Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Dell Studio 1558 - enorme ydelsesproblemer

Af Maxibruger lycaon | 21-05-2012 03:22 | 1083 visninger | 17 svar, hop til seneste
Hej HOL. For cirka 2 år siden købte jeg en Dell Studio 1558, som jeg har været forholdsvist tilfreds med. Min kammerat købte på samme tidspunkt akkurat samme computer med samme specs. Nu er vi, som tilsyneladende resten af den danske befolkning, begyndt at spille lidt Diablo 3. Hans computer klarer det fint, og han kan kører uden de store problemer - hvilket jeg ikke kan. De første 5-10 minutter går det fint nok (ALT er på low), med en fps på cirka 30-40, hvorefter den pludselig falder til 5 fps. Jeg har installeret nye drivere, købte en ekstern køler til at sætte under (så det har ikke noget med varme at gøre), og i dag formaterede jeg den endda. Jeg har forsøgt at tweake mit operativsystem (windows 7), men lige lidt hjælper det. Er der nogen, der har en idé om, hvad der kan være galt? Er efterhånden godt træt af, at min kammerat som har en gammel elendig bærbar, præsterer langt bedre end min.. Al hjælp og råd modtages med kyshånd.
--
#1
Khorngor
Super Nørd
21-05-2012 07:04

Rapporter til Admin
Syntes ikke lige jeg kan se mig til hvilket grafik kort der i den på Dell's hjemmeside, men hvis det et Nvidia grafik kort, så hver sikker på at Nvidia Optimus er tvunget til at benytte GPU'en og ikke IGP'en (som er den interne grafik løsning på cpu'en).
--
/i5 2500K / Asus Sabertooth P67 / 6950 CF Unlocked / 8gb Mushkin Redline / Crucial m4 128gb /
#2
Cojab
Gigabruger
21-05-2012 08:27

Rapporter til Admin
Har du prøvet at rense den for støv, det kan ofte være en stor synder mht til varme, selvom du bruger en køleplade. Men ellers få fat i realtemp eller noget ligende for at se hvor varm cpu og gpu bliver.
--
//Cojab
#3
lycaon
Megabruger
21-05-2012 11:28

Rapporter til Admin
Hej I to. Tak for jeres svar. Jeg har fjernet støv fra blæseren, og der var faktisk en hel del. Det hjalp desværre ikke.. Mit grafikkort er: ATI Mobility Radeon HD 5470. Når jeg kører DxDiag findes ingen problemer.. Jeg downloader lige realtemp, og så vender jeg tilbage om lidt :)
--
#4
lycaon
Megabruger
21-05-2012 12:01

Rapporter til Admin
Kan man lave en log eller noget med realtemp? temperaturen holder sig på 70-80 men spiker sommetider til fx 97
--
#5
lycaon
Megabruger
21-05-2012 12:34

Rapporter til Admin
Temperaturen var cirka på 68 og 70, da jeg havde så meget lag, at jeg ikke kunne spille (cirka 1fps). Jeg tror, problemet ligger et andet sted. En af mine kammerater sagde, at det måske havde noget med ram allokering at gøre?
--
#6
Khorngor
Super Nørd
21-05-2012 14:31

Rapporter til Admin
#5 Skulle i så fald være at du ikke har nok ram og den begynder at benytte sig af sidefilen i stedet for, tvivler jeg dog på, men du kan jo slå din sidefil fra og se om at løser noget.
--
/i5 2500K / Asus Sabertooth P67 / 6950 CF Unlocked / 8gb Mushkin Redline / Crucial m4 128gb /
#7
Cojab
Gigabruger
21-05-2012 15:45

Rapporter til Admin
Det lyder ikke lige til at problemer med temperature. Du kunne prøve at lukke alle andre programmer ned som sluger ram og se om det hjælper noget. fx, MSN, skype osv. Har nemlig selv oplevet at disse programmer kan æde rigtig meget ram.
--
//Cojab
#8
lycaon
Megabruger
22-05-2012 10:19

Rapporter til Admin
Hej igen! Jeg har nu prøvet at slå sidefilen fra, og det løste desværre ikke problemet.. Jeg har prøvet med kun diablo kørende, så der ikke er andre programmer til at snuppe ram - intet held, desværre. Jeg fatter det virkelig ikke
--
#9
Azakiel
Guru
22-05-2012 10:21

Rapporter til Admin
Har du prøvet at formatere?
--
www.playtek.dk[...] - spil, film og gadgets
#10
Cojab
Gigabruger
22-05-2012 10:23

Rapporter til Admin
Bruger i samme version af win 7 osv?
--
//Cojab
#11
lycaon
Megabruger
22-05-2012 12:20

Rapporter til Admin
Jeg har formateret, og vi bruger samme version af win 7. Jeg sætter den lige til at lave en test af mine ram, men jeg tror ikke, problemet er der - heller...
--
#12
Karina
Gæst
22-05-2012 14:08

Rapporter til Admin
Hej Jeg hedder Karina, og arbejder hos Dell. I første omgang vil jeg råde dig til at køre en diagnostik: http://www.dell.com[...] Dette skulle afdække evt. fejl på computeren. Skulle dette ikke hjælpe dig videre, er du meget velkommen til at sende mig dit servicetag i en mail: [email protected] Så vil jeg med glæde tage et kig på sagen, og se om jeg evt. kan hjælpe dig. Med venlig hilsen Karina Hansen EMEA Social Media Outreach Professional Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLyssnar & @Delllytter
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
lycaon
Megabruger
22-05-2012 20:36

Rapporter til Admin
Hej til jer, der svarede. Jeg fik fat i dell, og da jeg er inden for mine 24 måneders reklamationsret, har jeg stadig ret til hjælp (åbenbart). De bad mig køre en diagnosticering ved hjælp af en CD, og den test (2-3 timer) fandt fejl i min harddisk og blæser. Overophedning er i hvert fald en af årsagerne til computerens præstation. I skal have tak. Nu ryger den højst sandsynligt afsted 2-3 uger. God aften!
--
#14
Cojab
Gigabruger
23-05-2012 11:52

Rapporter til Admin
Jamen det er jo altid så rart at kunne få løst problemerne, forhåbentligt.
--
//Cojab
#15
gasolin
Giga Supporter
23-05-2012 12:56

Rapporter til Admin
#13 Husk backup hvis du har noget vigtigt på den letter defekte harddisk, tror bare du for en anden harddisk og de laver ikke en backup af data på den defekte harddisk ;-)
--
#16
lycaon
Megabruger
23-05-2012 16:34

Rapporter til Admin
15# Mange tak - havde jeg gjort i forvejen, da jeg lige har formateret den! Jeg blev tilbudt at få en dell-tekniker hjem til mig for 500 kroner, og så bliver den repareret i morgen, så det sagde jeg ja till
--
#17
DellCare
Ny på siden
24-05-2012 09:21

Rapporter til Admin
Det er super dejligt at høre, at du sammen med vores support ser ud til at have fået løst problemet. Skulle du have brug for yderligere hjælp fra min side, er du altid velkommen til at kontakte mig igen. Du ønskes en rigtig god dag.
--
Med venlig hilsen Karina Hansen EMEA Social Media Outreach Professional Twitter @DellLyssnar & @Delllytter

Opret svar til indlægget: Dell Studio 1558 - enorme ydelsesproblemer

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning