Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Udnyttelse af reklamationsret på 1år gammel gfx

Af Elitebruger kastermester | 06-07-2004 14:50 | 1509 visninger | 53 svar, hop til seneste
Hej Jeg har opdaget nogle grafikfejl på mit nu 1år gamle grafikkort. Jeg har ringet ind og snakket med bj-trading som jeg købte det fra, og de vil ikke bytte det/give mig pengene tilbage pga. at det er et år gammelt, altså skal jeg bevise at fejlene hele tiden har været der, nogen der kan give mig bedre råd end ham jeg fik fat i, som lød på at købe et nyt? Jeg er ikke den rigeste mand på jorden, så jeg har simpelthen ikke pengene til et nyt grafikkort, håber på at der er nogen der kan hjælpe mig med at få pengene/et nyt grafikkort ved hjælp af min 2års reklamationsret. Grafikkortet har aldrig været overclocket eller noget lignende.
--
Kaare
#1
kastermester
Elitebruger
06-07-2004 14:51

Rapporter til Admin
Glemte at nævne at det omtalte grafikkort er et Palit Daytona GeForce 4 Ti-4200 128MB DDR-SDRAM med APGx8. http://www.edbpriser.dk[...]
--
Kaare
#2
kastermester
Elitebruger
06-07-2004 14:52

Rapporter til Admin
Ups forkert link, her er det: http://www.edbpriser.dk[...] bær over med mig... det kører ikke lige pt.
--
Kaare
#3
hax
Gæst
06-07-2004 15:01

Rapporter til Admin
Hvad er det for grafik fejl? Hvis du først har lagt mærke til dem efter et år, så har de sandsyligvis ikke været der hele tiden?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
kastermester
Elitebruger
06-07-2004 15:07

Rapporter til Admin
#3 Nej, de har ikke været der hele tiden, det er rigtigt. Fejlen består i at der kommer nogle rektangler (ca. 3-4 pixels høje og nok en 10-15 brede) rundt omkring, før i tiden lagde jeg mærke til dem i et spil som counter-strike, nu lader de dog til at være forsvundet der, men de forekommer klart ved startskærmen i Warcraft 3 (Frozen Throne). Men er der intet jeg kan gøre for at få det byttet? Fejlen har godt nok ikke været der synligt fra starten (dvs. på skærmen), men fejlen må vel ligge et eller andet sted på grafikkortet selv, hvor den må have været der fra starten. Men hvordan jeg skal bevise det, har jeg ingen anelse om.
--
Kaare
#5
Turbo_crash
Semi Nørd
06-07-2004 15:13

Rapporter til Admin
Det vil være meget svært at få igennem, for der skal rigtige gode talegaver til for at overbevisen nogen som helst, inkl. mig, om at der har været en fejl som har været fra starten på dit GVX, for spiller du og eks. din pc er mega fuld med støv, og køleren ikke køler som den skal, så vil det tage skade, og det er manglende vedligeholdelse, og ikken en fabriktiationsfejl. Så hvordan du vil klare den må du gerne lade gå videre, for den bliver virkelig svær, for som loven siger, så skal fejlen have være der fra STARTEN, altså ikke dukket op igennem tiden men fårst vist sig nu, og den er mere end vanskelig, og derfor har mange været inde over alle dem som har lavet den nye lov og forsøgt at fortælle at kunderne er blevet dårligere stillet end før hvor der var 12 mdr garanti, for de 6 mdr nu, og retten til at beklage sig i 18 mdr yderligere, giver ikke ret tit noget resultat.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#6
Gripen90
Guru
06-07-2004 15:14

Rapporter til Admin
Send kortet RMA til BJ-Trading og kræv det evt. testet for at få bevist din påstand. Du kan så sige du vil have et ny eller have et helt andet evt bedre mod en merpris. Jeg har godt nok hørt at BJ-Trading ikke giver 24mdr reklamations-ret med snarere kun 6mdr. garanti. Hvis de ikke vil høre på dig så få fat i forbrugerklage nævnet..
--
[>AMD T-Bred XP1800+1533@2205Mhz|Epox EP-8RDA3I Nforce 2 Ultra-400|512MB Performance PC3200 Ram|Powercolor Radeon 9800Pro 128MB|SB Live 5.1 Digital|Maxtor 80GB + 16GB HD|Win98SE<]
#7
Gripen90
Guru
06-07-2004 15:18

Rapporter til Admin
#5: Ja du har helt ret det er så dybt go'nat. Reelt har vi sgu kun 6mdr garanti, vi kan alligevel aldrig bevise en skid efter det.... Jeg tænker så bare på hvad hvis bilværksteder var lige så enøjede så var der eddermame mange uden biler der fungerede.
--
[>AMD T-Bred XP1800+1533@2205Mhz|Epox EP-8RDA3I Nforce 2 Ultra-400|512MB Performance PC3200 Ram|Powercolor Radeon 9800Pro 128MB|SB Live 5.1 Digital|Maxtor 80GB + 16GB HD|Win98SE<]
#8
tgaard
Gigabruger
06-07-2004 15:19

Rapporter til Admin
#0 velkommen i klubben :) Har 2. stk af akkurat samme kort til at flyde som oxo er defekte.. Det eneste man får ud af at ringe derind er at han begynder at anbefale en et FX 5900 ultra kort.. (ja fedt, ikke derfor jeg ringede ;) ) Og #6. Den går ikke.. De nægter bare at modtage pakken medmindre der står et RMA-nurmmer, som du sjovt nok får af manden når du ringer, på pakken!
--
#9
Turbo_crash
Semi Nørd
06-07-2004 15:21

Rapporter til Admin
Gripen90. det er der også, hvor mange klager tror du ikke eks. FDM får på rep. som ikke er lavet korrekt, eller på nye bilver som ikke bliver ordnet under den såkaldte "garantiperiode" det er virkeligt mange, og det må vi som kunder bare lære at leve med indtil den lov bliver lavet om, men det sker nok ikke foreløbligt.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#10
kastermester
Elitebruger
06-07-2004 15:22

Rapporter til Admin
Lyder ikke rigtig til at jeg har nogen reél chance for at se hverken et nyt grafikkort eller nogen penge igen... Det er da lidt trist når der altid bliver reklameret for 2års reklamationsret/garenti/kald det hvad du vil. Jaja, så må jeg jo så hvordan jeg har nogen mulighed for at få fat i et nyt, det er lidt trist at man ikke kan nyde sine spil ordenligt :/. Men i skal have tak for hjælpen.
--
Kaare
#11
FIDDOO
Bruger Aspirant
06-07-2004 15:29

Rapporter til Admin
Har også haft et kort mage til. Efter 8 måneder fik det nøjagtig samme fejl. Efter lidt diskuteren frem og tilbage med Midt-Data, fik jeg byttet til et 9600 pro samt lidt penge oveni. De kan ikke nægte at se på dit kort, men afhængig af deres service, kan de vælge at reparere eller ej. Forbrugeren er, som Gripen90 skriver, dårligere stillet end med den gamle 1 års garanti. Reelt set er der kun 6 måneder.
--
#12
Gripen90
Guru
06-07-2004 15:29

Rapporter til Admin
#10: Ja den nye garanti/reklamationsret gavner kun forhandlerne. Dog vil jeg sige at PRC-Data er sgu ret flinke til at hjælpe til. Jeg havde en HD som blev defekt efter 13mdr og den sendte jeg RMA og jeg fik en ny.
--
[>AMD T-Bred XP1800+1533@2205Mhz|Epox EP-8RDA3I Nforce 2 Ultra-400|512MB Performance PC3200 Ram|Powercolor Radeon 9800Pro 128MB|SB Live 5.1 Digital|Maxtor 80GB + 16GB HD|Win98SE<]
#13
FIDDOO
Bruger Aspirant
06-07-2004 15:36

Rapporter til Admin
De må have klappet begejstret i deres små hænder, da den ny købelov blev vedtaget. Ikke desto mindre holder forbrugerrådet stadig fast i, at forbrugeren er bedre stillet i dag. Jeg har svært ved at se hvordan.
--
#14
FIDDOO
Bruger Aspirant
06-07-2004 15:38

Rapporter til Admin
Kan iøvrigt læses her, hvis nogen er interesseret: http://www.fbr.dk[...]
--
#15
Turbo_crash
Semi Nørd
06-07-2004 15:39

Rapporter til Admin
Fordi forbrugerrådet har været blandet ind idet, og hvorfor tror du så jeg så tit skrivet er forbrugerrådet og forbrugerstryelse er en flok fuskere som ikke ser det som virkeligheden er , men som de godt kunne tænke sig den var og bilver folk ind at bare de klager og truer så skal de nok få ret. Det holder bare ikke når det kommer til stykket, så får folk en lang næse og har brugt penge ud af lommen.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#16
tgaard
Gigabruger
06-07-2004 15:39

Rapporter til Admin
Problemet er jo bare at nogle slyngelforhandlere udnytter denne ny lov i stedet for at yde service og med næsten sikkerhed "score" denne kundes næste ordre :) Jeg har kun hørt om BjTrading indtil videre.. Men forhandlere som Midt-data og andre store respekterede forhandlere ( i mine øjne) yder gerne denne service.. hvilket jo er lækkert
--
#17
Gripen90
Guru
06-07-2004 15:44

Rapporter til Admin
Forresten noget lidt andet er at jeg synes det er tåbeligt at AMD giver garanti på sine bulk CPU INDTIL de bliver monteret ! så frafalder garantien fordi hvis man ikke bruger AMD's egne In-A-Box køler er der ingen garanti. Såå.... ved sgu ikke rigtigt hvad man skal sige til det !.
--
[>AMD T-Bred XP1800+1533@2205Mhz|Epox EP-8RDA3I Nforce 2 Ultra-400|512MB Performance PC3200 Ram|Powercolor Radeon 9800Pro 128MB|SB Live 5.1 Digital|Maxtor 80GB + 16GB HD|Win98SE<]
#18
kastermester
Elitebruger
06-07-2004 15:48

Rapporter til Admin
Hmm, jaja, jeg må se hvad jeg gør, under alle omstændigheder skal jeg finde penge til både en ny skærm og et nyt grafikkort (den skærm jeg bruger nu er ikke min).
--
Kaare
#19
tgaard
Gigabruger
06-07-2004 15:50

Rapporter til Admin
#17 jo kan jeg godt forstå.. de VED at deres box-kølere er lavet så man ikke smadrer noget (eller de yder ihvertfald garanti med dem) hvorimod at fx en Thermaltake køler som der en overgang var nogle som var MEGET svære at montere vil de self ikke garantere noget på.. De kan jo nemt blive en dårlig forretning..
--
#20
FIDDOO
Bruger Aspirant
06-07-2004 15:51

Rapporter til Admin
Send dit kort ind og reklamer ! Afviser de reklamationen, brok dig ! Hjælper det ikke så drop kortet. De tager nok et eller andet gebyr for at kigge på det, så lad være med at betale.
--
#21
Turbo_crash
Semi Nørd
06-07-2004 15:51

Rapporter til Admin
Gripen90 Men det er faktisk sådan loven er, når en vare som i dette tilfælde en CPU er en del af en stor "enhed" så er det faktisk den som sætter den i, (værkstedet) som efterfølgende bære garanti overfor kunden (slutbrugeren) som det hedder, derfor skal sælgeren ikke yde mere garanti end at den virker ved levering, også derfor at alle værksteder, næsten, har en værkstedegaranti som dækker en sådan udskiftning, og den kan man altså ikke lave som salgssted, det er den som montere den som kan "være flink på garantien"
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#22
Gripen90
Guru
06-07-2004 15:55

Rapporter til Admin
#21:Ok, men så var det da nemmere sige der ingen garanti er, fordi den virker når den sendes fra forhandleren. Synes stadig det er lidt underligt.
--
[>AMD T-Bred XP1800+1533@2205Mhz|Epox EP-8RDA3I Nforce 2 Ultra-400|512MB Performance PC3200 Ram|Powercolor Radeon 9800Pro 128MB|SB Live 5.1 Digital|Maxtor 80GB + 16GB HD|Win98SE<]
#23
MaxPower
Mega Supporter
06-07-2004 15:59

Rapporter til Admin
Spørg forretningen hvordan de vil have du skal bevise det? Jeg synes ikke det giver meget mening at loven siger fejlen skal have været der hele tiden - hvis det var tilfældet er det jo intet problem at opdage det indenfor de første 6 mdr. Hvis fejlen er opstået som følge af dårlig fabrikation, billige komponenter eller lignende vil der jo ikke være fejl i starten, men de vil opstå uden at du har misligeholdt produktet. Skriv evt til forbrugerombudsmanden/forbrugerrådet her og hør hvad de vil foreslå: http://www.forbrug.dk[...]
--
You have to let it all go, Neo... Fear, doubt... and disbelief. Free your mind - Morpheus
#24
Dejavuz
Super Supporter
06-07-2004 16:18

Rapporter til Admin
Der står i den nye købelov , at det er en udvidelse til den gamle og derfor er du aldrig dårligere stillet end den gamle købelov.
--
- Only the best dies young -
#25
FIDDOO
Bruger Aspirant
06-07-2004 16:31

Rapporter til Admin
I den gamle havde du 1 års garanti/reklamationsret. I den ny 6 måneders garanti samt 24 måneders reklamationsret. Dvs. man har mistet 6 måneders garanti.
--
#26
Snold
Bruger Aspirant
06-07-2004 16:35

Rapporter til Admin
prøv lige at kikke på http://www.forbrug.dk[...] men det koster 150 kr at få dem til at behandle din klage. men man kan jo altid true med at klage til forbruger styrelsen når du ringer til BJ. det plejer at hjælpe
--
#27
Dejavuz
Super Supporter
06-07-2004 16:49

Rapporter til Admin
#25 Nej det er blot bevisførelsen der er ændret.0- 6 mdr skal sælger påvise at det er fejlfrit. 6-24 mdr skal du bevise at der er en fejl. Man har ikke mistet 6 mdr garanti. Problemet ligger i at der er forretningen selv der skal betale hvis fabrikanten f.eks kunyder 1 års garanti....Derfor prøver sælger at omtolke købeloven.
--
- Only the best dies young -
#28
L00t
Moderator
06-07-2004 17:10

Rapporter til Admin
#25 Det må være 6 mndr 'garanti' og 18 mndr reklamationsret. #27 Uanset om det er bevisbyrden som er ændret, betyder det stadig at man i 6 mndr fra udløbet af 6. mnd til 12. mnd er dårligere stillet end før.
--
Bevar naturen - sylt et egern!
#29
Dejavuz
Super Supporter
06-07-2004 17:29

Rapporter til Admin
#28 Nej du tager fejl: ...undlader sælgerne i dag at give garanti, fordi købeloven indeholder en 6-måneders formodningsregel. Derfor oplyser sælgerne, at den nye købelov stiller forbrugeren ringere end hidtil. http://www.fbr.dk[...]
--
- Only the best dies young -
#30
Gripen90
Guru
06-07-2004 17:39

Rapporter til Admin
#29: Ja det er jo lige det #28 siger !!
--
[>AMD T-Bred XP1800+1533@2205Mhz|Epox EP-8RDA3I Nforce 2 Ultra-400|512MB Performance PC3200 Ram|Powercolor Radeon 9800Pro 128MB|SB Live 5.1 Digital|Maxtor 80GB + 16GB HD|Win98SE<]
#31
L00t
Moderator
06-07-2004 17:40

Rapporter til Admin
Det du poster underbygger det jeg påpeger - at forbrugeren er dårligere stillet end før. Hvad er det du mener jeg tager fejl i?
--
Bevar naturen - sylt et egern!
#32
FIDDOO
Bruger Aspirant
06-07-2004 17:41

Rapporter til Admin
#28: Man har 24 måneders reklamationsret hvoraf de første 6 er garanti. Det er nok bare måden vi skriver det på, men ellers er vi enige. Desuden har du ret i det du skriver. Man er , desværre, dårligere stillet. #29: Jeg mangler en forklaring på hvordan 6 måneders garanti kan være bedre end 12 måneder som der var før. hvis mit grafikkort går i stykker om 11 måneder, (er 3 uger gammelt) er det MIG som skal bevise at der har været en fejl fra starten, fordi der kun er 6 måneders garanti på det. Jeg har selvfølgelig stadig en reklamationsret, men hvad pokker hjælper det, når jeg ikke kan bevise at fejlen hele tiden har været der. Ergo er det mig selv som hænger på den. Før den nye købelov havde man 12 måneders garanti, og der var derfor ingen tvivl om hvem som skulle dække efter 11 måneder. #21: Det har intet med købeloven at gøre, om det er forretningen selv eller importøren som hænger på reparationen. Det beror udelukkende på aftalen mellem forretning og importør.
--
#33
Dejavuz
Super Supporter
06-07-2004 18:35

Rapporter til Admin
#31 Det som jeg skriver i #24
--
- Only the best dies young -
#34
Dejavuz
Super Supporter
06-07-2004 18:41

Rapporter til Admin
#33 Tilføjelse : i den gamle købelov skulle du da altid vise eller beskrive hvad fejlen var.Med den nye er du fri for det mellem 0-6 Mdr.
--
- Only the best dies young -
#35
T0rm
Amatør
06-07-2004 19:17

Rapporter til Admin
Jamen hvis der er 2års garanti på den så ringer du eller tager ned i butikken og siger du vil have penge eller nyt..!! Fordi det skal de.. ellers gi mig nummeret så skla jeg sgu ringe ;)= ej... men hvis der er 2 prs garanti på så er dte bare om at have røv nok i bukserne til og gå ned eller ringe til ejeren og sige du vil have penge eller et nyt!!
--
St0ner -^_^-
#36
kastermester
Elitebruger
06-07-2004 19:21

Rapporter til Admin
#35 Det er jo problemet, der er 6 måneders garanti, og 18måneders reklamationsret bagefter.
--
Kaare
#37
Gripen90
Guru
06-07-2004 19:24

Rapporter til Admin
#35: Læs lige tråden inden du poster !
--
[>AMD T-Bred XP1800+1533@2205Mhz|Epox EP-8RDA3I Nforce 2 Ultra-400|512MB Performance PC3200 Ram|Powercolor Radeon 9800Pro 128MB|SB Live 5.1 Digital|Maxtor 80GB + 16GB HD|Win98SE<]
#38
T0rm
Bruger Aspirant
06-07-2004 19:25

Rapporter til Admin
Hvis der er 18 måneders efter 6 måneders garanti så skal du abre ringe eller gå derned forid reklamtionsret betyder du kan få drte lavet gratis i de 18 måender så bare pust dig op og så gå ned med dyb og høj stemme ;)
--
St0ner -^_^-
#39
kastermester
Elitebruger
06-07-2004 19:50

Rapporter til Admin
#38 1 har en lys stemme :P, 2 jeg skal kunne bevise at fejlen hele tiden af været der/At jeg ikke har forudsaget den.
--
Kaare
#40
T0rm
Bruger Aspirant
06-07-2004 19:59

Rapporter til Admin
jamen hvad er der evt. galt med det? på www.gadhes.dk[...] tror jeg dte er derk an du købe en maskine der laver idn stemme om :P :D
--
St0ner -^_^-
#41
Dejavuz
Super Supporter
06-07-2004 21:27

Rapporter til Admin
#31 L00t Sorry kan nok se at jeg ikke fik postet det jeg ville så hvis man læser mit udklip forstås det forkert , så prøver lige igen: Det har vist sig, at branchen har benyttet den nye købelov som et påskud for at sælge tillægsforsikringer. Det er sket med den begrundelse, at den nye købelov indeholder en 6-måneders formodningsregel, som kan betragtes som en slags garanti. Argumentet fra tillægsforsikrings-sælgernes side har været, at hvor man tidligere kunne forvente en 1-årig garanti ved siden af den 1-årige reklamationsfrist, undlader sælgerne i dag at give garanti, fordi købeloven indeholder en 6-måneders formodningsregel. Derfor oplyser sælgerne, at den nye købelov stiller forbrugeren ringere end hidtil. Forbrugerrådet har krævet, at tillægsforsikringerne ikke skulle sælges under påskud af, at købeloven stiller forbrugeren dårligere.
--
- Only the best dies young -
#42
Turbo_crash
Semi Nørd
06-07-2004 21:49

Rapporter til Admin
Dejavuz. Det kan da godt være at forbrugerrådet skriver og siger og røven går, men fakta er at forbrugeren er blevet dårligere stillet end de var tidligere, det er påvist så mange andre steder fra før, og problemet for dem er at de stadig forsøger at redder den ved at lave den slags skrivelser, men det holder ikke, for der er stadig kun 6 mdr. garanti og yderrligere 18 mdr hvor kunden kan reklamere over varen, men hvor bevisbyrden så ligger hos kunden. Og derfor er det ikke helt løgn når der sælges forsikringer til kunden som lover fuld garanti i det som kunden nu engang køber tidsrum til. Og TOrm, du fatter åbenbart endnu mindre af lov og regler, fra 35# "2 år garanti" hvilket der jo ikke er, og i 38# skriver du "reklamtionsret betyder du kan få drte lavet gratis i de 18 mdr" JO, hvis der er tale om at man får ret.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#43
Dejavuz
Super Supporter
06-07-2004 22:02

Rapporter til Admin
Turbo_crash Giver dig ret men tror at problemet ligger i at de fleste fabrikanter yder kun 1 års fabriks garanti. Dvs. at omkostningerne der er ved reperation mellem 1-2 år påhviler sælger alene.Derfor prøver de at undgå disse udgifter ved at omtolke købeloven. Forbrugere og erhvervsdrivende blander ofte begreberne 'garanti' og 'reklamationsfrist' sammen, men det er ikke det samme. En garanti er en særlig service - et løfte, som ligger ud over købeloven, og som aldrig kan begrænse de rettigheder, forbrugeren har efter købeloven. Der er flere store koncerner , som bla Bilka , Hjem&Fix m.m. ,der har taget skrittet og yder 2 års GARANTI , for at undgå sådanne sager.
--
- Only the best dies young -
#44
Indkøbschefen
Gæst
15-07-2004 10:26

Rapporter til Admin
Hej lige for at slå det helt fast, som privat forbruger har du automatisk 12måneders garanti efterfulgt af 12 måneders reklamationsret. Reklamationsretten giver dig ret til at reklamere over en fejl, med det er forbrugeren (dig) som skal bevise at fejlen er der og ikke skyldes ting eller ændringer som du evt. har foretaget. Jeg vil anbefale dig at ringe til forretningen igen og reklamere over produktet, stiller de sig helt på bagbenene så kan du informere dem om at du vil tage kontakt til forbrugerrådet, samt evt. til en advokat. En god ide ville være at sende et brev (anbefalet) eller en telefax, hvor du reklamerer over dit fejlbehæftede produkt, derved har du også også bevis for at du har reklameret rettidigt. Skulle sælger være fuldstændig ligeglad med din henvendelse er der kun advokaten tilbage, dette kan dog næppe betale sig for et grafikkort. Du kan jo også som lokkemad nævne at du snart står for at skulle anskaffe dig en ny skærm. Lige et sidste råd, så er det meget vigtigt at du formulere dig på den rigtige måde i din henvendelse til sælger, da det ofte kan være medvirkende til at vinde sin sag. Held og lykke med sagen
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#45
Fjummer
Mega Supporter
15-07-2004 10:34

Rapporter til Admin
#44 VÅS, du har 6 måneders formodningsregel efterfulgt af 18 måneders reklamationsret #0 På trods af trådens alder ville jeg alligevel komme med et forslag. Led efter forums/hjemmesider hvor andre har samme fejl og påpeg det overfor firmaet. Dette viser at det er en fabrikations fejl
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death The day the earth stood still traad.asp?fID=23&tID=174021#45
#46
Thomas
BOFH
15-07-2004 11:04

Rapporter til Admin
Lige for at få slået fast overfor alle der læser denne tråd, så er den nye købelov en fordel for forbrugeren. Gammel købelov 12 måneders reklamationsret, dvs køber skulle bevise fra dag 1 at det var en fejl der var der fra levering. Ny købelov 24 måneders reklamationsret. I dag skal sælger bevise at fejlen ikke var der fra starten i de første 6 måneder o i de resterende 18 er det som i den gamle lov købe-ren der skal bevise den var der. Problemet i dag ligger i at alle butikker i henhold til den gamle lov accepterede at såfremt et produkt ikke var mishandlet eller brugt forkert så blev genstanden byttet. I den nye lov er der nogle virksomheder der prøver at snyde sig uden om efter de første 6 måneder. Det der i praksis skal ske er at de tager den defekte genstand retur og tester den for at finde fejlen. Hvis man så ikke har mishandlet eller brugt den forkert så skal den erstattes. Hvis virksomheden ikke vil det så skal man ”bare” pudse forbrugerklagenævnet på dem for de prøver og synde og det skal de ikke slippe godt fra. Kort sagt man er bedre stillet i dag men man kan desværre godt opleve uetiske forhandlere der prøver at overbevise uvidende kunder om at der ikke er noget at gøre.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#47
kastermester
Elitebruger
17-07-2004 15:26

Rapporter til Admin
Well lidt nyheder: Jeg mente ikke at de kunne tillade sig at tvinge mig til ikke at udnytte min reklamationsret, så vi tog ind til BJ-Trading. Her smed de med det samme skidtet ind til eftersyn, jeg fik at vide at jeg kunne ringe 2 dage efter, så det gjorde jeg. De kunne ikke se nogen fejl, så jeg spurgte om jeg kunne komme derind og vise dem fejlen. Det kunne jeg så godt, men de ringede senere på dagen, de havde fundet den, og smed den ind til Palit, så nu går der mellem 4 og 8 uger før jeg finder ud af hvad der sker, og i mellemtiden hygger jeg mig med et ATi RageXL med hele 8MB ram :(. Men det var dog altid noget at de ville tage i mod det nu.
--
Kaare
#48
kastermester
Elitebruger
06-08-2004 13:22

Rapporter til Admin
Så lidt mere nyt. Nu fik jeg endelig mit grafikkort tilbage, helt nyt. Desværre viser det sig at det er defekt. Jeg er faktisk ved at være ret træt af det mærke (Palit), da det nu er 3. gang at jeg har problemer med kortet. Hvor lang tid kan de tillade sig at holde mig hen med at smide nye grafikkort efter mig?
--
Kaare http://www.webguys.dk[...] - Søgefunktion med intervaller helt ned til 1 dag, viser resultatet på hols egen side.
#49
ReneSDK
Super Nørd
06-08-2004 14:10

Rapporter til Admin
Hos B.J. Trading skal man når man køber produktet for ca. 50-70kr købe en udvidet garanti der dækker det sidste 1½ år af de 2 års reklamation ellers vil B.J. Trading ikke bytte produktet hvis det har en fejl efter de 6 første måneder...det er surt, men det er sådan B.J. Trading har deres forrestningsgang. Hvis man ikke betaler for den udviddede garanti kan B.J. Trading være ret svære at snakke med....men man kan være heldig....
--
Shuttle SB51G | P4 2.4GHz (533) | 1GB Elixir PC3200 (2x512) | Club3D Radeon 9800 Pro 128MB | Seagate Barracuda IV 80GB | SB Audigy 2 NX | LG GSA-4040B DVD+/-RW | Samsung 152S TFT | Windows XP Pro UK
#50
Jan
Gæst
06-08-2004 14:51

Rapporter til Admin
#48 Det lyder underligt at det er nummer tre der ikke virker. Et plus er at du får ny garanti ved ombytning, men hvis den går i stykker så mange gange kan du snart kræve pengene retur eller de kan vælge ombytning til et andet tilsvarende produkt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#51
Xmanjoe
Megabruger
06-08-2004 15:20

Rapporter til Admin
jeg har haft 2 af de kort og begge brændte sammen...de var købt ved MM data i aalborg og han byttede uden at blinke...den butik er kanon!
--
Xmanhooo sholo hop sholo hey sholo hop sa sa
#52
kastermester
Elitebruger
06-08-2004 15:38

Rapporter til Admin
Nå, jeg smed en mail til B.J. Trading (som jeg fik at vide i telefonen), han gav mig et par råd som jeg kunne prøve. Og det viste sig heldigvis at det hjalp, endelig, efter 3 ugers venten, kan jeg spille igen! :D. Dog føler jeg mig stadig snydt over den første behandling jeg fik ved B.J. Trading, og har ikke i sinde at handle der igen. Jeg har heller ikke tænkt mig at købe et grafikkort, eller noget som helst andet, af mærket Palit! Men jeg er en glad mand (dreng?) idag, der endelig kan spille, og en ny skærm er også på vej hjem :D.
--
Kaare http://www.webguys.dk[...] - Søgefunktion med intervaller helt ned til 1 dag, viser resultatet på hols egen side.
#53
Zimes
Elite Supporter
06-08-2004 15:48

Rapporter til Admin
Sjovt sammentræf, har selv lige sendt mit 9700 ind til bj trading i mandags pga. ramfejl. I dag fik jeg en mail hvor der stod at de har fundet fejlen og sendt det til reparation hos deres forhandler. Ventetid: 4-8 uger *sigh* Tror de får svært ved at reparere en ramfejl - ville nok være nemmere og billigere at give mig et nyt. Har sgu ikke lyst til at vente i 2 måneder på det. Sidder i øjeblikket med et GF2MX400 som trækker intet mindre end 30 average fps i DoD. Ender sgu nok bare med at jeg køber et 6800GT fordi jeg ikke gider vente mere. Irriterende når ting går i stykker og man skal vente i så lang tid på at det bliver repareret :(
--
Er ovenstående indlæg dårligt eller på anden måde elendigt, tryk da Ctrl+W (6F)

Opret svar til indlægget: Udnyttelse af reklamationsret på 1år gammel gfx

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning