Hehe, så gav de sig sku. Jeg får 825kr pr check. og har allerede modtaget porto godtgørelsen. :) Havde ellers lige fundet nogle paragrafer frem. Men det at jeg havde skrevet til ABIT var åbenbart nok:P WEE. Så skal der drikkes:)
Jeg poster lige en tekst til jer som kommer ud for samme problem. De skal sku ikke rende om hjørne med os!!
--
--
#1 Det er fair at du får et tilsvarende produkt (men det fik du så ikke)Hvis de ikke kan skaffe tilsvarende så skal du ha de 825kr. Men det er surt at du ikke fik tjekket mobo dengang du fik det retur,så du kunne ha forlangt de 400kr tilbage....
--
--
X2_5000+ Manchester, EpoX_9NPAJ_SLI, Inno3D_8800GTS_320, Corsair XMS PC4000_2Giga, Væskekølet.
Så har jeg fundet lidt godt frem til jer som er havnet i samme situation. udflydes med jeres egen data:)
EMNE:
Angående ophævelse af købet af og deraf manglende tilbageførsel af købsbeløbet.
TEKST:
Ved skrivelse af fra er anført et tilbud om tilbagebetaling af del af købesummen for det defekte . Dette er utilstrækkeligt og i strid med gældende lov. Jeg må derfor henlede til Købelovens regler om væsentlige mangler, med ophævelse til følje som resultat af mangelfuld ombytning- og afhjælpning fra side, begge accepteret af ved skrivelse af (evt. tid også hvis samme dato som tidligere), hvoraf følger:
» § 57. Hæves købet, er sælgeren ikke berettiget til at få genstanden tilbage, medmindre han tilbagegiver, hvad han har modtaget i betaling, (...) «
Hertil følger, at forbrugerstyrelsen på deres hjemmeside uddyber paragraffen med følgende:
» Ophævelse betyder, at hver part tilbageleverer den modtagne ydelse. Køber tilbageleverer den mangelfulde vare, og sælger udbetaler pengene, der er blevet betalt for varen. Det gælder uanset om prisen på varen i mellemtiden er faldet eller steget. Du har ikke pligt til at tage imod et tilgodebevis eller vælge andre varer i forretningen i denne situation. «
Jeg vil derfor endnu engang påberåbe mig deN ved købet betalte udbetalt til fulde.
AFSLUT:
Venlig hilsen
--
--
#2 Ja det var noget crap. Men nu får jeg 825kr pr check MÅSKE!!. De har nemlig lige skrevet at den første check på 344 kr som de sendte til den som i tidernesmorgen har købt bundkortet hos dem, er hos ham og at jeg selv skal få ham til at overføre til mig. Mens de så sender en check til mig på 481 kr så resten af de 825 kr til min adr., Men den ænder jeg ikke. De kan sku sende en ny check med hele beløbet til mig. Så må de sku selv slås med ham den anden om de 344kr. Det var jo mig og ikke ham som sendte varen ind og de har da kunne finde ud af at sende mig porto godtgørelsen, så kan de vel også sende resten:)
--
--
Vil de ikke lystre, kan man prøve at klage til forbrugerstyrelsen, der er klageinstans for den slags. Bemærk dog, at deres afgørelse ikke nødvendigvis skal følges af virksomheden, men har man først deres afgørelse, har de næsten så godt som tabt i en evt. retssag, med mindre forbrugerklagenævnet har behandlet sagen forkert
--
--
Syntes at du skulle prøve at rette henvendelse til den person du har købt det af i tidernes morgen inden du gør andet, det kunne jo være en reel gut der bare sender dig de 344 kr. som jo rettelig burde være sendt til dig.
Dette er ikke skrevet for at forsvare SHG men de kan jo også fejle.
--
--
8220 Brabrand
Jeg synes sgu altid der er problemer med RMA sager hos SHG.
--
--
#6 Jeg har prøvet at se om jeg kunne finde noget om personen, men det kunne jeg ikke. Det kunde-nr. jeg har er jo også hans mobil, men den er blevet nedlagt. Så jeg aner ikke hvordan jeg skal komme i kontakt med ham. Og jeg burde heller ikke spilde min tid med det. Da det jo ikke er mig der sender pengene ud til en forkert person. Men fair nok for din kommentar.
#7
Min RMA sag gik faktisk OK hurtig. Men er skuffet over at de sender et "lorte" bundkort til mig, som ikke tilnærmeste vis kan hamle op med mit ABIT IC7-G og regner med at jeg æder den. Også at de kun vil give mig 344kr til at starte med efter at jeg har nægtet at tage i mod det bundkort de sendte og derfor regnede med at få min penge tilbage, som er 825kr.
Men efter en lang dag med masser af mails frem og tilbage, er det nu så vidt at jeg får 481 kr tilsendt pr check. Forhåbentlig til den rigtige adr. og at de kontakter personen som har fået de 344kr. Så må vi se hvad der sker når de får fat i ham om jeg så får resten af mine penge. For jeg stopper ikke før jeg har fået ALLE 825kr på en check eller på mit KONTO!! De skal ikke tro at jeg er til at rende om hjørnet med. Så gi aldrig op holere!!! KUNDEN har NÆSTEN altid retten på sin side..:)
--
--
#3 Du glemte vist lige en kilde til den tekst der ;-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. 4# Nej skal de ikke da det er din pligt at få den til at rette nuværende ejer i deres system, og ikke deres da det sagtnes kan være en der har sendt det ind for den gamle ejer.
--
--