Hejsa.
Der kommer lige en historie fra det virkelig liv, om en helt igennem dårlige kundeoplevelse som jeg synes folket herinde fortjener at høre. Det er vores pligt som forbrugere at oplyse hinanden, og det har jeg selvfølgelig også tænkt mig. Jeg er naturligvis ikke ude på at sprede rygter og/eller tale usandt omkring dette firma, men de har i denne situation ageret fuldstændig forkasteligt i forhold til hvad jeg mener man kan tillade sig, og derfor synes jeg historien fortjener at blive ført ud i lyset, eller hvad man nu siger.
Mine forældre har igennem et par år været kunde hos Skyline, og vel egentlig aldrig rigtig haft grund til at klage, lige indtil jeg forleden stak næsen i deres abonnement, og gennemgik deres forbindelse kontra pris, bare lige for en sikkerhedsskyld. Jeg havde kort forinden hørt om Skyline der nogle måneder forinden havde lanceret det der i dag vist nok er Danmarks pt. billigste 4096/512kbit forbindelse, til en latterlig lav pris på 139,- måned.
Det viste sig så at de havde haft denne forbindelse siden de tegnede abonnementet, men dog uden at Skyline havde synes det var en gode ide at regulere deres abonnementspris, således at de stadig "fik lov" til at betale 248,- for nøjagtig samme forbindelse som alle andre nye kunder der tegnede et abonnement.
Det er i min verden fuldstændig og aldeles uacceptabelt, og ved alle de forhenværende udbydere jeg har haft internet igennem, har jeg altid fået tilsendt prisreguleringer og hastigheds opgraderinger tilsendt pr. mail, det gælder i hvert fald følgende; TDC, Telenord og Fullrate. Hvordan kan man lancere en ny pris for at lokke kunder til, men undlade at oplyse/regulere disse forhold til allerede eksisterende kunder? Ja i min verden er svaret ganske enkelt; "Fordi man vil malke dem for penge, og fordi man som firma ikke har nogle moralske skrupler ved at praktisere denne form for bondefangeri!" Det er usselt, og som jeg også sagde til deres supporter/teknikker, håber jeg virkelig at de får gjort noget ved dette fremover, for jeg tør da slet ikke tænke på hvor mange andre end mine forældre der er havnet i denne dybt beklagelige situation.
Afslutningsvis skal det så siges at da jeg ringede ind og krævede at de regulerede det hele med tilbagevirkende kraft, tog de min henvendelse fint, og kunne vel et eller andet sted godt forstå mig – selvom de selvfølgelig havde en firmapolitik at skulle forsvare.
Så til jer derude der har venner/bekendte/familie whatever, spread the word, det kunne jo være nogle i kendte der ”fik lov” at betale mere for et produkt som andre betalte mindre for.
Det var alt - slut herfra!
--