#5 Jamen jeg er så træt af folks gætterier, har hørt, læst, set, den samme artikel eller lignende. Specielt #3 kommer altid med sådan nogle "påstande" samt holdninger. Og rolig det bliver ikke en apple vs pc tråd, det bare mere irriterende dårlige påstande vs reelle erfaringer.
#0 Jeg har altid været rigtig glad for den service jeg har fået af Dell. Jeg har dog aldrig haft billige maskiner eller service lavere end Premium. Og det er jo der alle historierne kommer fra på TV. Ja jeg må indrømme hvis alt det er sand er det jo ikke så fedt at dell lav prioritere non-premium kunder.
Min gamle premium services oplevelse
Jeg oplevede for mange år siden på min Dell Latitude D600, jeg at drev ikke rigtig gad at læse. Næste dag stod der en tekniker på min adresse med et nyt drev. Nemt tænkte jeg for det var bare swapable? Den virkede heller ikke så han kiggede nærmere på det. Det var bundkortet der skulle skiftes. Han sagde det nok blev imorgen, men så kiggede han lidt på uret og ringede tilbage efter reservedele. Mon ikke 4 timer senere han kom tilbage og fixede den? Tjo :)
Min sidste premium service oplevelse
Sidste gang jeg prøvede dem, er med min Alienware m15x jeg købte i år.
Der sidder nogle skærmbumper. Dvs små gummipølser der støtter skærmen sammenlukket. Der var den ene faldet af fordi jeg måske kørte uret hen over den. Meget irriterende at den ikke kunne sidde fast. Så ringede jeg egentlig bare til dell for at høre om de ikke kunne sende mig nogle nye.
Han startede med det samme med at spørge om jeg skulle sætte mig over til computeren. Underligt tænkte jeg. Jo han bad mig kigge efter ridser på skærmen. Så spottede jeg en enkel rids der kørte lidt i ring. Sad hel ude af skærmfeltet men stadig på glasset i toppen. (et stort stykke glas) Fortalte det til teknikeren. ASAP sagde teknikeren at vi også skifter din skærm. Det stammede altså fra at den skærmbumper manglede fordi hvis der kom et enkel sandkorn i og den lå sammenklappet. Det kunne han ikke have.
"Er du hjemme imorgen?" "øh jo" konkluderede jeg "godt så sender vi en tekniker ud der skifter dit hele dit palmrest samt skærmen.
Det er fandme hurtigt effektiv service. Alle de 13.000kr værd.
Derfor selvom Dell ikke laver de fedeste maskiner så har jeg altså altid en Dell maskine til arbejde. Jeg ved altid den virker no mather what.
Lyder til du har været uheldig med din iMac. Har endnu "ikke" oplevet noget med min iMac. Derimod min macbook har kogt en del fordi den bliver så varm at den går ned. Underligt at de ikke har denne standard service når man betaler de penge.
--
Se profil for køb og salg whitelisten
www.ihely.dk[...]
En hygge blog om erfaringer med hardware, OSx, ANDROID, iPad