Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Extrem Ustabil Waoo / BBNord Forbindelse

Af Monsterbruger eMo | 16-06-2013 17:37 | 1625 visninger | 6 svar, hop til seneste
Hej Hol Jeg har de seneste 2 måneder haft extremt mange problemer med mit waoo / Bredbåndnord. Det startede med at jeg mistede forbindelsen ud af. Så jeg blev smidt af internettet på alle mine enheder. Jeg har haft flere samtaler med Waoo og de har sendt ny router givet instrukser i hvad jeg selv kan køre. Efter at have prøvet at koble alle pc'er fra alle wifi en heder, ps3 og tv'et. sker det stadig væk. det er lige meget hvilken enhed som er koblet på så sker det 4-8 gange på en alm hverdag. Så sent som idag er jeg røget af 22 gange. Waoo påstår det er en intern fejl og ikke noget de kan gøre ved mit problem. men jeg har forsøgt alt og har intet ændret i mit setup de sidste 16 måneder. Jeg har sågar indvisteret i en ny Switch som de også mente kunne være grunden. Alle mine kabler i huset er cat 7 med cat 7 stik. Burde jeg ikke kunne forlange en tekniker kommer ud og ser på det hele ? Ellers nogen som har nogle forslag? måske en anden udbyder ?
--
#1
Stroyer
Giga Nørd
16-06-2013 17:49

Rapporter til Admin
0# Du kan da sikkert bede dem om at sende en tekniker. Men såfremt der IKKE kan påvises fejl i deres installation kommer du selv til at betale. Hvis du er 110% sikker på at det er deres installation der er fejl i kan du jo gøre opmærksom på at du er villig til at betale for teknikerens tid, såfremt du altså ikke har ret. Jeg har haft BBSYD de sidste - jah...9år eller sådan noget. Har ikke oplevet ustabilitet en eneste gang, og det er altså på forskellige lokationer. Jeg kunne ikke på noget som helst tidpunkt finde på at skifte udbyder - mest af alt fordi der ikke er andre som tilbyder fiber i området. xDSL er dødt! Jeg ville kontakte dem igen og måske snakke med lidt større bogstaver, dog stadig i en venlig tone og forlange at de foretager sig et eller andet. Men du skal self. være opmærksom på at det kan give bagslag i form af en regning, såfremt de finder problemer i din installation. Jeg vil så samtidig foreslå at køre til Harald-Nyborg og købe 2 nye Cat5e kabler, en som du smider mellem fiberboksen og routeren(kender ikke dit setup?) og en fra routeren til en eller anden computer. Hvis du så stadig bliver smidt af, så prøv at fjerne routeren, og kobl en maskine direkte på fiberboksen, stadig med kablet fra Harald-skrald og se så om problemet stadig er der. Hvis det er tilfældet så er der jo et problem med deres installation. /mvh
--
IDGAF!
#2
Kantoz
Monster Supporter
16-06-2013 18:01

Rapporter til Admin
0# har du prøvet at kun have en pc'er koblet på direkte til fiberboksen udenom din router, switch mv. således fiberboks -> netværkskabel -> pc Hvis fejl med at du smides af her - test med min. 2 pc'er. så lyder det som en fejl fra deres side.
--
Hvis det ikke virker, brug da ikke vold! - Men en større hammer! :-)
#3
eMo
Monsterbruger
16-06-2013 22:04

Rapporter til Admin
#1-2 gode råd. jeg forsøger lige begge dele. Takker!
--
#4
Stroyer
Giga Nørd
18-06-2013 11:15

Rapporter til Admin
3# Er du kommet videre? /mvh
--
IDGAF!
#5
Martin.v.r
Ultra Supporter
18-06-2013 11:22

Rapporter til Admin
jeg køre trådløs på alle mine pcer i huset til hvors egen Cisco linksys. har ikke haft problemer med mit Waoo. men det her er så i mitjyland
--
OVERCLOCK Det er lige mig
#6
tolagarf
Monsterbruger
18-06-2013 11:32

Rapporter til Admin
Har selv WAOO via SydEnergi, eneste problem jeg havde engang, hvor jeg var offline i 2 uger, fordi en mand fra ARKIL lige rev 2 kilometer fibertråd i stykker, da de skulle skyde et andet kabel under i hovedvej hehe. Det blev de ikke så populære på! Men tilbage til topic, så vil jeg også sige, at test din forbindelse ved at kun have en enkelt PC tilsluttet direkte i boksen. Hvis din forbindelse er stabil, ja så ved du jo hvor problemet ligger. Pas også lige på med at bruge CAT7 kabel fra din boks til din router, jeg har selv oplevet at et CAT6 kabel fik routeren til at hoppe mellem 10 og 100 mbit konstant, fordi den ikke kunne kommunikere korrekt med boksen. Brug altidens det kabel der medhører til routeren, ellers brug bare et CAT5e.
--

Opret svar til indlægget: Extrem Ustabil Waoo / BBNord Forbindelse

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning