Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Drejningsmoment og HK for dummies.

Af Gæst Bilen | 05-09-2006 11:54 | 5301 visninger | 12 svar, hop til seneste
Nogen der gider forklare hvad henholdsvis drejningsmoment er og hvad HK er? Og hvorfor man bruger enheden NM når man snakker drejningsmpment? Hvordan kan man mærke på bilen disse faktorer?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
grQnTHE
Semi Supporter
05-09-2006 12:10

Rapporter til Admin
En hurtig gang google.. http://www.google.dk[...]
--
AMD64 3800+, Asus 7800GTX GFX, Lanparty DF-SLI Mobo, 1GB G.Skill PC4800 Ram, 2x 73gb raptor i raid0. Hmmm skod :(
#2
Bilen
Gæst
05-09-2006 19:50

Rapporter til Admin
#1 For dummies!!!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
[Knixe]
Ultrabruger
05-09-2006 21:06

Rapporter til Admin
HK = Handel og Kontor. Det er en fagforening...
--
:: Nu bruger jeg min bruger igen :: Jeg havde engang en Icemath, men så blev jeg skudt i CS, nu har jeg den ikke mere!
#4
Bilen
Gæst
05-09-2006 21:26

Rapporter til Admin
#3 okay tak skal du have. Lige hvad jeg manglede ;) tilsyneladene er hol selv dummies...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
anti røde-DR
Gæst
05-09-2006 21:32

Rapporter til Admin
#2 - Nånå så prøver vi det. Tænk på en cykelist. Drejningsmoment er hvor hårdt cykelisten træder i pedalerne. Det måles i NewtonMeter (NM). Effekt er hvor meget energi eller effekt cykelisten kan prestere. Det måles i KiloWatt, eller hestekræfter (HK). Hvis en bilmotor yder 200 NM ved f. eks. 2000 omdrejninger/min og den også yder 200 NM ved 4000 omdrejninger/min, er effekten eller "HK" det dobbelte ved 4000 omdrejninger, fordi motoren "træder dobbelt så hurtigt i pedalerne" ved 4000 omdrejninger, men med samme tryk som ved 2000 omdrejninger. En motor har et omdrejningstal, hvor drejningsmomentet ("NM") topper, og hvor effekten ("HK") topper. Min Volvo Classic 2,3 lavtryksturbo yder fx. 230 NM ved 2300 o/min, og 136 HK ved 4800 o/min (når den altså ikke er pillet ved turboen, hehe...)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
[Knixe]
Ultrabruger
05-09-2006 21:54

Rapporter til Admin
#4 Så lidt :) #5 ?
--
:: Nu bruger jeg min bruger igen :: Jeg havde engang en Icemath, men så blev jeg skudt i CS, nu har jeg den ikke mere!
#7
anti røde-DR
Gæst
05-09-2006 22:01

Rapporter til Admin

--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
--
Sidst redigeret af Zimes
#8
[Knixe]
Ultrabruger
05-09-2006 22:03

Rapporter til Admin
#7 Okay GÆST
--
:: Nu bruger jeg min bruger igen :: Jeg havde engang en Icemath, men så blev jeg skudt i CS, nu har jeg den ikke mere!
#9
anti røde-DR
Gæst
05-09-2006 22:07

Rapporter til Admin
Det er så ikke mig som skrev #7. Det lader til at det er populært at udgive sig for andre herinde??? Hvis der kommer en mod. forbi, så slet venligst #7.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
[Knixe]
Gæst
05-09-2006 22:10

Rapporter til Admin
Hermed udelukket for brug af siden.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
[Knixe]
Ultrabruger
06-09-2006 13:11

Rapporter til Admin
#9 Det er så i orden :) #10 Er ej heller mig ! Jeg er stoppet med at skrive som gæst da det nemt bliver misbrugt !
--
:: Nu bruger jeg min bruger igen :: Jeg havde engang en Icemath, men så blev jeg skudt i CS, nu har jeg den ikke mere!
#12
Anders
Gæst
10-09-2006 12:30

Rapporter til Admin
5# Det var godt beskrevet. Thumps up :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Drejningsmoment og HK for dummies.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning