Hej HOL brugere.
Jeg har et problem med internettet hos fullrate der har stået på i en længere periode. Jeg har haft Fullrate som internetudbyder i over 2 år, med mindst 6mbit linie. I de sidste 9 måneders tid har jeg kørt med 10mbit, da de uden merpris satte hastigheden op. I over 2 år har det kørt fejlfrit og jeg har været fuldt ud tilfreds.
I marts måned begyndte nettet at gå ned flere timer i træk, og altid i tidsrummet mellem 19-23 hver eneste dag. I weekenderne noget oftere og længere perioder.
Deres problemløsningsmetoder har virket lidt tyndt, men jeg er heller ikke expert i faget. Jeg vil kort beskrive hvad de har gjort for at løse det. Det skal siges jeg bor i lejlighed.
Jeg kontakter fullrate.
1.forsøg: Teknikkeren fortæller at min forbindelse er sat til at prioritere opload frem for download, så det ville de lige lave om. Ok tæntke jeg, og jeg var allerede i tvivl om det ville løse noget. Det løste rigtig nok ingenting, så jeg kontakter dem igen.
2.forsøg: De sender en teknikker for at skifte telefonstikket.
Det løste ingenting, så jeg kontakter dem igen.
3. forsøg: Jeg får skiftet routeren.
Det løste ingenting, så jeg kontakter dem igen.
4. forsøg: De sender en teknikker igen for at skifte det nye telefonstik ud med et andet nyt telefonstik.
Det løste – overraskende nok- ingenting, så jeg kontakter dem igen.
5. forsøg. De sender en teknikker ud for at måle støj i min lejlighed. De fandt intet, så de går igen.Problemet er ikke løst, så jeg ringer igen.
6. forsøg. De får min linje flyttet over på tdc’s central og de kan så fortsat konstatere at den er ustabil.De vil vende tilbage til mig.
7. forsøg. TDC sender en teknikker ud for at finde støj i området og sænker min hastighed til 2.5mbit. Det løser problemet med at nettet går ned.
FULLRATES LØSNING:
TDC har stabiliseret min linje ved at skrue min hastighed ned til 25% af den oprindelige hastighed. hastighed er nu på 2.5 mbit.
RESULTAT
Jeg går fra 10 mbit fejlfrit net til 2.5mbit forhåbentligt fejlfrit, og jeg får 2 måneders gratis net for besværet. De siger min linie ikke kan klare mere end 2.5 mbit.
Mit spørgsmål til jer:
Er de ikke forpligtet til at gøre en indsats for at lokalisere støjen og finde en løsning, så jeg igen kan få en stabil 10mbit eller mindst 6mbit som de netop før har leveret til mig i over 2 år? Eller er det bare ”tough luck” for mig, og jeg må bide i det sure æble og beholde en langsom linie fordi noget i området pludselig støjer?
--