Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Dårlige erfaringer med Midtdata?

Af Guru Skodder | 11-07-2004 14:35 | 1715 visninger | 41 svar, hop til seneste
Er jeg den eneste herinde der har haft dårlige erfaringer med midtdata? Kort historie: Modtog et Asus KT400 mATX board (kan ikke huske modellen) fra midtdata sammen med en masse andet, det manglede fakture, men hvad fanden, man overlever vel nok. Satte den hele i, sammen med en XP2000 T-bread cpu jeg havde lånt og startede den op og så den fik 1,85vcore i BIOS, og på det board kan man ikke ændre det, og der er ikke kommet nogle nye BIOS'er til at afhjælpe det problem. Ringede til Midtdata og fik at vide jeg skulle sende det ind til dem, det gjorde jeg og fik et nyt i løbet af 3-4 dage, men der var samme problem med det, og ringede igen og fik at vide at jeg skulle sende min cpu med fordi det kunne være den der var noget galt med (????) Men wtf sendte den med, og skrev den også i RMA'en, og skrev at jeg gerne ville skifte til et nyere board fordi jeg var træt af det board. Jeg blev så ringet op dagen efter og fik at vide at de havde testet mit board og fundet ud af at det også var defekt og hvilket board jeg ville have, og jeg valgte et mATX, nForce2 fra Asus, og ville så betale differencen på ca 100,- Dagen efter fik jeg så det nye board og betalte differencen, og glædede mig til at få det hele op og kører. Men der var ikke nogen cpu med :( Det board fik jeg d. 15/6, 4 uger siden. I de 4 uger har jeg ringer til dem 5 gange og skrevet emails til dem, uden at havde fået noget ud af det, de siger hver gang at de vil prøve af finde den. Det er lidt fucked up at havde en fuld maskine, der bare mangler en sølle cpu for at køre. Andre der har prøver noget lign. med midtdata og/eller ved hvad man kan gøre i sådan et tilfælde?
--
"If Today Was Perfect, There Would Be No Need For Tomorrow" Jeg er et dumt svin og jeg ved det. "If You Can't Take It, FUCK IT" Min HP http://home1.stofanet.dk[...]
#1
Mougli
Maxi Supporter
11-07-2004 14:37

Rapporter til Admin
Jeg har handlet med dem et par gange, og har aldrig oplevet noget negativt med dem. Venter netop på en Northwood cpu fra dem.... Men mon ikke de finder din cpu ?
--
#2
Thuka-dk
Super Supporter
11-07-2004 14:38

Rapporter til Admin
har altid været tilfreds med midtdata, altid en god og stabil handel
--
P4 3 ghz - Geforce FX 5900 - 1024 3200 DDR. MSN: [email protected]
#3
Skodder
Guru
11-07-2004 14:39

Rapporter til Admin
Hehe de har ledt efter den i 4 uger? Men håber da også de tager sig sammen, men ved ikke helt hvad der er til at gøre.
--
"If Today Was Perfect, There Would Be No Need For Tomorrow" Jeg er et dumt svin og jeg ved det. "If You Can't Take It, FUCK IT" Min HP http://home1.stofanet.dk[...]
#4
EzkimO
Superbruger
11-07-2004 14:41

Rapporter til Admin
#0 Jeg er også tilfreds. Men magler du din Cpu har du krav på at få den. Hvis de ikke kan finde den, skal du have en ny, og det skal være med det samme..
--
I'm the only gay eskimo.. (Tenacious D)
#5
ConDor
Ultra Supporter
11-07-2004 14:44

Rapporter til Admin
Har også kun rigtigt gode oplevelser med dem
--
"Analog is back - and it's pissed!" "Lucifer vi vil tilbede dig og give dig vores sjæle til evig tid hvis du vil skænke vores band, Blood of Lucifer, et ny basanlæg... "
#6
Grus
Elitebruger
11-07-2004 14:47

Rapporter til Admin
Jeg må nu sige at jeg også kun har gode oplevelser med dem, men ingen er perfekt... desværre...
--
Problems? I call it sports! Sniper by choice! -bliv nakket af mig "HunterX" i et spil Delta Force: Black Hawk Down! AMD|Abit|Thermalright|Zalman|ATi|Seagate|Thermaltake
#7
Carlsen
Juniorbruger
11-07-2004 14:52

Rapporter til Admin
Jeg har ligsom mange andre,kun haft gode erfaringe med dem!
--
Søger: Barton 2500 XP - Nforce2 Mobo - 512 ddr 3200 ram - Stor Interesse MSN: [email protected]
#8
Muzzle
Bruger Aspirant
11-07-2004 15:00

Rapporter til Admin
Er fuldstændig enig med jer andre. Midt Data er nok en af mine favoritter :P #3 Det kan måske være fordi de har et meget stort lager :D:D:D
--
#9
Skodder
Guru
11-07-2004 15:03

Rapporter til Admin
Jeg havde også ok erfaringer med dem før denne her sag, men regner da med at det er sidste gang jeg handler der. #8 Hehe ja måske, men hvis de tager en cpu ud af et board, som de ved er min, så er de godt dumme hvis de bare kaster den ud på lageret uden at have lidt styr på hvor de har lagt den. Jeg tror nu mere at de er kommet til at sende boardet tilbage til deres leverendør, uden at fjerne min cpu først :)
--
"If Today Was Perfect, There Would Be No Need For Tomorrow" Jeg er et dumt svin og jeg ved det. "If You Can't Take It, FUCK IT" Min HP http://home1.stofanet.dk[...]
#10
Muzzle
Bruger Aspirant
11-07-2004 15:06

Rapporter til Admin
#9 - Hmm, der er noget om snakken! Sagsøg dem nu bare! >:]
--
#11
Tiny_Thim
Mega Nørd
11-07-2004 15:33

Rapporter til Admin
Jeg har handlet med dem et par gange, bl.a. Logitech højttalersæt. Har aldrig haft nogen problemer med dem
--
Gigabyte GA-7VT600F, AMD XP Barton 2500+, 1024 Samsung DDR PC3200, 160 GB Seagate Barracuda V, GeforceFX 5900XT MSN Messenger: [email protected]
#12
Mumsler
Supporter Aspirant
11-07-2004 15:45

Rapporter til Admin
De har været lidt længe om at levere en gang imellem. men ellers ok sted at handle.
--
Asus A7N8X-deluxe* 1gb Pc2700 DDR333* Nvidia GeForce Ti 4200* AMD Athlon1800XP Oc´et Den tror den er 2600XP nu.* Western 120gb* Seagate 120gb* 500wPsu*
#13
Sup3rm@n
Ultra Supporter
11-07-2004 15:47

Rapporter til Admin
Har handlet meget med Midtdata aldrig nogen problemer, det er jo ikke deres skyld at hardwaren er defekt, det er producenten....
--
----------------------- Hvor i allesammen grimme eller noget! ;) -----------------------
#14
Skodder
Guru
11-07-2004 15:51

Rapporter til Admin
#13 Nej nej nu giver jeg dem på ingen måde dem skylden for 2 defekte motherboards, men derimod KUN det at de ikke kan finde min forbannede cpu og sende den til mig!!
--
"If Today Was Perfect, There Would Be No Need For Tomorrow" Jeg er et dumt svin og jeg ved det. "If You Can't Take It, FUCK IT" Min HP http://home1.stofanet.dk[...]
#15
UNP
Gæst
11-07-2004 15:51

Rapporter til Admin
Har kun haft positive oplevelser med dem, der kan jo være svipsere.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
LaLLe
Juniorbruger
11-07-2004 15:55

Rapporter til Admin
OMG folk er hurtige til at afskrive en butik fordi der kommer noget frem med 1 problem om dem. Ja gu er det trist at der mangler en CPU og det burde ikke ske, men postdanmark burde heller ikke være i stand til at smide 2 pakker sendt samtidig til samme sted væk og alligevel har de gjort det! Så nu er cybercity sikkert vældigt glade for TDC for nu er de så en router fattigere. Men fact er at fejl er uundgåelige og de vil ske.
--
http://www.stalkerzone.dk[...] hvis du ønsker information om diverse Piaggio/Gilera scootere!
#17
Skodder
Guru
11-07-2004 16:12

Rapporter til Admin
#16 OMG hvor du kan brokke dig :) Jeg ved ikke hvad fanden det er for noget du ævler om med routere og postdanmark, men jeg er sq også godt ligeglad Her taler vi ikke om en fejl, men om at jeg har brokket mig 6-7 gange (mail+tlf) uden at der er nogen af dem der har tager sig sammen, det er ikke bare en enkelt svipser!!
--
"If Today Was Perfect, There Would Be No Need For Tomorrow" Jeg er et dumt svin og jeg ved det. "If You Can't Take It, FUCK IT" Min HP http://home1.stofanet.dk[...]
#18
rammy
Semi Supporter
11-07-2004 16:14

Rapporter til Admin
Jeg har kun haft gode erfaringer med Midtdata - og jeg har købt MEGET hos dem over en længere periode.
--
http://www.hotspurs.dk-[...] kom ind og snak Championship Manager og fodbold på forumet !
#19
Morten
Junior Supporter
11-07-2004 16:40

Rapporter til Admin
Jeg har haft meget negative erfaringer med Midt-Data men det var også ligeså snart der skulle sendes noget retur, men det er jo som regel også der at man kommer til at kende en forretning for alvor. RMA sager er jo trods alt den "svære" del af handlen for en butik.
--
#20
Finn Hermann
Gæst
19-07-2004 16:20

Rapporter til Admin
Jeg har kun haft gode erfaringer med Midtdata. Specielt deres RMA afdeling fungerer helt kanon...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
Permand(ikke logget ind)
Gæst
12-11-2004 15:16

Rapporter til Admin
Sidder i kø på Midtdats servicetelefeon lige nu (har ventet ca 45 min.) fordi mit grafikkort har været sendt ind til deres leverandør, har manglet det i ca. en måned er det ved at være. Jeg har haft ringet derned ca. 6 gange det sidste stykke tid, hver gang har de lovet at ringe når der sker noget nyt i sagen, men er ikke blevet ringet op en eneste gang, hmm! Problemet er at blæseren er stoppet på mit Asus 9800Xt, og det er de også udmærket godt klar over (kortet er 5 mnd gammelt, fra en anden rma). Hver gang jeg har snakket med en, har han haft en anden ting at sige end ham jeg snakkede med før, først fik jeg at vide at jeg kunne få et nyt kort hvis de ikke kunne reparere kortet. Næste gang jeg ringer siger de at der er sket fysisk skade på kortet, som jeg har forsaget og at det er mit eget problem (har ikke haft PC’en ude af værelset eller haft kortet ude af PC’en mens jeg har haft kortet, har dog prøvet det i en anden comp) Desuden har kortet tydeligt være overophedet, da man kan se at der er noget der er smeltet på kobberet der holder blæserne på plads. Det mente man ikke var smeltet hos midtdata/deres leverandør. Ringer så igen i dag, på opfordring fra min Erhvervsretslærer (og min mor) og får nu at vide at noget af ledningen er smeltet, og derfor er blæserne stoppet? Hvorfor får jeg ikke det at vide første gang jeg ringer til dem? Supporteren mener desuden at Smartdoctor skulle have advaret mig om at der var noget galt, og det bliver sikkert det der afgør om jeg får et nyt kort. (Mener bestemt Smartdoctor i den version der kommer med kortet har alarmerne slået fra fra start) Han lover derefter at ringe tilbage når han finder ud af noget, sidder bare og venter. Desuden prøvede de at bilde mig ind at kortet var fra februar, selvom jeg sidder med en faktura fra 08.06 i år. Så derfor har jeg stadig de 6 mndrs garanti de stiller.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#22
Turbo_crash
Maxi Nørd
12-11-2004 15:17

Rapporter til Admin
Sidder og tænker på om ikke det var på tide at få et fora med KUN tråde omkring "YNK over butikker" for jeg er virkelig ved at være træt af alt det piveri, og så ville det være dejligt at man kunne lukke for den type tråde..
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#23
Permand
Gæst
12-11-2004 15:18

Rapporter til Admin
Nåh ja, links til sider hvor folk med samme problem har fået nyt kort efter samme problem var opstået: http://www.dailyrush.dk[...] http://www.tweakup.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
Smartass
Gigabruger
12-11-2004 15:19

Rapporter til Admin
Ser du til den her tråd mester falder positivt ud... Kan kun hoppe på den samme vogn. God info hele vejen fra første klik til levering. Hurtig levering. Alt i alt god oplevelse...
--
P4 3.06 800FSB | 1GB DDR3200 | 240GB Club-3D 9800 PRO 256 | SB Live 5.1 Digi -=[ Asetek H2O @ CPU & GPU ]=-
#25
Permand
Semibruger
12-11-2004 15:24

Rapporter til Admin
#22 Slet ikke nogen dårlig idé, har du overhovet læst mit indlæg, ifølge købeloven har jeg ret, hvilket midtdata hele tiden prøver at så tvivl om, havde indtil dette også kun gode erfaringer med Midtdata, men det har da ændret sig vil jeg mene.
--
#26
Arnbak
Super Nørd
12-11-2004 15:30

Rapporter til Admin
Ja jeg har nogle lidt trælse oplevelser! Bl.a. fik de en pakke jeg sendte til RMA væk så jeg måtte vente 3 uger på at få et kort de havde på lager. Ikke desto mindre handler jeg stadig der! Jeg har altid fået en ganske god behandling, uanset om jeg har ringet eller mødt op fysisk! Ja der kan være lidt vente tid når man ringer, har dog aldrig oplevet det var mere end 20 minutter! 45 min er måske en mindre overdrivelse i fortvivlelsens navn!
--
cat /dev/urandom & die http://www.eudp.net[...]
#27
Permand
Semibruger
12-11-2004 15:33

Rapporter til Admin
#26 halvanden time er ved at være nået. Mon de har visnummer?
--
#28
Turbo_crash
Maxi Nørd
12-11-2004 15:34

Rapporter til Admin
Permand. Så længe de ikke har fysiske beviser på at du har ændret på det kort, så dækker garantien, det er så lige meget hvor mange brændte ledninger der er eller smart doktor ikke virker.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#29
Permand
Semibruger
12-11-2004 15:37

Rapporter til Admin
#28 Nemlig, men ham jeg snakkede med sagde de ville undersøge om smartdoctor havde alarm til som standardindstilling eller ej, hvilket jeg synes er utroligt de kan finde på det, når de skal bevide det er min egen skyld blæseren er stoppet.
--
#30
R4p70r
Supporter
12-11-2004 15:41

Rapporter til Admin
handler stortset altid med midtdata når jeg skal ha computer stuff, og der har aldrig rigtig været problemer... de har en rigtig flink rma-mand der hedder klaus, har snakket med ham hver gang jeg skulle ha byttet/fixet noget...
--
It seems like I'm always getting stuck Between the handshake and the fuck
#31
Permand
Semibruger
12-11-2004 15:47

Rapporter til Admin
1½ times Destinys Child er sgu ikke til at spøge med, sikke da et våben de har der. Nu gider jeg fandme ikke vente længere. Det værste er at de heller ikke svarer på de mails man sender dem!
--
#32
bcd
Supporter
12-11-2004 15:53

Rapporter til Admin
Har det sidste års tid kun handlet hos Midtdata (& en lokal EDB-biks Ole Stage) alle de andre forretninger(Bj.Trading, Multitech, PC-Netto, Compumail, osv.) er lige så stille & roligt røget i baggrunden. Har aldrig haft problemer med dem. Men har på den anden side heller aldrig fået leveret noget der har været fejl på :-)
--
Epox EP-8KRAI, Athlon XP Thoroughbred +2400, 768 DDR PC2700 Sapphire Radeon 9600XT 256MB, Creative Audigy ES, Samsung SpinPoint SP1213C 120GB S-ATA, Logitech MX510, Chill Innovation CP-510A
#33
Permand
Semibruger
12-11-2004 15:59

Rapporter til Admin
Turbo-Crash, du har vel ikke et link til et sted hvor jeg kan blive mere bekræftet i at jeg har ret (ved godt jeg har ret, men det skader vel ikke at have noget konkret at bruge når man snakker med supporteren næste gang) ved sådan nogenlunde godt hvad der står i købeloven.
--
#34
KP
Junior Supporter
12-11-2004 16:03

Rapporter til Admin
Har aldrig haft dårlige handler med dem kun gode.. altid flink og hurtig service :)
--
Handler Ikke Med: Mumsler, Mikromilton, (Mis)Bruger
#35
-ZaRiStEn^-
Gæst
12-11-2004 16:09

Rapporter til Admin
Midt-data er faktisk min ynglings netshop, så kan kun sige gode ting om dem :P Tænk på at de har en omsætning på et 3-cifret million beløb om året, så mon ikk de har andet at lave? Det gør det selvfølgelig ikk i orden, men hvis de har fået mange ordre her i tiden er det nok ikk lige det de tænker mest på...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#36
Permand
Semibruger
12-11-2004 16:12

Rapporter til Admin
#35 Så når jeg arbejder meget i min fritid skal jeg ikke lave lektier, den tror jeg jeg bruger næste gang jeg skal aflevere stil, ej vel?
--
#37
FIDDOO
Megabruger
12-11-2004 16:13

Rapporter til Admin
Har handlet en del med dem. Lagt efterhånden 10000 kroner. Har haft 2 RMA sager. Den første på et G4TI4200 som jeg efter 3 uger fik byttet til et 9600 Pro, plus lidt penge selvfølgelig. Eneste minus ved den sag, var at jeg ialt sendte 4 mails i løbet af de 3 uger, for at høre hvordan det gik. Jeg fik aldrig svar på nogen af dem, hvilket er lidt slapt. Har så lige for 3 uger siden haft en RMA på en 3 dage gammel Maxtor One Touch 160 GB. Gik totalt død efter 3 dage. Sende den til RMA og fik en ny 10 dage senere med USB 2.0 OG firewire. Det anden havde ikke firewire !! Så fik faktisk en bedre ! Deres ventetider på telefon har jeg højst oplevet til 15 minutter, hvilket er ok. Har llige bestilt varer igen som jeg desværre ikke nåede at få til weekenden (ÆV !) men det er bestemt ikke deres skyld. Havde selvfølgelig set at "varen er ikke på lager". Så totalt set fuld tilfredshed fra min side !
--
#38
CXooler
Junior Supporter
12-11-2004 16:57

Rapporter til Admin
Har handlet med dem et par gange - ingen probs.
--
[Abit NF7-S2][AMD Athlon 2400+@2187MhZ][2*512MB DDR2700 (DUAL)][120GB DIAMONDPLUS 9][80GB SEAGATE][Club3D FX-5600XT @ 325/530][DVD~RW ND-1300A][MX700 @ SteelPad4D][Altec Lansing ACS-251][Audigy 2]
#39
mino1
Nørd Aspirant
12-11-2004 17:00

Rapporter til Admin
jeg ved at hvis en RMA sag går længere end 4 uger så har du krav på at få en ny vare Men har nu aldrig haft problemer ved køb eller RMA eller nogen lang tids venten ved telefonen havde bestilt en CPU og et bundkort for noget tid tilbage og så havde jeg lavet en meget lille fyssisk skade på bundkortet - ja, i ved der hvor en clipskøler skal holdes fast? den havde jeg knækker meget lidt af - men en køler kunne sagtens sidde der på endnu men så efter ca 8/9 måneder gik det galt - ifølge den bracket der fulgte med (et msi MOBO her) såvar CPU enten ødelagt eller andet men ville jeg ikke tro på - så jeg tog en Duron1300 MHz - og den klagede den fandme også over :o sp jeg ringede ind til dem og forklradede dem problemet - olus at jeg lige sagde til ham manden derinde at der var et lille stykke knækket af det. han sagde bare at det ville nok gå jeg skulle bare sende det ind ca 10 dage efter jeg havde sendt det id var der et nyt mobo til moi
--
[Epox 8RDA3+] [AMD BARTON 2600+] [Msi starforce FX5600 TD128] [GEIL 1*512 mb pc3500] [logitech MX 500] [Seagate 7200.7+ 120 Gb] [Altec lansing 621] [Zalman CNPS7000 A-cu]
#40
KPS
Bruger
12-11-2004 18:22

Rapporter til Admin
Skriv et anbefalet brev til dem hvor du giver dem en tidsfrist på 7-14 hvor du beskriver hændelseforløbet og derefter er der forbrugerklagenævnet tilbage (det tager ca. 1 år). Se mit sign.
--
Hold jer langt væk fra Comtech (Pc-Netto & Office-It) KPS/Forbrugerklagenævnet - Comtech (PC-Netto & Office-It) 1-0
#41
Jan
Gæst
12-11-2004 18:49

Rapporter til Admin
#22 Enig #39 Der er ingen 4 ugers regel. Der er til gengæld noget der hedder inden for rimelig tid, hvilket skal sættes i lyset om hvordan varen undersøges/repareres. Et bundkort og andre elektroniske kort er ikke noget der bare lige kan laves og bliver det i fleste tilfælde sendt til en leverandør, som kan ligge i udlandet, så ekspeditionstiden selvsagt bliver en del længere.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Dårlige erfaringer med Midtdata?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning