Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Komplett.dk (Uafhentede varer) - Gebyr

Af Junior Supporter jxs | 01-02-2012 15:14 | 5713 visninger | 135 svar, hop til seneste
Hey derude. Jeg har for nyligt bestilt nogle forskellige ting på komplett's hjemmeside over flere omgange. Jeg hentede så størstedelen af dem for ca. 14 dage siden. Jeg fik dog ikke hentet den Ryan AC HD-ting jeg havde bestilt på sin helt egen ordre. Jeg fik en SMS fra komplett.dk undervejs om afhentning.. men tænkte ikke yderligere over det. Her d. 27/1-2012 fik jeg så en mail med emnet: Komplett.dk: Regning til betaling xxxxxxxx på 390,50 kr. inkl. moms. for en ikke afhentet vare(den var bestilt til betaling ved afhentning). De henviste mig i mailen til deres handelsbetingelser stk. 6.1: 6.1 Uafhentede ordrer Såfremt man vælger ikke at afhente sine bestilte varer og ikke kommer med en specifik tilbagemelding om at man ønsker at benytte sig af sin fortrydelsesret, vil der pålægges et gebyr på 250,- + 2 gange fragt for at dække de håndterings- og leveringsomkostninger, der opstår i forbindelse med returforsendelsen. Jeg skrev at de kunne glemme det :) men Mikkel fra deres salg/support skrev arrogant nok: Hej Jonathan Det står i handelsbetingelserne som accepteres inden køb. jeg beklager. Med venlig hilsen Mikkel Salg og kundeservice Jeg skrev igen at han kunne glemme det, og hans holding fortsatte et par mails... hvorefter jeg opgav. Fik mig så taget sammen og fik skrevet en mail til dem igen med at jeg ikke ville betale fordi jeg havde fortrydelsesret iflg. loven... dog hvor jeg nu satte Forbrugerombudsmanden/E-mærket og en investorleder hos Komplett(jeg fandt hans mail på nettet) på Cc. Mikkel skrev endda på den mail: Hej Jeg ønsker dig held og lykke med sagen. Du er velkommen til at kontakte os på 70 70 19 19 og bede om chefen. Fik svar i dag fra Forbrugerombudsmanden: En længere forklaring... men budskaber var: Skrid Komplett.dk! Jonathan Sørensen har ret :) Ville bare lige dele min erfaring her. Jeg er egentlig enig i at jeg er nederen overfor Komplett.dk når jeg ikke får givet dem besked om at jeg ikke har tænkt mig afhente en ordre... men det er stadigvæk bare vildt at de ville opkræve mig 390,50 kr. for det :) Så hvis der er andre derude der er blevet opkrævet... behøves I altså ikke at betale.
--
En passende mængde, tak. You know that website BikeWithMike? well... I'm Buck
#1
Gruinken2
Monster Supporter
01-02-2012 15:20

Rapporter til Admin
så du er en klaphat, og derfor skal vi vide at vi også kan tillade os det samme? eller forstår jeg ikke noget?
--
P965BE 4gig ram 570GLH + Asus N82jv + G27 + 50"3D plasma + Z5500+Z2300 + PS3 Jeg mangler ikke noget..
#2
DwArK
Maxi Nørd
01-02-2012 15:23

Rapporter til Admin
Er enig med #1 Fordi du bestiller ting, ikke afhenter dem og spilder deres tid og resourcer, det er da fint hvis du skulle betale de gebyr..
--
AMD Phenom X2 555BE /X4 B55 3,6ghz | 2x2048MB Crucial 1400MHZ | 1GB ASUS 6850 OC | Creative Audigy 2 ZS, Intelli Mouse 3.0
#3
elaN
Junior Supporter
01-02-2012 15:25

Rapporter til Admin
Det er så absolut i orden at afkræve dig et gebyr for, at du spilder deres tid.
--
#4
Stehan
Bruger
01-02-2012 15:27

Rapporter til Admin
Synes ikke komplett svarer arrogant på nogen måde, men hvis du ordret har skrevet at de kan glemme det så har du da heller ikke lagt det bedst ud for dig selv.
--
#5
Dare_Devil
Supporter Aspirant
01-02-2012 15:30

Rapporter til Admin
Jeg syntes egentlig, det er OK af komplett. Antages det, at en arbejdstime koster ~500 DKK, og det kræver ½ time at pakke varen, pakke den ud, sætte varen på plads igen samt at håndtere papirarbejdet får du ½ time + 2 x fragt = 390.50 DKK hvilket jeg vil mene, at det er helt fair, at du skal betale :)
--
#6
havn
Gæst
01-02-2012 15:31

Rapporter til Admin
#0 - du er sgu da en knallert!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
DwArK
Maxi Nørd
01-02-2012 15:33

Rapporter til Admin
#5 Han ved tydeligvis ikke hvor meget arbejde egentligt koster... :) Han burde sættes på en black-list så han ikke kan bestille varer til afhentning mere..
--
AMD Phenom X2 555BE /X4 B55 3,6ghz | 2x2048MB Crucial 1400MHZ | 1GB ASUS 6850 OC | Creative Audigy 2 ZS, Intelli Mouse 3.0
#8
DotMaster
Monsterbruger
01-02-2012 15:39

Rapporter til Admin
Det er vist mere dig som er arrogant, men man skal IKKE betale noget gebyr, da det står i loven, så det er ikke trådstarter som er problemet, men loven.
--
AMD Phenom II X4 955 || Radeon HD 4770 || HyperX 1600 Mhz 4 gb || Corsair SSD 60 gb
#9
DwArK
Maxi Nørd
01-02-2012 15:40

Rapporter til Admin
#8 muligvis men der er kun 1 person i denne tråd som overhovedet startede problemet..
--
AMD Phenom X2 555BE /X4 B55 3,6ghz | 2x2048MB Crucial 1400MHZ | 1GB ASUS 6850 OC | Creative Audigy 2 ZS, Intelli Mouse 3.0
#10
mikl0w
Juniorbruger
01-02-2012 15:40

Rapporter til Admin
#1 said it. Kan ikke rigtigt se hvad vi skal bruge dette til.
--
#11
Pinky
Mega Supporter
01-02-2012 15:41

Rapporter til Admin
Utroligt som der altid er en masse der skal forsvare komplett her inde. Tråden handler jo i bund og grund om at komplett ikke kan stille specielle regler op som tilside sætter loven.
--
#12
Dety
Mega Supporter
01-02-2012 15:43

Rapporter til Admin
# 11 - åben øjne op . virkelig
--
Live or Die
#13
Dety
Mega Supporter
01-02-2012 15:44

Rapporter til Admin
# 0 - post resten af mails'ne og lad os se om du har rent mel i posen
--
Live or Die
#14
DwArK
Maxi Nørd
01-02-2012 15:47

Rapporter til Admin
http://g.static.memegenerator.net[...] ^^
--
AMD Phenom X2 555BE /X4 B55 3,6ghz | 2x2048MB Crucial 1400MHZ | 1GB ASUS 6850 OC | Creative Audigy 2 ZS, Intelli Mouse 3.0
#15
Raketen
Junior Supporter
01-02-2012 15:48

Rapporter til Admin
#11 det er købs betingelserne, så kan hatten sgu da bare tage at læse dem. og hvis han ikke overholder dem, så er det da hans egen skyld han er en klovn.
--
MSI P55-GD65|i5 [email protected]|Crucial Tracer Blue 4gb 1600mhz cl7|Mushkin Calisto 90gb SSD|Hitachi 2TB|ATI HD5870|Corsair HX520
#16
Dety
Mega Supporter
01-02-2012 15:49

Rapporter til Admin
# 15 - +1 !
--
Live or Die
#17
Pinky
Mega Supporter
01-02-2012 15:50

Rapporter til Admin
#15 Købsbetingelserne er jo ikke retsgyldige når de er lovstridige.
--
#18
Dety
Mega Supporter
01-02-2012 15:52

Rapporter til Admin
# 17 - vær så venlig og finde den lov ,paragraf eller luk munden (:
--
Live or Die
#19
Pinky
Mega Supporter
01-02-2012 15:53

Rapporter til Admin
#18 Prøv at læse købeloven. Det er ikke så svært.
--
#20
DwArK
Maxi Nørd
01-02-2012 15:55

Rapporter til Admin
#19 fordi noget er lovligt eller ikke strafbart behøver man så være et svin?
--
AMD Phenom X2 555BE /X4 B55 3,6ghz | 2x2048MB Crucial 1400MHZ | 1GB ASUS 6850 OC | Creative Audigy 2 ZS, Intelli Mouse 3.0
#21
Pinky
Mega Supporter
01-02-2012 15:58

Rapporter til Admin
#20 Vi er enige om at #0 er et fjols. Men det er komplett også for at tage det gebyr.
--
#22
Dety
Mega Supporter
01-02-2012 15:58

Rapporter til Admin
# 19 - nu når du påstår du kender købeloven kan du nemt sige hvilken paragraf stk, ellers sidder du jo bar og lyver (:
--
Live or Die
#24
DwArK
Maxi Nørd
01-02-2012 16:01

Rapporter til Admin
#23 så brude han jo skulle betale... #0 Betal nu til dem for at være en besværlig Knæjt!
--
AMD Phenom X2 555BE /X4 B55 3,6ghz | 2x2048MB Crucial 1400MHZ | 1GB ASUS 6850 OC | Creative Audigy 2 ZS, Intelli Mouse 3.0
#25
Dety
Mega Supporter
01-02-2012 16:02

Rapporter til Admin
# 23 - går det imod ham eller med ham? :D
--
Live or Die
#26
DwArK
Maxi Nørd
01-02-2012 16:03

Rapporter til Admin
#25 Det må være imod ham... Da deres vare skal sendes retur til NORGE!
--
AMD Phenom X2 555BE /X4 B55 3,6ghz | 2x2048MB Crucial 1400MHZ | 1GB ASUS 6850 OC | Creative Audigy 2 ZS, Intelli Mouse 3.0
#27
Dirty Poul
Ultrabruger
01-02-2012 16:04

Rapporter til Admin
Har intet tilovers for #0. Han spilder Kompletts tid. Jeg har handlet en del med Komplett, og har haft en formidabel kundeservice. Jeg synes derfor ikke det er i orden, at sådan en klaphat bestiller en vare, som skal betales ved afhentning. Komplett flytter så varen fra lageret til afhentningsstedet. Klaphatten gider ikke engang informere Komplett om, at han ikke gider have varen. Kan derfor ikke se hvorfor klaphatten ikke skal betale arbejdslønnen til de ansatte der har flyttet hans vare. Større idiot skal man da lede længe efter... EDIT: #23 +1 ;)
--
ASUS P8P67 Socket-1155 - Intel Core i5 2500K @ 4.8 GHz - ASUS Radeon HD 6950 2GB GDDR5 - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 - Corsair TX 650W PSU
#28
Busken
Gigabruger
01-02-2012 16:06

Rapporter til Admin
Gebyrret er muligvis en anelse højt sat, men princippet er helt fair. Desuden er det da dig selv, om nogen, der opfører sig arrogant i den situation, du har beskrevet.
--
Core i5 2500K @ 4.6 GHz ASRock P67 Extreme4 Corsair 4GB DDR3 XMS3 PC12800 GIGABYTE GTX 560 TI SOC
#29
Michael K
Giga Supporter
01-02-2012 16:07

Rapporter til Admin
Synes det er helt fair at man kræver beløbet betalt når man ikke giver nogen udmelding på en varer som man har bestilt. Man løber jo heller ikke fra sine aftaler uden at give den anden en besked herom. Det er folk som dig #0 der gør det surt for butikkerne. Stop med at te dig som en prinsesse og se det fra butikkens side også.
--
#30
Dety
Mega Supporter
01-02-2012 16:07

Rapporter til Admin
# 26 - præcis :D.. +1 til herre :P
--
Live or Die
#31
DwArK
Maxi Nørd
01-02-2012 16:08

Rapporter til Admin
Y U NO SHOW US E-MAIL MESSAGES?!?!?
--
AMD Phenom X2 555BE /X4 B55 3,6ghz | 2x2048MB Crucial 1400MHZ | 1GB ASUS 6850 OC | Creative Audigy 2 ZS, Intelli Mouse 3.0
#32
Pinky
Mega Supporter
01-02-2012 16:20

Rapporter til Admin
#23 Du har ret.
--
#33
DwArK
Maxi Nørd
01-02-2012 16:21

Rapporter til Admin
#32 Tjaah tror den forbrugerombudsmand som #0 har fået svar fra skal en tur på skolebænken igen... ;)
--
AMD Phenom X2 555BE /X4 B55 3,6ghz | 2x2048MB Crucial 1400MHZ | 1GB ASUS 6850 OC | Creative Audigy 2 ZS, Intelli Mouse 3.0
#34
ndelinde
Semibruger
01-02-2012 16:22

Rapporter til Admin
#0 må have dårlige forældre hvis han er opdraget til at kunne tro at han har ret her. Glad for at du kommer til at betale.....for det gør du. Klovn.
--
#35
LasseJ
Gæst
01-02-2012 16:23

Rapporter til Admin
Lidt offtopic, men kunne ikke undgå at bemærke #0 kommentar om at "mikkel" fra komplett's kundeservice virker arrogant. Det kan jeg kun give ret i, da jeg selv har haft et par reklamationssager med dem.. Om det er fair at du skal betale osv vil jeg ikke blande mig, men man bliver sgu irritteret når man kontakter kundeservice i god tro osv og får et flabet og arrogant svar retur!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#36
DwArK
Maxi Nørd
01-02-2012 16:26

Rapporter til Admin
#35 DEt har ikke noget med den måde folk starter en samtale på.. og sådan som #0 skriver så lyder han da til selv at være selvforskyldt i at få sådan et svar...
--
AMD Phenom X2 555BE /X4 B55 3,6ghz | 2x2048MB Crucial 1400MHZ | 1GB ASUS 6850 OC | Creative Audigy 2 ZS, Intelli Mouse 3.0
#37
GhostHuntr
Elitebruger
01-02-2012 16:26

Rapporter til Admin
Flot #35 Det er jo ligesom #0 der er flabet i sin mail til dem i første omgang. Og Komplett.dk's første svar er da på ingen måde flabet
--
#38
jxs
Junior Supporter
01-02-2012 16:31

Rapporter til Admin
Hehe :-) Jeg har aldrig påstået at jeg ikke er arrogant. Spørg samtlige mennesker der kender mig og de vil sige at jeg er arrogant og til tider en nar. Men jeg er altid 100% ærlig, så du ved hvor du har mig. Jeg svarer da butiklen meget arrogant når de bryder loven... Dette var bare en hjælp hvis andre stod i samme situation... Jeg har brugt over 50k hos komplett.dk i 2011... Og vil da stadig købe hos dem... Og hvis de blacklister mig... Hehe, så kender jeg heldigvis loven i DK ;-) Flame bare videre :-) det er underholdene læsning!
--
En passende mængde, tak. You know that website BikeWithMike? well... I'm Buck
#39
DwArK
Maxi Nørd
01-02-2012 16:36

Rapporter til Admin
#38 De bryder jo ikke loven de har ret til at pålægge gebyrer for alt dit besvær, fordi de nu skal pakek varen ned og sende afsted tilbage igen.... Den forbruger ombudsmand må da have spist af møddingen... Så smid det svar du har fået af ham forbrugermanden herind eller på pastebin eller lign..
--
AMD Phenom X2 555BE /X4 B55 3,6ghz | 2x2048MB Crucial 1400MHZ | 1GB ASUS 6850 OC | Creative Audigy 2 ZS, Intelli Mouse 3.0
#40
Dety
Mega Supporter
01-02-2012 16:38

Rapporter til Admin
# 38 - ser gerne udskrift på det passer :) , de bryder ik loven desværre, Du skal betale returforsendelsen Det eneste du skal betale, når du benytter din fortrydelsesret, er transporten af varen tilbage til sælgeren, medmindre du har aftalt andet. Hvis du nægter at tage i mod varen, når den kommer, kan sælger opkræve et beløb, hvis han eller hun har udgifter, når varen sendes retur. så kom ind i kampen (: , mit bud , gtfo eller stfu , ærlig talt , tror ikke en meter på du har brugt for 50k der inde (:
--
Live or Die
#41
jxs
Junior Supporter
01-02-2012 16:38

Rapporter til Admin
#23 - Det er ikke nok at kunne læse loven, man skal også kunne forstå den. Stk. 1. Forbrugeren skal inden udløbet af den fortrydelsesfrist, der følger af § 18, underrette den erhvervsdrivende om, at forbrugeren vil bruge fortrydelsesretten, jf. dog stk. 2. Det er tilstrækkeligt for overholdelse af fristen, at underretningen, når den foreligger på papir eller et andet varigt medium, som modtageren har adgang til, er afsendt inden fristens udløb. Stk.2. Ved fjernsalg af varer, hvor den erhvervsdrivende ikke har påtaget sig at afhente varen hos forbrugeren, såfremt denne bruger sin fortrydelsesret, skal forbrugeren inden fortrydelsesfristens udløb tilbagesende eller tilbagegive det modtagne til den erhvervsdrivende. Det er tilstrækkeligt, at forbrugeren inden fristens udløb har overgivet det modtagne til en fragtfører, som har påtaget sig forsendelsen til den erhvervsdrivende. Omkostningerne ved tilbagesendelse af varen til den erhvervsdrivende påhviler forbrugeren. Har den erhvervsdrivende i henhold til aftalen leveret en erstatningsvare, fordi den pågældende vare som helhed ikke kunne leveres, påhviler omkostningerne ved tilbagesendelse dog den erhvervsdrivende. Stk.3. Forbrugeren kan endvidere bruge fortrydelsesretten ved at undlade at modtage eller indløse en forsendelse fra den erhvervsdrivende. En uafhentet ordre kan således udgøre en udnyttelse af fortrydelsesretten, og i så fald kan den erhvervsdrivende ikke kræve betaling for mere end de faktiske returneringsomkostninger (fragtudgifter), jf. forbrugeraftalelovens § 19, stk. 2, 3. pkt. Vi kan også henvise til følgende link til Forbrugerombudsmandens hjemmeside: http://www.forbrugerombudsmanden.dk[...]
--
En passende mængde, tak. You know that website BikeWithMike? well... I'm Buck
#42
Dety
Mega Supporter
01-02-2012 16:38

Rapporter til Admin
# 39 - helt enig , ku godt tænke mig lidt vedlagt beviser i form af dvs. mails osv (:
--
Live or Die
#43
Dety
Mega Supporter
01-02-2012 16:41

Rapporter til Admin
# 41 - Her er eksempler på ulovlige vilkår: Ved fortrydelse tilbagebetales varens pris (således at den erhvervsdrivende ikke tilbagebetaler fragt/leveringsomkostningerne ved fortrydelse). Du kan lovligt skrive: Ved fortrydelse tilbagebetales købesummen/den fulde købesum/det modtagne beløb. Fortrydelsesretten bortfalder i tilfælde af skade/bortkomst. Du kan lovligt skrive: Varen skal tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, som den var ved købers modtagelse. (Dette vil indebære, at fortrydelsesretten bortfalder i tilfælde af skade eller bortkomst, som køber er skyld i). Der ydes ingen fortrydelsesret på specialfremstillede varer/tjenesteydelser. Du kan lovligt skrive: Ved bestilling af et specialfremstillet produkt/en tjenesteydelse kan køber give samtykke til, at fremstillingen/udførelsen påbegyndes, og at fortrydelsesretten derefter bortfalder. Læs om kravene til et gyldigt samtykke. Der opkræves gebyr ved fortrydelse. Der er ikke fortrydelsesret på bestillingsvarer/hjemtagne varer/specialfremskaffede varer (forstået som varer der bestilles hjem, men ikke er særligt tilpasset til køberen). """" Sidst opdateret: 5. marts 2007 """ 5 ÅR GAMMELT !, hvor vil du hen med det ? :S:S:S:S: , tror nok der er ændret regler siden . åbne dine øjne op i stedet for det piveri
--
Live or Die
#44
havn
Gæst
01-02-2012 16:49

Rapporter til Admin
#41 stadig den grimmeste knallert på havnen
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#45
jxs
Junior Supporter
01-02-2012 16:50

Rapporter til Admin
#43 - Tror du virkelig at loven i Danmark bliver opdateret hyppigere end hver 5. År? Det meste forbrugerlov vi har i Danmark er præcedens tilbage fra 1950'erne ;-)
--
En passende mængde, tak. You know that website BikeWithMike? well... I'm Buck
#46
snedker2
Ultrabruger
01-02-2012 17:06

Rapporter til Admin
Det kan godt være at trådstarter er en knallert - men det er de fleste der har svaret på denne tråd OGSÅ ! mails eller ikke mails - det ændrer ikke ved at alle der handler via nettet - har 14 dages fortrydelsesret og man hæfter kun for returforsendelsen.
--
Intel i7 980X,Asus SabertoohtX58,PNY FX3800,240GB OCZ ssd vertex2,12GB ram, Avid Media Composer 6.0,Adobe Production Premium 5,5
#47
Yoda626
Giga Supporter
01-02-2012 17:14

Rapporter til Admin
Jxs din intention er god, da du prøver at informere andre som kunne blive skræmt af komplett opkrævning. Jeg synes at princippet er fair når komplett ønsker at få betalt et mindre gebyr for ikke afhentet produkt, Men... Kunden har bestilt noget der koster 500kr og de kræver næsten 400kr, nu har de selv valgt at tjene penge ved at sælge til Danmark og at kunden skal betale at varen bliver sendt retur til Norge er jeg imod. Hvad bliver det næste, en kinesisk butik sælger fra kina og de skriver så tilbage:" de har ikke afhentet vare til 100kr, retur gebyr bliver 2.000kr".
--
#48
Yoda626
Giga Supporter
01-02-2012 17:21

Rapporter til Admin
Jeg må heller skære det ud i pap, de burde max kræve hvad det normalt koster en dansk forhandler at få sin vare retur. De har jo krævet mindst 5x, lønningerne skal ikke beregnes med, da det fører videre rundt i en ond spiral. Så kunne de også påstå at produktet falder i værdi, da de ligger og samler støv i 2-3 uger og så mangler vi også de "gode" jøde renter.
--
#49
xzioN
Monsterbruger
01-02-2012 17:27

Rapporter til Admin
han skal betale fragtomkostninger som det kostede at sende det og tilbage igen. det ca 120kr og ikke en krone mere. sådan er det og det må de ikke tillægge ekstra gebyre, ved at undlade at hente dine varer, svarer til du fortryder dit køb.
--
#50
Lygtemanden
Elite Supporter
01-02-2012 17:30

Rapporter til Admin
#48 nu er det jo ikke kun timeløn der har indflydelse på hvad en mande time koster så tror jeg det er meget rimligt gebyr
--
#51
Ryqiem
Junior Supporter
01-02-2012 17:33

Rapporter til Admin
#41 Jeg tror ikke stk. 3 er anvendeligt her, da komplett har opbevaret varen for ham. Det er ikke en forsendelse der kan 'indløses', da det ikke er et fragtfirma der har stået for tingene, det er komplett. #45 En lov kan ikke være præcedens. En kendelse kan danne præcedens. http://da.wikipedia.org[...] #48 Nej, komplett dækker blot deres udgifter, ikke deres tab.
--
#52
Yoda626
Giga Supporter
01-02-2012 17:35

Rapporter til Admin
#50 Lygtemand jeg gav en begrundelse og så må du sige noget mere for at modargumenter mig. mig: En cirkel er rund, Dig:ja men den kan jo være i forskellige størrelser. hvad skal jeg svare til det? #51 så "den kinesiske mand" har også ret til at få dækket sine udgifter?
--
#53
Lygtemanden
Elite Supporter
01-02-2012 17:38

Rapporter til Admin
#52 at du ikke ved noget om hvordan en virksomhed regner ud hvad en mand koster i timen så hvorfor skrive det er urimligt hvis ikke du ved noget.
--
#54
Yoda626
Giga Supporter
01-02-2012 17:40

Rapporter til Admin
#53 haha fair nok, *prut* jeg vandt. Jeg lader de andre vurderer om det du skriver i #48 giver mening.
--
#55
Thomas
BOFH
01-02-2012 17:41

Rapporter til Admin
Hvorfor erdet så svært for folk at forstå hvad der skrives om. Klart at tråd starter virker arrogant i sit oplæg, men det handler faktisk ikke om det. Det handler om at komplett prøver at pålægge forbrugere et krav der eri strid med dansk lovgivning. Dansk lovgivning siger at du som forbruger maks kan komme til at betale for returfragten til komplett ved fortrydelse af købet. Standarden for fragt med post danmark er at returfragt er inkluderet der er således ikke nogen omkostning forbundet med returfragten under normale omstændigheder. Det er møg ærgeligt at i hopper på trådopretter på denn måde når det faktisk er god information. Det kan jo ske for os alle at vi ikke får afhentet en pakke.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#56
Yoda626
Giga Supporter
01-02-2012 17:46

Rapporter til Admin
Der skulle havde stået #50 og ikke #48.
--
#57
Raketen
Junior Supporter
01-02-2012 17:54

Rapporter til Admin
Komplett bryder jo ikke købeloven eller går i strid med nogen anden lov. De tager gerne varen tilbage, men han skal stadig betale det som han har skrevet under/accepteret at betale ved ikke at hente pakken. var han nu taget ned og hentet pakken, og kommet igen dagen efter skulle han ikke betale noget.
--
MSI P55-GD65|i5 [email protected]|Crucial Tracer Blue 4gb 1600mhz cl7|Mushkin Calisto 90gb SSD|Hitachi 2TB|ATI HD5870|Corsair HX520
#58
Thomas
BOFH
01-02-2012 18:04

Rapporter til Admin
#57>>Det er forkert. En butik kan ikke give dig dårligere vilkår end loven dikterer uanset hvordan det skrives. Loven står altid over handelsbetingelser når vi taler forbruger køb.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#59
Raketen
Junior Supporter
01-02-2012 18:53

Rapporter til Admin
Thomas det gør de heller ikke. Handels betingelserne er de samme. Retur retten er en ting deres gebyr er noget andet. De på lægger et lovligt geby, hvis ikke du henter varen inden for en hvis tid. Det er det samme som hvis du ikke aflevere en lånt bog på bibloteket. Den anden del er retur retten, men det er en hel anden ting. Og den overholder de jo fint nok.
--
MSI P55-GD65|i5 [email protected]|Crucial Tracer Blue 4gb 1600mhz cl7|Mushkin Calisto 90gb SSD|Hitachi 2TB|ATI HD5870|Corsair HX520
#60
Megalomanic
Ny på siden
01-02-2012 19:00

Rapporter til Admin
#59 De må ikke pålægge det gebyr, da en uafhentet pakke, svarer til brug af returretten. Det vil sige de kun må opkræve for fragten retur til Komplett.
--
Feed feed!
#61
Raketen
Junior Supporter
01-02-2012 19:05

Rapporter til Admin
nej det gør det jo så netop ikke, der skal han kontakte dem. Det er kun hvis pakken bliver sendt og retuneret igen, at det automatisk bliver en retur vare
--
MSI P55-GD65|i5 [email protected]|Crucial Tracer Blue 4gb 1600mhz cl7|Mushkin Calisto 90gb SSD|Hitachi 2TB|ATI HD5870|Corsair HX520
#62
Yoda626
Giga Supporter
01-02-2012 19:06

Rapporter til Admin
Det er som om at nogen ikke forstå basale ting/ret som kunden er stillet i købeloven, måske kan det med fed skrift hjælpe. Købeloven gælder for alle de varer, du køber i en dansk netbutik. Når du som forbruger køber en vare af en erhvervsdrivende, kan I ikke aftale, at der skal gælde ringere vilkår end de, der fremgår af købeloven. Fortrydelsesret ved e-handel Når du handler på nettet har du i langt de fleste tilfælde 14 dages fortrydelsesret. Fristen løber, fra du har modtaget varen. Når du handler i en almindelig butik, er det frivilligt for sælgeren om han eller hun vil tilbyde dig en fortrydelsesret. Du har fortrydelsesret uanset hvilket EU-land, du handler i, men reglerne varierer fra land til land. I nogle tilfælde er du beskyttet af de danske regler, og i andre tilfælde, gælder lovgivningen i sælgers hjemland. Du er bl.a. beskyttet af de danske regler, hvis sælger har markedsført sig mod det danske marked. Det vil være en konkret vurdering, om sælger har markedsført sig mod det danske marked, men indikatorer er dansksproget hjemmeside, priser i danske kroner og levering til Danmark. Hvis du har købt en vare via internettet og efterfølgende ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du sende varen retur til sælger inden for fortrydelsesfristen. Når du fortryder et køb, skal du selv betale for returfragten. Til gengæld har du krav på at få købesummen samt eventuelle leveringsomkostninger refunderet inden 30 dage. I dansk ret accepteres det også at gøre sin fortrydelsesret gældende ved at undlade at modtage varen, når den bliver leveret hos dig, men husk at det stadig er dig, der skal betale for returneringen. Jeg fandt dette fra http://www.forbrug.dk[...] http://www.forbrugereuropa.dk[...]
--
#63
Raketen
Junior Supporter
01-02-2012 19:10

Rapporter til Admin
han har også selv skrevet det her "6.1 Uafhentede ordrer Såfremt man vælger ikke at afhente sine bestilte varer og ikke kommer med en specifik tilbagemelding om at man ønsker at benytte sig af sin fortrydelsesret, vil der pålægges et gebyr på 250,- + 2 gange fragt for at dække de håndterings- og leveringsomkostninger, der opstår i forbindelse med returforsendelsen." men han oplyser ikke om hvor lang tid der gået, fra han har bestilt til han fik mailen.
--
MSI P55-GD65|i5 [email protected]|Crucial Tracer Blue 4gb 1600mhz cl7|Mushkin Calisto 90gb SSD|Hitachi 2TB|ATI HD5870|Corsair HX520
#64
Yoda626
Giga Supporter
01-02-2012 19:17

Rapporter til Admin
enig med #60 Der er meget gætteri, fortrydelsesretten gælder fra den dag varen bliver modtaget, da kunden aldrig modtager noget fra kompletten men selv skal afhente, så starter denne frist aldrig. Dette betyder selvfølgelig ikke at kunden så mister sin rettighed til at gøre brug af fortrydelsesretten, da det er hans rettighed ifølge loven.
--
#65
Clegg
Supporter
01-02-2012 19:20

Rapporter til Admin
Komplett skal bare overholde loven og så er det pisse lige meget om det kommer til at koste dem penge.
--
Intel i5-2500K @4.5GHz Gigabyte GA-Z68XP-UD4 MSI 560TI Twin Frozr II/OC 900MHz @SLI Corsair Vengeance 8GB 1600MHz DDR3
#66
Yoda626
Giga Supporter
01-02-2012 19:26

Rapporter til Admin
#63 Pointen er jo netop at kompletten siger at fortrydelsesretten delvis bort falder, hvis man kliker på deres handelsaftale og at de gerne må give kunderne "dum bøder", såfrem kunden ikke giver besked præcis som de ønsker det og selv om det er god skik at sige at man ønsker at gøre brug at fortrydelsesretten, så behøver man det ikke, da man også kan nøjes at lade vær at modtage pakken, som også falder under at lade vær at afhente pakken. Jeg skriver lige dette igen, da det kan være at man missede da jeg skrev det før. I (kan) ikke aftale, at der skal gælde ringere vilkår end de, der fremgår af købeloven
--
#67
xzioN
Monsterbruger
01-02-2012 19:27

Rapporter til Admin
synes forbrugerklagenævnet burde tage den op da komplett bryder loven. de kan kun kræve fragten og ikke andet. så er det sådan set ligemeget hvor meget det koster dem, ellers må de hæve deres priser på de andre ting.
--
#68
kim
Gæst
01-02-2012 19:38

Rapporter til Admin
Større svin af en kunde skal man godt nok lede længe efter....
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#69
Izaaq
Maxi Supporter
01-02-2012 19:43

Rapporter til Admin
#0 Kunne du ikke lige præcisere hvordan "Hej Jonathan Det står i handelsbetingelserne som accepteres inden køb. jeg beklager. Med venlig hilsen Mikkel Salg og kundeservice" er et arrogant svar? Han beklager endda engang at DU ikke har læst reglerne? Til gengæld har du, efter eget udsagn, skrevet til dem at "de kan glemme det". Det er jo ikke arrogant, nej! Hvis du bare vil skrige og vræle og være på tværs, så hop over til dine venner på eb.dk :)
--
#70
Yoda626
Giga Supporter
01-02-2012 19:54

Rapporter til Admin
Jeg forstå sku ikke hvorfor så mange ser sig sure på jxs. Hans hensigt var jo ikke at være ond eller påføre komplett økonomisk tab og deres gebyr (dum bøde) er helt hen i vejret. Man skal kun max betale for returfragten, dvs. kun den ene vej og ikke begge veje. faktisk hvis i købe noget hos dem til 50-100kr, så kunne i ende med at give 400kr for dum bøden og stadigvæk ikke havde betalt for varen eller modtaget den. Jeg var ved at skrive det i en anden tråd, men undlod det, men er jeg den eneste der mener at der er sket et fald på hol, altså på den dårlige måde. der tales dårligere til hinanden og de tager oftere fejl. Jeg vil ikke skrive mere i denne tråd, jeg takker for at du stod frem jxs og delte din oplevelse.
--
#71
Izaaq
Maxi Supporter
01-02-2012 19:55

Rapporter til Admin
Til alle jer, der siger, at han kan benytte returretten: Returretten gælder kun for onlinehandel. Når han nu selv henter varen i en butik, og betaler for den, når han henter den, er I så sikre på, at det stadig tæller som onlinehandel? Det ville være det samme, som jeg fik Ilva til at købe en sofa hjem til mig (via nettet), og når jeg så henter den og betaler for den, så har jeg 14 dages returret? Jeg er i tvivl om, hvorvidt det tæller som onlinehandel, når man hverken bestiller varen til levering eller betaler for den. I stedet mener jeg, at det tæller som en aftale med en butik om at bestille en vare hjem, som man agter at afregne for i butikken. Og så har man ikke samme returret. Og yderligere har køber misligholdt sine forpligtelser ifølge aftaleloven, dvs sælger kan pålægge køber en forud-aftalt bod. Kan nogen finde et link til en afgørelse på dette?
--
#72
Yoda626
Giga Supporter
01-02-2012 20:00

Rapporter til Admin
ja 71# det gælder stadigvæk som fjernsalg også hvis man afhenter varen personligt, det vigtigste er hvordan man bestiller varen. Altså Izaaq, nu taler jeg ikke om dig, da du afsluttede med et spørgsmåltegn, men "gætteri gruppen" er voksende på hol. Slut.
--
#73
Izaaq
Maxi Supporter
01-02-2012 20:03

Rapporter til Admin
Nu fandt jeg et link: http://www.forbrugereuropa.dk[...] For at du har en lovmæssig ret til at fortryde, skal du have indgået en såkaldt fjernsalgsaftale. Dvs., at aftalen indgås uden at du og sælger mødes fysisk. Hvis du derfor kun opnår kontakten med sælger via internettet, men tager til hans forretningssted og køber varen, har du ikke fortrydelsesret. Køber og betaler du for varen på internettet, men afhenter varen hos sælger, har du imidlertid fortrydelsesret, da det afgørende er, at aftalen er indgået på internettet. #0 Så det er klokkeklart: Betaler man på stedet for varen, så indgåes købet i butikken. Da er det IKKE onlinehandel, og man har IKKE RETURRET! Dvs du har ikke indgået et køb. Du har lavet en aftale med butikken. Da du misligholder dine forpligtelser i forhold til den aftale (aftaleloven), da du ikke betaler for den vare, du har bestilt, så har sælger ret til at pålægge dig en bod som var aftalt på forhånd. Så næste gang du får en besked om at du har fået en vare hjem, så ring dog for helvede til dem og sig, at du ikke vil have den i stedet for bare at ignorere sagen. Jeg synes, du har opført dig idiotisk! #72 Ja det er derfor, jeg vil have en kilde på det. Folk har så mange syge påstande her. Men det afgørende er, hvornår man betaler for varen. Det gør han i butikken, og dermed er det ikke fjernsalg. Ovenstående er der et link.
--
#74
Denuush
Guru
01-02-2012 20:06

Rapporter til Admin
#0 Jeg syntes at det er ganske fint, at du fik medhold i sagen. Det kan sku da godt være, at det er dumt af dig, at du ikke har hentet din vare.. Men at komplett kræver dumbøde på næsten 400 kroner er jo uacceptabelt i min verden. Det er en ulempe for Komplett, at deres lager er placeret i Norge. Du skal ikke hæfte for transporten frem og tilbage. Men det er vel deres problem, og ikke dit. Deres betingelser stinker, jeg har faktisk først hørt om dem nu.
--
#75
Yoda626
Giga Supporter
01-02-2012 20:12

Rapporter til Admin
klokkeklart? Når man bestiller noget fra nettet og så modtager en ordrebekræftelse, denne aftale falder under fjernsalgsaftalen, da sælger og køber ikke fysisk møder hinanden når aftalen indgås.
--
#76
ToFFo
Guru
01-02-2012 20:20

Rapporter til Admin
Hvis det står i handelsbetingelserne, at det er sådan, så er der jo blevet gjort opmærksom på det, og man accepterer at det er sådan. Folk skal bare lære at læse BETINGELSERNE for at indgå en handel. Men 99,9% med pil opad af befolkningen læser aldrig handels betingelser, licensbetingelser og andet guf skrevet på juridisk akkurat facon. Hvorfor? Fordi folk tænker "yeah whatever". Og når uheldet så er ude, så skal der råbes mega højt. Og man brokker sig før man læser hvad man faktisk har sagt ja til uden at tænke. Jeg er da heller ikke helt hellig. Jeg læste ikke HOL.dk's retningslinjer før jeg oprettede bruger. Det gjorde jeg naturligvis efterfølgende, da HOL's brugerbetingelser er skrevet på en måde der er til at forstå, samt ikke fylder alt for meget. Ligeså har jeg læst Komplett.dk's handelsbetingelser igennem. Det gjorde jeg inden første gang jeg handlede der. Man er jo lidt fordomsfuld overfor de nye spillere på banen :) Men har efterfølgende kun haft gode erfaringer med Komplett. Både mht. kundeservice, levering og RMA. Det er et særsyn at et firma kan håndtere alle tre ting tilfredsstillende. Men det kan Komplett. De er awesome. Bare tag deres facebook side! Der kan man stille spørgsmål om alverdens ting og de svarer altid. Det er sgu god service. Hurra for komplett. Jeg handler kun andre steder, hvis de ikke har det på lager som jeg står og mangler i en fart :)
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#77
Clegg
Supporter
01-02-2012 20:24

Rapporter til Admin
#76 Hvad nytter der at læse betingelserne, hvis de er i strid med lovgivningen?
--
Intel i5-2500K @4.5GHz Gigabyte GA-Z68XP-UD4 MSI 560TI Twin Frozr II/OC 900MHz @SLI Corsair Vengeance 8GB 1600MHz DDR3
#78
Yoda626
Giga Supporter
01-02-2012 20:25

Rapporter til Admin
Hvis man nu bestiller en vare på nettet og tager forbi butikken, dette falder stadigvæk også under som fjernsalg, og det er lige meget om man betaler fra nettet af eller når man afhenter den bestilte vare i butikken. Men hvis jeg søger en vare på nettet og finder en butik som har den vare jeg gerne vil købe. Hvis jeg så daffer til butikken og spørger om de har den pågældende vare og de siger ja og jeg så køber den, I dette tilfælde bort falder fortrydelsesretten. #73 "Så det er klokkeklart: Betaler man på stedet for varen, så indgåes købet i butikken. Da er det IKKE onlinehandel, og man har IKKE RETURRET!" Jeg har undersøgt den problemstilling og svaret er at det handler om du har bestilt varen på forhånd eller ej før du afhenter varen.
--
#79
ToFFo
Guru
01-02-2012 21:25

Rapporter til Admin
#77 og også lidt #78 - Teknisk set så henter du det jo i en butik. Så jeg ved ikke om der kan gælde andre regler. Du får mulighed for at inspicere varen inden modtagelse. Det gør du ikke normalvis ved en nethandel. Plus de bruger penge på fragt til dig, som de ikke indtjener hvis du ikke afhenter din vare, med mindre du har forudbetalt ordren over nettet. Desuden kan man sagtens have returret ved køb i butik. Hvis de skilter med det :) For mig at se, så kan det vel kaldes for køb i butik. Hvis du både afhenter og betaler for varen hos et af deres Pick-up-points. Du kan pakke varen ud og sikre dig der ikke er nogen fejl, MENS du er i "butikken" og du kan sige at den ikke lever op til forventningerne om stand/størrelse eller whatever, mens du er der. Præcis som du kan i en butik. De sørger jo for fragten til sig selv. Du henter den stadig hos Komplett. Men snak med forbrugerstyrelsen. Giver de medhold i sagen, er der jo ikke noget at diskutere. Men hvis det er tilfældet, ville Komplett garanteret ikke have den forretningsmodel :)
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#80
Yoda626
Giga Supporter
01-02-2012 21:40

Rapporter til Admin
Jeg er enig med Toffo at logisk set burde det gælde som køb i butikken, men som der står til sidst "da det afgørende er, at aftalen er indgået på internettet". dvs. hvis aftalens er indgået ved fjernsalg, så gælder fortrydelsesretten, da det er det som man vurderer det ud fra. En lille sjov sidenote, telefonbestilling falder også under fjernsalg.
--
#81
ToFFo
Guru
01-02-2012 21:42

Rapporter til Admin
#80 - "da det afgørende er, at aftalen er indgået på internettet". Hvor finder du det? Kan ikke finde det i deres handels betingelser :) Eller er det fra et forbrugerstyrelses agtigt site? Uanset, så synes jeg situationen er svær at vikle hovedet omkring, da det jo er bestilling over nettet, men afhentning i butik. Men der står jo i handels betingelserne at du bare skal gøre dem opmærksom på at du vil bruge din fortrydelsesret, på det bestilte produkt, så er der ingen problemer. Han må have glemt, at han har bestilt noget og så fortrudt. Det kræver altså ikke meget at sende en mail hvori der står "Jeg ønsker at annullere/returnere ordre# xXxXx. Mvh. Whoever."
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#82
jxs
Junior Supporter
01-02-2012 21:57

Rapporter til Admin
Tak for dine kommentarer Yoda626, jeg er glad for at du forstår mit post som jeg mente det :) Izaaq - Jeg sætter stor pris på dine kommentarer, det er fedt hvordan du giver den max gas på dine påstande selvom du tydeligt slet ikke ved noget der er relevant for sagen... Det go' underholdning :) Nå, for at afslutte - - - - Sagen er slut :) jeg slap for at betale et ulovligt gebyr. Dvs. alle post herfra er bare flaming :) Sov godt derude :) .o0 Gad vide hvad jeg skal starte af flametråde i morgen ;) 0o.
--
En passende mængde, tak. You know that website BikeWithMike? well... I'm Buck
#83
xzioN
Monsterbruger
01-02-2012 22:21

Rapporter til Admin
men hvis du slap for at betale må der være noget ved deres gebyr som ikke helt stemmer overens med købeloven.
--
#84
Megalomanic
Ny på siden
01-02-2012 22:27

Rapporter til Admin
#83 Hvilket nogen af os jo har sagt hele vejen igennem.
--
Feed feed!
#85
Jackiethechan
Gigabruger
01-02-2012 22:42

Rapporter til Admin
Jeg orker ikke lige at køre hele tråden igennem, men komplett.dk kan selvfølgelig ikke sætte specielle regler op omend det fandme ville være en befrielse hvis forbrugere bare havde en smule ansvar for deres tåbeligheder. Det er ganske enkelt. #0 Du gør at komplett må sætte varen op for alle os andre... Så kort kan det gøres. Jeg vil dog lige understrege den, for det fortjener du sgu' - Du er en pain in the ass og jeg håber snarest muligt du begynder at tænke på andre end dig selv, ellers får du sgu' et hårdt liv op ad bakke...
--
#86
Tyller
Guru
01-02-2012 22:52

Rapporter til Admin
#82, det eneste der kan konkluderes ud af denne tråd, er at du er en nosseløs hat der ikke formår at afbestille dine bestilte varer, havde Komplett haft lovhjemmel til at opkræve gebyret havde det været en tudetråd istedet
--
Supra Societatem Nemo Engang Brøndby - altid Brøndby.
#87
Izaaq
Maxi Supporter
01-02-2012 22:56

Rapporter til Admin
#82 Damn the torpedoes! Full speed ahead :D! #86 Tak for at kalde OP "nosseløs hat". Nu kan jeg gå i seng med ro i sindet, og tænke på, at vi vandt en lille moralsk sejr. Lille - men ikke uvigtig! (Og ja forbrugerombudsmanden er en skvaddernosse!) Men hvornår er det kommet på mode, at være lige så fiks som en elefant i en porcelænsbutik, og så prale af det på nettet? ;)
--
#88
BlueHawk
Semi Supporter
01-02-2012 23:36

Rapporter til Admin
Stærkt gået, jxs. Flot at kontakte forbrugerombudsmanden, når firmaet ikke kan finde ud af lovgivningen her i landet. Og til jer andre, uanset holdning: Komplett har udmærket råd til at lade en jurist undersøge forbrugerlovgivningen her i landet og udforme sine handelsbetingelser efter loven i stedet for at opfinde ulovlige gebyrer - uanset om I og Komplett synes, at de er velbegrundede eller ej. Hvis Komplett ikke kan lide lovgivningen her i landet, står det firmaet komplet frit for at lukke butikken i Danmark.
--
For Thee I Mourn and Mourn Myself for Thee
#89
Thomas
BOFH
02-02-2012 00:22

Rapporter til Admin
Suk hvor er der mange af jer som ikke har det mindste begreb om hvilke rettigheder i har ved handel på nettet. Det var da lige før vi skulle skrive en artikel om det. Her i landet har vi indført nogle love som regulerer hvilke aftaler erhvervsdrivende kan indgå med forbrugere. Det betyder at såfremt der er nogle i evt handelsbetingelser der afviger fra dansk lovgivning er det kun gyldigt såfremt det afviger til forbrugerens fordel. Et ekselpel herpå er at man i loven har 24 måneders reklamations ret med en formodningsperiode på 6 måneder. Derfor kan en butik ikke skrive at der er 12 måneders reklmamations ret da det stiller forbrugeren dårligere end loven kræver. De må imidlertid gerne yde feks 24 måneders garanti (garanti er i lovgivnings forstand mere omfattende end reklamationsret) da det stiller forbrugeren bedre. På samme måde forholder det sig med returretten. Man kan ikke pålægge folk et gebyr for at udnytte end lovformelige rettigheder. Disse regler er jo netop udformet for beskytte os forbrugere. Prøv og forestille jer at jeg havde en butik og der ingen regler var. Jeg sælger AMD HD7970 til 3000 kr incl fragt (det er jo meget billigt pt) men i mine betingelser har jeg skrevet at leveringen sker 2/2 2013 og at hvis du vil hæve aftalen at så kræver jeg 25% i gebyr. I accepterede mine handelsbetingelser da i bestilte så nu kunne jeg tage jeres penge uden i kunne gøre noget. Heldigvis har vi en lov og denne kan kun fraviges hvis det er til fordel for forbrugeren. Håber i forstår det nu.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#90
Izaaq
Maxi Supporter
02-02-2012 00:55

Rapporter til Admin
#89 Pointen var, om det tæller som nethandel, at man ringer/skriver og bestiller et eller andet til senere afhentning+betaling. Hvis det sådan, så kan man altså ringe og bestille hvad som helst, og så bagefter tage beslutningen, om man gider hente det eller ej, og/eller aflevere det tilbage efter 14 dage. Reglerne er jo lavet sådan, at forbrugeren har mulighed for at prøve produktet og evt aflevere det tilbage. Reglerne er ikke lavet sådan, for at lemfældige personer i et anfald af apasi kan bestille varer og så undlade at gøre mere ved det, til stor gene for butikken. Resultatet bliver bare som altid: Tossen, der ikke fatter sin uduelighed, whiner højt nok de rigtige steder og får medhold, og roses for at være "rebel" eller på tværs eller på anden måde selvretfærdig og umulig. Herefter følger, at butikkerne må værne sig mod tosserne. Det kommer nok til udtryk enten i at butikkerne ikke længere accepterer bestillinger uden forudbetaling, eller at butikkerne pålægger et bestillingsgebyr, eller helt trejde foranstaltninger, der skal kompensere butikkerne for tabet ifm tosserierne. F.eks. stigende priser. Alt i alt kommer det til at blive dyrere eller mere besværligt for os alle, fordi enkelte ikke magter at bruge fornuften, når man handler på nettet. Så tak for det OP.
--
#91
Thomas
BOFH
02-02-2012 01:53

Rapporter til Admin
#90>>I det tilfælde er det meget mere simpelt. Så er det almindeligt butikssalg men så foregår købet også først når folk kommer i butiken for at afhente / betale. Hvis du ringer til en butik og får lagt en vare til side kommer du jo heller ikke til at betale hvis du ikek afhenter det. Så sælger butikken til andre. Men uanset hvordan man stiller det op er forbrugeren ikke forpligtet til at betale noget. Men prøv nu og se udover #0, lad os stille et andet eksempel op. Du skal bruge et stykke hardware på din 14 dages ferie. Du bestiller derfor til afhentning mandag som du skal afsted torsdag. Desværre går det sådan at du bliver syg da du skal afhente det og kan derfor ikke nå at afhente. Da du kommer tilbage fra ferien er afhentningstiden gået og du har fået en "bøde" af butikken. Det var jo ikke din mening at ikke hente men omstændighederne betød bare at det ikke var muligt. Det kan da ske for os alle at der sker noget uventet man er ikke nødvendigvis ond fordi man ikke henter varer man har bestilt. Det der imidlertid er vigtigt er at butikken handler i overensstemmelse med dansk lov.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#92
Do*H
Gæst
02-02-2012 06:01

Rapporter til Admin
Jonathan Sørensen, hatten sidder da ikke for stramt. Det er folk som dig der forværre vores lands IQ, ligesom Amialie og samtlige andre fra Paradise Hotel.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#93
ToFFo
Guru
02-02-2012 08:07

Rapporter til Admin
#91 - Desværre går det sådan at du bliver syg da du skal afhente det og kan derfor ikke nå at afhente. Derfor står der i betingelserne at man skal gøre dem opmærksom på det, hvis man bliver forhindret i at afhente. Det kræver da ikke et hav af ressourcer at sende en mail indenfor 3 uger, eller hvor længe fristen nu er.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#94
DEVIL_DK
Guru
02-02-2012 08:23

Rapporter til Admin
Stod det til mig skulle returret fjernes der er så mange der misbruger det, har varen ikke været pakket op fint så tilbage betaler butikken det man har betalt minus deres udgifter til at sende varen , pakken den og behandle ordren så kan det være vi kan få dem der udnytter systemet til at stoppe. Det værste er at det også tit er dem der udnytter systemet der hyler og piver hvis de får en vare der ser ud til at have været pakket op. Men når nu lover er som den er skal alle butikker følge den også komplett.
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Asus EAH 5870 * *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*
#95
Audane
Ny på siden
02-02-2012 08:28

Rapporter til Admin
Det er skræmmende så tydeligt denne tråd bærer præg af at mange brugere er uinformerede omkring dansk lovgivning. For få år siden var der ramaskrig omkring ulovligt opkrævede gebyrer i de danske medier, og det her er fuldstændig i tråd med de ulovligheder der blev begået - og stadig begås - fra danske virksomheder. Lær jeres danske lovgivning og lad være med bare at råbe op fordi internettet føles som et godt forum at kaste mudder efter folk "I" mener har gjort noget forkert. Især når der netop ikke er gjort noget ulovligt andet end fra virksomhedens side af.
--
#96
Disturbed-Freak
Guru
02-02-2012 08:36

Rapporter til Admin
Kører denne diskussion stadig? Det var da utroligt :) Snakken består af 3 grupper såvidt jeg kan se. 1) Dem der synes dansk lov har ret, at Komplett ikke må have deres gebyr 2) Dem der mener Komplett har ret, at gebyret skal betales, og at #0 oveni i det hele er idiot. 3) Dem der er ligeglade, og synes diskussionen er meningsløs nu hvor sagen har fået en afslutning. Især når loven har trumf-ret, og #0 har fået sin vilje. (her hører jeg til.) Er vi nu igang med at svine lovgivningen? For det kan vi få måneder til at gå med.
--
For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
#97
pizzadude
Monster Supporter
02-02-2012 08:40

Rapporter til Admin
#95 bare fordi noget er lovligt, betyder det ikke at det rigtige at gøre. At folk uhæmmet bruger deres returret koster jo butikkerne penge, og i sidste ende er der kun en til at betale - forbrugeren. Selvfølgelig skal der være rimelige rettigheder, men i mange tilfælde, men at man tillader at man kan "teste" et produkt flere dage og så sende det tilbage, eller lade et produkt være uafhentet uden konsekvenser er forkert i mine øjne..
--
#98
Izaaq
Maxi Supporter
02-02-2012 09:32

Rapporter til Admin
#91 Det er da også en træls situation at blive syg og ikke kunne hente varen. Men i det tilfælde ville jeg ringe til butikken og lave en aftale. De har jo brug for at vide, om de må sælge min sofa til en anden, eller om de skal lade den stå i ugevis på lageret og tage pladsen, uden at vide, om jeg overhovedet kommer og køber den. Det må være en balance mellem kundens behov for at prøve/bytte varen, og butikkens behov for at vide, om kunden kommer og køber varen. Hvis OP nu havde forudbetalt for varen, så ville det sikkert være fint for Komplett.dk at have hans vare stående nogle dage ekstra. Problemet består i, at de ikke ved, om han vil have den eller ej, og han ikke ønsker at sige til i god tid. Og hardware taber jo ret hurtigt værdi, som vi alle ved. Det er muligt, at han har loven på sin side, men jeg forstår ikke trangen til at kæmpe til sidste mand for sin ret, i stedet for at have en smule retfærdighedssans og sige "Ja ok, det var min fejl". Men hvad så med andre ting såsom tandlæger f.eks.? Hvis jeg kommer for sent eller glemmer min aftale, så skal jeg betale et gebyr. Det er så også ulovligt?
--
#99
Izaaq
Maxi Supporter
02-02-2012 09:42

Rapporter til Admin
#98 Lige en tilføjelse: Havde situationen været omvendt, at OP havde bestilt en vare og havde ordrebekræftelse på den, og så ventede 2 uger med at dukke op efter den. I mellemtiden var den så blevet solgt til en anden, og priserne var steget, så ville OP sikkert sidde og tude igen på HOL og klynke til forbrugerombudsmanden. Så hvad skal butikkerne så gøre? Have varen på lager uendeligt og håbe på, at han dukker op, eller sælge den til en anden og vente på at blive svinet igen?
--
#101
Tobikaj
Maxibruger
02-02-2012 10:51

Rapporter til Admin
#0, jeg har ikke læst de 99 kommentarer men: "Jeg skrev at de kunne glemme det :) men Mikkel fra deres salg/support skrev arrogant nok: Hej Jonathan Det står i handelsbetingelserne som accepteres inden køb. jeg beklager. Med venlig hilsen Mikkel Salg og kundeservice" Ud fra min observation er det dig der er den arrogante her. Vær du nu bare glad for, at du ikke accepterede de handelsbetingelser der indgår i South Park afsnittet "CentIpad" :P
--
#102
LasseK
Super Supporter
02-02-2012 10:53

Rapporter til Admin
Altså .. hvad er problemet helt eksakt? Komplett skriver jo løbende på mail, at du har varer der ligger klar til afhentning ?! Ydermere skriver de i selv samme mail, at du vil blive opkrævet et gebyr - såfremt du ikke giver besked om, at du ikke ønsker at modtage varerne alligevel? Havde det ikke været nemmere bare at meddele, at du havde fortrudt købet ?? :) Sket er sket, men det er da lidt nærigt at prøve at snige sig udenom et gebyr, der bliver opkrævet fordi du ikke har været opmærksom på at overholde dine forpligtigelser ifh. til købsbetingelserne ? Og når det så er sagt, så er der vist efterhånden kogt nok suppe på den høne, hva?! :)
--
#103
Mikkel_A
Bruger Aspirant
02-02-2012 10:54

Rapporter til Admin
#101 haha :D ja det er et godt afsnit
--
Giv en oplevelse som gave - http://www.oplevelses-gave.dk[...]
#104
ToFFo
Guru
02-02-2012 10:54

Rapporter til Admin
I like turtles.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#105
Izaaq
Maxi Supporter
02-02-2012 10:57

Rapporter til Admin
I like trains!
--
#106
Nickzy
Junior Nørd
02-02-2012 10:59

Rapporter til Admin
Wow. Der er mange der forsvarer komplett herinde, også selvom at det de prøvede at gøre imod #0 er imod købeloven, så #0 har sku ikke gjort noget forkert :).
--
Gigabyte Z68X-UD4-B3 - Core i5 2500K - 8GB G.skill Ripjaws 1600mhz - Saphire 6990 - Thermaltake Toughpower 1kW - H100
#107
jxs
Junior Supporter
02-02-2012 12:04

Rapporter til Admin
Kære alle :) Det er stadigvæk rigtig god læsning. Som jeg skriver i #0, så er jeg enig i at det er for dårligt af mig at jeg ikke fik meddelt dem, at jeg ikke skulle have den boks alligevel. Nu er det sådan at Danmark er et af de mest juridisk sikre lande at bo i, i hele verden, og det har selvfølgelig en pris. Når jeg kigger på, at jeg har betalt næsten en kvart mio. i skat sidste år, så er det prisen for de regler og levevilkår vi byder alle mennesker som bor i Danmark... og det er jeg stolt af at være en del af. Jeg mener altid at man skal overholde loven, i det her tilfælde er loven lavet for at beskytte mig, selvom jeg har været glemsom... jeg må indrømme at den hardware til min nye computer der kostede små 16k, jeg hentede hos Komplett, fik mig helt til at glemme den lille boks til 499 kr. Jeg har også lige læst at der nu er ca. 217.000 mennesker i Danmark som er registreret i RKI... Hvor heldigt at loven er lavet så de ikke skal sidde i fængsel som i andre lande. Min pointe er: Loven i Danmark er til for at hjælpe folk der er kommet galt afsted, vores udgangspunkt er at man altid har handlet i god tro, men at man selvfølgelig kan have brug for hjælp til at huske på at følge den rigtige sti. Jeg bryder mig ikke om at virksomheder gør hvad de kan for at træde ind over stregen og tjene penge på folk som egentlig har ret til bedre, så det har jeg til evig tid tænkt mig at udfordre dem på. Hvis vi ikke udfordrer virksomhederne på vores rettigheder og deres forpligtelser, hvor står vi så med ACTA f.eks? Jeg vil kæmpe til det sidste for at virksomheder ikke må invadere mit privatliv for at finde ud af om jeg muligvis har downloadet en film de ejer rettighederne til, ulovligt. ps. Men hvor er det fed læsning! Jeg tror at jeg vil komme med et ugentligt indlæg, hvor I så kan flame mig :)
--
En passende mængde, tak. You know that website BikeWithMike? well... I'm Buck
#108
zinkler
Juniorbruger
02-02-2012 12:17

Rapporter til Admin
Hej Komplett har en god service og er et godt firma for os købere. Handler selv hos komplett. :-) Det kan ske for enhver at glemme eller ikke tænke videre over afhentning. Men sagens kerne er: Komplett opkræver et gebyr som modsiger loven. Fragten der omtalt i loven er fra køber til sælger. Komplett har lager i Norge, men sælgers udgangspunkt er i DK. Så den fragt der evt. ville være er fra købers bopæl til komplett på Vesterbro eller Hvidovre. Men i denne sag har varen slet ikke forladt komplett og derfor er gebyret ulovligt.
--
#109
GhostHuntr
Elitebruger
02-02-2012 12:29

Rapporter til Admin
Læs nu for pokker #100, der står der helt åbenlyst hvad reglen er, så hold nu op med alt det pis om at det er ulovligt
--
#111
jxs
Junior Supporter
02-02-2012 12:45

Rapporter til Admin
#109 - Hehe, du glemmer vidst at Forbrugerombudsmanden har givet mig ret i denne sag... det er et ulovligt gebyr. Det #100 skriver er derfor ikke korrekt, man kan ikke aftale sig til dårligere service end hvad loven siger. #109 - Jeg vil opfordre dig til at være mere kritisk overfor dine kilder... din bemærkning virker en anelse naiv ;) Jeg er enig, Komplett.dk har god service... De har bare haft en svipser her... lad os da gå ud fra at Komplett.dk har handlet i god tro og forsøger at rette fejlen så snart de har mulighed for det :) Jeg har arbejdet sammen med Morten, Komplett.dk's Web Manager, i et par år... måske følger han med her? ;)
--
En passende mængde, tak. You know that website BikeWithMike? well... I'm Buck
#112
Helmer
Mega Supporter
02-02-2012 12:45

Rapporter til Admin
#108 tæt på korrekt, men varen er egentlig købt i norge med forsendelse til et dansk afhentningspunkt. komplett har jo som sådan ikke en butik, men blot et afhentningspunkt svarende til, at du gik hen på posthuset og hentede din pakke. derfor skal køber dække eventuel returporto. altså ikke 2 x porto + 250 kroner eller for den sags skyld ingenting, men blot betale de 80-90 kroner fragten koster retur til kompletts hovedlager.
--
Macbook Pro 15"
#113
jxs
Junior Supporter
02-02-2012 12:52

Rapporter til Admin
#110 - Hvis du lige bruger 3 min på at læse tråden... vil du finde dit post her irrelevant :) At du har så lidt styr på reglerne og at du er iværksætter gør mig da urolig... hvor mange nye virksomheder har vi i Danmark der er ligeglade med reglerne og ikke gider at sætte sig ordentligt ind i dem? I Danmark skal vi leve af viden! vores råstof er hjernekapacitet... hvor er det ærgeligt at du vil en anden vej ;)
--
En passende mængde, tak. You know that website BikeWithMike? well... I'm Buck
#114
jxs
Junior Supporter
02-02-2012 12:57

Rapporter til Admin
#112 - Du har ikke ret :) Varen er ikke købt i Norge... undersøg nu dine facts... LOL! www.komplett.dk[...] har CVR nr. 25299183 En simpel søgning på kob.dk siger: https://www.kob.dk[...] Altså er komplett.dk en dansk virksomhed i Hvidovre... der sælger til danskere... Jeg som forbruger er da ligeglad med hvor deres lager er :-S
--
En passende mængde, tak. You know that website BikeWithMike? well... I'm Buck
#116
Kurlink
Ultrabruger
02-02-2012 13:19

Rapporter til Admin
Nu sidder jeg rent tilfældigt med forbrugeraftaleloven da jeg har erhvervsret. Og der står et stykke inde i paragraf 19 stk. 2 følgende: Omkostningerne ved tilbagesendelse af varen til den erhvervsdrivende påhviler forbrugeren. https://www.retsinformation.dk[...] Så at ombudsmanden giver dig medhold.. det synes jeg er lidt underligt.. Jeg vil mene, de har retten på deres side at pålægge dig et gebyr
--
#117
jxs
Semi Supporter
02-02-2012 13:21

Rapporter til Admin
#115 - Du har stadigvæk ikke læst hele tråden :) Og ja, det er let for mig at sige du tager fejl... fordi du tager fejl. Mails er da ligegyldige... alle kan redigere i en mail der bliver postet på et forum. Mit post i #41 er i uddrag af den mail som Forbrugerombudsmanden sendte Komplett.dk og jeg. Den kom fra: *** *** *** Specialkonsulent / procedør Cand.jur. Direkte tlf.: **** **** E-mail: ***@kfst.dk
--
En passende mængde, tak. You know that website BikeWithMike? well... I'm Buck
#118
jxs
Semi Supporter
02-02-2012 13:23

Rapporter til Admin
#116 - Jeg synes du skal have dine skolepenge tilbage ;) Det du skriver er teoretisk set korrekt... men du skal huske at trække sagens omstændigheder med ind i din vurdering. Da jeg aldrig har haft varen, er den allerede hos sælger og derved har jeg ingen omkostninger ved at sende den retur Jeg håber dælme ikke du er færdig med studiet lige om lidt.
--
En passende mængde, tak. You know that website BikeWithMike? well... I'm Buck
#119
GhostHuntr
Elitebruger
02-02-2012 13:28

Rapporter til Admin
Har også lige fået bekræftet at #116 og andre har ret i at du rent faktisk skal betale gebyret da du har accepteret det i følge bekræftelsen.
--
#122
GhostHuntr
Elitebruger
02-02-2012 13:32

Rapporter til Admin
#118 Hold da helt ferie hvor er du da bare til grin, for fat det nu: DU HAR IKKE RET. Der er jo fundet flere eksempler på at loven siger noget andet end hvad forbrugerombudsmanden siger, for han har åbenbart ikke helt ret i hvad han siger, og det er sikkert pga. at du ikke kan formulere dig ordentligt i dit spørgsmål.
--
#124
ToFFo
Guru
02-02-2012 13:42

Rapporter til Admin
Er der egentlig mere at diskutere? Betingelser for handel er accepteret. Køber har "underskrevet" kontrakten uden at læse den og brokker sig herefter det har bidt ham i røven, at han ikke tænkte sig om. Og hvad kan man lære af alt det her? LÆS BETINGELSERNE! Det gælder jer alle. Der er visse regler der er FASTE. Men alligevel skal man altid læse betingelserne inden man accepterer en aftale. Så let er det. Webshop: "Før du i det hele taget er i stand til at lave en ordre på vores side, siger du at du HAR læst hvordan betingelserne er. Har du nu husket det? Gør dig selv en tjeneste og læs hvad du siger ja til." Kunde: http://fc04.deviantart.net[...] /thread
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#125
jespert
Elite Nørd
02-02-2012 13:44

Rapporter til Admin
#124 Det er ikke helt rigtig det du siger. Ifølge lovgivningen må en erhvervsdrivende ikke stille forbrugeren dårligere end indholdet af købeloven. Det er vist det der diskuteres om er sket her tror jeg OT Det kunne dog have været sjovt at se indlæggene i tråden hvis #0 ikke fra start havde opført sig som et arrogant xxxhul. Måske havde sympatien flyttet sig lidt
--
#128
jespert
Elite Nørd
02-02-2012 13:47

Rapporter til Admin
#126 Godt arbejde må man sige.
--
#129
jxs
Semi Supporter
02-02-2012 13:50

Rapporter til Admin
#120/121 - Hehe, nice info, tak for den :) #125 - Jeg leder heldigvis ikke efter sympati ;) Jeg prøver ikke at skjule hvem jeg er... Og jeg er fuldstændigt ligeglad med hvad andre synes... Så gider jeg heller ikke bruge mere tid på denne tråd :) Det var god underholdning og loven var på min side.
--
En passende mængde, tak. You know that website BikeWithMike? well... I'm Buck
#130
pizzadude
Monster Supporter
02-02-2012 13:56

Rapporter til Admin
#117 Det er næppe forbrugerombudsmanden der har skrevet til dig - kan du sige forbrugerrådet?
--
#131
Yoda626
Giga Supporter
02-02-2012 14:01

Rapporter til Admin
Vi har jo gennemgået købeloven i tråden 1) Komplett kan ikke lave særaftaler, som sætter købeloven ud af kraft. I (kan) ikke aftale, at der skal gælde ringere vilkår end de, der fremgår af købeloven 2) Når du fortryder et køb, skal du selv betale for returfragten. Men siden varen aldrig sendes videre til kunden, men skal afhentes, så bliver spørgsmålet mere at han moralsk burde betale et gebyr. I dansk ret accepteres det også at gøre sin fortrydelsesret gældende ved at undlade at modtage varen Selv om komplett kræver at man skal sige at man ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, så kan denne aftale kun gælde som en opfordring, da de ellers prøver at sætte købeloven ud af kraft.
--
#132
ToFFo
Guru
02-02-2012 14:07

Rapporter til Admin
#131 - Jamen hvorfor diskuterer vi det her!? Hvis han har ret i sin sag, så må han jo stævne komplett og slæbe dem med i retten for at få afklaret sagen. Hvorfor er det, og som så ofte før, at HOL skal rode med det her, når sagen i al sin enkelthed kan/skal klares med forbrugerrådet og Komplett? Der er absolut ingen pointe i at diskutere denne sag her på forummet, andet end at sætte Komplett i et dårligt lys. Og det synes jeg bestemt ikke er fair. 1: Kontakt forbrugerrådet 2: Hvis du får medhold i din sag, så kontakter de komplett. 3: Når det er gjort, slipper du for at betale. Længere er den ikke. Var det så ikke enden på denne meningsløse heksejagt? For hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg juristerne hos forbrugerrådet kan tyde købeloven bedre end selvbestaltede advokater på et hardware forum :D
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#133
Lau,Henrik
Guru
02-02-2012 14:12

Rapporter til Admin
#131 Lige en lille fact: De har ingen (eller tæt på ingen) varer i Hvidovre, det bliver sendt fra Norge, hvilket betyder at de har en relativ høj udgift ved at skulle sende den retur (Jeg har ingen ide om hvor stor denne udgift er, og vil derfor ikke konkludere om beløbet er retfærdigt eller ej, men retur til Norge skal den sgu nok) Når det er sagt så støtter jeg #132 100 %! Stop nu bare...
--
Citat ToFFo: "Jeg ka ordne ludere hurtigere end sNIPP ka æde en big mac"
#134
Yoda626
Giga Supporter
02-02-2012 14:20

Rapporter til Admin
Jeg synes helt klart, at der skal laves en artikel omkring købeloven, da det er helt tydeligt at mange ikke kan tyde/forstå hvad købeloven siger. #132 Det er jo komplett som skal stævne ham og slæbe ham i retten for at få deres særlov godkendt. Købeloven er for at beskytte køberen, der var en periode hvor nogle forhandler trak pengene før de sendte varen. Er det ikke godt at vi har en lov, som siger at det må de ikke? ½ års garanti og 1½ reklamationsret er også rettigheder vi har fået, I nogle lande givers der kun 1 år dækning og der er også tilfælde hvor der kun gives 30 dage garanti.
--
#135
GhostHuntr
Elitebruger
02-02-2012 16:05

Rapporter til Admin
Yoda626, det er da godt nok utroligt hvor lidt du åbenbart ved om købeloven. Købeloven er faktisk mere eller mindre ens i EU efterhånden. Og de færreste lande har 30 dages garanti. Der står jo i de forskellige links folk har fundet at Komplett rent faktisk har lov til at tage et gebyr, fordi køber accepterer betingelserne ved bestilling, og så er den ikke længere.
--
#136
ToFFo
Guru
02-02-2012 16:21

Rapporter til Admin
Hej Kunde. Vil du gerne købe en vare hos os? Ja. Er du klar over, at hvis du ikke henter varen du har bestilt, så kommer der et gebyr du skal betale? Ja. Ved du, at hvis der kommer noget i klemme så du ikke kan hente varen, skal du bare kontakte os, så finder vi ud af det? Ja. Har du læst og forstået det vi lige har skrevet? Ja. Vil du skrive under på du har forstået det før du laver ordren? Ja. Ok varen er afsendt, du har sagt ja til det hele. Er alt i orden så? Ja. Ok! Din vare er på vej. Du kommer vel bare og henter den når du har tid. Og hvis du er forhindret så siger du bare til. Korrekt? Ja. Nej vent! Jeg ville have svaret NEJ til alle spørgsmålene! Det var sørme lidt af en brøler. Der kan man bare se, jeg er en værre spasmager. Jeg burde nok kontakte dem omkring det... Arrh fuck it... Det finder de sgu nok ud af selv.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#137
GhostHuntr
Elitebruger
02-02-2012 16:26

Rapporter til Admin
lol ToFFo :P
--
#138
Yoda626
Giga Supporter
02-02-2012 16:51

Rapporter til Admin
#135 "Der står jo i de forskellige links folk har fundet at Komplett rent faktisk har lov til at tage et gebyr" Nej det gøre der ikke, Izaaq kommer med nogle konklusioner i #73, men hans påstanden passer ikke med konteksten. hvis du læser videre i tråden, så "oversætter" jeg også hvad købe loven siger, selv om det er skrevet på dansk i forvejen. Izaaq skriver: For at du har en lovmæssig ret til at fortryde, skal du have indgået en såkaldt fjernsalgsaftale. Dvs., at aftalen indgås uden at du og sælger mødes fysisk. Hvis du derfor kun opnår kontakten med sælger via internettet, men tager til hans forretningssted og køber varen, har du ikke fortrydelsesret. Køber og betaler du for varen på internettet, men afhenter varen hos sælger, har du imidlertid fortrydelsesret, da det afgørende er, at aftalen er indgået på internettet. og konkluderer så forkert: #0 Så det er klokkeklart: Betaler man på stedet for varen, så indgåes købet i butikken. Da er det IKKE onlinehandel, og man har IKKE RETURRET! Dvs du har ikke indgået et køb. Du har lavet en aftale med butikken. Da du misligholder dine forpligtelser i forhold til den aftale (aftaleloven), da du ikke betaler for den vare, du har bestilt, så har sælger ret til at pålægge dig en bod som var aftalt på forhånd. Hvordan er det åbenbart at jeg ved mindre om købeloven end dig Ghosthuntr, når det jeg skriver passer med hvad købeloven siger og det som du/i siger passer kun fordi komplett har lavet en ugyldig salgs-leveringsbetingelse, som ikke vil holde i retten, da man ikke kan tilsidesætte købeloven. Komplett siger: Såfremt man vælger ikke at afhente sine bestilte varer og ikke kommer med en specifik tilbagemelding om at man ønsker at benytte sig af sin fortrydelsesret, vil der pålægges et gebyr på 250,- + 2 gange fragt for at dække de håndterings- og leveringsomkostninger, der opstår i forbindelse med returforsendelsen. det skal også noteres at de skriver at: Returvarer kan indleveres i et Pick-Up-Point på adressen Kompletten er enige med købeloven i at 14 dags fortrydelsesretten først gælder når kunden har modtaget pakken, som aldrig sker i disse tilfælde. Hvilke måder kan jeg fortryde mit køb på ved nethandel? Der er flere måder, hvorpå du kan udnytte din fortrydelsesret / returret. Det hele afhænger lidt af, hvornår i bestillings/leveringsforløbet at du fortryder. Fortryder du inden at varen er afsendt fra sælger, så kan du blot kontakte firmaet, og annullere din ordre. Dette betragtes, som en fortrydelse, og sælger kan derfor ikke opkræve penge fra dig. Fortryder du inden varen er leveret, men efter den er afsendt fra sælger, så kan du blot nægte at modtage pakken. Dette kan enten ske til postbuddet, på posthuset eller ved at lade pakken ligge indtil den får retur. Hvis du udnytter din fortrydelsesret på en af disse måde, så skal du ikke gøre sælger opmærksom på, at du ønsker at fortryde købet. Det er uanset, hvor længe pakken er om at gå retur. Du har nemlig rent juridisk fortrudt dit køb rettidigt, og sælger kan derfor ikke kræve betaling for fragt eller andet. Har du modtaget varen, så skal du gøre sælger opmærksom på, at du fortryder købet, og derefter returnere den for egen regning. Returnere du hele købet, så skal sælger dog betale dig fragten retur, som du betalte for levering af varerne i første omgang. Jeg holder pause igen fra denne tråd. lidt mere praktisk information: E-handel eller butikskøb: Flere erhvervsdrivende sælger deres varer både i en almindelig butik og på nettet. Hvis du fx har bestilt varen på nettet men hentet og betalt den i butikken, kan der opstå tvivl om, hvorvidt dit køb er et almindeligt butikskøb eller e-handel med 14 dages fortrydelsesret. Her er tidspunktet for selve købsaftalen afgørende. Hvis varen er bestilt på nettet, er købet dækket af reglerne for e-handel, selvom du henter og betaler varen i den "fysiske" butik. Hvis du bare har set varen på nettet, og måske forhørt dig nærmere om den, men først afgiver den egentlige bestilling i den "fysiske" butik, er købet et butikskøb, og du har kun fortrydelsesret, hvis du har aftalt det med sælgeren. Link: http://www.forbrug.dk[...]
--
#139
Yoda626
Giga Supporter
02-02-2012 16:59

Rapporter til Admin
Jeg manglede at skriv et link fra Hvordan er din returret i EU og Europa? Jeg synes at han skære det ud på pap hvilke som kan gælde. Hvilke måder kan jeg fortryde mit køb på ved nethandel? Der er flere måder, hvorpå du kan udnytte din fortrydelsesret / returret. Det hele afhænger lidt af, hvornår i bestillings/leveringsforløbet at du fortryder. Fortryder du inden at varen er afsendt fra sælger, så kan du blot kontakte firmaet, og annullere din ordre. Dette betragtes, som en fortrydelse, og sælger kan derfor ikke opkræve penge fra dig. Fortryder du inden varen er leveret, men efter den er afsendt fra sælger, så kan du blot nægte at modtage pakken. Dette kan enten ske til postbuddet, på posthuset eller ved at lade pakken ligge indtil den får retur. Hvis du udnytter din fortrydelsesret på en af disse måde, så skal du ikke gøre sælger opmærksom på, at du ønsker at fortryde købet. Det er uanset, hvor længe pakken er om at gå retur. Du har nemlig rent juridisk fortrudt dit køb rettidigt, og sælger kan derfor ikke kræve betaling for fragt eller andet. Har du modtaget varen, så skal du gøre sælger opmærksom på, at du fortryder købet, og derefter returnere den for egen regning. Returnere du hele købet, så skal sælger dog betale dig fragten retur, som du betalte for levering af varerne i første omgang. http://solbrilleguiden.net[...]
--
#140
ToFFo
Guru
02-02-2012 17:06

Rapporter til Admin
Jeg er ikke bange for at indrømme når jeg tager fejl. Så hvis der bliver gjort en sag ud af det, og #0 vinder. Så vil jeg selvfølgelig æde mine ord og dermed lære noget nyt. Bærer ikke nag :) Men jeg tror altså på, at Komplett har haft jurister på sagen inden de lavede de regler. Kan ikke forestille mig andet. Det firma der ejer Komplett er jo ENORMT! Virkelig enormt. Der er mange firmaer under det. Så de har garanteret en hær af advokater. Måske så mange, at Apple endda siger, tjae det er da en udmærket hær. Men intet i forhold til vores legion muaha. Nu er jeg kommet på et sidespor igen.... Anyway. Håber du vil opdatere tråden, når du finder ud af noget nyt. Tvivler på advokaterne finder frem til denne tråd. De kan vel ikke engang læse det vi skriver. De tænker jo i et helt andet sprog xD
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#141
DEVIL_DK
Guru
02-02-2012 17:59

Rapporter til Admin
#140 du kan skrive under på hvad som helst en forretning skriver , problemet ligger bare i de aldrig kan stille dig dårligere end dårligere end hvad loven siger. Loven siger du kan nægte at modtage pakken også går den retur og du skal have alle dine penge retur er det retfærdig nej men firmaer der vil operere i dk må følge loven her længre er den skam ikke, kan kan du jo tro hvad du vil og det er du da i din ret til.
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Asus EAH 5870 * *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*
#142
Ryqiem
Junior Supporter
02-02-2012 18:43

Rapporter til Admin
#141 det tror jeg #140 har forstået. "nægte at modtage pakken" Det har #0 jo netop ikke gjort. Han har blot ventet passivt. Desuden er jeg absolut enig i at #0 er en hat. Især da han synes det er "underholdene" at folk foragter ham. Det er på grænsen til narcissistisk. Om han så har ret (på trods af at han ikke har sat sig ind i sagerne, men blot gentager forbrugerrådets/forbrugerombudsmandens udtalelser og lader andre svare for sig), tja, tillykke med det.
--
#143
KiLLaH
Elite Supporter
02-02-2012 18:47

Rapporter til Admin
Du spildte 1min af mit liv på en selvforskyldt fejl? Flot :-)
--
#144
Dirty Poul
Ultrabruger
05-02-2012 21:05

Rapporter til Admin
# 138 Køber har ret, men han er stadig en klovn. Jeg synes ikke, at loven er retfærdig. Hvis vi nu siger at ALLE Kompletts kunder gjorde som #0 ville Komplett gå konkurs. De ville simpelthen ikke have råd til, at skulle fragte så mange pakker frem og tilbage. Derfor synes jeg det er i orden med sådan et gebyr, omend det nok er lidt for højt. Det med at Komplett henvender sig til danske købere, og derfor betragtes som dansk (skrevet et sted højere oppe). Kan det ikke sammenlignes med TV-kanaler som TV3? De henvender sig også til danske kunder, da alt er på dansk, og udelukkende sendes til Danmark. Men ifølge dansk lovgivning må danske TV-kanaler ikke have reklamer mellem udsendelser, men det har TV3. Derfor vælger de at placere sendemasterne i udlandet (England hvis jeg ikke tager fejl). Komplett ligger jo også i udlandet (Norge), da de også har kunder i Norge og Sverige (Komplett.no/se). Derfor henvender de sig ikke kun til danske købere, men også til norske og svenske. Gotcha Yoda626 ;)
--
ASUS P8P67 Socket-1155 - Intel Core i5 2500K @ 4.8 GHz - ASUS Radeon HD 6950 2GB GDDR5 - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 - Corsair TX 650W PSU

Opret svar til indlægget: Komplett.dk (Uafhentede varer) - Gebyr

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning