Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Erfaringer med Alienware support?

Af Monsterbruger kehaan | 24-06-2011 22:39 | 1634 visninger | 10 svar, hop til seneste
Hej Jeg har valgt at udskifte min Macbook Pro 13" til Alienware m14x, og venter bare på at den ankommer :) Jeg kan læse lidt rundt omkring at nogle har haft dårlige erfaringer med Alienware's support (Dog er disse for det meste tilbage i 2008-2009 fra USA af) Men er der nogle af jer, som har haft problemer med Dell/Alienware og haft fat i deres support? Og hvad syntes i om det? Jeg har personligt hørt en ven som har haft Dell, og der kom en teknikker ud og lavede computeren (Samme service som er med i Alienware Premium service) og han var glad for dem. Gerne gode og dårlige oplevelser :) På forhånd tak Mvh Kehaan
--
#1
Kaasje
Ultra Supporter
24-06-2011 23:03

Rapporter til Admin
De har en OK support i Danmark. Men de er MEGET langsomme til at rette fejl.
--
*(Foreveralone face)*
#2
kehaan
Monsterbruger
24-06-2011 23:19

Rapporter til Admin
Hej. Er det ikke kun engelsk support de har? Hvis jeg går ind på Dells hjemmeside, så er der nemlig en dansk support telefonlinje, men også en Alienware Premium service linje men denne er engelsk. Mvh Kehaan
--
#3
M.Mikkel
Giga Supporter
24-06-2011 23:25

Rapporter til Admin
Det er ikke blevet bedre siden de var i tv Dell/Allenware og kan alså ikke fatte folk gir 4000 for noget lir der intet kan andre til mindre pris (lys i farver)
--
Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64
#4
x_ecouter
Maxi Nørd
25-06-2011 00:20

Rapporter til Admin
#3 Og du mener Apple's er bedre? Og det er simpelhen kun lys man betaler for? Jer der rent faktisk har prøvet Alienware må godt kommentere sagen end gætte jer frem eller læse, har hørt, min mor lala.
--
Se profil for køb og salg whitelisten www.ihely.dk[...] En hygge blog om erfaringer med hardware, OSx, ANDROID, iPad
#5
kehaan
Monsterbruger
25-06-2011 10:09

Rapporter til Admin
#4 Det er præcis det jeg, det er søger folks egne erfaringer. Og ikke hvad de har hørt :) Min første iMac var til reperation 3 gange. Min fars var 1 gang. Men det skal ikke blive en Apple vs pc tråd. Jeg søger folks egne erfaringer med det pågældende mærke. Mvh Kehaan
--
#6
x_ecouter
Maxi Nørd
25-06-2011 10:51

Rapporter til Admin
#5 Jamen jeg er så træt af folks gætterier, har hørt, læst, set, den samme artikel eller lignende. Specielt #3 kommer altid med sådan nogle "påstande" samt holdninger. Og rolig det bliver ikke en apple vs pc tråd, det bare mere irriterende dårlige påstande vs reelle erfaringer. #0 Jeg har altid været rigtig glad for den service jeg har fået af Dell. Jeg har dog aldrig haft billige maskiner eller service lavere end Premium. Og det er jo der alle historierne kommer fra på TV. Ja jeg må indrømme hvis alt det er sand er det jo ikke så fedt at dell lav prioritere non-premium kunder. Min gamle premium services oplevelse Jeg oplevede for mange år siden på min Dell Latitude D600, jeg at drev ikke rigtig gad at læse. Næste dag stod der en tekniker på min adresse med et nyt drev. Nemt tænkte jeg for det var bare swapable? Den virkede heller ikke så han kiggede nærmere på det. Det var bundkortet der skulle skiftes. Han sagde det nok blev imorgen, men så kiggede han lidt på uret og ringede tilbage efter reservedele. Mon ikke 4 timer senere han kom tilbage og fixede den? Tjo :) Min sidste premium service oplevelse Sidste gang jeg prøvede dem, er med min Alienware m15x jeg købte i år. Der sidder nogle skærmbumper. Dvs små gummipølser der støtter skærmen sammenlukket. Der var den ene faldet af fordi jeg måske kørte uret hen over den. Meget irriterende at den ikke kunne sidde fast. Så ringede jeg egentlig bare til dell for at høre om de ikke kunne sende mig nogle nye. Han startede med det samme med at spørge om jeg skulle sætte mig over til computeren. Underligt tænkte jeg. Jo han bad mig kigge efter ridser på skærmen. Så spottede jeg en enkel rids der kørte lidt i ring. Sad hel ude af skærmfeltet men stadig på glasset i toppen. (et stort stykke glas) Fortalte det til teknikeren. ASAP sagde teknikeren at vi også skifter din skærm. Det stammede altså fra at den skærmbumper manglede fordi hvis der kom et enkel sandkorn i og den lå sammenklappet. Det kunne han ikke have. "Er du hjemme imorgen?" "øh jo" konkluderede jeg "godt så sender vi en tekniker ud der skifter dit hele dit palmrest samt skærmen. Det er fandme hurtigt effektiv service. Alle de 13.000kr værd. Derfor selvom Dell ikke laver de fedeste maskiner så har jeg altså altid en Dell maskine til arbejde. Jeg ved altid den virker no mather what. Lyder til du har været uheldig med din iMac. Har endnu "ikke" oplevet noget med min iMac. Derimod min macbook har kogt en del fordi den bliver så varm at den går ned. Underligt at de ikke har denne standard service når man betaler de penge.
--
Se profil for køb og salg whitelisten www.ihely.dk[...] En hygge blog om erfaringer med hardware, OSx, ANDROID, iPad
#7
kehaan
Monsterbruger
25-06-2011 11:08

Rapporter til Admin
#6 Mange tak! Det var lige sådanne en erfaring jeg jo ledte efter :) Men fedt du bare kunne ringe til Dells support, og så klarede de det. Så du ikke skulle ringe til deres udenlandske Alienware support. En af grundene til jeg valgte Alienware var på grund af deres indbyggede 1år Premium service, som tiltalte mig rigtig meget. Jeg syntes selv at Apple var gode og hurtige til at lave reparation på min iMac, og fik også kompensation. Så denne service ville jeg gerne bibeholde, og det tror jeg Premium vil :) Mvh Kehaan
--
#8
x_ecouter
Maxi Nørd
25-06-2011 11:23

Rapporter til Admin
#7 Efter min vurdering uden at købe ekstra ekstra fra standard priserne, så vil du få mere ud af en Premium service netop pga det next buisiness day kommer forbi og fixer det de kan. Så du har altid en maskine. Den vil aldrig blive sendt nogle steder, som når du indlevere andre maskiner. Måske hvis det slet ikke er til at lave hos dig. Så du vil blive meget glad for den service. Og ja du ringer jo bare til Dell, for de står jo for Alienware også i DK. God fornøjelse med din M14x - den er fed! De fleste af mine kammerater har nu købt Alienware - De er også rigtig glade for dem. Robuste kvalitets maskiner med god service udover hardware. Min næste arbejds hest efter min macbook bliver en Dell Latitude af en art eller precisionstations eller hvad de hedder. Kan være den måske kan gå i stykker, men jeg er da sikret maskine hurtigt efter.
--
Se profil for køb og salg whitelisten www.ihely.dk[...] En hygge blog om erfaringer med hardware, OSx, ANDROID, iPad
#9
kehaan
Monsterbruger
25-06-2011 11:49

Rapporter til Admin
#8 "Så du vil blive meget glad for den service. Og ja du ringer jo bare til Dell, for de står jo for Alienware også i DK." Det står bare opdelt på deres hjemmeside. Som Dell Support (dansk) ring xxxxx nummer, og Alienware support (engelsk) ring xxxxx nummer. Men hvis der var noget, så havde jeg også tænkt mig at give et kald til det danske nummer først. Skulle gerne senest modtage den, den 07.07.... Så nu er det bare at vente, og håber de får den lavet hurtigere :D Tak for hjælpen.
--
#10
x_ecouter
Maxi Nørd
25-06-2011 12:28

Rapporter til Admin
#9 Hmm kan være du har ret, men jeg ringede bare til nr på dell's hjemmeside. Om de videre stillede mig ved jeg ikke, men det var dansk supporter. God fornøjelse med den!
--
Se profil for køb og salg whitelisten www.ihely.dk[...] En hygge blog om erfaringer med hardware, OSx, ANDROID, iPad

Opret svar til indlægget: Erfaringer med Alienware support?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning