Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Leveringstid fra power

Af Ultra Supporter Fuller 8900 | 02-12-2021 20:00 | 2293 visninger | 39 svar, hop til seneste
Hej Bestilte i sidste uge en ovn på super tilbud ved power, de sagde de kunne levere den den 2 december. Sagde til sælgeren om de var sikker på de kunne levere og dertil sagde han ja. For det er til vores sommerhus, og SKAL bruge den og have installeret den inden jul. Fik en mail idag de ikke kunne levere som aftalt. Så ringede sælgeren idag fra den lokale forretning. Han sagde de burde kunne levere den 7 december, men at han kunne se på hjemmesiden den var rykket til den 23 december. sagde så at det var ikke særlig godt, da den netop var købt til sommerhuset til jul/nytår. Hvad gør man hvis de ikke kan levere den? Hvad har man af muligheder, udover at annullere købet som jeg egentligt helst ikke vil.. Tilbuddet var super godt og får rigtig meget ovn til prisen Vil bare lige være på forkant hvis de kontakter mig den 6 og siger de ikke kan levere før en jul, og så står man måske den 22 december og så ringer de igen og siger de først kan levere i det nye år! Så er det jo lidt sent at lede efter et nyt alternativ
--
#2
Memo85
Megabruger
02-12-2021 22:43

Rapporter til Admin
spørg om de har en tilsvarende model. hør om den er hjemme ved andre POWER forretninger. Annulleret købet og find en anden. Det mest relevant som #1 linker til er nok dette " Hvis virksomheden ikke leverer kundens vare eller tjenesteydelse til det aftalte tidspunkt, er den forsinket. Virksomheden har som udgangspunkt 30 dage til at levere en vare, efter købsaftalen er blevet indgået (dvs. efter kunden har købt varen), medmindre andet er aftalt. Kunden har ret til at hæve købet og straks få pengene tilbage, hvis forsinkelsen har en væsentlig betydning for kunden, og virksomheden burde have indset dette. Fx hvis julegaven ikke når frem inden jul. Kunden kan også hæve købet, hvis virksomheden af forskellige årsager ikke leverer varen eller ydelsen inden for en rimelig frist. "
--
#3
Fuller 8900
Ultra Supporter
02-12-2021 23:06

Rapporter til Admin
Kan se den er på lager i 1 butik, kan man sige de skal sende den derfra?? :)
--
#4
Gustavss14
Nørd
02-12-2021 23:45

Rapporter til Admin
#3 Det gør de ikke, desværre.
--
#5
Kristina
Giga Nørd
02-12-2021 23:48

Rapporter til Admin
#3 I ekstraordinære situationer kan de godt. Men spørgsmålet er, om de er villige til det. Du må prøve at høre dem ad, netop med udgangspunkt i din situation beskrevet i #0.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#6
Fuller 8900
Ultra Supporter
04-12-2021 11:54

Rapporter til Admin
Var forbi og spørge igår, de afsagde de havde 4 på vej til deres butik men kunne ikke se hvor langt, han ville give sin chef besked, og printere ordren ud.. Så ville han ringe.. Lad os nu se hvad der sker! Ender nok med vi bare skal have suppe til nytår så haha
--
#7
Fuller 8900
Monster Supporter
06-12-2021 21:27

Rapporter til Admin
Endnu ikke hørt fra chefen endnu.. Det er denne ovn jeg købte til bf pris 2499 https://www.power.dk[...] Kan se de har den her på lager som er samme ovn, dog uden pyrolyse.. https://www.power.dk[...] Har tænkt om jeg skulle spørge om de ikke kunne levere den istedet for.. Og så give et afslag eller et gavekort til butikken på et eller andet fair beløb.. Hvad siger i, har i været ude for noget lignende? Tænker at vente et par dage mere, og lige holde øje med lager status.. Håber de selv kontakter mig, men har desværre min tvivl ?? har betalt hele beløbet.. Da jeg købte noget andet på samme faktura også..
--
#8
SteffE
Semi Nørd
06-12-2021 22:18

Rapporter til Admin
Hvad vi du have vi skal gøre? Du har fået de bedste bud. De kan sikkert levere en anden og måske med lidt rabat. Ville dog aldrig nogensinde købe en ovn uden pyrolyse..
--
#9
Fuller 8900
Monster Supporter
06-12-2021 23:00

Rapporter til Admin
#8 Også det jeg står og tænker.. Har pyrolyse nu, og er super glad for det! Men.. Det er til et sommerhus, så den skal måske gøres rent 1 gang om året.. Det bliver ikke et hus der skal lejes ud, kun bruges af os selv og familien.. Alternativet et at jeg sikkert ikke får ovnen inden jeg skal bruge den henover jul/nytår.. Skal også have sat den til efter jeg modtager den hehe. Well... Giver power 2 dage mere inden jeg ringer til dem igen :)
--
#10
anox
Gæst
06-12-2021 23:15

Rapporter til Admin
#0, jeg ville personligt afbestille og købe et andet sted. Det tilbud du har fået, lyder mere som et de reelt ikke vil sælge, men blot et de har for at lokke kunderne i butikken. Når kunden først er i butikken, kan der ske mersalg og opsalg (dyrere varere med større fortjeneste). Du kan evt. tag et kig på Trustpilot. Der er er et utal af lignende historier og jeg har selv prøvet det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
Fuller 8900
Monster Supporter
07-12-2021 06:56

Rapporter til Admin
#10 Netop derfor jeg syntes de ikke skal slippe så let.. Så må de give mig noget tilsvarende :)
--
#12
MFPedersen
Ultrabruger
07-12-2021 07:34

Rapporter til Admin
#11 De har den på lager i flere af deres franchise butikker (Expert og Punkt1), så du kan høre om de har mulighed for at skaffe den derfra i stedet. Det er ikke sikkert at det er muligt og du skal nok også lidt længere op i "kundeservice" fødekæden. https://www.punkt1.dk[...]
--
3700X - Gigabyte X570 I - Dark Rock Pro 4 - Intel 660P M.2 1TB - Vengeance LPX 3600 C18 - 5700 XT Red Devil - SF750 Platinum - Define Nano S - XG32VQR
--
Sidst redigeret 07-12-2021 07:36
#13
TankBrutalis
Giga Supporter
07-12-2021 07:34

Rapporter til Admin
#0 har 2 gange fået dem til at sende en vare der kun var på lager i et varehus, har aldrig fået nej så forsøg :)
--
#14
Fuller 8900
Monster Supporter
07-12-2021 13:15

Rapporter til Admin
#12 Fuck du er Nice!! Kan se de har i Ebeltoft og Viborg.. Da relativ tæt på! Må ringe og snakke med dem. Mange tak for at tænke ud af boksen, vidste faktisk ikke at punkt1 havde noget med dem at gøre? Tjekker så heller aldrig den side, men kan da se setup er ret ens :)
--
#15
MFPedersen
Ultrabruger
07-12-2021 17:17

Rapporter til Admin
#14 Det var så lidt ;) Jeg tror ikke det bliver nemt, men det er da et forsøg værd. Det er faktisk tankevækkende hvor mange "konkurrerende" butikker der reelt er ejet af den samme virksomhed.
--
3700X - Gigabyte X570 I - Dark Rock Pro 4 - Intel 660P M.2 1TB - Vengeance LPX 3600 C18 - 5700 XT Red Devil - SF750 Platinum - Define Nano S - XG32VQR
#16
anox
Gæst
07-12-2021 17:28

Rapporter til Admin
#11, du skal blot huske at skulle den blive defekt inden for 2 år, skal du ligeledes kæmpe med dem. Spørgsmålet er om det er din tid værd?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Fuller 8900
Monster Supporter
07-12-2021 21:44

Rapporter til Admin
#15 Det er nok fordi det er nemt at prismatche mod sig selv, mangler den ene omsætning laver de bare de gode tilbud der, mangler den anden så laver de dem der, og lader de andre virker dyre på samme vare, så tilbudet ser bedre ud.. Men ja det er utroligt så kringler det er :) Når jeg lige får tid tager jeg fat i dem derude, håber jeg kan få tid imorgen. #16 Skal man vel altid? Somsagt det er til et sommerhus, så den kommer ikke til at blive brugt hver dag. Så mere end 2 år burde den kunne holde til. Selvom det jo ikke er givet af hvidevare idag haha
--
#18
anox
Gæst
07-12-2021 23:55

Rapporter til Admin
#17, det kommer an på virksomheden. Det at du kæmper nu, er altid et fingerpeg på hvordan det bliver ved en reklamation. Du skal naturligvis købe hvor du finder bedst.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
anders1226
Monsterbruger
08-12-2021 04:22

Rapporter til Admin
Well det også en løsning nummer to. det extra arbejde. men så skal du ikke tænke over julen mm. køb noget brugt midlertidigt. og så skift den ud når du har fået den nye ovn når verdens market kan tage sig sammen. er det optimalt nej. men har du fået en fint ovn til pengene som ville være dum og afbestille bare fordi moralen sig det ja. :) mine 2 cents.
--
#20
Powerisbad
Gæst
08-12-2021 08:59

Rapporter til Admin
Vi skulle have leveret 2 vaskemaskiner og 2 tørremaskiner som vi købte hos power. Vi købte dem i butikken med levering og indbæring. Vi fik at vide at de ville komme d 26/11 og at vi derfor skulle være tilstede mellem 07-18. Kl 18:30 får vi en besked om at de desværre ikke kunne nå at levere maskinerne den dag, men at de ville komme d. 29/11. Vi svare kundeservice med besked om at jeg nu var gået glip af en dagsløn ved at vente på de maskiner, så hvis de ikke kunne levere mellem 16 og 18 d. 29/11, skulle de betragte beskeden som værende en fortrydelse af købet. Kundeservice svarer, at de håber det kommer til at ske... De blev forsøgt leveret 20/11 kl. 14:00, så det blev til en nægtet modtagelse. Kundeservice kan efterfølgende ikke forstå hvorfor de ikke kunne leveres... Well guess what. stpid...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
Powerisbad
Gæst
08-12-2021 08:59

Rapporter til Admin
Jeg tror det jeg prøver at sige er. Lad være med at handle med power.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#22
the688
Guru
08-12-2021 09:05

Rapporter til Admin
#21 - Power er ikke en transportvirksomhed. Op til jul, og "black week" og alle ved at samtlige indenrigstransportører er pressede af helvede til. Ja, det er frustrerende - meget - men du aner reelt ikke om Power har bestilt præcis den levering du bad om, og så er blevet shaftet af vognmanden, eller de bare har sagt "det klarer vi" og så booket din levering til "næste ledige tid". Either way - jeg ville ikke handle hos Power alligevel. To besøg i deres butikker fik mig kureret ret hurtigt.
--
"ORK SATME!"
#23
Gustavss14
Nørd
08-12-2021 11:19

Rapporter til Admin
#12 Det gør de desværre ikke. Punkt1, Expert og Power har ikke noget at gøre med hinanden, bortset fra ejerkredsen. Du kan prøve at presse på for, at de kan sende ovnen fra en anden butik, men du skal bestemt ikke regne med det, da det som udgangspunkt ikke er tilladt - specielt når der er tale om en hvidevarer, der ikke kan sendes med GLS. Mvh tidligere Power ansat
--
#24
MFPedersen
Ultrabruger
08-12-2021 12:02

Rapporter til Admin
#23 Det er så ikke korrekt. Punkt1 A/S og Expert A/S er binavne til Power A/S, det er også Powers navn og cvr nummer der fremgår på Punkt1/Experts hjemmeside. De fleste af de fysiske Punkt1/Expert butikker er franchises med separate cvr numre, som rent juridisk/økonomisk ikke har noget at gøre med Power udover at de får lov til at bruge deres koncept/navn (mod betaling går jeg ud fra).
--
3700X - Gigabyte X570 I - Dark Rock Pro 4 - Intel 660P M.2 1TB - Vengeance LPX 3600 C18 - 5700 XT Red Devil - SF750 Platinum - Define Nano S - XG32VQR
--
Sidst redigeret 08-12-2021 12:06
#25
Gustavss14
Nørd
08-12-2021 12:05

Rapporter til Admin
#24 Jeg kender udemærket selskabsstrukturen ?Punkt1, Expert og Power har ikke noget at gøre med hinanden, bortset fra ejerkredsen. Prøv du at gå ned i Expert og spørge om ikke de kan sende en vare for Power hjem til dig i stedet for fra Expert. Det kommer ikke til at ske.
--
#26
MFPedersen
Ultrabruger
08-12-2021 12:32

Rapporter til Admin
#25 Jeg skriver jo i mit indlæg at de fleste fysiske butikker er franchises med separate cvr numre (har lige rettet det så det fremgår at de er juridisk og økonomisk adskilt). Ellers er alt andet et og samme firma (Power).
--
3700X - Gigabyte X570 I - Dark Rock Pro 4 - Intel 660P M.2 1TB - Vengeance LPX 3600 C18 - 5700 XT Red Devil - SF750 Platinum - Define Nano S - XG32VQR
#27
Fuller 8900
Monster Supporter
08-12-2021 22:21

Rapporter til Admin
Jeg ringede til dem idag, og de ville gerne lige have at jeg havde tolmodighed til fredag for at finde en løsning. Og sagde hvis de ikke kunne finde ud af noget inden, så måtte jeg ringe ind igen og så kunne de se om de kunne levere en fra punkt1 butik. Så nu venter jeg lige et par dage mere..
--
#28
Powerisbad
Gæst
09-12-2021 08:00

Rapporter til Admin
#22 Power bære selvfølgelig ansvaret uanset om transportøren laver fejl eller ej. De bære ikke ansvaret for produktet under transport, men de bære ansvaret for at aftalerne overholdes.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#29
Fuller 8900
Monster Supporter
15-12-2021 23:07

Rapporter til Admin
Så tog jeg ud i butikken.. Efter at de aldrig henvendte sig til mig. Fik fat i varehus chefen som heldigvis var der! Brokkede mig over den dårlige service der havde været, og at jeg virkelig følte mig dårlig behandlet efter alle de lovninger de havde givet mig pr telefon med at de ville kontakte mig osv. Åbenbart var den tidligere chef blevet fyret i fredags og han var den nye. Så måske derfor han ikke havde kontakte mig, den gamle.. Han skrev på min ordre at hvis jeg ikke havde modtaget den inden den 23 som var nuværende dato, kunne jeg komme ind og låne en ovn fra deres udstilling indtil jeg fik den leveret.. Så jeg kan da få lavet nytårs mad.. Men stadig træls de ikke ville hjælpe mig med at få sendt en af dem punkt1 har på lager. Men det ville han ikke og sagde det var helt umuligt.. Hvad egentligt heller ikke regnet med det, men håbet på det. Heldigvis er det bare ud til sommerhuset.. Så må vi se om den overhovedet kommer. Han gav corona skylden lidt, samt gorenje som havde lovet den ttisligere dato, men bare slet ikke overholdt den. Hvilket desværre sker rigtig meget fortiden (pga corona, fair nok, kender det selv i Min branche) Men var rart at få snakket med en som faktisk prøvede at hjælpe med flere løsninger.. Ingen af dem var dog lige præcis det jeg havde håbet, men da bedre end ingenting.. Næste problem.. Kan en ovn være bag i en Tesla 3 haha.. Krydser fingre for den dukker op den 23 som de siger datoen er lige pt. Men han ville ikke love det. (rart med lidt ærlighed fra dem..)
--
#30
Martin Lohse
Supporter Aspirant
15-12-2021 23:13

Rapporter til Admin
#29 Det er faktisk en udmærket løsning. De kan ikke trylle ovnen frem, hvis den er forsinket. Jeg håber, du får ovnen snart :)
--
#31
Fuller 8900
Monster Supporter
15-12-2021 23:41

Rapporter til Admin
#30 Nej det kan de nemlig ikke. Så ja en fin løsning han kom med :) så må den bare stå ude i garagen i sommerhuset, gider ikke sætte den rigtig til, for st tage den ud måske en uge senere hehe.
--
#32
Squnkz
Ultra Supporter
16-12-2021 02:15

Rapporter til Admin
#29. som tidligere hvidevare sælger i power (sagde op grundet den slags episoder) så er det normal salgsstrategi fra deres side, at man bestiller MAX 1-2 hjem til hver butik. Da de “taber” enorme summer i butikken på de her mega tilbud. De er kun til for at trække kunden ind, og man forhåbentlig kan “vende” kunden til at købe et andet produkt. leveringstider har man ingen chance for at kende, og de er ofte ENORMT lange efter eks “black friday, 27. Dec. Og januar udsalg” jeg vil håbe du har hans aftale på skrift, fordi mit gæt er du bliver tilbudt en anden ovn. Med ca. samme specs, som de laver “en special pris” til dig på. Den ovn, går så enten i nul. Eller de får lov at tjene en smule på dig . gorenje, grundig og AEG, er der hvor de har gode aftaler. Og du får nok tilbudt noget herfra, ikke at det er dårligt. Men du skal bare presse på, fordi de ved du mangler en ovn. Og de vil have din ordre :-) men kan fortælle dig, du får INGEN ovn den 23, den leverings dato han kan se i systemet er fra deres lager i Norge. Så kan du ligge transport tiden til fra Norge til din Lokale biks. knæk og bræk
--
#33
Kristina
Giga Nørd
16-12-2021 02:22

Rapporter til Admin
#32 Hvilke hvidevareprodukter oplevede du mindst 'profit' på som sælger?
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 16-12-2021 02:22
#34
Squnkz
Ultra Supporter
16-12-2021 02:29

Rapporter til Admin
#33 boss siemens miele :-) Især modeller som var kåret “bedst i test” hos tænk
--
#35
Kristina
Giga Nørd
16-12-2021 02:34

Rapporter til Admin
#34 Interessant.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#36
Squnkz
Ultra Supporter
16-12-2021 02:41

Rapporter til Admin
#35. Du kan teste det :-) find et siemens hvidevare produkt fra tilbuds avisen behøver ikke være den billigste. pludslig bliver du udspurgt om dine behov, familie størrelse, ønsker til funktioner og krav. Også ender du på eks: Grundig, Asko, gorenje eller AEGs top/mellem serie :-)
--
#37
Kristina
Giga Nørd
16-12-2021 02:45

Rapporter til Admin
#36 Lyder som om at kval'en - som regel - ligger i Bosch, Siemens og Miele. :-)
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#38
Fuller 8900
Monster Supporter
16-12-2021 20:27

Rapporter til Admin
#32 Fedt med input fra en ex sælger fra power! :) Jeg så han skrev det ind på min ordre som en tekst / kommentar ja. Det er en gorenje jeg har bestilt https://www.power.dk[...] Den kostede 2499 i black week.. Og ja han kiggede efter aeg top model, og kunne lave den til 4500 eller 5000.. Men jo slet ikke så meget jeg vil betale for en ovn, til et sommerhus.. Havde ventet længe på at bestille et godt tilbud, i en lille måned havde jeg tjekket elgiganten, power og skousen osv.. Slog til da den her kom på bud. Der var andre jeg også havde tænkt på, meeen den her havde bare loge lidt større ovn, og 1x teleskop.. Det havde ingen af de andre.. Elgiganten havde vist en relativ magentil men minus 1x teleskop til 2222 mener jeg. Skulle nok bare have bestilt den, dengang.. Meeen ja 1 gang skal jo være den første til at man skal tages bagfra i power :D har tit hørt om det, men aldrig selv oplevet det..
--
#39
Fuller 8900
Monster Supporter
22-12-2021 16:41

Rapporter til Admin
Lille update Så fik de ovnen på lager, og fik en SMS idag at de ville levere den imorgen. Så fint! Og inden jul haha. Næste problem, så er det den forkerte adresse! Sidder så i telefonkø på 35 min for at få dem til at rette adressen, til den de også skrev på ordren da jeg bestilte.. Og de sagde endda den ikke stod nogen steder ved dem, til trods for jeg så ekspedienten skrive den rigtige adresse, samt en besked at de måtte stille den i carporten hvis jeg ikke var der. Så længe de ringede inden så jeg kunne komme derud og få sat den på plads efterfølgende.. Enten så er deres system bare virkelig ringe, ellers så er jeg bare mega uheldig.. Med mange salg de har, så burde sådan noget bare virke optimalt, sikke en masse spildtid man skal bruge, og deres ansatte også skal bruge på sådan noget her! Meeen jeg fik den rigtige (håber jeg!) inden nytår hvor jeg virkelig skal bruge den :)
--

Opret svar til indlægget: Leveringstid fra power

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE