Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

3 måneders teknisk support med fullrate

Af Ny på siden Tomld | 20-06-2011 16:47 | 1144 visninger | 5 svar, hop til seneste
Hej HOL brugere. Jeg har et problem med internettet hos fullrate der har stået på i en længere periode. Jeg har haft Fullrate som internetudbyder i over 2 år, med mindst 6mbit linie. I de sidste 9 måneders tid har jeg kørt med 10mbit, da de uden merpris satte hastigheden op. I over 2 år har det kørt fejlfrit og jeg har været fuldt ud tilfreds. I marts måned begyndte nettet at gå ned flere timer i træk, og altid i tidsrummet mellem 19-23 hver eneste dag. I weekenderne noget oftere og længere perioder. Deres problemløsningsmetoder har virket lidt tyndt, men jeg er heller ikke expert i faget. Jeg vil kort beskrive hvad de har gjort for at løse det. Det skal siges jeg bor i lejlighed. Jeg kontakter fullrate. 1.forsøg: Teknikkeren fortæller at min forbindelse er sat til at prioritere opload frem for download, så det ville de lige lave om. Ok tæntke jeg, og jeg var allerede i tvivl om det ville løse noget. Det løste rigtig nok ingenting, så jeg kontakter dem igen. 2.forsøg: De sender en teknikker for at skifte telefonstikket. Det løste ingenting, så jeg kontakter dem igen. 3. forsøg: Jeg får skiftet routeren. Det løste ingenting, så jeg kontakter dem igen. 4. forsøg: De sender en teknikker igen for at skifte det nye telefonstik ud med et andet nyt telefonstik. Det løste – overraskende nok- ingenting, så jeg kontakter dem igen. 5. forsøg. De sender en teknikker ud for at måle støj i min lejlighed. De fandt intet, så de går igen.Problemet er ikke løst, så jeg ringer igen. 6. forsøg. De får min linje flyttet over på tdc’s central og de kan så fortsat konstatere at den er ustabil.De vil vende tilbage til mig. 7. forsøg. TDC sender en teknikker ud for at finde støj i området og sænker min hastighed til 2.5mbit. Det løser problemet med at nettet går ned. FULLRATES LØSNING: TDC har stabiliseret min linje ved at skrue min hastighed ned til 25% af den oprindelige hastighed. hastighed er nu på 2.5 mbit. RESULTAT Jeg går fra 10 mbit fejlfrit net til 2.5mbit forhåbentligt fejlfrit, og jeg får 2 måneders gratis net for besværet. De siger min linie ikke kan klare mere end 2.5 mbit. Mit spørgsmål til jer: Er de ikke forpligtet til at gøre en indsats for at lokalisere støjen og finde en løsning, så jeg igen kan få en stabil 10mbit eller mindst 6mbit som de netop før har leveret til mig i over 2 år? Eller er det bare ”tough luck” for mig, og jeg må bide i det sure æble og beholde en langsom linie fordi noget i området pludselig støjer?
--
#1
Azakiel
Guru
20-06-2011 16:49

Rapporter til Admin
sådan er det af og til med internet. de gamle kobberledninger de kører over har desværre nogle kedelige begrænsninger :(
--
Spilanmelder for www.Gamerater.dk[...]
#2
PerS
Elitebruger
20-06-2011 16:54

Rapporter til Admin
Syntes du ikke de har gjort noget for at løse problemet ? Lyder det ikke til i dit indlæg, de har trods alt været ude 7 gange.
--
verdammte Quantenspringerei.
#3
Tomld
Ny på siden
20-06-2011 17:02

Rapporter til Admin
#1 Det har jeg også fuld forståelse for, men det mærkelige er bare at de før problemer opstod har kunnet levere en fejlfri 10mbit linie. Og så fra den ene dag til den anden kan de kun levere en fejlfri 2.5 mbit linie. Glæder mig dog til at kunne få fibernet, men det er først muligt når jeg flytter fra lejlighed. Og der er lige et par år til. :)
--
#4
Tomld
Ny på siden
20-06-2011 17:10

Rapporter til Admin
#2 Jo jeg synes de har gjort meget, men jeg er ikke tilfreds med det endelige resultat. om det havde været 1 eller 100 teknikkere. Mit spørgsmål går også bare på, om det bare er ærgeligt, at jeg lige pludselig ikke kan beholde den oprinde hastighed, eller skal jeg bare være tilfreds med den løsning de fandt med at skrue hastigheden ned?
--
#5
Tomld
Ny på siden
20-06-2011 17:12

Rapporter til Admin
2# du har dog ret i jeg ikke var helt tilfreds med at de eksempelvis skiftede stikket i væggen 2 gange. Jeg venter 8 hverdage på en ny teknikker, og så skifter de stikket... igen. Det var jeg dog ikke helt tilfreds med.
--

Opret svar til indlægget: 3 måneders teknisk support med fullrate

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning