Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Projektopgave : ComputerspilAf Bruger DEHAAS | 25-01-2005 12:51 | 1432 visninger | 25 svar, hop til seneste
Hej,
I forbindelse med projektugen i uge 5 ( 9. klasse ) har jeg, og to af mine venner valgt emnet computerspil, under overemnet udvikling.
Vi søger nu information om de første computerspil. Hvad krævede de af Hardware? Og hvordan var grafikken.
I forbindelse med computerspils udvikling, er det så computeren der udvikler sig, og kan håndtere mere krævende spil. Dermed kan spilproducenterne udvikle mere krævende spil.
Eller er det spillene der udvikler sig, som gør at der bliver lavet bedre computere, så vi kan spille dem?
Hvad vil spilproducenterne gøre for at forbedre spillene i fremtiden?
Hvad betyder mest, gameplay eller grafik? (i nutiden) Har det altid været sådan? Og vil det ændre sig.
Hvordan har hardwaren udviklet sig? (fra den første computer til i dag, og hvordan vil det se ud i fremtiden)
I skal naturligvis ikke svare på det hele. Det bliver jo vores opgave :P Men vi kunne godt bruge nogle informationer, samt jeres meninger om fremtiden (også gerne teorier).
På forhånd
Tak for hjælpen
--
Dell Dimension XPS, 925X, P4EE 3.4 GHz, 2048 MB PC2-4200 Dual Channel, X800 XT (PCIe x16), 2x 74GB Raptor, 120GB Maxtor, 300GB OneTouch, Audigy 2, Z-681, diNivo, MX510, NEC 22", Dual Layer DVD-R / RW.
^^ -- Dell Dimension XPS, 925X, P4EE 3.4 GHz, 2048 MB PC2-4200 Dual Channel, X800 XT (PCIe x16), 2x 74GB Raptor, 120GB Maxtor, 300GB OneTouch, Audigy 2, Z-681, diNivo, MX510, NEC 22", Dual Layer DVD-R / RW. jeg så et program om computerens udvikling, og dermed og computerspil. mener det var i troldspejlet. -- Det vil tage 1.000.000 myre en måned at lave 1 L urin. I kan prøve at kontakte nogle danske spilproducentet. Eks dem der har lavet, Hugo og Hitman. Så kan det være at I kan komme ud og besøge dem -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #2 og #4
Jeg det var måske en god ide. Hvis vi kan nå det :S
#3
Vi har fået fat i de afsnit på film. Tror de er meget gode. -- Dell Dimension XPS, 925X, P4EE 3.4 GHz, 2048 MB PC2-4200 Dual Channel, X800 XT (PCIe x16), 2x 74GB Raptor, 120GB Maxtor, 300GB OneTouch, Audigy 2, Z-681, diNivo, MX510, NEC 22", Dual Layer DVD-R / RW. Som #3 nævner har Troldspejlet lavet en udseendelse omkring spil verdens udvikling. Problemet er så at de kan i ikke komme til at se, da DR. kræver en ordentlig røvfuld penge hvis i skal købe et eksemplar, mener ikke de låner ud...! Måske kan i finde et eksemplar på AMU centeret...! Det program kom nemlig ind på en masse gode ting omkirngs dets historie, nu skriver jeg det program, det forløb sig over 4-5 gange. Hvis ikke mere...! -- Alle spørgsmål har et svar...! http://inventors.about.com[...]
godt nok på engelsk, men det klarer i nok... 1st hit på google under "history computer games"
prøv evt at søge med samme tekst (bare dansk) på google.dk? -- Livet er for kort til dårlig HiFi. held og lykke med projektugen, gik selv i 9 sidste år :D
Og held og lykke med de andre eksamener...! -- Alle spørgsmål har et svar...! #6
Vi har lånt dem på amtcentralen. -- Dell Dimension XPS, 925X, P4EE 3.4 GHz, 2048 MB PC2-4200 Dual Channel, X800 XT (PCIe x16), 2x 74GB Raptor, 120GB Maxtor, 300GB OneTouch, Audigy 2, Z-681, diNivo, MX510, NEC 22", Dual Layer DVD-R / RW. Det indgår også i navnet AMU -- Alle spørgsmål har et svar...! 0#
Der var jo engang hvor man komprimerede sin kode så meget som man overhovedet kunne, og sørgede for at alt den kode man havde skrevet var optimeret til mindste detalje, da man jo lige skulle tænkte på at lagerplads var MEGET dyrt, og at koden skulle kunne afvikles så hurtigt som muligt.
Hvis man idag brugte samme teknik, ville det nok tage dobbelt så lang tid for at udvikle de enkelte spil, men de fleste spil ville så oxo kunne kører gnidningsløst på de fleste maskiner under 1.5 GHz, med 128MB RAM osv.
Men...der er ingen ide i at bruge tid på at optimere koden idag, da lagerplads ikke rigtigt koster nogle penge, og hardware & software producenterne nok snakker rimeligt meget sammen om at få udviklet ting så de kræver mest muligt og derved får gang i udviklingen og salget af nyt hardware ! -- #11
Arhh :D Ville da ellers tor at det kunne betale sig at optimere koden, så kan man jo lave endnu mere krævende spil, som kan køre på nutidige computere. -- Dell Dimension XPS, 925X, P4EE 3.4 GHz, 2048 MB PC2-4200 Dual Channel, X800 XT (PCIe x16), 2x 74GB Raptor, 120GB Maxtor, 300GB OneTouch, Audigy 2, Z-681, diNivo, MX510, NEC 22", Dual Layer DVD-R / RW. Ikke flere der har noget at tilføje? :( -- Dell Dimension XPS, 925X, P4EE 3.4 GHz, 2048 MB PC2-4200 Dual Channel, X800 XT (PCIe x16), 2x 74GB Raptor, 120GB Maxtor, 300GB OneTouch, Audigy 2, Z-681, diNivo, MX510, NEC 22", Dual Layer DVD-R / RW. Hardwaretidende har kigget på udviklingen indenfor spil branchen. Det er noget som vækker minder.
Første del (1994-1998): En dekade med PC som entusiasters foretrukne spil-platform
http://www.hardwaretidende.dk[...]
Anden del (1999-2004): En dekade med PC som entusiasters foretrukne spil-platform
http://www.hardwaretidende.dk[...] -- Nerd is just a word used by people who can't pronounce intellectual. #11 Koden bliver stadig komprimerede i spil, endvidere så er optimering af koden ikke blevet mindre med årene tværdigmod, så er den blevet langt mere kompleks i takt med at spillene er blevet det. -- we are all made of stares.. #14
Kiggede dem lige hurtigt igennem. Dem skal vi have læst odenligt. Ser ud til at være nogle gode artikler, lige til vores emne. Mange tak :D -- Dell Dimension XPS, 925X, P4EE 3.4 GHz, 2048 MB PC2-4200 Dual Channel, X800 XT (PCIe x16), 2x 74GB Raptor, 120GB Maxtor, 300GB OneTouch, Audigy 2, Z-681, diNivo, MX510, NEC 22", Dual Layer DVD-R / RW. 15#
Tror ikke du ved hva du snakker om ! -- #17 lol godt argument ellers ! -- we are all made of stares.. Opper den lige en sidste gang inden projektugen. Så vi får det hele med :P -- Dell Dimension XPS, 925X, P4EE 3.4 GHz, 2048 MB PC2-4200 Dual Channel, X800 XT (PCIe x16), 2x 74GB Raptor, 120GB Maxtor, 300GB OneTouch, Audigy 2, Z-681, diNivo, MX510, NEC 22", Dual Layer DVD-R / RW. #20 LoL slap da af. Er et godt stykke tid siden jeg oprettede den. Kunne da godt være at der var nogen som havde noget information vi kunne bruge. -- Dell Dimension XPS, 925X, P4EE 3.4 GHz, 2048 MB PC2-4200 Dual Channel, X800 XT (PCIe x16), 2x 74GB Raptor, 120GB Maxtor, 300GB OneTouch, Audigy 2, Z-681, diNivo, MX510, NEC 22", Dual Layer DVD-R / RW. #20 hehe jo det gjorde han faktisk :P
#0 bare lige et godt råd som jeg ikke brugte selv, da jeg i sin tid lavede projektopgave.
LAD VÆR og sid og spil computerspil over lan hele tiden, hvis i må sidde derhjemme. -- XP2500@3200 barton|TT extreme volcano 12|Abit NF7-S 2.0|powercolor radeon 9800 pro|1024 Geil PC3200 Dual|Antec truepower 430 Watt|Seagate barracuda SATA harddisk|Samsung 959NF|MX500|Icemat/Steelpad| #24
Det må vi gerne, så det er noget en meget god ide at passe på med det :D -- Dell Dimension XPS, 925X, P4EE 3.4 GHz, 2048 MB PC2-4200 Dual Channel, X800 XT (PCIe x16), 2x 74GB Raptor, 120GB Maxtor, 300GB OneTouch, Audigy 2, Z-681, diNivo, MX510, NEC 22", Dual Layer DVD-R / RW.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 256 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|