Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Cybercity?Telenor=langsommere ??

Af Gigabruger Quasimodo | 25-11-2009 19:08 | 4498 visninger | 33 svar, hop til seneste
Efter at ovennævnte ændring er sket, kan jeg via Speedtest.net, se at min hastighed er gået væsentligt ned. Førhen downloadede jeg med lidt over 14 Mb/s, nu er det "kun" lidt over 10 Mb/s, begge trådløst. Jeg har prøvet med "tråd", og det er samme sag procentvis. Er der nogle, der har en naturlig forklaring ? Mvh. Quasimodo
--
Errare Humanum Est
#1
Nova
All-Star
25-11-2009 19:19

Rapporter til Admin
Hvilken forbindelse har du?
--
Sometimes you drink the milk, sometimes the milk drinks you.
#2
Quasimodo
Gigabruger
25-11-2009 19:30

Rapporter til Admin
Det er en 20/1,5 forbindelse.
--
Errare Humanum Est
#3
bzRo
Gigabruger
25-11-2009 19:40

Rapporter til Admin
Jeg har selv en 15/2 fra telenor(CC), og der er intet sket. Men hvis det fortsætter, så sæt din forbindelse ned, da de ikke decideret lover dig 20/1.5 mb/s forbindelse. Jeg gjorde selv det samme, da de ikke kunne levere en stabil, lav-ping 20/2 forbindelse pga. kobberledningerne i min lejlighed/fra centralen/whatever. :) Evt. prøv at hent fra en hurtig side, og se om den siger det samme, eller om det bare er "speed-testen" der fucker dig rundt. //bzro *EDIT* kan de min hastighed på speedtest.net er hele 1-2mbit lavere i DL, og 0,5mbit lavere i upload, selvom min hastighed passer fint når jeg f.eks. henter spil-demoer osv.
--
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3ghz | XFX GeForce 8800 GT 512mb | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Corsair TWIN2X 2048mb PC6400 | Raptor 36,7GB 10000RPM
#4
Quasimodo
Gigabruger
25-11-2009 19:44

Rapporter til Admin
Jeg har både prøvet Telenor og TDC hastighedstest, og det gi'r det samme. Jeg vil her i weekenden prøve at gå stikforbindelserne igennem, og evt. prøve et andet adsl-modem for at indkredse problemet.
--
Errare Humanum Est
#5
Quasimodo
Gigabruger
25-11-2009 20:32

Rapporter til Admin
Jeg fik lige den lyse idé, at se på status for min forbindelse, og den viser at jeg kun har lidt over 12 Mb/s downstream, og lidt over 1 up... Så et eller andet er der hændt, nu skal jeg bare hitte ud af hvad !!
--
Errare Humanum Est
#6
tewic
Elitebruger
26-11-2009 20:13

Rapporter til Admin
Evt. forsøg at resette og genkonfigurere din router, hvis dette ikke hjælper på den hastighed som routeren trainer op med så giv da telenor et kald og hør dem af hvad der evt. kan være galt.
--
#7
Quasimodo
Gigabruger
26-11-2009 20:20

Rapporter til Admin
Der er åbenbart problemer med min WAG300N, for da jeg satte Zyxel'en på så var der fuld hammer på igen. Nu kører det 17,5 down og 1,74 up, og det er jo til at leve med ;-) Mvh.
--
Errare Humanum Est
#8
Mig :?)
Ny på siden
26-11-2009 20:47

Rapporter til Admin
Testen med internet skal fortages med internet stik :)
--
#9
christian jensen
Superbruger
26-11-2009 20:55

Rapporter til Admin
Har samme problem bare med WAG160N. Ikke fundet løsningen endnu så håber nogen har en ide denne tråd
--
#10
Quasimodo
Gigabruger
27-11-2009 08:35

Rapporter til Admin
# Mig :?) Det er den også gjort, ""Jeg har prøvet med "tråd", og det er samme sag procentvis."" Mvh
--
Errare Humanum Est
#11
JustOne
Junior Supporter
27-11-2009 09:23

Rapporter til Admin
vores linie er osse blevet langsommere,vi startede med 8Mbit og så er det ellers gået ned af bakke 6Mbit så 5Mbit så 4Mbit og nu kun latterlige 3Mbit og hva fanden kan man så lige bruge det til? :( så hold jer langt væk fra telenor(cybercity)da det er noget rigtigt lort de leverer,savner sq mit gamle tele2 net det fungede sq bare!! hurra for fiber tilmeldings blanketten fra sydfyns el :)
--
Asus M3A-32-MPV-Deluxe wifi,Phenom 9850,2xSaphire 3870,4GB crucial Ballistix Tracer ,Skærm 1XSM245B 2XSM245b plus.
#12
Quasimodo
Gigabruger
27-11-2009 09:34

Rapporter til Admin
Nu er jeg ellers meget tilfreds med Cybercity (Telenor), jeg syn's bare at det er mystisk at efter skiftet, så kan jeg kun få fuld hammer på forbindelsen med det "originale" udstyr. Mvh.
--
Errare Humanum Est
#13
ronni
Gæst
27-11-2009 09:36

Rapporter til Admin
Offtopic : Er jeg den eneste her der har haft problem den sidste uge, med at telenor internet pludselig går ned, og så er nede i ca 8 timer? ( MEGA belastende ) sket 2 gange indenfor 3 dage nu! overvejer seriøst at sige det op... Havde INGEN problemer de første 2 -3 mdr overhovedet!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
Nevermind
Gæst
27-11-2009 18:31

Rapporter til Admin
Arbejder for Telenor, og hvis jeg havde 5 kr. for hver gang jeg havde hørt det argument om at "det er også efter i har skiftet navn problemet er opstået" så kunne jeg vist godt holde ferie året ud :) Der er IKKE ændret noget teknisk på telefoncentraler, kobberkabler eller noget som helst andet der kan medføre at din ADSL-forbindelse er blevet langsommere (og heller ikke på at du har støj på din fasnet, at mobilsignalet er blevet en kvart streg svagere i Vester Uggerløse skov, eller at mailen til Moster Oda ikke når frem når du har skrevet hendes mailadresse NÆSTEN rigtigt :)) Hvis du tænker dig en lille smule om kan du nok også godt regne ud at fejlen ikke ligger i udbyderens navneskift når der ikke er problemer med en anden router :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
Onmymind
Gæst
27-11-2009 18:51

Rapporter til Admin
#14 Shit hvor er du bare plat,,, kender personligt mange som kun har problemer med telenot, flere af dem kan endda ikke bruge deres ip telefoni efter en opgradering hvor systemet skulle være bedre,, no nej de sætter bare hastighederne yderligere ned på folks bredbånd, nogle har fået deres forbindelse nedgraderet flere gange uden resultat, det virker bare ikke mere, totalt ubrugelig ip telefoni og ustabilt internet, magen til ragelse finder man ikke andre steder,...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Nevermind
Gæst
27-11-2009 19:02

Rapporter til Admin
#15 - Jeg benægter ikke folk oplever problemer, der er utilfredse kunder hos alle selskaber - nogle mere berettigede end andre. Jeg siger bare at det ikke har noget at gøre med at selskabet har skiftet navn.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Beta406
Bruger Aspirant
27-11-2009 19:19

Rapporter til Admin
da mit net skiftede til telenor fik jeg 9mbit/765kb/S fra 4mbit helt gratis uden pris ændring
--
#18
syncmarster
Ny på siden
27-11-2009 19:23

Rapporter til Admin
Jeg har en 10mbit og når jeg laver en hastighedstest er der 8.23mbit i download. Det mener jeg er ok når det er udført over en trådløs router og et telenor modem.
--
To stk. En stationær og en bærbar.
#19
Quasimodo
Gigabruger
28-11-2009 12:45

Rapporter til Admin
# Nevermind Tak for din venlige og imødekommende tilbagemelding. Som jeg også skrev, så har jeg ikke før haft noget at udsætte på mit tilhørsforhold til Cybercity/Telenor. Det har altid fungeret upåklageligt, samt de få gange der har været noget har man altid ??, fået en høflig og professionel betjening. Men det er da rart at få den insiderviden, om at det næsten altid er kunden der tar fejl. Med venlig hilsen
--
Errare Humanum Est
#20
Goafisken
Gæst
28-11-2009 13:06

Rapporter til Admin
Er os gammel cybercity kunde men efter de blev sammenlagt mistede jeg sådan ca 10mbit af min forbindelse og det måtte jeg så selv finde ud af. Ringede og sagde: at det ikke kunne være rigtigt men arghh de sagde bare at de satte min forbindelse ned til 10mbit. +lig kommet meget støj på min linie. Hele humlen er vil: Giv mig gode gamle cybercity tilbage...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
JustOne
Junior Supporter
28-11-2009 14:16

Rapporter til Admin
#14 det passer sq ikke at de ikke har ændret noget,for hvorfor skulle jeg så lige pludselig ha skiftet ganske udemærket fungerende og stabilt hardware ud og så blive tvunget til at bruge noget billigt ustabilt l..t fra toppen af en møding som kommer fra zyxel?,hvad nu hvis i istedetfor fokuserede på at leverede en ordenlig og stabil internet linie og service istedet for at komme med alle de latterlige unskyldninger med at problemet kun kan være ude ved kunden!,og ta så f.....n den telefon man ringer til jeres support!.
--
Asus M3A-32-MPV-Deluxe wifi,Phenom 9850,2xSaphire 3870,4GB crucial Ballistix Tracer ,Skærm 1XSM245B 2XSM245b plus.
#22
smatso
Gæst
29-11-2009 21:18

Rapporter til Admin
Cybercity har udelukkende skiftet navn til Telenor, når det kommer til kunderne, udstyr etc. Alt andet er det samme som før. Når Telenor skriver at de har fremtids sikret udstyr på central, er det ikke deres eget udstyr, men TDC udstyr da Telenor ikke har en central tæt nok på og derfor istedet lejer sig ind hos TDC, ganske som alle andre udbydere. Så kort og godt, alt hardware fra CyberCity er det samme som der er i burg under Telenor, det er de samme medarbjere, etc. Der er blot flere supportere nu og der er åbent i længere tid end før. 95% af alt brok i denne tråd er uvidendehed. Intet galt i det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
Richard
Gæst
13-12-2009 23:47

Rapporter til Admin
Internet og mail har næsten været værdiløst efter Telenor har taget over fra Tele2. Når det endelig virker er hastigheden det halve af tidligere. Hvad fanden er det for noget lort de har lavet ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
Lars.1979
Elitebruger
13-12-2009 23:58

Rapporter til Admin
Er selv skiftet fra Telenor til Yousee, begrund af min linje var for ustabil "20/2" Havde den i 8 måneder hvor hvis jeg hentede filer som tog over 1 time at hente, pludselig var uden net fordi min linje døde. Deres support er ikke ret god og det var lige meget om de kaldte sig Telenor eller Cybercity. Deres telefon support er for at sige det mildt det rene lort....tumper som ingen IT uddannelse har og sender en videre hele tiden fordi de ikke kan svare på simple spørgsmål. Jeg bor inden for 500 meter af en central og deres lort kunne stadigvæk ikke levere. Mit råd er tag yousee. Prisen er den samme og det er klippe stabilt. "Yousee support har åben lørdag og søndag :D" Og nej jeg arbejder ikke hos Yousee :)
--
#25
Eldrup
Supporter Aspirant
14-12-2009 00:54

Rapporter til Admin
Jeg har sgu aldrig haft dårlige oplevelser med Cybercity / Telenor. Og jeg har været kunde stort set siden de først tilbød ADSL. Og det er efterhånden ved at være mange år siden ;) For nyligt fik jeg gratis opgraderet fra 10 til 20MBit. Alle kan ha' uheldige eller dårlige oplevelser. Antallet af utilfredse TDC (YouSee?!) kunder er en del højere end alle andre selskaber. Mange af Cybercity / Telenors problemer er direkte forårsaget af TDC teknikere. Det er nu engang desværre dem der står for vores net når det kommer til stykket. Da jeg fik installeret nettet i denne lejlighed, var det over en uge forsinket pga. TDC teknikeren havde travlt, og nogle stik sad forkert i en central i nærheden, så stikkene i min lejlighed var ikke aktive. Så må man ellers bare pænt vente på at TDC får fingeren ud af røven og får ordnet det. Det skal nok blive sjovt når de skal til at levere fibernet til os. Puha det bli'r nogle hårde år vi går i møde! I det mindste går jorden under i 2012! .... :D
--
Core i7 860 - Intel DP55KG Extreme Series - 8GB Corsair Twin3X 1333MHz - XFX GTX295 & 9800GTX+ - OCZ 60GB SSD - 2x1TB Seagate - Samsung 2233RZ 120Hz
#26
Lars.1979
Elitebruger
14-12-2009 09:38

Rapporter til Admin
#25 Nu er det jo sådan at grunden til yousee har flere utilfredse kunder er jo kun fordi de har langt flere kunder end de andre selskaber. Hvis der var lige mange kunder i hvert selskab ville de ikke være dem med flest utilfredse kunder.
--
#27
Quasimodo
Ultrabruger
14-12-2009 12:00

Rapporter til Admin
Så har jeg med kvalificeret hjælp af en bruger herfra (J...M...) fået løst problemet. Det viser sig at efter at min forbindelse blev opgraderet til 2 down, så kunne min Linksys ikke følge med, idet den ikke understøtter annex-m. Som følge af det blev både min up- og download forringet. Jeg har så efterfølgende købt en anden Zyxel m/trådløs, som understøtter annex-m; den er så bare a p.i.t.a. at sætte op. Mvh
--
Errare Humanum Est
#28
christian jensen
Superbruger
15-12-2009 18:15

Rapporter til Admin
Kan jeg få et link til den router du har købt
--
#29
Quasimodo
Ultrabruger
16-12-2009 15:23

Rapporter til Admin
#28 christian jensen Det kan du ihvertfald. Det er den her : http://www.edbpriser.dk[...] Mvh og go' jul
--
Errare Humanum Est
#30
Wlah
Elitebruger
16-12-2009 15:42

Rapporter til Admin
Det minder mig om da jeg fik opgraderet til VDSL2 hos FR. Den netgear router de sendte mig til vdsl understøttede ikke annex-m og jeg havde derfor mindre upload på adsl2+ indtil de fik kørt vdsl i gang på deres DSLAM. I dag har jeg en dejlig stabil 25/4 linje :) Kører telenor btw stadig med deres brugernavn og password til routerne?
--
#31
Quasimodo
Ultrabruger
16-12-2009 16:08

Rapporter til Admin
# 30 Ja de kører stadig med samme brugernavn og passw.. Mvh og go' jul
--
Errare Humanum Est
#32
Cubbs
Junior Supporter
16-12-2009 16:17

Rapporter til Admin
#24, Nu skulle det ikke tilfældigvis være fordi du hentede via en torrent eller anden P2P? Checkede du din connection count på routeren?
--
//Cubbs
#33
henrik olofsson
Gæst
13-02-2011 20:16

Rapporter til Admin
Jeg købte en bærbar comp. hos Telnor i Rødovre Centrum og købte en hastighed 10/1 mbit til kr. 159,- pr måned. Dagen efter kom jeg tilfældigvis forbi og i vinduet var der nu tilbud på denne hastighed. Jeg spurgte inde i butikken, hvorfor de ikke havde fortalt mig at prisen dagen efter vil falde? Men det kunne de ikke gøre for og det vidste de ikke. Sludder for en sladder og nu hang jeg på et 1/2 år Hastigheden er ikke hvad du får, men en hastighedstest viser 0,12 / 0,16 jeg prøvede flere gange. Det tager dagevis at downloade noget. Jeg får ikke det jeg betaler for. Ringer man til diskotek "kundeservice" er de kun ude på at sælge højere hastigheder, ikke hjælpe og løse det ovenstående problem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Cybercity?Telenor=langsommere ??

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning