Mega Supporter
19-07-2007 09:44

Rapporter til Admin
har du tænkt ¨på de har ferie tid ??? --
--
#5
Freehelp
Mega Supporter
19-07-2007 09:48

Rapporter til Admin
Du har haft én dårlig oplevelse, og straks anbefaler du alle skal handle et andet sted! Jeg tvivler på din brok tråd får andre til at vælge SHG fra. Alle firmaer har disse små problemer, og det ændre ikke en meter for dem du klager på HOL eller Tweak. Jeg vil på det kraftigste anbefale folk ikke at svare på dine indlæg og brug tiden et andet sted, såfremt i skal bruge tiden fornuftigt inden for overskuelig fremtid ;)) --
--
#6
Canzer
Junior Nørd
19-07-2007 10:00

Rapporter til Admin
#0 Som der bliver sagt.. rolig nu.. Et helt nyt lagersystem tager lang tid at køre ind, folk skal vende sig til det, der kan være software bugs og hardware bugs også... hvis fx alt ikke er blevet sat ordenligt op - på mit gamle arbejde tog det næsten 3 mdr at få ét enkelt vertikalt tårn til at køre perfekt! Der var hele tiden fejl med optimering af plads ol. Det er klart at SHG er pressede (lige så mange andre firmaer er) så snart vi rammer ferie perioden! Folk går jo helt amok fordi de har tid samtidig så er der folk på ferie og måske er der afløsere inde der uheldigvis ikke er så hurtig som de fastansatte. SHG er det bedste firma jeg har handlet ved, og det vil jeg blive ved med. De er det firma der - efter min mening - yder den bedste service og du kan sgu ikke rigtig tillade dig at klage når de har været igang til kl 22.xx for at pakke din ordrer imo... Sux at det så går galt et par dage i træk.. --
--
It's too bad that stupidity isn't painful
#7
Bøge
Monster Supporter
19-07-2007 10:16

Rapporter til Admin
Jeg synes det er utroligt så mange der skal forsvare SHG hver gang der er en der skriver om en negativ oplevelse med dem. Jeg er selv en af dem der har handlet mange gange med SHG, men siden Nytår har jeg oplevet 8-10 gange at min ordre desværre ikke nåede med den lovede dag, dvs. også før de fik deres nye lagersystem. Så jeg er begyndt at bestille andre steder. Så for at svare #0 på hans spørgsmål, så nej, du er ikke den eneste der oplever problemer med leveringstiden fra SHG. Dette fremgår også af flere tråde i diverse fora på nettet pt. --
--
...
#8
Morten Klingenberg
Giga Supporter
19-07-2007 10:19

Rapporter til Admin
#5 Du er ik helt med på hvad det er #0 siger er du? Han siger jo netop at hvis man skal bruge stumperne indenfor nærmeste fremtid vil han anbefale folk at handle et andet sted - han siger ik en skid om at det skal være permanent... Og jeg kan kun give #0 ret i at hvis man står og skal bruge en vare indenfor en uge bør man overveje alternativer til shg - jeg har snart ventet en uge på min bestilling nu - det er trist, surt, ærgeligt - men det eneste der er at gøre er at vente - at SHG så burde gøre deres kunder opmærksom på den ekstra lange ventetid er noget andet - og der mener jeg helt bestemt der service har fejlet enormt... Så hvis folk skal bruge den overskuelige fremtid fornuftigt burde du, #5, læse indlæg igennem ordentlige inden du kommentere dem! #0 Nej du er bestemt ik den eneste der har været udsat for det - som tidligere nævnt har jeg nu ventet snart en uge på min bestilling som hele tiden har været på lageret... Udover det så kører der en anden tråd om det samme her: http://www.hol.dk[...] Der er ik andet at gøre end at venter - eller finde et andet sted at handle... //M --
--
Kan absolut ik anbefale at handle med KP! Se profil hvorfor!
#9
Freehelp
Mega Supporter
19-07-2007 10:20

Rapporter til Admin
#8 Hvorfor ikke annulere ordren og bestille et andet sted --
--
#10
Morten Klingenberg
Giga Supporter
19-07-2007 10:26

Rapporter til Admin
#9 Jeg har ik fundet nogen alternativer til SHG - hvis du vil hjælpe med at finde stumperne et andet sted som fx ik er getmore så vil jeg meget gerne have hjælp til at finde dem - problemet er lidt at jeg har fåen en ven til at samle mig en computer til mig - men jeg aner sådan ca intet som hardware på nuværende tidspunkt så delene skal være identiske med dem han har fundet på shg til mig... Og så skulle det jo helst ik komme til at koste mig 2 kilo ekstra ^^ //M --
--
Kan absolut ik anbefale at handle med KP! Se profil hvorfor!
#11
Satter
Supporter
19-07-2007 10:27

Rapporter til Admin
Jeg vil give #7 ret! Der er generelt en forunderlig lyst, til altid at forsvare SHG, og jeg kan ikke helt finde ud af hvorfor. Deres koncept er: LAGERVARE BESTILT INDEN KLOKKEN ET-ELLER-ANDET, LEVERES DAGEN EFTER. Hvis de efter 4 dage FORTSAT ikke kan leve op til dette, så ville jeg også gå et andet sted hen og købe mine varer. - Det er ok, at de ikke leverer dagen efter, så skal de bare lade være med at skrive, at de GØR det! --
--
Et gammelt kinesisk ordsprog siger: Den som aldrig sover, er altid vågen...!
#12
Morten Klingenberg
Giga Supporter
19-07-2007 10:37

Rapporter til Admin
#11 Lige præcis det jeg har efterlyst hos dem også - at de ærligt lagde ud på siden og sagde: "Kære kunder vi har sq lidt problemer med vores lager for tiden, derfor kan der gå op til en uge inden varen når til afsendelse fra os. Vi beklager ulejligheden" Så var der ingen der med go ret kunne brokke sig over det - mega underligt de bare lader som ingenting :S //M --
--
Kan absolut ik anbefale at handle med KP! Se profil hvorfor!
#13
Morten Klingenberg
Giga Supporter
19-07-2007 10:46

Rapporter til Admin
OMG min pakke er endelig ved at blive pakket :O Hvis den så også bliver afsendt i dag er det da helt impornerende ^^ //M --
--
Kan absolut ik anbefale at handle med KP! Se profil hvorfor!
#14
Freehelp
Mega Supporter
19-07-2007 11:03

Rapporter til Admin
#13 Dvs det ikke er et spasser firma hvis du får sagerne i dag? Jeg synes HOL er blevet stedet hvor man brokker sig. Der er ingen der opretter en tråd - næææh XXX er bare et super godt firma. --
--
#15
Holst01
Superbruger
19-07-2007 11:09

Rapporter til Admin
Prøv selv og arbejd i "service sektoren" af en eller anden art. Stå bag en desk eller yd en service, så finder folk nok ud af at verdenen ikke er så nem og firkantet som den skærm de sidder foran 24/7 !!!!! Tålmodighed og lidt forståelse kunnne folk godt bruge en hel del af ! --
--
Alle piger er lir', hvis de vælger at vis' det
#16
Morten Klingenberg
Giga Supporter
19-07-2007 11:11

Rapporter til Admin
#13 Jeg får dem tidligst i morgen - dvs det er en uges ventetid - jo det syns jeg bestemt er for dårligt når de reklamere med dag til dag levering uden at gøre opmærksom på ekstra lang ventetid... Og hvis du så endnu engang vil læse tråden igennem og sortere i hvilke indlæg jeg har skrevet og hvad jeg har skrevet om SHG så ville du se at jeg ik brokker mig over andet end at de har lavet en grum fejl ved ik at informere deres kunder fra starten af om deres leveringstid er overskredet med 6-700%... Tror du at du kan det? //M --
--
Kan absolut ik anbefale at handle med KP! Se profil hvorfor!
#17
Morten Klingenberg
Giga Supporter
19-07-2007 11:14

Rapporter til Admin
#15 Det har jeg tilfældigvis gjort det meste af mit arbejdsliv - i de virksomheder jeg har arbejdet i var det tilgengæld vigtigt at informere kunden om forsinkelser ol. der ville være til gene for kunden... Og endnu en gang vil jeg lige påpege at det har SHG manglet i stor stil i denne sag - de gør intet for at informere kunden om ekstraordinær lang ventetid (På postordre salg) før kunden selv henvender sig - hvis de gjorde det ville livet som support-medarbejder hos SHG sikkert også blive lettere... //M --
--
Kan absolut ik anbefale at handle med KP! Se profil hvorfor!
#18
MHaahr
Juniorbruger
19-07-2007 11:44

Rapporter til Admin
#Alle... Lidt svar på tiltale. Jeg mener ikke at det skal være permanent at man skal holde sig fra shg. Jeg har været, og er stadig, utroligt imponeret over hvor ofte det lykkedes dem at overholde det de lover. Det jeg advarer imod er derimod om at hvis folk stå og mangler noget i morgen skal man nok ikke lige vælge shg, da de har problemer i øjeblikket. Som andre i denne tråd ar sagt, er det jeg efterlyser nok egentligt bare en klar udmelding - havde jeg fået en mail, hvor der stod at der kunne gå op til 7 arbejdsdage inden jeg kunne forvente at modtage orderen, så fred være med det - det er de konstant overtrådte løfter der irriterer mig. Jeg har arbejdet i detailhandlen i mere en 10 år - jeg tror jeg har haft min del af de utilfredse kunder, hvilket også er derfor jeg aldrig kunne finde på at råbe af en teknikker, eller en supporter for den sags skyld, da det jo ikke er individets skyld, men derimod en fejl, som er opstået pga. nyt lager. #13, min ordre har stået som "Din ordre er ved at blive pakket" i de fire dage jeg har manglet ordren. Jeg siger heller ikke at der ikke er problemer med automatiske robotlagre - det er derfor man kører med begge dele - flytter dele af pakningen over på det automatisk, lidt efter lidt - så man kan identificere problemerne - ikke bare regne med at det virker fra dag ét. I kender mig ikke, derfor ved I heller ikke hvad jeg ved om emnet. Jeg har arbejdet med indkørsel af procedurer og effektivering af virksomheder i mange år. Jeg har superviced flere installationer af automatiske lagre. Jeg ved hvor vigtigt det er at teste, teste og så teste igen, inden man stoler 100% på det nye system. Ja, det er ferie. Ja, jeg er lidt muggen. Nej, jeg kan ikke bare bestille andetsteds; et fordi shg er vores faste leverendør, to de er de eneste der sælger det jeg mangler. FreeHelp og Holst01 - hvorfor forsvarer I en sag I ikke aner noget som helst om? Jeg har ventet 5 dage efterhånden på en vare, som der er oplyst dag-til-dag levering på. Har jeg så ikke været tålmodig nok? Og, jo. Jeg tror faktisk jeg har læst en hel del tråde hvor forskellige forretninger får ros. Summa Summarum: shg.dk har problemer med deres nye lager. Hvis du/I står og skal bruge noget akut, så find alternativ leverendør. Forholdene skulle blive normaliceret inden for den næste uge (ifølge supporten). --
--
--- Brug dog Google.
#19
Morten Klingenberg
Giga Supporter
19-07-2007 11:48

Rapporter til Admin
#18 Øv også - nå men min ordre har stået som klar til at blive behandlet (Eller hva der nu stod - sådan jeg stadig kunne afbestille den) siden jeg bestilte faktisk - så håber da ik der går lige så lang tid nu hvor den er pakket, men det må tiden jo vise =) //M --
--
Kan absolut ik anbefale at handle med KP! Se profil hvorfor!
#20
Morten Klingenberg
Giga Supporter
19-07-2007 21:44

Rapporter til Admin
Nå men det ser sørme ud til at de har fået min pakke afsendt - har nu også fået et T&T nummer fra dem... Så at dømme ud fra min erfaring tager en levering af en hel computer i stumper ca en uges tid =) //M --
--
Kan absolut ik anbefale at handle med KP! Se profil hvorfor!
#21
DEVIL_DK
Ultra Nørd
19-07-2007 22:57

Rapporter til Admin
#0 ja shg fik det nye lager og maskinen færdig bygget for lang tid siden. men det var først for en uge siden det blev sat i drift og det , er så ikke gået som det skulle. så jeg syntes måske man skulle give den en chance til at finde fejlen i systemet , istedet for bare at svine dem til. ptoblemet liger jo lidt i at hvis maskinen ikke kan hitte ud af et hente en af de vare der ligger inden i den sender man altså ikke lige en ind og henter varen. hvorfor i hele hule helvede starter du en ny tråd om samme problem når en anden bruger har en kørende i forvejen. --
--
Der var engang..................
#22
Tyller
Elite Supporter
19-07-2007 23:01

Rapporter til Admin
Det kunne være man også skulle tage med i sine overvejelser at det er ferietid og der måske er flere kunder end kun lige sig selv der skal betjenes, lidt ligesom i de rigtige butikker, hvor man en gang imellem skal stå lidt i kø, godt nok irriterende at der ikke er en personlig opvarter til os alle :-) --
--
Asus A8NE, AMD64/3500+,Zalman Reserator, 2x160Gb/1x80Gb SATA ,2048Mb Kingston PC3200 Dual, Geforce 7600GT/OC, 2xLiteOn DVDRW/LS, Win Vista Ultimate
#23
Morten Klingenberg
Giga Supporter
19-07-2007 23:06

Rapporter til Admin
#21 & 22 Og endnu engang siger jeg mit mantra - så oplys dog kunderne om det i forvejen i stedet for at lade som ingenting indtil kunderne selv henvender sig... Det er jo der hele problemet ligger - at de ikke oplyser kunderne om en væsentlig forlængelse af leveringstiden... Ferien kommer jo heller ik bag på shg så de burde nok kunne oplyse hvis de har erfaringer med at det giver længere leveringstid... //M --
--
Kan absolut ik anbefale at handle med KP! Se profil hvorfor!
#24
afse
Gæst
19-07-2007 23:32

Rapporter til Admin
#23 : tror det er for alt køre over computer, og en computer kan jo ikke lige beregne tiden ved at se resten af alle odrene, alle ved en computer kan laver fejl, men accepter deres service, i kan ikke lave den bedre ved at diskuter i denne tråd :) afse
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#25
DEVIL_DK
Ultra Nørd
19-07-2007 23:48

Rapporter til Admin
#23 man havde ikke forventet de fejl der er opstået derfor er det squ lidt svært at fortælle i forvejen . alle kan jo ikke være synsk --
--
Der var engang..................
#26
equixo
Maxibruger
20-07-2007 02:16

Rapporter til Admin
Taget i betragtning af hvor mange mennesker der dagligt handler hos shg, synes jeg det er utrolig få der oplever problemer hos dem. Handler selv jævnligt hos dem, og har aldrig haft problemer derude, tværtimod. Stor hånd til shg. --
--
Youre My Bitch-
#28
UlrikC
Superbruger
20-07-2007 08:16

Rapporter til Admin
Gad vide hvor mange af dem der forsvarer SHG som også arbejder for dem? Jeg kan da godt forstå at #0 er træt af SHG og synes bestemt at det er fair nok at han skriver det her. Noget kunne jo tyde på at SHG har nogle problemer de IKKE oplyser deres kunder om... --
--
MSI P965 Neo-F E6600 Core 2 Duo Geforce 7950 GX2 2 GB Kingston 667 Mhz
#29
Freehelp
Mega Supporter
20-07-2007 08:18

Rapporter til Admin
"Gad vide hvor mange af dem der forsvarer SHG som også arbejder for dem? " Gad vide hvor mange af dem der angriber SHG som arbejder for et konkurrende site --
--
#30
Morten Klingenberg
Giga Supporter
20-07-2007 08:25

Rapporter til Admin
#29 Ja vi kan i hvert fald udelukke dig - du gør jo alt for at stille trådstarter i et dårligt lys... Utroligt folk kan blive ved med at diskutere det her problem >.
--
Kan absolut ik anbefale at handle med KP! Se profil hvorfor!
#31
Freehelp
Mega Supporter
20-07-2007 08:50

Rapporter til Admin
"post dk ik havde fucket up " opret en tråd hvor du anbefaler alle at droppe post dk så --
--
#32
Morten Klingenberg
Giga Supporter
20-07-2007 08:59

Rapporter til Admin
#31 Fejl kan ske det har jeg aldrig sagt var uacceptabelt - og de gør deres kunder opmærksom på det via T&T - se det kunne SHG lære noget af... At gøre deres kunder opmærksom på fejl der medfører forlænget leveringstid - men det har du vel ik fattet endnu er det eneste jeg har "brokket" mig over endnu... Jeg vil endnu engang henvise til at læse mine indlæg igennem - tror du at du kan det? //M --
--
Kan absolut ik anbefale at handle med KP! Se profil hvorfor!
#33
UlrikC
Superbruger
20-07-2007 09:05

Rapporter til Admin
#31 Panodil Zapp virker hurtigt... --
--
MSI P965 Neo-F E6600 Core 2 Duo Geforce 7950 GX2 2 GB Kingston 667 Mhz
#34
xXTobAccOXx
Juniorbruger
20-07-2007 10:10

Rapporter til Admin
Jeg kan kun sige Shg ftw har brugt dem til at samle mange Computer fra bunde at ved defekt eller lev aldrig nogle probs tror bare du har værte uheldig :-( --
--
Asus - P5W/DH/Deluxe E6400/Gainward BLISS 7600GT/WD120 SATAII/OCZ Gold GX XTC 2x512 MB, PC2-6400/NEC AD-7173 :D
#35
sceecee
Elitebruger
20-07-2007 10:11

Rapporter til Admin
#0 Jeg kan desværre ikke sige at jeg selv har været ude for det. Jeg kan blot anbefale at hvis man har et vist hastværk, så bør man ikke bestille. Der er for mange faktorer der kan gå galt. Hvis man bestiller for en halv million så har man krav på at blive betjent med et vist hastværk. hvilket betyder, at vi små fisk må træde vande, mens de fodre hajerne om man så må sige. Hvis man istedet henter selv, så er man sikker på at få sit produkt til tiden. #ALLE Tja.. Jeg arbejder IKKE for SHG.dk (jeg arbejder slet ikke??!!! :oP) Men jeg vil blot give mit besyv med i debatten. Jeg har handlet en hel del med SHG. Jeg har været meget glad for deres måde at håndtere mine køb på. Bevares der kan være "lang" ventetid, men hvis jeg skal bruge noget imorgen, så vælger jeg IKKE at stole på at sælger OG postdanmark kan få min pakke ud til mig inden for 24 timer. Så tager jeg ind på falkonér allé, og finder det jeg skal have. Så ved jeg godt at alle ikke har en falkonér allé i nabolaget, men en computercity, elgiganten osv. er der som regel. Jeg ventede på et tidspunkt en uges tid på min vare, og da jeg ringede for at brokke mig, fik jeg en meget frisk medarbejder i røret som fortalte mig at jeg desværre var blevet syltet lidt da de var ved at levere et større parti hardware til et af amtssygehusene. Det blev kviteret med at fragten blev betalt og at jeg fik 500kr i rabat. Jeg synes at det er en fin måde at gøre det på. Så jeg vil blot sige jeg har ikke haft dårlige oplevelser med SHG. Tværtimod. Så derfor brokker jeg mig heller ikke over dem ;o) --
--
Mange hilsner Sceecee og husk: Næbdyr forevigt!
#36
ronny
Giga Supporter
20-07-2007 10:38

Rapporter til Admin
har ikke noget at klage over har handlet hos shg.dk flere gange, dog er deres leveringstider lidt ud over det som de lover....problemet er at de ikke burde love dag til dag levering når det ikke kan ske hver gang :-) Ellers intet at hænge dem op på..... Husk bedøm altid en forhandler ud fra rma sager og ikke en forlænget leverings tid, man kan jo altid afbestille sin vare og bestille et andet sted hvis man skal bruge dem hurtiger en de kan levere.. --
--
#37
stock
Monsterbruger
05-08-2007 11:29

Rapporter til Admin
Shg har nok "skidt i nælderne" med deres nye lagerautomat. Har måske købt vaporware, der kun virker i Powerpoint ;-) Håber de kommer over det. --
--
#38
TPultra
Junior Supporter
05-08-2007 12:11

Rapporter til Admin
Shg levere en fin service... Har handlet med dem flere gange... Det var noget andet hvis det var Getmore, for de er sq lidt for ringe --
--
Asus P5B Deluxe ¤ Intel E6600 2.Gb OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum Asus EN8800GTS 320Mb GDDR3 500.Gb Samsung Spinpoint T166
#39
JabbaDungo
Ny på siden
05-08-2007 13:11

Rapporter til Admin
hvis du har bestilt for et par tusind så hvorfor ik bare start bilen og køre til århus og hente det ved SHG,,, --
--

Opret svar til indlægget: shg.dk?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning