Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA sag hos compumail

Af Supporter Aspirant RamsesII | 18-11-2009 12:48 | 1794 visninger | 7 svar, hop til seneste
Hej Jeg havde problemer med mit gfx kort et Gainward 4870. Så jeg oprettede en RMA sag hos compumail, hvor jeg havde købt produktet den 29/10-2008. De konstaterede varen defekt, og sendte det så videre til Gainward. Her er en udskrift af forløbet. ----------- RMA log for sag ## 07-10-2009 17-02 Bruger: RMA sag er blevet oprettet. Følgende vare(r) blev oprettet sammen med RMA casen: Varenummer: ##- Gainward PCI-E Radeon HD4870 512MB Golde Sample Operativsystem: Windows Vista 32 Bit Fejlbeskrivelse: Skærmkortet viser ved DVI udgang intet billede på skærm, og ved VGA udgang, vises et flimrende billede på skærm. Kortet er testet i 3 forskellige maskiner, med samme fejl herfra. Der er også brugt forskellige kabler, der virker med andre VGA kort. Hvordan er fejlen opstået og hvordan kan den fremprovokeres: Fejlen opstod ved alm betjening en morgen, da jeg startede computeren. Her er opsætning af PC. ASUS P5Q mainboard 4GB PC2-8500 CORSAIR XMS2 DOMINATOR 1 Intel Core 2 Duo E8500 ACE Raw Deal 620W PSU Samsung SpinPoint F1 HD103UJ 1 TB 22-10-2009 11-30 Bruger: Christian Dam Christensen Varer på RMA sag ##modtaget i butik: Vare - ##-1 modtaget. Indleveret tilbehør: manual emballage Varens modtagelses kommentar: grafikkortet er modtaget i ordenligt stand, i orginal emballage. 1 stk inkl. i kassen. Sagen er modtaget 22-10-2009 11-34 Bruger: Christian Dam Christensen Vedr. faktura ##: Vare ##Gainward PCI-E Radeon HD4870 512MB Golde Sample - ##-1 er konstateret defekt. Der er dog ingen på lager og heller ingen erstatningsvare -> afventer leverandør. Vare status opdateret. ---------------------- Hvor lang tid må de bruge på at få det undersøgt/byttet, da jeg ringede til dem, fik jeg at vide at de ikke kunne sige om det ville tage 2-3 måneder endnu... Og de kunne ikke bytte varen pt. da den var hos Gainward og ellers ville de ikke sige noget andet. Hvordan skal jeg forholde mig, der er snart gået 1 måned siden de modtog kortet og siden de sendte det videre. mvh Rasmus
--
Man kommer længest med ærlighed... Hvis man er dårlig til at lyve.
#1
Siepher
Supporter Aspirant
18-11-2009 12:50

Rapporter til Admin
Der er vel ikke andet at gøre end at vente?
--
The things you own end up owning you. Chuck Palahniuk (1962 - ), Fight Club, 1996
#2
Dchang
Super Supporter
18-11-2009 12:51

Rapporter til Admin
Giv dem da et ring eller en mail og sig at du vil have et tilsvarende kort, når de ikke kan få en direkte erstatning. Du får højst sandsynligt et der er bedre.
--
#3
swamp76
Elitebruger
18-11-2009 12:56

Rapporter til Admin
måske den her side kan hjælpe dig https://www.borger.dk[...] eller den her https://www.retsinformation.dk[...]
--
If The Flintstones has taught us anything, it's that pelicans can be used to mix cement.
#4
RamsesII
Supporter Aspirant
18-11-2009 12:58

Rapporter til Admin
Det de sagde, var at jeg skulle vente, hvilket jeg indvilligede i, bare det ikke tager alt for lang tid. Men at skulle vente en måned er ved at være i overkanten syntes jeg. Jeg må bare prøve at skubbe dem lidt... Jeg ved ikke om der er nogen lov om hvor lang tid, man højst kan komme til at vente, før man har ret til at få et andet? Her er en copy-paste fra compumails hjemmeside om reklamation. ---------- Hvis du har købt et produkt fra Gainward hos os, som mod forventning er defekt og du ønsker at reklamere over den, skal vi have den ind til vores tekniske afdeling for undersøgelse, før afhjælpning kan foretages. Vores normale reklamationsbehandlingstid er normalt 2-14 dage. Ved udgåede modeller tages forbehold for at producenten / vores leverandør ikke kan overholde vores normale reklamationstid. ---------- Da der ikke er noget præciseret er det svært at finde nogle tider, de selv skal holde sig til. Men da det er dem der hæfter for produktet, da de solgte mig det, så er det vist også dem der selv skal vudere sagen?
--
Man kommer længest med ærlighed... Hvis man er dårlig til at lyve.
#5
Dchang
Super Supporter
18-11-2009 13:00

Rapporter til Admin
Hvorfor begynde at fluekneppe love og regler, tag nu bare fat i dem, de er til at snakke med.
--
#6
DEVIL_DK
Guru
18-11-2009 13:13

Rapporter til Admin
man siger som finger peg de har 30 arbejds dage til at fixe fejlen, det er det som forbruger rådet har vuderet med computere er rimelig tid, desværre kan compumail være tunge at danse med.
--
*Asus P5K/EPU*Intel E8500*Asus 4890 1GB* *A-DATA DDRII 1066 4GB*Corsair 650 Watt*Hanns-G HG281D*
#7
RamsesII
Supporter Aspirant
18-11-2009 15:48

Rapporter til Admin
#5 Jeg har skrevet at jeg har snakket med dem, og jeg har også spurgt om hvad der var af muligheder for at få et andet produkt, men de nægtede at give et andet produkt, før Gainward vender tilbage til dem.
--
Man kommer længest med ærlighed... Hvis man er dårlig til at lyve.

Opret svar til indlægget: RMA sag hos compumail

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning