Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA sager, hvem skal tage sig af dem?

Af Supporter Aspirant Brutos | 22-11-2004 21:57 | 1086 visninger | 9 svar, hop til seneste
Er det os forbrugere der skal tage RMAsager i egen hånd? Fik svaret fra min forhandler over email, at jeg skulle kontakte MSI og få fat i den nærmeste distributør og selv kontakte dem. Men de resellers eller distributører henvender sig primært til momsregistrede IT forhandlere, net butikker og kæder. Hmm. Har de bare sendt bolden videre? Skal forhandleren jeg har handlet hos ikke tage sig af sagen. Det er dem jeg har kørt mit hardware hos. Jeg skal nemlig have sendt mit bundkort til reparation, da der er 2 års garanti fra producenten, som stadig er gældende. Har aldrig haft en RMA sag før, så hjælp hvis i kan.
--
Mit turboskrammel: (C: MSI 875P, P4 NW2-C 2,4 ghz 800 fsb, 2 X 256 kingston hyperX (dual channel), Leadtek Geforce6800 LE, Maxtor DiamondMax +9 80 gb, Aopen H600B supertower.
#1
Lars-Juul
Monsterbruger
22-11-2004 22:00

Rapporter til Admin
Mener absolut at det er forhandleren der skal tage sig af RMA'en hvis ikke andet er oplyst ved købet. Kig i købeloven, der må stå noget du kan bruge.
--
JC rocks! --- msn - [email protected]
#2
Nigaband
Giga Supporter
22-11-2004 22:01

Rapporter til Admin
Det er det sted hvor du har købt varen som skal ordnet det hele.
--
ASUS M6800Ne | Intel Pentium-M 735 1.7Ghz | 1024MB Kingston PC2700 CAS2.5 DDR Memory | Hitachi 60GB 5400RPM 8MB UDMA100 | 15.1" TFT SXGA | Toshiba DVD-Rewriteable | ATi Radeon9700 64MB
#3
mostmast
Ultrabruger
22-11-2004 22:03

Rapporter til Admin
Ifølge dansk købelov kan du frit vælge hvem du vil have til at tage sig af garantien. Kunne ikke lige finde noget på nettet der kan underbygge min påstand. Men jeg leder lige lidt når jeg har tid igen.
--
Hestebruger, drop dit eget login og få din egen ferietur.
#4
Brutos
Supporter Aspirant
22-11-2004 22:05

Rapporter til Admin
Okay, takker. Det mente jeg også. Men nu har jeg fundet de oplysninger jeg skal bruge til at sende bundkortet til distributøren. Så ville jeg ikke kunne gøre det selv? Min forhandler ser ikke ud til at ville hjælpe. At sende kortet videre til min forhandler, vil jo også bare gøre at det tager længere tid at få bragt det i orden. Er der nogen der selv har prøvet at gå udenom forhandleren?
--
Mit turboskrammel: (C: MSI 875P, P4 NW2-C 2,4 ghz 800 fsb, 2 X 256 kingston hyperX (dual channel), Leadtek Geforce6800 LE, Maxtor DiamondMax +9 80 gb, Aopen H600B supertower.
#5
trebbi
Megabruger
22-11-2004 22:13

Rapporter til Admin
Hvis det er producenten der giver 2 års garanti, så skal du have fat i producenten. Forretningen giver 2 års reklamationsret, så den burde du også kunne benytte. Eftersom det er producenten, og ikke forretningen, der giver de 2 års garanti, så er det dem du skal henvende dig hos
--
http://www.hol.dk[...]
#6
mostmast
Ultrabruger
22-11-2004 22:28

Rapporter til Admin
#5 Forkert! Det er sælgeren han har indgået en købs-aftale med ikke producent. Paste/copy fra tweakup. http://www.tweakup.dk[...] Det er sælgeren der er ansvarlig for det produkt denne sælger. Han har dog altid mulighed for at få en udtalelse fra producenten, såfremt dette ikke tager uforholdsmæssigt lang tid.
--
Hestebruger, drop dit eget login og få din egen ferietur.
#7
Brutos
Supporter Aspirant
22-11-2004 22:30

Rapporter til Admin
Ja, jeg har også ½ års reklamationsret tilbage hos forhandleren/forretningen. Jeg prøver at skrive til dem endnu en gang. Vil de ikke hjælpe, må jeg prøve hos producenten
--
Mit turboskrammel: (C: MSI 875P, P4 NW2-C 2,4 ghz 800 fsb, 2 X 256 kingston hyperX (dual channel), Leadtek Geforce6800 LE, Maxtor DiamondMax +9 80 gb, Aopen H600B supertower.
#8
Brutos
Supporter Aspirant
22-11-2004 22:32

Rapporter til Admin
#6 tak for linket. Den artikkel er da værd at bookmarke. SUPER! Det var sådan en jeg søgte.
--
Mit turboskrammel: (C: MSI 875P, P4 NW2-C 2,4 ghz 800 fsb, 2 X 256 kingston hyperX (dual channel), Leadtek Geforce6800 LE, Maxtor DiamondMax +9 80 gb, Aopen H600B supertower.
#9
L00t
Moderator
22-11-2004 22:35

Rapporter til Admin
#7 De SKAL tage reklamationen, såfremt du har resterende reklamationsret på produktet. Det er forhandleren som har en forpligtelse overfor dig som forbruger, når vi taler reklamationsret - og ikke producenten. Taler vi fabriksgaranti er det noget helt andet, og så kan forhandleren bede dig om at rende og hoppe. Det vil f.eks. være når en producent giver 3 års 'warranty', så hæfter forhandleren for de 2 års reklamationsret, og det sidste år er så producenten som skal tage sig af det.
--
http://QuestKeep.com[...] - Quest guides til World of Warcraft

Opret svar til indlægget: RMA sager, hvem skal tage sig af dem?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning