Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Computer ødelagt af Post Danmark

Af Gæst Jens | 26-05-2006 22:37 | 3179 visninger | 53 svar, hop til seneste
Efter længere tids annoncering på dba.dk solgte jeg forleden min gamle computer, til en værdi af 4000kr., sælger boede imidlertid langt fra mig, og vi aftalte derfor at computeren skulle sendes via Post Danmark med en postopkrævning. Jeg sendte computeren i onsdags og blev så idag kontaktet af køber der kunne informere mig om at computeren var blevet fuldstændig smadret. Da computeren i sin tid selv blev samlet af mig udfra små dele ejede jeg ikke original emballage. jeg valgte derfor at sende computeren i en stor monitor-kasse, hvori den lå isoleret og urokkelig af gamle aviser, udenom selve computeren rullede jeg tre meter bobleplast som jeg i dyre domme havde købt i Post Danmarks postbutik. Computeren lå altså i en forholdsvis stor kasse med 10cm sammenkrøllede aviser til alle sider, samtidig insvøbt i 3 meter bobleplast. Jeg valgte selvfølgelig at sende computeren som "forsigtig", en ydelse der kostede en del mere end almindelig pakkepost hos Post Danmark, og for øvrigt en forsendelsesmetode som ikke bruges af de fleste online computerbutikker (her sendes computeren bare som normal pakkepost) Selve indmaden i computeren var udover bobleplast og aviserne forsvarligt beskyttet af et Aopen metalkabinet. Da sælger så modtager pakken idag ser alting udenpå pakken umiddelbart ok ud, sælger vælger derfor at modtage pakken, da computeren imidlertid pakkes ud er det tydeligt at alt ikke er "ok". Metalkabinettet har fået tydlige buler, og da sælger skruer låget af kabinettet af, er alting kaos, CPU og bundkort køler er faldet af, et ram model sidder løst og et andet er faldet helt ud, det samme gælder BIOS batteri. Computeren starter (selvfølgelig) ikke op, der kommer godt nok lys i bundkortet, blæserne kører og harddiskene starter op - men intet billede eller POST bip. Jeg vælger herefter at kontakte Post Danmark, der kan informere mig om at de IKKE dækker en øre, da pakken ikke er sendt i "original emballage". Jeg forklarer der ikke forfindes original emballage, men det ændrer ikke på noget. Jeg forklarer ligeledes at jeg har købt alt det emballage de tilbød på postkontoret (i øvrigt i Århus C - et af de største i landet) - og at damen der tog imod min pakke godkendte emballagen - dette synes ikke at have den store betydning - ligeledes prøver jeg at forklare at det er helt ekstremt store stød der skal til for at skabe buler i et metalkabinet der er pakket ind i flere lag bobleplast, og som i øvrigt ligger urokkeligt i selve kassen grundet de gamle aviser. Nu er mit spørgsmål, er jeg virkelig den eneste der har prøvet det her - er det sket for nogle andre herinde - og hvis det er hvordan har i så løst problemet - og har i eventuel fået erstatning af Post Danmark (ifølge deres betingelser dækkes ødelagte forsendelser med op til 4400kr, hvilket jo passer ligetil i forhold til værdien af min computer)... lige nu står jeg basalt set i l*** til halsen da jeg har købt en ny computer, og skal bruge pengene fra den gamle for at kassekreditten kan køre rundt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Lars_hjort
Monster Supporter
26-05-2006 22:43

Rapporter til Admin
Altså computeren var samlet da du sendte den? Så kan jeg godt forstå at den er gået istykker, hvis du ikke har fyldt selve kabinettet op med avispapir! /Lars
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
Sander
Gigabruger
26-05-2006 22:43

Rapporter til Admin
Shit.. Velkommen til Post Danmarks knuser service.. Det har jeg aldrig prøvet, men held og lykke med problemet..
--
#3
Marshall
Ultra Supporter
26-05-2006 22:46

Rapporter til Admin
Jeg tror det er køleren der er faldet af og har forårsaget bulerne - hvis du påstår det ydre var pakket så godt ind. Jeg tror desværre du sidder i saksen. Du skulle have afmonteret køleren og vedlagt den ved siden af, det er sikkert den der har ødelagt samtlige dele i indmaden. :( Træls situation.
--
AMD64 3800+ X2 | 2048Mb RAM | 2x250 Gb 2500KS WD - RAID 0 | Chill Innovation 450W | ASUS A8N SLI Premium | CoolerMaster Stacker | Leadtek 7800GT | Dell 2405 FPW | Windows XP @ SP2
#4
Jens
Gæst
26-05-2006 22:46

Rapporter til Admin
#1 Ja, set i retrospektiv kan jeg godt se det havde været smart at afmontere cpu-køler (der dog ikke er ret stor og på ingen måde een af de OC-motherfuckere man kan få nu om dage), og putte avispapir inden i kabinettet - men for fanden da - det gør computerbutikker sq heller ikke når de sender ting - men kan godt se det havde været smart nu... Ikke desto mindre hvis man giver en pakke så mange tæsk at et metalkabinet bliver bulet på trods af metervis af bobleplast og over 50 aviser, så er det sgu nok næsten lige meget hvad jeg havde gjort ved computeren indvendigt ... det kan da ikke passe at en pakke sendt med FORSIGTIG (som kostrer en god slat ekstra) bliver brugt som fodbold på det lokale postcenter - og deres forsikring efterfølgende ikke gælder - hvis det ikke gælder her hvornår skulle den så gælde?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
damp barn
Guru
26-05-2006 22:47

Rapporter til Admin
#0 uden og ha 100% styr på reglerne,, så har jeg også brugt post.dk masser af gange.. og har aldrig hørt om at pakkerne "skal" sendes i org emb. for at dække, i en evt sag med en smadret pakke,, eller lign. de spørger jo altid om den skal sendes som alm eller som pakke.. og da -pakke- jo indebærer at det koster lidt mere og de siger at den så også her er dækket ind til mellem 3000 og 4000kr (der omkring) så kan jeg slet ikke se Du har et problem nu, hvis du på nogen måde kan bevise at pc'en er blevet defekt i post.dk varetægt...
--
Svesken min, er i profil..
#6
Jens
Gæst
26-05-2006 22:48

Rapporter til Admin
#3 True, men så igen - Post Danmark kan da ikke se om køleren har været afmonteret eller ej, nu her, efter pakken er blevet modtaget
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
damp barn
Guru
26-05-2006 22:49

Rapporter til Admin
#3 hvis det er kølereren, så har de som sagt,,, vist ikke behandlet pakken som "forsigt" som de jo lover ved skranken.
--
Svesken min, er i profil..
#8
dotten
Gæst
26-05-2006 22:51

Rapporter til Admin
Du skal sørge for at modtageren gemmer emballagen som PostDK skal have ved en klage.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
Jens
Gæst
26-05-2006 22:52

Rapporter til Admin
Noget helt andet - er der nogen der har nogle gode råd som køber eventuelt kan prøve for at se om der kan komme liv i computeren (jeg tvivler selv =( ) jeg har bedt ham afmontere alting der ikke kræves for at starte computeren som: -hdd, diskettedrev, netkort og lydkort -tjekke om BIOS batteri sidder i og om nogle jumpere eventuelt er faldet ud - bytte ram moduler ud - prøve med et andet grafikkort - se om der sidder en skrue under bundkortet der eventuelt kan ligge og kortslutte bundkortet nogle der har andre ideer?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
Kjang
Junior Supporter
26-05-2006 22:56

Rapporter til Admin
#Enig med #7, det har absolut intet med hvordan pakken er pakket ind, det er "post-damen" der skal kommentere det, hvis hun syntes det ikke er godt nok. En alm. pakke er der dækning på om til 3-4000 kan ikke lige huske, så hvis du har sendt den som forsigtig burde du have endnu større chance for at få medvind i din sag. Det skulle lige være mig, jeg havde flækket hele kundeservice verbalt, hvis de sagde det til mig.
--
AMD Opteron 144 @ 2.9 Ghz | 1024 Mb Ram Corsair TwinX 1-2-3-3-6 | Sapphire X1900 XTX | Chill Innovation 520 Watt | 300 GB HD | Samsung 913N |
#11
Thuriner
Gigabruger
26-05-2006 22:57

Rapporter til Admin
Du kan sagtens have pakket den så tæt at det netop vil skabe buler i kabinettet. Desuden er det heller ikke ligefrem det sværeste at lave buler i et kabinet... Et lille stød med en fod kan sagtens bule det... Men det kan jo også sagtens være de ting, som er faldet af bundkortet... Du er på en måde selv udenom det, da du sikkert heller ikke har sendt i en "ikke-ledende" pose, eller pakket tingene ind i avispapir, som #1 så fint nævner det. Post Danmark har også så mange fine maskiner inde på centralen, som bruges til at tjekke pakkerne og sætte stempler på dem (man skulle tro at det var løgn)... Jeg har bare at sige: "sur røv for dig" Mvh. Thuriner
--
P4 Northwood 2800@3150MHz * Elixir 3x256MB DDR400@440 * MSI GeForce FX5500, 128MB * HDD: 180GB * Acer 17" TFT @ 1280x1024x32bit * Creative SB Audigy
#12
skovtrolden
Gæst
26-05-2006 23:01

Rapporter til Admin
Hej det er et link fra deres side så du har måske en god sag porcelæn, glas og tilsvarende skrøbelige genstande. teknisk udstyr herunder computere, edb-udstyr og laserudstyr (skal sendes i original emballage eller tilsvarende god emballage). møbler, barnevogne o.l., der på grund af deres form ikke kan stuves sammen med
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
NitroBlast
Junior Supporter
26-05-2006 23:03

Rapporter til Admin
Jeg har prøvet noget lign. da jeg købte min comp' via nettet. Jeg klagede og fik en erstatning på 4000,- hvilket var det daværende loft for erstatninger. Det tog dog 5 måneder, og Post & telestyrelsen skulle ind i sagen inden der skete noget... At sende en pakke som "forsigtig" er bare en pengemaskine for PostDK, da pakkerne behandles 100% ens - uanset hvad der står på dem, og uanset hvad man betaler for at få dem sendt. "Forsigtig" er bare spild af penge - jeg har en bekendt der arbejder ved PostDK, og jeg VED hvad jeg snakker om! Det er dog ret usandsynligt, at der er de ting galt med computeren, som der bliver sagt. For at dette kan være sandt, skal computeren være tabt fra stor højde (min. 6 meter), og så store højder arbejder PostDK slet ikke med. En køler på et bundkort sidder så godt fast, at bundkortet knækker længe før køleren rives af...! Jeg håber, at du kan stole på køberen. Husk også, at det er KØBERENS problem, at få klaget til PostDK, da han har modtaget pakken, og handlen dermed går som beset. Og du har naturligvis fået dine penge, INDEN (eller da) køberen modtog pakken - pr. efterkrav eller kontooverførsel etc. Enjoy!
--
Min rekord: Det tog [71,7968800000] sekunder at generere denne side
#14
Thuriner
Gigabruger
26-05-2006 23:11

Rapporter til Admin
til #9 og #12 Fra Post DK: "Teknisk udstyr skal sendes i en kraftig kasse og skal inde i kassen være emballeret med formstøbt, stødabsorberende materiale som f.eks. flamingo, således det er sikret mod stød, og således at det ikke under transporten kan bevæge sig i forhold til emballagen."
--
P4 Northwood 2800@3150MHz * Elixir 3x256MB DDR400@440 * MSI GeForce FX5500, 128MB * HDD: 180GB * Acer 17" TFT @ 1280x1024x32bit * Creative SB Audigy
#15
Jens
Gæst
26-05-2006 23:11

Rapporter til Admin
#13 Det lyder lovende... Egentlig kunne jeg være fuldstændig ligeglad da jeg nok skal få mine penge (pakken blev opkrævet via Postordre så jeg burde have fået pengene nu) - men køber virker som en pålidelig gut, og jeg har ikke på sinde at være et røvhul overfor ham, da jeg selv kender problemet som køber alt for godt. Det du siger med forsendelsesmetoderne ved jeg egentlig også godt selv (har en roommate der arbejder ved PostDK pakkecenter øst) men det var også lige så meget for at forbedre chancerne for at få dækket tingene hvis der skulle ske noget som dette her, at jeg sendte den som forsigtig... #11 Jeg kan godt følge dig i hvad du siger, men tro mig, det er ikke aviserne der har skabt de buler i kabinettet, jeg har selv arbejdet i en computerbutik et par år (hvilket gør min fejl med ikke at tage køleren af først endnu dummere) bortset fra de sædvanlige flamingostykker der holder en "original" computer fast i papkassen, var denne computer pakket nøjagtig som de pakker vi sendte afsted dengang, og sammenkrøllede aviser laver altså ikke buler i det type kabinet jeg har - omvendt siger sælger at bulerne bukker "indad" så tvivler på det er min forholdvis lille cpu køler der har lavet bulerne. Uanset hvad bliver problemet jo nok at vise at computeren ikke var sådan fra starten af ... og det ved jeg ikke hvordan jeg skal bevise
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Andreas Johnsen
Elitebruger
26-05-2006 23:11

Rapporter til Admin
Som tidligere ansat i Post Danmarks pakkeafdeling, kan jeg oplyse at pakker netop bliver brugt som fodbolde osv. De bliver kastet hensynsløst rundt, sparket til, hoppet lidt på og hvad man nu ellers kan finde på af morsomheder...! Chaufførerne og dem der håndterer pakkerne på de lokale postcentre er totalt ligeglade med hvordan de bliver behandlet, og pga. de dårlige arbejdsforhold i Post Danmark går det sommetider ekstra hårdt ud over pakkerne, hvis en given medarbejder har en dårlig dag - hvilket sagtens kan ske et par gange om ugen :-S /AJ
--
.>005: My name is, of course, an alias.. [Se min bruger for com-specs plz]
#17
AthlonXP
Elitebruger
26-05-2006 23:12

Rapporter til Admin
I siger alle sammen at han selv er udenom det, fordi han ikke har pakket det nok ind. Til gengæld har han altså betalt en del penge for at få sendt den pakke som forsigtig´, og å har de fandme bare at passe på den! Jeg synes virkelig det er skod af postdanmark det der. Held og lykke med det hele ;)
--
Nogen gange får jeg en forfærdelig trang til får.
#18
Andreas Johnsen
Elitebruger
26-05-2006 23:14

Rapporter til Admin
..............og at pakken er mærket 'forsigtig' synes tværtimod bare at fremkalde en provokerende effekt på pakkepost-medarbejderne, så den får alt andet end en 'forsigtig' behandling!
--
.>005: My name is, of course, an alias.. [Se min bruger for com-specs plz]
#19
Thuriner
Gigabruger
26-05-2006 23:15

Rapporter til Admin
#15 Prøv lige at få ham til at tage et billede af det, så vi andre også kan få lov til at se det... #16 Det vil jeg give dig fuldstændig ret i... Men det vil alligevel kræve et kæmpe tryk at kunne lave en bule i kabinettet, eller få en køler til at hoppe af, før at bundkortet er knækket...
--
P4 Northwood 2800@3150MHz * Elixir 3x256MB DDR400@440 * MSI GeForce FX5500, 128MB * HDD: 180GB * Acer 17" TFT @ 1280x1024x32bit * Creative SB Audigy
#20
Thuriner
Gigabruger
26-05-2006 23:22

Rapporter til Admin
Jeg kunne godt tænke mig at høre om, hvilken form for pakke der er tale om, samt hvilken form for aluminium, som kabinettet består af. Hvis pakken ikke er som beskrevet på deres hjemmeside (Se mit citat ovenfor), så er det den første årsag til at de ikke giver pengene tilbage. Og hvis der er tale om et forholdsvis skrøbeligt kabinet, så burde det også være en årsag til at de heller ikke giver dem tilbage... Desuden har de heller ikke set kabinettet, og du har ikke billeder af det hele med dato på, før afsendelsen...
--
P4 Northwood 2800@3150MHz * Elixir 3x256MB DDR400@440 * MSI GeForce FX5500, 128MB * HDD: 180GB * Acer 17" TFT @ 1280x1024x32bit * Creative SB Audigy
#21
hej
Gæst
26-05-2006 23:27

Rapporter til Admin
til jer der siger det er køleren.. vil meget gerne se en køler der er korrekt monteret hoppe af, uden at rive hele soklen med, det kan simpelthen ikke lade sig gøre, hvis armene på den er spændt...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#22
Thuriner
Gigabruger
26-05-2006 23:28

Rapporter til Admin
#21 Netop... Derfor vil jeg også gerne se billederne af det
--
P4 Northwood 2800@3150MHz * Elixir 3x256MB DDR400@440 * MSI GeForce FX5500, 128MB * HDD: 180GB * Acer 17" TFT @ 1280x1024x32bit * Creative SB Audigy
#23
3rror
Semi Supporter
27-05-2006 01:29

Rapporter til Admin
Shit mand, lyder fucked up af PostDK - som i øjeblikket faktisk er i medierne fordi medarbejderne stjæler pakker, breve osv osv
--
Correct me if I am wrong...
#24
Razorblade
Junior Supporter
27-05-2006 01:44

Rapporter til Admin
Hvis bulerne er lavet udefra, det vil sige går indad i kabinettet, kan det jo ikke være cpu køleren der har lavet dem.
--
A 64 3500+, Asus a8v E se, 2 x 512 crucial ballistix cas 2 pc 3200 ram, CM Wavemaster, X1900XTX, 1 Hitachi 250 + 1 Maxt. 160 GB HD, LG 4163B dvd + - r/rw og Hit. DVD, mx 1000 m.m.
#25
Amplificator
Maxi Supporter
27-05-2006 01:58

Rapporter til Admin
Jeg vil nu allerhelst se billeder af kabinnetet, og på den måde kan man bedømme om bulerne kommer inde fra eller ude fra. Kommer de inde fra er det sikkert fordi der er noget som ikke har været pakket ordenligt ind, og dermed rullet rundt og ødelagt samtlige komponenter i maskinen. Lad os nu sige at hvis køleren er blevet revet af fordi pakken har fået et enormt stød så VIL det give mærker som peger ind af på kabinettet (der skal mange krafter til for at rive en køler af) Så synderen kan findes hvis der fremvises billeder.
--
God is an imaginary friend for grown ups. - Even a clock that is broken and doesn't run, is right twice a day.
#26
Thuriner
Gigabruger
27-05-2006 02:03

Rapporter til Admin
#23 Nu skal du ikke generalisere med at medarbejderne stjæler... Det kan ligeså godt være at de har stemplet en pakke forkert ud, så modtageren bare kan lade være med at betale... Men de kan da godt ændre på systemet, sådan at man skal aflægge en underskrift for alle de ting man modtager, som er større end et almindeligt brev... Dvs. at posthusene får længere åbningstider og der kommer så meget sikring på det hele, at hverken (de uartige) modtagere eller postene (eller tyvene) kan snyde PostDKs system... Men samtidig vil der også komme flere utilfredse kunder, og så kommer de i mediernes søgelys igen. #24 Det er blevet sagt tidligere. Men det skulle da også være mærkeligt, hvis der overhovedet er kommet skader gennem sådan en indpakning... Som tidligere sagt, så kræver det alligevel et godt tryk, for at kabinettet kan få en bule, hvis det vel at mærke er pakket ind som beskrevet...
--
P4 Northwood 2800@3150MHz * Elixir 3x256MB DDR400@440 * MSI GeForce FX5500, 128MB * HDD: 180GB * Acer 17" TFT @ 1280x1024x32bit * Creative SB Audigy
#27
Thuriner
Gigabruger
27-05-2006 02:06

Rapporter til Admin
#26 Det er da heller ikke sikkert at der er nogle buler... Det kan jo også bare være modtageren, der prøver at snyde afsenderen og PostDK... Jeg er vildt nysgerrig efter at se billederne. Så skal jeg nok afgøre, hvad der har forårsaget bulerne i det kabinet...
--
P4 Northwood 2800@3150MHz * Elixir 3x256MB DDR400@440 * MSI GeForce FX5500, 128MB * HDD: 180GB * Acer 17" TFT @ 1280x1024x32bit * Creative SB Audigy
#28
3rror
Semi Supporter
27-05-2006 02:10

Rapporter til Admin
#26 Ja, kom lidt forkert ud - klokken er jo også mange ;) Men der forsvinder pakker og breve hvert år for millioner eller noget i den stil.
--
Correct me if I am wrong...
#29
Thuriner
Gigabruger
27-05-2006 02:15

Rapporter til Admin
#28 Ja, men det er ligeså vel postene som det er kunderne... I hvert fald hvad angår pakker. Men hvem skulle man ellers benytte sig af..? Der er jo sådan set ikke andre end PostDK som har den service de nu har... Ikke en gang i udlandet kan de hamle op med dem...
--
P4 Northwood 2800@3150MHz * Elixir 3x256MB DDR400@440 * MSI GeForce FX5500, 128MB * HDD: 180GB * Acer 17" TFT @ 1280x1024x32bit * Creative SB Audigy
#30
Amplificator
Maxi Supporter
27-05-2006 02:31

Rapporter til Admin
#29 Jeg har brugt DHL før, og der har aldrig været et eneste problem med dem. Hvis man ikke er hjemme til at modtage en pakke når den kommer, så ringer man ind til dem og får aftalt en ny leveringstid. Pakkerne har også altid været pakket kanont ind, både i den emballage afsender har, inkl. DHL's egen.
--
God is an imaginary friend for grown ups. - Even a clock that is broken and doesn't run, is right twice a day.
#31
NerdALMIGHTY
Nørd Aspirant
27-05-2006 03:08

Rapporter til Admin
#29 - Jeg mener at have læst/hørt i en avis eller TV for ikke så længe siden om en konkurrent til PostDanmark som vil åbne en masse posthuse i løbet af dette eller næste år, kan dog ikke lige huske navnet. Man kan håbe det bliver et værdigt alternativ, lidt konkurrence på markedet skader jo aldrig.
--
http://www.LinuxFAQ.dk[...] - Linux artikler, guides, HOWTO's og FAQ's..
#32
Jens
Gæst
27-05-2006 08:02

Rapporter til Admin
Nå, fik et opkald af køber her til morgen der heldigvis ikke er helt tabt bag en vogn mht. til computere. Han har nu skilt computeren ad i små dele og fundet en større revne fra i plastik fronten fra diskettedrevet til dvd-drevet, ligeledes er en lille modstand der er loddet ned i bundkortet slået sig løs, lige bag en cd-brænder (der har været fastmonteret med 4 skruer). Køber har ikke noget digitalt kamera men et almindeligt. Jeg vil prøve at tage kontakt til post DK igen her til morgen. Takker for alle jeres svar - er der nogen der har erfaring med at klage til Post Danmark - jeg har masser erfaring med at modtage defekte varer pr. post fra firmaer - og her plejer firmaet og have problemet - men har derimod ingen erfaring den anden vej - så hvis der er nogen der har prøvet eventuelle klagesager mod Post Danmark kunne det være dejligt at høre om.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#33
Jan
Gæst
27-05-2006 08:29

Rapporter til Admin
#16 Hvis medarbejdere er utilfreds med "dårlige arbejdsforhold", skulle de måske skrive en liste og gøre noget ved sagen. På den anden side tror jeg mere på at en brøkdel af disse medarbejdere kun har taget et job for tjene nogle håndører og forventningsfulde venter på at der måske dukker et toplønnet arbejde frem i lyset. Samtidig er de ganske ligeglade med resten postsystemet og blæser langt på service og kunder. #28 Der bliver sendst tusinder af uregisterede pakker med bøger, film og musik hvert år. Så en kunde der "glemmer" betaling for bestilte varer, kan nemt nægte at have modtaget forsendelsen og den bliver derfor registeret som savnet. Løsning 1: At samtlige pakker får et forsendelse nummer. Løsning 2: At posten læser hele modtagerens adresse og afleverer den på den rigtige sted, i stedet for at have travlt med at komme hjem og holde fri.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#34
kennyboy
Semibruger
27-05-2006 08:31

Rapporter til Admin
Jeg har lige gennemlæst din tråd, som morgenlæsning, og jeg føler med dig. Det er lidt ligesom med mange forsikringsselskaber, at hvis man ikke går dem på klingen, så sker der ikke noget. Prøv at tænke på dem der ikke rigtig gider at gøre noget ved deres problemer, ja dem slipper de for besværet med. Går den, så går den. Jeg tænker hele tiden "Kontant". http://www.dr.dk[...] På deres hjemmeside er der en formular, hvor du kan skrive om dit problem, og så kunne det jo være at de ville tage sagen op. I alle de Kontant programmer jeg har set, har kunden fået ret, og det er fordi det kommer i "fjerneren". Det har de respekt for. De har jo også nogle jurister og forbrugerstyrelsen tilknyttet programmet. Du kan jo også kontakte Forbrugerstyrelsen, hvis du ikke vil have det i fjernsynet. Du kan ikke maile til forbrugerstyrelsen, men derimod ringe. http://www.forbrug.dk[...] Held og lykke, og lad os høre hvad der sker i din sag, det kommer også andre til gode.
--
Bundkort: Gigabyte GA-K8N51PVMT-9 CPU: AMD Athlon 64 3500+ Grafikkort: Asus 7600GT Ram: 2x1GB Kingston PC3200
#35
don purse
Giga Supporter
27-05-2006 08:46

Rapporter til Admin
#35 nemlig sådan skal du gøre #0
--
#36
dashhi
Gæst
27-05-2006 09:01

Rapporter til Admin
ville meget gerne se den køler..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#37
Jens
Gæst
27-05-2006 09:04

Rapporter til Admin
Nu har jeg snakket med Post Danmark igen - lidt ironisk vil de have at pakken nu skal sendes ind til deres kundecenter i Kbh - for hvis computeren da ikke var smadret ved første forsendelse så kan den da i hvert fald blive det ved 2. ... det der blot er frustrerende her er at jeg ikke selv har indflydelse på hvordan køber vælger at pakke den ind - hele pakken har jo sådan set været åben og sprættet op nu - så alt andet lige er mine chancer for at få godkendt emballagen efter en tur til KBH vel endnu lavere... det virker frustrerende at der hverken er interesse i post DK for at høre hvordan den har været pakket ind, eller interesse i at sende en ud, eller få en på det lokale posthus til at vurdere indpakningen - men at den derimod skal sendes een gang til - efter den vel at mærke har været sprættet op een gang ... virker som lost cause...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#38
D.Aske
Gæst
27-05-2006 09:12

Rapporter til Admin
.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#39
Hans
Giga Nørd
27-05-2006 09:15

Rapporter til Admin
Hvis jeg var dig, så ville jeg skrive en mail til Post DK med henvisning til f. eks. #16 og så nævne noget om en forestående mail til Ekstra Bladets Kup... Og så undersøge, om du har mulighed for at klage til forbrugerstyrelsen..
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] Klik ind på NoteBookWorld og vind en Zepto Znote 6515WD...
#40
DAske
Gæst
27-05-2006 09:21

Rapporter til Admin
Ups undskyld. Jeg har i øjeblikket et lignende problem. Havde købt en computer over nettet hos et firma. De sender den så til mig, da jeg modtager den og starter den op kommer der ikke noget frem på skærmen, afleverer den så personligt i firmaet. En medarbejder ringer så efter et par dage og fortæller at det var en monteringsfejl af køler p bundkortet (et er en stor North Q køler. Der går så et par dage og computeren kommer med posten. Der er intet at se på kassen, den er i øvrigt original. Da jeg så pakker den op, kan jeg høre den rasler, skruer så siden af den, og køleren falder ud i hænderne på mig. Ud over dette har den fået en bule på bagsiden af kapinettet, det ser ud som om at den er blevet kastet ind i stativet i et bur. jeg kan se på pakken at den er blevet sendt som værdi, d.v.s. forsigtigt, så firmaet har jo ikke gjort noget forkert, de har tværdigmod ydet ganske god service. Har nu sendt den ind igen, det kostede 200 kr for at sende den forsigtigt. Fedt at betale så mange penge når de ikke kan passe på ens ting.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#41
NitroBlast
Junior Supporter
27-05-2006 10:56

Rapporter til Admin
#15 Ved at sende en pakke som "Forsigtig" er du ikke bedre dækket, hvis noget går galt. Hvis du vil være bedre dækket, skal du sende den som en "Værdiforsendelse", hvilket er noget helt andet, da der her er forsikring på. #32 De skader virker mere og mere eksotiske... En revne i plastikken er sandsynlig, men at en lille modstand har slået sig løs, virker aldeles usandsynligt, med mindre noget har slået aldeles hårdt på modstanden - hvilket nærmere havde pulveriseret den... #0 Hvis jeg var dig, ville jeg ikke fortage mig yderligere i sagen, da det ikke er dit problem - det er købers. Og hvis køber gerne vil have din hjælp, så må det være rimeligt nok, at du får billeder af skaderne. Han kende sikkert en der har digicam, eller også har han selv en mobil med cam - det må være muligt at få taget billeder af skaderne. For at PostDK kan betale for evt. skader, skal de have pakken ind på et af deres service-centre, så de selv kan undersøge sagen. Du skal IKKE betale noget for denne forsendelse - du skal aflevere den på dit lokale posthus, så SKAL PostDK tage den derfra. Du kan endvidere klage til færdselsstyrelsen, da det er dem der står for den slags. Læs meget mere her: http://www.trm.dk[...] Enjoy!
--
Min rekord: Det tog [71,7968800000] sekunder at generere denne side
#42
Net_agent
Nørd Aspirant
27-05-2006 11:03

Rapporter til Admin
Jens, post danmark har også en forsikring, men nu sender computer, sat krys it udstyr og sendt som en forsigtig pakke, godt pakket ind.
--
MicroSoft laver flere ulovlige handlinger end mig. Og jeg er så kriminel??. Har interesse i HW, så send en mail. Og få uforpligte tilbud.
#43
L00t
Gæst
27-05-2006 11:17

Rapporter til Admin
#41 Køleren ligger løst indeni kabinettet - det er da ikke usandsynligt at en modstand går løs. Du skulle se hvad der sker af skader, når man sender hele PCer med PostDK - og ja, der kan godt komme buler i et kabinet, og en køler kan godt falde af, blot ved at pakken falder ud fra et postbur på 1,8 meters højde. De 6 meter du taler om... hvor kommer de fra? Hilsen L00t, som har haft ansvar for returvaremodtagelse for godt og vel tusinde PCere sendt med PostDK
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#44
Nr.One
Ultrabruger
27-05-2006 11:23

Rapporter til Admin
Har faktisk to gange fået ødelagt golfkøller sendt med postdanmark og jeg har begge gange fået penge retur fra postdanmark. Mit råd er måske at du skal snakke med en anden om det.
--
#45
Jens
Gæst
27-05-2006 11:38

Rapporter til Admin
Hey Har nu bedt køber om at samle computeren igen, putte den ned i kassen og pakke den som den var før - har samtidig nævnt overfor ham at han eventuelt kunne putte noget flamingo eller "skumgummi-fiduser" ned i stedet for at aviser for at forbedre vore (hans?) chancer for at få penge ud af det. Køber er forståeligt frustreret over udsigten til at sende computeren endnu en gang, og så vente et par uger på afgørelse, og var godt igang at snakke om jeg ikke kunne komme ned med et andet bundkort - men synes bare det er lidt af en glidebane - der er jo ingen garanti for det kun er bundkortet der er skadet - hvis kassen virkelig har fået så hår medfart så spår jeg ringe udsigter for de to harddiske og de optiske drev. Må indrømme det lyder lidt underligt med modstanden på bundkortet, køber siger det nok er cd-brænderen der har slået den løs, men synes det virker underligt da jeg netop tjekkede drevene før jeg sendte den afsted - alle drev er fastspændt med 6-8 skruer - mon ikke nærmere det har været blæseren der har banket rundt... #41 Linket til færdselsstyrelsen ser lovende ud, jeg ved godt det er langt ude - men det er altid dejligt at vide at der er en overordnet instans over Post DK at klage til, da jeg ærlig talt spår chancerne for positiv respons fra post DK efter computeren har været endnu en tur i posten for ringe. Har netop kigget under Post DK's betingelser for afsendelse af værdi og her står intet om hvordan tingene skal være emballageret modsat for forsigtig pakker... men det kan da ikke være meningen man skal sende dem som værdi fremfor forsigtig? (spurgte flere gange Post DK's servicecenter før afsendelsen om hvordan den skulle sendes mest sikkert og de svarede forsigtig.) Jeg har samtidig bedt køber om at skaffe billeder af skaderne - og han har snakket om et billede med mobilen... #34, #39 også der jeg vil tage den i yderste konsekvens men tror bare det er fandens lettere at slæbe rundt med et firma med medie-trusler, end en offentlig koncern som Post Danmark #42 forstår ikke helt hvad du mener #43 har du nogen erfaring med at køber/sælger har "vundet" over post DK i sådan en sag? #44 utroligt de også smadrer golfkøller =( tror dog der gælder andre regler for elektronik end almindelige ting Eller kan man vel sige, at når jeg har bedt køber om at levere den til Post Danmark som han fik den - er der vel ikke ret meget mere jeg kan gøre indtil vi får svar fra Københavns kundecenter (om gud ved hvor lang tid)? nogen der har nogle forslag til andre ting jeg kan gøre indtil da, eller gode råd om hvordan jeg skal forholde mig?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#46
NitroBlast
Junior Supporter
27-05-2006 15:46

Rapporter til Admin
#43 En tysk udsendelse på Pro7 (Bizz så vidt jeg husker) har været inde i en sag, hvor en kunde modtog en smadret computer via Deutche Post, og det tyske postvæsen påstod, at computeren var uforsvarligt indpakket (original fabriks-emballage), og at den derfor ikke kunne erstattes. Herefter prøvede Bizz at lade en tilsvarende computer i tilsvarende emballage falde fra forskellige højder - udover ridser og buler i kabinettet skete der først noget ved ca. 6 meter, hvor køler + kølerramme røg af bundkortet, og grafikkortet knækkede. Dermed ikke sagt at et fald kan være mere uheldigt end et andet :o) #45 Det er IKKE langt ude med færdselsstyrelsen. Jeg blev selv nødt til at klage til dem, fordi PostDK ikke ville anerkende skaden på min forsendelse. Efterfølgende vurderede færdselsstyrelsen, at jeg var berettiget til fuld kompensation - hvilket var 4000,- på det tidspunkt. Bare surt at computeren var 7000,- værd, og at jeg derfor mistede en ½ comp'. Havde jeg fået sendt maskinen som en værdiforsendelse (der forresten inkluderer forsigtig!), havde jeg fået dækket hele beløbet på 7000,- Enjoy!
--
Min rekord: Det tog [71,7968800000] sekunder at generere denne side
#47
Jens
Gæst
27-05-2006 16:59

Rapporter til Admin
#46 Lyder betryggende, bortset selvfølgelig fra at din computer fra forhandleren højest sandsynligt havde været sendt i "original emballage" - det kan jo bestrides her.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#48
Meskalin
Gæst
27-05-2006 17:11

Rapporter til Admin
Jeg har også oplevet Post Danmark's hærgende tendenser alt for mange gange. Ydermere deres totalt uforsvarlige behandling af alt hvad de kan få fingrene i. Det er bare så typisk dansk det der med at man pisser på alt hvad der kan have værdi for andre, og jeg tror i høj grad det har noget at gøre med de typer mennesker som Post Danmark ansætter. Der er for lidt opsyn med medarbejderne, og det er da fuldstændig grotesk at sådan noget her kan lade sig gøre. Jeg boykotter af samme grund alt hvad der hedder pakkepost med PostDanmark, og tyr udelukkende til UPS, TNT, FedEx og andre private logistikfirmaer. Det har gjort længe, og har aldrig nogensinde oplevet det mindste utilfredsstillende ved brug af disse firmaer. Tværtimod, der bliver altid passet godt på tingene og kundeservicen er ligeledes i top. Grunden til at det kan lade sig gøre for PostDanmark, er jo fordi de mere eller mindre har monopol på postydelser i Danmark. Så snart der kom konkurrenter ind i billedet, ville tingene forandre sig og det er jeg helt sikker på. Senest har vi da også fået et privat Norskejet firma ind, men de beskæftiger sig indtil videre kun med erhvervspost. Jeg kan kun opfordre jer allesammen til at boykotte PostDanmark, fordi det er kun et spørgsmål om tid før deres hensynsløse medarbejdere smadrer en af jeres pakker.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#49
Thuriner
Gigabruger
27-05-2006 17:19

Rapporter til Admin
#48 Jeg kan høre at du har haft rigtig dårlige erfaringer med PostDK... Du skal selvfølgelig have lov til at sige, hvad du vil... Men en ting vil jeg ikke give dig ret i, og det er deres ansættelsesvilkår... De er utroligt strenge med landpostene, selvom det ikke er dem som laver alt balladen... Det er derimod dem inde på postcentret, der smider med kasserne... Jeg har selv været inde og se dem gøre det og der er ikke spor forskel på, hvordan man sender dem... Men alligevel vil det kræve et meget uheldigt fald eller et kraftigt slag med en hammer til at lave hærgende skader på en pakke, der er pakket så godt ind, som #0 nævner det...
--
P4 Northwood 2800@3150MHz * Elixir 3x256MB DDR400@440 * MSI GeForce FX5500, 128MB * HDD: 180GB * Acer 17" TFT @ 1280x1024x32bit * Creative SB Audigy
#50
hifreak
Elite Supporter
27-05-2006 17:45

Rapporter til Admin
#49 kan man godt benytte UPS o.s.v som privat person troede kun det var firmaer som kunne det??
--
Antec P160 | ABIT KN8 3Eye | Athlon64 W 3200+ | GF 6800GT PCI-E | 2X512MB PC3200 Crucial Ballistix | WD 320GB SATA | Samsung 959NF | May The Force Be With You.....
#51
hifreak
Elite Supporter
27-05-2006 17:46

Rapporter til Admin
Sorry det var selvfølgelig til 48# jeg mente.
--
Antec P160 | ABIT KN8 3Eye | Athlon64 W 3200+ | GF 6800GT PCI-E | 2X512MB PC3200 Crucial Ballistix | WD 320GB SATA | Samsung 959NF | May The Force Be With You.....
#52
post medarbejderen
Gæst
27-05-2006 17:48

Rapporter til Admin
Hej.. Kører selv med pakker, og vil sige at mine kollegaer ikke behandler pakkerne med respekt.. Lad vær med at betal ekstra for "forsigtig" mærket, for pakken bliver smidt (bogstaveligt talt) i det samme bur som alle de andre pakker. der bliver slet ikke taget hensyn til det...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#53
NitroBlast
Junior Supporter
27-05-2006 19:45

Rapporter til Admin
#47 Var der forresten ikke for nogen tid siden et afsnit af Braniac (VIVA / Discovery / BBC), hvor de prøvede at smide et gammelt fjernsyn (pakket i forskellige materialer) af en kørende bil? Og var det ikke sådan at bobleplastic var det der beskyttede TV'et bedst? Synes jeg at kunne huske ;o) #50 Man kan som privat også godt benytte UPS & alle de andre - men det koster som regel en del mere end PostDK, da kapaciteten ikke er så stor... Enjoy!
--
Min rekord: Det tog [71,7968800000] sekunder at generere denne side

Opret svar til indlægget: Computer ødelagt af Post Danmark

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning