Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Gentagne problemer med Post Danmark

Af Junior Nørd kvist1992 | 19-05-2013 18:53 | 3952 visninger | 78 svar, hop til seneste
Hej, Jeg har nu, det sidste års tid, oplevet rigtig mange problemer, med Post Danmark. Problemerne: De smider mine pakker ude foran opgangsdøren. Det kostede en iPhone 4 livet. (den blev kørt over af en bil) Den nægtede de at erstatte, da afsender havde sendt som brev. Trods det, at postbudet smed den foran døren, ude på en p-plads. Derudover så ender hver 2. af de pakker jeg modtager, sendt som uden omdeling, nede på deres omdelingscentral, uden nogensinde at nå posthuset. Det betyder bøvl så det vil noget. Det samme sker med rekomanderede breve. De er også rigtig gode til ikke at anmelde mine pakker. Ifølge kundeservice har de forsøgt at omdele den, men de har ingen seddel smidt. Andre gange smider de bare sedlen uden at ringe på, selvom jeg er hjemme. Og som det sidste, så har de det med at smadre pakker eller smide pakker væk. Senest med en One X, der blev sendt i org. indpakning. Ifølge postdamen på posthuset, var indpakningen rigelig tilstrækkeligt. Den er nu nået frem til modtager, hvor den bl.a. har fået en flænge, skærmen er faldet ud i venstre hjørne, og højttaleren har åbenbart også sat sig løs. Det er også lykkedes dem at smide flere pakker væk, som jeg skulle have modtaget. Bl.a. et grafikkort og en CPU. Løsninger? Hvad er jeres erfaringer, og hvordan får I løst de problemer i har med PestDK? Kundeservice er fælt arrogante, og det eneste sted jeg kan få ordenlig service, er på posthuset og omdelingscentralen, men de kan desværre ikke varetage de samme opgaver som kundeservice, hvorfor jeg sjældent kan få den rette hjælp. Ved sgu snart ikke hvad jeg skal stille op Håber nogle af jer har lidt gode råd, til hvordan PestDK skal "håndteres". //Kvist
--
Journalist hos Tweak.dk.

--
Sidst redigeret af the688
#1
HunterKiller
Giga Nørd
19-05-2013 18:57

Rapporter til Admin
Mit eneste råd vil nok være at opspore hvem der er ansvarlig for omdelingen i dit område, en souschef eller lign. -Det tyder på der er et eller flere brodne kar i hans medarbejderstab. Jeg har aldrig selv oplevet nævneværdige problemer med PostDK udover de er lidt langsomme. (modtager i gennemsnit 2-3 pakker om måneden)
--
Linux, både privat og professionelt Bump? No answer
#2
kvist1992
Junior Nørd
19-05-2013 19:07

Rapporter til Admin
#1 -> Har faktisk snakket med omdelingslederen nede på centralen. Han ville undersøge sagen nærmere, men han har endnu ikke fundet ud af noget brugbart :( Men jeg er bestemt ikke den eneste her i Vejle, der oplever nogle af de nævnte problemer :(
--
Journalist hos Tweak.dk.
#3
kasper246
Supporter
19-05-2013 19:18

Rapporter til Admin
hvad med evt. at benytte GLS? ellers kan du jo også sende PostDK en klage.
--
2500K-NH-D14-GA-Z68XP-UD3- CS DDR3 16MHz 8GB CL9 Low-GTX 580 1536MB(Windforce 3X)-CM Storm Trooper-2TB 64MB 7200RPM SATA3-CFS360GB-M12II 850W
#4
epps8000
Maxibruger
19-05-2013 19:21

Rapporter til Admin
Løsning. GLS. Billigere forsendelse indland/udland, automatisk inbygget forsikring på 4500,- på ALLE pakker, mange internet butikker sender gratis til din nærmeste pakkeshop som sikkert har en meget bedre åbningstid en pestdk. hvor jeg bor har pestdk åbent 1300-1700. pakkeshop 0730-1900. At folk stadig sender pakker frivilligt med pestdk fatter jeg ikke.
--
#5
HunterKiller
Giga Nørd
19-05-2013 19:30

Rapporter til Admin
#4 er man som privat begyndt at kunne sende TIL en pakkeshop? sidst jeg forsøgte kunne man ikke. Og ja, så kommer ham GLS manden midt på formiddagen eller ligende, også skal man planlægge en ny levering. - Der er døgnposten nu smartere...
--
Linux, både privat og professionelt Bump? No answer
#6
ToFFo
Guru
19-05-2013 19:30

Rapporter til Admin
Ved slet ikke hvornår jeg skal begynde. Jeg har set lidt af hvert fra Post Danmark. Og det er endda med erhvervspost, hvor tingene kommer i postbur. Når posten kommer ind og henter det tomme postbur for at fylde det, bliver pakkerne smidt ud af postbilen og ind i buret. SMIDT! Så må jeg give ham en skideballe allerede der. Så stopper det. Fint. Så kommer der en måned senere et nyt postbud, som kører den rute som gør præcis det samme. Og det er på tredje postbud nu, som jeg har snakket med. God damn it. Derudover har jeg set en bærbar der er blevet kørt over af en gaffeltruck. Den var fuldstændig knust. Bevares, Post Danmark havde da pakket den ind med "lukket af post danmark" tape. Det hjælper ikke meget. Den var bøjet som bogstavet 'U' i ordet Ufatteligt... Jeg har også fået et lærred, som var bøjet så det ikke kunne køre op og ned. Adskillige Plasma TV med knust skærm (Budstikken) og så lige til slut et LG TV der var totalt bøjet. Det har stukket ud af postburet, fordi det er for langt til at være der. Så er der en der har bakket en gaffeltruck ind i den, eller lignende, da den var helt bøjet. De første 80% af selve tvet fejler intet, men den sidste del er blevet bøjet til en 35 grader sådan cirka. Altså voldtaget grundigt. Og der er meget mere smadret. Det handler om at kontakte Posten HURTIGST MULIGT hvis du vil reklamere. 1: Tag billeder af den skadede emballage FØR du pakker den ud. 2: Tag billeder efterhånden som du pakker ud. 3: Tag billeder af produktet, efter det er pakket ud. Og masser af dem. Tre hurtige forholdsregler, hvis du vil have en chance med Post Danmark og reklamation over levering. Det er DIG der skal afvise pakken, hvis den er beskadiget. Hvis du tager pakken med hjem, da den ser ud til at være i OK stand, skal du kontakte Posten OMGÅENDE hvis der er skade på produktet og du mener det er håndteringsfejl fra deres side. Svar som "duuuh brug GLS fordi de er meget bedre"... Hold nu kæft, i aner ikke hvad i fabler om. "Jamen jeg har aldrig fået en skadet pakke fra GLS". Nej du modtager med garanti heller ikke A-L-L-E dine forsendelser eksklusivt fra GLS. Post Danmark er den største spiller. De er den mest brugte transportør. Deal with it. GLS laver også fejl. Og de laver ofte fejl. Jeg har fået en forsendelse fra dem 1 gang, hvor pakken blev smidt foran min dør. Den klarede regnen da også lige. Så var den bærbar sgu ubrugelig. Jeg forventede at få at vide, at der var en pakke på vej til mig. Fik ingen advisering. Jeg regnede med den ville lande i pakkeshop hvis jeg ikke var hjemme. Nope heller ikke. Hverken GLS eller Post Danmark er hellige. Og husk på, at Budstikken er en del af post danmark. Og hvis der sker en sorteringsfejl, hvilket sker, ofte, så kan det være, at dit nye TV er blevet smadret, da det er blevet klemt ind i et postbur, i stedet for at blive stillet bag i en varevogn. Vær opmærksom! #5 - http://www.edi-soft.dk[...] Hvis det virker. For sidst jeg spurgte, var det KUN tilladt for erhverv at sende direkte til pakkeshop. Fik ingen uddybning på hvorfor. Men jeg går ud fra det har noget med sorteringen at gøre, samt adviseringen.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#7
DKWolf
Mega Nørd
19-05-2013 19:33

Rapporter til Admin
#4 Vil ikke stige at GLS er super gode, var godt nok nervøs da jeg fik mit TV sidste år. Den gut fra GLS, skal nok lige have et kursus i hvordan man behandler pakker og fjernsyn. #5 har du kunne længe - dog ikke alle butikker der understøtter det, de skal vist have en aftale med GLS først.
--
google.com det er ikke så svært vel...
#8
MHaahr
Nørd
19-05-2013 23:10

Rapporter til Admin
Jeg har oplevet de samme ting som #5 med alt fra knuste bærbare til en totalt massakreret iMac... Det er super irriterende for vores brugere, når deres ordre bliver forsinket pga. PostDK's manglende kompetence...
--
Laptop: MacBook Pro 13" Retina, i7 2.3Ghz, 8GB Ram, 256 GB SSD Stationær: Mac Mini i7, 16GB Ram, 480 GB SSD
#9
Mads7526
Elitebruger
19-05-2013 23:33

Rapporter til Admin
#6 Toffo har du nogensinde været inde på pakkecentralen? Jeg var derinde med mit arbejde for er halvt års tid siden, for at se hvordan post dk fungere og blev mere en målløs. De postbure som vi på min arbejdsplads såvel som så mange andre stopper vores pakker i. Bliver rullet ud af lastbilen, transporteret hen til en maskine, som tager fat i buret og vender det på hovedet !!! Så alle pakkerne ramler ned i en stor container. Herefter kommer en kranarm og tager pakkerne op og lægger den på et transportbånd, der burde sørge for at varerne kommer ud til den rigtige del af landet. Jeg ved så ikke hvordan de behandler fjernsyn og andre store ting. Men de pakker jeg så var blandt andet bærbare computere. Tror fanden der sker skader på mange af de ting der bliver sendt. Ens ting skal den unterlyleme pakkes godt ind !
--
#10
gekko_man
Ultra Nørd
19-05-2013 23:56

Rapporter til Admin
Jeg har haft dårlige oplevelser med alle fragt- og postfirmaer, jeg har brugt. PostDK i en nøddeskal: http://www.dr.dk[...]
--
Med løven på vor stolte bryst, vi følger jer fra kyst til kyst - Forza FCK!
#11
_eRaser
Supporter Aspirant
20-05-2013 00:06

Rapporter til Admin
Nu har jeg selv arbejdet for GLS i et par måneder, og de benytter sig af samme metoder som Post Danmark. Pakker blev ofte kastet fra lastbil til rullebånd.
--
#12
SteffE
Elite Supporter
20-05-2013 00:35

Rapporter til Admin
Det er vel derfor man køber forsigtig til?
--
#13
Gucal
Semi Nørd
20-05-2013 00:47

Rapporter til Admin
#0 Jeg vil gerne dele 2 erfaringer. Den første var en handel, hvor jeg skulle modtage en stationær pc. Sjovt nok dukkede den aldrig op og de kunne ikke spore den, da de havde glemt at scanne den ind et eller andet sted i deres led. Så får jeg en flabet meddelelse på min klage hvor der står, at det er afsenders fejl fordi han ikke har sendt den som "indeholder glas varer" pakke, men pakken er jo aldrig NÅET FREM dumme kælling tænker jeg og bruger det som et argument for deres flabet svar til min klage. Argumentet viste sig at være i orden og jeg fik udebetalt det fulde beløb efter jeg sendte dokumentationen af bankoverførslen mellem sælger og jeg. En anden historie var at jeg sendte en PC, hvor harddisken var fløjet ud af PC'en og smadret store dele af indmaden af computeren. Jeg tænkte self WTF ? Hvordan fanden er det muligt? Så det fortæller lidt om at de spiller bold med de pakker eller sådan noget. Der fik jeg ingen erstatning, fordi de mente at det var selvforskyldt, da jeg ikke havde monteret harddisken, hvoraf jeg self ikke kunne bevise det modsatte. Så alt i alt prøver pestDK HVERGANG at snige sid udenom reklamationen/forsikringen selvom det 9/10 tilfælde er ders fejl.
--
#14
ToFFo
Guru
20-05-2013 00:59

Rapporter til Admin
#9 - 2 af mine kammerater arbejder i pakkecentralen i Århus. Eller der omkring. De har forklaret hvordan det virker. At burene bliver vendt på hovedet og tømt og at pakker skal emballeres, så de kan klare et frit fald, på noget der ligner 3 meter. Husker det ikke helt. Men det er ret ekstremt... Og oveni det, så vil alle jo have, at man sparer på miljøet og bruger mindre emballage. Det hænger jo ikke sammen.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#15
Fidusen
Junior Supporter
20-05-2013 01:30

Rapporter til Admin
Min løsning: Jeg vælger altid så vidt muligt online-butikker, som benytter anden forsendelse end PostDK! Det giver så lidt mening, at de bringer pakker ud tirsdag kl 13:15 på min bopæl (hvor jeg sjovt nok er på arbejde), hvorefter jeg ikke kan få udleveret pakken før næste dag, da postbilen kører tilbage til posthuset efter posthusets lukketid. Så skal man på posthuset i deres åbningstid (som jeg ofte har svært ved at nå), hvor der er kilometerlang kø, og så kan de med 30% sandsynlighed ikke finde ens pakke, da den er bragt til et andet posthus. Jeg har brugt GLS en del, som leverer til pakkeshoppen i den lokale Bilka. Pakken dumper ind om formiddagen, og så får jeg en SMS. Så svinger jeg lige forbi Bilka (masser af parkeringspladser) inden lukketid omkring kl 22:00. BUM! Pakken i hånden så snart jeg har tid til at hente den, og sjældent kø. Det spiller bare! :) PostDK er et levn fra de gode, gamle stats-dage, hvor det var ok at være en stor ineffektiv mastodont, der sad på magten og sugede livet ud af landet. Vi nævner i flæng: Licensen, PostDK, DSB, TeleDanmark. Hurra hurra! Store virksomheder, som ikke behøver udvikle sig, fordi deres størrelse gør, at de sidder på hele synergieffekten af at sidde på stort set hele markedet... så kan man putte i lommerne og faile hver dag! Darjligt! :)
--
Kenned-1988: "Jeg har læst #0! Gider ikke sidde og læse 40 svar... " - hol.dk i en nøddeskal :)
#16
ToFFo
Guru
20-05-2013 01:35

Rapporter til Admin
#15 - Stadigt flere webshops tilbyder valgmuligheden mellem levering til nærmeste posthus eller omdeling. Plus der er jo også Døgnbokse. Har dog kun brugt døgnbokse da jeg boede i Sønderborg. Kæft det er smart lavet. Men det er rart med valgmuligheden for selv at bestemme om man ønsker omdeling eller ej. Dog har jeg erfaret, at de kører rundt med pakken alligevel. Selvom man specifikt har bestilt med den lidt billigere fragt, ved at den køres direkte på posthuset. Det er muligt at Posten gør det som en service. Bare ikke så gennemtænkt, når folk jo som regel er på arbejde, og man så skal vente en dag mere, fordi idioten triller rundt på de smalle landeveje med ens forsendelse. Jeg HADER det. GLS pakkeshop er pissesmart. PostDK prøver jo at gøre kunsten efter, ved at have postbutikker i alverdens kiosker og supermarkeder. Det virker ikke så godt. Især ikke hvis køen bliver større. Hvis du skal stå og vente på folk køber lottokuponer, skrabelodder, sprut og smøger... Så bliver køen hurtigt lang.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#17
NizeGuy
Mega Supporter
20-05-2013 03:28

Rapporter til Admin
Jeg synes godt nok det er nogle vilde historier i kommer med. Bruger selv PostDK tit og har aldrig haft et problem. Nogle postbude kan godt finde på at anmelde ens pakke før de overhovedet banker på. Har selv oplevet det. Arbejder selv som postbud i weekenderne, så jeg mener at jeg ved hvad jeg snakker om :P Er postbud i Odense, og her bliver pakkerne ikke sorteret, så jeg kan ikke bekræfte at pakker bliver smidt fra højre til venste, men det skulle ikke undre mig at det er sandt. Der er så latterligt meget stress på i PostDK og personligt synes jeg ikke at man har særlig meget styr på tingene.
--
Gigabyte GA-890GPA-UD3H Phenom II x4 965 BE - 3.8GHz (Corsair H50) A-Data 4GB DDR3 2000X PC3 Sapphire HD6970
#18
ToFFo
Guru
21-05-2013 09:53

Rapporter til Admin
HAHA! Hvor sjovt så er den sgu gal igen! Jeg har lige fået 1stk Panasonic TX-L55WT50Y som er et lækkert LED TV til omkring 15.000kr. Eller det var det... Det har Post Danmark fået bøjet og det er fuldstændig ubrugeligt. Det er da lidt sjovt, at det kommer lige efter weekenden. Godt jeg huskede denne tråd. Måske man skal bruge denne som opamlingsliste for alt det Post Danmark smadrer ;)
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#19
Charly
Supporter Aspirant
21-05-2013 10:02

Rapporter til Admin
Har også masser af dårlige erfaringer med PostDK, men heldigvis også gode oplevelser med pakkebude, der var meget servicemindede og tydeligvis glade ved deres job. Jeg har selv været postbud en 6 år tilbage, og jeg har lært at man kan sende hvad som helst som et brev - også store ting :) Og når det sendes som brev, så er det postbudet, der omdeler det på sin cykel. Og det lader sig bare ikke altid gøre. Så hvis ikke man kan lave en underhåndsaftale med pakkebuddet, så er man nødt til at lade være med at tage pakken med ud og i stedet anmelde den til kunden. Det er ikke postbudets skyld, men systemet, der ikke kan håndtere store ting, der sendes som breve...
--
i7 920 4.1Ghz, 7970 1175/1550, Samsung 840 240Gb. http://billigstbredbaand.dk[...] - find de billigste abonnementer her
#20
Fidusen
Junior Supporter
21-05-2013 10:28

Rapporter til Admin
#18 Det er sku ikke underligt, at portoen bliver ved med at stige. Det er hel normal praksis, at PostDanmark bare smadrer alt, de kan. Jeg ville aldrig nogensinde sende noget, der på nogen måde kan gå i stykker med PostDK. Hvis det kan gå i stykker, så finder de en måde at smadre det på. Det er en æressag for dem.
--
Kenned-1988: "Jeg har læst #0! Gider ikke sidde og læse 40 svar... " - hol.dk i en nøddeskal :)
#21
vest-aalb-dk
Junior Nørd
21-05-2013 11:43

Rapporter til Admin
#20 det er et ansættelseskrav!
--
Ironi forekommer aldrig! Ps bruger min mobil til ca 80% af mine svar osv herinde, så hvis jeg skriver noget usammenhængende er det derfor!
#22
Fidusen
Junior Supporter
21-05-2013 12:04

Rapporter til Admin
#21 Ansættelsesmetode: De udleverer et puslespil med 100 brikker og beder folk løse det. Alt efter resultatet får man tilbudt en stilling forskellige steder: Sorteringsmedarbejder Hvis der er mange flere brikker end der var til at starte med. De store brikker er forsvundet, men en masse nye er opstået ud af den blå luft. Postbud Hvis brikkerne er blevet sorteret i nummerrækkefølge, og herefter meget præcist og kontrolleret fordelt tilfældigt rundt i rummet. Økonomiafdelingen Hvis halvdelen af brikkerne er forsvundet, men man har solgt 2 af naboernes puslespil og har lejet dem tilbage ved at opskrive værdien af de resterende brikker og har leaset dem til sig selv, og derfor har mindst 415 brikker, hvoraf ingen ikke passer sammen. Serviceafdelingen Tilbydes kun til særligt udvalgte, som i raseri har tvunget andre deltagere til at æde deres brikker. Landpostmedarbejder Folk, der har udmærket sig ved på vej til prøven at påkøre mindst 3 andre biler på p-pladsen. Osv... Det er ikke nemt at få kvalificeret personale til PostDK. De fleste dumper bare prøven med et samlet puslespil.
--
Kenned-1988: "Jeg har læst #0! Gider ikke sidde og læse 40 svar... " - hol.dk i en nøddeskal :)
#23
übernana
Bruger Aspirant
21-05-2013 13:22

Rapporter til Admin
I stedet for at brokke sig over hvor dårligt nogle af jer føler sig behandlet af PostDK, hvorfor så ikke bare undlade at bruge dem som kurér? PostDK er ikke de eneste der kan sende jeres pakker. Simple as that. Selvfølgelig er der online shops for ekspempel der ikke tilbyder andre. Men hvis i modtager et fuldstændigt ødelagt TV, for eksemplet, kan i umuligt blive holdt ansvarligt for det, og en erstatning falder derfor lige ned i jeres hænder.
--
Asus V Extreme | Core i7 3770K @ 3,5 GHz | Vengeance 4x4 DDR3 (1866 MHz) | Asus GTX 680 DCU2-TOP | HyperX 3K SSD 120 GB | 1TB HDD | HX1050w
#24
Jacob [5260 Od.S]
Elitebruger
21-05-2013 13:40

Rapporter til Admin
Toffo kan vi ikke se nogle billeder af alle de bøjede fjernsyn du har? Hvordan har du erfaret, at de kører rundt med pakken alligevel, for det giver jo ingen mening. Det er billigere fordi den ikke skal fragtes rundt. Der kan selvfølgelig ske fejl (og du skriver ikke om det er en eller 100 gange du har oplevet det). #0 Har posten nøgle til din opgangsdør? Er du opmærksom på at brevbudet har anmeldelsen fra pakkebuddet med ud. Derfor vil det i nogel tilfædle se ud som om at du får en anmeldelse selvom du er hjemme (du er bare ikke klar over forskellen på breve og pakker - selvom jeg godt er klar over at det vil du sige du er). Hvorfor fanden får du sendt en telefon til mere end 1000 kr (sikkert) og sparer 40 kr på porto? Det giver overhovedet ikke mening. Bliv ved med at ringe til kundeservice. Spørg om at snakke med en overordnet. Klag evt skriftlig også. Der skal ikke smides noget foran din dør det siger sig selv (hvis omdelingsforholdene er i orden). #13 Der skal godt nok noget af en rystetur til hvis der skal rystes 4 skruer ud af harddisken og den endvidere skal smadre store dele af indmaden i en computer. Selvom harddisken var monteret i en holder af en art, som jo er meget moderne i visse kabinetter, vil jeg kalde din oplevelse for svær at lave igen. Jeg ved godt at overdrivelse fremmer forståelsen, men skal vi ikke lige skrue lidt ned for retorikken. Jeg vil ikke kalde dig en løgner, men jeg vil gerne se dig ryste en computer, som så får en løs harddisk og de skader du lige har beskrevet. Du oplever det som om postdk sniger sig uden om. Postdk oplever det som om du prøver og svindle dem. Akkurat lige som folk svindler deres forsikringsselskab osv. #15 Det er simpelthen for dårligt, at de bringer pakker ud i normal arbejdstid (8-16). Ring til kundeservice og fortæl hvornår du er hjemme, så kommer de garanteret lige når du er hjemme. Er det også dig der kalder sig Fidusen på Nationen? Seriøst. Hvorfor får du ikke bare leveret pakken til dit arbejde i stedet for? Jeg handler ikke så meget på nettet, men alle de steder jeg har handlet er det muligt at angive en leveringsadresse, som er forskellig fra faktureringsadressen.
--
Hvis den ikke opbevares MINDST 100 meter fra din bopæl, så er det bare en kopi og ikke en backup.
#25
ToFFo
Guru
21-05-2013 14:16

Rapporter til Admin
#24 - Post Danmark får billeder af det skadede TV. Om du er ansat hos Post Danmark (som det lyder) eller ej, så sender jeg ikke billederne til dig, men til Post Danmarks afdeling for reklamation over fragtskadede forsendelser. Uden undtagelser. Det er kun mig samt de ansvarlige hos Post DK, som jeg sender billederne til. For en sikkerheds skyld. Jeg kan vise dig et enkelt billede. Dette billede er af et splinternyt LG 55tommer LED TV, som var blevet fejlsorteret og kommet i et fragtbur, i stedet for i en varevogn med Budstikken. http://billedeupload.dk[...] Det er sygt, at det kan blive så krøllet, bare fordi det skal i et bur. "Chef! Det her TV kan sgu ikke være i buret, hvad gør vi?" Chefen sætter kaffen og råber ud til lageret... "MAKE IT FIT!" Ja jeg fik faktisk også et Fractal Design R4 kabinet i dag, hvor hjørnet er smadret, og der er fuldstændig klistret ind i "lukket af post danmark" tape, fordi hullet må jo ikke være der. Det skal da pakkes ind. Hvordan har du erfaret, at de kører rundt med pakken alligevel, for det giver jo ingen mening. Jeg har erfaret, at i min hjemby Skjern, kører de alligevel rundt med pakker, selvom man har valgt at de IKKE skal det. Det er muligt, at de giver det som en "service" da pakkerne jo ligeså godt kan komme ud, så de stakler ude i småbyerne ikke skal hele den lange vej ind til posthuset. Der er også andre byer det sker i. Og det er virkelig irriterende, når man specifikt bestiller UDEN omdeling. Det gør man jo af en årsag! Men kører de pakken ud alligevel, og du ikke er hjemme, logisk nok, så skal du vente en ekstra dag med at få din pakke. Også selvom den er på posthuset. De siger bare "jamen der står på den seddel du har fået, at pakken først kan afhentes fra i morgen". Men jeg kan pege på pakken. Det er sket i et enkelt tilfælde, hvor jeg havde en pakke på vej fra ITbutikken.dk - Gammel webshop der ikke eksisterer mere, desværre. Og jeg vidste hvor stor pakken var, og hvad det var. Jeg pegede på pakken og sagde at det var den der stod på hylden der. Men jeg fik bare at vide, at det kunne ikke passe, da der stod den først kunne afhentes fra dagen efter. Og det var en fredag. Og det var et grafikkort jeg skulle bruge til LAN. Jeg sagde, at køen måtte vokse, indtil jeg fik min pakke, eller hun i det mindste ville bekræfte at det IKKE var til mig, som jeg hævdede. Jeg fik selvfølgelig ret og fik min pakke med. Efter en masse pis og bøvl. Det undrer mig ikke, at Post Danmark har så mange skader på pakker. De er jo den suværent mest brugte fragtmand af pakker, fra/til private. Så sker der jo også flere fejl. Fair nok. Men mange af tingene er simpelthen bare sjusk! Jacob fra Post Danmark (antager jeg) - Jeg synes, at du i stedet for at bruge din tid på at sætte os på plads herinde, så skal du kigge på Post Danmarks Trustpilot anmeldelser og svare på dem i stedet! Du svarer på et Hardware forum, men der hvor det faktisk betyder noget, er der stille... Se DET giver ingen mening. Folk har haft dårlige oplevelser med Post Danmark. Nogle af oplevelserne kan man kun ryste på hovedet over, andre har man svært ved at fatte, i det hele taget kan finde sted... Oh well... Det ændrer jo intet vi sidder og diskuterer det her på forummet. Men jeg synes stadig det er spændende og ikke mindst rystende, at læse om folks oplevelser.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#26
martinbg
Giga Nørd
21-05-2013 14:24

Rapporter til Admin
#0 hvis de ødelægger ting gang på gang på gang, er det nok enten fordi du ahr pisset en af, eller så må du jo betale noget mere for indpakningen, og så det pakket bedre ind. godt nok har jeg oplevte problemer med postdanmark, men ikke så meget der
--
Bundkort: asrock z77 extreme6 CPU: Intel 3570K Grafikkort: 2xNvidia 570 OC RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB SSD: Plextor SSD PX-256M2P 256GB
#27
Qwah
Elitebruger
21-05-2013 14:44

Rapporter til Admin
Jeg har gentagne gange forsøgt at bruge både PostDK og GLS til at sende til #0 og ofte sendes varen/pakken retur. Kan sagtens forstå han er træt af dem.. De har kostet mig tæt på 600kr at sende til #0. Det er noget forbandet svineri at de ikke afleverer til ham! Ikke mindst fordi det ikke kun er #0 det rammer, det er kun heldigt at #0 ikke er et "bittert" menneske som f.eks jeg. For i så fald havde jeg splittet det posthus ad.
--
Selv fede børn kan have tynd mave!
#28
martinbg
Giga Nørd
21-05-2013 16:10

Rapporter til Admin
#27 Men hvorfor sender de det retur? er han ikke hjemme når de kommer med den? afhenter han det ikke på posthuset? er adressen forkert? det må du gerne uddybe det der :)
--
Bundkort: asrock z77 extreme6 CPU: Intel 3570K Grafikkort: 2xNvidia 570 OC RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB SSD: Plextor SSD PX-256M2P 256GB
#29
Qwah
Elitebruger
21-05-2013 16:17

Rapporter til Admin
#29 GLS skrev at han var ukendt på adressen, PostDK tror jeg bare ikke afleverer pakkerne eller udleverer info herom - De kommer ihvertfald tilbage som uafhentet og ukendt på adressen. Tvivler på de overhovedet bliver omdelt! Det værste er at jeg de sidste mange måneder har været meget i udlandet, så kan kun sende når jeg er hjemme. Det er VIRKELIGT frustrerende og en lind strøm af "undskyld" fra min side.. For kan ikke gøre så meget. Nu er jeg dog hjemme i 14 dage.. Så nu forsøger jeg for 5 gang med PostDK. Dog kan jeg istemme #25 - For INGEN af de pakker jeg har fået tilbage har været behandlet ordentligt! Ikke EEN eneste har været behandlet pænt! Har lige sendt til en i Hobro, og den kom med det samme. Så tror at der arbejder et postbud som er utilfreds med #0.
--
Selv fede børn kan have tynd mave!
#30
martinbg
Giga Nørd
21-05-2013 16:27

Rapporter til Admin
#29 ja okay, syntes bare det lyder til at #0 bor et mega mærkelig sted siden der er så mange problemer med det
--
Bundkort: asrock z77 extreme6 CPU: Intel 3570K Grafikkort: 2xNvidia 570 OC RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB SSD: Plextor SSD PX-256M2P 256GB
#31
NizeGuy
Mega Supporter
21-05-2013 16:42

Rapporter til Admin
#29 - Hvis det ikke er tydeligt angivet på adressen at han bor der, så tager de som regel pakken med hjem igen og sendt retur. Det tyder meget på at han bor i en opgang. Det samme gør jeg gældende for breve. Står dit navn ikke på postkassen (efternavn) så bliver brevet sendt retur.
--
Gigabyte GA-890GPA-UD3H Phenom II x4 965 BE - 3.8GHz (Corsair H50) A-Data 4GB DDR3 2000X PC3 Sapphire HD6970
#32
Qwah
Elitebruger
21-05-2013 16:53

Rapporter til Admin
#30 & #31 Der var intet problem første gang jeg skulle sende til ham, der kunne de sagtens finde ham, heller ikke anden gang var der problemer. Men derefter tog det fart - At jeg så prøvede at sende fra mit firma via deres ordning - Gjorde ikke hans oplevelse bedre. Ej heller min. Men at PostDK end ikke leverer en slip til ham når den afleveres direkte til en postshop - DET har intet med ahans opgang at gøre. Jeg tvivler kraftigt på at det er alle PostDK medarbejdere som sjufter, men der er tydeligvis nogen/noget som gør at pakkerne ikke leveres ordentligt! Og jeg forstår #0's frustration, for det er heller ikke lige nemt for afsenderen. Jeg mistede en Corsair HX1050 i posten, og post DK kan ikke finde pakken nu. Den er som de siger "Ikke blevet scannet ordentligt ind" Det er mig bekendt ikke svært at scanne varer, jeg scannede i mit gamle job, flere end 100 pakker om dagen og jeg har til DATO ikke haft en fejl hvad det angår.
--
Selv fede børn kan have tynd mave!
#33
martinbg
Giga Nørd
21-05-2013 18:08

Rapporter til Admin
#32 Jeg mistede en Corsair HX1050 i posten, og post DK kan ikke finde pakken nu. Den er som de siger "Ikke blevet scannet ordentligt ind" det kan da ske for alle, fx i en butik, der ryger mange varer i gemmen som ikke bliver scannet rigtigt, det er sådan set det samme som der kan ske ved postdanmark
--
Bundkort: asrock z77 extreme6 CPU: Intel 3570K Grafikkort: 2xNvidia 570 OC RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB SSD: Plextor SSD PX-256M2P 256GB
#34
Qwah
Elitebruger
21-05-2013 18:28

Rapporter til Admin
#33 Jeg vil være dig ganske enig, men igen så forventer man at de forsøger at finde pakken. Men nej, jeg har endnu ikke fået noget retur, eller pakken erstattet. Det kører på 9 uge og jeg har begrænset tid til at være hjemme og svare på mails, som jeg også har forklaret dem. Så ønsker jeg pakken fundet eller en evt erstatning. De kan jo se at den i systemet er sendt som værdipost til 1500kr. Det er bare skræmmende at de kan "smide en pakke væk"..
--
Selv fede børn kan have tynd mave!
#35
Jacob [5260 Od.S]
Elitebruger
21-05-2013 20:40

Rapporter til Admin
Jeg skriver udelukkende som privat person, at jeg arbejder hos postdk og rent faktisk kender noget til de forhold som andre i tråden gætter sig til er en biting. Tråden er oprettet i et hardwareforum og derfor skriver jeg i et hardware forum - jeg læser ikke trust pillot. Jeg blander mig når debatten er fuldstændig håbløs. Som du selv siger, så vil der være utilfredse kunder, når man er så stor som postdk. Som, jo ikke er et monopol, man kan frit vælge hvem der skal transportere ens pakke eller brev. Men når folk skriver om en harddisk der er rystet løs og har totalt smadret en computers indre, så synes jeg debatten er for flyvsk. I kraft af dit job må du jo vide lidt om en computers indre - synes du den historie lyder plausibel? Et skud fra hoften er at 20% af alle danske ringeklokker ikke virker som de skal (jeg ved godt at alle ringeklokker hos dem der skriver i tråden virker, så det behøver I ikke skrive). Jeg var hjemme hele dagen, er et gammelt hit. Nå ja, jeg var i bad og jeg var lige i kiosken, men det tager kun 5 minutter og så snakkede jeg i telefon 2 gange osv osv osv. #29 Du får gentagne gange pakker retur fra 2 forskellige fragtselskaber - som ikke på nogen måde arbejder sammen. Med ukendt eller ikke afhentet (inden for de 14 dage som man har til at hente pakken) og så tvivler du på at selskaberne ikke en gang omdeler pakkerne. Jeg tror, at #0 er meget svær at finde på den adresse han har (og tro mig det kan sagtens være et problem, når man ikke er kendt) og at 14 dage ikke er nok for ham til at nå på posthuset. Når du gentagne gange har været udsat for retur eller uafhentet, når du kan se at pakken ikke er afhentet efter 1 uge, hvad skriver #0 så til dig, når du lige husker ham på at han har en pakke på posthuset. Det kan nemt gøres via email (jeg har selv gjort det et par gange med folk jeg har handlet med - de havde faktisk glemt det, så de var glade for "servicen")
--
Hvis den ikke opbevares MINDST 100 meter fra din bopæl, så er det bare en kopi og ikke en backup.
#36
Fidusen
Junior Supporter
21-05-2013 21:38

Rapporter til Admin
#24 Det er simpelthen for dårligt, at de bringer pakker ud i normal arbejdstid (8-16). Ring til kundeservice og fortæl hvornår du er hjemme, så kommer de garanteret lige når du er hjemme. For det første: Lige et tip: Hvis du vil svare på din småmopsede, selvfede, ironiske måde, så gælder det om at have argumenterne i orden. Ellers falder det til jorden med et brag. At dit argument er noget antaget piveri, gør bare dit indlæg enormt useriøst. Til dit "argument", eller hvad du vil kalde det: Når de fleste andre butikker kan finde ud af at holde åbent, når jeg har fri efter kl 16, hvorfor skal PostDK så bringe pakker ud til husstande kl 13 om eftermiddagen? Giver det overhovedet mening at køre rundt med pakker i alm. arbejdstid og så aflevere de fleste af dem på posthuset igen? Og hvad pokker er meningen med at bringe pakkerne tilbage til posthuset lige 15 minutter efter posthuset lukker? Hvis PostDK undlod at køre rundt med pakker ville det være en fordel for de fleste kunder (os, der har arbejde i dagtimerne). Hvis man kan gøre en fordel ud af at undlade at levere en service, så har servicen en negativ værdi. Derfor er det latterligt. Er det også dig der kalder sig Fidusen på Nationen? Nej. Seriøst. Hvorfor får du ikke bare leveret pakken til dit arbejde i stedet for? Seriøst. Jeg kan sku da ikke tillade mig at spilde min arbejdsplads tid med, at jeg har bestilt et eller andet på nettet. Jeg arbejder, når jeg er på arbejde. Mit arbejde tillader ikke, at vores postafdeling skal bruge minutter på, at jeg køber musik, tøj osv online. (sjovt nok)
--
Kenned-1988: "Jeg har læst #0! Gider ikke sidde og læse 40 svar... " - hol.dk i en nøddeskal :)
#37
Fidusen
Junior Supporter
21-05-2013 21:55

Rapporter til Admin
#35 Tak for et godt indlæg. Det beskriver lige nøjagtigt, hvorfor jeg ikke kan fordrage PostDK. "Et skud fra hoften er at 20% af alle danske ringeklokker ikke virker som de skal (jeg ved godt at alle ringeklokker hos dem der skriver i tråden virker, så det behøver I ikke skrive). Jeg var hjemme hele dagen, er et gammelt hit. Nå ja, jeg var i bad og jeg var lige i kiosken, men det tager kun 5 minutter og så snakkede jeg i telefon 2 gange osv osv osv." Det er nemlig lige præcist rigtigt: Det er kunderne, der er noget galt med! "Kundeservice" ved PostDK drejer sig om at fortælle kunderne, hvorfor de er idioter, løgnere og generelt umulige. Den samme form for kundeservice, eller nogen form for problemer har jeg ikke haft med de fragtmænd, GLS, UPS og andre. Derfor bruger jeg ikke posten.
--
Kenned-1988: "Jeg har læst #0! Gider ikke sidde og læse 40 svar... " - hol.dk i en nøddeskal :)
#38
Ikox
Semi Supporter
21-05-2013 22:38

Rapporter til Admin
De TV's jeg har fået leveret er gennem GLS og har aldrig fået et eneste bøjet eller andet, da det altid er kommet fastspundet på 1 palle for sig selv. Har til gengæld set hvordan PostDK behandler et TV, og ja selvom det står på en palle for sig selv som det er blevet sendt som, så rykker de det af pallen og så får det ellers turen, kender selv 2 der arbejder ved PostDK, og de ting der sker der er direkte til AFV ( google tv showet hvis i ikke kender til det ) Jeg handler faktisk kun online ved steder hvor jeg kan bruge GLS nu om dage, stoler simpelhen ikke på postdk mere, og fordelen er jo netop at jeg kan få ting tilsendt til 10 forskellige pakkeshops her i byen, får en sms når pakken er afleveret og henter den når jeg har tiden, de gange ved bestilt TV har jeg dog sørget for og være hjemme hele dagen og være oppe fra kl 08 , uden og knalde højt musik på , uden og gå i bad osv., men bare at vente. Prøvede de selv samme metoder med Postdk angående pakker i fortiden, hjælper jo et fedt, flere gange modtaget en seddel i postkassen om de har været her men jeg ikke var hjemme, ja barer fordi postdamen / manden ikke altid orker og bevæge sin fede røv op på 2 sal skal jeg straffes. Hun fortalte mig, at når hun begyndte at sortere posten i sine tasker - og hun kunne se, at der var for mange reklamer - så fravalgte hun pakkerne og skrev sedlerne, inden hun kørte ud, og så smed hun bare sedlerne ind, siger han. Et anonymt postbud bekræfter overfor Kontant, at det er normalt. Citat fra det link omkring Postdk, ja no wonder , postdk får jo penge for og udbringe de lorte reklamer, så må vi undvære vores pakker vi næsten 100,- for og få udbragt. Til grin, firmaet skulle opløses og de alle skulle fyres , inkl. #35 du er jo næsten som en bistandsbums , du laver intet men du får flere penge hos posten end ved kommunen.
--
Before you embark on a journey of revenge, dig two graves. - Confucius
#39
WaY
Junior Nørd
21-05-2013 22:40

Rapporter til Admin
Jeg har så sent som idag snakket med min egen omdelings-chef. Han undskyldte og sagde han gav postbuddet en røffel. That's it. Der er bare ikke en skid at gøre. MERE DIGITAL POST så vi kan få det lort lagt ned. Jeg stemmer for GLS, har ingen problemer haft so far.
--
Jutus fortis tenax est - Klistermærker er ikke casemod
#40
kvist1992
Junior Nørd
21-05-2013 22:51

Rapporter til Admin
Det er netop lykkedes dem at smadre en HTC One X. Den blev sendt i org. indpakning, pakket godt ind. Indpakning blev endda godkendt på posthuset.. Modtager får den, og skærm er så slået løs, højttaler slået løs og så har den fået en flænge.. Flot... Har som sagt haft mange problemer med deres brevomdeler som med deres pakkeomdeler. De er dovne som bare satan...
--
Journalist hos Tweak.dk.
#41
BabaMac
Nørd
21-05-2013 23:11

Rapporter til Admin
#0 Du virker ualmindeligt uheldig med dine forsendelser, har ud af alle de gange jeg har sendt privatpakker ved handler gennem de seneste 14 år oplevet 2 fejl, og begge gange fik jeg eller køber erstatning af Postdk indenfor 14-21 dage. Hvis indpakningen ikke fejler noget, og ikke er skadet ved modtagelsen, så kan man jo kun stille spørgsmålstegn til hvordan telefonen så ud da den blev pakket ned. Jeg har godt nok heller aldrig bedt en Postdk medarbejder "godkende" indpakningen, det kan jeg overhovedet ikke se nogen grund til så længe man bruger sin sunde fornuft(lader så ikke til at være godt nok altid når jeg læser dine erfaringer). At du så gang på gang vælger at sende med dem er mig en gåde.. Fik jeg råddent kød med hjem fra Netto i samme omfang som du får smadret pakker hos Postdk, så havde jeg nok fundet et andet sted at handle..
--
Vigtig viden, ligegyldig info!
#42
Mattii
Super Nørd
21-05-2013 23:23

Rapporter til Admin
Kan se jeg har Været heldig :P
--
http://gamingpulse.dk[...]
#43
Bagataljen
Semi Supporter
21-05-2013 23:41

Rapporter til Admin
Har selv fået ødelagt 4 pakker (2xgrafikkort, 1 kabinet og en anden hardware-pakke) af Postdanmark og kan kun tilslutte mig koret: DER SKAL STRAMMES OP! Kundeservice er simpelt. Levér mere end forventet - Første og næsten eneste regel... Eksempel: Modtog i dag et GTX 680 SOC fra CDON til 2490,-... I sig selv en god handel. Inde i æsken er 2 x gratis spil til en værdi af 80 Euro - Se det er her service-oplevelsen bliver god... Eneste minus var, det blev sendt via Postdanmark, men var heldigvis dobbelt emballeret og overlevede - Jeg er nervøs hver gang. Det kan ikke være rimeligt. Tilslutter mig også det mærkelige princip i omdeling, mens jeg er på job. Har prøvet at bestille uden omdeling, men her var ekstra service, så jeg først kunne få pakken dagen efter... NOT SERVICE! Og nej, vi kan ikke belaste arbejdespladsen med pakker. Det er ikke rimeligt - Men hov det er jo også billigere... Prisen er høj, men så er der til gengæld også store chancer for, pakken bliver smadret...
--
i7 2600k, Asus p8p67 deluxe, 8 Gb Corsair 1600 Mhz, Gigabyte GTX 560 Ti OC i SLI, 120 Gb Intel 510 SSD, LG W2363D, 3D vision, 1TB WD, 750 W CM
#44
ToFFo
Guru
21-05-2013 23:51

Rapporter til Admin
#37 - Et godt indlæg? Han har jo fuldstændig overset mit store fede kæmpe indlæg i #25 :'( Som egentlig henvendte sig mere eller mindre direkte til ham. Jeg har endda inkluderet et billede af et TV, som var blevet kærligt behandlet af PostDK! Billedet: http://billedeupload.dk[...] Men idet det bliver ignoreret, er alt vel som det plejer at være mht Posten :D
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#45
Stensgaard
Supporter Aspirant
22-05-2013 00:23

Rapporter til Admin
I den tid, jeg har boet, hvor jeg bor nu, har jeg ingen problemer haft med PostDK - men det er også, fordi vi har et postbud med omløb i hovedet, og et supergodt lille posthus ved vores lokale købmand. Alles gut. Og derfor bruger jeg da også PostDK, når jeg selv skal sende noget. Men jeg har da oplevet problemer nogle af de andre steder, jeg har boet. Problemer, som får mig til at tænke, at hvis jeg engang ikke kan få arbejde, så kan jeg vel altid få job i PostDK - for de ansætter åbenbart hvem som helst - i hvert fald i nogle dele af landet.
--
www.spicedspirits.com[...]
#46
Stensgaard
Supporter Aspirant
22-05-2013 00:26

Rapporter til Admin
#44 Egentlig er det da vældig imponerende, at de kan bøje et fjernsyn, uden at det knækker :-D
--
www.spicedspirits.com[...]
#47
ToFFo
Guru
22-05-2013 00:27

Rapporter til Admin
#46 - Det er en af de skills man må besidde, hvis man vil arbejde hos PostDK. Bare lige så du ikke tror, at de ansætter hvem som helst ;)
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#48
And.-
Mega Supporter
22-05-2013 02:23

Rapporter til Admin
Jeg ville aldrig sende med GLS igen.. Jeg har modtaget 3 elektroniske ting igennem .. Alle 3 har været gennemsmadret.. Selv så svejsningerne var gået i metallet.. Så skal der fanme tyres hårdt for det sker.. Selv en opvaske maskine var total skadet.. det er godt nok imponerende, samtidig oplevede jeg at GLS forsøgte at løbe fra deres ansvar hver gang
--
#49
Rolf
Mega Supporter
22-05-2013 03:06

Rapporter til Admin
Der er kun en ting at gøre: Klag! Hver eneste gang, jeg får en pakkeseddel ind ad døren, og jeg vel at mærke har været hjemme, ringer jeg og eksploderer hos PisDK. Trustpilot, facebook, hele møllen hvor man kan brokke sig, skal benyttes. Bruger stort set kun GLS nu. Pakker kan hentes på en tankstation, der har åbent til 22 hver dag. Post Danmark er et monopol-levn, der langsomt men sikkert er ved at uddø.
--
#50
Activity
Supporter
22-05-2013 08:21

Rapporter til Admin
Jeg har heller ej nogle problemer med PostDk hvor jeg bor. Da jeg bestilte alle mine dele til min pc, kom de fint i 3 pakker uden en ridse/mærke.
--
AMD FX-6300 3.5 @ 4.2 - Noctua NH-U14S Push/Pull AMD 7870 XT Thahiti LE x2 Crossfire 1100/1600 Asus M5A99FX Pro 2.0 8GB Corsair 1866 Mhz 9-9-9-24
#51
martinbg
Giga Nørd
22-05-2013 08:31

Rapporter til Admin
#40 IGEN så pak det bedre ind! hvor svært kan det være? hvis du enten ikke har råd til at betale for forsigtig pakke, så må du pakke det bedre ind. jeg syntes via dine indlæg du virker lidt .... tja... navi? nej kan ikke finde det rigtig ord du skriver de siger på postkontoret det er godt nok pakket ind. OG HVAD SÅ? hvis du gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang har oplevet det ikke er nok, er det så ikke TOTAL lige meget hvad de siger når du sender dem du ved godt det ikke er den person som tager imod den som kør ud med pakken ikke? ;) ja min besked er måske lidt hård, men føler det er nødvendig
--
Bundkort: asrock z77 extreme6 CPU: Intel 3570K Grafikkort: 2xNvidia 570 OC RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB SSD: Plextor SSD PX-256M2P 256GB
#52
kvist1992
Junior Nørd
22-05-2013 08:51

Rapporter til Admin
#51 -> Den blev pakket forsvarligt ind. Men den har skader som var den tabt fra 5 meters højde.. Sender og modtager vel 5-10 pakker om ugen i snit, så klart det går galt ind i mellem. Synes bare det er ved at være ret ofte. Alle dine beskeder til mig er enten hårde, nedladende eller direkte stødende. Så det er ikke noget nyt ;)
--
Journalist hos Tweak.dk.
#53
xHaTeamDK
Giga Supporter
22-05-2013 10:00

Rapporter til Admin
Jeg har modtaget utallige ting fra postDK, og aldrig har jeg haft problemer med dem. Har en fin aftale med posten om, at når jeg får pakker på min adresse, så smider de bare pakken ind af døren, for den er aldrig låst. Skulle den være låst eller Molly ikke lader dem komme ind (hunden), så smider de pakken i stalden. Har en mor som har kørt post i nogle år. Jeg kan da lige spørge hende ad, hvordan de behandlede posten :)
--
CPU Core2Quad Q9550, 3,4 GHz | Motherboard Gigabyte GA-P43-ES3G | Zotac GeForce GTX 260 8D | Ram 2x2GB ram | HDD Seagate 1 tb
#54
BlindMF
Bruger Aspirant
22-05-2013 11:12

Rapporter til Admin
#36 Jeg tror ikke du eller ret mange andre, er villige til at betale hvad det koster for at PostDK bringer ud om aftenen. Du bliver nødt til at forstå at de fleste af Postens pakker er til firmaer, og hvis de skal til at levere om aftenen til private, så vil der være meget længere afstand mellem leveringerne, lad os for sjov antage at et pakkebud har 100 leveringer i løbet af en arbejdsdag, hvis han skal køre kun med pakker til private er tallet nok nærmere 30-40 stykker, du kan godt se at det ville pumpe prisen en hel del op ikke? Der er en grund til at ingen af de store transportører leverer til private om aftenen, det er simpelthen ikke rentabelt endnu, kan være det kommer på et tidspunkt fordi mere og mere gods går fra business til business til business til private.
--
I don't like small cars or real big women, but somehow I always find myself in 'em
#55
Chakiller36
Nørd
22-05-2013 11:57

Rapporter til Admin
Jeg har flere gange prøvet hvor de ikke levere pakkerne trods at jeg er hjemme. Jeg har derfor sat en dørklokke op og da jeg idag ventede en pakke var de ikke engang henne og ringe på døren. Jeg nåede lige at se postbilen køre ud af min indkørsel og så skyndte jeg mig at tage bilen og følge efter. Efter lidt dytten fik jeg stoppet post bilen og jeg fik min pakke. Det er ikke første gang jeg har gjort det. Det er for ringe når man tænker på hvor meget man betaler for fragten.
--
THE MAC. It's like shaving with a bowling pin.
#56
Razier
Monster Supporter
22-05-2013 12:10

Rapporter til Admin
#53 nu siger du "stalden" så lyder det også som lidt ude på landet, der er posten altså også ofte flinkere og har mere overskud.
--
i7 3970k@4,8Ghz ,CM Silent Pro M2 850W 16GB Corsair Vengeance, Cooler Master HAF X Nvidia Titan Superclocked ASUS P9X79 PRO ,Windows 7
#57
Fjummer
HOL Moderator
22-05-2013 12:15

Rapporter til Admin
#55 Jeg fik kæresten til at holde bag ved postbilen så han ikke kunne komme ud, det viste sig at han skrevet sedlerne på posthuset og havde ingen pakker med ud til andet end erhverv. Jeg havde tit problemer med alm post, blandt andet fik jeg en andens persons post og fra tid til anden og mine breve røg retur pga. de ikke kunne finde ud af at smide det i min postkasse. Deres svar var at så passede navnet på brevet og postkassen ikke over ens, nuvel så kan jeg begynde at åbne den post jeg får med hvor mit navn ikke var på, nej nej det er strengt forbud at åbne andres post, jamen smider i ikke kun breve i postkassen når navnet matcher, jojo. suk
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#58
ToFFo
Guru
22-05-2013 15:31

Rapporter til Admin
I dag har jeg fået følgende smadrede produkter fra Post Danmark. Nanoxian Deep Silence kabinet - Fronten var fuldstændig smadret. Ja faktisk faldt af, da alle de hængsler der holder døren var brækket. Uåbnet emballage. Ikke lappet med tape. Bare godt bulet. Fractal Design R4 kabinet - Øverste højre hjørne i fronten er totalt revet i stykker og lukket med post danmarks famøse tape. 2 kabinetter lige til skraldespanden, da post danmark altid siger, at det ikke er tilstrækkeligt emballeret. Og det er på en almindelig onsdag :(
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#59
martinbg
Giga Nørd
22-05-2013 20:09

Rapporter til Admin
#52 Mon ikke du en dag også bliver voksen nok til at kunne klare lidt modgang ;)
--
Bundkort: asrock z77 extreme6 CPU: Intel 3570K Grafikkort: 2xNvidia 570 OC RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB SSD: Plextor SSD PX-256M2P 256GB
#60
kvist1992
Junior Nørd
22-05-2013 20:42

Rapporter til Admin
#59 -> Ikke når jeg skal høre på det dagligt. #58 -> Er det på jobbet ved Komplett, du har været så uheldig der ? :(
--
Journalist hos Tweak.dk.
#61
EQuiNoX
Monster Supporter
22-05-2013 20:42

Rapporter til Admin
#58 i skulle næsten bede pestdk komme ud og demonstrere hvad godkendt indpakning er på de kabinetter. bare så de ikke kan bruge den i fremtiden
--
¨~NoX~¨
#62
ToFFo
Guru
22-05-2013 20:43

Rapporter til Admin
#60 - Der ser jeg jo en masse pakker som kommer retur fra vrede kunder som selvfølgelig er sure over, at have fået fragtskadet hardware. Og hvem tror du får skylden?? Hvem tror du den dårlige anmeldelse går til?? Det er så latterligt, at vores ry bliver ødelagt af fragtmandens fejl.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#63
_eRaser
Supporter Aspirant
22-05-2013 20:54

Rapporter til Admin
#62 Skift til GLS? :D Nok ikke din beslutning, men det burde vel være oppe og vende..
--
#64
ReneSDK
HOL Moderator
22-05-2013 21:25

Rapporter til Admin
Jeg har personligt selv lige for en uges tid/halvanden uge siden modtaget en 2x12" vinyludgivelse fra et lille uafhængigt pladeselskab i England, som postomdeleren var så flink at få plads til i min alt for lille postkasse. Problemet for mit vedkommende er at det er en udgivelse som kun er trykt i omkring 100 eksemplarer og derfor, hvis man er fan af kunstneren, er et samleobjekt. Det er for mit vedkommende nu er samleobjekt uden nogen værdi overhovedet, fordi coversne er ødelagt. Selve vinylerne er dog intakte. Der er klaget og det eneste var der var fra klageservicen var "Vi kontakter det lokale omdelingscenter". Jeg ved at jeg ingen erstatning får og at jeg aldrig hører fra Post Danmark igen, for jeg har været igennem præcis det samme tidligere med andre beskadigede forsendelser.
--
FFHAU!
--
Sidst redigeret
#65
ToFFo
Guru
23-05-2013 12:56

Rapporter til Admin
Så er det sgu blevet torsdag. Her er dagens fail :) http://billedeupload.dk[...]
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#66
_eRaser
Supporter Aspirant
23-05-2013 13:01

Rapporter til Admin
#65 Hold da op.. :o Det er også lykkedes Post Danmark i dag at få mit nye grafikkort til at forsvinde..!
--
#67
BlindMF
Bruger Aspirant
23-05-2013 13:04

Rapporter til Admin
#65 Når nu i sender så mange pakker med postdk, har i så en statestik over hvor meget der bliver smadret?
--
I don't like small cars or real big women, but somehow I always find myself in 'em
#68
Chakiller36
Nørd
23-05-2013 13:13

Rapporter til Admin
#65 Er det et billede du har taget?
--
THE MAC. It's like shaving with a bowling pin.
#69
Fidusen
Junior Supporter
23-05-2013 13:45

Rapporter til Admin
#44 Jeg takker manden for at illustrere så fint, hvorfor jeg ikke bruger PostDanmark. Han siger, at han selv arbejder/har arbejdet for PostDanmark, og at det hele er kundernes skyld. Det er lige netop problemer med PostDK: De har bildt sig selv ind, at de leverer en fandens god service, og at kunderne bare er idioter. Derfor kan de køre videre i samme rille og skide højt på deres kunder. Og de slipper for at skulle forbedre sig. Hvorfor skulle man dog det, når man er så fantastisk, og alle kunderne er super glade (altså ud over de få idioter, der ødelægger PostDKs arbejde)? ;) Derfor er det et smaddergodt indlæg: Det illustrerer lige netop problemet på skønneste vis af én, som forsøger at tale PostDKs sag ;)
--
Kenned-1988: "Jeg har læst #0! Gider ikke sidde og læse 40 svar... " - hol.dk i en nøddeskal :)
#70
Ikox
Semi Supporter
23-05-2013 14:03

Rapporter til Admin
Jeg må sige jeg er ret forarget over den måde de kunne ødelægge det tv på i #65 Stakkels Komplett, nok også derfor jeg aldrig bestiller ved komplett mere, netop grunden de bruger stjæledk, har modtaget alt for mange bulet kasser , ødelagt hardware og det er sq synd for stakkels , Tim mener jeg han hedder ham som jeg har snakket med nogle gange hos komplett om og få tilsendt nye ting konstant.
--
Before you embark on a journey of revenge, dig two graves. - Confucius
#71
ToFFo
Guru
23-05-2013 14:15

Rapporter til Admin
#69 - Ja det er træls. For at sige det på godt jysk. Men det er jo postens maskiner der ødelægger tingene! Ikke postmedarbejderne! Sådan kan man i hvert fald også dreje den :) Har du set mit billede i #65? #70 - Ja det er pænt smadret. Det mest underlige er, at der nærmest ikke er noget at se på kassen den blev fragtet i. Der er bare et lillebitte hul. Den er ikke specielt medtaget. Men flamingoen i top og bund var totalt pulveriseret. De må have nogen virkelig stærke telekinetiske evner!! Posten har dog erstattet TVet på billedet.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#72
martinbg
Giga Nørd
23-05-2013 14:22

Rapporter til Admin
#60 hør du det dagligt?!:O :D
--
Bundkort: asrock z77 extreme6 CPU: Intel 3570K Grafikkort: 2xNvidia 570 OC RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB SSD: Plextor SSD PX-256M2P 256GB
#73
Fidusen
Junior Supporter
24-05-2013 07:43

Rapporter til Admin
#54 De kunne også undlade at bringe pakkerne ud. Det er sjældent, at jeg får tilbuddet på nettet om, at få PestDK til ikke at bringe pakkerne ud. For mig er det totalt sort, at det eneste, jeg får ud af at posten kommer forbi kl 13 er, at jeg så heller ikke kan afhente pakken før dagen efter. Det er jo dobbelt-tumpet. Jeg bestiller altid så vidt muligt med en anden leverandør end PostDK. At få varen sendt med GLS til det nærmeste opsamlingspunkt, som i mit tilfælde er Bilka, hvor man kan hente pakker til kl 20 eller kl 22, er tusind gange smartere end at skulle vente en ekstra dag på PestDK. ;)
--
Kenned-1988: "Jeg har læst #0! Gider ikke sidde og læse 40 svar... " - hol.dk i en nøddeskal :)
#74
Kenz_aps
Ultra Supporter
24-05-2013 07:49

Rapporter til Admin
#73 det er derfor, at postDK fører nøjagtig samme koncept, hvor pakken kan bestilles uden omdeling, som oftest er gratis og kan afhentes på posthuset herefter. Fuldstændig samme koncept, GLS har dog typisk bare deres spots åbne i længere tid.
--
The richest man is not he who has the most, but he who needs the least.
#75
Fidusen
Junior Supporter
24-05-2013 08:23

Rapporter til Admin
#74 Ja det er da vældigt fint, men når de fleste steder på nettet jeg besøger (som jeg skrev) ikke tilbyder at få PestDK til at undgå at kørre tossekørsel med min pakke, så hjælper det jo desværre lige vidt. Sidst jeg fik en pakke leveret med PestDK var fra en onlinebutik, hvor jeg enten kunne vælge omdeling til omkring 70 kr (tror jeg) eller gratis levering til nærmeste postbutik. Jeg valgte postbutikken og tænkte "Fint! Så henter jeg den jo bare selv". Postbutikken viste sig så at være Føtex, som har længe åbent... meeeeen postbutikken har kun åbent til kl 17. Det var lidt knebent at nå til Føtex inden kl 17 i myldretidstrafikken, når jeg har noget transport også. Jeg vælger GLS fremover. Det undrer mig, at alle PostDKs gode intentioner omservice altid bliver til et eller andet "Ja enten får du pakken, når du ikke er hjemme, eller også må du afhente den inden kl 17 i en butik, der ellers har åbent til kl 20". Dafuq?
--
Kenned-1988: "Jeg har læst #0! Gider ikke sidde og læse 40 svar... " - hol.dk i en nøddeskal :)
#76
Kenz_aps
Ultra Supporter
24-05-2013 08:49

Rapporter til Admin
#75 I min optik er det pest eller kolera. Jeg så en video på Facebook florere, hvor en GLS-vogn skulle aflevere pakker til en anden vogn i lufthavnen. Det skete ved at kaste dem ind i den lastvogn, der var bakket op til. Bogstaveligt talt. Ligeså har jeg bestilt en xl2411t monitor, som skulle samles op ved et Pickup-point i Bilka. Jeg modtog en besked om, at den var modtaget, hvilket kun kan betyde, at Bilka har brugt deres håndscanner i forretningen, og at den naturligvis var fremme. Af uransagelige årsager var den væk, da jeg ankom. Den forklaring godtager jeg ikke. Nu er der rettere tale om bilkas staff og ikke GLS, men den eneste måde, hvorpå skærmen pludselig kunne blive væk, kan vel kun være hvis en medarbejder har tænkt, at den kunne han/hun da godt bruge. Jeg kan ikke se, hvordan den ellers skulle være blevet "væk", med mindre de selvfølgelig har været så ************, at de har udleveret den til den forkerte person. Ved PostDK har jeg oplevet at modtage varer i ødelagt emballage, at bestille en Iphone, hvor pakken kom uden Iphone og andre lignende sager. Jeg har altså svært ved at se den store forskel, selvom jeg godtager dit argument med åbningstiden. Ja faktisk, så var dit svar slugt råt, hvis ellers du havde undladet dit ironiske "Det er da vældig fint". Du kan jo tydeligt argumentere for din sag, men det taber en smule, når du vælger at blive lidt spydig. Jeg er skam ikke ude på at genere dig, ven :-)
--
The richest man is not he who has the most, but he who needs the least.
#77
Fidusen
Junior Supporter
24-05-2013 09:07

Rapporter til Admin
#76 Det var nu ikke min mening, at være spydig. Jeg synes konceptet om, at man kan vælge ikke at få omdelt pakken er fint. Men desværre er der en del netbutikker, der ikke videreformidler den service til kunderne (man kan ikke vælge det på deres købs-sider). Der er i alle transportvirksomheder trælse medarbejdere, der kaster med tingene og ødelægger pakkerne. Jeg forventer ikke, at PostDK er bedre end andre leverandører på det punkt. Men PostDKs service omkring åbningstider og tilbud omkring levering er skruet forkert sammen, så det ikke passer alm. folk med alm. arbejdstider imo :)
--
Kenned-1988: "Jeg har læst #0! Gider ikke sidde og læse 40 svar... " - hol.dk i en nøddeskal :)
#78
Mads7526
Elitebruger
31-05-2013 08:25

Rapporter til Admin
Jeg har lige i forbindelse med mit arbejde haft kontakt til Post DK, da vi havde en pakke som stod som tilbageholdt. Jeg ringede op samtidig med at jeg trykkede mig i kø på deres chatservice, tilfældigvis kommer jeg igennem inden for to sekunder på begge kontaktmuligheder, men pyt med det. I telefonen kommer jeg i kontakt med en meget venlig kvinde ved navn Dorte, hun kan så fortælle mig at hun ikke ved hvad tilbageholdelsen skyldes, men at pakken er blevet scannet idag og er med på omdelingen idag (hvorfor står det ikke når jeg tracker pakken)? Mens jeg har hende i røret skriver jeg tracking nummer til kamilla i chatten, hun skriver at pakken ikke kunne leveres igår, men at pakken skulle være med på omdeling idag. Hvis det passer hvad de siger, har jeg trods mange af jer, fået en god service idag :) - jeg vil anbefale at i spørger efter Dorte hvis i skal i kontakt med Post DK, jeg spurgte efter hendes efternavn, så jeg kunne vejlede jer, men det ville hun ikke oplyse. Hun tager sig tid til spørgsmål og jeg følte mig velkommen :-)
--

Opret svar til indlægget: Gentagne problemer med Post Danmark

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning