Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
bedste program til spil...?Af Gigabruger doneymahoney | 10-06-2003 13:36 | 2825 visninger | 49 svar, hop til seneste
hey allesammen hviket program er bedst til at programmere spil med???
og hviket program er bedst til 2d spil for begyndere??
på forhånd mange tak!! --
hej
Hm...
Måske bedst at starte med Java og bevæge dig frem til c eller C++ -- Æhhh, har jeg dejavu, eller har du stillet det spørgsmål en gang i løbet af de sidste par uger????? -- Gud er død.
-Friedrich Nietzsche nej jeg har aldrig stillet det spørgsmål før -- hej #2 Jeg er også helt sikker på at jeg har hørt et spørgsmål om det for ikke ret længe siden, men det kan jo være en anden der har postet spørgsmålet, det kan jo være. -- "If Today Was Perfect, There Would Be No Need For Tomorrow" Jeg er ellers temmelig sikker på at det var dig, men samtidig for doven til at søge efter tråden.. -- ja det er rigtigt jeg lavede en tråd om HVILKET program man skulle bruge.
men det har jo ikke ret meget at gøre med denne her tråd hvor der står hvad for et der er BEDST -- Jeg er ikke nørd :) #6 oki jeg mente nok også jeg havde læst en sådan tråd før =)
Som jeg har skrevet før til dig, så er det jo ikke lige til at lave spil, men start med at lære C++, det er en start. Det ville jeg ihvertfald gøre, hvis jeg ville lave spil (hvilket jeg aldrig kommer til med mine programmerings evner, eller mangel på samme) -- "If Today Was Perfect, There Would Be No Need For Tomorrow" jeg troede ellers det var bedst at starte med java fordi det var et nemmere spog at lære og så kunne man bagefeter gå over til c/c++ -- Jeg er ikke nørd :) #7 Hvad mener du med at C++ er en start??? Hvad er alternativet, bortset fra c og varianter af disse? -- Forskellen på hvilket program man skal bruge og hvad der er bedst er ikke stor, det er sgu lidt i samme bolgade =D -- http://www.mainboard.dk[...]
Den dag Nova forstår at ASP.NET er fremtiden & ikke Php, da gir jeg en bajer !! #8 Jeg har selv både haft C++ og Java og jeg foretrække klart C++.
#9 Jeg mener at C++ er et relativt nemt sprog, og er godt til at få forståelsen af programmering, og derved kan give et standpunkt. -- "If Today Was Perfect, There Would Be No Need For Tomorrow" #11 jojo klart, men hvad er alternativet? -- #13 Hmm hvad alternativet til at lære C++ som start??
Det ved jeg ikke helt, måske noget alm. C eller Pascal. -- "If Today Was Perfect, There Would Be No Need For Tomorrow" jeg er også ved at lære turbo pascal 5.5.
jeg ved godt det er et gammelt program men kan man godt lave spil i det?? -- Jeg er ikke nørd :) Som de andre siger, så lås C/C++, og benyt et godt API som fx SDL (simple directmedia layer)
http://www.libsdl.org[...] - så er du godt på vej.
mvh -- Nej nej ikke som start, til spil udvikling. Du siger C++ er vel godt nok til at starte med...hvad er alternativet da??? :-) -- #17 Jeg mener at C++ er den bedste start, ellers så C eller Pascal, det er til starten. Hvad han skal programmere spil i begefter, det ved jeg ikke, er som sagt ikke programmerings haj. -- "If Today Was Perfect, There Would Be No Need For Tomorrow" Java er i familie med C++, ligesom C++ er med C, og i begge tilfælde er der sket en forbedring, ren sprogmæssigt. Så hvis man kunne vælge ud fra sproget alene, var Java klart at foretrække.
MEN MEN MEN.
Du kan ikke bruge java til en skid hvis dit mål er at lave solide Windows programmer. De såkaldte Java applikationer har mange problemer med hastighed og hukommelsesforbrug hvis programmet er bare lidt større end en tetris eller krydsogbolle.
Solide windowsprogrammer laves i f.eks. C++ (IKKE .net) IMHO. Herfra kan du også få ægte directx adgang en dag.
Men hvis du bare skal lege lidt med programmering, kan du for den sags skyld starte med QBasic ;-) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. ok men kunne man lave spil i turbo pascal? -- Jeg er ikke nørd :) Ja hvis du godt kan lide at rode med en dosskærm og lave små animerede ascii tegn! (overdrivelse fremmer forståelsen, det er gammeldags!) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Nej, hvilke muligheder har du at vælge imellem? Og hvilket niveau er du på?
Jeg vil godt hjælpe dig på rette spor! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. ok #22 har du msn?? -- Jeg er ikke nørd :) Nej kan ikke gå på herfra, men besvar mine spørgsmål i #22, så skal du få mit bedste bud. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. jeg er rigmelig på bar bund jeg startede med at programmer for 2 dage siden og jeg har kun lavet nogle små programmer som gæt et tal og sådfan noget.
jeg har c++!! -- Jeg er ikke nørd :) kan du hjælpe mig derfra LOLE?? -- Jeg er ikke nørd :) Kan man godt begynde at sætte sig ind i C++ uden nogen speciel grundviden ? eller er det helt umuligt ? -- www.game-accelerator.net[...] - Ikke færdig endnu #28 nej det er ikke umuligt men det er nemmere hvis du kender nogle lidt nemmere sprog fx. delphi eelr java.
hvis du er på helt bar bund så synes jeg du skal starte med at lære html. -- Jeg er ikke nørd :) #38
Det kan sagtens lade sig gøre, der findes masser af guides og tutorials på nettet. -- #30 vi er kun kommet til svar 31.. -- Jeg er ikke nørd :) Hmm. Hehe. Jeg startede også præcis på samme måde med at lave gætte tal programmer o.l. på en C64 (var en lille knægt), udemærket start!
Nu er C++ jo et vidt begreb, og jeg ved ikke om du har Visual C++ eller en doscompiler. Men jeg synes faktisk at det er lidt meget at starte med det sprog. Der er mange faldgruber og det er svært at mestre.
Min anbefaling er at skaffe en eller anden version af Visual Basic (en del af Visual Studio). Det er virkelig behageligt at arbejde med, og man kan hurtigt lære at lave udemærkede windows programmer. Prøv at studere nogle af eksemplerne, så lærer man hurtigt hvad det drejer sig om.
Du kan selvfølgelig også prøve at lære C++, men så skal du være en hård negl! (hvis du er alene og på bar bund)
Held og lykke. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #31
Bare mig der er forud for min tid ;) -- ok det er bare helt iorden -- Jeg er ikke nørd :) takker #32 jeg er sikker på at din hjælp bliver en stor hjælp for mig endnu en gang TAK :) -- Jeg er ikke nørd :) Jamen selv tak!
Selvstudie er sjovt og lærerigt!
Men en dag finder du ud af at det heller ikke er så dårligt at lære tingene rigtigt :-) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #19/36 - Hvad er der galt med .NET ?
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Som IT-ingeniør på DTU lærer vi først Java, og så skal vi lære C/C++ !!!
Ved ikke om det er fordi JAva nok er lidt nemmere at gå til end C++ ,
selvom de til tider minder om hinanden... -- En masse hardware og software sælges!
http://salg.freshness.dk[...]
http://freshness.dk[...]
#39 Jo højst sandsynligt, hvilket semester er du på?
#37 Hm...nu kender jeg ikke .Net specifikt, men det er måske langsommere og henvender sig lidt til et andet område end spil-udvikling.
#38 Nå jo... fordi Hitman2 og Halflife 2 er udviklet i DarkBasic.... -- #40 - .net bliver oversat fra "intermediate language" til eksekverbar fil når programmet skal startes.
.NET er en platform for både C/C++/Java/Delphi/VB (Delphi er dog kun i preview pt - men senere på året så kommer Octane).
.NET giver mulighed for at programstumper af forskellige sprog nemt kan kommunikere/eksekvere sammen.
På oversættelsestidspunkten ved .net framework'ed PC'en karakteristika (CPU, RAM etc) - og kan udnytte den viden når maskinkoden genereres.
.NET kode kan udvikles under Windows og eksekveres under Linux (med go-mono eller Razor (har ikke prøvet/set på den sidste)).
Så når jeg hører at .net ikke kan anbefales - vil jeg da gerne vide hvorfor...... :-)
mht spil-programmering, så er Delphi et godt sted at starte (der er masser af spilbiblioteker til Delphi - se evt http://www.savagesoftware.com.au[...]
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. FORKERT Hitman 2 & HL 2 er lavet i C++
en god grund til at bruge DB er at den er nem at gå til selv for en n00b
eks.
make object cube 1,100
for x=1 to 360
rotate object 1,x,x,0
next x
laver en firkant med index nr. 1 & længde, højde og dybte på 100
FOR & NEXT vil loope det der står imellem dem
x=1 TO 360 definere en variable med en range på 1 til 360 (som bruges til For NEXT loop)
rotate object 1,x,x,0 rotere object 1 som er firkanten x,x,0 rotatere den om X,Y,Z men x,x får den til at rotere samtidig med loopen. -- Mankind is weak. you will all DIE for the Xenom's
http://www.dukeclan.dk[...] #41. Det er meget flot med en udredning for hvordan .Net fungerer, men et mere omfattende programbibliotek og multiplatform compiler er måske altid det mest hastighedsoptimale, det var bare min point. Men jeg ved det ikke for at være ærlig, men du er velkommen til at argumentere hvorfor at .Net har fortrinelig hastighed.
Men jo: .Net er jo et uhyre kraftfuldt og omfattende produkt.
#42 - Jo det var ironisk, ingen af de spil er selvfølgelig lavet i DB! -- #43 - Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at en multiplatform compiler's performance på forskellige platforme.... (jeg mener, kodegeneratoren for GNU C under Linux og Windows må alt andet lige generere samme instruktioner for det samme C-program med tilsvarende settings (bortset fra system-kald etc)).
.NET oversætter program til den CPU som programmet skal afvikles på - på kørselstidspunktion, hvorimod C/C++ etc kompilereres til fx i386 (som er standard - eller hvad man nu sætter compileren op til).
Dvs når div 64-bit CPU'er kommer (Opteron/Itanium2 etc), kan CPU'en udnyttes fra start - mere end hvad man kan sige om et C/C++/Delphi program der er oversat til i386/pentium.....
(jeg har desvære ingen links til benchmarks til at dokumentere at .NET er hurtigere (eller langsommere) end traditionel kompilering)
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #45 Jojo, det er meget fint, men det er hastighed vi snakker om... -- #46 - det er det jeg mener med at udnytte den viden kompileren har om systemet (herunder (men ikke begrænset til) CPU og RAM). Netop hastighed opnår man da ved at kompilere til den aktuelle CPU (fremfor en eller anden mindste fællesnævner (i.e. i386)).
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jojo, men nu er C++ ´s ide også at det skal være (til dels) platformsuafhængigt
Hvis du bruger en specifik compiler til den specifikke platform, udnyttes viden om platformen. Jeg siger ikke .Net ikke er smart og briliant udformet, men jeg betvivler hastigheden.
Med hensyn til C++ skal der måske ændres lidt i koden, men det forklarer stadig ikke forskellen i hastighed, bortset fra tiden på selve programmeringsforløbet. -- #48 - Hvis du kompilerer et program på din computer, så udnytter du da ikke platformen hos den der kører dit program (med mindre den der kører dit program kører nøjagtig samme OS, CPU, RAM etc). Det er det .NET kan håndtere.
(jeg forstår ikke de sidste tre linier - forskellen i hastighed på hvad?) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 256 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|