Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hva er kraftist en Pc eller en Konsol ?

Af Maxibruger Kugle | 03-11-2005 22:20 | 2067 visninger | 52 svar, hop til seneste
Lille spørgsmål, Er det konsolen der sætter standarten for hva pcer skulle kunne grafisk og mht proceser kraft, eller hva man nu vil kalde det... Eller omvendt? Vi har en lidt syret diskusion på mit hold...
--
[ Jeg har ondt af de personer, der ikke har fantasi til, at stave ord på mere end en måde ]
#1
Goosedick
Juniorbruger
03-11-2005 22:24

Rapporter til Admin
Jeg vil mene afgjordt pc'en sætter standarten, det er jo trods alt stadig der man kan hente den bedste grafik. Sådan vil det nok også blive ved med at være.
--
#2
Anony(mus)
Mega Supporter
03-11-2005 22:26

Rapporter til Admin
Det er sådan set adskilt. Det tager helt an på blandt andet følgende ting: 1) Laves spillet til konsoler og pc ? 2) Hvis det kommer på begge platforme, gider pengemændene så betale for bedere grafik til pc ? 3) Laveste konsol sætter standarten for hvor pænt et multi konsol spil ser ud.
--
#3
Kugle
Maxibruger
03-11-2005 22:29

Rapporter til Admin
#1 det er måske også lidt svært at sammenligne da konsolerne kun er bygget til at kunne 1 ting.. hvor en pc skulle kunne lidt mere end bare at game på... Men ved ikke helt hvordan man skal overbevise folkene fra mit hold om at pcen er kraftist... Nogle der kender sider med fakta om det ?
--
[ Jeg har ondt af de personer, der ikke har fantasi til, at stave ord på mere end en måde ]
#4
Tomsen
Maxi Supporter
03-11-2005 22:34

Rapporter til Admin
Se på opløsninger. Konsollerne kører med 800*600, hvis jeg ikk tager meget fejl. Super gaming maskinerne gamer i 1600*1200 4xaa 16xaf. Så vil da klart sige at PC'erne er de kraftigeste
--
Don't ever argue with an idiot, he will bring you to his level and beat you with exprience
#5
Wildmax
Bruger Aspirant
03-11-2005 22:37

Rapporter til Admin
det plejer nu at være såda at konsollerne er foran når de bliver udgivet, men så bliver de overhælet efter 1-2 år ps one var foran i gfx den gang den blev udgivet. ps2 var foran osv.. ps3 vil være foran hvis de kan finde ud af at kode til den :P xbox 360 er foran pt men ikke længde, den kan køre call of duty fint, men det kan også skyldes driverne til pc versionen ikke er i top endnu.
--
3ds max ME like....
#6
Wildmax
Bruger Aspirant
03-11-2005 22:44

Rapporter til Admin
Det var lidt hurtigt skrevet :P call of duty 2 self...
--
3ds max ME like....
#7
Kugle
Maxibruger
03-11-2005 22:45

Rapporter til Admin
#5 crap... så har jeg jo ikke ret i at pcer er kraftist... hvis konsolerne er foran når de udkommer :|
--
[ Jeg har ondt af de personer, der ikke har fantasi til, at stave ord på mere end en måde ]
#8
Cr@zY RazeR
Mega Supporter
03-11-2005 22:56

Rapporter til Admin
#5 Vil nu gerne se lidt links på de udtalelser der.
--
#9
RMj
Giga Supporter
03-11-2005 22:59

Rapporter til Admin
Vil klart sige PC er kraftigst. Tvivler på nogle af de nye consoler har samme gpu kraft som 2 x 7800gtx eller 2 x x1800xt. Men ingen. Måden spillene er programmeret og opbygget på er lidt en anden måde på consol. Da spil som bliver smidt fra consol over til pc som regl kører af lort of ligner lort. Da consolen har et stort problem og vil altid have det. Et spil må ikke kunne hakke derpå. Det problem har udviklerne ikke på PC. det kan gøre grafikken så god de vil. Så er det bare med at få smidt noget mere power i. tvivler stærkt på consollerene er foran. de screenshots og hvad folk eller har se som regl prerender cg scener. jeg kan da fortælle jeg kører COD2 i 1600x1200 alt på max. 4xAA 16xAF. så med mindre de nye consoller kan det så vil jeg ikke sige de er foran. ot: Forresten kan de nye consoller kører 1600x1200. 32bit.4xAA og 16xAF, HDR nogen der ved det, hvis man selvfølgelig overhovedet har mulighed for det?. Det bliver jo hurtigt en dyr fornøjelse hvis folk der vil have de consoller skal ud og ofre i et super HDTV osv
--
Se Monsteret I Min Profil :D
#10
NoCTuRE2
Monster Supporter
03-11-2005 23:07

Rapporter til Admin
I en Xbox sidder noget der ligner en P3 733Mhz... da den blev udgivet fandtes der allerede P4... så en PC er kraftigere end en konsol... Prøv evt at sammenligne priserne :O
--
_____________________________________________________ "Det handler ikke om at vinde, men at håne dem der taber..." QU!CK LINK: http://www.google.dk[...] ••• SILKEBORG IF •••
#11
Mr.Jensen
Ultrabruger
03-11-2005 23:13

Rapporter til Admin
Synes jeg har hørt, at både den nye PS3 og Xbox kommer til at sparke ret meget røv! Ud fra hukommelse mener jeg at have læst, at PS3'eren kommer med en 6-kernet 3,2ghz processor!...
--
"Klogest er den som ved hvad han ikke ved" -----------------------------
#12
GrillBiller
Junior Nørd
03-11-2005 23:21

Rapporter til Admin
Jeg gad godt at se den PC'er (x86 eller powerPC'er) som kan levere 1 Terraflops... (Xbox360)
--
"Signatur fjernet af moderator i samarbejde med Dalai Lama, Anders Fogg, Bill Gates og Michael Moore"
#13
RMj
Giga Supporter
03-11-2005 23:23

Rapporter til Admin
#12 det kan du jo ikke bruge til noget hvis du ikke har RAM og Grafik power. Så kan du have alt den cpu power i hele verden. Stadig nyttesløs
--
Se Monsteret I Min Profil :D
#14
Mr.Jensen
Ultrabruger
03-11-2005 23:23

Rapporter til Admin
#12 Yeah, me2 Jeg er helt enig med #5 :)
--
"Klogest er den som ved hvad han ikke ved" -----------------------------
#15
GrillBiller
Junior Nørd
03-11-2005 23:33

Rapporter til Admin
jo.. med GDDR3 ram og ATI 48-way parallel floating-point shader pipelines.
--
"Signatur fjernet af moderator i samarbejde med Dalai Lama, Anders Fogh, Bill Gates, Marilyn Manson og Michael Moore"
#16
Synk
Giga Supporter
03-11-2005 23:37

Rapporter til Admin
En PC er klart kraftigst, forskellen er bare at spillene til konsol bliver optimeret langt bedre. Med et konsol spil ved udviklerne hvad for hardware alle deres kunder har og kan derfor optimere spillet meget mere end de kan i forhold til PC spil.
--
Hvorfor gik kyllingen over vejen? Fordi den var gul...
#17
RMj
Giga Supporter
03-11-2005 23:42

Rapporter til Admin
#12 Hvis den så har 10Teraflops kan den så stadig levere 1600x1200 HDR, 4xAA 16xAF ? eller skal i stadig holdes fanget med 800x600 :P
--
Se Monsteret I Min Profil :D
#18
mion not logged in
Gæst
03-11-2005 23:44

Rapporter til Admin
Xboxen er på markedet om 1 mdn ca. kommer jo med 3x3.2 Ghz Cpu (meget få der har råd til sådan en), hver enkelt kerne af denne cpu supporter hyper det vil sige 6 tråde.. og alle spil vil blive programmeret til REN udnyttelse af alle disse cpu´er. hvor det ikke kan betale sig til pc endnu, da får kører dual core, og slet ikke triple core. Xboxen har 48 shader pipelines, hvor meget er det egentlig vi er oppe på i alm Gfx er det ca 24, eller har GTx´en mere lidt nytænkning med du kan plugge headsæt direkte i wireless controller enhed rimlig cool feature også lidt nytænkning.. gfx´et har 10mb Embedde Dram, kommer heller ikke foreløbeligt.. så consollerne sætter standarten på release, pc´erne henter dem, men stadig er gameplay garanteret flydende og hey en xbox 360 koster 2200kr..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
Synk
Giga Supporter
03-11-2005 23:44

Rapporter til Admin
Flops kan jo overhovdet ikke bruge til at måle en PC/konsols performance. Hvis MS virkelig reklamere med det er det 100% et marketings stunt. Læs evt. om flops her: http://en.wikipedia.org[...]
--
Hvorfor gik kyllingen over vejen? Fordi den var gul...
#20
RMj
Giga Supporter
03-11-2005 23:55

Rapporter til Admin
Nu er det sjove jeg læste på newz at de første spil slet ikke vil understøtte multi tråde da det er svært at programmere så det er ikke meget værd. hvis det først kommer i brugt om 1år. grafikken kan jo aldrig være pænere hvis ikke i kan kører med end 800x600 og ingen HDR, AA eller AF ? så kan i have alle teraflops i vil. :P http://newz.dk[...]
--
Se Monsteret I Min Profil :D
#21
GrillBiller
Junior Nørd
04-11-2005 00:16

Rapporter til Admin
Hvor i alverden har du det med 800x600? xbox360 spil er lavet til min. 1280x720... hvilket er rimligt cool i eks. FPS eller bil spil. Jeg har forresten spillet på Xbox360 i Joanna Darks lejlighed.. og det var for fedt med en 42" HDTV.. (min anmeldelse kan læses på playright.dk) forresten.. så er PAL det samme som 768x576 pixels...
--
"Signatur fjernet af moderator i samarbejde med Dalai Lama, Anders Fogh, Bill Gates, Marilyn Manson og Michael Moore"
#22
Notional
Nørd
04-11-2005 03:17

Rapporter til Admin
#21 Ah det er ikke helt rigtigt. Pal er 640x576 og Widescreen Pal er 720x576.
--
P4C 2,6gHz - Zalman 7000; Abit IC7-G - Zalman NB47J; 1,5gB 3200(Dual DDR); RadeOn 9800Pro; Wrapped In Cooler Master 210B Ax1; Samsung 172x TFT; Logitech diNovo.
#23
Wiruz
Maxi Nørd
04-11-2005 07:59

Rapporter til Admin
#21 du siger simpelthen at opløsningen xbox360 kommer til at sputte ud er højere end det der kan vises på skærmen...?
--
Computers can never replace human stupidity. Be careful of your thoughts, they may become words at any moment. http://www.wiruz.dk[...] - http://www.linkitch.dk[...]
#24
Lestat
Guru
04-11-2005 08:11

Rapporter til Admin
#18: Ja, men opbygningen af CPU'en (En PPC970 variant, kraftigt modificeret) gør at beregningskraften ikke er nær så høj som en PC. En af CPU'erne er f.eks. bare en avanceret scheduler. En anden har IIRC en DSP lignende funktion. Så nej, den er faktisk ikke kraftig til generel beregning. Til specialiserede opgaver er den hurtig, men de DSP'er der sidder i forskelligt udstyr kan behandle enorme mængder data, men kun den specialiseret form for data de er designet til. #23: Nej, de kan spytte 720p ud, hvilket er den laveste HDTV opløsning. L.
--
http://wireframed.com[...] Dual Xeon 3.3GHz | 2GB ram | 15k SCSI RAID0 | X850XT PE | 3500A | 23" TFT
#25
Michael
Gæst
04-11-2005 08:17

Rapporter til Admin
#23. Alle xbox spil er lavet til at kører i 720p (1280x720), men der er indbygget en descaler som laver billedet om det det ønskede format. Det skal lige siges at allerede idag kan XBOX 1 kører 1920x1200 i nogen spil. Det eneste det kræver er en HDTV box tilsluttet til xboxen. Jeg holder helt sikkert på at Xbox 360 er et langt stykke foran PC'en, når den kommer. Xbox 1, var derimod lidt bagud. Man må sige at det posetive ved en konsol, er at spillene er lavet til den, og derfor skal man ikke bruge penge for at opgradere til nyt dyrt hardware. Det negative ved en konsol, er at det spilles for det meste på et TV, (Kan også spilles på en CRT eller LCD skærm) og man bruger en controller, istedet for mus og keyboard.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#26
Dooley
Mega Supporter
04-11-2005 08:25

Rapporter til Admin
Tilslutter mig #5. På release-dagen kan ingen PC måle sig med de 2 førende konsoller. Se f.eks. traileren fra det nye 'Metal Gear Solid'. Da jeg så den og de påstod, at den var optaget 'in-game' troede jeg ikke på det, men i flg. Privat Computer er den god nok... De omtaler i nyeste nummer dette spil demonstreret på en PS3. Og jeg kan garantere, at der går lidt tid, før en PC laver denne grafik in-game.
--
#27
Lestat
Gæst
04-11-2005 09:35

Rapporter til Admin
Spørgsmålet i #0 er ret dårligt formuleret - hvad vil du vide? Om konsolspil er flottere end PC spil? Det har intet med beregningskraften at gøre. Konsoller er og vil være bagefter rent beregningsmæssigt - det kan simpelthen ikke lade sig gøre at lave en komplet konsol til 4.000 med samme beregningskraft som et helt PC system hvor CPU'en alene måske koster 4.000. Selv når vi faktorerer ind economics of scale, så er det umuligt. Hvis du vil vide hvem der "sætter standarden" så er svaret "Meh". Standarden bliver sat af hardwaren på begge platforme. PC'en er lidt handikappet fordi standarden bliver sat efter en lavere fællesnævner, så den nye hardware bliver slet ikke udnyttet optimalt på den hurtigste hardware. L.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
Lestat
Gæst
04-11-2005 09:48

Rapporter til Admin
#19: Især det med parallelization er værd at bide mærke i når det kommer til TFLOPS. DSP'er kan smide ufatteligt mange FLOPS ud, men det er utroligt simple designs der kan køre med mange MHz. PS2'eren er også en streaming arktitektur med DSP'er der kan lave single cycle MACs, og det er derfor de kan prale med at kunne vise så og så mange polygoner, selvom det i virkeligheden ikke kan lade sig gøre når de polygoner skal have textures osv. Dertil kommer at consoller arbejder med det man kan kalde dynamic processing, i modsætning til en general purpose CPU der skal arbejde mere med static processing. Forskellen er at på en konsol hvor man arbejder med matrix transformering af punkter er der et statisk instruktionssæt der skal udføres på en massiv mængde data. Det vil sige at arktitekturen er designet omkring streaming af store mængder data, mange gigabyte i sekundet. Instruktionsmængden er derimod statisk, det er MACs og nogle relativt begrænsede andre operationer der skal udføres. Dette betyder at man kan citere et stort antal FLOPS, fordi man laver 2-3 operationer på mange gigabyte data, men dette har som wikipedia siger, intet at sige for ydelsen på andre områder end lige netop den man måler på. L.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#29
Gripen90
Guru
04-11-2005 10:14

Rapporter til Admin
#5 og #26: Det er helt ude i hampen det der !. Det der for alvor fik Hardware producenterne til at komme i gang var rigtigt nok Playstation 1 maskinen da det leverede hurtigere, flottere og mere flydende grafik end hvad en PC kunne. Og der var fordi at der i PCerne i 1996 endu ikke var deciderede 3Daccelerator kort på bordet. Men da 3dfx Voodoo kom slog de for alvor PS1 af banen da PCen nu kunne levere langt flottere grafik. Det med at PS2'ern var hurtigere end samtidens PCer aner jeg slet ikke hvor i for fra !. Såvidt jeg husker kom den i 2000, og var udstyret med 333mhz CPU og 32MB V-ram. Min PC på sammetidspunkt bestod af P3-600Mhz, 128MB Ram, GeForce 256 32MB-DDR og den sparkede da så meget til PS2'ern. Åh jo, på PS3 release datoen vil der skam være PCer der nemt matcher den og overgår den. Sidst... man kon jo ikke spille FPS eller flysims på en konsol, den er kun til bil og sports spil IMO :p
--
"Prime ??!.." "One Shall Stand And One Shall Fall..." "Why Throw Away Your Life So Recklessly ?" "That's A Question You Should Ask Yourself Megatron !"
#30
crucial-kid
Nyhedsredaktør
04-11-2005 14:01

Rapporter til Admin
#18 mion not logged in "Xboxen er på markedet om 1 mdn ca. kommer jo med 3x3.2 Ghz Cpu (meget få der har råd til sådan en), hver enkelt kerne af denne cpu supporter hyper det vil sige 6 tråde" Det er noget forpulet sludder. Hver enkelt kerne har en pipeline, og kan derfor kun arbejde på en tråd ad gangen. Du benytter den samme forfejlede opfattelse, som får folk til at tro, at Intel's HT gør, at deres single core HT kan arbejde med to tråde. Det kan den ikke, og XBOX PowerPC CPU'en kan kun arbejde med 3 tråde ad gangen. "Xboxen har 48 shader pipelines, hvor meget er det egentlig vi er oppe på i alm Gfx er det ca 24, eller har GTx´en mere" Xenos, som er den grafikchip du omtaler, har ikke 48 stk. af hvad du definerer som pipelines. Den har 48 ALU enheder, som skal stå for al vertex og pixel shading arbejdet. Til sammenligning har G70, som er at finde i 7800 serien, 48 ALU'er alene i sin fragment pipeline (tæt på det du definere som en pixel pipeline). Derudover har den nogle til VS enhederne. Xenos' helt store styrke ligger ikke i rå regnekraft, men en langt mere effektiv og fleksibel opbygning. Selvom de nuværende grafikkort, både fra ATI og nVidia, har flere ALU enheder til udregningerne, vil de ikke blive udnyttet ligeså godt, da deres formål er mere fastlåst. Skal der bruges 10-11 ALU enheder til VS arbejdet, så vil Xenox allokere 10-11 stykker og lade resten om pixel shading. Skal der derimod kun bruges 4 ALU enheder, ja så bliver de allokeret, og så vil resten blive brugt til andet. Sker det samme i G70 eller R520, ja så må vi vente til de bliver ledige - dvs. vi benytter ikke alle ALU'er i R520 og G70 hele tiden, hvilket altid vil være tilfældet i Xenos. Derfor kommer R520 og G70 med en overproportioneret antal VS enheder i forhold til nutidens spil, men de kan alligevel løbe ind i flaskehalsproblemer på det her område. Derudover kan ALU enheder alle nøjagtig det samme, modsat G70 og R520, dvs. de understøtter alle samme formater, har adgang til samme buffer, registrer osv. Det gør det en del nemmere når der skal bruges visse effekter, da de kræver både VS og PS arbejde. Der skelnes så at sige ikke imellem VS og PS enheder eller data, og chippen sørger selv for at allokere ALU enheder efter krav. Deri ligger den store styrke på HW plan, men det er så overdrevet forfejlet når folk beskriver den som 48 pixel pipelines, eller påstår den kan udregne så meget mere end hvad eksisterende GPU'er kan. At konsollens største styrke så ikke ligger i hardwaren er en helt anden sag, men den diskussion har vi vist taget en milliard gange før. PS. teknisk set benytter Xenos ikke embedded DRAM, da det netop kommer på en die for sig selv ;-)
--
Sidst redigeret
#31
corvuscorax
Juniorbruger
06-11-2005 01:45

Rapporter til Admin
jeg vil sige at pc er bedst... men det kommer an på om du vil spiller på et fjernsyn med et joupad i hænderne eller om du hellere vil spille på din pc... hvis du vil spille fps SÅ LAD VÆRE MED AT SPILLE DEM PÅ KONSOL!!! for man kan ikke sigte hurtigt nok i online spil som er til konsol og pc hehe... ;-)
--
hvad har jeg nu gjort?!
#32
GrillBiller
Junior Nørd
06-11-2005 08:09

Rapporter til Admin
Største delen af xbox top 25 spil er FPS spil... så helt håbløst er det nu ikke....
--
"Signatur fjernet af moderator i samarbejde med Dalai Lama, Anders Fogh, Bill Gates, Marilyn Manson og Michael Moore"
#33
Lestat
Guru
06-11-2005 21:51

Rapporter til Admin
#32: Forskellen kan nu IMO tydeligt illustreres ved at Halo er bredt anset for en af de bedste hvis ikke den bedste FPS på konsollen, men på PC'en regnes den for i bedste fald middelmådig. Consol spillere har tydeligvis en anden målestok end PC spillere når det kommer til den genre. L.
--
http://wireframed.com[...] Dual Xeon 3.3GHz | 2GB ram | 15k SCSI RAID0 | X850XT PE | 3500A | 23" TFT
#34
Chrisjon
Supporter
07-11-2005 02:48

Rapporter til Admin
Svar # 33 Hehe ja, det er lidt ligesom at gå fra at spille fps på en xbox til at spille det på en gameboy.
--
Seek and you shall find, but dont be afraid to ask for help. http://www.chrisjon.dk[...] im not racist, i hate everyone equally
#35
Jna
Gæst
07-11-2005 05:35

Rapporter til Admin
Så er der gang i stammekrigerene, men for at sige det kort, så er der ingen rigtige vindere. Hardware bliver udviklet så hurtigt, at det der pt ville være bedst, bliver skubbet ned i køen kort efter. Den hardware en person tager med hjem, er smag og behag. Nogle vil have noget nemt at gå til, andre vælger den lidt svære metode som at gå i krig med soft- og hardware #31 Det kommer sandelig an på hvem personen er, for der er dem der kan flytte fingrene hurtigere på et joypad, før du kan nå at flytte din mus og stave abc ;-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#36
AndreasThomsen
Ultrabruger
07-11-2005 08:05

Rapporter til Admin
Det er egentlig rimelig let at besvarer, der kan for det meste laves en PC med mere power end nogen konsol, du kan også bygge en PC nu der smadre en X360 rent power mæssigt, dette er faktisk ikke særlig interessant. Det interessante er efter min mening hvor godt disse krafter bliver udnyttet, og det er helt tydeligt at der på konsol platformen bliver udnyttet en svag hardware til at lave spil der ligger tæt på PC niveau. Hvor der på PC fronten bliver spildt masser af krafter, og programeret spil som udnytter HWen ufattelig dårligt. Det skal også siges at udviklerne har det lettere på konsol fronten da de ved hvad de skal udvikle til, hvorimod der på PC fronten skal rammes en bred viste af HW. #33, for det første, så hedder det ikke "den spil", men "det spil". Du siger jo ikke en spil vel? For det andet, så er det noget værre pis at lukke ud. Halo 1, som jeg går ud fra du snakker om, kom til Xbox'en som en launch titel. Da Halo kom på markedet var alle det store anmeldere enige om at det var et af de bedste FPS på markedet, på nogen platfrom. Da spillet så senere kommer på PC'en er der ikke rigtig ændret noget i titlen, og da den først kommer over et år efter er standarden self hævet, og da får spillet middel anmeldelser. Så din logik holder jo ikke en meter. For det tredje, så har mange af de store gamesites også udtalt at Halo 2 er fuldt konkurrence dygtig med dens store konkurrenter fra PC fronten. Din udtalelse holder ikke en meter, og er typisk for en PC gamer der ikke ved noget om de forskellige formater.
--
#37
AndreasThomsen
Ultrabruger
07-11-2005 08:08

Rapporter til Admin
Glemte helt at svarer ordentlig på #0. Her når X360 kommer, så skal du nok regne med at den kommer til at sætte standarden for hvad der kan lade sig gøre rent grafisk, men om 1 år har PCen nok indhentet den igen. Men så står Ps3 til udgivelse, og regn så med at denne sætter standarden. Når den så er omkring 1 år vil PCen igen have hentet den, og så går de måske hånd i hånd nogen år hvorefter PCen trækker fra. Grunden til de kan gå hånd i hånd i noget tid er fordi udviklerne lærer at udnytte konsollens power bedre, og derfor kan få mere ud af den, så den kan battle mod en kraftigere PC maskine.
--
#38
AndreasThomsen
Ultrabruger
07-11-2005 08:17

Rapporter til Admin
Kiggede lige lidt i tråden, og nogen snakkede om X360 ikke ville være foran længe, og den konklussion var draget på Call of Duty 2. Det er en dum konklussion, når man sammenligner grafik på kryds af platforme, så tag eksklusive titler for at se hvad de forskellige systemer kan. Call of Duty 2 er ikke udviklet til at udnytte X360 krafter, som fx Halo 3, PGR3 osv er. Selvom X360 har power til at køre en bedre udgave af Call of Duty 2 så ville udviklerne ikke bruge resourcer på at lave den, sådan er det altid med multi platform spil. Sammenlign hellere PGR3 mod PC bilspil eller Gears of War mod PC action spil. Lige til dem der ikke ved noget om X360s opløsning, så kører alle spil minimum 720p 4x fsaa, og udviklerne har mulighed for at gå til 1080i hvis de har lyst. Ps3 vil køre sammen opløsninger, men med en 1080p som mulighed over. i = interlaced p = progressive
--
#39
crucial-kid
Nyhedsredaktør
07-11-2005 14:39

Rapporter til Admin
#37 - De kører kun 4xAA, hvis spiludviklerne udnytter det. Det er gjort næsten ydelsesneutralt (noget der ligner 98-99%), men der er ikke auto AA på XBOX360, udviklerne skal stadig bygge det ind og enable det. Som sagt er det noget fis at sammenligne hardware. For det første er det ekstremt irrelevant, og for det andet er det praktisk talt umuligt. Xenos kan ikke en skid vi ikke allerede har i G70, den er bare lidt mere fleksibel og effektiv. Både på GPU og CPU siden, vil de første XBOX360 spil have en ligeså dårlig udnyttelse af hardwaren som på PC siden. Den eneste grund til at de første XBOX360 spil er rimelig pæne ligger i, at de kun har, skulle tænke på et polygon budget, et shader budget osv. og kunne udnytte det. De fleste spil er konverteringer, og udnytter ikke rigtig Xenos' featuresæt eller CPU'ens regnekraft. Jeg er ret overbevist om, at de spil der er på PC markedet er mere avancerede, og for 7800's vedkommende har en ligeså høj HW udnyttelse. Nu kender jeg ikke Halo til XBOX, men har altid været af den opfattelse, at det var en dårlig port, da PC versionen er rimelig elendigt i forhold til PC FPS spil, selv fra da Halo udkom. Jeg var lidt i chok da jeg hørte hvor stort det spil har været på konsol. Det blev så udbredt pga. det var så let at gå til, har så stor en platform og var blandt de første til at udnytte online delen. Var det udgivet til PC, var det ikke blevet til noget, ligesom mange PC spil ville have været elendige på konsol. Det er to vidt forskellige verdener, med vidt forskellige styrker og spillemuligheder. - Det er rimelig øv vi skal igennem den her konsol buzz hver gang der kommer en ny konsol, og alle tror det bliver det vilde. De samme spilleregler som altid har været gældende, er også gældende med XBOX360/PS3 vs. PC. Konsolspil vil altid have bedst HW udnyttelse, de vil altid være nemmest at gå til, og de vil altid vinde størst udbredelse. Ligeså vil PC spil altid være større, mere avancerede og omfangsrige. PC spil vil også altid have flest genrer, flest nicheområder, koste mest hvis man vil udnytte dem og have det største udbud af tilpassede "spilleredskaber".
--
Tast for HardwareOnline.dk: http://dolphin.twistification.net[...] (Team name: HOL.dk)
#40
Neo#1
Gæst
07-11-2005 14:43

Rapporter til Admin
#38: Halo 1 understøttede ikke Live, det gjorde Halo 2 derimod men dette er ikke udkommet til PC. Og Halo 2 var bestemt ikke blandt de første til at udnytte Live.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#41
Sune æ karl
Supporter Aspirant
07-11-2005 15:39

Rapporter til Admin
#30 du er en ægte nørd..:P
--
A64-2800+@3000+,K8S8X@212FSB,768mb pc 4000 cl2.5,R9800-vga silencer 2x160gb + 80gb, soundblaster audigy, 16x dvd og 4xdvd brænder, chieftec HPC-360w-2002-df. Støjsvag.
#42
JAG
Nørd
07-11-2005 16:00

Rapporter til Admin
PS. Kan det passe at Sony tror at deres Ps3 kan holde i 10år? Den er jo allerede overhalet inden 1-2år. PC vs Konsol, i bund og grund...Joypad vs Mouse + keyboard. Jeg ville nødigt spille BF2 på joypad, er du da sindssyg det ville sætte farten ned. Det er næsten synd for de nye ejere af disse super-konsoller. De får alle de samme spil igen, som de allerede har betalt og gennemført til ps1 og ps2. Bevares grafikken er pænere, men i bund og grund er det de samme spil om igen. Sådan var det fra ps1 til ps2, og det bliver nok ikke ret meget anderledes. Prøv at nævn nogle store "innovative og originale" konsol-titler ?? Metal Gear Solid Gran Turismo Halo PES Resten må betegnes som sammenkogt suppe. My 2cent! :)
--
http://www.guzowicz.tk[...] BF2 Gunnery Sergeant since 4-10-2005 Veni, vidi, vici. [Julius Caesar]
#43
GrillBiller
Junior Nørd
07-11-2005 16:19

Rapporter til Admin
Jeg vil love og påstå at man kan vende sig lige så hurtigt med en controller som man kan med mus. Øvelse gør mester.. selv en som er øvet med controller som skal spille med mus og keyboard rammer lige så dårligt i starten som en med mus og key på en controller. Ang en lille fed detalie med controller... Det er nu feder at trykke på en aftrækker end at trykke med musen.. Lige ang. din liste: så forsætter jeg lige Conker bad fury day Perfect Dark Fable SW KOTOR Dragon slayer eye toy FF serien Splinter Cell Live Arcade Alone in the dark Daytona Pigmin Shenmue MotoGP MTV Music Generator Skal jeg forsætte? (Jaja.. nogen fås også på PC.. men de kom først til Konsol..)
--
"Signatur fjernet af moderator i samarbejde med Dalai Lama, Anders Fogh, Bill Gates, Marilyn Manson og Michael Moore"
#44
JAG
Nørd
07-11-2005 16:30

Rapporter til Admin
Vil du påstå at et joypad med 1-2cm vandring er ligeså præcis som en mus, som man bevæger på en flade som f.eks 20x20cm ? Ville du f.eks hellere have din lille pind, eller et rigtigt rat i en bil ? ;) Ang. dine titler, synes jeg ikke der er noget at råbe hurra for. Det hele er set før. Men det er så min mening... :)
--
http://www.guzowicz.tk[...] BF2 Gunnery Sergeant since 4-10-2005 Veni, vidi, vici. [Julius Caesar]
#45
Sunshine
Monster Supporter
07-11-2005 16:45

Rapporter til Admin
Der var en artikel på Anandtech, som gjorde meget ud af at forklare helt præcist hvorfor Xenos og Cell ikke var de super processor som folk gik og troede. Nu er jeg ikke lige så meget inde i det som CK er, men så vidt jeg husker det var det noget med at The Cell, havde en meget svag branch predictor, så at den sjældent ville komme til at benytte sig af alle 7 kerner, og derudover var de syv ikke noget at råve hurra for. Men kan være jeg husker forkert, de var ihvertfald ikke videre begejstret. Men synes generelt at det er en lidt omsonst diskution, spilproducenterne til konsollorne har jo den klare fordel at de ved lige præcist hvilken hardware de skal lave spillene til, hvorimod pc spil producenter skal tage højde for en milliard forskellige kombinationer af hw. Så de spil man ser på en konsol er ofte groft imponerende i forhold til den hw der sidder i maskinerne, men det betyder langt fra at de er pc'en overlegen. Det er lidt den samme diskution som man har med Mac OS X vs Windows.
--
A64 3200+Asus K8V+X800 XT+1024mb 3200ram Corsair V+Antec P180+Audigy 2+Microsoft Natural pro Keyboard+MX1000+Zalman Cnps7000A-Cu http://bash.org[...]
#46
GrillBiller
Junior Nørd
07-11-2005 16:45

Rapporter til Admin
jeg kan vende dit spørgsmål om.. Hvilke innovative og Orginale titler findes der til PC som ikke er inspireret af andre titler.. men hvorfor.. alle titler har snuppet noget fra hinnanden.. ang, controller VS. Key/mouse.. Tjek denne video: http://insider.ign.com[...]
--
"Signatur fjernet af moderator i samarbejde med Dalai Lama, Anders Fogh, Bill Gates, Marilyn Manson og Michael Moore"
#47
JAG
Nørd
07-11-2005 16:57

Rapporter til Admin
Det er simpelt logik at tommelfinger+stick ikke er ligeså hurtigt og præcist som hånd+mus. Tag nu den med bilen, men husk at rive servoen ud. Så passer sammenligning bedre på mouse vs. joypad. Jeg gider simpelthen ikke oprette en profil på den side, bare for at se dem tæve en dårlig pc-gamer.
--
http://www.guzowicz.tk[...] BF2 Gunnery Sergeant since 4-10-2005 Veni, vidi, vici. [Julius Caesar]
#48
Lestat
Guru
07-11-2005 18:01

Rapporter til Admin
#35: for det første, så hedder det ikke "den spil", men "det spil". Du siger jo ikke en spil vel? Nej, men jeg sagde en FPS - en first person shooter. Eftersom det er en dansk bastardisering af et engelsk udtryk, så er der ikke noget korrekt køn som sådan. Og lad være med at lege grammar nazi, ellers begynder jeg at rette stave-, formulerings- og kommafejl i alle dine indlæg og det vil tage en time jeg ikke har. For det andet, så er det noget værre pis at lukke ud. Halo 1, som jeg går ud fra du snakker om, kom til Xbox'en som en launch titel. Da Halo kom på markedet var alle det store anmeldere enige om at det var et af de bedste FPS på markedet, på nogen platfrom. Da spillet så senere kommer på PC'en er der ikke rigtig ændret noget i titlen, og da den først kommer over et år efter er standarden self hævet, og da får spillet middel anmeldelser. Så din logik holder jo ikke en meter. Ja, alle XBox anmelderne - my point exactly. Halo har et acceptabelt gameplay, selvom det primært er MP der trækker det op. Derimod er Halos levels extremt fantasiløse og de fleste alien bygninger er low-poly, har næsten ingen textures og er alle næsten ens. At spillet ikke er ændret til PC'en er vel for så vidt ligegyldigt? Har du lyst til at sammenligne Halo med Half-Life som udkom ca. 3 år tidligere så vidt jeg husker. Ikke alene er grafikken langt, langt mere varieret, det er gameplayet også. Dertil kommer flere våben, flere modstandere og en IMO bedre fortalt historie. Nu kender jeg ikke Halo til XBOX, men har altid været af den opfattelse, at det var en dårlig port, da PC versionen er rimelig elendigt i forhold til PC FPS spil, selv fra da Halo udkom. Jeg var lidt i chok da jeg hørte hvor stort det spil har været på konsol. Det blev så udbredt pga. det var så let at gå til, har så stor en platform og var blandt de første til at udnytte online delen. Var det udgivet til PC, var det ikke blevet til noget, ligesom mange PC spil ville have været elendige på konsol. Det er to vidt forskellige verdener, med vidt forskellige styrker og spillemuligheder. Den var en dårlig portering, men primært fordi ydelsen var ekstremt lav i forhold til hvad der var på skærmen. Min sabling af Halo har dog ikke noget at gøre med ydelsen, det var irriterende at et R9700Pro ikke kunne trække det i mere end 1024x768, men det kan jeg leve med. Værre var de andre kritik punkter jeg stillede op, og de var (er) lige så valide på Xbox platformen som på PC platformen. Som du siger har platformene forskellige styrker og svagheder, men FPS er ikke en af konsollens styrker. Der kan sagtens udvikles FPS'er til konsollerne, og det bliver der også, men der er få eller ingen FPS'er på konsollen der besidder dybden i et spil som Deus Ex. (Tydeligt demonstreret ved at Deus Ex 2 på mange måder var et skridt tilbage i forhold til forgængeren, endda så meget at grafikken flere steder var ringere, når man så bort fra det dynamiske lys!!) Den eneste grund til at de første XBOX360 spil er rimelig pæne ligger i, at de kun har, skulle tænke på et polygon budget, et shader budget osv. og kunne udnytte det. De fleste spil er konverteringer, og udnytter ikke rigtig Xenos' featuresæt eller CPU'ens regnekraft. Jeg er ret overbevist om, at de spil der er på PC markedet er mere avancerede, og for 7800's vedkommende har en ligeså høj HW udnyttelse. Vi behøver vel ikke kigge længere end f.eks. Oblivion, der desværre er blevet 6 måneder forsinket - fantastisk grafik dækker over et utroligt dybt gameplay, medmindre Bethesda har formået at afvige komplet fra deres tidligere 3 spil. :) Hvad spillet kommer til at kræve for flydende afvikling er dog ikke godt at vide - kigger man tilbage på Morrowind så går der nok et års tid før spillet er flydende i max kvalitet, og måske 2 år før man kan maksimere viewdistancen. ;) #39: Nej, men Halo havde Coop, hvilket nok mere end opvejede det manglende Live i manges øjne. :) L.
--
http://wireframed.com[...] Dual Xeon 3.3GHz | 2GB ram | 15k SCSI RAID0 | X850XT PE | 3500A | 23" TFT
#49
Lestat
Guru
07-11-2005 18:08

Rapporter til Admin
#44: Det er blandt andet fordi de er opbyggede som DSP'er der skal håndtere dynamic processing i modsætning til static processing. Det gør den kan clockes højt, og håndtere store mængder data, men den er ikke så alsidig til general purpose computing. Der er også andre grunde, men det er IIRC den primære grund. Det er langt tid siden jeg har kigget på Cell og Xenos arkitektur. L.
--
http://wireframed.com[...] Dual Xeon 3.3GHz | 2GB ram | 15k SCSI RAID0 | X850XT PE | 3500A | 23" TFT
#50
Sunshine
Monster Supporter
07-11-2005 18:34

Rapporter til Admin
#49 Yes det skal nok passe :)
--
A64 3200+Asus K8V+X800 XT+1024mb 3200ram Corsair V+Antec P180+Audigy 2+Microsoft Natural pro Keyboard+MX1000+Zalman Cnps7000A-Cu http://bash.org[...]
#51
crucial-kid
Nyhedsredaktør
07-11-2005 18:58

Rapporter til Admin
Lestat - For lige at følge op på whinningen over hvor ringe Halo var som konsol-til-PC port, så tjek følgende graf: http://www.hol.dk[...] Det er selvsagt UDEN AA, da spillet ikke understøtter dette. Det siger alligevel lidt :) #42, på den liste er der så kun tre spil jeg kender, eller reelt kun to, og den tredje kender jeg kun per navn. Det siger så langt hen af vejen mere om mig end om spillene, men alligevel ;-) Anyway ang. tastatur + mus vs. joypad, så er det ligeså meget et "bla bla" emne som konsol HW vs. PC HW. Et joypad har udover prisen den helt store fordel, at det kan bruges til mange forskellige titler uden det store antal knapper og forskellige funktioner. Det begrænser selvsagt dets muligheder, men et joypad er lavet til, at man skal kunne komme ind fra gaden uden nogensinde at have rørt spillet med en, og så til at man er nogenlunde fortrolig med den på under en halv time. Den er ligeledes tastaturet overlegent i nogle spiltyper, f.eks. bilspil og fighter spil, og passer bedre over en bred kam til konsol spil, men den er hverken mere præcis eller god til FPS spil. Sig det til udviklerne bag den, eller enhver spil udvikler, og de vil falde om af grin. Til rå FPS spil og på præcisionen, er et joypad årtier bagud. I fantastisk mange konsol spil er der indbygget funktioner, som gør det nemmere at ramme. Du vil aldrig kunne spille et spil som CS eller Quake III på et joypad. Der er en grund til, at det aldrig er blevet udbredt på PC'en, da du ikke kan få den varietet, som er i PC spil til at virke med sådan en. Præcisionen og mulighederne er begrænsede. Det har bare nogle andre karakteristika og formål end et tastatur + mus, og det altafgørende for et joypad er, at det skal være nemt at bruge, og mulighederne samt præcisionen er anden prioritet.
--
Tast for HardwareOnline.dk: http://dolphin.twistification.net[...] (Team name: HOL.dk)
#52
Lestat
Guru
08-11-2005 18:58

Rapporter til Admin
CK: Ja, jeg ved godt den var dårlig rent ydelsesmæssigt, men det var ikke min primære kritik - eller med andre ord, havde spillet været godt så ville den dårlige ydelse have været til at se bort fra. L.
--
http://wireframed.com[...] Dual Xeon 3.3GHz | 2GB ram | 15k SCSI RAID0 | X850XT PE | 3500A | 23" TFT

Opret svar til indlægget: Hva er kraftist en Pc eller en Konsol ?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning