Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Har jeg krav på dette ? (9600 "PRO" ombyt)

Af Guru The Serious Player | 25-02-2004 23:52 | 892 visninger | 17 svar, hop til seneste
Hejsa Købte d. 13/2 et "Radeon 9600 PRO" hos mm-vision.dk købt i butikken. http://www.mm-vision.dk[...] < På daværende tidspunkt stod der 9600 PRO i det link, det er nu lavet om. Og har så nu opdaget at det er en 9600 non pro jeg har fået. (Ja har SLET ikke lagt mærke til det, det skulle bare køre) Min kvitt. siger 9600 PRO, så burde kunne gå hen i butikken og sige jeg har fået et andet kort end der står på min kvitt. right ? Altså selve kortet kører perfekt, men nu er det ved at være lønningsdag, og så vil jeg da hellere kaste 1000 kr ekstra i og få et 9800 PRO fra samme fabrikant. Eller evt. mine penge tilbage, og finde noget andet. Det kan jeg vel gøre uden problemer ? En anden ting er så at det er RET nederen jeg først ser det nu, men sådan er det. Mvh Christian M.
--
Kan ALTID kontaktes på: MSN: [email protected] Mail: [email protected] ICQ: 138993019
#1
mostmast
Gigabruger
25-02-2004 23:55

Rapporter til Admin
Du kan jo altid returnere inden 14 dage hvis det er købt over nettet.
--
Mener jeg skrev at jeg købte det hand2hand i butikken ? Well, det gjorde jeg :) Min egen tankegang siger mig at det ingen store problemer ville give idét de selv har givet mig en kvitt. der siger 9600 PRO. Mvh
--
Kan ALTID kontaktes på: MSN: [email protected] Mail: [email protected] ICQ: 138993019
#3
not_batman
Semibruger
26-02-2004 00:05

Rapporter til Admin
Det burde du selvfølgelig kunne - du har jo fået en fejlvare. Leverandøren har teknisk set ikke holdt sin del af aftalen, og det er vel principielt fusk... Også selv om det er et uheld. Prøv at snak med forretningen om det i morgen, så skal du nok få styr på det?
--
come on die young!
#4
nOel
Nørd Aspirant
26-02-2004 00:11

Rapporter til Admin
#0 Prøv at læs deres salg & leveringsbetingelser igennem, de fleste firmaer har en politik der hedder at man undersøger varen ved modtagelse, og hvis der er nogle indvendinger omring varen skal dette ske indenfor 8 dage. Grunden til dette er ganske simpel, for at undgå fusk. Ex. du køber et kort, og kommer ned med et helt andet og siger "Hey, jeg fik dette, men skal have dette (Viser faktura) Og 2. grund er at der ved de fleste virksomheder i den her branche er et rimelig stort lagerflow, og det vil derfor være rimelig svært at gå mere end 8 dage tilbage i lageret og se om der vitterligt er sket en fejl, eller man har en kunde der prøver at snyde sig til noget bedre og/eller helt andet.
--
Mail: mailto:[email protected] | Web: http://www.noel.dk[...]
#5
Illu_DK
Semibruger
26-02-2004 00:13

Rapporter til Admin
Hej !! Du har ikke krav på at bytte det til et andet kort. Det kan selvfølgelig være at mm-vision vil være behjælpelige alligevel, men det eneste du har krav på er at få den rigtige vare, dvs. den du købte (9600 PRO). Men ellers så skal du bare benytte din 14 dages retur-ret og købe det nye kort når du har fået pengene retur.
--
#6
kirks
Super Supporter
26-02-2004 00:15

Rapporter til Admin
Ved handel i en butik er man selv ansvarlig for at det er det rigtige og fejlfrie produkt man tager med derfra. Om du kan få kortet byttet eller erstattet eller what ever er helt op til butikken.
--
Vejen til helvede er brolagt med dårlige undskyldninger !
#7
nOel
Nørd Aspirant
26-02-2004 00:16

Rapporter til Admin
#4 TIlføjelse... MM-Vision plejer dog at være gode folk, og kunne ikke umiddelbart tænke mig at der skulle være problemer i at få det korrekte kort, men de har loven på deres side hvis de siger nej.
--
Mail: mailto:[email protected] | Web: http://www.noel.dk[...]
Okay, jeg vil da prøve og snakke med dem. Men vil de ikke være behjælpelige er det så det :) Sådan kan det gå... Illu_DK > jeg har ikke 14 dages fuld returret ved køb hand2hand i butikkken. Tak for jeres svar. Vil se hvad de siger til det, det bliver enten imorgen eller fredag, skal nok komme med lidt respons her, for at "afslutte" tråden. Smutter iseng. Mvh Christian.
--
Kan ALTID kontaktes på: MSN: [email protected] Mail: [email protected] ICQ: 138993019
#9
not_batman
Semibruger
26-02-2004 00:18

Rapporter til Admin
Nu har jeg aldrig selv handlet med den pågældende forhandler, men ethvert firma, som gerne vil ha' et godt rygte (og glade kunder) burde være villige til at gøre kunden glad og bytte... På den måde undgår de jo m2m-metoden... (hvem siger først noget om chippen.dk)?
--
come on die young!
#10
nOel
Nørd Aspirant
26-02-2004 00:21

Rapporter til Admin
#9 Nu er det jo, desværre, svært at vurdere om kunden er reel eller bare prøver at fuske sig til noget bedre, så jeg synes det er OK hvis #0 får et nej...
--
Mail: mailto:[email protected] | Web: http://www.noel.dk[...]
#11
not_batman
Bruger
26-02-2004 00:42

Rapporter til Admin
#10 Jojo, helt enig i dit udsagn. Men det burde jo være til at starte en dialog med forhandleren? Og så bare lige huske at kigge lidt bedre efter, næste gang han køber noget... Det kan jo aldrig skade at høre ham ad?
--
come on die young!
#12
nOel
Nørd Aspirant
26-02-2004 00:52

Rapporter til Admin
#11 Overhovedet ikke, det er også det jeg skriver, de plejer at være ganske flinke derovre :)
--
Mail: mailto:[email protected] | Web: http://www.noel.dk[...]
#13
Hellbound
Supporter Aspirant
26-02-2004 07:52

Rapporter til Admin
hvis der står pro på din kvitering og du ikke har fået et pro kort, skal du have det byttet.
--
Hellbound
#14
vrenak
Megabruger
26-02-2004 08:25

Rapporter til Admin
præcis som #13 skriver kvitteringen er det gældende der står PRO og så er det ligemeget hvordan hvor hvornår det er købt, det er kvitteringen der er gældende.
--
That makes me angry, and when I get angry, Mr. Bigglesworth gets upset. *rrrr* And when Mr. Bigglesworth gets upset.. people DIE!!
Okay, i svinger lidt i jeres udsagn. Men igen, i sidste ende er det lidt op til butikken ? Stoler dog lidt på n0el idét han (stadig?) arbejder hos http://www.m-e.dk[...] ? Men ja, jeg burde have haft kigget noget bedre efter, men skulle skynde mig videre, idét vi var i bil, og tænkte slet ikke over at det var et non pro, før nu. Men jeg snakker med butikken og vender tilbage med noget respons hvordan det gik. Og ja, der står "Radeon 9600PRO 256MB" på min kvitt. Mvh
--
Kan ALTID kontaktes på: MSN: [email protected] Mail: [email protected] ICQ: 138993019
#16
L00t
Semi Supporter
26-02-2004 10:16

Rapporter til Admin
#15 Selvfølgelig skal butikken udlevere det rigtige kort til dig, det kan der slet ikke være tvivl om. Folk i tråden blander fortrydelsesret sammen med dit problem, og det er ikke korrekt. Glæder mig til at høre din respons ;o)
--
Ubrugt M16A2 hardball riffel inkl. udstyr sælges ~ 2600,- / nypris idag 3600,- / 16 mndr. restgaranti - ICQ #7505495
#17
RMj
Elitebruger
26-02-2004 10:47

Rapporter til Admin
Prøv at snakke med dem.. ellers skal du da have et nyt GFX, eller nogle penge tilbage.. hvis det er tilfældet at du har betalt for et pro kort og fået et none pro,
--
[P4 [email protected]][Abit IC7-G][Sapphire Radeon 9800 XT 256mb] [Kingston HyperX Pc3500 2x512mb] [Maxtor 40gb 7200rpms] [Western Digital 250gb 7200rpms fluid]

Opret svar til indlægget: Har jeg krav på dette ? (9600 "PRO" ombyt)

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning