Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Komplett og fortrydelsesret

Af Gæst komplet | 16-11-2014 19:08 | 5557 visninger | 36 svar, hop til seneste
Hej HOL, købte mig et grafikkort, men har fortrudt købet og købt mig et andet, også hos Komplett. Nu ønsker jeg at sende varen tilbage og har oprettet mig en retursag. Hvad er jeres erfaringer med Komplett? Jeg må indrømme at have haft kortet i brug i en månedstid, men ham i chatten sagde jeg bare skulle afstøve med noget trykluft, så kunne de ikke se det. Så længe det ikke lader til at have været i brug. Nogen idé hvor strikse de er? Kan jeg tage kortet til Hvidovre i stedet og få en til at kigge på det, inden jeg sender det til Komplett og får af vide det ikke er godkendt? Det nye kort er også købt gennem dem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Cali
Elitebruger
16-11-2014 19:14

Rapporter til Admin
Sakset fra deres hjemmeside: Fortrydelsesret Når du handler på nettet og hos www.komplett.dk[...] har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, hvis du fortryder købet og derpå returnere varen til os. 45 dages returret gælder for alle privatpersoner og har de samme betingelser som den almindelige fortrydelsesret på 14 dage Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, og det vil fremgå i bestillingsforløbet. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt på én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti på ordren. Så umiddelbart burde du kunne sende det retur, som en fortrydelsessag.
--
#2
komplet
Gæst
16-11-2014 20:07

Rapporter til Admin
Der er også blevet oprettet en fortrydelsessag, men gutten i chatten spurgte om det var taget i brug, og så svarede jeg ærligt det var det og de så ikke kan tage i mod det. Bagefter skrev han jeg bare kunne afstøve det, så kunne de ikke se det var taget i brug, så burde teknisk set ikke have muligheden for at sende tilbage, så spørger om andre har været ude for det samme og fået alle penge retur for at købe et andet kort.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
michaelp
Mega Supporter
16-11-2014 20:25

Rapporter til Admin
#2 Det lyder skummelt? Så komplett skulle nægte returretten på 45 dage, hvis du har taget det i brug? Denne tråd kan være guld værd for dem som troede de kunne gennemføre GTA V på PC med det nye GTX980 og så aflevere det efter 44 dage ;) LOL
--
#4
Azakiel
Skribent
16-11-2014 20:34

Rapporter til Admin
#3 Det kan meget vel være i forhold til om de skal afskrive værdi på kortet eller ej, i forhold til de nye EU regler der kom tilbage i juli
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet
#5
EQuiNoX
Junior Nørd
16-11-2014 21:46

Rapporter til Admin
#3 i følge de købeloven har du lov til at afprøve din vare men ikke tage den decideret i brug. Nu siger manden jo selv han har brugt kortet i en måned, og det må vel siges at være taget i brug. Kunden kan så stadig vælge at returnere det, men her er det så helt op til forhandleren om der skal afskrives værdi på varen, og hvor meget der skal afskrives.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#6
thomsen48
Semibruger
17-11-2014 08:41

Rapporter til Admin
Komplett er nok den mest fleksible netbutik der findes, forstået på den måde at de ofte vælger at hjælpe dig selvom det ikke er 100% efter bogen. Hvis dine egne intentioner er gode og ikke direkte forsøger at snyde dem, så kan det godt lade sig gøre. Nu skriver du jo at du har brugt det en månedestid, så den er ikke helt i orden længere. Men gør som de skriver med en støve den af, så den ser helt ny og ubrugt ud. Hvis du gør det, så er der ingen der kan se den har været brugt.
--
#7
michaelp
Mega Supporter
17-11-2014 08:58

Rapporter til Admin
#5 & #6 Ok, korrekt, der er lige forskellen i "at bruge" og "at prøve". Personen har erkendt der er taget i brug, så han har ingen returret uden at han omgås håndteringen og support glemmer han ringede, så kan den nok gå som være afprøvet ;)
--
#8
ToFFo
Guru
17-11-2014 09:13

Rapporter til Admin
#2 - Du har forhåbentlig ikke fået at vide, at de ikke kan give dig penge tilbage. For så er de da fulde af lort. De har 45 dages fortrydelsesret og sådan er det. Det er sgu noget de selv har valgt. Du kan godt tage kortet med til deres Pick up Point i Hvidovre men det får du intet ud af. Der er ikke returmedarbejdere i Danmark. Alle retur produkter sendes til Sverige, hvor de undersøges og viderebehandles. Der er gratis returfragt også. Så du skal bare skrive til kundeservice at du gerne vil have en returlabel til at printe. Har du ikke printer, så bed dem sende en udskrevet label med posten. Husk at skrive dit returnummer. Returnummer får du, når du har oprettet retursagen på hjemmesiden. Jeg tror du har fået fat i en af de nye kundeservice medarbejdere hvis du får at vide at du ikke har returret fordi du har prøvet produktet. Det er jo bullshit af værste skuffe, og jeg ved at den kundeservice ansvarlige ville få et chok hvis han læste det. #7 - Så du siger at forskellen på at prøve og tage i brug er, om man siger man har prøvet eller brugt det? "Jeg har prøvet et produkt i en time" - Returret "Jeg har brugt et produkt i en time" - Ingen returret Mener du det? Tror ikke den holder i en evt. sag, hvis kundeservice argumenterer med, at kunden har brugt det forkerte ordvalg. Så hvis man prøver produktet nonstop i 44 dage, og sender det ind uden at sige andet, så er det også kun prøvet, så længe man ikke siger "bruge"? Der er jo ingen tegn på slid på fx et grafikkort, efter det har kørt så længe. Med mindre man har en mega støvet maskine.
--
Kend dine rettigheder ved reklamation. Spørg RMA-hjælpen. Det er gratis. https://www.facebook.com[...]
#9
komplet
Gæst
17-11-2014 12:16

Rapporter til Admin
Vil bare sige alt udstyr er nyt. Helt ny maskine samlet selv, så intet støv i maskinen. Da jeg hev den ud i går kunne jeg end ikke se der var støv på den, men det var også et hurtigt kig på overfladen af den. Har i dag fået afstøvet den og håber de tager imod den. Ingen intention om at snyde, jeg skulle bruge et kort og det jeg skulle have var udsolgt, så måtte købe et alternativ. Jeg køber det nye kort igennem dem alligevel. Håber de er så fleksible som folk skriver. Har gjort mit bedste for at afstøve det med noget trykluft. Har ikke turde køre nogen former for klud henover, så håber det går an.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
Karsten S
Ny på siden
17-11-2014 12:34

Rapporter til Admin
Jeg afleverede en PSU retur efter ca. 40 dages brug, den gik igennem uden problemer. Kontaktede dem kun fordi, at "returnering for kreditering" muligheden var væk under ordren, selv om der ikke var gået 45 dage. Fik at vide det var en fejl, og det skete en gang imellem. Vedkommende oprettede en retursag manuelt og mailede mig de nødvendige ting :)
--
#11
ToFFo
Guru
17-11-2014 13:11

Rapporter til Admin
#9 - Du skal nok få den krediteret. For det første så skal de gøre det, hvis den ikke bærer tegn af at være brugt. For det andet, så er den jo i perfekt stand. Så med mindre du har lagt en ordentlig dej i emballagen, så skal den nok gå igennem uden problemer.
--
Kend dine rettigheder ved reklamation. Spørg RMA-hjælpen. Det er gratis. https://www.facebook.com[...]
#12
komplet
Gæst
17-11-2014 19:33

Rapporter til Admin
#11 Det kunne være jeg skulle have undladt at gøre det. Nå, for sent nu, den er sendt afsted. Hvor længe har folk ventet på at blive krediteret? Venter spændt på at bruge mit nye grafikkort jeg modtog i dag.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
ToFFo
Guru
17-11-2014 19:43

Rapporter til Admin
#12 - Først går der omkring 3-5 dage før din forsendelse overhovedet bliver inspiceret. Dernæst bliver det kortvarigt testet og så vil det blive godkendt til kreditering. Når det sker, går der yderligere (op til men sjældent meget mindre end) 10 bankdage, før pengene står på din konto.
--
Kend dine rettigheder ved reklamation. Spørg RMA-hjælpen. Det er gratis. https://www.facebook.com[...]
#14
komplet
Gæst
17-11-2014 20:09

Rapporter til Admin
Hvornår de står på min bankkonto er underordnet for mig, er bare interesseret i at vide hvor længe der går før det bliver godkendt til kreditering, men lader til jeg skal regne med 4-6 dage så? Skal bare have det godkendt så jeg kan smide det nye kort i, så kan pengene bare komme når de har lyst.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
ToFFo
Guru
18-11-2014 10:29

Rapporter til Admin
#14 - Jeps. Du kan godt regne med 4 dage. 6 dage burde det ikke tage, når det bare er et grafikkort. Jeg kender deres testrutiner ud og ind og jeg ved, at det ikke testes mega grundigt. Det skal bare inspiceres fysisk, så testes om det kan give billede. Så antages det, at det intet fejler. Bonusinfo: Jeg fik en vare godkendt til kreditering d. 12/11-2014 og pengene står på min konto i dag d. 18/11-2014.
--
Kend dine rettigheder ved reklamation. Spørg RMA-hjælpen. Det er gratis. https://www.facebook.com[...]
#16
fred2961
Ultrabruger
18-11-2014 10:47

Rapporter til Admin
Jeg har her for nylkig oprettet en rma på et headset hvor jeg micen var gået i stykker. fik pengene tilbage efter nogle dage så jeg er godt tilfreds med komplett
--
#17
Activity
Junior Nørd
18-11-2014 10:51

Rapporter til Admin
Folk skriver det sikkert, men IGEN, læs nu på deres hjemmeside, den er rigtig god og der står alt hvad ud skal vide. erfaringer, ja jeg har sendt over 10 ting retur jeg har haft i brug, og det er lige meget, bare alt er som nyt og alt er intakt. De har måske den bedste fortrydelsesret og selvom mine ting har været i brug har der aldrig været problemer. Opret du bare en fortrydelses sag så går alt vel. :D
--
i7 3770K @ 4.2Ghz 16GB DDR3 1600 9-9-9-27 2 X EVGA GTX 660 ti SC+ 3gb SLI Setup
#18
michaelp
Mega Supporter
18-11-2014 11:55

Rapporter til Admin
#8 Jeg siger at hvis du har BRUGT det i 4 uger, så har du forsøgt at tage røven på andre, er det hvad du mener eller vil du bare misforstå og vildlede andre? eller misforstod du bare #0's Jeg må indrømme at have haft kortet i brug i en månedstid
--
#19
Peder
Semi Supporter
18-11-2014 12:18

Rapporter til Admin
Jeg ville ønske du ikke kunne få det retur, da der jo ikke på så mange dage er tale om at prøve, men at bruge. Jeg er dog bange for at det kommer til at gå igennem og du får pengene retur, desværre.
--
Not working is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If thats not the case, be more specific!
#20
Lasse
Gæst
18-11-2014 21:57

Rapporter til Admin
#19 Kan du ikke være ligeglad når det alligevel bliver solgt som demovare? Komplett kan jo bare lade være med at yde 45 dages returret hvis de mener det er et problem. Jeg synes det er god service, da 14 dage ikke altid er nok for folk der har travlt med arbejde og familie. Det er en af grundene til jeg handler der. Satte de det ned til 14 dage, kunne jeg finde mange andre steder jeg lige så godt kunne handle, som ofte endda er lidt billigere..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
Kasperkk
Giga Nørd
19-11-2014 06:58

Rapporter til Admin
#20 Hvem siger det bliver solgt som demovare?
--
HO, HO, FUCKING HO!
#22
michaelp
Mega Supporter
19-11-2014 09:07

Rapporter til Admin
#20 Det her er et forum hvor der er mindst 13 årige som køber ind på forældres kreditkort, så du skal nok få en lidt anden tankegang om brug og personerne som køber. Du kan have unge som køber og i 44 dage prøver alt muligt og så får det sendt retur. Og #21 De sælger skam kun som DEMO, hvis de kan tydeligt se at æske eller andet ikke kan sælges igen som nyt. Så der har du vist heller ikke meget erfaring med køb af demo produkter.
--
#23
Peder
Semi Supporter
19-11-2014 09:10

Rapporter til Admin
#20 Nej. Den bliver ikke solgt som demo - men som nyvare. Jeg gider personligt ikke have en 44 dage-brugt vare.
--
Not working is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If thats not the case, be more specific!
#24
ToFFo
Guru
19-11-2014 10:42

Rapporter til Admin
#23 - Nej den blvier solgt som demovare. Når en returvare er blevet behandlet hos Komplett bliver den lagt i 1 af 3 grupper. Ny, demo eller defekt. Hvilke produkter der kommer hvorhen siger sig selv. Demo er til ting der har været brugt. Ja, faktisk bare åbnet. Så snart emballagen er brudt, har du ingen anelse om, om varen har været prøvet eller brugt. Det kan sagtens være, at en kunde lige når at bryde et stykke tape (forsegling) og så fortryder køb, uden at have rørt grafikkortet. Men det kan du jo ikke se på produkt/indpakning. Ligesåvel som at kunden kan have hardcore gamet i 40 dage. Du kan ikke se det på produktet. Kan godt forstå du ikke vil have en brugt vare. Men du kan med 100% sikkerhed IKKE mærke forskel på varen hvis det fx er en processor eller lignende, som ikke viser tegn på at have været brugt. Hvis du ikke kan SE forskellen så ville du jo ikke ane om varen havde været i brug. Så ville du tro du havde købt nyt, og du ville være godt tilfreds med købet. Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af.
--
Kend dine rettigheder ved reklamation. Spørg RMA-hjælpen. Det er gratis. https://www.facebook.com[...]
#25
michaelp
Mega Supporter
19-11-2014 11:57

Rapporter til Admin
#24 Nu har det været bragt op i TV, at elgiganten, mobil butikker og andre sælger brugt som nyt, og det er også selv om det har været åbnet og brugt. Jeg har da selv fået en mobil med software og tvkort som var åbnet, og et BTrs232 kort med retur seddel fra køber om fortrydelse, så fortæl ikke brugte vare sælges som demo. Går den , så går den, også i butikkerne. Så du må gerne tro andet men virkeligheden er dog en anden end den du håber er sand.
--
#26
Peder
Semi Supporter
19-11-2014 12:02

Rapporter til Admin
24 Det er muligt at de dårligste demo-varer, bliver placeret her. Resten, og det garanterer jeg dig ikke er under 90%, bliver solgt som nyvarer. Hvordan skulle de kunne klare den økonomiske byrde det er at slå 10-20% af en demovare, når fortjenesten tit ligger under 10%? Skulle de så bare sætte til, så snart folk ikke gider gøre deres forarbejde ordentligt og bare køber og returnere? Evt. efter 44 dage. Nej du, alt der ikke direkte bærer præg af brug eller mangler ting i pakken bliver solgt som nye. Det er et fact.
--
Not working is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If thats not the case, be more specific!
#27
komplet
Gæst
20-11-2014 11:29

Rapporter til Admin
#19 - Jeg fik desværre pengene retur i dag, så alt gik vel og Komplett driver en lækker butik, sikke en skam.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
gasolin
Guru
20-11-2014 12:22

Rapporter til Admin
God kundeservice er vigtigt, derfor er firmaer som evga,komplett og b.la logitech populær, det er dejligt med 45 dages returret og fri fragt frem og tilbage hos komplett. Dog virker det underligt for mig at man ikke må prøve,bruge varen i de ca 45 dage og så returenere den så frem varen er i samme stand som da man fik den for man hele beløbet tilbage, for det vel de færreste der har et produkt i f.eks sin pc i 2 timer og venter 1 månede med at bruge sin returret. Jeg har handlet hos av-connection (forstærker) jeg sendte den uden omdeling med post dk og de fik den meget tideligt dage efter jeg sendte pakken, de har trods det jeg brugte den i 2 dage give mig det fulde beløb tilbage som forstærkeren kostede, så frem varen er i dårligere stand kan de reducere den pris som man for tilbage ifølge købeloven, b.la webhallen har fundvare i forskellige klasse mener der er 4 klasser hvor fyndvare 1 er den bedste, som priserne på varene også afspejler sig og man kan derfor være hedlig at få en fyndvare meget billigt. Mindes en herinde som fik et R9 290X til 1400kr, det billigt også selv om det var et ref kort og det var fyndvare 3 eller 4
--
#29
ninjastyle
Gigabruger
20-11-2014 16:12

Rapporter til Admin
Spørgsmål til trådstarter, "hvorfor er du annonym?" Er det fordi du inderst inde ved, at du er lidt ærgerlig at høre på?
--
Intel G3258 @ 4.5Ghz - Gigabyte GA-Z97N-GAMING 5 - 8GB HyperX Fury DDR3 1866MHz - MSI GTX480
#30
michaelp
Mega Supporter
20-11-2014 17:39

Rapporter til Admin
#29 Han ved ikke at komplett allerede havde givet ham et nyt "brugt" kort ved det nye køb. Så skaden er nok ikke så stor som alle får det til at lyde, når komplett selv nok skal løse gensalgs problemerne og give kunderne nogle åbne pakker som er i lukket folie igen, for det er jo ikke svært at gøre for dem. Så alt er ok, vi får alle gensalgs produkter som nye, det hele kører i en stor cirkel, når det sker, så sker det jo for de fleste på et tidspunkt.
--
#31
ToFFo
Guru
20-11-2014 17:47

Rapporter til Admin
#25 - Jeg har arbejdet hos komplett i 2 år. Det jeg siger, er ikke noget jeg hiver ud af luften... Jeg kender deres rutiner ud og ind og jeg ved, at de ikke sælger brugte varer og kalder dem nye.
--
Kend dine rettigheder ved reklamation. Spørg RMA-hjælpen. Det er gratis. https://www.facebook.com[...]
#32
kikophil
Monsterbruger
20-11-2014 21:05

Rapporter til Admin
Hmm.. At Komplett skriver, at du bare kan støve HWèn af, og sende den retur efter en hel måned, giver mig et helt andet syn på dem end dèt, jeg havde i forvejen!. Det betyder jo, at varen blot bliver udsendt igen - som ny vare til næste kunde, og hvor mange gange kan dette så blive ved "teoretisk" :). Det bliver jo til en brugt vare over en del måneder (teoretisk). De 14 dages fuld returret er jo lavet af en vis grund!. Alt andet derudover vil jo automatisk være et minus overfor den næste kunde til samme vare i rækken! :( Nææææ - det overordnede problem er stadigvæk! - at varerne ikke bliver ordentligt testede før afsenbdelse fra fabrikanterne!. Det er og bliver kunderne der er forsøgsdyrene - og sælgerne/importørerne der så evt. står med resten af reklamationsproblemerne, hvis de fortsat vil kunne sælge/distribuere varen til deres individuelle kunder !. Hvem kan tjene på gynger/karuseller - hvis ikke kunderne er tilfredse?. Mvh. - Kim
--
#33
ToFFo
Guru
20-11-2014 21:48

Rapporter til Admin
#32 - Se #24. Hvis du ikke tror på det, så se #31. Hvis du stadig ikke tror på det... Bare ærgerligt.
--
Kend dine rettigheder ved reklamation. Spørg RMA-hjælpen. Det er gratis. https://www.facebook.com[...]
#34
kikophil
Monsterbruger
20-11-2014 22:15

Rapporter til Admin
#33 - fint nok at du har arbejdet ved Komplett. Jeg fornægter så heller ikke dine erfaringer hermed, men forholder/argumenterer blot i forhold til de øvriges erfaringer med Komplett :) Al respekt imidlertid for et forsvar overfor et firma man har arbejdet i - vel at mærke med de ting man kender til!. Selv har jeg intet personligt at skælde Komplett ud over, men da andre jo tydeligvis har, er det åbenbart en "Mexican stand off" ? :) Med andre ord - ord mod ord (ikke mine)!. Herudover bør du nok være forsigtig med, at forsvare en købers oplevelser i et firma der har mange sælgere!. Du kan jo på intet tidspunkt stå inde for, hvad andre sælgere skulle ha` dummet sig med - not :) Men det er så en ganske almindelig fejl rigtig mange eks. medarbejdere "påtager" sig... Mvh. - Kim
--
#35
ToFFo
Guru
21-11-2014 17:05

Rapporter til Admin
#34 - Nu svarede jeg sådan set også bare generelt. Jeg kan jo ikke gå ind og overvåge den enkelte kundes oplevelse. Der blev firkantet skrevet at de sælger demovarer som nye. Som om det var rutine. Det afkræfter jeg så bare med min erfaring. At der sker fejl, kan jeg ikke afvise. Men rutinen er blot, at demovarer sælges som demovarer :)
--
Kend dine rettigheder ved reklamation. Spørg RMA-hjælpen. Det er gratis. https://www.facebook.com[...]
#36
kikophil
Monsterbruger
21-11-2014 19:11

Rapporter til Admin
#35 :) Nu ved jeg jo, at du er en ærlig og forstandig mand, så mit indlæg var absolut ikke til negativ kritik af dig :) Jeg skrev det blot som en advarsel, da jeg selv har siddet i samme situation, hvor jeg efter i mange år, at ha` været chef i et stort firma, til tider måtte ta` mig selv i, at forsvare andre ansattes etik/morale (i ren firma loyalitet) - hvilket du jo selvf. ved, ikke kan lade sig gøre i de fleste situationer. Her taler vi jo om de episoder hvor den enkelte ansatte har "frit spil" til evt. dumheder (etik/morale) :( , og det kan man jo ikke altid (sjældent) ha` styr på, i en hyperaktiv virksomhed. Så skulle samtlige ansatte lyd/video overvåges, og det ville i sig selv være ret så omkostningsfuld, samt gøre det ret besværligt at finde medarbejdere :) Og ellers har du da ganske ret i, at demovarer sælges som demovarer, hvilket så igen betyder, at det enkelte firmas egne regler samt evt. lovgivning på området er bestemmende for hvilken "service" forbrugerne kan forvente/kræve på dette område. Alfa/Omega - det er nok de færreste kunder der gennemlæser alt, der står med småt - og derfor ligger disse kunder jo faktisk ofte som de selv reder, hvilket så til gengæld holder disse tråde/sites i live :) Fortsat god dag /Kim
--

Opret svar til indlægget: Komplett og fortrydelsesret

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning