Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bundkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA sag hos SHG, hjælp søges HOL.

Af Ultra Supporter The Beast | 05-06-2007 13:55 | 1695 visninger | 10 svar, hop til seneste
Hej Holere. Jeg har har for ca. 1½ siden købt et brugt ABIT IC7-G som af en indefra Hol.dk. Efter et halvt års tid bliver mine controllere defekt. Så jeg sender det ind, da de jo er under garanti perioden endnu. Jeg får det igen, sammen med en regning på 400kr da det ikke er defekt. Hmm, jeg har nok ikke tjekket det godt nok, og ligger bundkortet til side da jeg i mellem tiden har købt et nyt. Men så her i starten af april i år tager jeg det frem igen og prøvet at samle en maskine som jeg så kan sælge. Men controllerne virker stadig ikke. Det synes jeg er mærkeligt, for SHG har jo tjekket det og det virker. Det skal så siges at det var secondær controlleren der ikke virkede. Så jeg sender det ind igen. Og så godkender de fejlen. Jeg har så valgt at få et TILSVARENDE produkt. Så de sender mig et desktop bundkort til værdi af max 250kr som hverken har gigalan, ordentlig lykort, chipsæt etc.. Så jeg nægter at modtage det og vil i stedet have mine penge tilbage. Men jeg får dem ikke og finder så senere ud af at de har sendt pengene til ham som i tidernesmorgen har købt det. Fedt for ham:), men det er altså kun 344kr de har sendt til ham som jeg skulle have haft. Så jeg ringer ind og siger at der er sket en fejl og de vil så sende mig en check på 344kr. Men kortet kostede altså 825kr, så jeg skriver at det er ikke nok og bliver lidt sur og skriver at jeg er godt skuffet. Vupti, så vil sku give mig 481kr pludseligt. Men skal jeg acceptere det. Det er stadig kun lidt over 50% af den oprindelige købspris og bundkortet har været "to" gange defekt med samme fejl og de har også syndt mig for 400kr i timeløn for konstatere at det "ikke" fejlede noget første gang jeg sendte det ind. Jeg har nu skrevet en besked til ABIT om de gider at oplyse mig og den sidste pris for det bundkort inden det blev taget af markedet. Men hvad mener i? Skal jeg accptere 481kr, selvom det efterhånden har kosten mig 1225kr !!(825kr Bundkort + 400kr timeløn)???
--
#1
The Beast
Ultra Supporter
05-06-2007 14:07

Rapporter til Admin
Hehe, så gav de sig sku. Jeg får 825kr pr check. og har allerede modtaget porto godtgørelsen. :) Havde ellers lige fundet nogle paragrafer frem. Men det at jeg havde skrevet til ABIT var åbenbart nok:P WEE. Så skal der drikkes:) Jeg poster lige en tekst til jer som kommer ud for samme problem. De skal sku ikke rende om hjørne med os!! --
--
#2
PoloDude
Mega Nørd
05-06-2007 14:30

Rapporter til Admin
#1 Det er fair at du får et tilsvarende produkt (men det fik du så ikke)Hvis de ikke kan skaffe tilsvarende så skal du ha de 825kr. Men det er surt at du ikke fik tjekket mobo dengang du fik det retur,så du kunne ha forlangt de 400kr tilbage.... --
--
X2_5000+ Manchester, EpoX_9NPAJ_SLI, Inno3D_8800GTS_320, Corsair XMS PC4000_2Giga, Væskekølet.
#3
The Beast
Ultra Supporter
05-06-2007 14:40

Rapporter til Admin
Så har jeg fundet lidt godt frem til jer som er havnet i samme situation. udflydes med jeres egen data:) EMNE: Angående ophævelse af købet af og deraf manglende tilbageførsel af købsbeløbet. TEKST: Ved skrivelse af fra er anført et tilbud om tilbagebetaling af del af købesummen for det defekte . Dette er utilstrækkeligt og i strid med gældende lov. Jeg må derfor henlede til Købelovens regler om væsentlige mangler, med ophævelse til følje som resultat af mangelfuld ombytning- og afhjælpning fra side, begge accepteret af ved skrivelse af (evt. tid også hvis samme dato som tidligere), hvoraf følger: » § 57. Hæves købet, er sælgeren ikke berettiget til at få genstanden tilbage, medmindre han tilbagegiver, hvad han har modtaget i betaling, (...) « Hertil følger, at forbrugerstyrelsen på deres hjemmeside uddyber paragraffen med følgende: » Ophævelse betyder, at hver part tilbageleverer den modtagne ydelse. Køber tilbageleverer den mangelfulde vare, og sælger udbetaler pengene, der er blevet betalt for varen. Det gælder uanset om prisen på varen i mellemtiden er faldet eller steget. Du har ikke pligt til at tage imod et tilgodebevis eller vælge andre varer i forretningen i denne situation. « Jeg vil derfor endnu engang påberåbe mig deN ved købet betalte udbetalt til fulde. AFSLUT: Venlig hilsen --
--
#4
The Beast
Ultra Supporter
05-06-2007 14:43

Rapporter til Admin
#2 Ja det var noget crap. Men nu får jeg 825kr pr check MÅSKE!!. De har nemlig lige skrevet at den første check på 344 kr som de sendte til den som i tidernesmorgen har købt bundkortet hos dem, er hos ham og at jeg selv skal få ham til at overføre til mig. Mens de så sender en check til mig på 481 kr så resten af de 825 kr til min adr., Men den ænder jeg ikke. De kan sku sende en ny check med hele beløbet til mig. Så må de sku selv slås med ham den anden om de 344kr. Det var jo mig og ikke ham som sendte varen ind og de har da kunne finde ud af at sende mig porto godtgørelsen, så kan de vel også sende resten:) --
--
#5
The Beast
Ultra Supporter
05-06-2007 15:39

Rapporter til Admin
Vil de ikke lystre, kan man prøve at klage til forbrugerstyrelsen, der er klageinstans for den slags. Bemærk dog, at deres afgørelse ikke nødvendigvis skal følges af virksomheden, men har man først deres afgørelse, har de næsten så godt som tabt i en evt. retssag, med mindre forbrugerklagenævnet har behandlet sagen forkert --
--
#6
Fatter
Ultra Nørd
05-06-2007 16:04

Rapporter til Admin
Syntes at du skulle prøve at rette henvendelse til den person du har købt det af i tidernes morgen inden du gør andet, det kunne jo være en reel gut der bare sender dig de 344 kr. som jo rettelig burde være sendt til dig. Dette er ikke skrevet for at forsvare SHG men de kan jo også fejle. --
--
8220 Brabrand
#7
Haffelaf
Juniorbruger
05-06-2007 16:25

Rapporter til Admin
Jeg synes sgu altid der er problemer med RMA sager hos SHG. --
--
#8
The Beast
Ultra Supporter
05-06-2007 18:14

Rapporter til Admin
#6 Jeg har prøvet at se om jeg kunne finde noget om personen, men det kunne jeg ikke. Det kunde-nr. jeg har er jo også hans mobil, men den er blevet nedlagt. Så jeg aner ikke hvordan jeg skal komme i kontakt med ham. Og jeg burde heller ikke spilde min tid med det. Da det jo ikke er mig der sender pengene ud til en forkert person. Men fair nok for din kommentar. #7 Min RMA sag gik faktisk OK hurtig. Men er skuffet over at de sender et "lorte" bundkort til mig, som ikke tilnærmeste vis kan hamle op med mit ABIT IC7-G og regner med at jeg æder den. Også at de kun vil give mig 344kr til at starte med efter at jeg har nægtet at tage i mod det bundkort de sendte og derfor regnede med at få min penge tilbage, som er 825kr. Men efter en lang dag med masser af mails frem og tilbage, er det nu så vidt at jeg får 481 kr tilsendt pr check. Forhåbentlig til den rigtige adr. og at de kontakter personen som har fået de 344kr. Så må vi se hvad der sker når de får fat i ham om jeg så får resten af mine penge. For jeg stopper ikke før jeg har fået ALLE 825kr på en check eller på mit KONTO!! De skal ikke tro at jeg er til at rende om hjørnet med. Så gi aldrig op holere!!! KUNDEN har NÆSTEN altid retten på sin side..:) --
--
#9
Vange
Gæst
31-08-2007 17:16

Rapporter til Admin
#3 Du glemte vist lige en kilde til den tekst der ;-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
LBan
Supporter Aspirant
31-08-2007 18:08

Rapporter til Admin
4# Nej skal de ikke da det er din pligt at få den til at rette nuværende ejer i deres system, og ikke deres da det sagtnes kan være en der har sendt det ind for den gamle ejer. --
--

Opret svar til indlægget: RMA sag hos SHG, hjælp søges HOL.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning