Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA, kræve pengene tilbage, hvornår?

Af Ultrabruger Sejersen | 16-02-2012 14:45 | 1337 visninger | 10 svar, hop til seneste
Hej Jeg købte en bærbar for under et år siden, hvor den så efter ca. 14 opstod en fejl med skærmen så holdt op med at virke. Der var computeren til reparation i ca. 3 uger, hvilket jeg var ret træt af den den er købt til skole arbejde. Nu er det så "b" tasten som periodisk ikke virker. Så nu skal den nok til reparation i 3 uger igen. Mit spørgsmål er så hvornår vil jeg kunne kræve pengene tilbage? Ved ikke hvordan det er når det ikke er den sammen fejl, men det er ret træls når man køber en bærbar til 8000 kr. og så skal den sendes til reparation gentagende gange. Håber nogen kender reglerne. //Sejersen
--
Sejersen
#1
ToFFo
Guru
16-02-2012 14:46

Rapporter til Admin
Mener det er efter 3 reparationsforsøg.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#2
MHaahr
Semi Nørd
16-02-2012 14:53

Rapporter til Admin
Om udgangspunkt har forhandleren op til tre afhjælpningsforsøg (da der er tale om et kompliceret produkt). Tiden en reparation, som udgangspunkt, må tage er, af forbrugerklagenævnet, fastsat til 30 arbejdsdage.
--
Lenovo X61 - C2D T7100 - 4GB DDR2 - 60GB Vertex2 - BT/Wifi ABN - Win7 Pro Stationær - i5-2400 - 8GB DDR3 - 120GB Agility3 + 1TB WD - Win7 Pro
#3
Daddy Cool
Supporter Aspirant
16-02-2012 14:54

Rapporter til Admin
er det ikke 3 reparationsforsøg men samme fejl
--
hvis arbejde er så sundt så giv det til de syge
#4
marjk
Mega Supporter
16-02-2012 14:55

Rapporter til Admin
#0 i reklametions retten har forhandler 1 forsøgt til at udbrede fejlen sker samme fejl igen, skal du have pengene tilbage
--
Min nye Action Movie http://www.youtube.com[...] Please like og subcribe ;) (PC SPEC -> Min Profil
#5
hifreak
Giga Nørd
16-02-2012 14:55

Rapporter til Admin
Mener det er som #3 siger det skal være samme fejl.
--
#6
Fenix
Skribent
16-02-2012 15:07

Rapporter til Admin
Reklamationsretten giver forhandleren tre forsøg til at udbedre den samme fejl. Så derfor er der ikke så meget at komme efter. Jeg ved ikke hvor #4 har sit svar fra, men det er i hvert fald ikke korrekt. Hvis fejlen på dit tastatur ikke er noget som direkte kan påvises er enten slidtage eller en udefrakommende påvirkning, så kan du jo evt. foreslå forhandleren, om der er nogen mulighed for en mindre økonomisk kompensation, taget i betragtning af, at 14 dage efter køb skulle du returnere dit produkt til reparation, og nu skal det afsted igen. Det er dog ikke noget forhandleren er forpligtiget til, men det er hvad man kalder kundeservice/kundepleje.
--
//Fenix -your friendly neighbourhood moderator! http://www.speedtest.net[...]
#7
marjk
Mega Supporter
16-02-2012 15:08

Rapporter til Admin
#6 kilde: http://taenk.dk[...]
--
Min nye Action Movie http://www.youtube.com[...] Please like og subcribe ;) (PC SPEC -> Min Profil
#8
Sejersen
Ultrabruger
16-02-2012 15:16

Rapporter til Admin
Okay, jeg vil tage op og snakke med dem, og høre om de har en idé til hvordan vi løser problemet bedst for begge parter. Tak for hjælpen (-:
--
Sejersen
#9
Fenix
Skribent
16-02-2012 15:17

Rapporter til Admin
#7 Fair. Så har de ændret lovgivningen siden jeg sidst arbejdede med det. Dog har forhandler ret til flere forsøg under visse omstændigheder: http://www.forbrug.dk[...]
--
//Fenix -your friendly neighbourhood moderator! http://www.speedtest.net[...]
#10
KB_
Monster Supporter
16-02-2012 15:18

Rapporter til Admin
og lad nu være med at opføre dig som et lille barn der råber og skriger af dem ;) Fordi så får du ingen hjælp! ;) Sådan har jeg det i hvert fald hvis folk skaber sig når de ringer til mig, hvis de råber og skriger og taler ned til en..så er supporten MEGET sparsom og der er bare ingenting at gøre!
--

Opret svar til indlægget: RMA, kræve pengene tilbage, hvornår?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning