Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Overvejer skift til YouSee, erfaringer ?

Af Semi Nørd Tr1ckY | 28-05-2015 13:17 | 2115 visninger | 18 svar, hop til seneste
Hey HOL. Jeg overvejer at skifte til YouSee da de tilsyneladende er den eneste udbyder der kan tilbyde 60/60 mbps på min adresse. I den forbindelse vil jeg gerne høre, hvordan er deres modem/router, kan den håndtere en helvedes masse trafik uden at gå ned dagligt ? Og hvis ikke, hvordan fungerer det at slå NAT fra ? Vil den så bare opføre sig som et alm. modem og give ekstern IP til min hjemmeserver som så kan agere router (som den gør nu) ? Jeg har ikke haft nogen specielt gode erfaringer (for at sige det mildt) med routere der har kommet fra en ISP, men nu er det ved at være nogle år siden jeg sidst har haft fornøjelsen at bruge sådan en, så jeg aner ikke hvordan det ser ud nu om dage. Og generelt, hvor stabile er YouSee's forbindelser ? Jeg hører fra salgsmanden at de har hastighedsgaranti så jeg burde få min. 60/60 døgnet rundt, men det hjælper ikke så meget hvis skidtet går ned hele tiden. Med den udbyder jeg har nu, har min forbindelse kun været nede i højst et par timer totalt i de 3 år jeg har haft den, ser selvfølgelig helst at jeg kan forvente det samme.
--
-21:21:39- (Niko-h) Nå, nu skal jeg se noget fjernsyn med alle mine dejlige analer
#1
Karlog
Ultrabruger
28-05-2015 13:25

Rapporter til Admin
Jeg har selv yousee 60/60 Jeg har hørt meget blandet omkring yousee så tror at det kommer meget an på hvor du bor om hvor godt deres net er. I Struer virker deres ping tider til at være ret gode. Jeg får ca 68/55mb/s når jeg måler på en router jeg lige har modtaget fra dem. De køre fortiden med dem der hedder: NETGEAR C6250 og det ser ud til at virke fint ud over at jeg skal have sparket til dem igen for at fixe mit upload (jeg havde en tekniker ude igår og han fik den til at ramme 68/68 mens han var der, men et par timer efter faldt hastigheden på min upload igen -.-') * Lige en ting du skal skrive dig bag øret er at yousee IKKE 'kan'(vil) sælge internet uden at du også køber en TV pakke ved dem, så det skal du lige tilføje til deres priser.
--
Driller din pc så kontakt www.karlog-it.dk[...] Skal i ud og køre gokart så kontakt www.gokartjylland.dk[...]
#2
Tr1ckY
Semi Nørd
28-05-2015 13:40

Rapporter til Admin
#1 Jeps, fik en totalpris på omkring 550 kr. om måneden for 60/60 mbps + billigste TV pakke + fast IP. Lidt skuffende at de ikke vil sælge en internet forbindelse uden en TV pakke, men i forhold til de 270 kr. jeg giver lige pt. for en 20/2 mbps forbindelse med fast IP er det stadig OK. Havde selvfølgelig været lækkert hvis jeg kunne droppe den skide TV pakke og kun betale for selve forbindelsen og fast IP da jeg slet ikke ser TV, men oh well. Den C6250 ser dog ikke ud til at være meget værd når jeg lige kigger på den inde på YouSee's hjemmeside, specielt da den kun har 2 LAN porte, og jeg skal som minimum bruge 3. CG3000 ser umiddelbart OK ud eftersom den i det mindste har 4 gigabit porte til rådighed, gad vide om man har lov til at vælge hvilken af de to man får kastet i nakken ? :)
--
-21:21:39- (Niko-h) Nå, nu skal jeg se noget fjernsyn med alle mine dejlige analer
#3
|Smash|
Forumansvarlig
28-05-2015 13:52

Rapporter til Admin
Yousees routere kan bridges, så de bare fungerer som modem. Det kan du gøre på webinterfacet af dem.
--
Bazinga! Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede. FFHAU!
#4
Ege-Netfight
Mega Nørd
28-05-2015 13:58

Rapporter til Admin
Der kan sige meget godt og og sikkert lige så meget skidt om YOUSEE, men jeg har haft dem i 10 år, både Internet og TV og kun været nede en halv dag, pga opgradinger, så de er meget, meget stabile, og har en lav ping (super for en gamer som mig) Så jeg har kun godt sig om Yousee, her på 10´ år........ :) :) Og dejlig med disse opradinger til samme pris .....(jeg giver 269 for 100 mbit line)
--
Core i7-3970X Extreme @5,0 Ghz|Asrock X79 Extreme|16GB Gskill Quad 2400Mhz CL9|2x ASUS STRIX GTX 980|500GB Samsung SSD|27" Samsung SA950 120Hz
#5
Lommelygte
Junior Supporter
28-05-2015 14:05

Rapporter til Admin
Puha, jeg har lidt blandede erfaringer med YouSee.. Det kørte fint, da vi kun havde TV hos dem via. en erhvervspakke fra min far. Han gik så på pension - og så skulle vi desværre selv betale for vores abonnementer ;p Vi valgte så en samlet pakke fra YouSee med både internet og TV. Det bestiller vi 2 måneder forinden, så vi var i god tid. En dag inden den træder i kraft ringer vi og spørger, hvor routeren bliver af. Den havde de glemt at sende. Den sender de så, og vi modtager den 2 dage efter. Dagen efter modtager vi så endnu en router, så nu har vi 2. Vi kan selvfølgelig ikke rigtig bruge dem til noget, da de er forfærdelige. Jeg bruger den ene som modem og har sat en ASUS-Router i forlængelse, det fungerer perfekt. Internettet gik meget ned den første uges tid, men det virker fint nu. Over til TV-delen. Vi modtog 2 ekstra-kort, da vi har 39 bland-selv-kanaler, og vi har kun 1 YouSee-boks i huset - derfor var ekstra-kortene nødvendige. Vi kunne ikke få det til at virke med de kortlæsere, vi havde i huset. Det tog dem 9 dage (10 opkald fra mig) at fikse det. Den ene medarbejder lovede det ene, den anden lovede det andet. De ville ringe mig op dagen efter mellem 11-12, men det skete selvfølgelig ikke. De fandt ud af, at kortene ikke var aktiveret - det gjorde de så. Vi skulle selvfølgelig lige vente et døgn yderligere på, at teknikerne kom på arbejde og kunne trykke på "Aktiver". Det virkede dog heller ikke. De sender så nogle nye kort, som heller ikke virker. 2 dage efter modtagelsen af de nye kort - og 3 kald efter, får vi så en lidt dygtigere medarbejder i røret. Han kan se, at de ikke er opdateret i deres system. Det gør han og vupti, så virker det. Den kære sælger min far snakkede med over telefonen har så også i sin tid kommet til at give os 2 forkerte bland-selv kanaler. Vi skulle have MTV og Comedy Central - vi endte med at få Disney Channel og National Geographic Wild HD i stedet. Jeg var dog så heldig at få fat i en dygtig kundeservicemedarbejder, der faktisk kunne hjælpe mig. Han fiksede det inden for en times tid - og byttede om på kanalerne. Alt i alt en lidt blandet oplevelse so far. Problemerne er blevet løst, det tog dem dog alt for lang tid - det værste var dog, da de to servicemedarbejdere hver især lovede at ringe tilbage i et aftalt tidsrum, og at det så ikke skete. TDC er for dyrt og nettet er for ustabilt. Canal Digital har ikke 3+, hvor vi ser sport. Der vil ikke være nogen besparelse her, hvis vi også skal investere i Viaplay for at få kanalen. Vi kan ikke få Waoo her i nabolaget. Så der var ikke mange alternativer ;-) Det var så lidt af mine erfaringer so far :)
--
Lommelygte: +4/-0 (#321, #327, #762, #2362)
#6
Andyboy
Elitebruger
28-05-2015 15:37

Rapporter til Admin
Som udgangspunkt kan du ikke selv vælge router og får nyeste model C6250. Den har jeg meget positive erfaringer med - men ja - irriterende med kun 2 LAN porte (køb en billig switch). Tjek endelig med yousee og naboer om der er kapacitetsproblemer INDEN du bestiller. Jeg har tidligere anmeldt dem - men kan se at den efterhånden ikke er tidssvarende - så giver ikke mening at linke til den :-)
--
http://www.internet-bredbaand.dk[...] http://www.tv-pakke.dk[...]
#7
Jeha
Ny på siden
28-05-2015 15:42

Rapporter til Admin
Jeg har faktisk kun hørt skidt om dem desværre... Derimod positivt om Waoo og Fullrate :)
--
#8
Tr1ckY
Semi Nørd
28-05-2015 16:14

Rapporter til Admin
#3 Det er da altid noget, så er det ikke helt håbløst hvis/når det viser sig at routerdelen er lige til at smide ud. #5 Lyder godt nok noget irriterende at det tog så lang tid at få ordnet. :/ #6 Pis osse. Tror nu alligevel jeg vil høre ham salgsmanden ad i morgen, om det kan lade sig gøre at få en CG3000, da der står på deres hjemmeside at de kører med begge to. Godt nok skriver de, at CG3000 er til deres "særligt hurtige forbindelser", som jeg går ud fra betyder 300 mbps only, men stadig. Hvis han altså holder hvad han har lovet, og ringer tilbage imorgen. Lyder som om de ikke helt er til at regne med, men det er måske kun support. Om ikke andet, så sker der ikke noget ved at spørge ad. #7 Fint at du har hørt godt om Waoo og Fullrate, men de er nu begge komplet irrelevante for mig da jeg ikke har mulighed for at få Waoo på min adresse, og Fullrate ikke kan tilbyde højere hastighed end jeg allerede har. Stofa dækker heller ikke, så YouSee er eneste mulighed for at få noget hurtigere.
--
-21:21:39- (Niko-h) Nå, nu skal jeg se noget fjernsyn med alle mine dejlige analer
#9
kikophil
Elitebruger
28-05-2015 18:02

Rapporter til Admin
Hej - jeg har nu kørt Yousee i nogle år, uden væsentlige problemer andet end hvad, der uden for deres kontrol nu til tider har været i området (overrevne kabler etc.) Der var i starten en del irriterende brud på linjen, men efter nogle opdateringer har det nu kørt over et år, uden mere end 1-2 meget korte afbrud. (kender ikke lige årsagen til disse) Jeg har altid fået superfin/venlig kundeservice, hvis jeg har ringet, og forhørt mig om andre muligheder, eller direkte truet med, at ville skifte selskasb, hvis ikke jeg fik et bedre tilbud fra dem hehe - (ahemm).. De har i dag annonceret, at de vil sætte min 80-30 forbindelse op til 100-30 for samme pris - så det siger jeg ikke nej til før, jeg får et bedre tilbud andetsteds fra :) At jeg så ikke har brug for denne øgede hastighed, siger vist lidt mere om tendensen indenfor selskabernes kunde/økonomi/strategi, da man jo efterhånden ikke tilsvarende slipper meget billigere ved, at gå NED i hastighed!!!. Sådan hæver man de billigste forbrugere til højere indkomster over tid!.
--
#10
L.T. Hansen
Monster Nørd
09-06-2015 13:44

Rapporter til Admin
#8 - kunne du få den anden router, jeg tænker også på at ringe at spørge, primært for 1Gb portene..
--
YEAH, har fundet på noget vildt sejt at skrive HER... damn, har bare glemt det ;P
#11
Tr1ckY
Semi Nørd
13-06-2015 14:53

Rapporter til Admin
#10 Jeps, spurgte salgsfyren om det kunne lade sig gøre at få den CG3000 istedet for C6250 som de normalt kører med. Til at starte med vidste han ikke lige, hvordan han skulle bære sig ad med at skifte routeren da det vidst ikke lige er hver dag de får det spørgsmål, men det endte med at han hørte en kollega om hvordan og hvorledes, og så fik jeg en CG3000 istedet for. :) Jeg aner ikke om den rent faktisk er noget værd endnu, forbindelsen bliver først aktiveret på mandag, så jeg har ikke haft mulighed for at teste den. Tiden må vise, om den kan håndtere noget traffik.
--
-21:21:39- (Niko-h) Nå, nu skal jeg se noget fjernsyn med alle mine dejlige analer
#12
ToFFo
Guru
13-06-2015 15:36

Rapporter til Admin
Har haft Yousee ikke-fiber. Med TV og Internet. Det var det eneste man kunne få i den boligforening desværre. Det kørte fucking elendigt og det var sindssygt dyrt. Det var enormt ustabilt. Efter 2 yousee router skifte, måtte de indrømme det ikke var der problemet var. Det forstår man ikke, når det var i et nybyggeri. Byggeriet var ikke engang 1 år gammelt da jeg flyttede ind... hastigheden var 30/3 og jeg fik også 30/3. Men der var bare meget nedetid. Internettet kunne gå sig en tur lige pludselig. Så skal man arbejde hurtigt hvis man sidder i et spil. Moden slukkes, kabel skrues ud af væggen, påmonteres igen og router tændes. Det var ikke nok at genstarte yousee routeren eller holde den slukket. Den eneste løsning var at skrue coaxkablet ud af stikket, og sætte det i igen, og tænde for yousee routeren. Så kørte det igen, når yousee routeren var kommet online efter det der virker som en evighed. En internet udbyder er jo bare en leverandør. Det er ikke altid dem der fejler. Det skal jeg blankt erkende. Hvis den installation der er lavet, er noget værre lort, så er det selvfølgelig svært for Yousee at gøre noget ved det, når internettet ryger fra tid til anden. Jeg vidste ikke hvem jeg skulle pege fingre af og skælde ud, så jeg ringede bare jævnligt til yousee, da der ikke var andre at kontakte. Det skal så siges, at deres svartider i supporten ofte var enormt lange. Jeg oplevede en enkelt gang at sidde i kø i 50 minutter. Det er også rekorden. Ellers var gennemsnittet omkring 20 minutter. Det kan være blevet bedre. Det var i 2012.
--
Nu uden signatur :O
#13
ReneSDK
HOL Moderator
13-06-2015 15:38

Rapporter til Admin
#11 Jeg har kørt med CG3000 siden jeg fik min forbindelse i december 2009. Den kører udmærket. Sjældent den genstarter på grund af presset, er oftest mine Zyxel switche der kløjs over netværkstrafikken først :D (men de er også noget lort).
--
FFHAU!
#14
ReneSDK
HOL Moderator
13-06-2015 16:08

Rapporter til Admin
#12 Jeg kan på ingen måde nikke genkendene til noget af det du nævner. Yousee er ualmindeligt stabilt her, deres svartid på supporten har sjældent været over 5 minutter de gange jeg har været igennem til dem.
--
FFHAU!
#15
Kjærulff
Semi Supporter
13-06-2015 16:24

Rapporter til Admin
Har haft Yousee i 3 år og kun en enkelt gang har jeg oplevet ustabilt/offline netforbindelse, det var overstået på et par timer og årsagen var et lyn-nedslag. Jeg går meget op i, at mit internet altid fungerer, og jeg har ikke overvejet at skifte udbyder (skal også være ærlig at sige, at jeg overhovedet har muligheden for at skifte :))
--
ASUS Z97-AR | Intel Core i5-4690K@4,4GHz | ASUS GTX 980 4GB STRIX | 8GB RAM G.Skill Trident X 2400MHz CL10 | Samsung EVO 500GB SSD
#16
Tr1ckY
Semi Nørd
13-06-2015 16:47

Rapporter til Admin
#13 Godt at høre, kan det være jeg slipper for at sætte min server på som router så. :D Så kan jeg endelig få noget WLAN i lejligheden, og måske endda ikke helt så besværlig port forwarding. Windows Server er sgu besværligt at lege router med.
--
-21:21:39- (Niko-h) Nå, nu skal jeg se noget fjernsyn med alle mine dejlige analer
#17
ReneSDK
HOL Moderator
13-06-2015 17:07

Rapporter til Admin
#16 Du kunne også bare komme lidt ud, eller noget...
--
FFHAU!
#18
Tr1ckY
Semi Nørd
13-06-2015 17:41

Rapporter til Admin
#17 Nej for pokker, solen brænder jo !
--
-21:21:39- (Niko-h) Nå, nu skal jeg se noget fjernsyn med alle mine dejlige analer

Opret svar til indlægget: Overvejer skift til YouSee, erfaringer ?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning