Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hjælp omkring Elgigantens love?

Af Elitebruger Munity | 09-03-2010 19:02 | 2960 visninger | 23 svar, hop til seneste
Goddag. Jeg var en lykkelig ejer af en Macbook White, købt i december 2009 hos Elgiganten. Jeg finder ud af, at dens højre side af touchpad'en er defekt siden købet. Jeg sender den ind til reparation, og de udskifter touchpad'en, og jeg fik den i sidste uge. Idag er samme problem opstået IGEN. Jeg har hørt noget med, at returnering af samme vare med samme problem 3 gange, gør at jeg kan få en ny varer - men kan jeg også få pengene tilbage? Varen er også købt med 3 års Happy Care forsikring, og det er lidt ærligt at jeg har betalt 1800 kr., for en varer som jeg kun har haft i 3 måneder, og så kan jeg vinke farvel til de 1800 kr - men er der noget der gør, at jeg kan få dem tilbage? Mange tak for hjælpen.
--
#1
Munity
Elitebruger
09-03-2010 19:04

Rapporter til Admin
Lidt mere direkte - Hvilke rettigheder har jeg nu og efter?
--
#2
Dyberg
Gigabruger
09-03-2010 19:23

Rapporter til Admin
3 gange med præcis samme fejl, og så har du (så vidt jeg husker) ret til et nyt produkt, eller pengene tilbage. Dog kan du ikke få pengene for forsikringen tilbage, og forsikringen forfalder når du får et nyt produkt.
--
#3
RamsesII
Supporter Aspirant
09-03-2010 19:25

Rapporter til Admin
Først og fremmest gælder reklamationsretten for produktet igennem Elgiganten. Hvis der er noget andet der dækker for en skade der opstår ifølge de regler, som du har underskrevet da du tegnede forsikringen. Et godt råd, er at læse din forsikringspolice igennem. De har altid interesse i du bruger reklamations retten først, og derefter går igennem forsikringen. Men købeloven siger, at hvis der opstår et problem for tredje gang, kan du enten kræve en ny erstatningsvare eller købet annulleret, derved pengene retur. https://www.retsinformation.dk[...] Henvisning til købeloven.
--
Man kommer længest med ærlighed... Hvis man er dårlig til at lyve.
#4
Munity
Elitebruger
09-03-2010 19:27

Rapporter til Admin
#2 Mange tak, men det jo super dårligt at jeg får spildt 1800 kr. på at købe en defekt varer. Direkte sagt - Så har jeg forsikret en defekt computer.
--
#5
Munity
Elitebruger
09-03-2010 19:28

Rapporter til Admin
#3 Mange tak. Jeg er nu ikke i tvivl om, at jeg kan få pengene tilbage. Problemet er, at jeg har spildt 1800 kr. på at tegne en forsikring på en defekt computer.
--
#6
Gæst
Gæst
09-03-2010 19:44

Rapporter til Admin
Jeg har prøvet det een gang for 3-4 år siden med en forsikring hos Elgiganten. Jeg fik refunderet den forholdsmæssige andel af præmien (i mit tilfælde 6mdr. andel af en 36mdr løbetid, mener jeg det var).
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Munity
Elitebruger
09-03-2010 19:54

Rapporter til Admin
#6 Wow. Lige for at forstå det korrekt, du fik penge for forsikringen, på antal måneder resterende? Jeg betalte 1800 kr, så jeg får nok meget tilbage igen, da jeg kun har brugt den 3 måneder. Er det korrekt?!?!
--
#8
zarko
Elite Supporter
09-03-2010 19:57

Rapporter til Admin
#6 Jeg tror, at du har forstået det korrekt.
--
Toshiba Satellite A500-12W - C2D P8700 2.53GHz - 4GB RAM - ATI HD 4650 - 320GB 5400RPM Harddisk - Windows 7 Home Premium
#9
Munity
Elitebruger
09-03-2010 19:59

Rapporter til Admin
Wow, jeg håber at det sker for mig. Så tror jeg ikke, at jeg gider en Macbook længere, måske en iPad eller en anden bærbar.
--
#10
Mig :?)
Ultrabruger
09-03-2010 20:03

Rapporter til Admin
5 gang jeg sender min til raparation med samme fejl, dog ikke noget i maskinene at gøre. købt hos komplett
--
#11
sct_nicolaus
Mega Supporter
09-03-2010 20:03

Rapporter til Admin
#9 tror du bliver jævnt skuffet hvis du tror en iPad kan erstatte en laptop. Det er bare en forvokset ipod Touch.
--
| Athlon II X4 620 2,6GHz |Asus M4A785-M| 4GB PC8500 DDR2 | ATI HD3850 256MB | 1TB WD | Silverstone GRANDIA GD04 | Windows 7 Ultimate 64bit |
#12
Munity
Elitebruger
09-03-2010 20:06

Rapporter til Admin
#11 I orden, mange tak for det. :) Nu må jeg på jagt efter en god bærbar, som jeg kan bruge. Kan du give nogle idé'er, den skal indholde disse ting: God batteritid - Da jeg går på STX. God processor - Til spil som CS:S og COD MW 2 God kvalitet Mange tak. :)
--
#13
MiDo
Monsterbruger
09-03-2010 20:09

Rapporter til Admin
hvis du ikke har brugt forsikringen før, så kan du få de resterende penge tilbage. altså 3 år, minus 3 måneder i dette tilfælde. ang. rep. så skal det være 3x for samme fejl og du har mulighed for at få pengene retur. MEN kun 2 gange må de reparer for samme fejl, 3. gang får værkstedet kun lov til at tjekke op på, om fejlen er der endnu, hvis "ja". så har du krav til at få pengene retur
--
#14
7913
Giga Supporter
09-03-2010 20:10

Rapporter til Admin
#12 Sælg ikke skindet før bjørnen er skudt ! Elgiganten har deres helt egen måde at fortolke tingene på, og det kommer helt an på hvilken medarbejder du får fat i. Tag nu ud med computeren først, og se hvad de siger du kan få, for jeg tror ikke på noget med dem før jeg ser det.
--
Stationær: qx9650@4,3ghz, 8gb ddr2 pc8500, 80gb ssd + 2,4tb lager, HD5870, x-fi music, 750watt, antec P182, Z5500, 24" lg, 20630 i vantage,
#15
Munity
Elitebruger
09-03-2010 20:14

Rapporter til Admin
#13 Altså, jeg har ikke haft brug for forsikringen, og jeg er også tilfreds med at jeg får penge tilbage, minus 3 måneder for forsikringen. Den er allerede sent en gang, og kommet tilbage. Jeg har også dokumentation for det, nu tænker jeg på om jeg skal sende den igen. Dens 3 punkter virker ikke, på left-click, mens 3 gør.
--
#16
Munity
Elitebruger
09-03-2010 20:15

Rapporter til Admin
#14 Det har du også ret i, men jeg vil bare have tingene ordnet hurtigst muligt, da jeg er i nød med sådan en dims. Jeg kan ikke undvære den.
--
#17
EQuiNoX
Giga Supporter
09-03-2010 21:04

Rapporter til Admin
jeg arbejder i elgiganten, og ja du har ret i følge købeloven, til at få ombyttte, eller ophæve dit køb 3 gang den samme fejl konstateres. (gælder dog ikke forsikringen) hvis fejlen er dækket af normal reklamations ret og ikke ombyttes af forsikringen, så mener jeg at du kan få penge retur for forsikringen for den tid som er resterende. men den nemmeste måde at finde ud af det på, er ved at ringe til moderna ( elgigantens forsikrings selskab ) nummeret står i de papirer du fik sammen med forsikringen
--
¨~NoX~¨
#18
MiDo
Monsterbruger
09-03-2010 21:42

Rapporter til Admin
#15 hvis det er 3. gang på samme fejl, så viser du bare dem de tidligere rep. sedler og be'r dem om at kreditere produktet. ikke alle butikker, som kan kreditere med det samme, da som sagt de har lov til at undersøge den for 3. gang men ingen rep.
--
#19
ToFFo
Mega Nørd
09-03-2010 22:35

Rapporter til Admin
Jeg tror ikke du skal regne med at få det fulde beløb tilbage for den HVIS du i det hele taget får nogen penge tilbage. Keep ind mind at maskinen er over et år gammel. Det ville jo ikke være så fedt for dem hvis de skulle give dig alle pengene tilbage fordi den failer 3 gange. Så får du nok en erstatningsvare eller et mindre beløb retur til en tilsvarende vare.
--
P6T DV2 6GB Corsair XMS3 1600MHz Core i7 920 @3,6GHz XFX HD5850 2xWD Velociraptor RAID0 4xWD 250gb, 1xWD 1TB, 2xWD 500gb Obsidian 800D
#20
Dyberg
Gigabruger
09-03-2010 22:50

Rapporter til Admin
19# Forsikringen hos Elgiganten bliver tegnet på nyprisen, dvs. hvis du tegner 3 års forsikring på nyprisen, så får du et nyt produkt til samme pris som nyprisen, eller pengene retur hvis dette ikke kan lade sig gøre. Ved dette, da jeg selv har haft brugt det, købte en bærbare hos dem for godt 2 år siden. Tegnede 2 års forsikring, efter 1 år tabte jeg den desværre, og gik op med den. De ringede så og sagde, at jeg ville få en ny bærbar til samme pris, med samme eller bedre specifikationer. Da det var svært at finde et produkt til den pris, ville han spise mig af med noget der var lidt billigere, sagde pænt nej tak, så endte med at få en computer der var 1000 kr. dyrere end nyprisen på min dengang købte bærbar. Dejlig service siger jeg bare :)
--
#21
ToFFo
Mega Nørd
09-03-2010 22:58

Rapporter til Admin
#20 - Jeg snakkede om købeloven og reklamationsret. Ikke noget med specielt tegnede forsikringer for varer. Men det er fedt med sådan en forsikring. Hvis den da virker. Lad os håbe den bliver ved med at virke ligesom den har virket for dig :)
--
P6T DV2 6GB Corsair XMS3 1600MHz Core i7 920 @3,6GHz XFX HD5850 2xWD Velociraptor RAID0 4xWD 250gb, 1xWD 1TB, 2xWD 500gb Obsidian 800D
#22
Munity
Elitebruger
10-03-2010 06:50

Rapporter til Admin
#17 Mange tak. Nu mener jeg, at fejlen er dækket af reklamations retten. Jeg tager derhen idag, og snakker med dem. #19 Den er købt i december 2009. ;) #20 Hehe, det gik godt for dig. Jeg snakker med dem idag. Det kan ikke være rigtigt, at sådan en dyr bærbar skal blive ødelagt med en simpel fejl som de ikke kan klarer at reparere. Den blev endda tjekket 2-3 gange.
--
#23
Gæst7g1hun
Gæst
10-03-2010 07:40

Rapporter til Admin
#7 Japs, det er 100% korrekt forstået.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Hjælp omkring Elgigantens love?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning